abonnement Unibet Coolblue
pi_178184637
Ik zal eerst even wat achtergrond informatie geven. Ben pas geleden 26 jaar geworden, ben van Nederlandse afkomst. Vanaf me 19de tot me 23ste heb ik een alcoholprobleem gehad waarbij ik bijna dagelijks alcohol nuttigde. Vanaf mijn 14/15de blowde ik ook tot ongeveer me 23ste. Ook rook ik tabak.

Ook woonde ik vanaf me 18de al op me eigen door priveomstandigheden. Hierdoor begon ik in ploegendienst te werken zonder beroepsdiploma, wat best hersendodend werk was en vermoeiend. Tegenwoordig werk ik de ene week nacht de andere week dag in een distributiecentrum wat fysiek zwaar werk is.

Nou ben ik overgestapt van het roken van tabak naar e-smoking. Ben gestopt met blowen en drink maximaal 1 keer in de week alcohol (8 bier). Ook eet ik veel vezels, slik ik vitaminepillen. Probeer ik elke week wat fruit en groentes naar binnen te werken. Ook eet ik vaak voedsel met veel eiwitten.

Nou is mijn plan om volgend jaar een hbo opleiding te volgen. Maar het probleem is dat ik er erg vermoeid uitzie. Het zijn geen wallen maar vooral donkere kringen. Ik krijg heel erg vaak te horen dat ik er vermoeid uitzie. Ik voel me er een beetje uitzien als een crackjunk.

Het is niet genetisch, heb me bloed laten testen en het enige wat eruit kwam is een vitamine-D tekort. Ik werk in wisselende diensten en slaap minimaal 9 uur. In het weekend slaap ik vaak wel minimaal 11 uur. Toch blijf ik erg vermoeid.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om fitter te worden en de donkerheid onder me ogen te verminderen??? Vooral de donkere kringen schaam ik me wel voor en het weerhoudt me ervan om een hbo opleiding te volgen en wat van me leven te maken.

Het liefst hoop ik dat er iemand reageert die hetzelfde probleem had en er een oorzaak voor gevonden heb. Een allergie (huisstofmijt, voedsel) misschien? Of toch de vitamine-D tekort die het veroorzaakt?

Zou het erg waarderen als jullie me wat hulp kunnen bieden.

Ook misschien nog wel waardevol/onsmakelijk om te melden. Na het drinken van alcohol heb ik de volgende dag erg last van me darmen en pijn bij de ontlasting. Dit heb ik aangegeven bij de dokter en er is verder niets meegedaan, alleen de bloedtest dan waar niks uitkwam.

[ Bericht 6% gewijzigd door DootjesR op 30-03-2018 01:03:29 ]
  vrijdag 30 maart 2018 @ 01:01:31 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178184664
Voedsel consumeren met Vitamine D?
Fade to Black
  vrijdag 30 maart 2018 @ 01:16:52 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178184762
1 keer per week 8 bier of elke dag in de week een biertje en vrijdag 1 extra :)
ik zou werken aan meer ritme op dagbasis
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178184814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:16 schreef Onnoman het volgende:
1 keer per week 8 bier of elke dag in de week een biertje en vrijdag 1 extra :)
ik zou werken aan meer ritme op dagbasis
Vraag me af of die 8 bier het probleem zijn van me donkere kringen. Volgens mij zijn er veel mensen die zoveel drinken 1 keer in de week en die er gewoon fit uit zien
  vrijdag 30 maart 2018 @ 01:23:25 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178184818
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:22 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Vraag me af of die 8 bier het probleem zijn van me donkere kringen. Volgens mij zijn er veel mensen die zoveel drinken 1 keer in de week en die er gewoon fit uit zien
ik drink soms een aantal weken niet.. daarna 4 dagen in de week
ik ben overduidelijk niet verslaafd
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178184858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik drink soms een aantal weken niet.. daarna 4 dagen in de week
ik ben overduidelijk niet verslaafd
Oké man..
pi_178184951
Soms heb je die kringen gewoon. Ik had ze als kind al. Kwestie van heel dunne huid onder de ogen.
pi_178185050
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:52 schreef mootie het volgende:
Soms heb je die kringen gewoon. Ik had ze als kind al. Kwestie van heel dunne huid onder de ogen.
Ik heb ze pas sinds 2/3 jaar. En het zit niet in de familie. Mijn oudere broer en jongere zusje heeft ze bijvoorbeeld niet. Me ouders ook niet.
pi_178185120
Ik heb nog wel een paar ideeën ja, op basis van eigen ervaringen.

- Drink veel water!
- Eet fruit bij voorkeur niet in combinatie met ander voedsel, zoals tezamen met brood tijdens de lunch. Eet het op een apart moment, bijv. eind van de middag. Zodat het niet gaat gisten.
- Donkere kringen ontstaan vaak ook door een ongezonde situatie in de darmen. Het feit dat jij aangeeft na alcohol (bier) drinken de volgende dag last te hebben van je darmen, geeft mij het idee dat je misschien overgevoelig bent voor tarwe (in grote hoeveelheden). (en bovendien überhaupt misschien wat gevoelige darmen hebt). > Ik stel voor het bier eens in te wisselen voor andere alcohol en dan het liefst niet vervangen voor sterke drank gemixt met veel koolzuurhoudende drank, zoals cola (want ook dit kan zulke klachten geven). En neem ipv tarwe/volkorenbrood eens een tijdje alleen spelt brood en kijk of je klachten verbeteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchBlend op 30-03-2018 02:43:32 ]
pi_178185147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 02:37 schreef DutchBlend het volgende:
Ik heb nog wel een paar ideeën ja, op basis van eigen ervaringen.

- Drink veel water!
- Eet fruit bij voorkeur niet in combinatie met ander voedsel, zoals tezamen met brood tijdens de lunch. Eet het op een apart moment, bijv. eind van de middag. Zodat het niet gaat gisten.
- Donkere kringen ontstaan vaak ook door een ongezonde situatie in de darmen. Het feit dat jij aangeeft na alcohol (bier) drinken de volgende dag last te hebben van je darmen, geeft mij het idee dat je misschien overgevoelig bent voor tarwe (in grote hoeveelheden). (en bovendien überhaupt misschien wat gevoelige darmen hebt). > Ik stel voor het bier eens in te wisselen voor andere alcohol en dan het liefst niet vervangen voor sterke drank gemixt met veel koolzuurhoudende drank, zoals cola (want ook dit kan zulke klachten geven). En neem ipv tarwe/volkorenbrood eens een tijdje alleen spelt brood en kijk of je klachten verbeteren.
Dankje, dit soort informatie ben ik naar op zoek!!!! Zou handig zijn als er een test is waarbij ik kan checken voor welke producten ik wat gevoeliger ben.
pi_178185161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 02:46 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Dankje, dit soort informatie ben ik naar op zoek!!!! Zou handig zijn als er een test is waarbij ik kan checken voor welke producten ik wat gevoeliger ben.
Er zijn uiteraard wel tests voor bijv coeliakie (glutenintolerantie) of andere allergie/overgevoeligheidstests voor zaken als huisstofmijt, boom/graspollenpollen, verschillende dieren, hazelnoot, andere specifieke eiwitten, scherpe kruiden, etc. Kan je via je huisarts aanvragen.
Maar veel zaken is gewoon goed nadenken over wat je gegeten hebt en hoe je je daarna voelt. Lactose-intolerantie/overgevoeligheid kan je bijv alleen maar testen door het (grotendeels) weg te laten uit je eetpatroon en kijken of het beter gaat. En je kunt bijv geen glutenintolerantie hebben (op basis van test) maar toch niet lekker reageren op elke dag tarwe naar binnen werken.

Zo heb ik me ook gerealiseerd dat je lichaam verandert in de loop der jaren. En dat je misschien als je jonger bent nog prima tegen bepaalde dingen kan, maar als je ouder wordt niet meer. Vroeger kon ik probleemloos melk drinken, tegenwoordig stimuleert het blijkbaar m'n darmen nogal.
pi_178185278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 02:51 schreef DutchBlend het volgende:

[..]

Er zijn uiteraard wel tests voor bijv coeliakie (glutenintolerantie) of andere allergie/overgevoeligheidstests voor zaken als huisstofmijt, boom/graspollenpollen, verschillende dieren, hazelnoot, andere specifieke eiwitten, scherpe kruiden, etc. Kan je via je huisarts aanvragen.
Maar veel zaken is gewoon goed nadenken over wat je gegeten hebt en hoe je je daarna voelt. Lactose-intolerantie/overgevoeligheid kan je bijv alleen maar testen door het (grotendeels) weg te laten uit je eetpatroon en kijken of het beter gaat. En je kunt bijv geen glutenintolerantie hebben (op basis van test) maar toch niet lekker reageren op elke dag tarwe naar binnen werken.

Zo heb ik me ook gerealiseerd dat je lichaam verandert in de loop der jaren. En dat je misschien als je jonger bent nog prima tegen bepaalde dingen kan, maar als je ouder wordt niet meer. Vroeger kon ik probleemloos melk drinken, tegenwoordig stimuleert het blijkbaar m'n darmen nogal.
Ja, ik eet/drink veel zuivelproducten. Vroeg me af of ik hier ook niet wat gevoelig voor ben.

Heeft het weglaten van bepaalde producten er bij jou toe geleid dat je minder last heb van donkere kringen?
pi_178185279
welkom bij de club

ik draag een hippe bril ^O^
pi_178185284
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 03:25 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Ja, ik eet/drink veel zuivelproducten. Vroeg me af of ik hier ook niet wat gevoelig voor ben.

Heeft het weglaten van bepaalde producten er bij jou toe geleid dat je minder last heb van donkere kringen?
Je kunt ook eens een tijdje lactosevrije yoghurt en lactosevrije vanille yoghurt van Arla proberen als alternatief. Wel de eiwitten, maar niet de lactose en net zo lekker.

En ja, want blijere darmen is minder donkere kringen / minder verrot eruit zien. Je gezondheid begint in je darmen.
pi_178185305
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 03:36 schreef DutchBlend het volgende:

[..]

Je kunt ook eens een tijdje lactosevrije yoghurt en lactosevrije vanille yoghurt van Arla proberen als alternatief. Wel de eiwitten, maar niet de lactose en net zo lekker.

En ja, want blijere darmen is minder donkere kringen / minder verrot eruit zien. Je gezondheid begint in je darmen.
Ja, ik denk wel al een tijdje dat me darmen wel de boosdoener zijn. Ga in iedergeval een test laten doen. Hoopt dat dit wat duidelijkheid geeft.
pi_178201734
...
pi_178252744
Voorderest nog ervaringen?
pi_178253282
Sowieso zorgen dat de rest van je gezicht een beetje kleur heeft, dus regelmatig naar buiten voor wat zon op je gezicht. Dat maakt het contrast wat minder groot.

Verder een andere invalshoek; nadat ik laatst 's ochtends mijn eigen kringen zag heb ik er eens goed op gelet bij mijn collega's en daarvan loopt ook 3/4 met zwaar vermoeide ogen rond. Dat lost voor jezelf niets op, maar om er nou iets van te maken waar je je erg voor zou moeten schamen gaat ook wel erg ver. Ik zou er zeker geen opleiding voor laten zitten.
pi_178253416
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 02:37 schreef DutchBlend het volgende:
En neem ipv tarwe/volkorenbrood eens een tijdje alleen spelt brood en kijk of je klachten verbeteren.
Spelt, waar het verschil met tarwe vooral in de verkoopprijs zit.
pi_178253666
ben je dun? ik vermoed van wel, een paar kg erbij zou geen kwaad kunnen om er gezonder uit te zien.
veel naar buiten overdag (ook in de week van nachtdienst)
pak een zonnebank eens in de maand
en sporten natuurlijk

[ Bericht 6% gewijzigd door fespo op 02-04-2018 12:24:27 ]
pi_178275610
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:08 schreef fespo het volgende:
ben je dun? ik vermoed van wel, een paar kg erbij zou geen kwaad kunnen om er gezonder uit te zien.
veel naar buiten overdag (ook in de week van nachtdienst)
pak een zonnebank eens in de maand
en sporten natuurlijk
Ik ben 1.70 en 78 kg dus niet erg slank.
pi_178275637
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 11:49 schreef Avondmens het volgende:
Sowieso zorgen dat de rest van je gezicht een beetje kleur heeft, dus regelmatig naar buiten voor wat zon op je gezicht. Dat maakt het contrast wat minder groot.

Verder een andere invalshoek; nadat ik laatst 's ochtends mijn eigen kringen zag heb ik er eens goed op gelet bij mijn collega's en daarvan loopt ook 3/4 met zwaar vermoeide ogen rond. Dat lost voor jezelf niets op, maar om er nou iets van te maken waar je je erg voor zou moeten schamen gaat ook wel erg ver. Ik zou er zeker geen opleiding voor laten zitten.
Ja klopt maar bij mij is het echt donker. Beetje kringen had ik egt niet moelijk over gedaan, ben niet zo ijdel. Maar die donkerheid ziet er gewoon heel ongezond uit bij mij.
pi_178429885
Misschien slaap ik juist teveel en is dat het probleem.
  woensdag 11 april 2018 @ 00:33:17 #24
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178439978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:26 schreef DootjesR het volgende:
Misschien slaap ik juist teveel en is dat het probleem.
Teveel kunnen slapen klinkt niet als een probleem.
1 + 1 = blauw
pi_178463696
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 00:33 schreef Kamina het volgende:

[..]

Teveel kunnen slapen klinkt niet als een probleem.
Nee, dan weet ik ook niet meer waar het vandaan komt. Misschien heb ik gewoon pech dan.
pi_178615636
Buiten komen.
Sporten
Dagelijks groente en fruit ipv wekelijks.

Quick fix: concealer. Oogcremes beloven soms ook minder donkere kringen. Ik heb deze https://www.parfumswinkel(...)gta2kmhoC7NMQAvD_BwE
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 09:26:24 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178616311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:26 schreef DootjesR het volgende:
Misschien slaap ik juist teveel en is dat het probleem.
Dus je hebt eigenlijk min of meer vanaf dat je nog redelijk jong was roofbouw gepleegd op je lichaam, vervolgens heb je donkere kringen rond je ogen, en je wil per sé dat het ergens anders aan ligt dan aan je manier van leven de afgelopen jaren?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178617477
Gezond eten, genoeg buiten komen en genoeg slapen.

Daarnaast zou ik hierover gaan praten met je huisarts, die zou je eventueel kunnen doorverwijzen naar iemand die hier meer verstand van heeft.

Daarnaast heb je ook wall / donkere kringen removers, die gebruik ik soms als ik slecht geslapen heb. Bij mij camoufleert het de donkere kringen rondom mijn ogen redelijk!
pi_178619488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk min of meer vanaf dat je nog redelijk jong was roofbouw gepleegd op je lichaam, vervolgens heb je donkere kringen rond je ogen, en je wil per sé dat het ergens anders aan ligt dan aan je manier van leven de afgelopen jaren?
Dit, omdat ik veel verbeteringen heb aangebracht in me leefstijl. Dan krijg ik het gevoel dat het ergens anders aan kan liggen. En ik vroeg me ook af of dit dan een onomkeerbaar proces is. Wat me sterk lijkt als ik mensen van 50+ zie die er wakkerder uitzien dan mij.

Het is ook maar een topic om me probleem bespreekbaar te maken en hopelijk er iets van te leren
pi_178619510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:46 schreef L99kzorika het volgende:
Gezond eten, genoeg buiten komen en genoeg slapen.

Daarnaast zou ik hierover gaan praten met je huisarts, die zou je eventueel kunnen doorverwijzen naar iemand die hier meer verstand van heeft.

Daarnaast heb je ook wall / donkere kringen removers, die gebruik ik soms als ik slecht geslapen heb. Bij mij camoufleert het de donkere kringen rondom mijn ogen redelijk!
Ja, ik ben een man. Dus met concealer lopen enzo, weet ik niet of dat voor mij is weggelegd. Wil ook niet dat mensen zien dat ik makeup gebruik. Bovendien heb ik ook geen verstand van make up.
pi_178619583
Vroeger had ik ook astma, daar ben ik "overheen gegroeid". Ik las dat nasal congestion donkere kringen kunnen verergeren. Dus hier denk ik ook over na.

Heb ook wel vaak een soort irritant gevoel in me maag. Het is geen pijn maar, voelt ook niet normaal aan. Ben hiervoor ook naar de dokter geweest. Die deed wat onderzoekjes en heeft er verder niks mee gedaan. Alleen een bloedtest en daar kwam niks uit (alleen vitamine-D tekort). Der is niet getest op voedsel-intoleranties/allergieen.
  donderdag 19 april 2018 @ 13:10:44 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178619774
Wat is nou echt je probleem, dat je er moe uitziet of dat je onderliggende gezondheidsproblemen zou kunnen hebben?

Als je huisarts nou verder geen gezondheidsproblemen constateert, dan zou je er toch naartoe moet om die wallen te accepteren als ‘jammer, maar niet zorgelijk’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_178621082
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:51 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Ja, ik ben een man. Dus met concealer lopen enzo, weet ik niet of dat voor mij is weggelegd. Wil ook niet dat mensen zien dat ik makeup gebruik. Bovendien heb ik ook geen verstand van make up.
Je hebt gewoon wall removers voor mannen hoor, je ziet echt niet dat je make up op hebt, je donkere kringen / wallen zullen hooguit minder opvallen.

Verder hoef je er echt geen verstand van te hebben hoor, is heel simpel juist, en ik zie een wall remover niet echt als make up.

Als je er echt zó erg mee zit, zou ik die make up onzekerheid even weg laten. :P
pi_178621213
11 uur of meer slapen in het weekend klinkt ongezond. Daar word je alleen maar vermoeider van. En eigenlijk moet je gewoon helemaal niet drinken, daar klaart je huid pas écht van op. 8 bier op één avond is in feite veels te veel, zeker als je al wat jaartjes je lichaam systematisch mishandeld hebt. Onderschat niet wat voor een knauw je gestel heeft gehad daarvan, dat duurt net zo lang voordat je daar overheen bent.

Als je zo’n last hebt van het feit dat je er moe uitziet, zou ik echt niet meer drinken, gezond eten en veel buiten zijn.
-nee-
pi_178621796
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:10 schreef Lienekien het volgende:
Wat is nou echt je probleem, dat je er moe uitziet of dat je onderliggende gezondheidsproblemen zou kunnen hebben?

Als je huisarts nou verder geen gezondheidsproblemen constateert, dan zou je er toch naartoe moet om die wallen te accepteren als ‘jammer, maar niet zorgelijk’.
Klopt helemaal. Maar als je constateert dat het niet genetisch is dan ga je je toch afvragen waar het vandaan komt. Misschien ben ik wel intolerant voor zuivel (wat ik veel tot me neem).
pi_178621813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:11 schreef L99kzorika het volgende:

[..]

Je hebt gewoon wall removers voor mannen hoor, je ziet echt niet dat je make up op hebt, je donkere kringen / wallen zullen hooguit minder opvallen.

Verder hoef je er echt geen verstand van te hebben hoor, is heel simpel juist, en ik zie een wall remover niet echt als make up.

Als je er echt zó erg mee zit, zou ik die make up onzekerheid even weg laten. :P
Je hebt me overtuigd, ik ga der eens naar kijken.
pi_178621859
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:21 schreef Marsenal het volgende:
11 uur of meer slapen in het weekend klinkt ongezond. Daar word je alleen maar vermoeider van. En eigenlijk moet je gewoon helemaal niet drinken, daar klaart je huid pas écht van op. 8 bier op één avond is in feite veels te veel, zeker als je al wat jaartjes je lichaam systematisch mishandeld hebt. Onderschat niet wat voor een knauw je gestel heeft gehad daarvan, dat duurt net zo lang voordat je daar overheen bent.

Als je zo’n last hebt van het feit dat je er moe uitziet, zou ik echt niet meer drinken, gezond eten en veel buiten zijn.
Daar heb je denk wel gelijk in. Het is toch wel moeilijk geweest voor me om zoveel te minderen. Dan moet ik het toch maar naar de next level trekken. Zou wel echt gezond ouder willen worden.
pi_178621925
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:57 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Daar heb je denk wel gelijk in. Het is toch wel moeilijk geweest voor me om zoveel te minderen. Dan moet ik het toch maar naar de next level trekken. Zou wel echt gezond ouder willen worden.
Ik heb als puber anderhalf jaar gehad dat ik op straat woonde en veel gebruikte, ik ben nu 20 jaar verder en soms kijk ik in de spiegel en zie ik daar nog steeds sporen van. Roken en drinken is heerlijk maar voordat je het in de gaten hebt zie je er uit alsof je overreden bent.

Wees blij dat je zover gekomen bent, veel redden dat al niet eens.
-nee-
pi_178624122
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:02 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik heb als puber anderhalf jaar gehad dat ik op straat woonde en veel gebruikte, ik ben nu 20 jaar verder en soms kijk ik in de spiegel en zie ik daar nog steeds sporen van. Roken en drinken is heerlijk maar voordat je het in de gaten hebt zie je er uit alsof je overreden bent.

Wees blij dat je zover gekomen bent, veel redden dat al niet eens.
Ja, respect dat je daar uit gekomen bent. Roken en drinken kwam bij mij ook voort uit vervelende ervaringen in me jeugd. Alcoholisme zit in de familie laten we maar zeggen.
pi_178624240
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:22 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Vraag me af of die 8 bier het probleem zijn van me donkere kringen. Volgens mij zijn er veel mensen die zoveel drinken 1 keer in de week en die er gewoon fit uit zien
Nachtdienst is heel kut voor je gezondheid. Tel dit op bij jaren ongezond leven. Dat zal zijn sporen hebben nagelaten. Misschien gaat het ook wel niet meer weg ook. 8 biertjes per week is niet echt heel weinig, maargoed, dat weet je zelf ook wel.

Ik zou zeggen, 2-3x per week sporten, nog minder drinken, veel lichaamsbeweging naast het sporten, gezond eten, stress vermijden en voor vitamine D ook genoeg buiten komen. Dan valt er naast het stoppen met wisselende diensten weinig extra te doen.

Overigens snap ik niet waarom dit je zou weerhouden van een studie. Je krijg geen onvoldoende als je er moe uitziet. Ik heb een tijd in de horeca gewerkt (dus niet eens graveyard shifts) en ik ging helemaal kapot aan het gebrek aan ritme en wisselende tijden. Ik werd een heel stuk gezonder toen dat stopte.
Whatever...
  donderdag 19 april 2018 @ 17:37:50 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178624441
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:54 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar als je constateert dat het niet genetisch is dan ga je je toch afvragen waar het vandaan komt. Misschien ben ik wel intolerant voor zuivel (wat ik veel tot me neem).
Waarom zou het een dergelijke oorzaak moeten hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_178624700
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zou het een dergelijke oorzaak moeten hebben?
Omdat, ik nooit iemand zie van mijn leeftijd met zulke donkerheid onder de ogen. Mijn broer en me zusje hebben er ook geen last van. Me moeder en vader ook niet. En ik heb nooit wallen alleen dat pikdonkere onder me ogen. Verder heb ik vaak een irritant gevoel in me maag terwijl ik genoeg vezels/vitamines binnen krijg. Ontlasting is ook niet meer wat het geweest was.

Wat zou jij denken in mijn situatie? Fuck it? Of zou je op onderzoek gaan?
pi_178624794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nachtdienst is heel kut voor je gezondheid. Tel dit op bij jaren ongezond leven. Dat zal zijn sporen hebben nagelaten. Misschien gaat het ook wel niet meer weg ook. 8 biertjes per week is niet echt heel weinig, maargoed, dat weet je zelf ook wel.

Ik zou zeggen, 2-3x per week sporten, nog minder drinken, veel lichaamsbeweging naast het sporten, gezond eten, stress vermijden en voor vitamine D ook genoeg buiten komen. Dan valt er naast het stoppen met wisselende diensten weinig extra te doen.

Overigens snap ik niet waarom dit je zou weerhouden van een studie. Je krijg geen onvoldoende als je er moe uitziet. Ik heb een tijd in de horeca gewerkt (dus niet eens graveyard shifts) en ik ging helemaal kapot aan het gebrek aan ritme en wisselende tijden. Ik werd een heel stuk gezonder toen dat stopte.
Als het niet weggaat lijkt me wel echt heel erg kut man. Eerste indruk is wel belangrijk en ook gewoon voor je eigen. Ben 26 jaar, single, dan wil je toch een beetje goed voor de dag komen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt niet ijdel. Ietwat donkere kringen onder me ogen, zou ik niet over klagen. Maar nu ziet het er gewoon heel ongezond uit. Ik denk dat ik wel 10x per maand een opmerking erover krijg. En dan zie ik mensen van 50+ die geen tint donkerheid onder de ogen heb. Daar zakt me broek gewoon vanaf.
  donderdag 19 april 2018 @ 23:51:45 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178632753
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:51 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Omdat, ik nooit iemand zie van mijn leeftijd met zulke donkerheid onder de ogen. Mijn broer en me zusje hebben er ook geen last van. Me moeder en vader ook niet. En ik heb nooit wallen alleen dat pikdonkere onder me ogen. Verder heb ik vaak een irritant gevoel in me maag terwijl ik genoeg vezels/vitamines binnen krijg. Ontlasting is ook niet meer wat het geweest was.

Wat zou jij denken in mijn situatie? Fuck it? Of zou je op onderzoek gaan?
Ik zou denken ‘had ik maar wat minder gezopen, nu heb ik spijt’.

En verder heb ik mijn advies wel gegeven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_178633102
Gewoon aan de hyaluronzuur fillers gaan. Of voldoende water drinken.
pi_178637733
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou denken ‘had ik maar wat minder gezopen, nu heb ik spijt’.

En verder heb ik mijn advies wel gegeven.
Oké
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 10:50:12 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178637921
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou denken ‘had ik maar wat minder gezopen, nu heb ik spijt’.

En verder heb ik mijn advies wel gegeven.
Ja, dit, eigenlijk ja. TS is op zoek naar andere verklaringen dan de meest voor de hand liggende verklaring omdat de meest voor hand liggende verklaring hem niet zint. Maar het doet er niet toe wat wij hier zeggen, de realiteit is wat de realiteit is, en ALS het zo is dat het aan zijn verleden ligt, dan gaat hij daar toch niets aan kunnen veranderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178638217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dit, eigenlijk ja. TS is op zoek naar andere verklaringen dan de meest voor de hand liggende verklaring omdat de meest voor hand liggende verklaring hem niet zint. Maar het doet er niet toe wat wij hier zeggen, de realiteit is wat de realiteit is, en ALS het zo is dat het aan zijn verleden ligt, dan gaat hij daar toch niets aan kunnen veranderen.
Dus jij bent van mening dat het een onomkeerbaar proces is?
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 11:32:20 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178638492
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:09 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het een onomkeerbaar proces is?
Nou, dat weet ik natuurlijk niet. Maar, de kans dat de kringen zijn van je leefstijl die je hiervoor had is natuurlijk behoorlijk aanwezig. Jij weet dat ook, want het is niet zonder reden dat je bijna wanhopig op zoek bent naar een andere oorzaak voor die kringen, dan je oude leefstijl.

Ik zou eens met een dokter gaan praten hierover, want je kunt wel allerlei dingen zelf roepen van 'oh het ligt hier aan en het ligt daar aan', maar de realiteit is dat het ergens aan ligt. Ik weet ook niet zeker of het aan je leefstijl ligt, maar ALS het daar aan ligt dan heeft het weinig zin om op zoek te gaan naar andere redenen.

Dan kun je dan kijken of je er iets aan kunt doen, en als blijkt dat je daar iets aan kunt doen, mooi. Als echter blijkt dat je er niets aan kunt doen, en het komt dus daadwerkelijk door je oude leefstijl, dan heeft Lienekien gelijk en dan kun je alleen nog maar spijt hebben van wat je in het verleden gedaan hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178676518
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik natuurlijk niet. Maar, de kans dat de kringen zijn van je leefstijl die je hiervoor had is natuurlijk behoorlijk aanwezig. Jij weet dat ook, want het is niet zonder reden dat je bijna wanhopig op zoek bent naar een andere oorzaak voor die kringen, dan je oude leefstijl.

Ik zou eens met een dokter gaan praten hierover, want je kunt wel allerlei dingen zelf roepen van 'oh het ligt hier aan en het ligt daar aan', maar de realiteit is dat het ergens aan ligt. Ik weet ook niet zeker of het aan je leefstijl ligt, maar ALS het daar aan ligt dan heeft het weinig zin om op zoek te gaan naar andere redenen.

Dan kun je dan kijken of je er iets aan kunt doen, en als blijkt dat je daar iets aan kunt doen, mooi. Als echter blijkt dat je er niets aan kunt doen, en het komt dus daadwerkelijk door je oude leefstijl, dan heeft Lienekien gelijk en dan kun je alleen nog maar spijt hebben van wat je in het verleden gedaan hebt.
Ik ga gwn proberen beide problemen aan te pakken. Gezond leven en kijken of er nog een onderliggend probleem is als een voedselallergie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')