abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:10:40 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178198789
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:08 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ik wil juist mensen redden en door jou valse geloof breng je mensen juist naar de hel die jij ontkent slimpie!! Waarom dan tot geloof komen als de hel niet bestaat..?

Na de fysieke dood houden zij niet op te bestaan.Het begrip “eeuwige straf” is reeds taalkundig niet anders te verstaan. Maar velen trachten deze Bijbelse leer te ontkrachten, op de volgende manieren:

Door te zeggen dat de leer van de hel - in de betekenis van eeuwige straftoestand, waar pijn heerst niet op waarheid gebaseerd is

Door te zeggen dat het vuur van de hel slechts symboliek is en dat er DUS geen pijniging is.

Door te zeggen dat de straftoestand niet eeuwig is maar tijdelijk/

Door stil te staan bij de schaduwen van het O.T. en het licht van het N.T. te negeren.

Door aan te nemen dat de klassieke opdeling van hemel en hel louter een heidens denkbeeld is.

Door te beweren dat Paulus, de apostel der heidenen, nooit over de hel heeft gesproken.

Door allerlei leerkronkels van alverzoening en universalisme.

Door te leren dat de ziel niet onsterfelijk is maar sterfelijk.

Door de leer van annihilatie of vernietingingsleer (de goddelozen houden op te bestaan).

Mattheüs 25:46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn [kolasin aiónion = straf eeuwig], maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

2 Thessalonicenzen 1:9 Zij zullen als straf het eeuwig verderf[olèthron aiónion] ondergaan, weg van het
aangezicht van de Heere en van de heerlijkheid van Zijn macht.

Als de goddelozen als straf louter geëxecuteerd zouden worden, dan zou de toevoeging “ ver van” geen
enkele zin hebben. Of je nu veraf of dichtbij afgesneden wordt, maakt helemaal niets uit. Bovendien
heeft de uitdrukking “ver van het aangezicht van de Heer en van de heerlijkheid ...” slechts betekenis
voor bewust levenden, als een voelbare, pijnlijke straf.
Marc Verhoeven quoten doet me niets. Ik ken zijn soort.

Maar fijn dat je toegeeft dat je geloof enkel is gebaseerd op angst voor de hel.

Niets liefde, compassie, opoffering, mildheid, barmhartigheid. Nee, tot geloof komen heeft enkel zin OMDAT ER EEN HEL BESTAAT. Puur egoïsme.

Daar is jouw hele geloof op gericht: pijn, dreiging, angst, leed (liefst van anderen), haat.
Omnibus in omnibus.
pi_178198836
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Marc Verhoeven quoten doet me niets. Ik ken zijn soort.

Maar fijn dat je toegeeft dat je geloof enkel is gebaseerd op angst voor de hel.

Niets liefde, compassie, opoffering, mildheid, barmhartigheid. Nee, tot geloof komen heeft enkel zin OMDAT ER EEN HEL BESTAAT. Puur egoïsme.

Daar is jouw hele geloof op gericht: pijn, dreiging, angst, leed (liefst van anderen), haat.
Nee hoor want ik ga er niet heen dus angst voor de hel werkt niet bij opnieuw geboren christenen die zijn voor altijd gered en mensen zoals jou die een vals geloof aanhangen zijn er wel bang voor omdat je de waarheid niet wil aannemen dat je met zekerheid kan geloven dat je gered bent!!! 1 Johannes 5:13 zegt ook Deze dingen heb ik geschreven aan u die gelooft in de Naam van de Zoon van God, opdat u WEET dat u het eeuwige leven hebt en opdat u gelooft in de Naam van de Zoon van God.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:13:53 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178198844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En nadat je tot geloof komt begint het pas en moet het moeilijkste nog komen namelijk je leven opgeven en voor de Heer gaan leven dus niet meer leven zoals je zelf wilt maar zoals God dat wilt maar dat snap je zeker ook niet.
Houd toch op met je kwezelachtig gemekker.

"Voor de Heer gaan leven..."

Dan ga je voor de voedselbank werken, dan ga je zieken verzorgen, dan ga je vreemdelingen huisvesten, dan ga je naakten kleden, dan ga je de bedroefden troosten.

Maar wat jij en die enge Belg onder "voor de Heer leven" verstaan is:

- Continu roepen hoe slecht en zondig je wel niet bent (terwijl je jezelf juist helemaal geweldig vindt, als uitverkorene)
- Dreigen met een plaats van eeuwige pijn voor iedereen die niet zo denkt als jullie;
- Jippie-a-jee zingen over Jezus en hoe geweldig je hem vindt;
- Nog eens benadrukken hoe slecht en zondig je wel niet bent;
- Voor de goede orde nog eens dreigen met een plaats waar mensen, Gods eigen schepselen, voor eeuwig gemarteld zullen worden;
- Wederom roepen dat je heel slecht en zondig bent;
- Aangeven dat je echt je hartje aan de Here hebt gegeven;
- ... maar dat je nog steeds heel slecht en zondig bent;

Een walgelijk prutsgeloof.
Omnibus in omnibus.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:14:59 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178198864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:13 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee hoor want ik ga er niet heen dus angst voor de hel werkt niet bij opnieuw geboren christenen die zijn voor altijd gered en mensen zoals jou die een vals geloof aanhangen zijn er wel bang voor omdat je de waarheid niet wil aannemen dat je met zekerheid kan geloven dat je gered bent!!! 1 Johannes 5:13 zegt ook Deze dingen heb ik geschreven aan u die gelooft in de Naam van de Zoon van God, opdat u WEET dat u het eeuwige leven hebt en opdat u gelooft in de Naam van de Zoon van God.
Nog zo'n verzinsel, dit keer van Calvijn: "eens gered, altijd gered".

Houd toch op man.
Omnibus in omnibus.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:16:58 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178198906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:13 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee, NATUURLIJK ga JIJ er niet heen... stel je voor... eeuwige pijn, eeuwige marteling, eeuwig lijden.

Natuurlijk niet. Dat is een plaats voor andere mensen.

Walgelijke egoïst.
Omnibus in omnibus.
pi_178198994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op met je kwezelachtig gemekker.

"Voor de Heer gaan leven..."

Dan ga je voor de voedselbank werken, dan ga je zieken verzorgen, dan ga je vreemdelingen huisvesten, dan ga je naakten kleden, dan ga je de bedroefden troosten.

Maar wat jij en die enge Belg onder "voor de Heer leven" verstaan is:

- Continu roepen hoe slecht en zondig je wel niet bent (terwijl je jezelf juist helemaal geweldig vindt, als uitverkorene)
- Dreigen met een plaats van eeuwige pijn voor iedereen die niet zo denkt als jullie;
- Jippie-a-jee zingen over Jezus en hoe geweldig je hem vindt;
- Nog eens benadrukken hoe slecht en zondig je wel niet bent;
- Voor de goede orde nog eens dreigen met een plaats waar mensen, Gods eigen schepselen, voor eeuwig gemarteld zullen worden;
- Wederom roepen dat je heel slecht en zondig bent;
- Aangeven dat je echt je hartje aan de Here hebt gegeven;
- ... maar dat je nog steeds heel slecht en zondig bent;

Een walgelijk prutsgeloof.
God dreigt zelf met de hel als mensen niet van de zonde willen afstappen dus zoek het met God uit. En ik help mensen wel hoor en ik ben ook niet slecht hoor en zondig valt ook wel mee hoor val soms terug maar niet zoals ongelovige.En ik vind mezelf niet geweldig hoor haha dus je snapt er weer lekker veel van :? :? :? en er kunnen altijd dingen verbeterd worden en is ook een reis en een strijd....maar jij bent sowieso niet gered en jij bent bang voor de hel dus mag het niet bestaan en hou je jezelf ook voor de gek of satan doet het voor je want dan kan je nog rustig verder gaan met je nep geloof...
pi_178199001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog zo'n verzinsel, dit keer van Calvijn: "eens gered, altijd gered".

Houd toch op man.
Gods woord niet calvijns want heb ik niks mee
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:23:13 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Gods woord niet calvijns want heb ik niks mee
Ja, en daarom lezen we in 1530 jaar christendom nergens iets over 'eens gered, altijd gered'.

Integendeel.
Omnibus in omnibus.
pi_178199063
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, NATUURLIJK ga JIJ er niet heen... stel je voor... eeuwige pijn, eeuwige marteling, eeuwig lijden.

Natuurlijk niet. Dat is een plaats voor andere mensen.

Walgelijke egoïst.
Als je Gods Geest hebt ontvangen en dat ga je duidelijk merken door grote veranderingen in je leven dan ben je namelijk verzegeld zegt Efeziërs 4: 30 En bedroef de Heilige Geest van God niet, door Wie u verzegeld bent tot de dag van de verlossing.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:24:23 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God dreigt zelf met de hel als mensen niet van de zonde willen afstappen dus zoek het met God uit. En ik help mensen wel hoor en ik ben ook niet slecht hoor en zondig valt ook wel mee hoor val soms terug maar niet zoals ongelovige.En ik vind mezelf niet geweldig hoor haha dus je snapt er weer lekker veel van :? :? :? en er kunnen altijd dingen verbeterd worden en is ook een reis en een strijd....maar jij bent sowieso niet gered en jij bent bang voor de hel dus mag het niet bestaan en hou je jezelf ook voor de gek of satan doet het voor je want dan kan je nog rustig verder gaan met je nep geloof...
Even kijken.

Iemand die enerzijds afgeeft op de kerk die de bijbel canoniseerde, gebruikt diezelfde bijbel om zijn geloof te ventileren.

Ik neem je dreigementen niet al te serieus. Je weet zelf nauwelijks wat je gelooft.
Omnibus in omnibus.
pi_178199094
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en daarom lezen we in 1530 jaar christendom nergens iets over 'eens gered, altijd gered'.

Integendeel.
Omdat je het woord totaal niet snapt en je struikelt over het woord omdat je niet geleid wordt door de Heilige Geest welke je naar de waarheid leidt.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:25:06 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Als je Gods Geest hebt ontvangen en dat ga je duidelijk merken door grote veranderingen in je leven dan ben je namelijk verzegeld zegt Efeziërs 4: 30 En bedroef de Heilige Geest van God niet, door Wie u verzegeld bent tot de dag van de verlossing.
Aha, en hoe kan men de H. Geest bedroeven als men voor eens en altijd gered is?
Omnibus in omnibus.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:25:43 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199109
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat je het woord totaal niet snapt en je struikelt over het woord omdat je niet geleid wordt door de Heilige Geest welke je naar de waarheid leidt.
Ik zie het Woord tenminste als authentiek omdat ik de kerk die het heeft vastgelegd niet duivels noem.
Omnibus in omnibus.
pi_178199111
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aha, en hoe kan men de H. Geest bedroeven als men voor eens en altijd gered is?
\

Door te zondigen en naar het vlees te leven ipv naar de Geest
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:26:09 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

\

Door te zondigen en naar het vlees te leven ipv naar de Geest
Maar je bent al gered, dus geen probleem.
Omnibus in omnibus.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:26:38 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199126
Binnen twee posts heb k je hele soteriologie al ontkracht..

wat een vat vol tegenstrijdigheden.
Omnibus in omnibus.
pi_178199184
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zie het Woord tenminste als authentiek omdat ik de kerk die het heeft vastgelegd niet duivels noem.
De hoer van babylon maat is het vaticaan en die paus van je gaat alle geloven samenvoegen en noemen ze oecumenich geloof en dat wordt het geloof van satan en daarom ook bij de grote verdrukking de eerste 3,5 vrede en de laatste 3,5 jaar een horrorshow waar jij ook in gaat trappen want is al gebeurt!!
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:29:14 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De hoer van babylon maat is het vaticaan en die paus van je gaat alle geloven samenvoegen en noemen ze oecumenich geloof en dat wordt het geloof van satan en daarom ook bij de grote verdrukking de eerste 3,5 vrede en de laatste 3,5 jaar een horrorshow waar jij ook in gaat trappen want is al gebeurt!!
Nou en, jij bent al gered.
Omnibus in omnibus.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:32:05 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199258
Jammer, lees net dat Paus Franciscus níet gezegd heeft dat de hel niet bestaat.

Gemiste kans.
Omnibus in omnibus.
pi_178199277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar je bent al gered, dus geen probleem.
Je wil het maar niet snappen hè je kan in Jezus niet meer veroordeelt worden en bent voor altijd gered mits je ook echt gered bent en vele zijn dat niet maar denken het wel...maar je kan wel de Geest bedroeven en zou je niet moeten willen maar als het gebeurt dan heeft Jezus er al voor betaald...dus zoek nog maar eens op waar Jezus voor betaald heeft want je snapt blijkbaar helemaal niks van het woord en wordt misleid.En zondigen voelt niet goed meer dus wil je ook niet doen maar dat snap je ook niet zeker..?
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:33:44 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:33 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je wil het maar niet snappen hè je kan in Jezus niet meer veroordeelt worden en bent voor altijd gered mits je ook echt gered bent en vele zijn dat niet maar denken het wel...maar je kan wel de Geest bedroeven en zou je niet moeten willen maar als het gebeurt dan heeft Jezus er al voor betaald...dus zoek nog maar eens op waar Jezus voor betaald heeft want je snapt blijkbaar helemaal niks van het woord en wordt misleid.En zondigen voelt niet goed meer dus wil je ook niet doen maar dat snap je ook niet zeker..?
ahaha, ja, velen denken dat ze gered zijn maar dat zijn ze niet..

Maar JIJ wel, natuurlijk.

Wat een komedie.
Omnibus in omnibus.
pi_178199301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, lees net dat Paus Franciscus níet gezegd heeft dat de hel niet bestaat.

Gemiste kans.
Stond vandaag nog in de krant zelfs joh haha
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:34:26 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199314
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:33 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Stond vandaag nog in de krant zelfs joh haha
Ja, ik hoopte even dat het waar was. Maar helaas heeft het Vaticaan het ontkend.

Nogmaals, erg jammer.
Omnibus in omnibus.
pi_178199339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, ik hoopte even dat het waar was. Maar helaas heeft het Vaticaan het ontkend.

Nogmaals, erg jammer.
http://www.nowtheendbegin(...)at-there-is-no-hell/
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:36:05 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178199351
quote:
Ja, maar dat heeft hij dus niet gezegd blijkt nu, erg jammer.
Omnibus in omnibus.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')