abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178187366
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, ik ben niet duidelijk: Maar tandarts, huisarts, ziekenhuis, dat wordt van te voren ook gewoon doorgegeven aan school.

Overigens hoor ik niet van school dat ‘maar aan komen kakken’ een probleem is van ouders/kinderen.
Maar wellicht is dat op andere scholen wel het geval.
Zoals het in de OP staat klinkt het niet alsof dat in overleg gaat met school, want hoe die daar tegengaan kijken wordt niet meegenomen in de afweging. Dat is op eigen houtje.
pi_178187455
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:38 schreef Chai het volgende:
Als er zo gemakkelijk over wordt gedaan heb je wekelijks kinderen die later binnendruppelen vanwege nonredenen en falende ouders die de tandarts afspraak niet buiten schooltijd weten te plannen. Lekker is dat.
Nou, lekker is dat. Doe ik hartstikke mijn best om serieus met de opvoeding bezig te zijn, blijk ik een falende ouder. Ik slaag er meestal niet in een tandartsafspraak buiten schooltijd te plannen. School is van 8:30 tot 15:00, mijn tandarts werkt van 8:00 – 16:00. Heb ik om 8:00 een afspraak is mijn kind later in de klas, heb ik om 16:00 een afspraak moet ik mijn kind voor einde schooltijd uit de klas halen omdat ik het anders niet redt op tijd bij de tandarts te zijn. De enige mogelijkheid om het helemaal buiten school te houden is op woensdagmiddag, alleen zijn die meestal vol. Om mij dan direct een falende ouder te noemen vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.

Als er een goede reden is om later te komen of eerder weg te gaan is dat geen enkel probleem lijkt mij, de tandarts lijkt me goede reden. Nog liggen te slapen en ze niet wakker willen maken niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178187523
Mijn ouders hebben n boerderij. Smorgens riep mijn moeder naar boven dat we alle 3 op moesten staan (ze sliepen zelf beneden) en daarna ging Mn moeder in de stal helpen. Als ze terug kwam moesten wij de tafel gedekt hebben en gingen we samen ontbijten.
pi_178187608
Ik vind het nogal apart dat sommige ouders hier vinden dat school expliciet naar ze moet maken dat gewoon binnen wandelen wanneer je wil niet gewenst is. Dat lijkt me een redelijke basisafspraak

Ook vind ik dat hier nogal voorbij word gegaan aan dat opvoeden primair een taak is van ouders en niet van school of leerplicht
Jij moet ze uit bed trekken of leren dat ze dat zelf doen. Als dat laatste je niet lukt maakt het niet een probleem van school of leerplicht :?
pi_178187670
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, lekker is dat. Doe ik hartstikke mijn best om serieus met de opvoeding bezig te zijn, blijk ik een falende ouder. Ik slaag er meestal niet in een tandartsafspraak buiten schooltijd te plannen. School is van 8:30 tot 15:00, mijn tandarts werkt van 8:00 – 16:00. Heb ik om 8:00 een afspraak is mijn kind later in de klas, heb ik om 16:00 een afspraak moet ik mijn kind voor einde schooltijd uit de klas halen omdat ik het anders niet redt op tijd bij de tandarts te zijn. De enige mogelijkheid om het helemaal buiten school te houden is op woensdagmiddag, alleen zijn die meestal vol. Om mij dan direct een falende ouder te noemen vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.

Als er een goede reden is om later te komen of eerder weg te gaan is dat geen enkel probleem lijkt mij, de tandarts lijkt me goede reden. Nog liggen te slapen en ze niet wakker willen maken niet.
Had het over ouders bij wie er elke keer iets is waardoor dat dat gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2018 09:49:19 ]
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:49:17 #56
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178187789
Te laat komen is not done. Als ze dat nu al aanleren gaan ze daar later flink wat problemen mee krijgen. Dus flink pushen om ze op tijd te laten komen en inderdaad eerder naar bed zodat ze goed uitgerust zijn. Ik zou de verantwoordelijkheid zeker niet bij ze zelf neer leggen - als ze volwassen zijn moeten ze zich zelf verantwoorden en is het niet meer het probleem van de ouders. Tot dan: zorg dat ze overal op tijd zijn.

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan te laat komen. Mijn oudste dochter van 5 komt altijd keurig op tijd! Zo geef ik een signaal aan haar af dat dit de manier is. Te laat komen is voor losers.
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 10:05:18 #57
5428 crew  miss_sly
pi_178188036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:38 schreef Allures het volgende:
Ik vind het nogal apart dat sommige ouders hier vinden dat school expliciet naar ze moet maken dat gewoon binnen wandelen wanneer je wil niet gewenst is. Dat lijkt me een redelijke basisafspraak

Ook vind ik dat hier nogal voorbij word gegaan aan dat opvoeden primair een taak is van ouders en niet van school of leerplicht
Jij moet ze uit bed trekken of leren dat ze dat zelf doen. Als dat laatste je niet lukt maakt het niet een probleem van school of leerplicht :?
Bij de puber maak je het geen probleem van school of leerplicht, maar van de puber. En terecht. De puber is oud genoeg om te weten wat de consequenties zijn, en te zorgen dat het zover niet komt. Hij heeft als het goed is ook al jaren voorgeleefd en uitgelegd gekregen dat je op tijd komt als je een afspraak hebt, of dat nou op school, met je vrienden of bij je werkgever is. Wanneer wil je een kind anders de verantwoordelijkheid gaa; geven over zijn eigen acties en de gevolgen daarvan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_178189156
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij de puber maak je het geen probleem van school of leerplicht, maar van de puber. En terecht. De puber is oud genoeg om te weten wat de consequenties zijn, en te zorgen dat het zover niet komt. Hij heeft als het goed is ook al jaren voorgeleefd en uitgelegd gekregen dat je op tijd komt als je een afspraak hebt, of dat nou op school, met je vrienden of bij je werkgever is. Wanneer wil je een kind anders de verantwoordelijkheid gaa; geven over zijn eigen acties en de gevolgen daarvan?
school gaat er wat mee doen. Straf, gesprek met mentor die gaat kijken hoe krijg ik dit jong op tijd op school
En de ouder trekt zijn handen er vanaf terwijl die het in de basis aan had moeten leren

Dat vind ik heel verkeerd om

En als een kind die kan dragen. Wat ie blijkbaar nog niet kan als ie bij leerplicht moet komen
  vrijdag 30 maart 2018 @ 11:12:50 #59
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178189236
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De puber is oud genoeg om te weten wat de consequenties zijn,
Wat? Nee. Dat is vrijwel de definitie van puberen.
And so is the past
  vrijdag 30 maart 2018 @ 11:17:01 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_178189327
Die gang naar de leerplicht maken ze echt niet bij 1 keer te laat komen, daar gaat heel wat te laat komen (en/of spijbelen) overheen. En als het pure luiigheid is dan is een leerplichtambtenaar, terecht, meestal ook niet zo soepel. De eerste vraag die zo'n man of vrouw stelt is meestal 'en, kom je ook op je werk zo vaak te laat?'. Ik moet de eerste puber nog tegen komen die dan bloedserieus antwoord dat dat het geval is. Met het eeuwige argument dat 'ze daar geld voor krijgen' komen ze op hun werk wel op tijd. Dan is zo'n ambtenaar die kan dreigen met boetes of een HALTstraf meestal druk genoeg om ze wel op tijd te laten komen.

En die jongste moet gewoon op tijd naar bed en dan komt dat opstaan ook wel goed. En als je aan ziet komen dat het even te veel is (te slecht geslapen, ziek geweest, te moe etc) kies er dan voor om ze een dagje thuis te houden en dus ziek te melden. Dat heeft op onze school ook de voorkeur. Later binnenkomen zonder aanleiding gaat gewoon niet, deuren gaan dicht en dan moet je je melden voor je er in kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 30 maart 2018 @ 11:17:51 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178189350
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij de puber maak je het geen probleem van school of leerplicht, maar van de puber. En terecht. De puber is oud genoeg om te weten wat de consequenties zijn, en te zorgen dat het zover niet komt. Hij heeft als het goed is ook al jaren voorgeleefd en uitgelegd gekregen dat je op tijd komt als je een afspraak hebt, of dat nou op school, met je vrienden of bij je werkgever is. Wanneer wil je een kind anders de verantwoordelijkheid gaa; geven over zijn eigen acties en de gevolgen daarvan?
Je maakt het wel het probleem van school of leerplicht en ook nog eens jouw probleem als ouder zijnde. Want wie moet meekomen op het matje? Je kan als ouder zelfs boetes krijgen als je puber dit vaak flikt. Daar wordt je als ouder ook op aangekeken.

Dus tot ze 18 zijn is het jouw taak als ouder om te zorgen dat het goed komt. Zit je ze, als het moet, achter hun reet aan. Nou ja, dat is mijn mening dan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 11:22:04 #62
100412 mefke79
komt goed!
pi_178189440
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus tot ze 18 zijn is het jouw taak als ouder om te zorgen dat het goed komt. Zit je ze, als het moet, achter hun reet aan. Nou ja, dat is mijn mening dan.
Ja, tot je zoon of dochter al voor de tigste keer van opleiding wisselt, je telkens mag komen omdat hij/zij er niet is en je het ook een keer beu bent. En dat zie ik toch echt regelmatig gebeuren. Dat wij als school er al alles aan gedaan hebben, dat ouders er alles aan doen en dat het kind denkt 'mooi dat jullie rennen, dan doe ik helemaal niets meer en al helemaal niet op tijd komen'.

Overigens, dat je er als ouders op aangekeken wordt is het laatste waar ik me zorgen over zou maken. Die leerplichtambtenaar kan inderdaad boetes opleggen, maar meestal is dat helemaal niet de weg die ze kiezen. Pas als ze het idee hebben dat het luxe verzuim is of als de ouders niets doen aan het verzuim, kiezen ze voor die weg. Meestal proberen ze de gevolgen van de daden direct bij de leerling te leggen (als dit een puber is) want dat werk nou eenmaal beter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 30 maart 2018 @ 11:56:29 #63
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178190263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:22 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja, tot je zoon of dochter al voor de tigste keer van opleiding wisselt, je telkens mag komen omdat hij/zij er niet is en je het ook een keer beu bent. En dat zie ik toch echt regelmatig gebeuren. Dat wij als school er al alles aan gedaan hebben, dat ouders er alles aan doen en dat het kind denkt 'mooi dat jullie rennen, dan doe ik helemaal niets meer en al helemaal niet op tijd komen'.

Overigens, dat je er als ouders op aangekeken wordt is het laatste waar ik me zorgen over zou maken. Die leerplichtambtenaar kan inderdaad boetes opleggen, maar meestal is dat helemaal niet de weg die ze kiezen. Pas als ze het idee hebben dat het luxe verzuim is of als de ouders niets doen aan het verzuim, kiezen ze voor die weg. Meestal proberen ze de gevolgen van de daden direct bij de leerling te leggen (als dit een puber is) want dat werk nou eenmaal beter.
Kan me niet zo goed voorstellen dat dat gebeurd als de ouders er zelf geen zooitje van hebben gemaakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 12:03:43 #64
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178190418
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:22 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja, tot je zoon of dochter al voor de tigste keer van opleiding wisselt, je telkens mag komen omdat hij/zij er niet is en je het ook een keer beu bent. En dat zie ik toch echt regelmatig gebeuren. Dat wij als school er al alles aan gedaan hebben, dat ouders er alles aan doen en dat het kind denkt 'mooi dat jullie rennen, dan doe ik helemaal niets meer en al helemaal niet op tijd komen'.

Overigens, dat je er als ouders op aangekeken wordt is het laatste waar ik me zorgen over zou maken. Die leerplichtambtenaar kan inderdaad boetes opleggen, maar meestal is dat helemaal niet de weg die ze kiezen. Pas als ze het idee hebben dat het luxe verzuim is of als de ouders niets doen aan het verzuim, kiezen ze voor die weg. Meestal proberen ze de gevolgen van de daden direct bij de leerling te leggen (als dit een puber is) want dat werk nou eenmaal beter.
Sorry hoor, maar dit is toch echt je eigen verantwoordelijkheid als ouder. Totdat ze rechtmatig volwassen zijn draag je als ouder deze verantwoordelijkheid. Hoe kan dit trouwens zo ontsporen, gebeurt niet van de een op de andere dag lijkt me?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 30 maart 2018 @ 14:46:31 #65
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178193731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Had je een thuisblijf-moeder?
Want werkende moeders ontbijten niet? :D

En ik verbaas mij over de grote hoeveeelheid mensen die niet wakker maken.
Ik vind dat als je inzet op school verwacht je als ouder ook best even kan roepen om ze op tijd op school te krijgen. Ik vind wel dat daar een beetje verantwoordelijkheid voor de ouder bij zit.
Roep ik je en heb je dikke schijt en draai jij je weer om vind ik het eigen verantwoordelijkheid.

Maargoed wij ontbijten aan tafel en ik zie daar mijn puber als hij het eerste les uur heeft graag bij zitten..

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:24 schreef lunko1979 het volgende:
2. Dan gaan ze maar een keer wat later naar school want dan zullen ze het nodig hebben.

Ook dit vind ik echt respectloos, bij enorme moeheid zou ik ze terug naar bed sturen maar niet later naar school.

Ik vind gewoon echt dat op tijd komen de verantwoordelijkheid is van de ouder.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:27:27 #66
100412 mefke79
komt goed!
pi_178194446
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 11:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan me niet zo goed voorstellen dat dat gebeurd als de ouders er zelf geen zooitje van hebben gemaakt.
Oja, want het zijn alleen kinderen uit ontspoorde gezinnen die in bed blijven liggen? Echt, kom eens kijken op een doorsnee ROC. Ik heb ze uit alle lagen van de samenleving zien ontsporen. Van de gezinnen waarin nauwelijks te eten is tot de gezinnen waar alles perfect is, pubers gooien soms hun kont tegen de krib. En dan kan je zeggen wat je wilt maar ik kan me inmiddels heel goed voorstellen dat er een grens is en dat je dan zegt 'zoek het maar uit, misschien luister je wel als je een keer een plantsoen moet schoffelen omdat je een straf opgelegd krijgt'. En die straf krijg je niet zomaar, die krijg je over het algemeen ook pas na nadrukkelijke waarschuwingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_178194538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Oja, want het zijn alleen kinderen uit ontspoorde gezinnen die in bed blijven liggen? Echt, kom eens kijken op een doorsnee ROC. Ik heb ze uit alle lagen van de samenleving zien ontsporen. Van de gezinnen waarin nauwelijks te eten is tot de gezinnen waar alles perfect is, pubers gooien soms hun kont tegen de krib. En dan kan je zeggen wat je wilt maar ik kan me inmiddels heel goed voorstellen dat er een grens is en dat je dan zegt 'zoek het maar uit, misschien luister je wel als je een keer een plantsoen moet schoffelen omdat je een straf opgelegd krijgt'. En die straf krijg je niet zomaar, die krijg je over het algemeen ook pas na nadrukkelijke waarschuwingen.
dus? Dan hoef je er als ouder niet meer achter aan?

Mijn moeder nam mijn dekbed mee als ik er niet uit kwam
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:45:12 #68
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178194800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Oja, want het zijn alleen kinderen uit ontspoorde gezinnen die in bed blijven liggen? Echt, kom eens kijken op een doorsnee ROC. Ik heb ze uit alle lagen van de samenleving zien ontsporen. Van de gezinnen waarin nauwelijks te eten is tot de gezinnen waar alles perfect is, pubers gooien soms hun kont tegen de krib. En dan kan je zeggen wat je wilt maar ik kan me inmiddels heel goed voorstellen dat er een grens is en dat je dan zegt 'zoek het maar uit, misschien luister je wel als je een keer een plantsoen moet schoffelen omdat je een straf opgelegd krijgt'. En die straf krijg je niet zomaar, die krijg je over het algemeen ook pas na nadrukkelijke waarschuwingen.
Op een doorsnee ROC ja _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:52:35 #69
100412 mefke79
komt goed!
pi_178194953
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:31 schreef Allures het volgende:

[..]

dus? Dan hoef je er als ouder niet meer achter aan?

Mijn moeder nam mijn dekbed mee als ik er niet uit kwam
Dat zeg ik niet. Als ouder begin je (natuurlijk in mijn ogen) met helpen opstaan, met aansporen, misschien met dreigen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar ook een keer klaar mee bent en dan stopt. En al helemaal als ze wel keurig op tijd komen op hun bijbaantje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 30 maart 2018 @ 15:53:21 #70
100412 mefke79
komt goed!
pi_178194969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

Op een doorsnee ROC ja _O-
:')
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_178196162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:52 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Als ouder begin je (natuurlijk in mijn ogen) met helpen opstaan, met aansporen, misschien met dreigen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar ook een keer klaar mee bent en dan stopt. En al helemaal als ze wel keurig op tijd komen op hun bijbaantje.
dat snap ik, maar dat zijn alsnog de uitzonderingen. En bij een gewone puber, die zoals een gewone puber niet uit bed wil, is het toch wel jouw taak als ouder

Het is niet voor niets dat ouders mee moeten naar leerplicht. Ook zij zijn onderdeel van het probleem en dus de oplossing
pi_178196277
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:49 schreef matspontius het volgende:
Te laat komen is not done. Als ze dat nu al aanleren gaan ze daar later flink wat problemen mee krijgen. Dus flink pushen om ze op tijd te laten komen en inderdaad eerder naar bed zodat ze goed uitgerust zijn. Ik zou de verantwoordelijkheid zeker niet bij ze zelf neer leggen - als ze volwassen zijn moeten ze zich zelf verantwoorden en is het niet meer het probleem van de ouders. Tot dan: zorg dat ze overal op tijd zijn.

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan te laat komen. Mijn oudste dochter van 5 komt altijd keurig op tijd! Zo geef ik een signaal aan haar af dat dit de manier is. Te laat komen is voor losers.
Wacht maar tot ze 15 is.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 17:13:18 #73
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178196603
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:54 schreef Sinned2004 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze 15 is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:31 schreef Allures het volgende:

[..]

dus? Dan hoef je er als ouder niet meer achter aan?

Mijn moeder nam mijn dekbed mee als ik er niet uit kwam
Ik kreeg letterlijk een emmer (koud) water over me heen. Dan ben je er snel klaar mee en sta je gewoon op als de wekker gaat.
And so is the past
  vrijdag 30 maart 2018 @ 17:15:15 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178196634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 15:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Oja, want het zijn alleen kinderen uit ontspoorde gezinnen die in bed blijven liggen? Echt, kom eens kijken op een doorsnee ROC. Ik heb ze uit alle lagen van de samenleving zien ontsporen. Van de gezinnen waarin nauwelijks te eten is tot de gezinnen waar alles perfect is, pubers gooien soms hun kont tegen de krib. En dan kan je zeggen wat je wilt maar ik kan me inmiddels heel goed voorstellen dat er een grens is en dat je dan zegt 'zoek het maar uit, misschien luister je wel als je een keer een plantsoen moet schoffelen omdat je een straf opgelegd krijgt'. En die straf krijg je niet zomaar, die krijg je over het algemeen ook pas na nadrukkelijke waarschuwingen.
In bed willen blijven liggen, ja daar ken ik er zat van. In bed mogen blijven liggen niet zoveel.

En ik heb niets tegen die straffen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt het daar maar gewoon op aan te laten komen als ouder zijnde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 17:17:09 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178196670
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:54 schreef Sinned2004 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze 15 is.
Die van mij is 18 en ik denk er ook zo over.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178197368
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die van mij is 18 en ik denk er ook zo over.
Ik heb persoonlijk ook een hekel aan te laat komen, ik ben liever iets te vroeg dan te laat.
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:16:07 #77
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178273116
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:54 schreef Sinned2004 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze 15 is.
Ja, en dan?
"Hoka Hey!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')