abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:45:32 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178170249
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik sta mijn ambtenarenleven binnen te leiden ;(
Ik morgen weer in mijn bunker. Net wel even extra van genoten

Drie dagen werken is wel chill, ik kom veel meer buiten en het leven is sowieso leuker.

En toch overweeg ik op termijn wel weer vier dagen te gaan werken, want werk is ook tof, keuzes keuzes keuzes *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:56:56 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178170496
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja hoi, ik ben officieel dus ambtenaar en heb 40 vakantiedagen per jaar. Goede Vrijdag en 5 mei dus ook altijd vrij. Ja, dat is debiel veel en ik heb ze heus niet allemaal nodig. Ik maak ze ook niet op in een jaar. Maar de tijd dat ik werk, werk ik me ook het schompes om studenten van goed onderwijs te voorzien en zieke mensen te ondersteunen. Tegen een prima maar niet bovengemiddeld salaris. Een opleiding van 20k mag ik zelf ophoesten en eind van het jaar mag ik wieberen want we doen niet aan vaste aanstellingen.

En daar ben ik pissig over dus vandaar deze rant :+ maar je bent ook wel een beetje kort door de bocht met je vooroordelen.
Mijn "voorordelen" gaan over in veeldelig zwart en grijsgrestreept in dure restaurants dinerende politici, ambtenaren en alles wat er omheen zoemt die dat doen waarbij ze claimen daarmee "aan het besturen" te zijn. Die in hotel lobbies en vergadercentra zitten onder de noemer "wij hebben niet de juiste vergader voorzieningen". Ik kom de uitnodigingen wekelijks tegen in mijn inbox.

Over in de Nederlandse gezondheidszorg acterende ZZPers en semi ambtenaren die tegen ton+ salarissen zorgpremiegeld verbranden met dure gebouwen, dure dienstauto's, perperdure vergadervoorzieningen, terwijl in de zorg verpleegkundigen tegen belachelijke maandsalarissen zware zorg staan te verlenen.

Tegen clubjes in Den Haag die "standaarden opstellen" waarbij ze internationale standaarden ver-Nederlandsen, er daarmee krankzinnige meerkosten aan ophangen om deze geïmplementeerd te krijgen omdat ze fundamenteel af zijn gaan wijken van de internationale, en dat doen roepende dat het in het belang van de patiënt is.
Die nu bezig zijn een standaard voor appjes af te spreken, terwijl daarvoor al zeker 5 jaar een kant en klaar op de plank ligt. Maar niet Nederlands, dus blijkbaar niet goed.

Dat we ons door de EU hebben laten voorschrijven dat er een compleet nieuw digitaal identiteitsstelsel noodzakelijk is, en ook daar weer hebben gekozen om internationale standaarden niet standaard te implementeren, en er meteen maar weer accountantsfirma's aan hebben gekoppeld voor "de integriteitsbewaking". Accountantsfirma's die nu hun offertes aan het doen zijn bij de zorginstellingen die, immers nu wetgeving, dus verplicht, grote bedragen moeten gaan betalen alleen om jouw BSN nummer te valideren.

En tegen clubjes ambtenaren en "belangenvertegenwoordigers" die afspraken maken over duurzaamheid van woningen, en dan bagatelliseren dat gezinnen maar even 10.000 euro en een veel hogere stroomrekening (die voor het overgrote deel al belasting is) moeten gaan schokken omdat er door mensen met ton+ inkomens onderling is overeengekomen dat papieren doelstellingen zo vast en zeker te halen zijn.

Al die losse, niet gecoördineerde clubjes drijven kosten voortdurend maar omhoog.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:57:35 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178170512
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:41 schreef Tally het volgende:

[..]

Richting St Antonius ziekenhuis is eerste stuk 80 en blijkbaar bij de stoplichten dus 70. Ik dacht dat je tot aan daar 80 mocht. Dacht dat ik te zacht reed :’)
Ja dat is inderdaad een onduidelijk stuk. Ik rijd over het hele stuk juist opzettelijk 70....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:58:43 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178170532
Fiets, denk om je hart
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178170631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn "voorordelen" gaan over in veeldelig zwart en grijsgrestreept in dure restaurants dinerende politici, ambtenaren en alles wat er omheen zoemt die dat doen waarbij ze claimen daarmee "aan het besturen" te zijn. Die in hotel lobbies en vergadercentra zitten onder de noemer "wij hebben niet de juiste vergader voorzieningen". Ik kom de uitnodigingen wekelijks tegen in mijn inbox.

Over in de Nederlandse gezondheidszorg acterende ZZPers en semi ambtenaren die tegen ton+ salarissen zorgpremiegeld verbranden met dure gebouwen, dure dienstauto's, perperdure vergadervoorzieningen, terwijl in de zorg verpleegkundigen tegen belachelijke maandsalarissen zware zorg staan te verlenen.

Tegen clubjes in Den Haag die "standaarden opstellen" waarbij ze internationale standaarden ver-Nederlandsen, er daarmee krankzinnige meerkosten aan ophangen om deze geïmplementeerd te krijgen omdat ze fundamenteel af zijn gaan wijken van de internationale, en dat doen roepende dat het in het belang van de patiënt is.
Die nu bezig zijn een standaard voor appjes af te spreken, terwijl daarvoor al zeker 5 jaar een kant en klaar op de plank ligt. Maar niet Nederlands, dus blijkbaar niet goed.

Dat we ons door de EU hebben laten voorschrijven dat er een compleet nieuw digitaal identiteitsstelsel noodzakelijk is, en ook daar weer hebben gekozen om internationale standaarden niet standaard te implementeren, en er meteen maar weer accountantsfirma's aan hebben gekoppeld voor "de integriteitsbewaking". Accountantsfirma's die nu hun offertes aan het doen zijn bij de zorginstellingen die, immers nu wetgeving, dus verplicht, grote bedragen moeten gaan betalen alleen om jouw BSN nummer te valideren.

En tegen clubjes ambtenaren en "belangenvertegenwoordigers" die afspraken maken over duurzaamheid van woningen, en dan bagatelliseren dat gezinnen maar even 10.000 euro en een veel hogere stroomrekening (die voor het overgrote deel al belasting is) moeten gaan schokken omdat er door mensen met ton+ inkomens onderling is overeengekomen dat papieren doelstellingen zo vast en zeker te halen zijn.

Al die losse, niet gecoördineerde clubjes drijven kosten voortdurend maar omhoog.
Ja nee, dat maakt het wel heel legtitiem om met 'lobbyisten' te reageren op de vakantiedagen van Jagars man.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:06:42 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178170681
Als ik Fiets was zou ik een andere werkgever zoeken en sowieso emigreren uit dit rotland. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:07:20 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178170693
quote:
11s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:06 schreef golfer het volgende:
Als ik Fiets was zou ik een andere werkgever zoeken en sowieso emigreren uit dit rotland. :')
En meelezers daar heb ik al helemaal de ziekte aan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:08:09 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178170705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:07 schreef fietsie het volgende:

En meelezers daar heb ik al helemaal de ziekte aan.
Zou bijna medelijden met je krijgen. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178170769
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik morgen weer in mijn bunker. Net wel even extra van genoten

Drie dagen werken is wel chill, ik kom veel meer buiten en het leven is sowieso leuker.

En toch overweeg ik op termijn wel weer vier dagen te gaan werken, want werk is ook tof, keuzes keuzes keuzes *O*
Ik overweeg bijna een kind zodat ik ook naar 3 kan :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_178170816
Overigens is mijn schattepoekeltje er van overtuigd dat hij ons als ZZP-er zou kunnen onderhouden, mits ik de administratie doe.

Niet echt aantrekkelijk geloof ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:13:34 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178170824
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik overweeg bijna een kind zodat ik ook naar 3 kan :@
Is goedkoper en meer vrijheid als je het zonder kind doet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178170949
quote:
11s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:06 schreef golfer het volgende:
Als ik Fiets was zou ik een andere werkgever zoeken en sowieso emigreren uit dit rotland. :')
Mag hij met mijn leidinggevende naar Noorwegen ;-). Denk dat ze het samen goed kunnen vinden, want bij haar gaat er geen cent uit als het niet volgens de regels geboekt kan worden. Ik hoop dat al het geld dat zij nu gaat besparen hier (net alsof het over de balk werd gesmeten) op mijn rekening komt, maar dat zal wel niet..
Soms is ze best aardig maar oh oh oh, ze heeft het mierenneuken wel uitgevonden en tot kunst verheven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_178171118
Eerst hadden we het over naar brabant te verhuizen en nu heeft hij het over verhuizen naar Zwitserland :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:28:20 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178171140
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:27 schreef Tally het volgende:
Eerst hadden we het over naar brabant te verhuizen en nu heeft hij het over verhuizen naar Zwitserland :D
Niet verkeerd maar weet waar je aan begint
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178171167
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:27 schreef Tally het volgende:
Eerst hadden we het over naar brabant te verhuizen en nu heeft hij het over verhuizen naar Zwitserland :D
Da's wel een heel stuk verder weg
We have far more in common than that which devides us..
pi_178171197
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik morgen weer in mijn bunker. Net wel even extra van genoten

Drie dagen werken is wel chill, ik kom veel meer buiten en het leven is sowieso leuker.

En toch overweeg ik op termijn wel weer vier dagen te gaan werken, want werk is ook tof, keuzes keuzes keuzes *O*
ik zou 28 uur wel tof vinden. Vier dagen maar wat korter zodat niet alles zo haastig hoeft. Later, als ik een beter salaris bij elkaar gelobbied heb O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:31:29 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178171208
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

ik zou 28 uur wel tof vinden. Vier dagen maar wat korter zodat niet alles zo haastig hoeft. Later, als ik een beter salaris bij elkaar gelobbied heb O+
Ook een goed idee!

Lukt mij alleen nooit om tijdig weg te gaan dan :')

Maar het idee is wel lekker ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178171209
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:27 schreef Tally het volgende:
Eerst hadden we het over naar brabant te verhuizen en nu heeft hij het over verhuizen naar Zwitserland :D
Prachtig land, giga salarissen (en kosten) maar Zwitsers zijn wel een slag apart.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178171227
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook een goed idee!

Lukt mij alleen nooit om tijdig weg te gaan dan :')

Maar het idee is wel lekker ja
Ik leef in de veronderstelling dat dat te trainen is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_178171431
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet verkeerd maar weet waar je aan begint
Daar ga ik helemaal niet aan beginnen.

Brabant klinkt wel steeds aantrekkelijker maar Zwitserland no way.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:43:04 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178171456
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:41 schreef Tally het volgende:

[..]

Daar ga ik helemaal niet aan beginnen.

Brabant klinkt wel steeds aantrekkelijker maar Zwitserland no way.
Mijn tante woont er; serieus " integreren " is een dingetje, zeker als je buiten de steden gaat zitten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_178171535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn tante woont er; serieus " integreren " is een dingetje, zeker als je buiten de steden gaat zitten.
Ik ga het ook helemaal niet doen.

Als ik uit Nederland vertrek is dat naar een warm land.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178171567
Mijn man kreeg al eens een aanbod om te verhuizen naar Slovenië. Het werk zou alles regelen. Maar dat zag ik ook niet zitten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:50:02 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178171596
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:48 schreef Tally het volgende:
Mijn man kreeg al eens een aanbod om te verhuizen naar Slovenië. Het werk zou alles regelen. Maar dat zag ik ook niet zitten.
Dat had ik, nog in de detacheringsperiode, met Canada. Achteraf gezien had ik 't moeten doen.
Maar ja, een koe kijk je ook niet graag in de kont.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_178171636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat had ik, nog in de detacheringsperiode, met Canada. Achteraf gezien had ik 't moeten doen.
Maar ja, een koe kijk je ook niet graag in de kont.
Man zou zelfde baantje als nu in Slovenië krijgen. Zelfde salaris. Huisje was ook al zo goed als geregeld. Maar ik wilde gewoon niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')