abonnement Unibet Coolblue
pi_178155120
Hoi, ik heb eind februari een EvoHome in mijn woonkamer geplaatst. Hiermee lukte het mij om probleemloos de temperatuur te regelen in de woonkamer. Nu heb ik afgelopen week op alle slaapkamers een HR92 radiator regelaar geplaatst.
In de woonkamer heb ik de normale radiatorknoppen laten zitten.

Probleem dat ik nu heb is dat de woonkamer niet meer verwarmd als ik de temperatuur van de woonkamer zone instel.
Dit gebeurd wel als ik de temperatuur in een van de slaapkamers ophoog. Dus verwarming in woonkamers gaat aan zodra deze op een van de slaapkamers ook aan is.
Wat zie ik over het hoofd? Wat moet ik doen om dit wel werkend te krijgen?

Lijkt wel of ik in de woonkamer zone ook HR92 knoppen nodig heb? Maar dat is toch niet zo?
Maar hoe weet dat apparaat dan welke radiatoren er warm moeten worden?
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:11:21 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178156211
Klinkt apart, maar, de woonkamer wordt niet automatisch geregeld, omdat je daar geen knoppen hebt, dus als jij in je thermostaat de temperatuur van de woonkamer instelt, kan hij geen knop vinden die hoort bij de woonkamer, omdat die er niet is, en als jij dus alleen de woonkamer verwarmd, dan gaat hij dus geen water verwarmen want hij kan de knop in de kamer niet bereiken, ofzo?

Ik heb geen idee, ik roep maar wat. Op het moment dat jij de knop op een andere kamer aanspreekt reageert die wel (Want die is wel aanwezig) en dus krijgt de thermostaat die feedback, en begint de ketel wel met verwarmen. Dat stuurt ie dan overal heen natuurlijk, maar alleen de slaapkamer waar je de warmte vraagt heeft de thermostaatknop open staan, en daar gaat dus warm water heen.

maar de knoppen in de woonkamer zijn handmatig, en die zullen niet dicht staan vermoed ik, dus die laten gewoon warm water in de radiatoren, maar dat gebeurd dus alleen maar omdat ergens anders in huis ook warmte wordt gevraagd.

Het feit dat de woonkamer dan wel warm wordt is een neveneffect van het feit dat een andere kamer warmte vraagt.

Zoiets zou ik denken? Maar ik ben alles behalve een verwarmingsmonteur, dus ik roep maar iets wat me enigzins logisch lijkt, maar kan er grandioos naast zitten. Ik ben overigens ook in de markt voor dit systeem, en dit klinkt een beetje alsof je per se alle radiatoren van HR92 knoppen moet voorzien, omdat het systeem anders niet lekker werkt.

Dat is vervelend, omdat ik dan weer 3 knoppen erbij moet kopen, en die had ik gedacht later erbij te kopen, en het eerst met de 4 te doen die in het pakket zitten, dus dan gaat dat weer extra geld kosten :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178156646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:11 schreef CoolGuy het volgende:
Klinkt apart, maar, de woonkamer wordt niet automatisch geregeld, omdat je daar geen knoppen hebt, dus als jij in je thermostaat de temperatuur van de woonkamer instelt, kan hij geen knop vinden die hoort bij de woonkamer, omdat die er niet is, en als jij dus alleen de woonkamer verwarmd, dan gaat hij dus geen water verwarmen want hij kan de knop in de kamer niet bereiken, ofzo?

Ik heb geen idee, ik roep maar wat. Op het moment dat jij de knop op een andere kamer aanspreekt reageert die wel (Want die is wel aanwezig) en dus krijgt de thermostaat die feedback, en begint de ketel wel met verwarmen. Dat stuurt ie dan overal heen natuurlijk, maar alleen de slaapkamer waar je de warmte vraagt heeft de thermostaatknop open staan, en daar gaat dus warm water heen.

maar de knoppen in de woonkamer zijn handmatig, en die zullen niet dicht staan vermoed ik, dus die laten gewoon warm water in de radiatoren, maar dat gebeurd dus alleen maar omdat ergens anders in huis ook warmte wordt gevraagd.

Het feit dat de woonkamer dan wel warm wordt is een neveneffect van het feit dat een andere kamer warmte vraagt.

Zoiets zou ik denken? Maar ik ben alles behalve een verwarmingsmonteur, dus ik roep maar iets wat me enigzins logisch lijkt, maar kan er grandioos naast zitten. Ik ben overigens ook in de markt voor dit systeem, en dit klinkt een beetje alsof je per se alle radiatoren van HR92 knoppen moet voorzien, omdat het systeem anders niet lekker werkt.

Dat is vervelend, omdat ik dan weer 3 knoppen erbij moet kopen, en die had ik gedacht later erbij te kopen, en het eerst met de 4 te doen die in het pakket zitten, dus dan gaat dat weer extra geld kosten :)
Hoi, jou interpretatie is dus precies zo als die van mij.
Heb de extra knoppen (ook 3) niet voorzien. Maar als die dan nodig zijn, zouden die wellicht eenvoudigere, en dus goedkopere, knoppen kunnen zijn (weet niet of die bestaan), die gekoppeld zijn aan EvoHome maar geen thermostaat nodig hebben lijkt me.
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:38:33 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178156881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:27 schreef MakeMyHomeSmart het volgende:

[..]

Hoi, jou interpretatie is dus precies zo als die van mij.
Heb de extra knoppen (ook 3) niet voorzien. Maar als die dan nodig zijn, zouden die wellicht eenvoudigere, en dus goedkopere, knoppen kunnen zijn (weet niet of die bestaan), die gekoppeld zijn aan EvoHome maar geen thermostaat nodig hebben lijkt me.
Geen idee of dat kan, maar ik zou, als het kan, dat niet doen. Ik denk dat je grootste kans op een goed werkend systeem is als je gewoon meer HR92 knoppen koopt. Ja, dat kost wat geld, maar ik denk niet dat je aan een mengelmoesje moet beginnen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178176186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen idee of dat kan, maar ik zou, als het kan, dat niet doen. Ik denk dat je grootste kans op een goed werkend systeem is als je gewoon meer HR92 knoppen koopt. Ja, dat kost wat geld, maar ik denk niet dat je aan een mengelmoesje moet beginnen.
Honeywell heeft inmiddels bevestigd dat extra knoppen de way to go is. Dus helaas och nog een extra uitgave van een goede 200 euro.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 20:02:22 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178176513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:48 schreef MakeMyHomeSmart het volgende:

[..]

Honeywell heeft inmiddels bevestigd dat extra knoppen de way to go is. Dus helaas och nog een extra uitgave van een goede 200 euro.
Dus heeft Honeywell dan ook bevestigd dat de theorie die ik hierboven heb (en jij dus ook) correct is, dus dat een combinatie van ouderwetse knoppen + HR92 knoppen niet samen werkt als de enige kamer die je op enig moment wil verwarmen een kamer is ZONDER HR92 knoppen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178180010
In princiepe kon het ook niet, stel je voor dat de woonkamer op de juiste temperatuur is en boven te koud. Dan zorgt Evohome dat de radiatoren boven open gaan en de ketel stoken. Maar in de woonkamer, zonder regeling worden de radiatoren ook warm, dus wordt het daar te warm.

Daarom moeten de radiatoren in de woonkamer ook regelbaar zijn. Zou het ook niet met een Honeywell electrische klep kunnen ?


.
pi_178236899
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:44 schreef Fer het volgende:
In princiepe kon het ook niet, stel je voor dat de woonkamer op de juiste temperatuur is en boven te koud. Dan zorgt Evohome dat de radiatoren boven open gaan en de ketel stoken. Maar in de woonkamer, zonder regeling worden de radiatoren ook warm, dus wordt het daar te warm.

Daarom moeten de radiatoren in de woonkamer ook regelbaar zijn. Zou het ook niet met een Honeywell electrische klep kunnen ?


[ afbeelding ]
Dan moet het wel zo zijn dat alle leidingen van de radiatoren in de woonkamer achter één leiding zitten.
Meestal heb je een leiding aan de voorkant en achterkant van de gevel.
Daarnaast is het zo dat deze klep niet zomaar werkt, je hebt dan ook nog een aan/uit relais nodig die draadloos met het Evohome systeem werkt (BDR91).
Dan kom je samen ook wel aan of over de 200 euro.
Ik zou gewoon HR92 knoppen monteren, deze toewijzen aan één zone en de temperatuur laten bepalen door de Evotouch.

Dan gaat het prima werken, temperatuuropname door de HR92 ben ik niet zo'n fan van :N
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')