Ik snap dat er geen doelstelling is voor het bedrijf, maar je moet het natuurlijk wel voor jezelf afbakenen. Hoe ga je anders een implementatie plan schrijven en baten/kosten etc.?
Ik weet niet hoeveel producten/diensten het bedrijf verkoopt, maar je kunt ze natuurlijk nooit allemaal in 20 weken analyseren en verbeteren als ze meerdere producten en diensten hebben. Iemand die een wasmachine wilt kopen, heeft een andere customer journey dan iemand die bijv. kleding koopt.
Op mijn school is een doelstelling zeker verplicht en het is ook logisch, want je wilt natuurlijk meten in hoeverre jouw scriptie haalbaar is en of het gelukt is. Dit kan natuurlijk zijn in een % van extra gebruikers of % conversie. Deze bepaal je eigenlijk door van te voren beetje desk research te doen en dit aan te geven in je inleiding/theoretisch kader hoe je op dit % ben gekomen.
Verder praat jij over een huidige situatie (IST) en gewenste situatie (SOLL). Dit is dus al een methodologie die je kunt gebruiken voor je scriptie. Dan praat je in principe over een aantal hoofd deelvragen en sub deelvragen.
1. Hoe ziet de huidige customer journey eruit?
1.1 subdeelvraag
1.2 subdeelvraag
1.3 etc.
2. Hoe ziet de gewenste customer journey eruit?
2.1 subdeelvraag
2.2 etc.
Dan heb je natuurlijk nog overige deelvragen die niks te maken hebben met de huidige en gewenste situatie.
Er zijn natuurlijk veel scripties geschreven over customer journey. Check bijv. is deze link
https://www.hbo-kennisban(...)55-8b93-7b324b5c46df en kijk is hoe hij of zij het heeft gedaan.