abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179677772
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een Saab-chassis waarschijnlijk wel. maar het was geen Saab-chassis, maar een General Motors-chassis.....Vectra-chassis om nog iets preciezer te zijn.

Weet je, als jij er lekker in rijdt, prima. Maar als iemand overweegt om voor het eerst een Saab-cabrio te kopen, is het gewoon nuttige informatie.
Ik zeg ook nergens dat je foute informatie geeft :)

Maar het is wel altijd handig om zelf even iets mee te maken voordat je er over verteld met zo veel zekerheid. Ik kan namelijk ook zeggen dat het chassis van mijn 9-3 cabrio ontzettend sterk aanvoelt, en ik rij er in.

Wie heeft er dan gelijk? Hmm, lastig. Je zou bijna zeggen dat het een mening is dan h?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 18:17:21 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179677875
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:11 schreef delano.888 het volgende:

Ik zeg ook nergens dat je foute informatie geeft :)

Maar het is wel altijd handig om zelf even iets mee te maken voordat je er over verteld met zo veel zekerheid. Ik kan namelijk ook zeggen dat het chassis van mijn 9-3 cabrio ontzettend sterk aanvoelt, en ik rij er in.

Wie heeft er dan gelijk? Hmm, lastig. Je zou bijna zeggen dat het een mening is dan h?
True, ware het niet zo dat vrijwel elke reviewer indertijd over die auto heeft gezegd dat het chassis slapper was dan dat van de 900. En toen de 2de gen 9-3 cabrio er was, dat dat chassis sterker was dan de vorige. Daarnaast zijn er genoeg eigenaren te vinden, die ervaring hebben met meerdere Saab cabrio's, die hetzelfde zeggen. Aangezien jij die ervaring zelf ook niet hebt en er, zo te horen, nooit echt onderzoek naar hebt gedaan, zouden we kunnen stellen dat jouw mening minder goed onderbouwd is dan de mijne.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 juni 2018 @ 21:54:30 #153
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_179682239
Kan dit gekift stoppen? Jullie hebben vast allemaal gelijk en Piet Piraat: een andere toon zou leuk zijn.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
pi_179682848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 18:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

True, ware het niet zo dat vrijwel elke reviewer indertijd over die auto heeft gezegd dat het chassis slapper was dan dat van de 900. En toen de 2de gen 9-3 cabrio er was, dat dat chassis sterker was dan de vorige. Daarnaast zijn er genoeg eigenaren te vinden, die ervaring hebben met meerdere Saab cabrio's, die hetzelfde zeggen. Aangezien jij die ervaring zelf ook niet hebt en er, zo te horen, nooit echt onderzoek naar hebt gedaan, zouden we kunnen stellen dat jouw mening minder goed onderbouwd is dan de mijne.
Een 9-3 cabrio is een doorontwikkeling van de 900ng cabrio, dan denk ik ook dat ie vooral ook positief verbeterd is?

Een 9-3ng cabrio is een compleet andere auto, niet te vergelijken.

En welke reviews heb jij allemaal gelezen/gezien?
pi_179684337
Logische redenatie:

De 9-3og is gebaseerd op een chassis voor de eerste generatie Vectra, ontworpen in de jaren 80.
De 9-3ng is van het GM Epsilon platform uit de 00’s.

We hebben het over 2 decennia verschil in ontwerp en constructietechnieken. Juist in een periode dat chassis sterk verbeterd werden.

9-3og met een turbo onder de kap is drama kwa weggedrag, zodra je gas intrapt kun je constant bijsturen op een rechte weg.
.
pi_179689176
Daarom zijn er ook een Viggen Resque kit, dubbele (of dikkere) swaybar achter, steering brace, een 6-point subframe bracket, verstevigde veerpootbrug en nog wel n paar upgrades op de markt...
pi_179689884
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:54 schreef Duvel het volgende:
Kan dit gekift stoppen? Jullie hebben vast allemaal gelijk en Piet Piraat: een andere toon zou leuk zijn.
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 9 juni 2018 @ 13:57:03 #158
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_179691124
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:41 schreef Fer het volgende:

9-3og met een turbo onder de kap is drama kwa weggedrag, zodra je gas intrapt kun je constant bijsturen op een rechte weg.
Valt met de eerder genoemde steering rack brace en hier en daar wat PU-rubber behoorlijk mee.
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
pi_179691152
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
Logische redenatie:

De 9-3og is gebaseerd op een chassis voor de eerste generatie Vectra, ontworpen in de jaren 80.
De 9-3ng is van het GM Epsilon platform uit de 00’s.

We hebben het over 2 decennia verschil in ontwerp en constructietechnieken. Juist in een periode dat chassis sterk verbeterd werden.

Kan ik beamen, slappe hap, stage 3 9-3og cabrio is niet grappig als je het gas intrapt.

Ook met klinkerwegen merk je gewoon dat het slappe hap is (Helaas).
life happens while you're pusing the throttle.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 14:00:25 #160
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_179691172
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:59 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Kan ik beamen, slappe hap, stage 3 9-3og cabrio is niet grappig als je het gas intrapt.

Ook met klinkerwegen merk je gewoon dat het slappe hap is (Helaas).
Met stage 3 zit je op 300 pk of zo en 400 Nm?

En voor klinkerwegen maakt dat niet uit, die zijn ook met een i-tje al schudden geblazen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')