abonnement Unibet Coolblue
pi_178745009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier stelde je nog een islamitische naam voor:

[..]

Of een naam uit land van herkomst... afhankelijk van wat hij wil. :)
  woensdag 25 april 2018 @ 23:21:23 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178745027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Of een naam uit land van herkomst... afhankelijk van wat hij wil. :)
En wat is daar Arabisch aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178745139
En als het coor het kind nou eens een stuk makkelijker is om Tim te heten. Of Tom, of Julian.
Zijn afkomst doet er toch niet toe, als de ouders het maar een toffe naam vinden.
Misschien is Hielke geen ideale naam voor een pikzwart kindje, maar ook wel weer leuk eigenlijk.
Wouter moet zijn kind lekker noemen zoals hij zelf wil, ongeacht zijn achtergrond.
pi_178745153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Of een naam uit land van herkomst... afhankelijk van wat hij wil. :)
Dat wil hij dus niet, hij wil een klassieke naam.
  woensdag 25 april 2018 @ 23:28:08 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178745198
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:26 schreef mootie het volgende:
En als het voor het kind nou eens een stuk makkelijker is om Tim te heten. Of Tom, of Julian.
Zijn afkomst doet er toch niet toe, als de ouders het maar een toffe naam vinden.
Misschien is Hielke geen ideale naam voor een pikzwart kindje, maar ook wel weer leuk eigenlijk.
Wouter moet zijn kind lekker noemen zoals hij zelf wil, ongeacht zijn achtergrond.
Ik vind Wouter trouwens een geweldige naam, net als Maarten.... jammer dat ik die laatste nooit voor een van mijn zoons gebruikt heb.

Overigens zou ik in den vreemde met een buitenlandse achternaam wel gaan voor een internationaal goed uitspreekbare naam, dus T(h)om(as), Julian, Olivier enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178745214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind Wouter trouwens een geweldige naam, net als Maarten.... jammer dat ik die laatste nooit voor een van mijn zoons gebruikt heb.

Overigens zou ik in den vreemde met een buitenlandse achternaam wel gaan voor een internationaal goed uitspreekbare naam, dus T(h)om(as), Julian, Olivier enz.
Die richting zou ik ook meer uitgaan. En dan zit je ook meteen in de klassieke hoek.

Maar ik heb dan ook al besloten dat het toekomstige kind van Wouter Oliver gaat heten. :7
  woensdag 25 april 2018 @ 23:32:33 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178745292
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:28 schreef mootie het volgende:

[..]

Die richting zou ik ook meer uitgaan. En dan zit je ook meteen in de klassieke hoek.

Maar ik heb dan ook al besloten dat het toekomstige kind van Wouter Oliver gaat heten. :7
Hugo, Alexander, Sebastian, Lucas, Quinten, Oscar, Victor.

Maar ik kan me helemaal in Olivier vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 april 2018 @ 23:36:34 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178745392
Laurens vind ik ook mooi trouwens, maar als je die internationaal moet maken dan wordt Lawrence/Laurence of Laurent.
Dan heb ik wel een voorkeur voor de laatste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178745930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Muah, maar waarom zou jij je afkomst willen verloochenen? Dat dient geen mens te doen, van welk afkomst dan ook. Ik begrijp dat niet. Ik zou gewoon voor namen uit je herkomstland gaan. :)
Omdat ik me niet kan vinden in de cultuur van dat land en ik niet wil dat mensen me daarmee associëren.
pi_178746054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hugo, Alexander, Sebastian, Lucas, Quinten, Oscar, Victor.

Maar ik kan me helemaal in Olivier vinden.
Victor.
pi_178746061
quote:
17s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:04 schreef WouterWit het volgende:

[..]

Victor.
Vinden we ook goed.
  donderdag 26 april 2018 @ 00:05:54 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178746076
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Vinden we ook goed.
Wat zij zegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178746131
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Vinden we ook goed.
De vraag is of ik uiteindelijk voor een meisje ga met dezelfde culturele achtergrond of niet. Ik denk dat met een Tadzjikies meisje dergelijke namen niet door zullen gaan :P. Ik wil om allerlei redenen eigenlijk een Nederlandse carričretijgerin maar ik moet ook wel realistisch zijn en beseffen dat je dan wel echt zelf stappen moet gaan zetten met betrekking tot het leggen van contact en met mijn schema is dat niet altijd even eenvoudig.
  donderdag 26 april 2018 @ 00:18:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178746292
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:09 schreef WouterWit het volgende:

[..]

De vraag is of ik uiteindelijk voor een meisje ga met dezelfde culturele achtergrond of niet. Ik denk dat met een Tadzjikies meisje dergelijke namen niet door zullen gaan :P. Ik wil om allerlei redenen eigenlijk een Nederlandse carričretijgerin maar ik moet ook wel realistisch zijn en beseffen dat je dan wel echt zelf stappen moet gaan zetten met betrekking tot het leggen van contact en met mijn schema is dat niet altijd even eenvoudig.
En een Tadzchickie (sorry, kon het niet laten ;)) kost geen inspanning? Die wordt gewoon voor je uitgezocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178746334
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

En een Tadzchickie (sorry, kon het niet laten ;)) kost geen inspanning? Die wordt gewoon voor je uitgezocht?
Exact. Daar zijn gearrangeerde relaties de norm en met de juiste papieren kom je een heel eind en hoef je er dus relatief gezien maar weinig tijd aan te besteden.
  donderdag 26 april 2018 @ 00:23:14 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178746370
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:21 schreef WouterWit het volgende:

[..]

Exact. Daar zijn gearrangeerde relaties de norm en met de juiste papieren kom je een heel eind en is de tijd die je moet investeren relatief weinig.
Meh... en dan je hele leven allerlei Nederlandse carričretijgerinnen tegenkomen die je veel leuker vindt dan de vrouw die je kinderen gebaard heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178746474
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meh... en dan je hele leven allerlei Nederlandse carričretijgerinnen tegenkomen die je veel leuker vindt dan de vrouw die je kinderen gebaard heeft.
Zo zou ik het niet willen formuleren. Ik heb doorgaans een goede klik met carričretijgerinnen omdat die mijn mentaliteit en de gevolgen daarvan begrijpen, dit soort vrouwen zijn in Nederland veelal van Nederlandse komaf maar er zitten in de Tadzjieks-Nederlandse gemeenschap vast ook wel van dat soort vrouwen tussen maar je moet wel realistisch blijven en accepteren dat je linksom of rechtsom wellicht op bepaalde vlakken concessies zal moeten gaan doen.
pi_178746699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

John is een Engelstalige koosnaam (nickname), daar is dus niets klassieks aan, Jonathan is dat wel, en dat is nog steeds niet pauper.
John is niet per sé kort voor Jonathan. Dat is dan overigens vaak als Jon gespeld. Het zijn wee verschillende namen met bijbelse afkomst.

John=Johannes (John, Matthew, Mark and Luke zijn de apostelen in t Engels)
Jonathan=Jonathan
Kwak
pi_178746706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

John is geen nickname maar de Engelse versie van Johannes. Het is echt een naam op zich, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Jack of Jim.
O hai, ik was spuit elf.

Ik vind de Engelse koosnaampjes zoals Tom, Dick, Harry, Jamie, Jim en Matt in t Brits Engels nog steeds tof. Voor NL minder.
Kwak
pi_178746786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat is daar Arabisch aan?
Doel ik ergens op Arabisch? Ik leg jou even uit dat een islamitische naam niet gelijk staat aan bv een een naam uit land van herkomst ( in mijn voorbeeld gebruik ik het Arabisch).... oftewel, een beetje dom wat je zegt.
pi_178746788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:32 schreef WouterWit het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet willen formuleren. Ik heb doorgaans een goede klik met carričretijgerinnen omdat die mijn mentaliteit en de gevolgen daarvan begrijpen, dit soort vrouwen zijn in Nederland veelal van Nederlandse komaf maar er zitten in de Tadzjieks-Nederlandse gemeenschap vast ook wel van dat soort vrouwen tussen maar je moet wel realistisch blijven en accepteren dat je linksom of rechtsom wellicht op bepaalde vlakken concessies zal moeten gaan doen.
Hoe oud ben je? Ik denk dat je nog volwassen moet worden...
pi_178746802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ik denk dat je nog volwassen moet worden...
23. Ik vind het jammer dat je mijn mening direct wijt aan onvolwassenheid, naar mijn idee gedraag ik me heel wat verantwoordelijker en volwassener dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd. Mijn gedrag is het gevolg van mijn ervaringen.
pi_178746925
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:26 schreef WouterWit het volgende:

[..]

23. Ik vind het jammer dat je mijn mening direct wijt aan onvolwassenheid, naar mijn idee gedraag ik me heel wat verantwoordelijker en volwassener dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd. Mijn gedrag is het gevolg van mijn ervaringen.
Ik vind je ook heel volwassen overkomen.
pi_178746926
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 01:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ik denk dat je nog volwassen moet worden...
Look who’s talking.
pi_178748768
Ik zou gewoon gaan voor een naam die jij/jullie mooi vinden, ongeacht je afkomst. :) De namen die je noemt zijn niet 'typisch' tulpenbollenNederlands: je komt ze ook aan de andere kant van de wereld tegen (soms in een iets andere schrijfwijze/uitspraak natuurlijk), dus euh, waarom niet?! Ik zou je niet laten leiden door mensen die roepen dat je je afkomst erin terug 'moet' laten zien. Het kan, maar als je er zelf juist enorme weerzin tegen hebt, dan is dat het domste dat je kunt doen. :{w

En trek je niks van die opmerking over volwassen worden aan. Weet wie het zegt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Candaasje op 26-04-2018 07:58:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')