quote:
Op woensdag 28 maart 2018 20:28 schreef Sounddragon het volgende:Als je nou meteen begint met 'lijkt me dat die goed zijn', dan kom je niet ver
En die kleppen kunnen er wel degelijk mee te maken hebben.
Er kunnen best veel dingen mis zijn, tot aan een versleten zuiger en/of cilinder aan toe.. het is een chinese brommer, en die staan niet bepaald bekend om hun degelijkheid en duurzaamheid.
Die carb is gewoon een vlotterkamer die overloopt.. gaat ie ook niet beter van lopen meestal, dus daar zou ik eerst mee beginnen.
Kun je geen filmpje maken van hoe hij loopt/rijdt?
Je hebt gelijk dat die uitspraak niet heel handig is. Het gaat om een brommer van 2013, die echter niet al (bijna) 5 jaar rijdt. In de tussentijd heeft hij een tijd bij de dealer (teruggebracht) gestaan en de vorige (tweede) eigenaar heeft hem ook een half jaar stil gezet maar nog rijdend. Toen hij bij de dealer weer vertrok is er een nieuw blok op gezet, inclusief carburateur, luchtfilter, name it.
Nu komt echter het mooie, de vorige eigenaar claimt de carb schoongemaakt te hebben (3kkm nadat dat eigenlijk al had moeten gebeuren). Aangezien meneer niet heel technisch was verwacht ik dat hier het probleem nu vandaan komt.
Kleppen stellen gaat gebeuren, spullen zijn er, moet alleen nog even tijd vinden met iemand die kan helpen.
Zoals aangegeven is het blok relatief nieuw en verwacht ik om die reden dat het geen versleten onderdelen zijn.
Het gaat hier om een Orion, waarvan eigenlijk overgedimensieerd is op het blok na wegens regelementen. (Frame en onderdelen van een 125/250cc crosser waar een 50cc blok in gezet is)
Carb gaat net als de kleppen naar gekeken worden, zelfde verhaal.
Filmpje heb ik, kan eventueel proberen al rijdend er een te maken zodat het probleem te zien is. Voor uploaden zal ik echter wat op moeten zoeken gezien ik daar niet zo bekend mee ben.