abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 april 2018 @ 10:32:51 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548010
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 10:29 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

En dat is het mentale aspect wat ik bedoel inderdaad.
Laten we stellen dat er een relatie is waarin geen geweld is.. en zelfs geen dreiging van geweld.. maar stelletje krijgt ruzie over iets heftigs en de man zegt "je moet met een bordje over straat lopen met x,y,z er op anders is het over".

Is dat mentale dwang?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548032
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laten we stellen dat er een relatie is waarin geen geweld is.. en zelfs geen dreiging van geweld.. maar stelletje krijgt ruzie over iets heftigs en de man zegt "je moet met een bordje over straat lopen met x,y,z er op anders is het over".

Is dat mentale dwang?
Waarom haal je er een hypothetische situatie bij, wat is het nut daarvan? Het meisje zat onder de blauwe plekken en de man had een strafblad van een armlengte, welke reden heb je om de *man* het voordeel van de twijfel te geven?
  maandag 16 april 2018 @ 10:36:08 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548048
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Waarom haal je er een hypothetische situatie bij, wat is het nut daarvan?
Omdat ik een gerelateerd punt wil maken maar ik ga niet vertellen wat dat punt vantevoren is zodat mensen zich lekker kunnen indekken. Ik wil dat iedereen die bereid is mee te doen aan mijn vraagstelling een eerlijk antwoord daar op geeft.

Heb je geen zin in hypothetische situaties dan doe je toch lekker niet mee? Wat is het probleem? Ben jij van de topic-politie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548061
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat ik een gerelateerd punt wil maken maar ik ga niet vertellen wat dat punt vantevoren is zodat mensen zich lekker kunnen indekken. Ik wil dat iedereen die bereid is mee te doen aan mijn vraagstelling een eerlijk antwoord daar op geeft.

Heb je geen zin in hypothetische situaties dan doe je toch lekker niet mee? Wat is het probleem? Ben jij van de topic-politie?

Ah, 4D-schaken in discussies, kei-interessant, ok. Ik was oprecht benieuwd naar je redenatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2018 10:37:52 ]
pi_178548084
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 09:12 schreef JaJammerJan het volgende:
Die vrouw is vrijwillig naakt over straat gaan lopen, dus zou ze gestraft moeten worden voor onzedelijk gedrag. Ook de 'mishandelingen' hoeven niet bestraft te worden aangezien dat bij de relatie hoorde en zij ook vrijwillig in die relatie bleef.

We hebben het hier over een sterke, onafhankelijke, volwassen vrouw. Niet over een kind. Als vrouwen sterk en onafhankelijk willen zijn, dan moeten we eens op houden met ze als kinderen te behandelen. Neem maar eens verantwoordelijkheid voor je doen en laten.

'Mentale Dwang' _O- _O- _O-

Kun je het je voorstellen dat men zoiets bij een man zou zeggen? Nee tuurlijk niet, die zou meteen verantwoordelijk gehouden worden. Keer op keer wordt maar weer eens bewezen dat vrouwen nooit verantwoordelijk gehouden worden in deze maatschappij.
Je hebt het deel waarbij de vrouw in elkaar geslagen is en dat structureel lijkt te zijn even gemist?

Die hele 'feminisme is te ver doorgeslagen en mannen zijn het echte slachtoffer van deze maatschappij'-redenatie doet je een beetje klinken als een 40-jarige zoldermaagd.
pi_178548088
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laten we stellen dat er een relatie is waarin geen geweld is.. en zelfs geen dreiging van geweld.. maar stelletje krijgt ruzie over iets heftigs en de man zegt "je moet met een bordje over straat lopen met x,y,z er op anders is het over".

Is dat mentale dwang?
Ja.
  maandag 16 april 2018 @ 10:40:18 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548103
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 10:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ah, 4D-schaken in discussies, kei-interessant, ok.
Het is niet per se schaken. Het is een vorm van de discussie uit elkaar trekken en er achter komen welke aspecten afzonderlijk welke waarde hebben. En als ik vantevoren zeg welke waardes ik hecht aan welke aspecten dan beinvloed ik de ander. Ik wil gewoon een eerlijk antwoord.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548132
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is niet per se schaken. Het is een vorm van de discussie uit elkaar trekken en er achter komen welke aspecten afzonderlijk welke waarde hebben. En als ik vantevoren zeg welke waardes ik hecht aan welke aspecten dan beinvloed ik de ander. Ik wil gewoon een eerlijk antwoord.
Vooruit. Het antwoord op je vraag is, uiteraard, "nee, zolang de vrouw zich comfortabel voelt bij de beslissing en hier zelf achter staat, is het geen dwang als ze toegeeft aan zo'n eis".
  maandag 16 april 2018 @ 10:42:54 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548147
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja.
En is dat een gebeurtenis die nieuwswaardig is? Als zijnde... deze man voert een vorm van (mentale) misbruik uit dit meisje en dat moet in de krant?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 16 april 2018 @ 10:52:21 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548295
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:42 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Vooruit. Het antwoord op je vraag is, uiteraard, "nee, zolang de vrouw zich comfortabel voelt bij de beslissing en hier zelf achter staat, is het geen dwang als ze toegeeft aan zo'n eis".
Precies. Dus de gewelddadige achtergrond bij deze man is de reden dat dit schokkend is toch? Dat bordje met "hoer"... meh.. dat maakt het lekkere clickbait op volkstelegraafnrctrouw.nl maar dat is eigenlijk een extra-tje?

Er zijn namelijk zat "grand gestures" in de wereld waar een man (of soms vrouw) onder druk van de ander zichzelf voor lul zet maar die vinden we terug onder de rubriek "Leuk!" ipv onder "Schokkend!".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548344
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laten we stellen dat er een relatie is waarin geen geweld is.. en zelfs geen dreiging van geweld.. maar stelletje krijgt ruzie over iets heftigs en de man zegt "je moet met een bordje over straat lopen met x,y,z er op anders is het over".

Is dat mentale dwang?
Is dit een oprechte vraag of ben je een soort spelletje aan het spelen?
pi_178548372
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Precies. Dus de gewelddadige achtergrond bij deze man is de reden dat dit schokkend is toch? Dat bordje met "hoer"... meh.. dat maakt het lekkere clickbait op volkstelegraafnrctrouw.nl maar dat is eigenlijk een extra-tje?

Er zijn namelijk zat "grand gestures" in de wereld waar een man (of soms vrouw) onder druk van de ander zichzelf voor lul zet maar die vinden we terug onder de rubriek "Leuk!" ipv onder "Schokkend!".
Ja, leuk, maar in dergelijke situaties is niet echt sprake van dwang. Dus welk punt probeer je nu precies te maken?
pi_178548376
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En is dat een gebeurtenis die nieuwswaardig is? Als zijnde... deze man voert een vorm van (mentale) misbruik uit dit meisje en dat moet in de krant?
je snapt toch wel dat de nieuwswaarde is dat dit gewoon niet vaak voorkomt?
Dat ze ‘gewoon’ mishandeld wordt, is niet boeiend, want dat gebeurt zo vaak, dit is interessant omdat het anders is.
compact en kleverig.
pi_178548405
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Precies. Dus de gewelddadige achtergrond bij deze man is de reden dat dit schokkend is toch? Dat bordje met "hoer"... meh.. dat maakt het lekkere clickbait op volkstelegraafnrctrouw.nl maar dat is eigenlijk een extra-tje?
Nee, het feit dat het volgens de aanklager, volgens ooggetuigen en volgens de vrouw zelf niet iets was wat ze als grand gesture waar ze zelf achter stond deed, maakt dit nieuws. Dat de man gewelddadig was, is onderdeel van het verhaal want het maakt het a) geloofwaardiger en b) is op zichzelf strafbaar.

quote:
Er zijn namelijk zat "grand gestures" in de wereld waar een man (of soms vrouw) onder druk van de ander zichzelf voor lul zet maar die vinden we terug onder de rubriek "Leuk!" ipv onder "Schokkend!".
Klopt, en die hebben allemaal met elkaar gemeen dat de vrouw achteraf er nog steeds achter staat.

Je kunt wel op semi-intellectuele wijze het verhaal uit elkaar halen en vervolgens proberen te onderzoeken wat het is wat dit verhaal schokkend maakt, maar dan moet je geen relevante informatie weglaten in je redenatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2018 11:00:39 ]
  maandag 16 april 2018 @ 11:00:57 #140
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178548426
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laten we stellen dat er een relatie is waarin geen geweld is.. en zelfs geen dreiging van geweld.. maar stelletje krijgt ruzie over iets heftigs en de man zegt "je moet met een bordje over straat lopen met x,y,z er op anders is het over".

Is dat mentale dwang?
Ja. Als de vrouw de "eisende" kant was en de man dit zou moeten doen is dat evengoed mentale dwang ja.

Je wil opleggen op een ander op een onredelijke manier.
pi_178548433
Man dwingt partner om zichzelf voor lul te zetten in een ziekelijke relatie en is gewelddadig naar haar toe.

SpecialK: maar er zijn meer mensen in de wereld die zichzelf voor lul zetten hoor!

:')
  maandag 16 april 2018 @ 11:04:36 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548482
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:01 schreef Xa1pt het volgende:
Man dwingt partner om zichzelf voor lul te zetten in een ziekelijke relatie en is gewelddadig naar haar toe.

SpecialK: maar er zijn meer mensen in de wereld die zichzelf voor lul zetten hoor!

:')
Jij bent echt een mongool. Zoals ik al zei ik wil de verschillende aspecten van dit uit elkaar trekken. Nergens zeg ik dat wat er gebeurt is OK is.

Kap eens. Met je krampachtige "kijk hoe progressief ik ben" gelul.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 16 april 2018 @ 11:07:30 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548544
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja. Als de vrouw de "eisende" kant was en de man dit zou moeten doen is dat evengoed mentale dwang ja.

Je wil opleggen op een ander op een onredelijke manier.
Ik denk dat er zat mannen zijn die (huiselijk geweld ondergaan en) zichzelf voor lul zetten om hun relatie te redden. Maar men ziet dat niet echt als een probleem.

Dat jij nu zegt dat het ook zal tellen als de rollen zijn omgedraaid is denk ik precies die reflexieve reactie die ik probeer te vermijden. Het wordt iig op maatschappelijk niveau wel echt anders behandeld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548554
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2018 11:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij bent echt een mongool. Zoals ik al zei ik wil de verschillende aspecten van dit uit elkaar trekken. Nergens zeg ik dat wat er gebeurt is OK is.

Kap eens. Met je krampachtige "kijk hoe progressief ik ben" gelul.
En tot welke bijzondere of opmerkelijke conclusie ben je nu precies gekomen?

De kwalificatie van 'mongool' lijkt me overigens meer op iemand van toepassing die aan stating the obvious doet en zich afvraagt of dit nu vergelijkbaar is met andere 'grand gestures'. Maar vooruit.
  maandag 16 april 2018 @ 11:08:50 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548575
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2018 11:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En tot welke bijzondere of opmerkelijke conclusie ben je nu precies gekomen?

De kwalificatie van 'mongool' lijkt me overigens meer op iemand van toepassing die aan stating the obvious doet en zich afvraagt of dit nu vergelijkbaar is met andere 'grand gestures'. Maar vooruit.
Gewoon eens kappen met je giftige gezuig. Kijk eens hoe je bent.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548591
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat er zat mannen zijn die (huiselijk geweld ondergaan en) zichzelf voor lul zetten om hun relatie te redden. Maar men ziet dat niet echt als een probleem.
En daar komt de aap uit de mouw. :')

Welke situaties van het afgelopen jaar hebben het nieuws niet gehaald terwijl het qua zwaarte of nieuwswaardigheid niet onder deed of doet voor dit verhaal?
pi_178548610
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gewoon eens kappen met je giftige gezuig. Kijk eens hoe je bent.
Koop eens een spiegel. Topic gaat over een man die zijn partner dwingt om zichzelf voor lul te zetten en gewelddadig naar haar toe is. Welk punt wil je nu precies maken? Of zegt het uitblijven van een antwoord daarop al voldoende?
  maandag 16 april 2018 @ 11:12:53 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548622
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2018 11:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En daar komt de aap uit de mouw. :')

Welke situaties van het afgelopen jaar hebben het nieuws niet gehaald terwijl het qua zwaarte of nieuwswaardigheid niet onder deed of doet voor dit verhaal?
Hoe zou ik dat weten dan? Er wordt niet over gerapporteerd. 40% van huiselijk geweld is vanuit vrouwen richting mannen. Er zullen zat mannen zijn die dingen doen onder dwang van hun partner. Maar daar hoor je niks over of je vind het terug onder de rubriek "Lollig!".

Mijn punt is dat als iets een vrouw overkomen men al snel geneigd is om te leunen richting de kant dat er ergens dwang is of dat ze in een situatie zit waar ze uit geholpen moet worden. Overkomt een man hetzelfde.. dan vinden we het grappig en is de achtergrond niet belangrijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178548739
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 11:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat weten dan?
Nou ja, ik neem aan dat je niet zomaar dingen uit je duim zuigt. Maar kennelijk wel dus.

quote:
Er wordt niet over gerapporteerd. 40% van huiselijk geweld is vanuit vrouwen richting mannen. Er zullen zat mannen zijn die dingen doen onder dwang van hun partner. Maar daar hoor je niks over of je vind het terug onder de rubriek "Lollig!".
Je bent een soort dubbele moraal aan het zoeken die hier niets mee te maken heeft. Dit geval is nieuwswaardig of spraakmakend omdat de partner zichzelf publiekelijk voor lul moest zetten. Je begint vervolgens een heel verhaal over dat mannen ook slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Er is niemand die dat ontkent. Dus waarom je je krampachtig in allerlei bochten aan het wringen bent om het ook over mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld te hebben ontgaat me. Of nu ja, ik kan wel een invulling maken, maar dan zou je er wellicht beter aan doen om met je persoonlijke issues met een professional te gaan praten.

quote:
Mijn punt is dat als iets een vrouw overkomen men al snel geneigd is om te leunen richting de kant dat er ergens dwang is of dat ze in een situatie zit waar ze uit geholpen moet worden. Overkomt een man hetzelfde.. dan vinden we het grappig en is de achtergrond niet belangrijk.
Hopelijk snap je ook dat het een beetje een irrelevant en nietszeggend punt is omdat dat hier niet bepaald aan de orde lijkt te zijn.
  maandag 16 april 2018 @ 11:19:51 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178548769
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2018 11:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, ik neem aan dat je niet zomaar dingen uit je duim zuigt. Maar kennelijk wel dus.

[..]

Je bent een soort dubbele moraal aan het zoeken die hier niets mee te maken heeft. Dit geval is nieuwswaardig of spraakmakend omdat de partner zichzelf publiekelijk voor lul moest zetten. Je begint vervolgens een heel verhaal over dat mannen ook slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Er is niemand die dat ontkent. Dus waarom je je krampachtig in allerlei bochten aan het wringen bent om het ook over mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld te hebben ontgaat me. Of nu ja, ik kan wel een invulling maken, maar dan zou je er wellicht beter aan doen om met je persoonlijke issues met een professional te gaan praten.

[..]

Hopelijk snap je ook dat het een beetje een irrelevant en nietszeggend punt is omdat dat hier niet bepaald aan de orde lijkt te zijn.
Ik denk dat het feit dat het slachtoffer in dit geval een vrouw is een groot onderdeel is van de nieuwswaarde, ja. In de zin dat daar sympathie voor te vinden is bij de lezer.

Ontken je dat?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')