abonnement Unibet Coolblue
pi_178127276
Nou ben ik bijna klaar met mijn studie en heb dus een studieschuld van ruim een halve ton. Zoals je begrijpt moet ik dit natuurlijk uiteindelijk afbetalen. Echter vraag ik mij af hoe ik er voor kan zorgen dat ik dit op een slimme manier kan aanpakken...?

Ik wil eigenlijk zo min mogelijk afbetalen en tegelijkertijd toch nog ruimte hebben om goed te kunnen verdienen. Dus iets in een constructie gieten waardoor ik het geld in een BV of iets dergelijks kan houden en dus ook zo min mogelijk belasting hoef te betalen. Nou ben ik geen belastingexpert dus ik weet niet waar de grenzen van dit soort constructies liggen?
pi_178127326
Hoe krijg dat je dat in godsnaam voor elkaar, 50k in het rood.
pindazakje
pi_178127487
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe krijg dat je dat in godsnaam voor elkaar, 50k in het rood.
En dan zo min mogelijk terug willen betalen aan de maatschappij.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:26:17 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178127653
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:15 schreef smizy het volgende:

[..]

En dan zo min mogelijk terug willen betalen aan de maatschappij.
Ach wat een onzinreactie.

Mijn studieschuld is voor het grootste deel kwijtgescholden.
Had nog maar een kleine duizend euro openstaan aan een lening of zo.

Moet ik nu voor de rest van mijn leven dankjewel zeggen tegen iedereen die ik tegenkom omdat ze mijn studie hebben betaald? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:27:21 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178127670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe krijg dat je dat in godsnaam voor elkaar, 50k in het rood.
Dat krijg je makkelijk voor elkaar tegenwoordig. Voor het hbo en hoger krijg je geen prestatiebeurs meer toch? Je moet alles lenen volgens mij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 17:27:23 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178127671
Gast, dude, je betaald het maar lekker terug.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178127718
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moet ik nu voor de rest van mijn leven dankjewel zeggen tegen iedereen die ik tegenkom omdat ze mijn studie hebben betaald? :')
JA !
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:31:12 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178127762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:29 schreef paardendokter het volgende:

[..]

JA !
Oke dan.

Dankjewel. :*
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:42:58 #9
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_178128000
Succes met je bv. :’)

Ik weet niet wat je verwacht te verdienen, maar naast dat je btw zult moeten factureren aan je ‘klanten’/werkgever, waarvan het maar de vraag is of je ‘klanten’ die kunnen verrekenen, zou je onder de gebruikelijk loon regeling vallen en dus belasting betalen uit een fictieve dienstbetrekking bij je bv, te weten belasting over 45.000 euro, en je krijgt er minder sociale voorzieningen voor terug. En met een inkomen van 45.000 zul je gewoon flink moeten terugbetalen.

Het is natuurlijk niet voor niets een lening: iets dat je normaliter terug zult moeten betalen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_178128099
Ja boeie, je kan toch gewoon 40 euro per maand aflossen.
pi_178128423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe krijg dat je dat in godsnaam voor elkaar, 50k in het rood.
Universitair masterdiploma is helaas niet gratis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:46 schreef hoechst het volgende:
Ja boeie, je kan toch gewoon 40 euro per maand aflossen.
Aflossing is iets hoger dan dat. Maar als ik het even kan vermijden...
pi_178128704
50k Schuld maken en dan niets of zo weinig mogelijk terug willen betalen en wel willen genieten van het behaalde diploma. Pareltje weer hoor.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178128780
Dat heet wikken en wegen wilde je die studie alleen voor het mooie geld? Dan ben je nu dus goed genaait wilde je het behalen zodat je met plezier naar het werk gaat los gewoon de schuld af.

:') betaal jij mijn hypotheek anders maar
pi_178128808
;( :r :r
pi_178128824
Met een beetje baan los je dat in 3 jaar af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178128846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:42 schreef Kopstoot het volgende:
Succes met je bv. :’)

Ik weet niet wat je verwacht te verdienen, maar naast dat je btw zult moeten factureren aan je ‘klanten’/werkgever, waarvan het maar de vraag is of je ‘klanten’ die kunnen verrekenen, zou je onder de gebruikelijk loon regeling vallen en dus belasting betalen uit een fictieve dienstbetrekking bij je bv, te weten belasting over 45.000 euro, en je krijgt er minder sociale voorzieningen voor terug. En met een inkomen van 45.000 zul je gewoon flink moeten terugbetalen.

Het is natuurlijk niet voor niets een lening: iets dat je normaliter terug zult moeten betalen.
Had m er gewoon ingeluist joh! Jammer... Zo'n droeftoeter moet je gewoon laten voelen dat ie kansloos is. :')
pi_178128852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:23 schreef halfway het volgende:
Met een beetje baan los je dat in 3 jaar af.
Ja maar dan moet je gaan werken?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:25:27 #18
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_178128861
Debiel :')
pi_178128885
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je gaan werken?
Als ie werk kan vinden heet dat. Als ie zich nu al te goed voelt om de lening af te betalen haalt ie ook zijn neus op voor baantjes die op lager niveau zijn :D
pi_178128900
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:25 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je gaan werken?
Dat mag ook wel na een investering van ons van ¤50.000
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178128901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:23 schreef halfway het volgende:
Met een beetje baan los je dat in 3 jaar af.
_O-
pi_178128918
TS, zoek gewoon een baan, en betaal af wat je naar draagkracht moet afbetalen.. Na 15 jaar wordt het restant kwijtgescholden
pi_178129417
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:27 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat mag ook wel na een investering van ons van ¤50.000
Was dit dan geen cadeau van de samenleving voor de behaalde diploma? :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178131276
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ach wat een onzinreactie.

Mijn studieschuld is voor het grootste deel kwijtgescholden.
Had nog maar een kleine duizend euro openstaan aan een lening of zo.

Moet ik nu voor de rest van mijn leven dankjewel zeggen tegen iedereen die ik tegenkom omdat ze mijn studie hebben betaald? :')
Afkraken van mijn reactie mag zeker. Mag ik dan de OP afkraken? Je hebt het over 50k en ineens nog maar 1000 euro. En daarvoor wil je een constructie verzinnen?

Nee je hoeft mij zeker niet te bedanken...maar WTF heb je gedaan als je 50k schuld had.
pi_178131504
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef smizy het volgende:

[..]

Afkraken van mijn reactie mag zeker. Mag ik dan de OP afkraken? Je hebt het over 50k en ineens nog maar 1000 euro. En daarvoor wil je een constructie verzinnen?

Nee je hoeft mij zeker niet te bedanken...maar WTF heb je gedaan als je 50k schuld had.
Zo moeilijk is dat echt niet hoor. De gemiddelde (!) schuld gaat stijgen naar zo'n ¤27.500 is de verwachting. ¤50.000 is dan niet eens een exces meer.
pi_178132318
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:06 schreef Anthonie1 het volgende:
Nou ben ik bijna klaar met mijn studie en heb dus een studieschuld van ruim een halve ton. Zoals je begrijpt moet ik dit natuurlijk uiteindelijk afbetalen. Echter vraag ik mij af hoe ik er voor kan zorgen dat ik dit op een slimme manier kan aanpakken...?

Ik wil eigenlijk zo min mogelijk afbetalen en tegelijkertijd toch nog ruimte hebben om goed te kunnen verdienen. Dus iets in een constructie gieten waardoor ik het geld in een BV of iets dergelijks kan houden en dus ook zo min mogelijk belasting hoef te betalen. Nou ben ik geen belastingexpert dus ik weet niet waar de grenzen van dit soort constructies liggen?
Jij denkt dat als je een BV start en jezelf zo min mogelijk loon uitkeert dat duo na 30 jaar denkt, hey hij heeft alle tijd weinig verdient, laten we het kwijtschelden....

Kan niet dat het marginale effect dat je daarmee zou bereiken enige impact heeft op wat een verstandige keuze zou zijn qua belasting verhaaltje.
Leuk om voor de grap over na te denken, maar ga maar weer normaal doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:59:58 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178134201
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:21 schreef smizy het volgende:

[..]

Afkraken van mijn reactie mag zeker. Mag ik dan de OP afkraken? Je hebt het over 50k en ineens nog maar 1000 euro. En daarvoor wil je een constructie verzinnen?

Nee je hoeft mij zeker niet te bedanken...maar WTF heb je gedaan als je 50k schuld had.
Dude, 50k is iets aan de hoge kant maar zeker niet uniek of raar. Er zijn zat studenten die makkelijk aan dat bedrag komen.

Nu zal dat inderdaad wat minder zijn geworden door dat het nu een complete lening is in plaats van prestatiebeurs zoals vroeger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178134882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe krijg dat je dat in godsnaam voor elkaar, 50k in het rood.
12 maanden * EUR 900 * 5 jaar

@ TS ik heb geen idee wat je hebt gestudeerd maar veel soeps zal het zeker niet zijn als je dit niet zelf kunt bedenken; op de site van DUO staat gewoon wat je schuld is, en hierover moet je gewoon x bedrag over gaan aftikken. Valt niks aan te doen en heeft niks met belasting te maken, behalve dat gedeelte over fictief loon waar Kopstoot het al over had. :') Dusja de enige oplossing is gewoon een pauperbaan te doen zodat je echt te weinig verdient, maar dan heb je ook niks aan je diploma gehad natuurlijk.
Play hard, go pro.
pi_178135320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dude, 50k is iets aan de hoge kant maar zeker niet uniek of raar. Er zijn zat studenten die makkelijk aan dat bedrag komen.

Nu zal dat inderdaad wat minder zijn geworden door dat het nu een complete lening is in plaats van prestatiebeurs zoals vroeger.
Baal er af en toe van dat ik niet eerder ben begonnen met maximaal lenen, aan de andere kant... Als je het ziet als bestedingsgeld i.p.v. spaargeld dan vervalt ook de druk om werk te zoeken als je daar eventueel wel tijd voor zou hebben...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178141317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:28 schreef bamibij het volgende:
TS, zoek gewoon een baan, en betaal af wat je naar draagkracht moet afbetalen.. Na 15 jaar wordt het restant kwijtgescholden
Hoop dat hij onder het nieuwe leenstelsel valt. Dan mag hij 35 jaar af gaan betalen. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')