abonnement Unibet Coolblue
pi_178714955
Goed, ik ga dus afbouwen.
Maar ze drinkt nog niet vanzelfsprekend uit het flesje (soms wel maar niet vlot dus geen garanties).
Zojuist haar eerst flesje bereid en ze heeft wel wat op maar heb toch het idee dat ze nog honger heeft en wellicht nog niet goed pakt.
Alsnog de borst geven lijkt mij verwarrend of ongewenst nu ik wil afbouwen.
Wie kan mij advies geven? :)
pi_178715499
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 23:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sorry, maar ik geloof hier niks van. :D Voor het aankoopbedrag kan je 'm ook 919 (!) dagen huren, dus dan moet je 'm wel heel lang zelf gaan gebruiken en/of heel vaak of lang gaan verhuren om het geld er ooit uit te krijgen.

[..]

Ja, natuurlijk is er een manier om lactatiekundige te worden. Net zoals er een manier is om verpleegkundige te worden, of kraamhulp, of verloskundige: door de opleiding te volgen en examens af te leggen. 8)7

Ik vond je ruim een jaar geleden al een matige troll (sorry SQ, nu geef ik het toch aandacht :@ ), nu ben je 2000 posts verder en de kwaliteit is nog steeds niet je van het, jammer!
Ze beweert Marokkaanse te zijn, maar als jk wat woorden in Marokkaans tegen haar tikte dan tikte ze niks terug. Dus ja, ik geloof dat ook al niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 april 2018 @ 17:06:11 #203
269689 crew  Viv
pi_178715906
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:09 schreef vencodark het volgende:
Goed, ik ga dus afbouwen.
Maar ze drinkt nog niet vanzelfsprekend uit het flesje (soms wel maar niet vlot dus geen garanties).
Zojuist haar eerst flesje bereid en ze heeft wel wat op maar heb toch het idee dat ze nog honger heeft en wellicht nog niet goed pakt.
Alsnog de borst geven lijkt mij verwarrend of ongewenst nu ik wil afbouwen.
Wie kan mij advies geven? :)
Alsnog de borst geven lijkt me inderdaad niet handig, maar haar honger laten hebben ook niet. Misschien een ander flesje/andere flesspeen proberen? Er zijn veel verschillende qua snelheid/vorm/drinktechniek.
  dinsdag 24 april 2018 @ 21:23:40 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178721475
Venco, ik neem aan dat je geleidelijk gaat afbouwen? Dan zou ik me nu aan het begin nog niet zoveel zorgen maken, ze kan nog compenseren bij de andere voedingen. Hopelijk vind je een type fles/speen/houding waarin het lukt! Denk ook nog aan andere temperatuur. Hier was het volgens mij vooral een kwestie van de tijd. Ik heb niet elke dag wat anders gedaan, dat leek me ook te onrustig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178722731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:23 schreef Lemijn het volgende:
Venco, ik neem aan dat je geleidelijk gaat afbouwen? Dan zou ik me nu aan het begin nog niet zoveel zorgen maken, ze kan nog compenseren bij de andere voedingen. Hopelijk vind je een type fles/speen/houding waarin het lukt! Denk ook nog aan andere temperatuur. Hier was het volgens mij vooral een kwestie van de tijd. Ik heb niet elke dag wat anders gedaan, dat leek me ook te onrustig.
Ja, geleidelijk per week een voeding eraf. Met een beetje geluk kan ik de nachten/avonden nog wel een tijdje bv blijven geven. Even zien hoe het loopt.
Ik probeer de eerste week ofzo wel dezelfde soort fles en speen te gebruiken. Hoogstens een variatie op de hoeveelheid gaatjes in de speen.
Ze heeft een week of 2 terug best redelijk gelurkt aan een flesje bij mij. Bij mijn man ook wel maar we hebben er niet al te secuur mee geoefend waardoor het steeds een verrassing blijft of ze gaat pakken.
  dinsdag 24 april 2018 @ 22:06:26 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178722801
Jacob verslikte zich snel in de fles en drinkt nu met bijna 9 maanden nog steeds uit het kleinste gaatje. Die ging acuut weigeren toen ik een keer per ongeluk een andere had gepakt.

Succes! Het is gedoe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178730338
Ik had sinds een paar dagen toenemend pijn aan 1 kant, bleek er vanmorgen een verstopt talgkliertje te zitten. Heb hem doorgeprikt met een naald en net nog een keer ontlast. Het voelt gelijk al zoveel beter, kon net ook weer pijnvrij voeden.
  woensdag 25 april 2018 @ 11:39:34 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178730686
Fijn dat je het kon oplossen Wup! Het is wat he, dat lang voeden maar geen garantie wordt voor probleemloos.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178731498
Ondanks dat ik het een beetje druk had ben ik toch naar de meeting gegaan om te laten zien dat ik met mijn bizarre verhaal geen troll ben 😂.

Dames, ik wil dus borstvoeding gaan geven als Bikkel geboren is, maar moet ik nu ook al flesje gaan aanschaffen oid voor het kolven? Of eerst afwachten of alles überhaupt wel op gang komt? Wat heb je dus nodig als je net bevallen bent? Kolf apparaat ga ik in eerste instantie huren bij de kraamzorg.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 25 april 2018 @ 12:48:53 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178731616
In principe hoef je vooraf niks in huis te hebben qua flesjes. Ik zou purelan en zoogcompressen in huis halen, een voedingskussen en bv vriendelijke hemdjes en/of topjes.
Meestal zit er trouwens in de blije doos wel een klein flesje.
KuikenGuppy
pi_178731619
Haha, geen twijfels bij jou hoor Wolken ;)

Ik had hier een willekeurige flesje gekocht (dr Brown) en een proefverpakking nutrilon voor het geval dat nodig zou zijn. Voor borstvoeding heb je dat in principe niet nodig, evenals kolf. Want gaat het voeden goed, dan is de borst het enige wat je nodig hebt :) Kolfapparaat is indien nodig alsnog zo gehuurd via kraamzorg of Thuiszorgwinkel als dat nodig is, en meer / andere flesje zijn zo gekocht.

Edit: en wat burdie zegt. Voedingshemden van de h&m vind ik fijn trouwens.
  woensdag 25 april 2018 @ 13:24:40 #212
409579 LuDann
All the way
pi_178732128
Wat ontzettend fijn Malteser. O+ Kanjers zijn jullie!

Venco, lastig hoor. Hopelijk pakt ze het flesje snel wat beter. Lopend geven al geprobeerd? Dat is hier een hit. Maar alleen als ik het flesje geef, papa is niet goed genoeg. :')

Wup, is zo'n talgkliertje is anders dan een melkblaartje op een melkkanaaltje? Fijn dat je het hebt weten op te lossen in ieder geval, opluchting dan hè!

Oh ja Wolken, dat is waar ook van je bizarre verhaal. Stom, ik had helemaal niet gerealiseerd dat jij dat was. :@ Ik echo verder mee met Burdie. Je kunt een heleboel aanschaffen maar hopelijk heb je de meeste hulpmiddelen gewoon niet nodig. Purelan, borstcompressen en voedingsshirtjes/bh's zijn dingen die de meeste vrouwen wel goed kunnen gebruiken de eerste tijd.
  woensdag 25 april 2018 @ 13:34:20 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178732270
Kennis! Je moet kennis in huis halen! Volg een cursus, lees een boek, surf op sites, regel goede kraamzorg, zoek vast een lactatiekundige in de buurt op. Overrompeld worden door slecht advies is volgens mij de meest voorkomende reden dar borstvoeding mislukt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178732342
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:24 schreef LuDann het volgende:
Wat ontzettend fijn Malteser. O+ Kanjers zijn jullie!

Venco, lastig hoor. Hopelijk pakt ze het flesje snel wat beter. Lopend geven al geprobeerd? Dat is hier een hit. Maar alleen als ik het flesje geef, papa is niet goed genoeg. :')

Wup, is zo'n talgkliertje is anders dan een melkblaartje op een melkkanaaltje? Fijn dat je het hebt weten op te lossen in ieder geval, opluchting dan hè!

Oh ja Wolken, dat is waar ook van je bizarre verhaal. Stom, ik had helemaal niet gerealiseerd dat jij dat was. :@ Ik echo verder mee met Burdie. Je kunt een heleboel aanschaffen maar hopelijk heb je de meeste hulpmiddelen gewoon niet nodig. Purelan, borstcompressen en voedingsshirtjes/bh's zijn dingen die de meeste vrouwen wel goed kunnen gebruiken de eerste tijd.
Melkkanaaltjes kunnen weliswaar ook op de tepelhof uitkomen, maar meestal op de tepel. Talgkliertjes op de tepelhof. En uit de ene komt melk en de ander talg, dus zo'n talgkliertje zorgt verder niet voor verstopping van de borst.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 april 2018 @ 13:44:27 #215
269689 crew  Viv
pi_178732389
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:24 schreef LuDann het volgende:
Lopend geven al geprobeerd? Dat is hier een hit.
En niet alleen voor het flesje. ;) Ik zag jou lopend de borst geven en dacht dat je dat deed om te kunnen multitasken (voor Wolk zorgen of zo), later op de middag begreep ik pas dat dit met het borstweigeren te maken had. :X
  woensdag 25 april 2018 @ 13:48:04 #216
409579 LuDann
All the way
pi_178732441
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:34 schreef Lemijn het volgende:
Kennis! Je moet kennis in huis halen! Volg een cursus, lees een boek, surf op sites, regel goede kraamzorg, zoek vast een lactatiekundige in de buurt op. Overrompeld worden door slecht advies is volgens mij de meest voorkomende reden dar borstvoeding mislukt.
Ja! Hier ben ik het wel heel erg mee eens!
  woensdag 25 april 2018 @ 13:49:59 #217
409579 LuDann
All the way
pi_178732466
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Melkkanaaltjes kunnen weliswaar ook op de tepelhof uitkomen, maar meestal op de tepel. Talgkliertjes op de tepelhof. En uit de ene komt melk en de ander talg, dus zo'n talgkliertje zorgt verder niet voor verstopping van de borst.
Ah ok, bedankt voor de uitleg. Kan wel voor pijnlijk voeden zorgen dus.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En niet alleen voor het flesje. ;) Ik zag jou lopend de borst geven en dacht dat je dat deed om te kunnen multitasken (voor Wolk zorgen of zo), later op de middag begreep ik pas dat dit met het borstweigeren te maken had. :X
Ja klopt. Kind wil met enige regelmaat alleen drinken als ik met hem rondloop. Heeeeel praktisch hoor. :P Het is niet elke voeding maar toch zeker wel de helft van de keren.

Overigens doe ik het inderdaad ook wel eens om te multitasken.
pi_178733557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 13:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja! Hier ben ik het wel heel erg mee eens!
Ik heb eind mei een borstvoedingsvoorlichtingbijeenkomst ( yopwoord voor galgje ) van de kraamzorg organisatie . Dan krijg je het meeste toch wel te horen?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 25 april 2018 @ 15:58:51 #219
409579 LuDann
All the way
pi_178734612
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:58 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik heb eind mei een borstvoedingsvoorlichtingbijeenkomst ( yopwoord voor galgje ) van de kraamzorg organisatie . Dan krijg je het meeste toch wel te horen?
De basisdingen in ieder geval wel. Wat ik ook erg handig vindt is lid zijn van de verschillende borstvoedingsgroepen op Facebook. Met name deze

'Borstvoeding Vraag' 'n lactatiekundige IBCLC (gratis advies, mogen alleen LK's op antwoorden)
&
Borstvoeding Natuurlijk | VBN (van borstvoedingsorganisatie, reageren moeders & LK's)
pi_178736500
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 14:58 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik heb eind mei een borstvoedingsvoorlichtingbijeenkomst ( yopwoord voor galgje ) van de kraamzorg organisatie . Dan krijg je het meeste toch wel te horen?
Ik heb een dergelijke bijeenkomst in het ziekenhuis bijgewoond (gericht op borstvoeding) en verder wat ingelezen op internet en hier. Was voor mij voldoende.
Maar ik stond er dan ook heel neutraal in, ik ga het proberen en zie wel. Inmiddels ben ik na 8 maanden nog steeds bezig met ik zie wel :D

Binnen nu en een maand ben ik toch echt door mijn voorraad heen en zal ik 1 tot 2 voedingen op werkdagen dmv kunstvoeding moeten geven. Maar welke voeding moet ik dan kopen!? Ik heb wel eens ergens gelezen dat opvolgmelk (vanaf 6 maanden) onzin is, dus dan nog gewoon nr 1 of wat doen/deden jullie?
pi_178736606
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BellaaElisa op 25-04-2018 17:50:35 ]
pi_178737521
Het verschil tussen zuigelingenvoeding en opvolgmelk 2 is dat aan opvolgmelk ijzer is toegevoegd, omdat de ijzervoorraad die met de geboorte is meegegeven dan op begint te raken.
pi_178738774
Ik geef flesvoeding, maar ik geloof dat er wel een verschil zit tussen 1 en 2, maar niet meer zoveel daarna, dus dan toch 2 doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178739326
Ik zou voor nummer 1 gaan. Nummer 2 kwam op de markt toen reclame voor zuigelingenvoeding onder 6 maanden niet meer mocht..
Wb extra ijzer, de hoeveelheid ijzer in poedermelk is hoger omdat het slechter op te nemen is. Zeker als het voor naast jullie gewone voedingsmomenten aan de borst is, zou ik lekker voor 1 gaan.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_178739948
Nolita: dat zou ik ook doen (bron:dit topic ;) ). Het gaat ook nog maar om een paar voedingen.

WupWup: fijn dat je het op hebt kunnen lossen!

Wolken: Iets in huis hebben (proefverpakking nutrilon en een flesje) vond ik wel een prettig idee, maar niet gebruikt. En in principe is het niet nodig inderdaad.

[ Bericht 23% gewijzigd door Heliotrope op 25-04-2018 22:04:01 ]
  donderdag 26 april 2018 @ 11:32:36 #226
409579 LuDann
All the way
pi_178751001
Babylief is vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar het KDV. Verschijnt er net in de app dat 'ie heel goed gedronken heeft. 160 cc maar liefst. :o _O- Ik zal maar even aangeven dat dat nou ook weer niet de bedoeling is. :')

Wel een enorme opluchting. *O*
  donderdag 26 april 2018 @ 11:34:10 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_178751014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:32 schreef LuDann het volgende:
Babylief is vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar het KDV. Verschijnt er net in de app dat 'ie heel goed gedronken heeft. 160 cc maar liefst. :o _O- Ik zal maar even aangeven dat dat nou ook weer niet de bedoeling is. :')

Wel een enorme opluchting. *O*
maar zoveel drinkt ie bij jou ook wel volgens mij :D
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 april 2018 @ 11:40:42 #228
269689 crew  Viv
pi_178751079
Wat fijn LuDann! *O* En wat SQ zegt. Die van mij dronk flessen van 165 ml toen ze op het KDV begon, dus zo'n extreme hoeveelheid is het niet. (Niet helemaal te vergelijken omdat ZZ geen live voedingen meer had, maar toch.)
  donderdag 26 april 2018 @ 11:42:21 #229
409579 LuDann
All the way
pi_178751103
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar zoveel drinkt ie bij jou ook wel volgens mij :D
Ik denk eigenlijk inmiddels niet meer, misschien voorheen wel. Overproductie is eigenlijk wel goed onder controle! Ik was gisteravond naar een vergadering en kolfde toen in plaats van een voeding 120 cc, dus ik denk dat dat wel ongeveer zou kunnen zijn wat hij drinkt. Hij drinkt alleen wel vaak bij mij overdag, elke 1,5 uur.

Edit: alhoewel, ik had 2 uur daarvoor mijn borsten helemaal leeggekolfd en dat was 300 cc, dus misschien was dit niet helemaal representatief. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door LuDann op 26-04-2018 11:47:26 ]
  donderdag 26 april 2018 @ 11:44:13 #230
409579 LuDann
All the way
pi_178751126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn LuDann! *O* En wat SQ zegt. Die van mij dronk flessen van 165 ml toen ze op het KDV begon, dus zo'n extreme hoeveelheid is het niet. (Niet helemaal te vergelijken omdat ZZ geen live voedingen meer had, maar toch.)
Hmmz, ja maar dit was wel met een nummer 2 speen. Die gaven we mee vanwege het slechte drinken wat hij thuis bij mijn man doet. Misschien even een nummer 1 speen proberen. Hoewel die nummer 2 speen misschien wel goed benadert wat hij bij mij aan de borst doet, mijn tsr is nog steeds vrij explosief.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 april 2018 @ 11:53:06 #231
269689 crew  Viv
pi_178751223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:44 schreef LuDann het volgende:
Hmmz, ja maar dit was wel met een nummer 2 speen. Die gaven we mee vanwege het slechte drinken wat hij thuis bij mijn man doet. Misschien even een nummer 1 speen proberen. Hoewel die nummer 2 speen misschien wel goed benadert wat hij bij mij aan de borst doet, mijn tsr is nog steeds vrij explosief.
Oh ja, kan zijn dat hij met een langzamere speen minder drinkt. ZZ dronk die 165 ml met een prematurenspeen. 8)7
  donderdag 26 april 2018 @ 12:33:39 #232
409579 LuDann
All the way
pi_178751818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja, kan zijn dat hij met een langzamere speen minder drinkt. ZZ dronk die 165 ml met een prematurenspeen. 8)7
Woah, deed ze daar niet heel lang over dan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 april 2018 @ 13:28:04 #233
269689 crew  Viv
pi_178752517
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:33 schreef LuDann het volgende:
Woah, deed ze daar niet heel lang over dan?
Nee, ze had een sterke zuigkracht, dus met normale spenen (tig merken geprobeerd :') ) ging het te snel. Pas toen ze op 200 ml per fles zat zijn we naar nummer 1 gegaan, want toen duurde het wel erg lang (vooral als ze niet mega honger had, of er veel afleiding was). Hoger dan nummer 1 zijn we nooit gekomen. :D
pi_178752871
Ik vind het maar gedoe. Heb mezelf toch wel in de nesten gewerkt door heeel laat met die fles te oefenen.
Dan is borstvoeding afbouwen ook al gauw lastig.
We proberen nu dagelijks dat flesje aan te bieden met kv maar misschien is een flesje oefenen toch handiger met afgekolfde bv. :')
Toch die laatste 3 dagen geen flesje gedronken.
Pff. :O
  donderdag 26 april 2018 @ 15:03:17 #235
409579 LuDann
All the way
pi_178753411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 13:28 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, ze had een sterke zuigkracht, dus met normale spenen (tig merken geprobeerd :') ) ging het te snel. Pas toen ze op 200 ml per fles zat zijn we naar nummer 1 gegaan, want toen duurde het wel erg lang (vooral als ze niet mega honger had, of er veel afleiding was). Hoger dan nummer 1 zijn we nooit gekomen. :D
Jeetje, indrukwekkend wel. :P

Wat lastig Venco! Misschien een lactatiekundige inschakelen voor advies?

Bliksem heeft na die grote fles 5 uur aaneengesloten geslapen. _O- Dat sterkt mij wel in de overtuiging dat hij normaal gesproken dus een stuk minder drinkt. :P Ik hoop niet dat hij nu vannacht erg gaat spoken.
pi_178753478
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 14:04 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het maar gedoe. Heb mezelf toch wel in de nesten gewerkt door heeel laat met die fles te oefenen.
Dan is borstvoeding afbouwen ook al gauw lastig.
We proberen nu dagelijks dat flesje aan te bieden met kv maar misschien is een flesje oefenen toch handiger met afgekolfde bv. :')
Toch die laatste 3 dagen geen flesje gedronken.
Pff. :O
Wat voor flesje gebruik je? Ik heb zo'n fles van dr brown met een brede hals, waardoor het qua aanhappen op een borst zou moeten lijken. Misschien inderdaad beginnen met afgekolfde bv; heb ook wel eens gelezen dat je het op een gegeven moment kan gaan vermengen met KV zodat ze langzaam kunnen wennen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178753609
Mijn bv baby dronk juist alleen uit een fles met smalle hals. En dan ook alleen een vrij stevige speen. Kwestie van proberen dus helaas.
pi_178753627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:19 schreef Hupje het volgende:
Mijn bv baby dronk juist alleen uit een fles met smalle hals. En dan ook alleen een vrij stevige speen. Kwestie van proberen dus helaas.
Oh ja, ik beweer ook niet dat mijn optie de beste is hoor :) Elke baby is weer anders :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178787056
Gisteren sinds lange tijd (anderhalve week ofzo) weer eens gekolfd want de baby sliep al terwijl e borst nog vrij vol was

Kolven ging vlot maar die kleur is vrij wit en het is nogal dun.
Hoe zou dit kunnen komen?
Dit had ik de voorheen niet.
pi_178787761
Moedermelk kan alle kleuren zijn en meer of minder vet bevatten.
pi_178788035
Vergeleken met het begin is mijn melk ook anders van kleur en textuur. Heb er nooit echt iets achter gezocht. Baby drinkt het, dus zal wel goed zijn. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 29 april 2018 @ 15:30:34 #242
409579 LuDann
All the way
pi_178811845
Hier ook verschillende kleuren in de vriezer. Inclusief paars.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets heel anders: het lijkt erop dat mijn dieet de oorzaak was van de wat mindere groei van Bliksem.



De laatste 3 metingen zijn gedaan vanaf het moment dat ik melk, ei en soja heb toegevoegd aan mijn dieet. Hij volgt vanaf dan wel weer redelijk de curve, alleen dan een lijntje lager.

Ik moet zeggen dat me dit wel een beetje verbaast gezien het mantra dat iedere melk goed genoeg is, ongeacht wat je eet. Ik had zelf ook niet het idee dat ik zo vreselijk ongezond bezig was. Voel me wel een tikje schuldig nu. Maar goed, we gaan gewoon verder nu met veel zuivel en eiwitten verorberen. :Y

En nu nog proberen meer te drinken, dat is nog wel een dingetje. :') Ik drink zo weinig dat ik maar 2 keer per dag naar de wc hoef. :@
pi_178813552
Daar moet je je toch niet schuldig om voelen, je hebt dat juist gedaan omdat dat was wat hij nodig had! Fijn dat hij niet allergisch lijkt en fijn dat hij de groei weer op heeft gepakt.
  zondag 29 april 2018 @ 16:11:36 #244
409579 LuDann
All the way
pi_178813717
Bedankt Hupje, ik weet wel dat je gelijk hebt hoor. Maar voelt toch niet helemaal zo. Gaat wel weer over gok ik. :)
pi_178814622
Ter geruststelling; wij hebben een soortgelijke dip gehad tussen 2 en 3 maanden. Ik deed niet een of ander dieet en Dirk is vanzelf weer het lijntje gaan volgen (wel een lager, net als bij jou). Dus het is aannemelijk dat het ligt aan het dieet. Maar misschien is t ook wel compleet iets anders geweest. :*

Edit; Ik wilde een foto toevoegen voor het beeld maar de app doet het niet. Even morgen kijken of ik het kan fixen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178818127
Begrijpelijk Lu maar als je het niet geprobeerd had dan zou je je ook schuldig voelen. ;)
Wel heel fijn dat jullie lijntje weer goed loopt. O+

Banaan zou zomaar eens een tandje kunnen krijgen, hij heeft nou al zes dagen lichte verhoging. Alvast ter voorbereiding, hoe verzorg je bijtwonden? En kun je dan toch gewoon voeden met die borst?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 29 april 2018 @ 20:22:56 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178820233
Het was hier meer af en toe een schaafwondje hoor, ik kwam meestal met de schrik vrij. Heb er denk ik een paar keer lanoline gesmeerd. En ja, lekker doorvoeden ^O^ .

Lu, ik ben vooral blij voor jullie dat de lijn weer stabiel is! En we hadden het er geloof ik laatst al over, maar ik vind het toch wel logisch dat een baby niet 100% voor gaat. Als je geen moeder overhoudt, heeft zo'n baby ook niks aan volledige ideale melk toch? Gelukkig is het nu klaar met het dieet in ieder geval.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 april 2018 @ 22:36:37 #248
269689 crew  Viv
pi_178823014
LuDann wat fijn dat Bliksem weer een lijntje volgt. Dat schuldig voelen herken ik wel van toen ZZ's groeicurve niet goed bleek te zijn, maar bedenk dat dit maar heel kort geduurd heeft en hij daar niks aan overhoudt, als je straks "uitzoomt" naar de curve van 0-4 jaar is zo'n dipje niet eens meer te zien. :*
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:22 schreef Lemijn het volgende:
ik vind het toch wel logisch dat een baby niet 100% voor gaat. Als je geen moeder overhoudt, heeft zo'n baby ook niks aan volledige ideale melk toch?
Ik weet wel zeker dat je lichaam ook iets voor zichzelf houdt. :Y Toen ik eind vorig jaar ziek was en maar 500 ml aan vocht had binnengehouden op een hele dag, was mijn dagopbrengst maar 155 ml (in plaats van zo'n 400 ml wat ik in die periode nog kolfde). Handig, dat fulltime kolven, for science! :Y)
  maandag 30 april 2018 @ 10:25:19 #249
409579 LuDann
All the way
pi_178828601
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 16:38 schreef Nanuke het volgende:
Ter geruststelling; wij hebben een soortgelijke dip gehad tussen 2 en 3 maanden. Ik deed niet een of ander dieet en Dirk is vanzelf weer het lijntje gaan volgen (wel een lager, net als bij jou). Dus het is aannemelijk dat het ligt aan het dieet. Maar misschien is t ook wel compleet iets anders geweest. :*

Edit; Ik wilde een foto toevoegen voor het beeld maar de app doet het niet. Even morgen kijken of ik het kan fixen.
Oei vervelend joh, zeker als je er geen verklaring voor hebt gevonden. Ik denk dat het in ons geval wel echt aan het dieet ligt hoor, maar ik snap je opmerking.
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 19:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan zou zomaar eens een tandje kunnen krijgen, hij heeft nou al zes dagen lichte verhoging. Alvast ter voorbereiding, hoe verzorg je bijtwonden? En kun je dan toch gewoon voeden met die borst?
Naald en hechtdraad vast klaarleggen. :P Nee geintje hoor, ik heb bij Wolk eigenlijk nooit last gehad van tanden dus het kan ook gewoon goed gaan.
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 20:22 schreef Lemijn het volgende:

Lu, ik ben vooral blij voor jullie dat de lijn weer stabiel is! En we hadden het er geloof ik laatst al over, maar ik vind het toch wel logisch dat een baby niet 100% voor gaat. Als je geen moeder overhoudt, heeft zo'n baby ook niks aan volledige ideale melk toch? Gelukkig is het nu klaar met het dieet in ieder geval.
Ja eens hoor. Ik las hierover een artikel op de Groene Vrouw wat bij mij best wel binnenkwam. Met name dit stukje:

''Een ‘normaal dieet’ in Nederland bestaat uit ‘s ochtends een bak cruesli met magere yoghurt, ‘s middags 4 volkoren boterhammen met margarine en kaas-pindakaas-worst-jam, en ‘s avonds aardappelen of pasta, een beetje groenten en een stuk bio-industrie-vlees gebakken in Croma. Tussendoor een Verkade-koekje en met wat geluk een appel. Of een peer, voor de variatie. Daar kun je geen kind op voeden. Daar kun je jezelf niet eens op voeden.''

Dit (en de rest van het artikel) heeft me echt wel aan het denken gezet. Ik ben echt bezig om een stuk beter op mijn eten te letten - screw afvallen voorlopig. Hier dagelijks minstens een halve liter volle melk, 1-2 eieren, een paar keer een handvol noten en wat vette vis of avocado. En voortaan roomboter (yuk) op brood. Oh en ik slik ook visolie capsules bij (naast een multivitamine en vitamine D).

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 30-04-2018 10:33:44 ]
  maandag 30 april 2018 @ 10:29:50 #250
409579 LuDann
All the way
pi_178828671
Ik drukte te snel op enter. :')

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
LuDann wat fijn dat Bliksem weer een lijntje volgt. Dat schuldig voelen herken ik wel van toen ZZ's groeicurve niet goed bleek te zijn, maar bedenk dat dit maar heel kort geduurd heeft en hij daar niks aan overhoudt, als je straks "uitzoomt" naar de curve van 0-4 jaar is zo'n dipje niet eens meer te zien. :*

[..]

Ik weet wel zeker dat je lichaam ook iets voor zichzelf houdt. :Y Toen ik eind vorig jaar ziek was en maar 500 ml aan vocht had binnengehouden op een hele dag, was mijn dagopbrengst maar 155 ml (in plaats van zo'n 400 ml wat ik in die periode nog kolfde). Handig, dat fulltime kolven, for science! :Y)
Nou ja, dat je er niks van ziet is een lieve uitspraak maar klopt niet helemaal hoor. Als hij dit lijntje blijft volgen maakt dat nu nog een halve kilo verschil, maar met de tijd loopt dat alleen maar op natuurlijk. Het is het verschil tussen met 6 maanden de 8 kilo grens bereiken of met 8 maanden.

Ik heb trouwens een zelfde ervaring met ziekte en opbrengst. Toen Wolk een maand of 8 was liep ik een week rond met een blindedarmonsteking zonder dat ik het wist. Het eerste wat ik merkte was de onverklaarbare achteruitgang in kolfopbrengst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')