abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2018 @ 19:46:32 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178106426
En hier weer verder

Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

superkimmi: van 13 mei tm 3 juni. Los Angeles - San francisco - via de kust door naar Portland- via de columbia river, Boise en Twin Falls naar Yellowstone - via grand teton naar Salt Lake City.

Foto's van FOK!kers


Wolken


matthijst


Kirb


MaJo


Kyran


LTVDK

[ Bericht 3% gewijzigd door LTVDK op 26-03-2018 19:54:44 ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2018 @ 19:47:26 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178106444
Duurde me te lang tot het nieuwe deel :@. Heb ook even de OP wat opgefleurd met foto's uit de afgelopen 3 delen :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 26 maart 2018 @ 20:01:42 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178106859
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:47 schreef LTVDK het volgende:
Duurde me te lang tot het nieuwe deel :@. Heb ook even de OP wat opgefleurd met foto's uit de afgelopen 3 delen :).
*O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 26 maart 2018 @ 23:05:37 #4
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_178112155
Prachtige foto’s O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:00:02 #5
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_178118195
Mochten hier nog experts rondhangen op het gebied van vliegtickets: hulp is welkom met het vinden van goede vluchten die voldoen aan de volgende eisen:

- vliegen vanaf AMS, BRU of DUS
- heenvlucht naar Denver
- terugvlucht vanaf Denver OF Dallas
- verblijf 14 tot 21 dagen
- periode ergens tussen 14 juli en 19 augustus (zolang ik op 2 augustus maar in de VS ben ivm verjaardag)
- passagiers: 1 volwassene, 1 kind van acht.

Op dit moment zit ik voor de multi-city optie rond de 1900 voor twee tickets via eDreams met KLM/Delta, en voor het retourtje Denver rond de 1700 via Schipholtickets met United.

Lukt het iemand om daar nog iets van af te schaven?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_178118379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:00 schreef robdriessen het volgende:
Mochten hier nog experts rondhangen op het gebied van vliegtickets: hulp is welkom met het vinden van goede vluchten die voldoen aan de volgende eisen:

- vliegen vanaf AMS, BRU of DUS
- heenvlucht naar Denver
- terugvlucht vanaf Denver OF Dallas
- verblijf 14 tot 21 dagen
- periode ergens tussen 14 juli en 19 augustus (zolang ik op 2 augustus maar in de VS ben ivm verjaardag)
- passagiers: 1 volwassene, 1 kind van acht.

Op dit moment zit ik voor de multi-city optie rond de 1900 voor twee tickets via eDreams met KLM/Delta, en voor het retourtje Denver rond de 1700 via Schipholtickets met United.

Lukt het iemand om daar nog iets van af te schaven?
Ik zoek altijd via skyscanner, fijne site is dat! Vergelijkt heel veel verschillende aanbieders.

Wolken wij gaan ook de lower antelope canyon doen! Ben heel benieuwd :).
Nog 3 weekjes *O*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:19:14 #7
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_178118499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:00 schreef robdriessen het volgende:
Mochten hier nog experts rondhangen op het gebied van vliegtickets: hulp is welkom met het vinden van goede vluchten die voldoen aan de volgende eisen:

- vliegen vanaf AMS, BRU of DUS
- heenvlucht naar Denver
- terugvlucht vanaf Denver OF Dallas
- verblijf 14 tot 21 dagen
- periode ergens tussen 14 juli en 19 augustus (zolang ik op 2 augustus maar in de VS ben ivm verjaardag)
- passagiers: 1 volwassene, 1 kind van acht.

Op dit moment zit ik voor de multi-city optie rond de 1900 voor twee tickets via eDreams met KLM/Delta, en voor het retourtje Denver rond de 1700 via Schipholtickets met United.

Lukt het iemand om daar nog iets van af te schaven?
30 jul - 15 aug vanaf Dusseldorf - Frankfurt - Denver is 752 EUR pp.
Gourmetten of steengrillen?
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2018 @ 11:34:17 #8
230491 Zith
pls tip
pi_178119851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:00 schreef robdriessen het volgende:
Mochten hier nog experts rondhangen op het gebied van vliegtickets: hulp is welkom met het vinden van goede vluchten die voldoen aan de volgende eisen:

- vliegen vanaf AMS, BRU of DUS
- heenvlucht naar Denver
- terugvlucht vanaf Denver OF Dallas
- verblijf 14 tot 21 dagen
- periode ergens tussen 14 juli en 19 augustus (zolang ik op 2 augustus maar in de VS ben ivm verjaardag)
- passagiers: 1 volwassene, 1 kind van acht.

Op dit moment zit ik voor de multi-city optie rond de 1900 voor twee tickets via eDreams met KLM/Delta, en voor het retourtje Denver rond de 1700 via Schipholtickets met United.

Lukt het iemand om daar nog iets van af te schaven?
714 EUR lukt vanaf Dusseldorf

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:13:43 #9
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_178126058
Wat zijn jullie ervaringen met de autoverhuurbedrijven? Aanraders?

We willen eigenlijk een Ford Mustang Convertible huren (of iig een waggie waarbij je met de zon op je kop en open dak zo langs de kust rijdt met een lekker muziekje, ja toch), maar de prijsverschillen voor één en dezelfde auto (en zelfde aantal dagen en ophaal-locatie) zijn echt groot.

Bij Sixt is het 1050 euro, bij Alamo 1150 euro, bij Hertz 2480 euro en bij Budget ook meer dan 2000 euro. Verklaringen waar dit aan ligt, want Hertz en consorten prijzen zichzelf zo toch uit de markt of mis ik iets?
Gourmetten of steengrillen?
pi_178126127
Je moet hertz alle europese websites checken.
Kan duizend/honderden euros schelen.

Alle landed met Euro dus.

En klinkt leuk convertible maar heel erg onpraktisch en meest van de tijd veels te warm/harde wind dus dan wil je al snel t dak dicht doen. Echt iets Europees om naar Amerika te gaan en dan convertible te willen rijden ondat mensen dat kennen van tv. Zie je daar verder heel weinig. Maargoed voor een eerste keer moet je 't ervaren ;)

Hoe lang ga je en met hoeveel man (&bagage?)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:24:48 #11
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_178126245
Haha ok, aan dit soort tips heb ik wat, dank. In totaal 16 dagen met een auto, en met z'n 2en. Één koffer.
Gourmetten of steengrillen?
pi_178126496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:13 schreef Silenus het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de autoverhuurbedrijven? Aanraders?

We willen eigenlijk een Ford Mustang Convertible huren (of iig een waggie waarbij je met de zon op je kop en open dak zo langs de kust rijdt met een lekker muziekje, ja toch), maar de prijsverschillen voor één en dezelfde auto (en zelfde aantal dagen en ophaal-locatie) zijn echt groot.

Bij Sixt is het 1050 euro, bij Alamo 1150 euro, bij Hertz 2480 euro en bij Budget ook meer dan 2000 euro. Verklaringen waar dit aan ligt, want Hertz en consorten prijzen zichzelf zo toch uit de markt of mis ik iets?
Zeer goede ervaringen met Budget. Verder zou ik gewoon een 'normale' auto huren want dat scheelt je en veel geld en het is verre van ideaal zo'n cabrio. Het ligt aan de periode dat je gaat, maar in veel gebieden in het ZW staat in de lente/zomer een snoeihete zon op je kop én er staat ook vaak een stevige bries, waardoor ik er de voordelen niet van in zie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2018 @ 16:50:27 #13
230491 Zith
pls tip
pi_178126932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:24 schreef Silenus het volgende:
Haha ok, aan dit soort tips heb ik wat, dank. In totaal 16 dagen met een auto, en met z'n 2en. Één koffer.
Je kan ook voor luxury gaan, een mooie moderne sedan met v6 of v8... :) Chrysler, Cadillac, Buick of Lincoln :P

[ Bericht 50% gewijzigd door Zith op 27-03-2018 16:56:07 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 17:04:36 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178127241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:13 schreef Silenus het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de autoverhuurbedrijven? Aanraders?

We willen eigenlijk een Ford Mustang Convertible huren (of iig een waggie waarbij je met de zon op je kop en open dak zo langs de kust rijdt met een lekker muziekje, ja toch), maar de prijsverschillen voor één en dezelfde auto (en zelfde aantal dagen en ophaal-locatie) zijn echt groot.

Bij Sixt is het 1050 euro, bij Alamo 1150 euro, bij Hertz 2480 euro en bij Budget ook meer dan 2000 euro. Verklaringen waar dit aan ligt, want Hertz en consorten prijzen zichzelf zo toch uit de markt of mis ik iets?
Tot nu toe vooral Hertz en Budget gebruikt, nooit problemen gehad. Qua prijzen moet je zoals RipCity al aangeeft alle Europese Hertz en Budget sites afgaan, want dat kan echt veel schelen.

UIteindelijk was ik de eerste keer dat wij gingen met heel vroeg boeken, een coupon en rondkijken op verschillende Budget sites rond de ¤550 kwijt voor drie weken cabrio rijden (Camaro SS, omdat de Mustang niet op voorraad was toen). De keer erna was ik iets meer kwijt, want vakantie was toen ook in twee delen gedeeld (Texas en North West). Beide keren weer een cabrio gehad (dit keer wel de Mustang). Als een echte Mustang liefhebber moet ik stiekem wel toegeven dat de Camaro SS lekkerder rijdt trouwens :P.

De vraag over of een cabrio leuk is komt hier heel vaak voorbij. Meestal is dan diegene die de vraag stelt super enthousiast en 9 van de 10 keer zie ik iemand reageren met "niet doen". Ik zeg ABSOLUUT WEL DOEN.

Wij hebben in South West USA, Texas, North West USA en Canada gewoon met een cabrio gereden. De ene keer aan het einde van de zomer (september) en de andere keer aan het begin (juni). Geen enkel probleem. Wij hebben de dak er af gehad met +2 graden (Lassen Volcanic NP, terwijl er sneeuw lag _O-) en dak er af gehad met +30 graden (grote delen van South West). Je kan je er gewoon op kleden en het gevoel dat je er voor terugkrijgt is gewoon niet te evenaren met een gewone auto. Voor mij hoort het rijden in een cabrio tijdens een road trip gewoon bij de ervaring. Keihard "Kickstart My Heart" van Motley Crue opzetten, dak er af en gasgeven _O_ of je nu langs de kust rijdt, een bergpas of een mooie lange rechte weg waar de tumbleweeds je tegemoet komen ....

Tuurlijk, vergeleken met een gewone auto heeft een cabrio weinig ruimte. Wij hadden 2 grote koffers, 2 kleine koffers (die je on board mag meenemen), 2 ice mules (koeltassen) en wat losse frut en dat paste prima in een cabrio. Grote koffers opstapelen op de achterbank, al het ander in de kofferbak. Dak er af en gaan :D

Een cabrio rijdt natuurlijk ook wel iets minder comfortabel dan een SUV of gewone auto, maar ik heb ruim 7000km gereden (grotendeels in mijn eentje) en geen enkel probleem/last gehad.

Edit: Budget technisch gaan wij op korte termijn niet terug naar USA, maar de plannen voor over 3 jaar worden al gemaakt. Net voordat dochtertje leerplichtig wordt nog een lekker lange road trip plannen _O_ Dit keer toch echt met Yellowstone _O_
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 17:16:58 #15
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178127512
Wat ik trouwens ook een heel groot voordeel vond van een convertible is dat als je dak er af is je gewoon heerlijk veel van de omgeving kan zien als bestuurder. Als je dak er op zit is dit dan wel weer veel slechter dan een normale auto.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:39:19 #16
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178127931
Ik zeg ook WEL DOEN! Wij reden anderhalf jaar geleden in een knalgele Ford Mustang cabrio door Californie, Arizona, Utah en Nevada en we vonden het fantastisch! We hadden allebei een grote koffer en die pasten prima in de achterbak. En als het koud is met het dak open zet je gewoon de stoelverwarming aan :') (wij zaten in september in Yosemite 's ochtends met 8 graden te vernikkelen met het dak open maar dat was part of the fun 8-)).

Qua prijsverschillen moet je even kijken hoeveel miles er inclusief zijn en welke verzekeringen/dekkingen er bij de prijs inbegrepen zijn. Daar kan best het prijsverschil mee verklaard worden.

Overigens huren wij altijd bij Sixt omdat we daar korting krijgen, maar we hebben daar ook eigenlijk altijd goede ervaringen gehad qua service en auto's.

[ Bericht 9% gewijzigd door 1inamelon op 27-03-2018 17:47:05 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 17:43:06 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178128003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:39 schreef 1inamelon het volgende:
Ik zeg ook WEL DOEN! Wij reden anderhalf jaar geleden in een knalgele Ford Mustang cabrio door Californie, Arizona, Utah en Nevada en we vonden het fantastisch! We hadden allebei een grote koffer en die pasten prima in de achterbak. En als het koud is met het dak open zet je gewoon de stoelverwarming aan :') (wij zaten in september in Yosemite 's ochtends met 8 graden te vernikkelen met het dak open maar dat was part of the fun 8-)).

Qua prijsverschillen moet je even kijken hoeveel miles er inclusief zijn en welke verzekeringen/dekkingen er bij de prijs inbegrepen zijn. Daar kan best het prijsverschil mee verklaard worden.
Stoelverwarming _O- Geniaal.

Wij deden dan gewoon onze winddichte jassen aan en hup gewoon rijden.

Zelfs hier gewoon met dak er af gereden :D

  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:54:28 #18
208890 June.
Seriously?
pi_178129363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:13 schreef Silenus het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de autoverhuurbedrijven? Aanraders?

We willen eigenlijk een Ford Mustang Convertible huren (of iig een waggie waarbij je met de zon op je kop en open dak zo langs de kust rijdt met een lekker muziekje, ja toch), maar de prijsverschillen voor één en dezelfde auto (en zelfde aantal dagen en ophaal-locatie) zijn echt groot.

Bij Sixt is het 1050 euro, bij Alamo 1150 euro, bij Hertz 2480 euro en bij Budget ook meer dan 2000 euro. Verklaringen waar dit aan ligt, want Hertz en consorten prijzen zichzelf zo toch uit de markt of mis ik iets?
Sixt zou ik niet doen, enorm veel slechte reviews over Sixt in Amerika (voor Europa zouden ze dan wel weer goed zijn).

Bij ons was Alamo de goedkoopste. En check inderdaad de Duitse site, de Engelse site etc. Kan zomaar paar 100 euro schelen, ook de opties kunnen verschillen (zoals gratis tweede bestuurder etc). Voordeel van Alamo is dat je de auto zelf mag uitzoeken. Van elke categorie die je kunt boeken staan er een aantal op een rij. Vlotte in- en uitcheck ook. Shuttles gaan redelijk frequent van en naar vliegveld in LA.

Wij reden in een enorm grote SUV, dat was ook wel een belevenis. Echter voor de volgende roadtrip boeken we ook een Mustang :D
Shine bright like a diamond.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 maart 2018 @ 18:57:14 #19
39237 crew  H_T
2733
pi_178129414
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:18 schreef RipCity het volgende:
Je moet hertz alle europese websites checken.
Kan duizend/honderden euros schelen.

Alle landed met Euro dus.
Dit inderdaad. Grootste verschil dat ik heb onthouden was voor twee weken een Cadillac Escalade. Dat was via Hertz Frankrijk 1700 euro goedkoper dan via Nederland. Bij mijn laatste bezoek had Budget Duitsland de beste deal, en had ik voor 200 euro 10 dagen een auto. Was wel een compact, maar die hadden ze niet dus kreeg ik een Chevrolet Cruze mee. Wisselen van land gaat heel makkelijk op sites als Skyscanner, Momondo en Kayak. Heb je iets gevonden, dan kan je ook nog kijken op de site van het verhuurbedrijf zelf. Soms is daar nog een betere deal te fixen.

Als je boekt bij een site waar je tot kort van te voren gratis kunt annuleren kan je ook een auto reserveren als je die langs ziet komen voor een acceptabele prijs en in de aanloop af en toe nog even checken. Zie je wat beters, dan boek je die en annuleer je je andere reservering.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:04 schreef Kyran het volgende:. Keihard "Kickstart My Heart" van Motley Crue opzetten
Fijn nummer is dat O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 maart 2018 @ 18:59:46 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_178129477
quote:
622 gevonden, maar wel met heel vroeg vertrek en een overstap.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_178129508
En als aanvulling: Je kan bij Hertz de platinum Amex CDP gebruiken voor 10-20% er nog eens af. Vragen ze nooit om (20+x ervaring) en scheelt dus weer extra.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2018 @ 19:13:25 #22
230491 Zith
pls tip
pi_178129714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

622 gevonden, maar wel met heel vroeg vertrek en een overstap.
Link niet gekeken want zit mobiel maar is dat niet die waar je van VLIEGVELD moet overstappen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 maart 2018 @ 19:25:08 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_178129956
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Link niet gekeken want zit mobiel maar is dat niet die waar je van VLIEGVELD moet overstappen?
Nee :). Heen en terug één overstap, met aankomst en vertrek op Heathrow

Edit: nog een beetje met de data gespeeld. 605 p.p. gevonden vanaf Dusseldorf met een iets andere datum. Sommige tickets hebben op de heenreis een korte overstap in Newark op de planning staan en ik weet niet of je die kan halen i.v.m. de verhalen over eerst door de douane heen moeten voor je verder kan.

[ Bericht 29% gewijzigd door H_T op 27-03-2018 19:43:50 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_178132062
Rondreis door West Amerika staat idd nog erg hoog op mijn lijstje en dan zeker met een cabrio. Een knalgele Mustang lijkt me dan ook heeeel erg bruut! Maar goed, eerst naar Costa Rica. Volgend jaar zien we wel waar dan de reis heen gaat ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2018 @ 21:02:26 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178132452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee :). Heen en terug één overstap, met aankomst en vertrek op Heathrow

Edit: nog een beetje met de data gespeeld. 605 p.p. gevonden vanaf Dusseldorf met een iets andere datum. Sommige tickets hebben op de heenreis een korte overstap in Newark op de planning staan en ik weet niet of je die kan halen i.v.m. de verhalen over eerst door de douane heen moeten voor je verder kan.
Hmm, het lijkt er op dat directe links naar Momondo niet werken ...

Ik zoek ook nog tickets voor september, ergens in het noordwesten, best duur nu nog :X
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:29:58 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_178135037
Wij hadden twee auto’s gehuurd. Eerst een Jeep en daarna van LA naar SF een mustang. Maar goed... wij waren ¤196,- kwijt voor deze auto’s (23 dagen). Dit was destijds met een Error Fare bij National haha.
Afgelopen maar 2dagen een auto gehuurd voor ¤84,- ;(

Dat jaar, 2016, hadden we ook vrij goedkope tickets (BA, 1 overstap in september, van Schiphol naar SFO voor ¤750 met z’n 2)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 28 maart 2018 @ 00:23:06 #27
39237 crew  H_T
2733
pi_178137415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

gevonden vanaf Dusseldorf met een iets andere datum. Sommige tickets hebben op de heenreis een korte overstap in Newark op de planning staan en ik weet niet of je die kan halen i.v.m. de verhalen over eerst door de douane heen moeten voor je verder kan.
quote:
Hmm, het lijkt er op dat directe links naar Momondo niet werken ...

Ik zoek ook nog tickets voor september, ergens in het noordwesten, best duur nu nog :X
Vreemd, als ik er op klik werken ze wel...

Hoe dan ook: Dusseldorf naar Denver. Heen 23 juli, terug 13 augustus. 6 augustus terug geeft dezelfde prijzen. United is het goedkoopste met één overstap op Newark, Finnair is nog iets goedkoper met twee overstappen (maar dat zou ik niet doen, tenzij je graag mijlen wil sparen).

Schiphol - Seattle zie ik voor 477 euro p.p. met een overstap, ook via United. Heen op 11 september ( :X ) terug op 21 september. Dat kan misschien nog iets goedkoper of iets handiger, maar het lijkt mij geen heel slechte prijs.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:54:06 #28
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_178142357
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:18 schreef RipCity het volgende:
Je moet hertz alle europese websites checken.
Kan duizend/honderden euros schelen.

Aanvulling hierop: je kunt ook , naast de sites van de verhuuurders zelf, alle europese sites van Expedia checken. Dus Expedia.de, Expedia.de etc.
Voor ons bleek op een gegeven moment Expedia.be een heel mooie aanbieding te hebben voor een midsize SUV van Alamo. Goedkoper dan rechtstreeks via Alamo (europese websites) maar gewoon met online checkin e.d.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:33:25 #29
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_178148038
Hartelijk dank voor alle prijzenspeurders! Zodra we ook een goed adres voor de hont (FOK!-spelling) hebben gevonden, ga ik boeken. Thanks!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_178148904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:54 schreef MaLo het volgende:

[..]

Aanvulling hierop: je kunt ook , naast de sites van de verhuuurders zelf, alle europese sites van Expedia checken. Dus Expedia.de, Expedia.de etc.
Voor ons bleek op een gegeven moment Expedia.be een heel mooie aanbieding te hebben voor een midsize SUV van Alamo. Goedkoper dan rechtstreeks via Alamo (europese websites) maar gewoon met online checkin e.d.
Goeie tips inderdaad, dat wist ik niet.. zeker handig wanneer ik over een 6-9 maanden onze auto ga vastleggen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_178151401
Drive-usa.de!
  Redactie Frontpage woensdag 28 maart 2018 @ 19:13:10 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178154378
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Schiphol - Seattle zie ik voor 477 euro p.p. met een overstap, ook via United. Heen op 11 september ( :X ) terug op 21 september. Dat kan misschien nog iets goedkoper of iets handiger, maar het lijkt mij geen heel slechte prijs.
Ja ik wil toch wel iets langer dan 10 dagen ;). Maar ik wacht gewoon nog even geduldig af, twee weken geleden was een directe vlucht met KLM/AF rond de 600.

Maar het Flying Blue programma gaat binnenkort veranderen, misschien dat daar nog leuke acties bij komen :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:17:36 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178156396
Los van het feit dat ik een cabrio ontzettend onpraktisch vind is het ook zo cheesy omdat iedereen het doet _O- enne doe mij maar airco en beenruimte/kofferruimte O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 28 maart 2018 @ 20:19:31 #34
39237 crew  H_T
2733
pi_178156435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:17 schreef MaJo het volgende:
Los van het feit dat ik een cabrio ontzettend onpraktisch vind is het ook zo cheesy omdat iedereen het doet _O- enne doe mij maar airco en beenruimte/kofferruimte O+
...zegt de voormalig cabriorijdster :P

Het is cheesy, duur en onhandig, en toch... zou ik best een keer zo'n trip willen doen met een cabrio. Liefst een Mustang O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:43:47 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178157006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:19 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

...zegt de voormalig cabriorijdster :P

Het is cheesy, duur en onhandig, en toch... zou ik best een keer zo'n trip willen doen met een cabrio. Liefst een Mustang O+
Daarom weet ik ook waar ik het over heb ;)

Ik heb totaal geen gevoel bij zo'n auto dus zolang het maar comfortabel is kun je me in elke auto wel neerzetten _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 28 maart 2018 @ 20:47:08 #36
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_178157078
Ik mag deze zomer als passagier mee in iemand's persoonlijke Luxury RV. Hij had er vroeger eentje formaatje tour-bus maar is nu toch iets bescheidener geworden. Het zal me benieuwen. Ik zal tegen die tijd wel wat plaatjes droppen ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:55 #37
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178157153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:17 schreef MaJo het volgende:
Los van het feit dat ik een cabrio ontzettend onpraktisch vind is het ook zo cheesy omdat iedereen het doet _O- enne doe mij maar airco en beenruimte/kofferruimte O+
Onpraktisch ja, vooral i.v.m. kofferruimte. Beenruimte echt nooit last van gehad. Daarnaast vind ik soms ook juist praktisch om als dak er af is ook van omgeving te kunnen genieten als bestuurder.

Cheesy? Vast, maar boeien :D Het gaat er om wat ik leuk vind. Dat iedereen het doet heeft misschien ook wel een reden, want het is gewoon super tof :D

Snap op zich wel dat als je jaren cabrio heb gereden dat de lol er dan misschien van af is en het niet meer speciaal is, maar dat is natuurlijk totaal wat anders. Ik heb het tijdens beide vakanties gedaan samen met Vivi en een eventuele volgende keren doen wij het vast ook nog wel. Als wordt het wel lastiger met een kind, want achterbank heb je nodig voor je koffers :P
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:24:36 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178158041
Geef mij maar ruimte. Tahoe of groter.

Cape Breton, Nova Scotia.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 28-03-2018 21:32:14 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2018 @ 22:24:48 #39
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178202804
quote:
VS wil al je social media-identiteiten weten bij visumaanvraag

De Verenigde Staten gaan in de toekomst vragen om meer persoonlijke gegevens van mensen die het land willen bezoeken. Amerika-gangers moeten dan ook hun social media-namen, telefoonnummers en gebruikte e-mailadressen van de laatste vijf jaar delen.

Het betreft alle visumaanvragen voor niet-immigranten, staat in het gepubliceerde wetsvoorstel van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. De geplande verplichtingen treffen naar schatting jaarlijks 14 miljoen mensen.

Momenteel geldt de strengere doorlichting al voor een kleinere groep, zoals mensen die gelinkt zijn aan terrorisme of gereisd hebben door landen die door de VS als broeinesten worden gezien. Persbureau AP schat dat deze groep bestaat uit zo'n 65.000 personen.
Ook je reishistorie

Afgezien van de social media-, telefoon- en e-mailgegevens kan de Amerikaanse douane straks ook vragen om iemands reisgeschiedenis. Voor de aanvraag van een visum moet je dan aantonen welke landen je de laatste vijf jaar hebt bezocht.

Het strengere beleid sluit aan bij Trumps belofte voor zwaardere achtergrondcontroles. Met het oog op terreurbestrijding wil hij meer controle op wie de VS binnenkomt.

Amerikaanse burgers hebben zestig dagen om te reageren op het wetsvoorstel. Daarna neemt de overheid een definitieve beslissing.

https://nos.nl/artikel/22(...)j-visumaanvraag.html
Nog een langere vragenlijst bij je ESTA *G* En hopelijk kennen ze FOK! niet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 maart 2018 @ 23:16:22 #40
39237 crew  H_T
2733
pi_178204054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 22:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nog een langere vragenlijst bij je ESTA *G* En hopelijk kennen ze FOK! niet.
Aantonen in welke landen je bent geweest kan nog leuk worden voor inwoners van de Schengen-landen. Makkelijk zat om het halve werelddeel met de auto door te reizen zonder een stempel in je paspoort

Nou denk ik dat ze Europeanen over het algemeen redelijk snel zullen vertrouwen, maar toch
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_178204254
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 22:24 schreef LTVDK het volgende:
eleid sluit aan bij Trumps belofte voor zwaardere achtergrondcontroles. Met het oog op terreurbestrijding wil hij meer controle op wie de VS binnenkomt.

Het gaat om visa-aanvragen, niet om ESTA-aanvragen (wat een visa waiver is). Zou dus geen effect moeten hebben.

Edit:

quote:
Volgens The New York Times heeft het plan geen gevolgen voor bezoekers uit veel Westerse landen, waaronder Nederland en andere EU-lidstaten. Burgers uit deze groep bondgenoten kunnen visumvrij de VS in. Ze krijgen de vragen mogelijk wel gesteld, maar het is niet verplicht antwoord te geven.


[ Bericht 23% gewijzigd door arj1o1 op 31-03-2018 00:00:41 ]
  Redactie Frontpage zaterdag 31 maart 2018 @ 15:07:42 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178213537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 23:23 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Het gaat om visa-aanvragen, niet om ESTA-aanvragen (wat een visa waiver is). Zou dus geen effect moeten hebben.

Edit:

[..]

Hmm, daar had ik overheen gelezen :P. Maar volgens mij zijn de vragen over social media accounts tegenwoordig al optioneel bij de ESTA aanvraag toch? Kwestie van tijd voor dat ze die verplicht gaan maken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 2 april 2018 @ 19:56:50 #43
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178263364
Als het een visum is voor niet-immigranten (er vanuit gaande dat ze werkvisa en dergelijke als immigranten zien) zul je er als Nederlander inderdaad niks van merken. Dat gaat dan alleen om toeristenvisa.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 april 2018 @ 17:16:37 #44
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178326653
Beetje erg vroeg, maar toch al een beetje voorpret. Heel voorzichtig begonnen met het plannen van een grotere en langere road trip door USA. Van mijn werk mag ik maximaal 12 weken weg en voor Vivi is dat ook geen probleem.

Het moet wel binnen nu en drie jaar gebeuren, want dochtertje wordt daarna leerplichtig en dan wordt het al meteen een heel stuk lastiger om zo lang op vakantie te gaan.

Goede planning is noodzakelijk en geen idee wat allemaal mogelijk is in zo'n periode, dus ben maar voorzichtig aan het kijken :D

3 jaar voorpretgenot _O_
  donderdag 5 april 2018 @ 17:21:04 #45
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178326715
12 weken _O_ Fantastisch! Weten jullie al een beetje waar jullie heen willen? Allemaal nieuwe dingen bezoeken of ook plekken waar jullie al zijn geweest? Cabrio of Tahoe :P?

Wij gaan dit jaar naar O+ Japan O+ maar daarna wil ik ook echt weer naar de VS!
  donderdag 5 april 2018 @ 17:22:59 #46
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178326745
Ik ben ook weer terug van een kort rondreisje. Woon sinds een halfjaar in LA maar buiten CA nog niet veel gezien van het land, dus met m'n vrouw naar Vegas, Valley of Fire, Zion, Bryce en Pine Valley geweest afgelopen week.

Ondanks dat Zion en Bryce schitterend waren kent iedereen dat wel, maar wat is Valley of Fire een enorm prachtig park zeg. Ik wist niet helemaal wat te verwachten maar echt by far m'n favoriet uit de itinerary, en nog geen uur rijden vanuit Vegas. _O_



(niet mijn foto)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 april 2018 @ 17:23:50 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178326759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:21 schreef 1inamelon het volgende:
12 weken _O_ Fantastisch! Weten jullie al een beetje waar jullie heen willen? Allemaal nieuwe dingen bezoeken of ook plekken waar jullie al zijn geweest? Cabrio of Tahoe :P?

Wij gaan dit jaar naar O+ Japan O+ maar daarna wil ik ook echt weer naar de VS!
Of het twaalf weken wordt hangt vooral af van financiën. Wie weet :D

Dit keer moet Yellowstone er in ieder geval bij anders ga ik janken :D
pi_178336057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Ondanks dat Zion en Bryce schitterend waren kent iedereen dat wel, maar wat is Valley of Fire een enorm prachtig park zeg. Ik wist niet helemaal wat te verwachten maar echt by far m'n favoriet uit de itinerary, en nog geen uur rijden vanuit Vegas. _O_
Ja, mooi is het daar he! :D
Wij waren daar min of meer per ongeluk/toevallig terecht gekomen, maar waren blij verrast!
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 23:24:09 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178336168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:22 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik ben ook weer terug van een kort rondreisje. Woon sinds een halfjaar in LA maar buiten CA nog niet veel gezien van het land, dus met m'n vrouw naar Vegas, Valley of Fire, Zion, Bryce en Pine Valley geweest afgelopen week.

Ondanks dat Zion en Bryce schitterend waren kent iedereen dat wel, maar wat is Valley of Fire een enorm prachtig park zeg. Ik wist niet helemaal wat te verwachten maar echt by far m'n favoriet uit de itinerary, en nog geen uur rijden vanuit Vegas. _O_

[ afbeelding ]

(niet mijn foto)
Wij waren ook van plan te gaan maar uiteindelijk bij een grote outlet belandt waar we flink hebben lopen shoppen :D

Als we nog eens die kant op gaan staat het zeker op mijn lijstje!

En wow Kyran, 12 weken zou wel echt ultiem gaaf zijn O+ en zeker dan Yellowstone meenemen, dat kun je dan echt niet missen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 08:49:28 #50
269689 crew  Viv
pi_178340042
Ik vond Valley of Fire een beetje tegenvallen eigenlijk. :@ We zagen het als alternatief voor The Wave in Arizona waar we geen permit voor hadden, misschien daarom.
pi_178340407
Kyran en Vivi wat tof!! 12 weken :o. Dan kun je alles wel heel erg op je gemak doen zeg, lijkt me heerlijk! En Yellowstone is inderdaad wel een must see dan hoor :D.

* Kirb noteert valley of fire op lijstje. Misschien kunnen we die nog wel meepakken op de terugweg naar Las Vegas. *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:50:06 #52
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178349393
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, mooi is het daar he! :D
Wij waren daar min of meer per ongeluk/toevallig terecht gekomen, maar waren blij verrast!
Ja wij dus ook, mijn vrouw wilde er stoppen voor de petroglyphs en ik wist er eigenlijk niet zoveel vanaf verder.

Zo blijkt maar weer dat geen verwachtingen hebben goed uit kan pakken. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 april 2018 @ 01:19:29 #53
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178359261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:20 schreef Kirb het volgende:
Kyran en Vivi wat tof!! 12 weken :o. Dan kun je alles wel heel erg op je gemak doen zeg, lijkt me heerlijk! En Yellowstone is inderdaad wel een must see dan hoor :D.

* Kirb noteert valley of fire op lijstje. Misschien kunnen we die nog wel meepakken op de terugweg naar Las Vegas. *O*
Eerst maar eens heeeel hard sparen :D
pi_178410268
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 01:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eerst maar eens heeeel hard sparen :D
als je echt 3 maanden gaat rondreizen kost je dat een hoop centen ja maar is het zeker waard !!! wij hebben 1.5 jaar 4 weken gedaan en eigenlijk nergens op gelet ( maar niet al te gek gedaan qua eten en hotels ) en ik schrok van de eind afrekening die ik erna maakte :D

wij willen aan huizenruil gaan doen als we er gaan overwinteren, jullie zijn welkom ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator38 op 09-04-2018 17:35:28 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 april 2018 @ 17:30:40 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178410354
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:27 schreef Predator38 het volgende:

[..]

als je echt 3 maanden gaat rondreizen kost je dat een hoop centen ja maar is het zeker waard !!! wij hebben 1.5 jaar 4 weken gedaan en eigenlijk nergens op gelet en ik schrok van de eind afrekening die ik erna maakte :D

wij willen aan huizenruil gaan doen als we er gaan overwinteren, jullie zijn welkom ;)
Oh, dat laat ik mij niet 2 keer zeggen :P
pi_178410483
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh, dat laat ik mij niet 2 keer zeggen :P
ik denk dat het ergens rond Fort Myers/Tampa/Orlando gaat worden ...... :D
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:19:50 #57
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_178423004
Dit gaat 'm worden, het 'moetje' langs de Amerikaanse schoonfamilie. Desondanks ga ik ervoor zorgen dat er toch nog wat te zien en te lachen valt. Ik vermoed zo'n 19 dagen, eind juli/begin augustus
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:36:19 #58
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178427667
Wij gaan inmiddels nu écht bijna weg. *O* Ik heb er zoveel zin in. We zijn nog een beetje op zoek naar leuke stops op de lange route tussen Portland en Yellowstone en daarna Glacier Park en Seattle. Iemand hier nog leuke ideeën?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 36% gewijzigd door Yesse op 10-04-2018 15:47:54 ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_178431558
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:36 schreef Yesse het volgende:
Wij gaan inmiddels nu écht bijna weg. *O* Ik heb er zoveel zin in. We zijn nog een beetje op zoek naar leuke stops op de lange route tussen Portland en Yellowstone en daarna Glacier Park en Seattle. Iemand hier nog leuke ideeën?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tussen Glacier park en Seattle weet ik niet maar de route portland yellowstone heb ik afgelopen zomer ook een groot gedeelte gedaan.

ik vond het Oregon Trail Interpretive Center heel erg mooi om eens rond te kijken is in de buurt bij baker city. een mooi museum met veel informatie over hoe het vroeger op de oregon trail aan toe ging.

https://www.trailtenders.org/

ook is er op de route een replica van stonehenge (bij maryhill) niet iets waar je uren rond kan kijken maar leuk om de benen te strekken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 11 april 2018 @ 15:07:40 #60
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178449014
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:17 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

tussen Glacier park en Seattle weet ik niet maar de route portland yellowstone heb ik afgelopen zomer ook een groot gedeelte gedaan.

ik vond het Oregon Trail Interpretive Center heel erg mooi om eens rond te kijken is in de buurt bij baker city. een mooi museum met veel informatie over hoe het vroeger op de oregon trail aan toe ging.

https://www.trailtenders.org/

ook is er op de route een replica van stonehenge (bij maryhill) niet iets waar je uren rond kan kijken maar leuk om de benen te strekken.
Oja, die had ik ook op de lijst staan, vooral leuk om af en toe je auto uit te kunnen. :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_178456796
Craters of the Moon is echt tof, we waren er een aardig deel van de dag kwijt, dat was meer dan we verwacht hadden!

Tussen Glacier en Seattle weet ik het niet. Wij kwamen daar vanuit Canada. Wat trouwens ook een optie is. Glacier heeft ook een Canadees deel wat Waterton heet. Vandaar uit kun je naar Banff en Vancouver en zo terug naar Seattle. De grensformaliteiten zul je wel even moeten nakijken, maar een huurauto mag de grens met Canada meestal wel over.

Maar hoe ga je van Yellowstone naar Glacier? Wij vonden het spookstadje Garnet erg leuk. Het ligt ter hoogte van Missoula http://www.garnetghosttown.net
  donderdag 12 april 2018 @ 14:56:40 #62
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178469769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:11 schreef MrsDuck het volgende:
Craters of the Moon is echt tof, we waren er een aardig deel van de dag kwijt, dat was meer dan we verwacht hadden!

Tussen Glacier en Seattle weet ik het niet. Wij kwamen daar vanuit Canada. Wat trouwens ook een optie is. Glacier heeft ook een Canadees deel wat Waterton heet. Vandaar uit kun je naar Banff en Vancouver en zo terug naar Seattle. De grensformaliteiten zul je wel even moeten nakijken, maar een huurauto mag de grens met Canada meestal wel over.

Maar hoe ga je van Yellowstone naar Glacier? Wij vonden het spookstadje Garnet erg leuk. Het ligt ter hoogte van Missoula http://www.garnetghosttown.net
We gaan via Helena en inderdaad Garnet. Mijn vriend is gek van spookstadjes dus we móéten langs Garnet. :+ Heb al alles gecheckt voor Canada inderdaad. Als we nog ruim in onze tijd zitten (al betwijfel ik dat) is via Canada richting Seattle terug ook een optie.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 12 april 2018 @ 16:03:19 #63
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_178470760
Eind 2017 4 maandjes in Flagstaff, AZ gezeten voor studie. Veel road tripjes gemaakt (naar LA, San Francisco, San Diego, Vegas, zuid Utah, Baja California en veel nationale parken).

Echt een mega aanrader om daar rond te reizen. Van alle nationale parken die ik bezocht heb, moet ik zeggen dat Bryce Canyon de mooiste was. Zion is ook waanzinnig (de Angel's Landing trail een must!!). Death Valley vond ik dan weer tegenvallen (vond persoonlijk de woestijn met cactussen rond Phoenix mooier).

Verder is California natuurlijk waanzinnig. LA is niet heel bijzonder op een paar dingen na (Santa Monica bijv.) maar te druk. San Diego is toch wel echt de stad om die echte California vibe te voelen, Mission Beach is waanzinnig mooi.

Edit: ook hierbij nog even een shout-out naar Monument Valley, wonderschoon.
pi_178470822
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:03 schreef potienza het volgende:
Eind 2017 4 maandjes in Flagstaff, AZ gezeten voor studie. Veel road tripjes gemaakt (naar LA, San Francisco, San Diego, Vegas, zuid Utah, Baja California en veel nationale parken).

Echt een mega aanrader om daar rond te reizen. Van alle nationale parken die ik bezocht heb, moet ik zeggen dat Bryce Canyon de mooiste was. Zion is ook waanzinnig (de Angel's Landing trail een must!!). Death Valley vond ik dan weer tegenvallen (vond persoonlijk de woestijn met cactussen rond Phoenix mooier).

Verder is California natuurlijk waanzinnig. LA is niet heel bijzonder op een paar dingen na (Santa Monica bijv.) maar te druk. San Diego is toch wel echt de stad om die echte California vibe te voelen, Mission Beach is waanzinnig mooi.
Flagstaff boks, 5 jaar geleden alweer voor mij dat ik 4 maanden daar bivakkeerde om vrijwilligerswerk te doen. Ik mis het nog bijna dagelijks.. de ruimte, de relaxte sfeer (in Flagstaff), de prachtige natuur, de mensen, de hippie cultuur, de ellenlange wegen en het weer.. volgend jaar terug om er weer voor even intens van te kunnen genieten O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_178470879
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:03 schreef potienza het volgende:
Eind 2017 4 maandjes in Flagstaff, AZ gezeten voor studie. Veel road tripjes gemaakt (naar LA, San Francisco, San Diego, Vegas, zuid Utah, Baja California en veel nationale parken).

Echt een mega aanrader om daar rond te reizen. Van alle nationale parken die ik bezocht heb, moet ik zeggen dat Bryce Canyon de mooiste was. Zion is ook waanzinnig (de Angel's Landing trail een must!!). Death Valley vond ik dan weer tegenvallen (vond persoonlijk de woestijn met cactussen rond Phoenix mooier).

Verder is California natuurlijk waanzinnig. LA is niet heel bijzonder op een paar dingen na (Santa Monica bijv.) maar te druk. San Diego is toch wel echt de stad om die echte California vibe te voelen, Mission Beach is waanzinnig mooi.

Edit: ook hierbij nog even een shout-out naar Monument Valley, wonderschoon.
En een heerlijke Harkins-bioscoop daar in Flagstaff :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:46:28 #66
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178471480
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:03 schreef potienza het volgende:

Verder is California natuurlijk waanzinnig. LA is niet heel bijzonder op een paar dingen na (Santa Monica bijv.) maar te druk.
Dan ben ik benieuwd wat je in LA gedaan hebt want ik vind het zelf een van de vetste steden die er is. :D (al ben ik wel biased want ik woon er nu ook een ruim halfjaar).

Santa Monica dan juist weer wel een beetje een toeristenvergaarbak.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 12 april 2018 @ 19:36:10 #67
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_178474622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:46 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd wat je in LA gedaan hebt want ik vind het zelf een van de vetste steden die er is. :D (al ben ik wel biased want ik woon er nu ook een ruim halfjaar).

Santa Monica dan juist weer wel een beetje een toeristenvergaarbak.
Ja, natuurlijk doe ik LA ook wel tekort door het niet bijzonder te noemen. Maar het viel nogal tegen. Ik vind LA voornamelijk veel te druk. Op een dinsdagochtend om 11 uur sta je daar gewoon alsnog helemaal vast in het verkeer op sommige snelwegen. Wij waren ook wel meer op de toeristische gedeelten geweest. Ook Venice Beach, dat ik niet heel bijzonder vond. Die grachtjes van Venice vond ik wel weer een mooi gezicht. Maar zoals ik zei, ik vind persoonlijk San Diego veel leuker dan LA.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:12 schreef aquawoman het volgende:

[..]

En een heerlijke Harkins-bioscoop daar in Flagstaff :)
Prima ding inderdaad. Heb er nog It gekeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Flagstaff boks, 5 jaar geleden alweer voor mij dat ik 4 maanden daar bivakkeerde om vrijwilligerswerk te doen. Ik mis het nog bijna dagelijks.. de ruimte, de relaxte sfeer (in Flagstaff), de prachtige natuur, de mensen, de hippie cultuur, de ellenlange wegen en het weer.. volgend jaar terug om er weer voor even intens van te kunnen genieten O+
Waanzinnig plaatsje, echt. En zoals je zei, echt een hippiestad. Iedereen is zo relaxed, drinken veel bier (jaja ik heb ook Flagstaff's Tequila Sunrise mee mogen maken) en heb het idee dat veel die er wonen ontzettend avontuurlijk zijn ingesteld. En inderdaad, dat weertje daar is heerlijk. Lekker droog, nooit te warm en is het te koud, dan ga je lekker even naar Sedona, Prescott of zelfs naar 'Down in the Valley' (aka Phoenix).

Nog een foto genomen destijds die Flagstaff downtown perfect samenvat. Mijn leraar zei nog: 'een man met een cowboyhoed op een segway. Dat kan alleen in Flagstaff.'

pi_178487178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:36 schreef potienza het volgende:

[..]

Prima ding inderdaad. Heb er nog It gekeken.

[..]

Waanzinnig plaatsje, echt. En zoals je zei, echt een hippiestad. Iedereen is zo relaxed, drinken veel bier (jaja ik heb ook Flagstaff's Tequila Sunrise mee mogen maken) en heb het idee dat veel die er wonen ontzettend avontuurlijk zijn ingesteld. En inderdaad, dat weertje daar is heerlijk. Lekker droog, nooit te warm en is het te koud, dan ga je lekker even naar Sedona, Prescott of zelfs naar 'Down in the Valley' (aka Phoenix).

Nog een foto genomen destijds die Flagstaff downtown perfect samenvat. Mijn leraar zei nog: 'een man met een cowboyhoed op een segway. Dat kan alleen in Flagstaff.'

[ afbeelding ]
Die bios inderdaad, vaak wat middagjes doorgebracht waar je dan 1x betaalde en vrij eenvoudig gratis de 2e film mee kon pikken O+ Alle plaatselijke brouwerijen en avonturiers maken het echt een geweldig stadje waar veel te zien en te beleven is - ook qua hiken/mountainbiken/hardlopen. Ik was er 5 jaar geleden van April t/m Juli en heb denk ik 15 van de 16 weken zon gehad.. echt een aanrader voor iedereen om Flagstaff voor een nachtje aan te doen als uitvalsbasis richting Las Vegas / Grand Canyon..

Laatste tip als je er goed wilt ontbijten/lunchen: Ga naar MartAnne's Burrito Palace _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 april 2018 @ 14:26:15 #69
441440 aquawoman
Bitch please
pi_178490171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die bios inderdaad, vaak wat middagjes doorgebracht waar je dan 1x betaalde en vrij eenvoudig gratis de 2e film mee kon pikken O+ Alle plaatselijke brouwerijen en avonturiers maken het echt een geweldig stadje waar veel te zien en te beleven is - ook qua hiken/mountainbiken/hardlopen. Ik was er 5 jaar geleden van April t/m Juli en heb denk ik 15 van de 16 weken zon gehad.. echt een aanrader voor iedereen om Flagstaff voor een nachtje aan te doen als uitvalsbasis richting Las Vegas / Grand Canyon..

Laatste tip als je er goed wilt ontbijten/lunchen: Ga naar MartAnne's Burrito Palace _O_
En pizza eten bij Fat Olive's 8-)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_178492849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:26 schreef aquawoman het volgende:

[..]

En pizza eten bij Fat Olive's 8-)
NiMarco's Pizzeria vind ik persoonlijk beter O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_178522833
Ik zit op Schiphol *O* op naar 3 weken roadtrippen 8-)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Forum Admin zondag 15 april 2018 @ 07:57:32 #72
58651 crew  murp
murp
pi_178523079
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 06:48 schreef Kirb het volgende:
Ik zit op Schiphol *O* op naar 3 weken roadtrippen 8-)
veel plezier!
  maandag 16 april 2018 @ 17:34:21 #73
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178557932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:36 schreef potienza het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk doe ik LA ook wel tekort door het niet bijzonder te noemen. Maar het viel nogal tegen. Ik vind LA voornamelijk veel te druk. Op een dinsdagochtend om 11 uur sta je daar gewoon alsnog helemaal vast in het verkeer op sommige snelwegen. Wij waren ook wel meer op de toeristische gedeelten geweest. Ook Venice Beach, dat ik niet heel bijzonder vond. Die grachtjes van Venice vond ik wel weer een mooi gezicht. Maar zoals ik zei, ik vind persoonlijk San Diego veel leuker dan LA.

Ja vooruit, het verkeer is hier wel echt kut ja. Gelukkig werk ik vanuit huis dus kan ik een beetje rond de spitsuren heen rijden. :')

Moet zeggen dat de posts van hierboven me wel interesse hebben laten krijgen in Flagstaff terwijl ik nog nooit overwogen had om daar naartoe te gaan eigenlijk. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_178576062
Heel veel plezier Kirb!! Geniet ervan!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 23:04:14 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178648287
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 06:48 schreef Kirb het volgende:
Ik zit op Schiphol *O* op naar 3 weken roadtrippen 8-)
En en en? *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178649434
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 23:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

En en en? *O*
Het is hier awesome! Grand canyon achter de rug inmiddels. Was echt tof, 16 km van de rim trail gelopen en een stuk bright angel trail.
Ook Page inmiddels gehad, horseshoe bend en antelope canyon (lower). Echt super indrukwekkend.
Nu zijn we in bryce canyon. Vandaag (in de sneeuw :D ) Queens garden trail en peekaboo loop gedaan. Tofste park tot nu toe!

Foto’s volgen wel als ik thuis ben :P
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 21 april 2018 @ 08:11:04 #77
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178651712
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 00:19 schreef Kirb het volgende:

[..]

Het is hier awesome! Grand canyon achter de rug inmiddels. Was echt tof, 16 km van de rim trail gelopen en een stuk bright angel trail.
Ook Page inmiddels gehad, horseshoe bend en antelope canyon (lower). Echt super indrukwekkend.
Nu zijn we in bryce canyon. Vandaag (in de sneeuw :D ) Queens garden trail en peekaboo loop gedaan. Tofste park tot nu toe!

Foto’s volgen wel als ik thuis ben :P
Aaaah de peekabooloop O+ wij zijn niet de fanatiekste wandelaars maar die trail was leuk!!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 23 april 2018 @ 11:49:22 #78
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178689656
Had ik al gezegd dat wij weer terug waren? Erg druk geweest na de vakantie dus nog niet toegekomen aan reisverslagen, foto's uitzoeken, fotoboek maken of ervaringen delen.

Vanaf 28 februari t/m 23 maart in Amerika geweest. Met een camper van Chicago naar Los Angeles gereden. De camper hebben we winterised gehouden.We konden dus niet douchen in de camper of de kraan gebruiken, wel de afvoer.

We zijn in Illinois, Michigan, Indiana, Missouri, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Utah, Nevada en California geweest. Ruim 6500 kilometer gereden.

We hebben Bryce, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, Capitol Reef en Arches aangedaan.

Texas (Amarillo) deed het meest Amerikaans aan, Chicago was de mooiste stad en Las Vegas was bizar. Los Angeles vond ik niet zoveel aan, het verkeer is om te huilen.

Ik ga eens kijken of ik wat foto's kan uploaden. Ik ben wel benieuwd welk park jullie het mooist vonden. Capitol Reef vond ik het meest surrealistisch, Bryce het mooist, en Monument Valley het herkenbaarst.

De volgende keer, zeker als de camper winterised is, zou ik liever een SUV huren en dan van motel naar motel rijden. Het parkeren met een camper in een stad is gewoon niet te doen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_178690262
Hoeveel tijd heb je daadwerkelijk door kunnen brengen op locaties als Bryce, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 23 april 2018 @ 14:07:21 #80
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178692256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel tijd heb je daadwerkelijk door kunnen brengen op locaties als Bryce, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas?
Max 2 dagen. De meeste parken alleen doorheen gereden en bij de viewpoints gestopt. We hadden iemand in ons gezelschap die niet goed kon lopen waardoor hiken helaas geen optie was. Daarvoor moet ik echt nog een keer terug.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 23 april 2018 @ 14:14:17 #81
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178692383
Toch bijzonder vind ik dat Grand Canyon vaak het populairst is, en je het vaakst over hoort maar dat Bryce Canyon door veel mensen die ik spreek als mooist worden genoemd (voordat wij gingen had ik er niet eens van gehoord).
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 23 april 2018 @ 15:53:15 #82
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178694078
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 14:14 schreef Yesse het volgende:
Toch bijzonder vind ik dat Grand Canyon vaak het populairst is, en je het vaakst over hoort maar dat Bryce Canyon door veel mensen die ik spreek als mooist worden genoemd (voordat wij gingen had ik er niet eens van gehoord).
De Grand Canyon hebben wij als laatste park aangedaan. Daarvoor al bij Dead Horse, Canyon de Chelly en wat 'uitlopers' van de Grand Canyon geweest. Dat zijn ook allemaal canyons die alleen een stuk kleiner zijn dan de Grand Canyon. Wij vonden Grand Canyon wat tegenvallen, wij hebben er dan ook niet gehiked dus niet helemaal eerlijk, omdat het niet zo bijzonder was als de andere landschappen maar wel zo gehyped is.

Eigenlijk waren we dus al flink verwend door wat we al gezien hadden. Dan is Bryce en Capitol Reef veel 'uitzonderlijker' qua aanblik. Dat Grand Canyon zo populair is zal ook wel komen door de aanleg en het massatoerisme vanuit Las Vegas.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_178694694
De GC moet je van top tot bodem hebben gezien, belopen, beleefd om te kunnen ervaren hoe divers en prehistorisch het daadwerkelijk is. Voor mij persoonlijk het mooiste natuurverschijnsel dat ik ooit heb mogen ervaren (door het hiken en het werken in de Grand Canyon). En ja, Bryce en Zion zijn ook fantastisch.. maar staan in schril contrast met de immensiteit van de GC.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 23 april 2018 @ 17:14:07 #84
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178695521
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 14:14 schreef Yesse het volgende:
Toch bijzonder vind ik dat Grand Canyon vaak het populairst is, en je het vaakst over hoort maar dat Bryce Canyon door veel mensen die ik spreek als mooist worden genoemd (voordat wij gingen had ik er niet eens van gehoord).
Bryce is wel redelijk bekend toch? Zodra je in de richting van Utah gaat wordt het toch overal wel genoemd als een must-see geloof ik, maar misschien zit ik te veel in m'n eigen bubbel. :)

Ik had dat dan weer met Valley of Fire, last -minute door m'n vrouw toegevoegd nadat haar collega er positief over was, en (mogelijk door het verrassingseffect) het was mijn favoriet op onze korte trip. Bryce was ook echt prachtig. Zion was ook mooi maar wel erg druk, als ik tussen de mensenmassa stil wil staan kan ik ook thuis blijven in LA. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_178735450
Wat zouden jullie aanraden als je een week hebt van Zion, Bryce, Canyonlands en Arches? Wat is het verschil tussen deze en wat vonden jullie het mooiste? Wij beginnen in San Fransisco en hebben daarna nog een week in die regio. Ik zou graag alles zien, maar vrees dat het teveel racen wordt.
  woensdag 25 april 2018 @ 17:17:33 #86
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178735957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:54 schreef Zocalo het volgende:
Wat zouden jullie aanraden als je een week hebt van Zion, Bryce, Canyonlands en Arches? Wat is het verschil tussen deze en wat vonden jullie het mooiste? Wij beginnen in San Fransisco en hebben daarna nog een week in die regio. Ik zou graag alles zien, maar vrees dat het teveel racen wordt.
Ik ben van die twee alleen in Zion en Bryce geweest, en als ik zou moeten kiezen zou ik zeggen doe Bryce. Dat is echt een uniek landschap dat je nergens anders hebt op die schaal (voor zover ik weet dan).

Zion is ook prachtig, maar het was er wel stervensdruk en je kon niet echt aan de drukte ontsnappen. Op de out and back trails stond je soms echt in de rij om een bocht om te kunnen lopen. :') Bryce is wel net iets rustiger, natuurlijk ook toeristisch maar als je vroeg aankomt kun je op sommige trails nog wel echt het idee hebben dat je er praktisch alleen bent.

Arches en Canyonlands heb ik niet bezocht dus daar kan ik weinig over zeggen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator woensdag 25 april 2018 @ 19:08:14 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178738324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:54 schreef Zocalo het volgende:
Wat zouden jullie aanraden als je een week hebt van Zion, Bryce, Canyonlands en Arches? Wat is het verschil tussen deze en wat vonden jullie het mooiste? Wij beginnen in San Fransisco en hebben daarna nog een week in die regio. Ik zou graag alles zien, maar vrees dat het teveel racen wordt.
Bryce sowieso! Ik hou ook van Canyonlands maar dat ligt wat meer uit de route. Wat dat betreft zou je beter Zion, Bryce en Capitol Reef kunnen doen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 25 april 2018 @ 20:57:24 #88
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_178740850
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bryce sowieso! Ik hou ook van Canyonlands maar dat ligt wat meer uit de route. Wat dat betreft zou je beter Zion, Bryce en Capitol Reef kunnen doen :)
Dit dus. Capitol reef erbij pakken.
Mijn favoriet is trouwens Zion, maar Bryce komt daar vlak achter. Zeker als je kunt paardrijden O+

Arches vond ik zelf niet superbijzonder als je dit rijtje opnoemt. Tuurlijk zijn die rotsformaties uniek, maar het park zelf is niet gigantisch mooi vergeleken bij de rest.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_178741055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:54 schreef Zocalo het volgende:
Wat zouden jullie aanraden als je een week hebt van Zion, Bryce, Canyonlands en Arches? Wat is het verschil tussen deze en wat vonden jullie het mooiste? Wij beginnen in San Fransisco en hebben daarna nog een week in die regio. Ik zou graag alles zien, maar vrees dat het teveel racen wordt.
Ik zou nog Antilope Canyon in Page willen adviseren, dat was voor mij destijds de topper van mijn reis. Hoe vroeger je er bent, des te mooier de lichtval is in de vallei... Canyonlands vond ik ook vet, net als Dead Horse Point.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 21:36:31 #90
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178742240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:54 schreef Zocalo het volgende:
Wat zouden jullie aanraden als je een week hebt van Zion, Bryce, Canyonlands en Arches? Wat is het verschil tussen deze en wat vonden jullie het mooiste? Wij beginnen in San Fransisco en hebben daarna nog een week in die regio. Ik zou graag alles zien, maar vrees dat het teveel racen wordt.
Zion en Canyonlands zou ik zeggen als ik geen rekening zou houden met de ligging.

Canyonlands is echt geweldig. Soort van mini Grand Canyon, maar toch indrukwekkender op één of andere manier. Als je de mogelijkheid hebt om een dagje een Jeep te huren en echt de canyon in te rijden heb je echt de tijd van je leven. Dat was zo geweldig om te doen _O_

Zion is zeer zeer mooi, The Narrows en Angels Landing zijn must do hikes daar. Cliche, maar waar.

Bryce is qua uitzicht het meest unieke. Helaas geen tijd gehad om te wandelen daar.

Arches is leuk, maar naar mijn mening niet bijzonder genoeg om heel veel tijd aan te besteden. Leuk al die bogen, maar er zijn mooiere parken. Denk niet dat velen deze mening delen, maar just my two cents :P

Als ik nu 1 plek mocht kiezen om naar terug te gaan zou ik zonder nadenken Canyonlands zeggen weer een Jeep huren en Canyonlands NP + Dead Horse SP bezoeken.

1) Canyonlands
2) Zion
3) Bryce
4) Arches

Alleen is het irritant dat 1 en 4 naast elkaar liggen en 2 en 3 ook bij elkaar in de buurt zitten, dus het is of 1+4 of 2+3 als je niet genoeg tijd hebt :D
  woensdag 25 april 2018 @ 21:37:44 #91
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_178742281
Canyonlands en arches kan echt perfect in een dag en zoals ☝. Canyonlands is gaaf
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 21:38:44 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178742315
Waar begint je week en waar moet je eindigen trouwens Zocalo? Want op zich is een week echt niet gek voor al die parken

2 dagen Zion, 2 dagen Bryce, 2 dagen Canyonlands + Dead Horse Point en een dagje Arches is prima te doen.

Springdale (Zion) > Moab (Canyonlands / Arches) is net 6 uur rijden, dus echt genoeg tijd. Met een beetje doorrijden en overal een dag zou je zelfs Page (Antelope Canyon) en Monument Valley kunnen meepakken, maar dan is het wel veel rijden en veel minder tijd per park. Hangt er dus van af wat je doel is en of je er ooit weer terug gaat komen :)
  woensdag 25 april 2018 @ 21:43:29 #93
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_178742457
2 dagen bryce is bull shit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 21:45:52 #94
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178742520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:43 schreef BeamofLight het volgende:
2 dagen bryce is bull shit
Teveel neem ik aan? Ik vond het zelf niet al te bijzonder, uniek om te zien, maar had niet het gevoel dat ik veel miste door er niet meerdere dagen te zijn. Het is volgens mij prima te doen als je 's ochtends bij Zion vertrekt en via Bryce naar Capital Reef rijdt.

Of vind je juist dat je meer tijd nodig hebt daar, want dan ben ik benieuwd waaraan :P
pi_178744036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:38 schreef Kyran het volgende:
Waar begint je week en waar moet je eindigen trouwens Zocalo? Want op zich is een week echt niet gek voor al die parken

2 dagen Zion, 2 dagen Bryce, 2 dagen Canyonlands + Dead Horse Point en een dagje Arches is prima te doen.

Springdale (Zion) > Moab (Canyonlands / Arches) is net 6 uur rijden, dus echt genoeg tijd. Met een beetje doorrijden en overal een dag zou je zelfs Page (Antelope Canyon) en Monument Valley kunnen meepakken, maar dan is het wel veel rijden en veel minder tijd per park. Hangt er dus van af wat je doel is en of je er ooit weer terug gaat komen :)

We gaan totaal twee weken, waarbij we landen op SF, een stuk Highway 1 doen (tot waar het afgesloten is, dan Big Sur door verder naar de kust). Vervolgens wellicht Sequioa, al kost dat twee extra dagen inclusief rijden erbij, en naar Death Valley.
Na Death Valley hebben we nog een week van de vakantie over. We vliegen terug vanaf Las Vegas, en ik wil niet twee weken alleen maar in de auto zitten. Als het rondje Zion, Bryce, Canyonlands, Monument Valley wel goed te doen is in een week wil ik het zeker proberen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 22:44:41 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178744100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:43 schreef Zocalo het volgende:

[..]

We gaan totaal twee weken, waarbij we landen op SF, een stuk Highway 1 doen (tot waar het afgesloten is, dan Big Sur door verder naar de kust). Vervolgens wellicht Sequioa, al kost dat twee extra dagen inclusief rijden erbij, en naar Death Valley.
Na Death Valley hebben we nog een week van de vakantie over. We vliegen terug vanaf Las Vegas, en ik wil niet twee weken alleen maar in de auto zitten. Als het rondje Zion, Bryce, Canyonlands, Monument Valley wel goed te doen is in een week wil ik het zeker proberen.
Geen Yosemite? Daar heb je ook Sequioa bomen en nog veel meer! Echt prachtig daar.
pi_178745599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geen Yosemite? Daar heb je ook Sequioa bomen en nog veel meer! Echt prachtig daar.
Nee, slaan we bewust over. We zijn vorig jaar nog naar vergelijkbare parken (voor zover het kan) geweest, bovendien zou het rond deze tijd twijfelachtig zijn hoeveel er open was (geloof ik) en ligt het onhandig op de route. Dan zie ik liever Zion/Bryce, wat volledig anders is natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 april 2018 @ 23:45:16 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_178745622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:44 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Nee, slaan we bewust over. We zijn vorig jaar nog naar vergelijkbare parken (voor zover het kan) geweest, bovendien zou het rond deze tijd twijfelachtig zijn hoeveel er open was (geloof ik) en ligt het onhandig op de route. Dan zie ik liever Zion/Bryce, wat volledig anders is natuurlijk.
Duidelijke keus dan :) Niks mis mee ^O^
pi_178746896
Wij hebben dit keer echt de tijd genomen, 2 volle dagen grand canyon, 2,5 dag bryce (3 nachten), en nu 4 nachten en dus 3 volle dagen Zion. Maargoed, wij willen dan ook zoveel mogelijk van de wandelingen doen. Vandaag the narrows gedaan, super inspannend maar gaaaaaf :D. En eergisteren angels landing, soms doodeng maar dat uitzicht! Ik ben echt fan van Zion.

Oh en antelope canyon is ook heel tof! Wel van tevoren boeken!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 26 april 2018 @ 11:03:59 #100
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_178750651
Nog ruim 2 weken *O*

Heb misschien in deze reis nog wel meer zin dan vorig jaar. Ik ben enorm van de bossen, groen, watervallen en dat zit in de reis die we nu gaan maken veel meer dan in die van afgelopen jaar.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_178751116
Wij willen in half september 4 weken met de camper door West-amerika. We zijn qua data en route wel enigzins flexibel dus zo'n wegbrengdeal zou ideaal zijn.

Alleen worden deze deals vaak pas 2 maanden van tevoren aangeboden. Als je dan geen geschikte deals hebt, heb je kans dat vliegtickets duurder zijn of er geen campers meer beschikbaar zijn.

Wat is jullie advies? Deal afwachten of gewoon zo snel mogelijk een regulier reis boeken
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 27 april 2018 @ 00:23:47 #102
39237 crew  H_T
2733
pi_178764345
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:43 schreef MaxC het volgende:
Wij willen in half september 4 weken met de camper door West-amerika. We zijn qua data en route wel enigzins flexibel dus zo'n wegbrengdeal zou ideaal zijn.

Alleen worden deze deals vaak pas 2 maanden van tevoren aangeboden. Als je dan geen geschikte deals hebt, heb je kans dat vliegtickets duurder zijn of er geen campers meer beschikbaar zijn.

Wat is jullie advies? Deal afwachten of gewoon zo snel mogelijk een regulier reis boeken
Vakantiepiraten tipte van de week deze site voor wegbrengdeals. Mochten de camperdeals niet doorgaan dan is het misschien hiermee te fixen, maar deze deals zijn op nog veel kortere termijn. En zo te zien heb je verdomd weinig te kiezen.

Als je echt zeker wilt zijn, zit daar een prijs aan vast. Je kan ook een prijs bedenken en boeken zodra er iets aan die eis voldoet. Dan heb je misschien niet de allerbest mogelijke deal, maar wel zekerheid.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 28 april 2018 @ 12:18:07 #103
67174 Dos37
Come on Twente
pi_178788697
Ik ben er weer van een twee weekse trips van Chicago - Indianapolis - Louisville - Nashville - St Louis - Chicago.

Hoogtepunten waren toch wel de stad Chicago, de sportwedstrijden (Cubs en St Louis Cardinals vooral).

Chicago was echt heel tof viel totaal niet tegen ik verbleef North River best een levendige buurt ook in de avond. Loop was tof alleen in de avond totaal uitgestorven. Dat viel me trouwens in alle overige steden wel op, de centra zijn buiten kantoortijden totaal uitgestorven, ik was op zaterdagmiddag in St Louis er liep helemaal niemand op straat. Totaal verlaten.

Indianapolis was leuk maar koud must-see is daar toch wel de motorspeedway, stukje historie verder nog een tour gedaan in Lucas Oil Stadium was ook erg leuk.

Nashville was de tweede keer voor mij maar blijft een geweldige stad het is daar gewoon op een gemiddelde dinsdagmiddag net zo'n feest als op zaterdagavond.

St Louis viel als stad wat tegen de Arch was leuk om te zien en honkbal wedstrijd in Busch Stadium was erg tof verder was er niet veel te beleven.

Matig was de tripjes tussen de steden, ik had me al wat ingelezen dat er weinig te beleven was en dat klopt voor Chi - Ind en St Louis - Chicago wtf, wat een kale platte vlakte, Nederland on steroids.

Verder veel problemen gehad met tanken en mijn creditcard, had ik de vorige keer totaal geen last van. Of hij werd vanaf het begin als gedeclined met "see cashier" of moest een zipcode invullen die in geen enkele situatie werd geaccepteerd.

Al met al een prima vakantie laat de voorpret voor de volgende maar weer beginnen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_178789084
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:18 schreef Dos37 het volgende:

Verder veel problemen gehad met tanken en mijn creditcard, had ik de vorige keer totaal geen last van. Of hij werd vanaf het begin als gedeclined met "see cashier" of moest een zipcode invullen die in geen enkele situatie werd geaccepteerd.

Dat probleem met m'n credit card heb ik ook gehad, het issue is dat in de US de postcodes 5 cijfers zijn en in Nederland 4. De oplossing? Een 0 voor je eigen postcode zetten, dan accepteert ie hem wel. En anders naar de balie gaan is ook geen straf, zo spreek en zie je weet nieuwe mensen en dingen. Goed om de benen te strekken tussen de vele miles door...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 28 april 2018 @ 23:40:08 #105
39237 crew  H_T
2733
pi_178800656
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:18 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben er weer van een twee weekse trips van Chicago - Indianapolis - Louisville - Nashville - St Louis - Chicago.

Hoogtepunten waren toch wel de stad Chicago, de sportwedstrijden (Cubs en St Louis Cardinals vooral).

Chicago was echt heel tof viel totaal niet tegen ik verbleef North River best een levendige buurt ook in de avond. Loop was tof alleen in de avond totaal uitgestorven. Dat viel me trouwens in alle overige steden wel op, de centra zijn buiten kantoortijden totaal uitgestorven, ik was op zaterdagmiddag in St Louis er liep helemaal niemand op straat. Totaal verlaten.

Indianapolis was leuk maar koud must-see is daar toch wel de motorspeedway, stukje historie verder nog een tour gedaan in Lucas Oil Stadium was ook erg leuk.

Nashville was de tweede keer voor mij maar blijft een geweldige stad het is daar gewoon op een gemiddelde dinsdagmiddag net zo'n feest als op zaterdagavond.

St Louis viel als stad wat tegen de Arch was leuk om te zien en honkbal wedstrijd in Busch Stadium was erg tof verder was er niet veel te beleven.

Matig was de tripjes tussen de steden, ik had me al wat ingelezen dat er weinig te beleven was en dat klopt voor Chi - Ind en St Louis - Chicago wtf, wat een kale platte vlakte, Nederland on steroids.

Verder veel problemen gehad met tanken en mijn creditcard, had ik de vorige keer totaal geen last van. Of hij werd vanaf het begin als gedeclined met "see cashier" of moest een zipcode invullen die in geen enkele situatie werd geaccepteerd.

Al met al een prima vakantie laat de voorpret voor de volgende maar weer beginnen.
Hey dat treft, grofweg die route ga ik over een paar weken doen :). Extra goed zorgen dus voor een USB-stick vol MP3's als die route zo saai is dus :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:42 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Dat probleem met m'n credit card heb ik ook gehad, het issue is dat in de US de postcodes 5 cijfers zijn en in Nederland 4. De oplossing? Een 0 voor je eigen postcode zetten, dan accepteert ie hem wel. En anders naar de balie gaan is ook geen straf, zo spreek en zie je weet nieuwe mensen en dingen. Goed om de benen te strekken tussen de vele miles door...
Goeie tip! Ga ik proberen. 90210 pakte hij de vorige keer niet (gek he? :P )
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 29 april 2018 @ 11:36:27 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_178805876
0 ervoor verrekte ie bij mij ook :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_178805956
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:18 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben er weer van een twee weekse trips van Chicago - Indianapolis - Louisville - Nashville - St Louis - Chicago.

Hoogtepunten waren toch wel de stad Chicago, de sportwedstrijden (Cubs en St Louis Cardinals vooral).

Chicago was echt heel tof viel totaal niet tegen ik verbleef North River best een levendige buurt ook in de avond. Loop was tof alleen in de avond totaal uitgestorven. Dat viel me trouwens in alle overige steden wel op, de centra zijn buiten kantoortijden totaal uitgestorven, ik was op zaterdagmiddag in St Louis er liep helemaal niemand op straat. Totaal verlaten.

Dat komt omdat de centra daar voornamelijk bestaan uit kantoren, en niet uit winkels zoals in Europa. Zijn vaak ook niet de beste buurten om te verblijven als het donker wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2018 11:40:49 ]
pi_178821949
Voor een ieder die nog naar New Orleans gaat:
Betsy’s Pancake House is toch wel een aanradertje voor een “volgens grootmoeders recept” ontbijtje. Echt zo’n lokale tent waar iedereen aan de bar zit en het persooneel de klanten persoonlijk kent. En natuurlijk heel erg goed voer!

http://betsys-pancake-house.business.site/

  maandag 30 april 2018 @ 11:25:06 #109
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_178829824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:42 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Dat probleem met m'n credit card heb ik ook gehad, het issue is dat in de US de postcodes 5 cijfers zijn en in Nederland 4. De oplossing? Een 0 voor je eigen postcode zetten, dan accepteert ie hem wel. En anders naar de balie gaan is ook geen straf, zo spreek en zie je weet nieuwe mensen en dingen. Goed om de benen te strekken tussen de vele miles door...
Ik zocht een postcode uit de buurt op via google en voerde die in. Dat werkte ook gewoon.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 30 april 2018 @ 12:28:58 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_178831556
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 11:25 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik zocht een postcode uit de buurt op via google en voerde die in. Dat werkte ook gewoon.
Dat werkte bij mij ook niet, ik dacht ik vul gewoon de postcode in van het tankstation dichterbij kan immers niet :P

Maar goed inderdaad even naar binnen zo'n ramp is het ook niet, maar als je snel door wilt is het wel frustrerend .
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 april 2018 @ 17:25:47 #111
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178840128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:18 schreef Dos37 het volgende:
Chicago was echt heel tof viel totaal niet tegen ik verbleef North River best een levendige buurt ook in de avond. Loop was tof alleen in de avond totaal uitgestorven. Dat viel me trouwens in alle overige steden wel op, de centra zijn buiten kantoortijden totaal uitgestorven, ik was op zaterdagmiddag in St Louis er liep helemaal niemand op straat. Totaal verlaten.
Dat is niet zo gek toch als je in een business district rondloopt? De buurten waar mensen 's avonds wat gaan eten, drinken of dansen zitten doorgaans ergens anders.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_178864336
Lees goede tips hier al. Vooral voor lage kosten van een lease auto.

Ik ben zelf voor een conferentie in Las Vegas van 2 tot en met 6 juni. Daarna heb ik tot 30 juni om een road trip te maken en ben van plan om naar Yellowstone te rijden, dan richting Seattle en via de kust weer terug naar LV.

Hebben jullie nog goede tips wat ik zeker niet moet missen?

(twee jaar geleden heb ik al een road trip langs Zion, Grand Canyon, Yosemite en San Fransisco gemaakt.)
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:18:11 #113
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_178883748
Nog maar 11 nachtjes *O*

Vraagje voor de kenners:

Wij komen vanuit de richting LA naar de Big Sur gereden. We weten dat een stuk weg is afgesloten en dat je er alsnog kan komen via een kleinere weg. Staat dit echter duidelijk aangegeven? Want de officiele omleiding rijdt niet via de big sur maar gaat er vanuit dat je gelijk door wil richting Monterey of SF.

Als dit namelijk niet duidelijk staat aangegeven dan weten we dat we even heel duidelijk moeten opschrijven waar we dat weggetje moeten pakken :+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 16:04:45 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178915963
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:01 schreef arie_bc het volgende:
Lees goede tips hier al. Vooral voor lage kosten van een lease auto.

Ik ben zelf voor een conferentie in Las Vegas van 2 tot en met 6 juni. Daarna heb ik tot 30 juni om een road trip te maken en ben van plan om naar Yellowstone te rijden, dan richting Seattle en via de kust weer terug naar LV.

Hebben jullie nog goede tips wat ik zeker niet moet missen?

(twee jaar geleden heb ik al een road trip langs Zion, Grand Canyon, Yosemite en San Fransisco gemaakt.)
Eigenlijk heb je te weinig tijd om Yellowstone mee te pakken denk ik :@ het is 1200km vanaf Vegas en je bent er ter plekke minstens 5 dagen aan kwijt om het echt goed te bekijken. Dan heb je nog 2 weken over om naar Seattle te gaan en via de kust terug. Het is alsof je via Griekenland naar Noorwegen rijdt en dan weer terug en dat in 3 weken :P Kun je je niet veel beter alleen op the pacific northwest (Washington en Oregon) richten?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178917826
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:01 schreef arie_bc het volgende:
Lees goede tips hier al. Vooral voor lage kosten van een lease auto.

Ik ben zelf voor een conferentie in Las Vegas van 2 tot en met 6 juni. Daarna heb ik tot 30 juni om een road trip te maken en ben van plan om naar Yellowstone te rijden, dan richting Seattle en via de kust weer terug naar LV.

Hebben jullie nog goede tips wat ik zeker niet moet missen?

(twee jaar geleden heb ik al een road trip langs Zion, Grand Canyon, Yosemite en San Fransisco gemaakt.)
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je te weinig tijd om Yellowstone mee te pakken denk ik :@ het is 1200km vanaf Vegas en je bent er ter plekke minstens 5 dagen aan kwijt om het echt goed te bekijken. Dan heb je nog 2 weken over om naar Seattle te gaan en via de kust terug. Het is alsof je via Griekenland naar Noorwegen rijdt en dan weer terug en dat in 3 weken :P Kun je je niet veel beter alleen op the pacific northwest (Washington en Oregon) richten?
Lijkt mij prima te doen, zeker ook omdat aire_bc Zion, GC al heeft aangedaan. 3 jaar geleden zelf LA+SF+Yosemite,+Sequoia, LV, GC, Zion, Bryce, Arches, GT, Yellowstone, Seattle in 4 weken gedaan en niet het idee gehad te hoeven haasten.

In 2 dagen krijg je van Yellowstone al een goede indruk.
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 08:46:55 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178928559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:38 schreef arj1o1 het volgende:

[..]


[..]

Lijkt mij prima te doen, zeker ook omdat aire_bc Zion, GC al heeft aangedaan. 3 jaar geleden zelf LA+SF+Yosemite,+Sequoia, LV, GC, Zion, Bryce, Arches, GT, Yellowstone, Seattle in 4 weken gedaan en niet het idee gehad te hoeven haasten.

In 2 dagen krijg je van Yellowstone al een goede indruk.
Ben je toen vanaf Seattle teruggevlogen? Hij moet ook weer terug naar Vegas hè? Dat is weer 2000 kilometer.

Kijk tuurlijk kán het maar je moet je echt best wel haasten. En in 2 dagen een goed idee van Yellowstone? Dat lijkt me sterk. Het park is zo groot en divers. Maar als je alleen voor Old Faithul gaat en de pools dan kun je best wat zien ja. Maar Yellowstone is meer dan alleen dat ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_178931603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:38 schreef arj1o1 het volgende:
In 2 dagen krijg je van Yellowstone al een goede indruk.
ik zou zeker meer dagen in yellowstone zijn. ik was er afgelopen zomer 4 dagen en ik heb nog steeds het gevoel niet alles gezien te hebben
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 mei 2018 @ 12:25:55 #118
39237 crew  H_T
2733
pi_178931935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

gevonden vanaf Dusseldorf met een iets andere datum. Sommige tickets hebben op de heenreis een korte overstap in Newark op de planning staan en ik weet niet of je die kan halen i.v.m. de verhalen over eerst door de douane heen moeten voor je verder kan.

Hmm, het lijkt er op dat directe links naar Momondo niet werken ...

Ik zoek ook nog tickets voor september, ergens in het noordwesten, best duur nu nog :X
Nu ook beschikbaar vanaf Schiphol voor <400 euro
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_178933784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:05 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik zou zeker meer dagen in yellowstone zijn. ik was er afgelopen zomer 4 dagen en ik heb nog steeds het gevoel niet alles gezien te hebben
alles zien? of alles wat je wilde zien?
dat zijn twee totaal verschillende dingen
pi_178934856
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:43 schreef Prego het volgende:

[..]

alles zien? of alles wat je wilde zien?
dat zijn twee totaal verschillende dingen
ik heb alle toeristische hoogtepunten hoogtepunten gezien (old Faithful, Grand prismatic Spring, Grand canyon of the Yellowstone, mammoth hot springs, etc.) Maar ik had graag nog eens de wat minder bekende stukken van het park bezocht en daar doorheen te wandelen.

nu ben ik veel met de auto door het park gereden van hoogtepunt naar hoogtepunt. in ik heb het idee dat ik veel mooie dingen voorbij ben gereden
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:38:56 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178934997
Yellowstone NP is bijna 9000 km2.
Dat moet makkelijk kunnen in 2 dagen. :P

Hoofdprobleem van Yellowstone is dat het overal ver vandaan ligt, behalve van Boze man.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178935469
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben je toen vanaf Seattle teruggevlogen? Hij moet ook weer terug naar Vegas hè? Dat is weer 2000 kilometer.

Kijk tuurlijk kán het maar je moet je echt best wel haasten. En in 2 dagen een goed idee van Yellowstone? Dat lijkt me sterk. Het park is zo groot en divers. Maar als je alleen voor Old Faithul gaat en de pools dan kun je best wat zien ja. Maar Yellowstone is meer dan alleen dat ;)
Van Seattle teruggevlogen. Dat helpt inderdaad wel ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:05 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik zou zeker meer dagen in yellowstone zijn. ik was er afgelopen zomer 4 dagen en ik heb nog steeds het gevoel niet alles gezien te hebben
Een goede indruk is wat anders dan alles hebben gezien natuurlijk. Als je anders de kans niet meer krijgt is 2 dagen toch beter dan 0 :)
pi_178939045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:03 schreef arj1o1 het volgende:

Een goede indruk is wat anders dan alles hebben gezien natuurlijk. Als je anders de kans niet meer krijgt is 2 dagen toch beter dan 0 :)
Dat is zeker waar. Yellowstone is echt prachtig alleen als je 2 dagen gaat dan is het advies wel om heel goed te kiezen wat je gaat zien en wat niet. vooral niet proberen om alles te gaan bekijken want dan zie je denk ik uiteindelijk niets.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 5 mei 2018 @ 06:55:54 #124
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178947412
Dat is het voordeel van gaan in een periode dat niet alles open is, dan kun je niet alles zien dus heb je ook niet het gevoel dat je nog meer had moeten zien :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_178991843
Wij zijn weer thuis! Heerlijke vakantie gehad, zal binnenkort wat foto's uitzoeken :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_179061917
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:56 schreef Kirb het volgende:
Wij zijn weer thuis! Heerlijke vakantie gehad, zal binnenkort wat foto's uitzoeken :).
Fijn dat jullie het lekker hebben gehad. Weer een beetje op kunnen laden?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:16:24 #127
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179066446
Nog 3 nachtjes *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:24:15 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179066640
quote:
17s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:16 schreef superkimmi het volgende:
Nog 3 nachtjes *O*
Tof!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179070607
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je te weinig tijd om Yellowstone mee te pakken denk ik :@ het is 1200km vanaf Vegas en je bent er ter plekke minstens 5 dagen aan kwijt om het echt goed te bekijken. Dan heb je nog 2 weken over om naar Seattle te gaan en via de kust terug. Het is alsof je via Griekenland naar Noorwegen rijdt en dan weer terug en dat in 3 weken :P Kun je je niet veel beter alleen op the pacific northwest (Washington en Oregon) richten?
Ik twijfel inderdaad nog wel wat of het niet te gehaast is.

De keuze zal dan gemaakt moeten worden tussen Oregon/Washington en meet Montana/Idaho/Wyoming. Nog maar eens goed paar nachtjes over slapen.
  zondag 13 mei 2018 @ 06:03:18 #130
162089 MaxC
Ajax!
pi_179126358
Voorlopig reisschema gemaakt :) , we reizen met een camper en vliegen op San Francisco.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal zo'n 2125 mile (3500 km) in 26 dagen. Nog aanbevelingen? Welke bestemming skippen en ergens anders langer blijven? Laatste week wat geïmproviseerd, dan moeten we van Grand Canyon weer richting San Francisco rijden.

We twijfelen een beetje of dit niet teveel rijden is.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 08:05:57 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179126549
Lijkt me een prima route ^O^ maar sla je nou Death Valley over? Of mag je daar niet in met een camper? Ik zou daar sowieso nog een nachtje extra pakken, bijvoorbeeld bij Mammoth Lake. Het stuk tussen Yosemite en Death Valley hoor je bijna nooit iemand over maar juist dat stuk vond ik heel indrukwekkend!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 13 mei 2018 @ 09:09:40 #132
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179126895
Zo. We zijn al in Londen! Beetje te vroeg dus moeten wachten tot er een gate vrij is. We stappen hier over op de A380 naar Los Angeles!! *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_179127591
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 06:03 schreef MaxC het volgende:
Voorlopig reisschema gemaakt :) , we reizen met een camper en vliegen op San Francisco.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal zo'n 2125 mile (3500 km) in 26 dagen. Nog aanbevelingen? Welke bestemming skippen en ergens anders langer blijven? Laatste week wat geïmproviseerd, dan moeten we van Grand Canyon weer richting San Francisco rijden.

We twijfelen een beetje of dit niet teveel rijden is.
Zou 1 dag minder SF doen.
pi_179127942
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 06:03 schreef MaxC het volgende:
Voorlopig reisschema gemaakt :) , we reizen met een camper en vliegen op San Francisco.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal zo'n 2125 mile (3500 km) in 26 dagen. Nog aanbevelingen? Welke bestemming skippen en ergens anders langer blijven? Laatste week wat geïmproviseerd, dan moeten we van Grand Canyon weer richting San Francisco rijden.

We twijfelen een beetje of dit niet teveel rijden is.
Bryce Canyon zou je ook een dag minder kunnen doen. het is vrij dicht bij zion (iets meer dan een uurtje rijden) dus als je optijd vertrekt vanuit zion heb je heel de dag om rond te kijken in Bryce. en omdat het niet zo'n groot park is kan je dat makkelijk in 1 dag zien.

ik denk dat het qua rijden wel te doen is alleen de dag dat je van de Grand Canyon naar Barstow lijkt me nogal een afstand. maar is denk ik ook nog wel te doen. (leuke tussenstop op die dag is Seligman langs Route 66)

veel plezier
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Redactie Frontpage zondag 13 mei 2018 @ 12:32:29 #135
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_179130151
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 06:03 schreef MaxC het volgende:
Voorlopig reisschema gemaakt :) , we reizen met een camper en vliegen op San Francisco.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal zo'n 2125 mile (3500 km) in 26 dagen. Nog aanbevelingen? Welke bestemming skippen en ergens anders langer blijven? Laatste week wat geïmproviseerd, dan moeten we van Grand Canyon weer richting San Francisco rijden.

We twijfelen een beetje of dit niet teveel rijden is.
Ik zou er twee dagen SF vanaf halen en die inwisselen met Mammoth Lakes en zeker Death Valley (als het mag met die camper dan). En van Las Vegas naar Zion ook nog even de Valley of Fire meepakken via Lake Mead. Is sowieso een mooiere route om te rijden dan via de interstate :Y. Monument Valley vond ik persoonlijk wel leuk om te zien, maar een hele dag daar besteden vond ik niet nodig, Je zou kunnen kijken of de noordzijde van de Grand Canyon haalbaar is, is een stuk minder toeristisch dan de zuidzijde :)

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:05 schreef MaJo het volgende:
Lijkt me een prima route ^O^ maar sla je nou Death Valley over? Of mag je daar niet in met een camper? Ik zou daar sowieso nog een nachtje extra pakken, bijvoorbeeld bij Mammoth Lake. Het stuk tussen Yosemite en Death Valley hoor je bijna nooit iemand over maar juist dat stuk vond ik heel indrukwekkend!
Devil's Postpile is zeker de moeite waard in Mammoth Lakes :Y Dorpje zelf is ook best leuk, al is het buiten het winter en zomerseizoen allicht wat rustig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nu ook beschikbaar vanaf Schiphol voor <400 euro
Ik had het gezien toen je het postte, alleen nog niet gereageerd :@. Ze zijn nog steeds te koop overigens, maar vind het niet echt gunstige tickets, lange overstap en aankomst lokaal 's avonds laat. Maar maakt niet uit, van de week was KLM opeens heel goedkoop vanaf Brussel (met overstap op Schiphol van <1 uur), ¤400,- retourtje incl. bagage en alles op Seattle, dus in september weer naar Amerika *G*.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 14 mei 2018 @ 00:42:23 #136
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179145301
We zijn in ons hotel in Los Angeles aangekomen!! *O* omdat we vanochtend om 06:00 Nederlandse tijd zijn opgestaan en we hier nog zeker een uurtje of 6 wakker willen blijven, gaan we zo lekker naar het strand lopen (halfuurtje lopen) :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 14 mei 2018 @ 00:55:42 #137
39237 crew  H_T
2733
pi_179145377
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik had het gezien toen je het postte, alleen nog niet gereageerd :@. Ze zijn nog steeds te koop overigens, maar vind het niet echt gunstige tickets, lange overstap en aankomst lokaal 's avonds laat. Maar maakt niet uit, van de week was KLM opeens heel goedkoop vanaf Brussel (met overstap op Schiphol van <1 uur), ¤400,- retourtje incl. bagage en alles op Seattle, dus in september weer naar Amerika *G*.
^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179145383
Bedankt voor de tips! ^O^

Gaan dan langs Mammoth Lakes en weg door Death Valley (mits het mag met de camper, nog geen idee)

Dagje minder Bryce en monumental valley.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_179147515
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik had het gezien toen je het postte, alleen nog niet gereageerd :@. Ze zijn nog steeds te koop overigens, maar vind het niet echt gunstige tickets, lange overstap en aankomst lokaal 's avonds laat. Maar maakt niet uit, van de week was KLM opeens heel goedkoop vanaf Brussel (met overstap op Schiphol van <1 uur), ¤400,- retourtje incl. bagage en alles op Seattle, dus in september weer naar Amerika *G*.
Lokaal 's Avonds laat aankomen vind ik geen nadeel en als de lange overstap in de VS is, dan is dat voor douane etc. ook niet erg. Al is een halve dag wel lang,maar je kan misschien de stad in. Je bent toch kapot na een dag reizen en waar je anders nog op moet blijven voor het ritme, mag je nu gelijk naar bed. Ik zou dan wel een hotel met airport shuttle nemen en de volgende dag fris en fruitig de huurauto of camper (dat moet sowieso de volgende dag) gaan halen.
pi_179147787
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:56 schreef MaxC het volgende:
Bedankt voor de tips! ^O^

Gaan dan langs Mammoth Lakes en weg door Death Valley (mits het mag met de camper, nog geen idee)

Dagje minder Bryce en monumental valley.
Welke periode ga je? Waar wij de camper gehuurd hadden was de regel dat je april/mei(?) t/m augustus niet in Death Valley mocht komen met je camper, september op eigen risico (ze komen je wel helpen, maar de kosten zijn voor jou), en vanaf oktober was het ok. Voorjaar weet ik de grens niet precies.
  maandag 14 mei 2018 @ 17:01:49 #141
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_179157507
In September ben ik in Amerika en breng ik ook een bezoek aan Washington. Nu leek mij een bezoek aan het Witte Huis wel tof, alleen is dit voor buitenlanders niet mogelijk omdat de ambassades geen tours meer kunnen organiseren in het Witte Huis. Voor Amerikanen is het mogelijk om via hun Senator of Representative een bezoek aan het WH te regelen.

Ik lees op internet dat het buitenlanders ook lukt om via een Amerikaanse Senator of Representative een bezoek aan het Witte Huis te regelen. Er worden diverse namen genoemd. Iemand ervaring hiermee? Bij welke Senator of Representative is de kans op succes, ook al is de beschikbaarheid van tickets zeer laag, het grootst? Welke Senator/Representative wijst een bezoek van een buitenlander direct af?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_179157738
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:01 schreef Schuimpjes het volgende:
In September ben ik in Amerika en breng ik ook een bezoek aan Washington. Nu leek mij een bezoek aan het Witte Huis wel tof, alleen is dit voor buitenlanders niet mogelijk omdat de ambassades geen tours meer kunnen organiseren in het Witte Huis. Voor Amerikanen is het mogelijk om via hun Senator of Representative een bezoek aan het WH te regelen.

Ik lees op internet dat het buitenlanders ook lukt om via een Amerikaanse Senator of Representative een bezoek aan het Witte Huis te regelen. Er worden diverse namen genoemd. Iemand ervaring hiermee? Bij welke Senator of Representative is de kans op succes, ook al is de beschikbaarheid van tickets zeer laag, het grootst? Welke Senator/Representative wijst een bezoek van een buitenlander direct af?
Kijk eens op het amerika forum. Wellicht staan dar nog tips.
  maandag 14 mei 2018 @ 18:10:55 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179158645
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:01 schreef Schuimpjes het volgende:
In September ben ik in Amerika en breng ik ook een bezoek aan Washington. Nu leek mij een bezoek aan het Witte Huis wel tof, alleen is dit voor buitenlanders niet mogelijk omdat de ambassades geen tours meer kunnen organiseren in het Witte Huis. Voor Amerikanen is het mogelijk om via hun Senator of Representative een bezoek aan het WH te regelen.

Ik lees op internet dat het buitenlanders ook lukt om via een Amerikaanse Senator of Representative een bezoek aan het Witte Huis te regelen. Er worden diverse namen genoemd. Iemand ervaring hiermee? Bij welke Senator of Representative is de kans op succes, ook al is de beschikbaarheid van tickets zeer laag, het grootst? Welke Senator/Representative wijst een bezoek van een buitenlander direct af?
Ja, wij.

Ik ga even kijken of ik nog weet bij wie en dan PM ik je :)
Edit: PM gestuurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door automatic_ op 14-05-2018 18:17:26 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Redactie Frontpage maandag 14 mei 2018 @ 18:38:56 #144
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_179159084
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:15 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Lokaal 's Avonds laat aankomen vind ik geen nadeel en als de lange overstap in de VS is, dan is dat voor douane etc. ook niet erg. Al is een halve dag wel lang,maar je kan misschien de stad in. Je bent toch kapot na een dag reizen en waar je anders nog op moet blijven voor het ritme, mag je nu gelijk naar bed. Ik zou dan wel een hotel met airport shuttle nemen en de volgende dag fris en fruitig de huurauto of camper (dat moet sowieso de volgende dag) gaan halen.
Mja ligt maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk :P Nu vertrek ik om 8 uur (dus de hele nacht ervoor wakker blijven), overstap van minder dan een uur op Schiphol, in het vliegtuig een beetje slapen en ben ik daar om 11.30 uur lokaal. Heel de dag gewoon op het gemakje de omgeving verkennen, op tijd naar bed en de volgende ochtend er supervroeg uit zodat je wat hebt aan je dag :P.

Die andere tickets hadden een overstap in de VS waardoor je dus een binnenlandse vlucht krijgt daar (=geen eten en trager). Vertrek je hier om 12.00 uur, kom je daar om 23.00 uur aan, moet je nog naar je hotel en ben je de dag erna niet vroeg er uit en heb je in feite een hele vakantiedag verspild door een lange overstap en trage binnenlandse vlucht.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 14 mei 2018 @ 22:06:54 #145
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179163888
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:38 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mja ligt maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk :P Nu vertrek ik om 8 uur (dus de hele nacht ervoor wakker blijven), overstap van minder dan een uur op Schiphol, in het vliegtuig een beetje slapen en ben ik daar om 11.30 uur lokaal. Heel de dag gewoon op het gemakje de omgeving verkennen, op tijd naar bed en de volgende ochtend er supervroeg uit zodat je wat hebt aan je dag :P.

Die andere tickets hadden een overstap in de VS waardoor je dus een binnenlandse vlucht krijgt daar (=geen eten en trager). Vertrek je hier om 12.00 uur, kom je daar om 23.00 uur aan, moet je nog naar je hotel en ben je de dag erna niet vroeg er uit en heb je in feite een hele vakantiedag verspild door een lange overstap en trage binnenlandse vlucht.
Ja dit dus. Wij zijn gisterochtend om 08:00 van Schiphol vertrokken, overstap om 10:00 in Londen. Waren om 13:00 in Los Angeles, hebben daar de rest vd dag heerlijk rustig op het strand doorgebracht, zijn om 21:00 gaan slapen, vandaag om 06:00 wakker en de jetlag is grotendeels al over.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:16:49 #146
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_179164087
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, wij.

Ik ga even kijken of ik nog weet bij wie en dan PM ik je :)
Edit: PM gestuurd.
Thanks voor je PM. Ik heb je een reactie gestuurd met nog een vraag erin :)
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 14 mei 2018 @ 22:18:53 #147
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_179164131
Vorig jaar Denver - Yellowstone - Denver 3 weken voor vertrek geannuleerd...
Vrouw brak voet en werd ex..

Zelfde rondje weer op programma...met zelfde vrouw
pi_179172863
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef BeamofLight het volgende:
Vorig jaar Denver - Yellowstone - Denver 3 weken voor vertrek geannuleerd...
Vrouw brak voet en werd ex..

Zelfde rondje weer op programma...met zelfde vrouw
Stoer verhaal hoor :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 12:58:10 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179174091
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef BeamofLight het volgende:
Vorig jaar Denver - Yellowstone - Denver 3 weken voor vertrek geannuleerd...
Vrouw brak voet en werd ex..

Zelfde rondje weer op programma...met zelfde vrouw
Jullie zijn gescheiden maar gaan wel samen op reis :? Spannend :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 15 mei 2018 @ 13:51:37 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_179175155
Ik was vandaag een ESTA-aanvraag aan het invullen, maar heb nog geen hotel geboekt voor de eerste nacht. Nu mag ik als contact address unknown invullen. Wie weet of dat vragen om gedoe is bij de douane?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179175254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik was vandaag een ESTA-aanvraag aan het invullen, maar heb nog geen hotel geboekt voor de eerste nacht. Nu mag ik als contact address unknown invullen. Wie weet of dat vragen om gedoe is bij de douane?
Ik heb dat ook al twee maal eerder gedaan en nooit problemen gehad.

Eén keer kon ik gewoon doorlopen en de andere keer stelde ze nog wat extra vragen maar was ik ook na paar minuten door de douane.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 15 mei 2018 @ 14:13:34 #152
39237 crew  H_T
2733
pi_179175490
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik heb dat ook al twee maal eerder gedaan en nooit problemen gehad.

Eén keer kon ik gewoon doorlopen en de andere keer stelde ze nog wat extra vragen maar was ik ook na paar minuten door de douane.
Dank :). Vragen bij de douane hou ik sowieso rekening mee. Ze willen altijd weten wat ik kom doen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:22:41 #153
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179175640
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik was vandaag een ESTA-aanvraag aan het invullen, maar heb nog geen hotel geboekt voor de eerste nacht. Nu mag ik als contact address unknown invullen. Wie weet of dat vragen om gedoe is bij de douane?
Kan je later nog aanpassen, volgens mij.

EDIT: zie mogelijkheid te veranderen niet meer. :?

Maar lees wel dit:
quote:
"Indien een compleet adres niet bekend is, kunt u de naam van het hotel of de plaats invullen, die u gaat bezoeken."
Dus plaats alleen zou voldoende moeten zijn. Als je dan tzt. een boekingsbevestiging van een hotel kunt tonen, moet het lukken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2018 15:04:16 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 16 mei 2018 @ 05:26:43 #154
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179189611
Aanpassen is als het goed is nog mogelijk. Onze Esta was nog geldig maar ik kon het adres nog wijzigen in het nieuwe eerste hotel :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 17 mei 2018 @ 12:56:42 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_179218023
Hotel geboekt voor de eerste twee nachten, ESTA goedgekeurd, het aftellen begint nu echt :D 8-)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 21 mei 2018 @ 04:39:45 #156
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179295795
Zoooooo even een avontuur meegemaakt! We gingen Kajakken op Whiskey Town Lake en toen we vol op het meer zaten begon het te regenen. Wij dus naar een klein eilandje gevaren met 1 picknicktafel. Begon het te onweren. En harder te onweren. En te stormen. Zaten we, op een mini eiland midden in een meer, in een enorme onweersstorm! Wij schuilen onder dat picknicktafeltje en toen het een beetje ging liggen teruggepeddeld zo snel we konden. Op het laatste stuk kwamen een stel Amerikanen met een speedboot op ons af en die hebben ons de laatste paar honderd meter getrokken! Superfijne mensen O+ Maar op dat eilandje was ik écht even zenuwachtig!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_179298072
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 06:03 schreef MaxC het volgende:
Voorlopig reisschema gemaakt :) , we reizen met een camper en vliegen op San Francisco.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal zo'n 2125 mile (3500 km) in 26 dagen. Nog aanbevelingen? Welke bestemming skippen en ergens anders langer blijven? Laatste week wat geïmproviseerd, dan moeten we van Grand Canyon weer richting San Francisco rijden.

We twijfelen een beetje of dit niet teveel rijden is.
Ik zou inderdaad ook 1 dag minder San Francisco doen. Ik vond het geen bijzondere stad. En ik zou misschien 1 dag naar Page gaan. Je hebt daar de antelope canyon (de lower heb ik gedaan, was zeer indrukwekkend), de horsehoebend, lake powell en een hooverdam.
  maandag 21 mei 2018 @ 11:28:44 #158
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_179298789
Hooverdam haha
pi_179298885
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:28 schreef BeamofLight het volgende:
Hooverdam haha
?
pi_179301568
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het oversteken van de grens bij Niagara? Mijn vriendin en ik willen een dagje de Niagara Falls aan de Canadese kant bekijken, zonder Canada verder in te rijden met de huurauto. Kun je gewoon te voet de brug oversteken en met je paspoort en ESTA-formulier het land in, of heb je daar een apart visum voor nodig?
Miata is always the answer
pi_179301672
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:26 schreef j669 het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het oversteken van de grens bij Niagara? Mijn vriendin en ik willen een dagje de Niagara Falls aan de Canadese kant bekijken, zonder Canada verder in te rijden met de huurauto. Kun je gewoon te voet de brug oversteken en met je paspoort en ESTA-formulier het land in, of heb je daar een apart visum voor nodig?
Ja, kan. Moet wel langs immigrations en je krijgt een stempel. Visum niet nodig.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 14:33:39 #162
45833 crew  Fogel
pi_179301709
Je moet tegenwoordig wel een ETA hebben om Canada in te mogen. https://www.canada.ca/en/(...)isit-canada/eta.html
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_179301790
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:33 schreef Fogel het volgende:
Je moet tegenwoordig wel een ETA hebben om Canada in te mogen. https://www.canada.ca/en/(...)isit-canada/eta.html
Volgens mij niet.
Alleen als je per vliegtuig het land in komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 14:39:23 ]
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 14:41:18 #164
45833 crew  Fogel
pi_179301830
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
Alleen als je per vliegtuig het land in komt.
https://official-canada-e(...)-dutch-citizens.html

Dat las ik inmiddels ook daar. Scheelt weer :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 21 mei 2018 @ 16:54:52 #165
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179303667
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:26 schreef j669 het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het oversteken van de grens bij Niagara? Mijn vriendin en ik willen een dagje de Niagara Falls aan de Canadese kant bekijken, zonder Canada verder in te rijden met de huurauto. Kun je gewoon te voet de brug oversteken en met je paspoort en ESTA-formulier het land in, of heb je daar een apart visum voor nodig?
Volgens mij is het met de meeste verhuurbedrijven ook zo dat je de grens over mag naar Canada. Wij kregen in Washington in ieder geval de voorbereiding mee puur omdat we heel misschien de grens over zouden gaan :) Dus je kan zelfs de auto meenemen in veel gevallen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 21 mei 2018 @ 17:41:45 #166
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179304584
Ik ben gewoon een avondje heen en weer gelopen naar de Canadese kant, op een stempel in het paspoort na kwam er verder niets bij kijken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 19:00:25 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179306100
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:26 schreef j669 het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het oversteken van de grens bij Niagara? Mijn vriendin en ik willen een dagje de Niagara Falls aan de Canadese kant bekijken, zonder Canada verder in te rijden met de huurauto. Kun je gewoon te voet de brug oversteken en met je paspoort en ESTA-formulier het land in, of heb je daar een apart visum voor nodig?
Waarom zou je Canada niet inrijden met je huurauto :? Wij hebben tijdens onze Canada reis die eindigde in de VS de auto opgehaald in Buffalo zodat je niet extreem veel extra hoeft te betalen voor het inleveren in een ander land. We zijn toen terug naar Canada gereden en dit was geen enkel probleem. Geen idee hoe het werkt met lopen over de grens maar zou gewoon lekker met de auto gaan. De falls zijn sowieso mooier vanaf de Canadese kant :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 mei 2018 @ 00:36:37 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_179312770
Zijn er nog dikke aanraders voor Chicago? Mijn contact aldaar kan niet als ik er ben :P Volgende keer misschien meer dan een week vooraf informeren of zij kan :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 22 mei 2018 @ 02:53:37 #169
269689 crew  Viv
pi_179313614
Hier ook zonder problemen in Canada gereden (auto gehuurd en ingeleverd in de VS). Het enige spannende was dat de datumstempel in onze paspoorten bij binnenkomst in de VS niet klopte (23 JUL in plaats van 23 JUN), en we de grens met Canada over gingen op 6 juli. "Yeah, we're from the future" hebben we toen maar gezegd. :D
  dinsdag 22 mei 2018 @ 06:27:57 #170
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_179314758
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 00:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Zijn er nog dikke aanraders voor Chicago? Mijn contact aldaar kan niet als ik er ben :P Volgende keer misschien meer dan een week vooraf informeren of zij kan :P
Watertaxi
Uitzicht vanaf brug op Trump Tower
Rondfietsen langs water Lake Front Trail
Winkelstraat waar de L-train doorgaat
32 South State Street Jordan winkel
Crowd Fountain
Cloud Gate
Begin van Route 66 bordje
United Center Jordan Statue
White Sox game
Portillos hot dogs
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 mei 2018 @ 10:10:44 #171
39237 crew  H_T
2733
pi_179316553
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 06:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Watertaxi
Uitzicht vanaf brug op Trump Tower
Rondfietsen langs water Lake Front Trail
Winkelstraat waar de L-train doorgaat
32 South State Street Jordan winkel
Crowd Fountain
Cloud Gate
Begin van Route 66 bordje
United Center Jordan Statue
White Sox game
Portillos hot dogs
Dank u :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179317521
Ik kom hier ook maar eens meelezen.
Bezig om een roadtrip door noordoost Amerika te plannen.

Tips zijn van harte welkom. Planning is rond Sept 3 weken.
Must zijn:
New York
Niagara falls
Philadelphia
Washington
Boston
pi_179317896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:11 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier ook maar eens meelezen.
Bezig om een roadtrip door noordoost Amerika te plannen.

Tips zijn van harte welkom. Planning is rond Sept 3 weken.
Must zijn:
New York
Niagara falls
Philadelphia
Washington
Boston
Probeer ook de finger lakes mee te nemen! Prachtige omgeving. Cape Cod is ook de moeite waard!
pi_179324496
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Probeer ook de finger lakes mee te nemen! Prachtige omgeving. Cape Cod is ook de moeite waard!
Noted voor als we de planning rond gaan maken! Ziet er mooi uit! Het is ook precies in de periode van de Indian Summer. Dat is wel mooi schijnt.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 17:15:50 #175
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179324664
Finger Lakes inderdaad als je daar bent, en Taughannock Falls in het bijzonder vond ik geslaagd.

Ook leuke vineyards daar met wine tasting als dat je ding is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_179324781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:05 schreef Lingue het volgende:

[..]

Noted voor als we de planning rond gaan maken! Ziet er mooi uit! Het is ook precies in de periode van de Indian Summer. Dat is wel mooi schijnt.
De mooiste vind ik....
pi_179325825
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:15 schreef Jabberwocky het volgende:
Finger Lakes inderdaad als je daar bent, en Taughannock Falls in het bijzonder vond ik geslaagd.

Ook leuke vineyards daar met wine tasting als dat je ding is.
OH deze had ik gemist.
Ik hou er wel van m'n reispartner niet... Dus dat moeten we nog even bediscussiëren. Maar voor een keertje wil ik dat wel doen. Heb dat toen in omgeving SF ook gedaan. Wine tasting dus :)
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 16:47:08 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179359248
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:11 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier ook maar eens meelezen.
Bezig om een roadtrip door noordoost Amerika te plannen.

Tips zijn van harte welkom. Planning is rond Sept 3 weken.
Must zijn:
New York
Niagara falls
Philadelphia
Washington
Boston
Beginnen in Toronto en dan via 1000 lakes naar Ottawa, Montreal, Quebec en dan afzakken via Maine, Vermont en New Hampshire naar Boston. Dan naar New York en verder naar Philadelphia en Washington. Het eerste stuk tot New York hebben wij in 3 weken gedaan :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:20:53 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179360166
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:11 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier ook maar eens meelezen.
Bezig om een roadtrip door noordoost Amerika te plannen.

Tips zijn van harte welkom. Planning is rond Sept 3 weken.
Must zijn:
New York
Niagara falls
Philadelphia
Washington
Boston
Wij hadden een paar jaar geleden best een goede deal bij The Langham hotel in Boston. Via eigen site. Maar blijft prijzig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179360807
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:11 schreef Lingue het volgende:
Ik kom hier ook maar eens meelezen.
Bezig om een roadtrip door noordoost Amerika te plannen.

Tips zijn van harte welkom. Planning is rond Sept 3 weken.
Must zijn:
New York
Niagara falls
Philadelphia
Washington
Boston
Overigens als je nog hotels zoekt...
Heb sommige steden vorig jaar aan gedaan:

NYC: The Plaza. Qua ligging perfect, uitzicht over CP als je een suite neemt. Service? Mwah. Stijfjes, zakelijk. Heerlijke foodcorner in de kelder!!

Washington: St Regis. Zeer goed bevallen! Goed ontbijt, leuke staff, prima ligging.

Boston: Four Seasons: ik heb heel wat hotels gezien. Ook regelmatig 4S. Maar deze is niet 4S waardig imo.
pi_179361539
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Beginnen in Toronto en dan via 1000 lakes naar Ottawa, Montreal, Quebec en dan afzakken via Maine, Vermont en New Hampshire naar Boston. Dan naar New York en verder naar Philadelphia en Washington. Het eerste stuk tot New York hebben wij in 3 weken gedaan :)
Thnx, die route gaan we eens onder de loep nemen en kijken wat daarvan bij ons past om als must see op de lijst te hebben.
pi_179361568
Qua hotels ga ik niet zoveel inspraak hebben vrees ik. Mijn reispartner overnacht alleen in hotels van de Hilton groep. Dus tenzij het echt niet kan zitten we daar aan vast. En dat vind ik verder prima. Is niet echt een punt van discussie voor mij.
pi_179361754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:36 schreef Lingue het volgende:
Qua hotels ga ik niet zoveel inspraak hebben vrees ik. Mijn reispartner overnacht alleen in hotels van de Hilton groep. Dus tenzij het echt niet kan zitten we daar aan vast. En dat vind ik verder prima. Is niet echt een punt van discussie voor mij.
Prima toch ^O^
pi_179361787
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:45 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Prima toch ^O^
Zeker, maakt de zoektocht makkelijker en niet eeuwig durend/afwegend.
pi_179362035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:47 schreef Lingue het volgende:

[..]

Zeker, maakt de zoektocht makkelijker en niet eeuwig durend/afwegend.
1 telefoontje naar je creditcard concierge is voldoende :D .
pi_179378502
Wat gebruiken jullie momenteel om foto's te uploaden? Dan kan ik een klein reisverslagje maken :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:05:34 #187
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179383419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:50 schreef Kirb het volgende:
Wat gebruiken jullie momenteel om foto's te uploaden? Dan kan ik een klein reisverslagje maken :).
ik heb gewoon een verslag op WordPress gemaakt / bijgehouden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_179383465
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:05 schreef automatic_ het volgende:

[..]

ik heb gewoon een verslag op WordPress gemaakt / bijgehouden.
Ik bedoel eigenlijk om hier een reisverslagje te posten, maar weet niet goed wat ik nu moet gebruiken om foto's te uploaden, imgur doet 't niet goed meer toch?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:13:25 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179383629
Flickr gebruik ik daarom tegenwoordig op het forum.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:38:40 #190
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179384149
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:13 schreef laziness het volgende:
Flickr gebruik ik daarom tegenwoordig op het forum.
Dit gebruik ik ook. Werkt makkelijk. Gewoon de link naar je foto en daar dan [flickr] en [/flickr] voor en achter zetten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:55:00 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179384441
Imgur werkt hier gewoon, heeft Danny gefixt. :) Gedoe was toch met Photobucket?

Yellowstone 2012 O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 27 mei 2018 @ 05:09:34 #192
39237 crew  H_T
2733
pi_179415679
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 06:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Watertaxi
Uitzicht vanaf brug op Trump Tower
Rondfietsen langs water Lake Front Trail
Winkelstraat waar de L-train doorgaat
32 South State Street Jordan winkel
Crowd Fountain
Cloud Gate
Begin van Route 66 bordje
United Center Jordan Statue
White Sox game
Portillos hot dogs
Inmiddels ben ik een dagje in Chicago geweest. Ik heb niet de hele lijst gedaan, maar het heeft wel geholpen voor inspiratie :). Ben in die winkelstraat geweest, vanaf daar naar Millennium Park met The Bean, langs het meer naar Baby Pier, bij Giordanos een Chicago Style Pizza gegeten (Chicago dog had ik eerder al bij Superdawg gehaald) en daarna onder andere nog de brug voor Trump towers meegepakt. Extra rondje met de L gedaan, vanuit het raam nog United Center gezien en daarna door naar de volgende bestemming. En dan morgen naar de Indy 500 *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 27 mei 2018 @ 08:12:48 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_179416258
Indy 500?
Cool :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_179454246
Wij willen van de zuidkant van de Grand Canyon in drie dagen naar Sequioa National Park rijden (600 mijl). Alles noordelijk van Las Vegas doen we eerder op de reis.

Alleen zijn er niet veel bekende bezienswaardigheden rond die route. Zaten zelf te denken om nacht door te brengen in Lake Havasu en daarna een nacht in Barstow of Bakersfield. Daarna volgende dag door naar Sequioa, we zijn me de camper.

Iemand nog andere tips in het gebied van Arizona en Californië?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_179454676
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:38 schreef MaxC het volgende:
Wij willen van de zuidkant van de Grand Canyon in drie dagen naar Sequioa National Park rijden (600 mijl). Alles noordelijk van Las Vegas doen we eerder op de reis.

Alleen zijn er niet veel bekende bezienswaardigheden rond die route. Zaten zelf te denken om nacht door te brengen in Lake Havasu en daarna een nacht in Barstow of Bakersfield. Daarna volgende dag door naar Sequioa, we zijn me de camper.

Iemand nog andere tips in het gebied van Arizona en Californië?
Joshua Tree? Je bent vanaf de Grand Canyon in 6u in Joshua Tree. Vanaf Joshua Tree naar Sequoia is het ook zo'n 6u. Net te doen denk ik.
  maandag 28 mei 2018 @ 21:05:09 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179454805
Stukje route 66 tussen Seligman, Kingman en Oatman? Toch best een leuke bezienswaardigheid.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179455134
Hi!

Ik wil dit najaar (september of november) met twee andere vrienden een rondreis doen rondom San Francisco, LA, Las Vegas, Yosemite National Park en die omgeving met een huurauto.

Nu hebben tui/fox etc wel individuele reizen waar alle hotels/motels van te voren geboekt zijn maar dat zijn best hoge prijzen en heel veel reizen per dag (omdat je veel steden aandoet per dag, twee dagen). Hoe doen jullie dat meestal? Op de bonnefooi en je ziet wel waar je terecht kan of een paar dagen vooruit boeken?

Loop je dan nog ergens tegen aan of is het in Amerika eigenlijk wel allemaal heel makkelijk te regelen?
  maandag 28 mei 2018 @ 21:51:29 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179455838
Hou er rekening mee dat in November de Tioga Road meestal wel dicht is in Yosemite. Makkelijk doorsteken naar Death Valley en Vegas gaat dan niet en het kost meer tijd om er omheen te rijden.
Ook zijn de dagen een stuk korter en kan het al flink koud zijn in sommige parken ‘s nachts.
Ik zou voor september kiezen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 mei 2018 @ 22:45:50 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179456841
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:20 schreef wc-eend het volgende:
Hi!

Ik wil dit najaar (september of november) met twee andere vrienden een rondreis doen rondom San Francisco, LA, Las Vegas, Yosemite National Park en die omgeving met een huurauto.

Nu hebben tui/fox etc wel individuele reizen waar alle hotels/motels van te voren geboekt zijn maar dat zijn best hoge prijzen en heel veel reizen per dag (omdat je veel steden aandoet per dag, twee dagen). Hoe doen jullie dat meestal? Op de bonnefooi en je ziet wel waar je terecht kan of een paar dagen vooruit boeken?

Loop je dan nog ergens tegen aan of is het in Amerika eigenlijk wel allemaal heel makkelijk te regelen?
Wij hebben de reis zelf geboekt. Ik kan je eventueel een link naar onze Blog geven voor de route.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 23:27:08 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179457416
Gewoon alles zelf boeken :Y met die pakketreizen zit je vaak in suffe dorpen in de buurt van een national park. Ik leg zelf van tevoren alle hotels vast maar je kunt er ook voor kiezen om dit een paar dagen van tevoren te doen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 29 mei 2018 @ 05:11:23 #201
39237 crew  H_T
2733
pi_179459475
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:12 schreef matthijst het volgende:
Indy 500?
Cool :D
Was zeker mooi om eens bij te zijn :) Fan?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 29 mei 2018 @ 05:17:35 #202
39237 crew  H_T
2733
pi_179459610
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:20 schreef wc-eend het volgende:
Hi!

Ik wil dit najaar (september of november) met twee andere vrienden een rondreis doen rondom San Francisco, LA, Las Vegas, Yosemite National Park en die omgeving met een huurauto.

Nu hebben tui/fox etc wel individuele reizen waar alle hotels/motels van te voren geboekt zijn maar dat zijn best hoge prijzen en heel veel reizen per dag (omdat je veel steden aandoet per dag, twee dagen). Hoe doen jullie dat meestal? Op de bonnefooi en je ziet wel waar je terecht kan of een paar dagen vooruit boeken?

Loop je dan nog ergens tegen aan of is het in Amerika eigenlijk wel allemaal heel makkelijk te regelen?
Je kan op de dag zelf ook nog een hotel regelen. Heb me al een paar keer aan de balie gemeld met de boodschap dat ik een kwartier geleden had geboekt en nu graag wil inchecken :P

Nadeel van die methode is wel dat je minder kieskeurig kan zijn. Ik boek zelf meestal het hotel voor de eerste nacht van tevoren. Dat scheelt mogelijk gezeur bij de douane en je hoeft niet met je vermoeide kop daar nog aan te denken. Meestal reis ik rond met soms flinke stukken rijden tussen twee bestemmingen, en dan vind ik het best fijn om in de avond te rijden tot ik geen zin meer heb en dan een hotel in de buurt van waar ik dan ben te nemen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:45:02 #203
67174 Dos37
Come on Twente
pi_179460409
Voordeel van highway systeem is dat je daar gewoon bij elke exit een bordje hebt met welke ketens er bij deze exit zich bevinden.

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_179460580
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:51 schreef laziness het volgende:
Hou er rekening mee dat in November de Tioga Road meestal wel dicht is in Yosemite. Makkelijk doorsteken naar Death Valley en Vegas gaat dan niet en het kost meer tijd om er omheen te rijden.
Ook zijn de dagen een stuk korter en kan het al flink koud zijn in sommige parken ‘s nachts.
Ik zou voor september kiezen.
Thanks, onze voorkeur ligt ook bij september maar we zitten ook met werk. Wel handig om die weg even in de gaten te houden die periode!

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hebben de reis zelf geboekt. Ik kan je eventueel een link naar onze Blog geven voor de route.
Linkje is altijd welkom!

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:27 schreef MaJo het volgende:
Gewoon alles zelf boeken :Y met die pakketreizen zit je vaak in suffe dorpen in de buurt van een national park. Ik leg zelf van tevoren alle hotels vast maar je kunt er ook voor kiezen om dit een paar dagen van tevoren te doen.
Onze voorkeur ligt na een avond kijken ook bij zelf boeken, we zijn ook niet zo avontuurlijk dus vermoedelijk wordt het alles van te voren boeken.
pi_179460606
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 05:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je kan op de dag zelf ook nog een hotel regelen. Heb me al een paar keer aan de balie gemeld met de boodschap dat ik een kwartier geleden had geboekt en nu graag wil inchecken :P

Nadeel van die methode is wel dat je minder kieskeurig kan zijn. Ik boek zelf meestal het hotel voor de eerste nacht van tevoren. Dat scheelt mogelijk gezeur bij de douane en je hoeft niet met je vermoeide kop daar nog aan te denken. Meestal reis ik rond met soms flinke stukken rijden tussen twee bestemmingen, en dan vind ik het best fijn om in de avond te rijden tot ik geen zin meer heb en dan een hotel in de buurt van waar ik dan ben te nemen
Zo avontuurlijk gaat het denk ik niet worden maar wel fijn om te horen dat dat redelijk met gemak ging!

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:45 schreef Dos37 het volgende:
Voordeel van highway systeem is dat je daar gewoon bij elke exit een bordje hebt met welke ketens er bij deze exit zich bevinden.

[ afbeelding ]
Dat wist ik niet, handig!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:44 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_179460646
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 05:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Was zeker mooi om eens bij te zijn :) Fan?
Mwah, da's een groot woord. Maar zo'n tourtje met een bus op de baan gedaan toen we in Indianapolis waren :)
In Daytona ooit met zo'n wagen meegereden. Vind 't wel leuk om te zien in de VS.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:02:43 #207
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179460717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:36 schreef Lingue het volgende:
Qua hotels ga ik niet zoveel inspraak hebben vrees ik. Mijn reispartner overnacht alleen in hotels van de Hilton groep. Dus tenzij het echt niet kan zitten we daar aan vast. En dat vind ik verder prima. Is niet echt een punt van discussie voor mij.
gezellig :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 29 mei 2018 @ 15:07:52 #208
39237 crew  H_T
2733
pi_179468775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mwah, da's een groot woord. Maar zo'n tourtje met een bus op de baan gedaan toen we in Indianapolis waren :)
In Daytona ooit met zo'n wagen meegereden. Vind 't wel leuk om te zien in de VS.
ik volg het ook niet op de voet, maar weet wel een beetje wie wie is en hoe de race werkt. Ik kwam er pas ruim na het boeken achter dat ik op race Day redelijk in de buurt zou zijn :@

Maar lekker belangrijk hoe, ik ben er bij geweest *G*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 16:04:09 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179469792
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

ik volg het ook niet op de voet, maar weet wel een beetje wie wie is en hoe de race werkt. Ik kwam er pas ruim na het boeken achter dat ik op race Day redelijk in de buurt zou zijn :@

Maar lekker belangrijk hoe, ik ben er bij geweest *G*
En, hoe was het? We hebben nog wel even gekeken. Kwam mooi achter formule 1 aan dus laatste 50 rondjes meegepakt ^O^ man was wel een beetje jaloers op je :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_179471159
Reisverslagje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Kirb op 29-05-2018 17:28:27 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 17:42:23 #211
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179471860
Kiva Koffeehouse ^O^


Mooie rit en pics. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 17:54:58 #212
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179472132
Leuk verslag Kirb!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179474934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:02 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

gezellig :')
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar slecht is het niet. Het is eigenlijk gewoon vergelijkbaar met Van der Valk hier.

Standaard zakenhotel. Het is netjes. Niet minder, maar zeker ook niet meer.

Ik vraag me wel af waarom iemand Hilton als preferred group kiest (buiten Astoria).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2018 19:59:57 ]
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 21:50:53 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179478631
Leuk verslag kirb! Prachtige foto's O+ en geen dank voor de tip! Daar móét je toch gewoon heen? O+ was het trouwens echt lower antelope? Want het lijkt heel erg op wat wij hebben gedaan en dat was de higher :) horseshoe bend vond ik zelf wat tegenvallen :@ het was bewolkt dus geen knallende kleuren.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 30 mei 2018 @ 03:16:41 #215
39237 crew  H_T
2733
pi_179482048
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

En, hoe was het? We hebben nog wel even gekeken. Kwam mooi achter formule 1 aan dus laatste 50 rondjes meegepakt ^O^ man was wel een beetje jaloers op je :D
Ik ben de volledige 200 ronden niet van mijn plek geweest :P Het duurde een paar rondjes voor ik door had wanneer ik waar het beste naar kon kijken, maar met zicht op zo'n scherm is het nog best aardig te volgen :). Wat ook helpt is dat de meeste auto's duidelijk anders gekleurd zijn. Paar jaar geleden had je in de formule 1 nog dat drie van de tien teams in het grijs reden, dan is dit toch makkelijker.

Vergeleken met de formule 1 krijg je ook wel redelijk waar voor je geld. Ik had een van de duurdere makkelijk te krijgen plaatsen a 120 dollar. Dat is goedkoper dan de goedkoopste plek op veel gp's, en met 200 rondes komen ze nog een stuk vaker langs ook :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_179486858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:50 schreef MaJo het volgende:
Leuk verslag kirb! Prachtige foto's O+ en geen dank voor de tip! Daar móét je toch gewoon heen? O+ was het trouwens echt lower antelope? Want het lijkt heel erg op wat wij hebben gedaan en dat was de higher :) horseshoe bend vond ik zelf wat tegenvallen :@ het was bewolkt dus geen knallende kleuren.
Het was zeker de lower canyon :P maar ik heb wel vaker gehoord dat ze best op elkaar lijken. Horseshoe bend vond ik vooral wel tof omdat je echt van tevoren niet ziet waar het is, en hoe groot het is. Ik vond 't wel tof!

Ik geloof trouwens echt dat we in de perfecte tijd naar Zion zijn geweest (eind april). We verbleven in Springdale en konden ook weer met de shuttle naar het park. De temperatuur was al behoorlijk warm (tussen de 25 en 30 graden) maar het was nog niet achterlijk druk in Zion. We konden altijd direct met de shuttle mee. Ik hoorde van de shuttle chauffeurs dat het in de zomer zomaar kan zijn dat je 2 uur moet wachten en dat het park dan overloopt.
En in Sprindale kun je lekker eten :Y), leuk dorp!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 juni 2018 @ 12:08:59 #217
39237 crew  H_T
2733
pi_179597863
Inmiddels weer terug :). Bij het inchecken werd mijn handbagage nog even apart gehouden met het vriendelijke doch dringende verzoek of ik het even kon open maken en er verder absoluut niet meer aan wilde komen tot zij zei dat het mocht.

Wat was er aan de hand? Ik had een grote hoeveelheid M&M's in meerdere smaken (en wat ander etenswaar) in de handbagage zitten. En blijkbaar moet je dat er tegenwoordig ook uithalen voor ze het scannen. Dat wist ik niet, en het schijnt ook een vrij nieuwe regel te zijn. Ik mocht alles wel gewoon meenemen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:42:57 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179598634
Blijft bijzonder die handbagage checks. Vorig jaar vlogen wij terug vanaf JFK en stond er een gigantische wachtrij. We moesten toen alles (sleutels, elektrische apparaten) gewoon in de koffer laten zitten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 4 juni 2018 @ 17:33:21 #219
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179604158
Iemand nog tips voor San Francisco? Ik woon in Los Angeles sinds de herfst en later dit jaar komt mijn familie voor het eerst op bezoek, en die willen er ook een weekendje San Francisco bij doen.

Ik ben er zelf maar 1 keer geweest en heb de standaard dingen wel (Golden gate bridge vista point, Alcatraz, Pier 39/Fisherman's wharf) maar mocht er nog iemand een leuk idee hebben om met ouders in de 50 te doen dan sta ik daar voor open. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 juni 2018 @ 18:13:27 #220
39237 crew  H_T
2733
pi_179605060
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand nog tips voor San Francisco? Ik woon in Los Angeles sinds de herfst en later dit jaar komt mijn familie voor het eerst op bezoek, en die willen er ook een weekendje San Francisco bij doen.

Ik ben er zelf maar 1 keer geweest en heb de standaard dingen wel (Golden gate bridge vista point, Alcatraz, Pier 39/Fisherman's wharf) maar mocht er nog iemand een leuk idee hebben om met ouders in de 50 te doen dan sta ik daar voor open. :)
Ik vond het Musee Mecanique een leuke toevallige vondst. Hoop oude speelkasten en andere coin-ops, waarvan je er veel ook nog gewoon kunt gebruiken.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 4 juni 2018 @ 18:38:53 #221
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179605431
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik vond het Musee Mecanique een leuke toevallige vondst. Hoop oude speelkasten en andere coin-ops, waarvan je er veel ook nog gewoon kunt gebruiken.
Cool! Nog nooit van gehoord maar ziet er inderdaad leuk uit. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_179606138
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand nog tips voor San Francisco? Ik woon in Los Angeles sinds de herfst en later dit jaar komt mijn familie voor het eerst op bezoek, en die willen er ook een weekendje San Francisco bij doen.

Ik ben er zelf maar 1 keer geweest en heb de standaard dingen wel (Golden gate bridge vista point, Alcatraz, Pier 39/Fisherman's wharf) maar mocht er nog iemand een leuk idee hebben om met ouders in de 50 te doen dan sta ik daar voor open. :)
het cable car museum is ook wel leuk om te zien, krijg je informatie over de cable cars die door San Fransico rijden. en je kunt ook zien hoe die kabels door de stad worden getrokken. erg leuk

http://www.cablecarmuseum.org/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_179608157
Lombard street? Dat staat o.a. bij mij op het lijstje mocht ik ooit die kant op gaan ;)
Hoef je natuurlijk geen uren door te brengen, maar goed
  maandag 4 juni 2018 @ 21:04:20 #224
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_179608703
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand nog tips voor San Francisco? Ik woon in Los Angeles sinds de herfst en later dit jaar komt mijn familie voor het eerst op bezoek, en die willen er ook een weekendje San Francisco bij doen.

Ik ben er zelf maar 1 keer geweest en heb de standaard dingen wel (Golden gate bridge vista point, Alcatraz, Pier 39/Fisherman's wharf) maar mocht er nog iemand een leuk idee hebben om met ouders in de 50 te doen dan sta ik daar voor open. :)
Golden Gate Park!

Wat gaaf dat je in LA woont, voor hoelang? En voor studie of werk?
Ik ben er maar 2 dagen geweest, het lijkt me zo fijn daar langere tijd door te brengen. Wij hielden echt van het sfeertje.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 4 juni 2018 @ 23:14:24 #225
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179611922
Bedankt voor de tips! Sla ze allemaal op in Maps. :)

quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:04 schreef MaLo het volgende:
Wat gaaf dat je in LA woont, voor hoelang? En voor studie of werk?

Mijn vrouw kreeg een aanbod bij UCLA, dus ik heb een green card aangevraagd (ze is Amerikaanse) en een baan gevonden. We zitten hier dus nog wel even. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_179616111
Ben ik weer met 't fietsen in San Francisco.. maar da's echt heel leuk! Fietsen huren en langs het water rondrijden :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 10:14:01 #227
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_179616124
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 23:14 schreef Jabberwocky het volgende:
Bedankt voor de tips! Sla ze allemaal op in Maps. :)

[..]

Mijn vrouw kreeg een aanbod bij UCLA, dus ik heb een green card aangevraagd (ze is Amerikaanse) en een baan gevonden. We zitten hier dus nog wel even. :)
Gaaf hoor :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:12 schreef Kirb het volgende:
Ben ik weer met 't fietsen in San Francisco.. maar da's echt heel leuk! Fietsen huren en langs het water rondrijden :).
Vonden wij ook heel leuk, fietsen vanaf Pier39 langs het water en dan over de Golden Gate Brug :Y
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 5 juni 2018 @ 11:12:04 #228
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_179616939
Wat me wel opvalt is dat overnachten in SF vrij duur is. :+ Hotelovernachtingen beginnen vanaf 100 euro en dan zit je volgens de booking-recensies zo ongeveer in een of andere gierput met allerlei drugsverslaafden/verkrachters om je heen.

Wordt dus Airbnb. Enige wat we nu zeker weten is dat we daar op 28 juli in de middag aankomen, we op 29 juli om 05.30 uur sochtends de halve marathon gaan rennen (startpunt Embarcadero) en op 30 juli om 13.30u naar Alcatraz varen.

Hebben dus voor twee nachten overnachting nodig, maar we willen liever niet om 3.30u op moeten staan omdat we de hele stad nog moeten doorcrossen. Er is namelijk niks fatsoenlijks te vinden rond dat startpunt (zou nl ideaal zijn), dus we moeten midden in de nacht toch richting dat startpunt zien te komen. Benieuwd hoe druk dat wordt, met de auto zou fijn zijn maar waar parkeer je dat ding...je wil je natuurlijk ook een beetje normaal kunnen voorbereiden.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 15:52:29 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179620994
Hoe doen jullie het qua eten rondom Yosemite? Vorige keer dat we er waren waren we er maar een nachtje. Klein tourtje vanuit San Francisco. Veel te kort uiteraard en de volgende keer willen we met gehuurde auto naar Yosemite rijden (om de auto dan buiten het park in bv El Portal achter te laten bij ons hotel/motel, of met auto het park in mits dat handig is). We hebben die avond dat we er de vorige keer waren rondgekeken voor eetmogelijkheden, maar kwamen maar een restaurant tegen volgens mij. Te duur en niet echt speciaal verder ook. Hoe doen jullie dat? Als we er de volgende keer langer willen zijn is het wel fijn om ontbijt/diner mogelijkheden te hebben.

En wat zijn goede verblijflocaties die jullie gebruiken? Zaten vorige keren in El Portal (View Lodge), maar nog beter om in het park zelf te zitten gok ik?

[ Bericht 11% gewijzigd door AlwaysHappy op 05-06-2018 16:02:22 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179621776
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe doen jullie het qua eten rondom Yosemite? Vorige keer dat we er waren waren we er maar een nachtje. Klein tourtje vanuit San Francisco. Veel te kort uiteraard en de volgende keer willen we met gehuurde auto naar Yosemite rijden (om de auto dan buiten het park in bv El Portal achter te laten bij ons hotel/motel, of met auto het park in mits dat handig is). We hebben die avond dat we er de vorige keer waren rondgekeken voor eetmogelijkheden, maar kwamen maar een restaurant tegen volgens mij. Te duur en niet echt speciaal verder ook. Hoe doen jullie dat? Als we er de volgende keer langer willen zijn is het wel fijn om ontbijt/diner mogelijkheden te hebben.

En wat zijn goede verblijflocaties die jullie gebruiken? Zaten vorige keren in El Portal (View Lodge), maar nog beter om in het park zelf te zitten gok ik?
Wij zaten in de Cedar Lodge in El Portal en daar kon je ook eten :), wel relatief simpel/fastfood achtig maar dus ook niet zo duur. Als je in Yosemite zelf wilt verblijven betaal je echt achterlijk veel :X, we hadden gekeken voor de Ahwahnee (oid) maar trek je portemonnee maar hoor.. ¤500 per nacht was redelijk normaal.
edit: we hadden geen ontbijt in de Cedar Lodge, maar er is wel een market in El Portal dus daar gewoon brood gefixt enzo.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:49:47 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179622042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:33 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wij zaten in de Cedar Lodge in El Portal en daar kon je ook eten :), wel relatief simpel/fastfood achtig maar dus ook niet zo duur. Als je in Yosemite zelf wilt verblijven betaal je echt achterlijk veel :X, we hadden gekeken voor de Ahwahnee (oid) maar trek je portemonnee maar hoor.. ¤500 per nacht was redelijk normaal.
edit: we hadden geen ontbijt in de Cedar Lodge, maar er is wel een market in El Portal dus daar gewoon brood gefixt enzo.
Dat het fastfood achtig is vind ik niet erg, krijgen daar beweging genoeg :D Thanks voor het meedenken! Midden in het park is dan wellicht iets teveel van het goeie ja :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 17:39:28 #232
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179623133
Ik heb voor Yosemite voor dit najaar Yosemite Valley Lodge geboekt in het park zelf, maar dat valt opzich wel mee qua prijs, al heb ik de family room geboekt wat wellicht betere value for money is (voor 4 man betalen we $302). Dan kun je ook gewoon in het hotel/Yosemite village eten.

Vorige keer dat ik een tripje Yosemite deed verbleef ik in Tenaya Lodge, net iets buiten het park zelf. Ook prima.

Zowel vorige keer als dit najaar verblijf ik er maar 1 nacht (twee dagen in het park zelf) dus dan maakt de prijs iets minder uit en zit ik liever op een goede locatie.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:09:55 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_179624735
Yosemite Lodge, mooi relaxt in het park :)
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 19:34:47 #234
208890 June.
Seriously?
pi_179625127
Wij zaten in Mariposa, in river rock inn. Ongeveer 40 minuten rijden naar Yosemite, maar dat vonden we prima. We waren er toch 2 nachten. Van de eigenaresse zelfgemaakte lunchpakketjes en s’avonds lekker in het dorpje gegeten.
Shine bright like a diamond.
pi_179628591
Iemand nog aanrader voor een mid-range hotel in San Francisco?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:34:07 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179629065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:14 schreef MaxC het volgende:
Iemand nog aanrader voor een mid-range hotel in San Francisco?
Wij hadden een Airbnb voor 4 dagen in Emeryville (om de hoek bij de Pixar studio). SF was zoooo ontzettend duur toen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:38:52 #237
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179629177
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hadden een Airbnb voor 4 dagen in Emeryville (om de hoek bij de Pixar studio). SF was zoooo ontzettend duur toen.
Tell me about it. Zat vanmiddag te kijken naar wat een degelijk hotel zou kosten (3-4 sterren) voor 4 volle dagen. Voor voorjaar 2019. Gemiddelde was ongeveer 2000 euro. Terwijl je in LA, of zelfs rond veel nationale parken heel wat minder kwijt bent.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 6 juni 2018 @ 00:06:23 #238
39237 crew  H_T
2733
pi_179630835
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij hadden een Airbnb voor 4 dagen in Emeryville (om de hoek bij de Pixar studio). SF was zoooo ontzettend duur toen.
Ik zat toen in een dorp net buiten SF. Had toch een huurauto mee, dus vanaf daar naar een P+R en met BART de stad in geweest. Kost wat meer tijd, maar veel minder geld
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 6 juni 2018 @ 08:29:29 #239
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_179632517
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:14 schreef MaxC het volgende:
Iemand nog aanrader voor een mid-range hotel in San Francisco?
Cow Hollow Motor Inn aan Lombard Street is ons goed bevallen. Gratis parkeergarage, leuke winkels en restaurants in de ditecte omgeving.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_179632535
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 22:14 schreef MaxC het volgende:
Iemand nog aanrader voor een mid-range hotel in San Francisco?
Golden gate hotel om de hoek van union sq
pi_179632566
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe doen jullie het qua eten rondom Yosemite? Vorige keer dat we er waren waren we er maar een nachtje. Klein tourtje vanuit San Francisco. Veel te kort uiteraard en de volgende keer willen we met gehuurde auto naar Yosemite rijden (om de auto dan buiten het park in bv El Portal achter te laten bij ons hotel/motel, of met auto het park in mits dat handig is). We hebben die avond dat we er de vorige keer waren rondgekeken voor eetmogelijkheden, maar kwamen maar een restaurant tegen volgens mij. Te duur en niet echt speciaal verder ook. Hoe doen jullie dat? Als we er de volgende keer langer willen zijn is het wel fijn om ontbijt/diner mogelijkheden te hebben.

En wat zijn goede verblijflocaties die jullie gebruiken? Zaten vorige keren in El Portal (View Lodge), maar nog beter om in het park zelf te zitten gok ik?
Wij hadden 2 nachten een airbnb in oakhurst.. Wel te betalen en in dat dorpje genoeg keus.
pi_179633395
Wij zaten in SF in het Grant hotel (753 Bush Street), volgens mij iets van ¤ 80 per nacht. Prima hotel, met ontbijtje. Wij gingen met de taxi vanuit het vliegveld naar het hotel, vervolgens 2 dagen SF en toen de huurauto opgepikt om verder rond te trekken.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:51:24 #243
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_179633417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik zat toen in een dorp net buiten SF. Had toch een huurauto mee, dus vanaf daar naar een P+R en met BART de stad in geweest. Kost wat meer tijd, maar veel minder geld
Ja, dat hadden wij ook. Ideaal :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 juni 2018 @ 10:11:58 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179633664
Columbus Inn op Columbus Avenue, loopafstand van Fisherman' s Warf en prive parkeren als je een huurauto hebt.
  woensdag 6 juni 2018 @ 16:27:07 #245
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179639187
Wij zijn weer terug. Het was fantastisch! Ik zal binnenkort een reis/fotoverslag maken.

Vooral in Yellowstone genoten. Ik hou van Wildlife en heb daar gezien:

- bizon (niet te missen natuurlijk)
- Wapiti
- Visarend
- Amerikaanse Zeearend
- Legio andere (roof)vogels.
- Gaffelbokken
- verschillende andere herten.
- Coyote
- Wolven
- Zwarte beer
- Grizzly beer met jong

O+ O+ O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_179692477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:27 schreef superkimmi het volgende:
Wij zijn weer terug. Het was fantastisch! Ik zal binnenkort een reis/fotoverslag maken.

Vooral in Yellowstone genoten. Ik hou van Wildlife en heb daar gezien:

- bizon (niet te missen natuurlijk)
- Wapiti
- Visarend
- Amerikaanse Zeearend
- Legio andere (roof)vogels.
- Gaffelbokken
- verschillende andere herten.
- Coyote
- Wolven
- Zwarte beer
- Grizzly beer met jong

O+ O+ O+
wel heel gaaf om die beren te zien in het wild. waar heb je die precies gezien?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 9 juni 2018 @ 15:54:41 #247
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_179692936
Nog 8 weken en dan alweer voor de zesde keer naar de VS! *O*

Dit jaar rondreizen door Florida met 2 kleine kinderen. Ik ben benieuwd. :)
pi_179693075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:27 schreef superkimmi het volgende:
Wij zijn weer terug. Het was fantastisch! Ik zal binnenkort een reis/fotoverslag maken.

Vooral in Yellowstone genoten. Ik hou van Wildlife en heb daar gezien:

- bizon (niet te missen natuurlijk)
- Wapiti
- Visarend
- Amerikaanse Zeearend
- Legio andere (roof)vogels.
- Gaffelbokken
- verschillende andere herten.
- Coyote
- Wolven
- Zwarte beer
- Grizzly beer met jong

O+ O+ O+
leuk :D Yellowstone O+
pi_179694332
Vandaag terug gekomen van ons rondje Deep South, was erg gaaf :).

Het eten in New Orleans is echt heerlijk.
  maandag 11 juni 2018 @ 13:40:40 #250
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179726433
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:19 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

wel heel gaaf om die beren te zien in het wild. waar heb je die precies gezien?
Yellowstone dus. Of bedoel je preciezer? :).

De Grizzly op de weg naar Lamar Valley, vlak daarvoor op een berg.

De zwarte beer zat niet ver van de weg af tussen de Roosevelt Lodge en Mammoth Hot Springs. Natuurlijk op een plek waar je niet echt kon parkeren. Er was al een ranger aanwezig en die was best streng. Wij hadden geluk dat we onze auto net langs de kant waar t wel mocht kwijt konden.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_179732715
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:40 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Yellowstone dus. Of bedoel je preciezer? :).

De Grizzly op de weg naar Lamar Valley, vlak daarvoor op een berg.

De zwarte beer zat niet ver van de weg af tussen de Roosevelt Lodge en Mammoth Hot Springs. Natuurlijk op een plek waar je niet echt kon parkeren. Er was al een ranger aanwezig en die was best streng. Wij hadden geluk dat we onze auto net langs de kant waar t wel mocht kwijt konden.
ja ik bedoelde preciezer wij zijn er afgelopen zomer geweest en toen hebben we geen beren gezien (in het wild dan) alleen maar een hoop bizons en een coyote. wel gaaf dat je die van af de weg hebt gezien ik ging er vanuit dat je een flink stuk de wilderniss in moest trekken om er eentje te zien.

wij zijn naar dat dierentuintje/opvangplek voor beren in West Yellowstone geweest. daar konden we mooi die beesten vanaf een veilige afstand bekijken. ook best indrukwekkend maar het lijkt een stuk spannender om ze in het wild te zien
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 11 juni 2018 @ 21:32:49 #252
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_179733545
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja ik bedoelde preciezer wij zijn er afgelopen zomer geweest en toen hebben we geen beren gezien (in het wild dan) alleen maar een hoop bizons en een coyote. wel gaaf dat je die van af de weg hebt gezien ik ging er vanuit dat je een flink stuk de wilderniss in moest trekken om er eentje te zien.

wij zijn naar dat dierentuintje/opvangplek voor beren in West Yellowstone geweest. daar konden we mooi die beesten vanaf een veilige afstand bekijken. ook best indrukwekkend maar het lijkt een stuk spannender om ze in het wild te zien
Toen wij er waren ( juli ) en we keer heel vroeg op pad gingen kwamen we een paar wildlife-spotters tegen. Die vertelden ons dat je bij die openbare wc's heel erg op moest letten heel vroeg in de morgen. Er was daar zo'n toilet waar heel regelmatig een grizzly overnachtte...
Zou gek worden als je zon deur opentrekt en mammabeer in de ogen aankijkt met je broek half op je knieën al.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:34:14 #253
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_179741983
Als je dan van angst toch alles laat lopen sta je daar dan wel prima natuurlijk.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:51:03 #254
441440 aquawoman
Bitch please
pi_179742241
Wij zaten op een gegeven moment ook in een motel waar er bij de receptie waarschuwingen hingen met foto's van beren op de parkeerplaats en in de gang etc. Vond ik ook el opmerkelijk.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 12 juni 2018 @ 11:59:17 #255
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_179742425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:51 schreef aquawoman het volgende:
Wij zaten op een gegeven moment ook in een motel waar er bij de receptie waarschuwingen hingen met foto's van beren op de parkeerplaats en in de gang etc. Vond ik ook el opmerkelijk.
Hadden wij ook ja :D

Bij inchecken werd ons ook verzocht al het eten uit onze auto te halen en mee te nemen naar de kamer "vanwege de beer"
  dinsdag 12 juni 2018 @ 14:23:18 #256
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_179744692
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 20:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja ik bedoelde preciezer wij zijn er afgelopen zomer geweest en toen hebben we geen beren gezien (in het wild dan) alleen maar een hoop bizons en een coyote. wel gaaf dat je die van af de weg hebt gezien ik ging er vanuit dat je een flink stuk de wilderniss in moest trekken om er eentje te zien.

wij zijn naar dat dierentuintje/opvangplek voor beren in West Yellowstone geweest. daar konden we mooi die beesten vanaf een veilige afstand bekijken. ook best indrukwekkend maar het lijkt een stuk spannender om ze in het wild te zien
Mei is ook echt het wildlife seizoen. De grote grazers trekken massaal naar de groene velden om genoeg te eten om hun jongen te kunnen zogen. Dat trekt ook weer roofdieren en aasdieren aan :). In de zomer zitten ze vaak hogerop, dus dan moet je idd echt de wildernis in.

We hadden 2 wolven ook die echt vóór onze auto overstaken. Dat was ook echt een kick. We stapten namelijk net die auto in na een wandeling..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_179784956
Soms is internet een hel, alles wordt al voorgekauwd en is al uitgebreid gerecenseerd. Maar soms is internet een zegen, bedankt voor de tips voor Valley of Fire! Heel blij dat ik dat gisteren heb gedaan...(ondanks 48 graden hier!)
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:25:59 #258
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_179785213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:16 schreef JayHovah het volgende:
Soms is internet een hel, alles wordt al voorgekauwd en is al uitgebreid gerecenseerd. Maar soms is internet een zegen, bedankt voor de tips voor Valley of Fire! Heel blij dat ik dat gisteren heb gedaan...(ondanks 48 graden hier!)
en waar ga je nog meer naar toe ?
pi_179785574
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:25 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

en waar ga je nog meer naar toe ?
Nu naar Zion, morgen Bryce...
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:35:24 #260
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_179796491
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:38 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Nu naar Zion, morgen Bryce...
ok voor als je nog een vallen of Fire tip wilt...

Zeer onbekend, zeer rustig maar wij vonden t heel vet: Kodachrome State Park. Volgens mij half uurtje van Bryce af.
pi_179797349
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:35 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ok voor als je nog een vallen of Fire tip wilt...

Zeer onbekend, zeer rustig maar wij vonden t heel vet: Kodachrome State Park. Volgens mij half uurtje van Bryce af.
Thanx voor het meedenken in ieder geval!
pi_179806789
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:35 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ok voor als je nog een vallen of Fire tip wilt...

Zeer onbekend, zeer rustig maar wij vonden t heel vet: Kodachrome State Park. Volgens mij half uurtje van Bryce af.
Een jaar of 6 geleden heb ik deze trip ook gemaakt en toen ben ik via Escalante en Kodachrome naar Bryce gereden, ik zie net dat ik er dus al ben geweest. Maar, toen was het aan het eind van het jaar en dus buiten het seizoen, misschien dat ik morgenochtend of aan het eind van de middag nog langs ga (dan is het licht goed).

Nogmaals bedankt voor de tip!

Morgen staat oa Page op het programma, vorige keer had ik Antilope Canyon gedaan. Als ik nu naar de prijzen kijk is het tegenwoordig wel zwaar overprijst voor een Tour van anderhalf uur, ze vragen 80 dollar... Aangezien ik hem de vorige keer al heb gedaan en toen Horseshoe Bend heb overgeslagen ga ik voor het laatste.
pi_179809454
Ik zit nu midden in mijn road trip. Vanuit Vegas een dag de Grand Canyon gedaan en daarna via Salt Lake City naar Yellowstone geweest.

Helaas geen beren gezien, maar wel Elanden, Bidons, Eagle en Elk. Weet trouwens iemand hoe je foto's hier kan plaatsen?

Nu dagje in Coeur D'alene en morgen naar Seattle. Vanuit daar een dagje whale watching, Olympic NP, Mount Rainier en Vancouver. Dan de langs de kust weer terug rijden naar Las Vegas.
pi_179815073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:39 schreef arie_bc het volgende:
Ik zit nu midden in mijn road trip. Vanuit Vegas een dag de Grand Canyon gedaan en daarna via Salt Lake City naar Yellowstone geweest.

Helaas geen beren gezien, maar wel Elanden, Bidons, Eagle en Elk. Weet trouwens iemand hoe je foto's hier kan plaatsen?

Nu dagje in Coeur D'alene en morgen naar Seattle. Vanuit daar een dagje whale watching, Olympic NP, Mount Rainier en Vancouver. Dan de langs de kust weer terug rijden naar Las Vegas.
Waar stop je tussen Vancouver en Las Vegas? SF? Pismo Beach?
pi_179828882
Gisteren ruim 11 Miles gehiked in Bryce, de hele rim, Navajo loop en Peek-a-Boo loop. Helemaal gesloopt (van 11 uur tot 5 gelopen / geklommen). Waar ik 5 jaar geleden nog een pin kreeg dat je de zegels op de borden had verzameld krijg je tegenwoordig een schrale sticker! Gelijk een klachtenformulier ingevuld, just for fun... Wie weet sturen ze me nog een pin op :)
pi_179840565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:43 schreef JayHovah het volgende:
Gisteren ruim 11 Miles gehiked in Bryce, de hele rim, Navajo loop en Peek-a-Boo loop. Helemaal gesloopt (van 11 uur tot 5 gelopen / geklommen). Waar ik 5 jaar geleden nog een pin kreeg dat je de zegels op de borden had verzameld krijg je tegenwoordig een schrale sticker! Gelijk een klachtenformulier ingevuld, just for fun... Wie weet sturen ze me nog een pin op :)
:')
pi_179840576
Bryce is wel heel tof trouwens
pi_179841885
pi_179864068
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 23:00 schreef Prego het volgende:

[..]

Waar stop je tussen Vancouver en Las Vegas? SF? Pismo Beach?
Weet ik nog niet, wil graag via de kust rijden dus dan is SF logisch. Maar moet vooral even kijken of ik dat kwam tijd red.

Heb je tips?

SF ben ik al eens eerder geweest, verder nergens op die route.

[ Bericht 7% gewijzigd door arie_bc op 18-06-2018 03:20:09 ]
pi_179866595
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 03:12 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Weet ik nog niet, wil graag via de kust rijden dus dan is SF logisch. Maar moet vooral even kijken of ik dat kwam tijd red.

Heb je tips?

SF ben ik al eens eerder geweest, verder nergens op die route.
wij zijn na SF in Pismo Beach gestopt, mooie kuststrook daar en een paar goede restaurants. Toendertijd een Motel 6 genomen die naast een Denny’s ligt.
pi_179867078
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 03:12 schreef arie_bc het volgende:
Weet ik nog niet, wil graag via de kust rijden dus dan is SF logisch. Maar moet vooral even kijken of ik dat kwam tijd red.

Heb je tips?
het is leuk om even in aberdeen te stoppen dat is geboorte plaats van Kurt Cobain en ze hebben daar een parkje/gedenkplekje ingericht bij de brug waar hij als kind altijd zat. Leuk plekje om even de benen te strekken na een paar uur autorijden.

het heet kurt Cobain landing.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 juni 2018 @ 11:03:44 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179867250
Devil's Churn en Thor's Well zijn ook wel leuke plekken in Oregon. Moet je wel uitkomen met eb en vloed :)
pi_179872660
Ik ga ze eens bekijken, bedankt voor de tips!

Nu op weg naar de walvissen.
pi_179877983
ik heb net tickets geboekt voor 3 weken florida in september - Oktober. ben benieuwd of er iemand hier nog tips heeft over dingen die ik echt niet mag missen in florida?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 juni 2018 @ 23:37:40 #275
39237 crew  H_T
2733
pi_179885749
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik heb net tickets geboekt voor 3 weken florida in september - Oktober. ben benieuwd of er iemand hier nog tips heeft over dingen die ik echt niet mag missen in florida?
Ik zou die kant op gaan voor Disney en Universal :P. Met een uitstapje naar Busch Gardens Tampa er bij.

Wat vind je leuk? Sportteams genoeg daar, misschien is er nog een race op Daytona, je hebt altijd nog de Keys en er is vast wel ergens een alligator farm te vinden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 juni 2018 @ 00:17:40 #276
269689 crew  Viv
pi_179886569
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
het is leuk om even in aberdeen te stoppen dat is geboorte plaats van Kurt Cobain
Wij (Kyran en ik) zijn er alleen doorheen gereden, maar wat een troosteloos stadje is dat zeg, dan snap je goed dat middelbare scholieren aan de drugs gaan. :X Vanwege Cobain/Nirvana hebben we wel het EMP (inmiddels MoPOP) museum in Seattle bezocht.
pi_179888333
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik heb net tickets geboekt voor 3 weken florida in september - Oktober. ben benieuwd of er iemand hier nog tips heeft over dingen die ik echt niet mag missen in florida?
In Penscola zit nog een heel gaaf Naval Air Force Museum net....GRATIS entree! Clearwater Beach vond ik zelf mooi en de eilanden bij Naples / Fort Meyers is een mooi stukje natuur (Sorrento).
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:57:14 #278
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_180138455
Hebben er hier mensen ervaring met de kortingspassen om in New York allerlei bezienswaardigheden te bezoeken, zoals de New York Explorer Pass en de New York Pass? Zijn deze passen een beetje de moeite waard?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 13:00:23 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180138511
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met de kortingspassen om in New York allerlei bezienswaardigheden te bezoeken, zoals de New York Explorer Pass en de New York Pass? Zijn deze passen een beetje de moeite waard?
In het NY topic komt er vast nog meer respons.
Voor wij wat gingen doen was de New York Pass de prijs waard. De prijzen los zijn ook online te vinden dus je kan het zelf uitrekenen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180144609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met de kortingspassen om in New York allerlei bezienswaardigheden te bezoeken, zoals de New York Explorer Pass en de New York Pass? Zijn deze passen een beetje de moeite waard?
75% mensen Haalt het geld er niet uit.. of jij dat wel doet kan je zelf uitrekenen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_180153140
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:57 schreef Schuimpjes het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met de kortingspassen om in New York allerlei bezienswaardigheden te bezoeken, zoals de New York Explorer Pass en de New York Pass? Zijn deze passen een beetje de moeite waard?
Ik heb de eerste keer NY een New York Pass gehad en de tweede keer een Citypass. Beide keren heb ik ze er makkelijk uit gehaald, maar ligt er natuurlijk ook aan wat je wil doen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 juli 2018 @ 01:44:25 #282
269689 crew  Viv
pi_180154534
Wij hebben de New York Pass gehad, die van 5 dagen. Het was onze eerste keer NYC en voorlopig ook de laatste keer, daarom wilden we zoveel mogelijk van de bekende bezienswaardigheden meemaken. Achteraf heb ik uitgerekend dat we zo'n 50% van de reguliere entreeprijs betaald hebben, dus ik vond het wel een goede deal (destijds, in 2014, geen idee hoe het nu is).

Als je die pas eenmaal hebt, verlaagt het ook de drempel om nog even een museum of zo mee te pakken. Is het toch niks, dan sta je na 5 minuten weer buiten. Dat vond ik extra leuk eraan. Sommige mensen zouden juist een gejaagd gevoel krijgen van zo'n pas, zo van "we moeten vandaag nog XYZ doen, anders halen we het geld er niet uit!". Het is dus afhankelijk van hoe je erin staat en wat voor soort vakantie je voor ogen hebt, of zo'n pas een goed idee is of niet.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:05:13 #283
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_180188993
Zo, de reis begint 2,5 week voor vertrek steeds meer vorm te krijgen. Belachelijk snel reisschema, in een cabrio (44 graden ja toch), Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Palm Springs - LA - SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas.

Enige waarop we nog een 'gat' hebben is de route tussen Los Angeles en San Francisco, langs de kust. Wat mogen we absoluut niet missen en welke plaats is gaaf om te overnachten? We hebben 3 dagen/2 nachten voor die route.

Vanuit SF vertrekken we begin van de avond, richting Yosemite. Lijkt me sowieso te ver om dat op één avond te rijden, maar kan op basis van 'het internet' nou ook niet echt een leuke plaats vinden waar we kunnen overnachten. Of misschien is een simpel motelletje maar ook gewoon beter.
Gourmetten of steengrillen?
pi_180189327
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:05 schreef Silenus het volgende:

Enige waarop we nog een 'gat' hebben is de route tussen Los Angeles en San Francisco, langs de kust. Wat mogen we absoluut niet missen en welke plaats is gaaf om te overnachten? We hebben 3 dagen/2 nachten voor die route.

Absoluut gaan kajakken in Monterey <3 kajakken tussen de zeeotters en zeehonden, 1 van de tofste dingen die ik heb gedaan die vakantie :D. Verder is Monterey ook een gezellig plaatsje.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:19:49 #285
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_180189360
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:05 schreef Silenus het volgende:

Enige waarop we nog een 'gat' hebben is de route tussen Los Angeles en San Francisco, langs de kust. Wat mogen we absoluut niet missen en welke plaats is gaaf om te overnachten? We hebben 3 dagen/2 nachten voor die route.

Gaaf vooruitzicht hoor!

Voor de kust tussen LA en SF kun je kijken op de volgende site:
http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Pik eruit wat je leuk lijkt, zou ik zeggen :).

Het stuk Highway 1 tussen Morro Bay en Monterey is erg mooi. Tenzij het heel mistig is, zoals toen wij er reden, en het mooiste stuk, iets ten zuiden van Big Sur, was toen nog afgesloten :'). Volgens mij is nu alles weer open.

Wij hadden overnacht in Monterey en Pismo Beach. Monterey was een gezellig plaatsje met een leuke Fisherman's Wharf. Pismo Beach stelt niet veel voor, maar had een mooi strand.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_180189743
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:19 schreef MaLo het volgende:
Het stuk Highway 1 tussen Morro Bay en Monterey is erg mooi. Tenzij het heel mistig is, zoals toen wij er reden, en het mooiste stuk, iets ten zuiden van Big Sur, was toen nog afgesloten :'). Volgens mij is nu alles weer open.
Volgens mij nog steeds dicht, in ieder geval een maand geleden wel toen wij er waren:
https://www.slocal.com/plan/getting-here/
Wij zijn toen door Big Sur zelf gegaan, maar je mist hierdoor wel een groot stuk kust en het duurt veel langer. Maargoed, je hebt geen keuze.

Ten noorden daarvan zou ik vooral de tijd nemen om op veel plekken te stoppen, wellicht een hike te maken en Monterrey even te bezoeken. Pismo Beach sliepen wij ook, wel leuk strand.
pi_180189871
Tussen Monterey en SF heb je ook nog Santa Cruz, heel leuk plaatsje met leuke boulevard (inclusief achtbanen). Leek wel een mini Santa Monica...
pi_180190682
Hier nog wat foto's van mijn reis een maand geleden :)
(SF - HW1 - Sequioa - Death Valley - Zion - Bryce - Moab - Monument Valley - Grand Canyon - LV)













pi_180191735
De rit naar Monument Valley vond ik al een belevenis op zich. Je ziet het in de verte opdoemen maar als een soort paringsritueel draai je er langzaam naartoe via een prachtige weg... Kippenvel
  maandag 2 juli 2018 @ 19:53:20 #290
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_180193195
Je kunt dat gebied onmogelijk niet leuk of indrukwekkend vinden. Hooguit die rode baksteen een beetje beu zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 juli 2018 @ 00:58:00 #291
39237 crew  H_T
2733
pi_180202593
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:34 schreef JayHovah het volgende:
Tussen Monterey en SF heb je ook nog Santa Cruz, heel leuk plaatsje met leuke boulevard (inclusief achtbanen). Leek wel een mini Santa Monica...
De boardwalk zag er leuk uit ja :) Helaas niet gestopt toen ik er was
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:29:13 #292
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_180205949
Ik sluit me bij iedereen aan hier: monterey! En ook morro bay is leuk, met zee-otters vlak langs de kust.

In monterey is een walvistoer de moeite waard. Er zit daar een heel groot gebied met veel voedsel. We hebben in 3 uur tijd zeker 15 walvissen gezien.

Omrijden voor het afgesloten stukje kan prima. Ga vanaf Morro bay via de 41 naar de 101. Pak de afslag naar Jolon en rijd over de militaire basis Fort Hunter Ligett (nog oprecht leuk ook en echt mooie omgeving!) vanaf daar pak je een bergweggetje en kom je vlak onder Lucia weer uit.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_180206919
Morro bay vond ik ook leuk, daar inderdaad ook zeeotters gezien (wel meer op afstand uiteraard) en Morro rock vond ik wel tof om te zien. Big sur ook geweest destijds, heel tof om daar een uurtje of 2 rond te lopen!

Ik zit me nu ook te bedenken waar het Whale watchers cafe was... leuke koffiestop langs highway 1.
edit: google: whale watchers cafe zit in Big sur..
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_180228776
Op datzelfde stuk route ligt ergens Hearst Castle. Geen idee of het bereikbaar is met de afsluitingen, maar baal zelf dat we daar niet langs zijn gegaan toen we Highway 1 reden
All management is Strategic Management.
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:29:29 #295
208890 June.
Seriously?
pi_180229129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 06:21 schreef GodsSon het volgende:
Op datzelfde stuk route ligt ergens Hearst Castle. Geen idee of het bereikbaar is met de afsluitingen, maar baal zelf dat we daar niet langs zijn gegaan toen we Highway 1 reden
Ik vond het zelf niet zo bijzonder moet ik zeggen.

Wij hebben in Monterey ook de boot gepakt om walvissen te zien. Daarnaast hebben we ook orca’s gezien en dolfijnen O+
Shine bright like a diamond.
pi_180234783
Ik ben wel blij dat ik niet wist dat er ook volop witte haaien rondzwemmen in de baai bij Monterey :') had ik kunnen weten natuurlijk met al die zeehonden |:(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:01:04 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_180238378
Ik vind Hearst wel mooi. Hadden de eerste tour daar, lag het nog een beetje in de mist, met zo'n die er doorheen kwam.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 8 juli 2018 @ 22:10:11 #298
128384 mcwops
gat in je glas
pi_180341992
ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar specifiek heb ik nog even jullie hulp en ervaring nodig.

Augustus ca 10 dagen naar Florida, na jaren geleden met RV de east ontdekt, nu een korte trip tussen Keys (Miami) en Orlando. Geen pretparken-gedoe, wel cruising en typisch Florida zien.
We reizen met zn 3en en huren een flinke auto. nu vragen we ons af, is Miami richting Orlando aan te raden of juist andersom (nrd naar zd) en hoe is dat t makkelijkste te regelen met autohuur (Sunny aan te bevelen?)
Welke ticket-site is beste om te gebruiken? Skyscanner, google vluchten,wtc ?
Hier al de auto huren of ter plaatse?

bedankt alvast
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zondag 8 juli 2018 @ 22:17:32 #299
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_180342189
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:10 schreef mcwops het volgende:
ik heb al veel info uit dit topic gehaald maar specifiek heb ik nog even jullie hulp en ervaring nodig.

Augustus ca 10 dagen naar Florida, na jaren geleden met RV de east ontdekt, nu een korte trip tussen Keys (Miami) en Orlando. Geen pretparken-gedoe, wel cruising en typisch Florida zien.
We reizen met zn 3en en huren een flinke auto. nu vragen we ons af, is Miami richting Orlando aan te raden of juist andersom (nrd naar zd) en hoe is dat t makkelijkste te regelen met autohuur (Sunny aan te bevelen?)
Welke ticket-site is beste om te gebruiken? Skyscanner, google vluchten,wtc ?
Hier al de auto huren of ter plaatse?

bedankt alvast
Misschien moet je nog vragen waar je wat kan eten en slapen. Dan heb je de hele reis bij elkaar :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 8 juli 2018 @ 22:34:24 #300
128384 mcwops
gat in je glas
pi_180342616
dat en en slapen gaat
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:17 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Misschien moet je nog vragen waar je wat kan eten en slapen. Dan heb je de hele reis bij elkaar :')
dat eten en slapen gaat onderweg waar we uitkomen. das geen probleem *O*
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_180345608
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:05 schreef Silenus het volgende:
Zo, de reis begint 2,5 week voor vertrek steeds meer vorm te krijgen. Belachelijk snel reisschema, in een cabrio (44 graden ja toch), Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Palm Springs - LA - SF - Yosemite - Death Valley - Las Vegas.

Enige waarop we nog een 'gat' hebben is de route tussen Los Angeles en San Francisco, langs de kust. Wat mogen we absoluut niet missen en welke plaats is gaaf om te overnachten? We hebben 3 dagen/2 nachten voor die route.

Vanuit SF vertrekken we begin van de avond, richting Yosemite. Lijkt me sowieso te ver om dat op één avond te rijden, maar kan op basis van 'het internet' nou ook niet echt een leuke plaats vinden waar we kunnen overnachten. Of misschien is een simpel motelletje maar ook gewoon beter.
Wij hebben in Arroyo Grande én Monterrey overnacht.
In Arroyo Grande via Airbnb bij mensen geslapen die hun watertoren helemaal omgebouwd hadden tot een 'prive-appartement'. Schitterend uitzicht, 's avonds met een paar biertjes bij de vuurkorf en hele aardige mensen. Geen idee of er nog plek is op je data, maar als je wil kan ik morgen de link wel even opzoeken. Zit nu mobiel.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')