Helemaal mee eens...quote:Ik stop maar eens met het volgen van de F1 topics op fok, ben het kijk-mij-eens-alleswetend-zijn geneuzel een beetje erg zat. Kom af en toe waarschijnlijk nog wel even bedelen om een Ace code, dat dan weer wel
Gewoon de dagen rondom races wat minder volgen, en je bent van de meeste ellende af.quote:
Oké, doeiquote:
Wat voor inzet denk jij dan precies aan?quote:Op maandag 26 maart 2018 09:28 schreef BadderHaring het volgende:
Beste oplossing als het je ergens niet bevalt, gewoon wegblijven. De asielzoekersmentaliteit.
Want stel je eens voor dat je je inzet om een betere plek te creëren op de plaats waar je je kennelijk wel ooit fijn voelde.
Bijvoorbeeld de trolls via DM aanspreken, TR's plaatsen, man en paard noemen in het feedback-topic.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat voor inzet denk jij dan precies aan?
Want ik skip de trolls zo veel als mogelijk, maar complete discussies van mensen die weigeren elkaars punt een beetje te zien maken het ook niet leuker. En als die pagina's lang duren is de lol er ook wel af.
sommige trolls weten niet eens dat ze troll zijn, tenminste dat hoop ikquote:Op maandag 26 maart 2018 09:37 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de trolls via DM aanspreken, TR's plaatsen, man en paard noemen in het feedback-topic.
En negeren wat je niet bevalt. Inhoudelijke discussie kun je daarbij ook niet voorkomen en dat dat soms wat oogklepperig wordt is inherent aan een autisten-medium als Fok.
En sommige mensen bestempelen anderen misschien iets te snel als trollquote:Op maandag 26 maart 2018 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
sommige trolls weten niet eens dat ze troll zijn, tenminste dat hoop ik
Dan zijn het geen trolls, maar irritante users.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
sommige trolls weten niet eens dat ze troll zijn, tenminste dat hoop ik
ik bedoelde jou niet hoor of waar is de sorry voor? Af en toe draven mensen wat door op basis van zelf gecreëerde feitjes of alleen de feiten die ze uitkomenquote:Op maandag 26 maart 2018 10:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan zijn het geen trolls, maar irritante users.
En sorry daarvoor.
quote:Op maandag 26 maart 2018 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik bedoelde jou niet hoor of waar is de sorry voor? Af en toe draven mensen wat door op basis van zelf gecreëerde feitjes of alleen de feiten die ze uitkomen
Ergens is hij zo saai dat hij dat helemaal niet saai isquote:
quote:]“You will not believe what happened,” said an incredulous Sirotkin. “There was a plastic sandwich bag that went into the rear-right brake duct. That caused massive overheating, which caused massive temperature spikes and it destroyed all the brakes. I lost the pedal completely. It was lucky there was no wall there so the car is still in one piece.”
Williams' Chief Technical Officer Paddy Lowe said it was “not fully proven” that a plastic bag was to blame – but that it was the most likely suspect.
Dat vergeet ik niet. Banden zijn onderdeel van het sneller maken, vandaar ook de zachtere compounds van Pirelli. En ook werd er toen in de vrije trainingen niet sneller gereden dan in kwalificatie of race.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kwalificatie is alleen sneller omdat men toen moest kwalificeren met racefuel. En op gegroefde banden. Dat vergeet je elke keer.
Maar dat zijn ze dus wel. Er is geen periode in de F1 waar sneller gereden werd op de huidige circuits.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook jaren geprobeerd om de snelheid eruit te krijgen. Met succes, uiteraard. Dat ze dan ten opzichte van het dieptepunt (toen de top van de GP2 sneller was dan de langzaamste F1-auto's) weer aanmerkelijk sneller zijn, maakt niet dat ze sneller dan ooit zijn.
Omdat men geen kwalificatieruns deed.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet. Banden zijn onderdeel van het sneller maken, vandaar ook de zachtere compounds van Pirelli. En ook werd er toen in de vrije trainingen niet sneller gereden dan in kwalificatie of race.
Niet in de race.quote:Maar dat zijn ze dus wel. Er is geen periode in de F1 waar sneller gereden werd op de huidige circuits.
Stukquote:Op maandag 26 maart 2018 12:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ergens is hij zo saai dat hij dat helemaal niet saai is
quote:
Kimi vraagt zich gewoon af waarom hij op de plek van #3 zit terwijl die als #2 gekwalificeerd heeft.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ergens is hij zo saai dat hij dat helemaal niet saai is
Maar goed die vloer raakt ook niet zomaar beschadigd natuurlijk. Hij was gewoon te hard aan het pushen achter Magnussen. Het team zat hem ook een beetje op te jagen. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben dan was P4 zeker. Maar ze waren te gehaast omdat ze de pace hadden om iig met de Ferrari's te strijden.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)max-veel-performance
De vloer vd wagen van Max was beschadigd.
Het was al heel vroeg gebeurd als ik Horner mag geloven.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar goed die vloer raakt ook niet zomaar beschadigd natuurlijk. Hij was gewoon te hard aan het pushen achter Magnussen. Het team zat hem ook een beetje op te jagen. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben dan was P4 zeker. Maar ze waren te gehaast omdat ze de pace hadden om iig met de Ferrari's te strijden.
Dat zou kunnen maar zie ik nog nergens bevestigd. Hij was wel al vanaf het begin aan het glijden iig dus zou ook goed kunnen. Horner heeft het trouwens over ronde 4-5. Daarvoor was Max al flink aan het driften.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was al in ronde 1 gebeurd als ik Horner mag geloven.
Probeer eens wat minder betweterig te doen, ik kan de afhakers heel goed begrijpen wat dat betreft.
Dit was wel lief!quote:Op maandag 26 maart 2018 13:07 schreef Fer het volgende:
https://www.autosport.com(...)ice-for-pit-blunders
Cross threaded ofwel de schroefdraad verneukt met het vastdraaien van het wiel.
Er zit een groot verschil tussen fatsoenlijk kritiek leveren en gewoon de betweter uithangen. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar zie ik nog nergens bevestigd. Hij was wel al vanaf het begin aan het glijden iig dus zou ook goed kunnen. Horner heeft het trouwens over ronde 4-5. Daarvoor was Max al flink aan het driften.
Afhakers gaan maar lekker naar een Verstappen fan page als ze geen zin hebben in discussie of kritische meningen.
Bocht 11/12, ronde 6:quote:Op maandag 26 maart 2018 13:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar zie ik nog nergens bevestigd. Hij was wel al vanaf het begin aan het glijden iig dus zou ook goed kunnen. Horner heeft het trouwens over ronde 4-5. Daarvoor was Max al flink aan het driften.
Afhakers gaan maar lekker naar een Verstappen fan page als ze geen zin hebben in discussie of kritische meningen.
En dat driften kwam door het pushen idd, overheated tires. Wat weer door de strategie en het "push" commando van het team kwam.quote:Horner said Verstappen had damaged the rear of his car after running wide at the fast Turn 11/12 left-right complex on lap six, which left him struggling with sporadic losses of downforce.
Haha Louis Dekker faal. Volgens mij heeft ie zondagochtend boksen zitten kijken met zn uppercuts.quote:'De actie op het circuit dreef vooral op tactische ingrepen in de pitsstraat. Tactische bandenwissels: zogenoemde 'uppercuts' versus 'undercuts'. Oftewel posities winnen door op het ideale moment vers rubber te halen. Vettel was daar zondag weer een meester in. Hij en de leiding van Ferrari rekenden goed.'
Dat heb ik al uitgelegd waarom. Als ze net zoals in 2004 zouden bijtanken en geen brandstof hoeven te sparen zouden ze er ver onder zitten.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat men geen kwalificatieruns deed.
[..]
Niet in de race.
Wat is er precies onfatsoenlijk aan als ik zeg dat een vloer niet zomaar beschadigd en Verstappen al voor ronde 4-5, waar de vloer beschadigd is, aan het driften en glijden was ?quote:Op maandag 26 maart 2018 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen fatsoenlijk kritiek leveren en gewoon de betweter uithangen. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken.
nos en F1quote:Op maandag 26 maart 2018 13:49 schreef Wuwwa het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)te-drie-de-baas.html
[..]
Haha Louis Dekker faal. Volgens mij heeft ie zondagochtend boksen zitten kijken met zn uppercuts.
te ernstigquote:Op maandag 26 maart 2018 13:49 schreef Wuwwa het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)te-drie-de-baas.html
[..]
Haha Louis Dekker faal. Volgens mij heeft ie zondagochtend boksen zitten kijken met zn uppercuts.
Nee, want brandstof sparen kost niet zoveel. Het zijn de banden die het niet aankunnen.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heb ik al uitgelegd waarom. Als ze net zoals in 2004 zouden bijtanken en geen brandstof hoeven te sparen zouden ze er ver onder zitten.
Ja tactisch was dat denk ik niet de beste beslissing.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft RB de degradatie van de US overschat? Omdat zij als enige startte met de SS. Dachten ten onrechte dat de meeste teams voor de snellere tweestopper zouden gaan?
Enige dat ik kan bedenken is dat men had verwacht de Haas auto's voor te kunnen blijven, en dan in het spoor blijven van de Mercedes en Ferrari's. Misschien wat langer doorrijden dan, en dan op het eind tempo maken met versere softs. Misschien .quote:Op maandag 26 maart 2018 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft RB de degradatie van de US overschat? Omdat zij als enige startte met de SS. Dachten ten onrechte dat de meeste teams voor de snellere tweestopper zouden gaan?
Coitus interruptusquote:Op maandag 26 maart 2018 12:04 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het met Vettel te doen, mislukte ejaculatie
Kuchquote:Op maandag 26 maart 2018 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen fatsoenlijk kritiek leveren en gewoon de betweter uithangen. Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken.
Vettel was een meester in wat? Geluk hebben dat de VSC goed viel voor hem?quote:Op maandag 26 maart 2018 13:49 schreef Wuwwa het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)te-drie-de-baas.html
[..]
Haha Louis Dekker faal. Volgens mij heeft ie zondagochtend boksen zitten kijken met zn uppercuts.
Taktiek kwam niet uit door die vervelende Haasquote:Op maandag 26 maart 2018 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja tactisch was dat denk ik niet de beste beslissing.
Ja dat pakte echter compleet anders uit en niet alleen door die Haas.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Enige dat ik kan bedenken is dat men had verwacht de Haas auto's voor te kunnen blijven, en dan in het spoor blijven van de Mercedes en Ferrari's. Misschien wat langer doorrijden dan, en dan op het eind tempo maken met versere softs. Misschien .
Volgende keer beter.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dat pakte echter compleet anders uit en niet alleen door die Haas.
Omdat een 1:21.1 veel sneller is dan een 1:24.1.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want brandstof sparen kost niet zoveel. Het zijn de banden die het niet aankunnen.
De gegroefde banden waren zeer traag. Maar je kon ze in ieder geval nog pushen tijdens de race.
Met andere woorden: de auto's zijn simpelweg trager. Ze zijn zwaarder en hebben minder power, vergelijkbaare hoeveelheid downforce. Snap niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
Haas was echt geen verrassingquote:Op maandag 26 maart 2018 15:31 schreef GM78 het volgende:
Eindconclusie:
Niet de meest spannende race
Haas heeft ons verbaasd
Van Max had iedereen toch wat meer verwacht
Droog de tranen, snuit de neus en op naar de volgende race
En een 1:24.1 is veel sneller dan een 1:25.9.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat een 1:21.1 veel sneller is dan een 1:24.1.
En van de Vettel fans die denken dat Hamilton geen kampioen wordt.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:51 schreef mikieu het volgende:
Ik kan niet wachten op Bahrein, vooral omdat we dan van al die McLaren fans afzijn die denken dat ze ook maar in de buurt zitten van rb..
Nog onderweg naar het topic.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
Waar zijn de Honda fanboys eigenlijk gebleven?
Ze gingen in principe voor de overwinning. Als je dan te lang achter de Haas blijft hangen, ben je sowieso verloren. Verder kun je op voorhand ook niet bedenken dat de Haas niet in te halen is, een team wat kwa budget op niveay van Torro Rosso en Force India zit.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar goed die vloer raakt ook niet zomaar beschadigd natuurlijk. Hij was gewoon te hard aan het pushen achter Magnussen. Het team zat hem ook een beetje op te jagen. Ze hadden gewoon geduld moeten hebben dan was P4 zeker. Maar ze waren te gehaast omdat ze de pace hadden om iig met de Ferrari's te strijden.
Valt reuze mee, want ze konden in snelheid helemaal niet meekomen met Ferrari, waar RB die snelheid wel had.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:13 schreef Fer het volgende:
[..]
In de praktijk dus een goede topsnelheid en lekker veel vuile lucht erachter, toch knap gedaan van de ontwerpers.
Die gegroefde banden ware zo slecht, dat ze in 2005 hadden besloten dat ze maar een hele race mee moesten gaan. Of ben je soms de bandenoorlog vergeten?quote:Op maandag 26 maart 2018 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, want brandstof sparen kost niet zoveel. Het zijn de banden die het niet aankunnen.
De gegroefde banden waren zeer traag. Maar je kon ze in ieder geval nog pushen tijdens de race.
Met andere woorden: de auto's zijn simpelweg trager. Ze zijn zwaarder en hebben minder power, vergelijkbaare hoeveelheid downforce. Snap niet waarom je daar zo moeilijk over doet.
Goede topsnelheid is niet perse een snelle rondetijd natuurlijk. Ze waren schijnbaar alleen snel op de punten waar je kon inhalen.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want ze konden in snelheid helemaal niet meekomen met Ferrari, waar RB die snelheid wel had.
Dat RIC en Max de Haasjes niet voorbijkwamen is vooral het aidscircuit.
quote:Op maandag 26 maart 2018 17:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nog onderweg naar het topic.
Waarschijnlijk dus langs de snelweg op de vluchtstrook.
Ik bliif het herhalen, die Torro Rosso is een rijdende testbank, niets meer dan dat. Om alle ziektes eruit te halen voor RBR volgend jaar inderdaadquote:Op maandag 26 maart 2018 17:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik blijf het toch jammer vinden dat Honda zo tegen valt. Zeker omdat je er vanuit kan gaan dat RB volgend seizoen met die motor moet racen.
Renault zou wel gek zijn om ze nog een motor te leveren.
Ik heb juist het gevoel dat jij dat doet door alleen naar de race te kijken, wat imho uberhaupt niet te vergelijken is door bijvoorbeeld het wel en niet bijtanken.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En een 1:24.1 is veel sneller dan een 1:25.9.
Zoals altijd doe je weer aan cherry picking.
Aldus Jaques Villeneuve..quote:Je kon zien dat de auto in Barcelona heel moeilijk te besturen was. Alleen Kubica kon er enigszins mee uit de voeten. Wie zegt me dat hij er niet bewust een heel moeilijke auto van maakt, zodat de andere twee er niks mee kunnen? Dat zou ik goed kunnen begrijpen. Sterker nog, ik zou het zelf ook zo aanpakken!
Hier is er éénquote:Op maandag 26 maart 2018 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
Waar zijn de Honda fanboys eigenlijk gebleven?
Op dit tempo zullen er nog heel wat grid penalties volgen.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik bliif het herhalen, die Torro Rosso is een rijdende testbank, niets meer dan dat. Om alle ziektes eruit te halen voor RBR volgend jaar inderdaad
Hey, Villeneuve heeft dit tijdje terug al gezegd in een andere context. Fake newsquote:Op maandag 26 maart 2018 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
"Vuilnisman, mag deze zak ook mee..?"
https://www.autoblog.nl/n(...)s-108097#post-108097
[..]
Aldus Jaques Villeneuve..
Renault kan niet anders als Red Bull dat wil.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik blijf het toch jammer vinden dat Honda zo tegen valt. Zeker omdat je er vanuit kan gaan dat RB volgend seizoen met die motor moet racen.
Renault zou wel gek zijn om ze nog een motor te leveren.
Dit. Maar ik vind het jammer dat ze niet wat dichterbij dat o zo arrogante Mclaren staan. Ik gun die Japanners dat succesje wel na seizoenen lang afgezeken te zijn.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik bliif het herhalen, die Torro Rosso is een rijdende testbank, niets meer dan dat. Om alle ziektes eruit te halen voor RBR volgend jaar inderdaad
En kwalificatie is niet te vergelijken omdat men met volle tanks reed.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat jij dat doet door alleen naar de race te kijken, wat imho uberhaupt niet te vergelijken is door bijvoorbeeld het wel en niet bijtanken.
Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017?quote:Op maandag 26 maart 2018 17:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik bliif het herhalen, die Torro Rosso is een rijdende testbank, niets meer dan dat. Om alle ziektes eruit te halen voor RBR volgend jaar inderdaad
Zeker de Haas auto's gingen als een speer. Hogere top en vuile lucht maakten het inderdaad zo goed als onmogelijk om in te halen. Zonde dat ze uitvielen later.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze gingen in principe voor de overwinning. Als je dan te lang achter de Haas blijft hangen, ben je sowieso verloren. Verder kun je op voorhand ook niet bedenken dat de Haas niet in te halen is, een team wat kwa budget op niveay van Torro Rosso en Force India zit.
In de praktijk dus een goede topsnelheid en lekker veel vuile lucht erachter, toch knap gedaan van de ontwerpers.
zijn wel veel teams met het beste chassis van 't veldquote:Op maandag 26 maart 2018 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017?
Met het zogenaamde 'beste chassis van het veld'?
Meer denk ik:quote:Op maandag 26 maart 2018 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
En het circuit maakt het ook onmogelijk om in te halen. Hoeveel inhaalacties hebben we nou gezien gisteren de start niet meegeteld? Twee, drie?
Daar zitten wel ook positiewisselingen tijdens pitstops in ja.twitter:RaceFansUpdate twitterde op maandag 26-03-2018 om 11:36:19 Australian GP interactive data: Lap charts, times and tyres | 2018 Australian Grand Prix: https://t.co/EnckNrdDvI Via racefansdotnet reageer retweet
Ja, bijna allemaal.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meer denk ik:Daar zitten wel ook positiewisselingen tijdens pitstops in ja.twitter:RaceFansUpdate twitterde op maandag 26-03-2018 om 11:36:19 Australian GP interactive data: Lap charts, times and tyres | 2018 Australian Grand Prix: https://t.co/EnckNrdDvI Via racefansdotnet reageer retweet
Nee. Volgens mij tel ik er in de eerste ronde al minstens 4 (waarbij ik dan het 3x inhalen van Gasly als een keer tel).quote:
Ook ja. Ricciardo heeft Hulkenberg ingehaald en Bottas Ocon en Sainz. Volgens mij was dat het zo'n beetje op de start na.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
En het circuit maakt het ook onmogelijk om in te halen. Hoeveel inhaalacties hebben we nou gezien gisteren de start niet meegeteld? Twee, drie?
Alonso die Max inhaalde, al was dat gecontroleerdquote:Op maandag 26 maart 2018 18:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ook ja. Ricciardo heeft Hulkenberg ingehaald en Bottas Ocon en Sainz. Volgens mij was dat het zo'n beetje op de start na.
Na de start waren het er blijkbaar vijf.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ook ja. Ricciardo heeft Hulkenberg ingehaald en Bottas Ocon en Sainz. Volgens mij was dat het zo'n beetje op de start na.
Ricciardo op Hulk, Bottas op Ocon, Grosjean op Verstappen, Ricciardo op Verstappen, Hulk op Verstappen.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Na de start waren het er blijkbaar vijf.
Misschien zitten daar Max op Alonso en Alonso op Max ook bij
En omgekeerd, al was dat tijdens een gele vlagquote:Op maandag 26 maart 2018 18:32 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Alonso die Max inhaalde, al was dat gecontroleerd
Eerste ronde en door een spin telt niet.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ricciardo op Hulk, Bottas op Ocon, Grosjean op Verstappen, Ricciardo op Verstappen, Hulk op Verstappen.
quote:The overtaking figures for each race (across all data sets) do not include:
Position changes on the first lap of the race
Position changes due to drivers lapping backmarkers
Positions gained in the pits
Positions gained due to drivers yielding
Positions gained when a car has a serious technical problem; e.g. puncture, accident damage, etc.
Onder wat valt spinnen precies?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eerste ronde en door een spin telt niet.
[..]
Ricciardo op Hulkenberg en Bottas op Ocon zijn volgens mij de enige "officiële".quote:Op maandag 26 maart 2018 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ricciardo op Hulk, Bottas op Ocon, Grosjean op Verstappen, Ricciardo op Verstappen, Hulk op Verstappen.
Vandoorne was in de slotfase van de race.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ricciardo op Hulkenberg en Bottas op Ocon zijn volgens mij de enige "officiële".
Bottas Stroll en Bottas Vandoorne waren toch via pitstop?
Dat zou kunnen. Zoals gezegd heb ik ze niet allemaal zuiver op het netvlies.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ricciardo op Hulkenberg en Bottas op Ocon zijn volgens mij de enige "officiële".
Bottas Stroll en Bottas Vandoorne waren toch via pitstop?
Je hebt gelijk:quote:Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandoorne was in de slotfase van de race.
Nee Stroll was nog voor de pitstops en Vandoorne na de pitstops.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ricciardo op Hulkenberg en Bottas op Ocon zijn volgens mij de enige "officiële".
Bottas Stroll en Bottas Vandoorne waren toch via pitstop?
http://en.mclarenf-1.com/(...)c&dr2=Lance%20Strollquote:Op maandag 26 maart 2018 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Bottas op Stroll,
Ricciardo op Hulk,
Bottas op Ocon,
Bottas op Vandoorne
Dan zie ik ook nog Leclerc op Stroll, maar dat was na de SC.
Drie keer raden in welke ronde de SC naar binnen ging =Dquote:Op maandag 26 maart 2018 18:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
http://en.mclarenf-1.com/(...)c&dr2=Lance%20Stroll
lap 31/32
Vorig jaar in Sochi was het er maar 1quote:Op maandag 26 maart 2018 18:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Zoals gezegd heb ik ze niet allemaal zuiver op het netvlies.
Zelfs als het er trouwens 5 zijn (waar het al niet op lijkt) dan nog is het triest laag trouwens.
Vorig jaar Australië toch ook maar 2?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar in Sochi was het er maar 1
Ik moet de grafiek daarvan nog eens terughalen. Da's bijna niet te geloven.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorig jaar in Sochi was het er maar 1
Er waren zelfs GP's zonder een enkele inhaalactie.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik moet de grafiek daarvan nog eens terughalen. Da's bijna niet te geloven.
Vlak voor z'n stop telt nietquote:Op maandag 26 maart 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Vandoorne op Sainz toen Sainz een fout maakte
Denk dat dit het ongeveer wel was inderdaad. Dacht dat Sainz ook nog ingehaald werd maar was niet door Bottas iig wat ik eerder zei.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Bottas op Stroll,
Ricciardo op Hulk,
Bottas op Ocon,
Bottas op Vandoorne
Dan zie ik ook nog Leclerc op Stroll, maar dat was na de SC.
Alonso haalde Sainz in toen die van de baan schoot.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Denk dat dit het ongeveer wel was inderdaad. Dacht dat Sainz ook nog ingehaald werd maar was niet door Bottas iig wat ik eerder zei.
Vandoorne toch?quote:Op maandag 26 maart 2018 19:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso haalde Sainz in toen die van de baan schoot.
Alonso eerst. Vandoorne pas toen Sainz de pit in ging volgens mij.quote:
Ja toen Sainz grind had gehapt.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso eerst. Vandoorne pas toen Sainz de pit in ging volgens mij.
Zat vanmiddag toevallig even de highlights van 2017 te kijken:quote:Op maandag 26 maart 2018 20:43 schreef aesop het volgende:
Bijzonder, volgens Max weet het team niet wat de schade aan de diffuser heeft veroorzaakt, het was in elk geval niet een kerb.
Klein zorgpuntje voor Bahrein, voor de rest heb ik daar erg veel zin in. Ik zie Max meedoen voor de zege,met de hogere temperaturen en de bandenslijtage bij Mercedes. En Hamilton had koelingsproblemen met de motor.
Ok wishful thinking maar hoop doet leven
Ben sowieso wel benieuwd naar Bahrein. Australië leverde toch niet echt een krachtmeting tussen de top drie op.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:43 schreef aesop het volgende:
Bijzonder, volgens Max weet het team niet wat de schade aan de diffuser heeft veroorzaakt, het was in elk geval niet een kerb.
Klein zorgpuntje voor Bahrein, voor de rest heb ik daar erg veel zin in. Ik zie Max meedoen voor de zege,met de hogere temperaturen en de bandenslijtage bij Mercedes. En Hamilton had koelingsproblemen met de motor.
Ok wishful thinking maar hoop doet leven
Grootste voordeel is dat de snellere auto's nu ook echt kunnen inhalen op de straight. Dus de DRS zal dit keer wel werken.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben sowieso wel benieuwd naar Bahrein. Australië leverde toch niet echt een krachtmeting tussen de top drie op.
Die vermeende bandenslijtage bij Mercedes ben ik vrij sceptisch over eerlijk gezegd, maar we zullen het zien.
Wat een kutstreek van Ham was dat..quote:Op maandag 26 maart 2018 20:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zat vanmiddag toevallig even de highlights van 2017 te kijken:
Was die race alweer helemaal vergeten maar ziet er beter uit dan Australië iig.
Zeker, kijk er ook wel naar uit. Ook omdat het op een iets schappelijker tijdstip is.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Grootste voordeel is dat de snellere auto's nu ook echt kunnen inhalen op de straight. Dus de DRS zal dit keer wel werken.
Bandenslijtage wordt wel interessant inderdaad en ben ook benieuwd welke impact de extra warmte op de motoren/remmen heeft.
Ja en hij heeft ook Kimi laten zweten de laatste 20 ronden. Ricciardo deed eigenlijk alles prima.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker, kijk er ook wel naar uit. Ook omdat het op een iets schappelijker tijdstip is.
En ik maakte me enorm zorgen over Verstappen na deze race, maar gelukkig is er altijd nog Tom Coronel om me gerust te stellen:
https://racingnews365.nl/(...)n-max-verstappen/amp
Je gaat je afvragen of die man de race wel gezien heeft als hij klaagt over de kleurloze race van Ricciardo. Volgens mij was dat zo ongeveer de enige met een echte inhaalactie in de race.
En dan ook maar 5 seconden krijgen met geen enkel gevolg voor het resultaat nadat Bottas hem er langs liet.quote:
Ja precies, al vind ik het lastig wat voor straf je dan moet geven. Een drive through zou misschien gepaster zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan ook maar 5 seconden krijgen met geen enkel gevolg voor het resultaat nadat Bottas hem er langs liet.
Even naar de feiten kijken.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan ook maar 5 seconden krijgen met geen enkel gevolg voor het resultaat nadat Bottas hem er langs liet.
Het is heel doelbewust valsspelen om een voordeel te behalen, ik vind dat dat altijd zwaarder bestraft moet worden dan een fout maken in een duel of in een vlagsituatie. Ik vind ook dat het zwaarder bestraft moet worden dan een spontane oververhitte reactie waar Hamilton zelf zo over miepte.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:38 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ja precies, al vind ik het lastig wat voor straf je dan moet geven. Een drive through zou misschien gepaster zijn.
Ik denk niet dat het veel aan de uitslag had gedaan (ric was evengoed wel voorbij gereden). Maar gaat natuurlijk om het principe.
Het staat me niet zo helder meer voor de geest, maar het was toch geen S&G?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even naar de feiten kijken.
Het verschil met Vettel was maar 1,6 seconden. Dat maakt dat hij vettel gewoon zou hebben ingehaald...
Drive through of een stop & go penalty leek me gepaster idd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is heel doelbewust valsspelen om een voordeel te behalen, ik vind dat dat altijd zwaarder bestraft moet worden dan een fout maken in een duel of in een vlagsituatie. Ik vind ook dat het zwaarder bestraft moet worden dan een spontane oververhitte reactie waar Hamilton zelf zo over miepte.
Wat een kromme vergelijking, tijdens race condities mag je zo hard of langzaam rijden als je zelf wil.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.
en voor de liefhebbers:quote:Motorsport.com vroeg Surer om zijn mening over de race van Verstappen en Red Bull Racing. Op de vraag of Verstappen overgemotiveerd aan de seizoensopener begon, zei Surer: “Dat Magnussen hem bij de start passeerde, kwam totaal niet in zijn en de plannen van Red Bull voor. Dat maakte hem nerveus. Daarnaast riep zijn engineer meerdere malen via de boordradio: ‘Je moet hem voorbij, je kunt je volledige vermogen benutten!’. Daarmee werd hij nog verder onder druk gezet, ook omdat hij op de hardere banden reed. Hij moest de limieten opzoeken om Magnussen überhaupt bij te kunnen houden. Daardoor ging hij iets te ver en raakten de banden oververhit.”
Toch ziet de voormalig Formule 1-coureur de moeizame middag als iets eenmaligs: “De racesnelheid was eigenlijk helemaal niet slecht. Dat kwam niet helemaal tot uiting doordat ze op een hardere band reden. En Verstappen heeft de limieten van de auto volledig overschreden, ook omdat hij te veel door het team gepusht werd. Dat zorgde voor een verkeerd beeld van de racesnelheid. Maar de race van Ricciardo was uitstekend. Met hem moet men echt rekening houden.”
twitter:alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vind het wel mee vallen. Bewust wat langzamer rijden om iemand op te houden gebeurt wel vaker. Sterker nog, Hamilton deed het vorig jaar ook in Spa na de SC om te voorkomen dat Vettel hem in de DRS zone voorbij zou gaan.
Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
Opzettelijk tegen iemand aanrijden vind ik imho veel erger en daar is imho ook veel te weinig straf voor gegeven.
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had op zijn aller- allerminst een DSQ tegenover moeten staan.
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ho even. Dat was Vettel die het deed, dan is het anders.
Wmb had 'ie idd de zwarte vlag moeten krijgen. Bewust wheelbangen onder de SC is dat wel waard.
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat ziet iedereen die geen blinde Vettelfan is.
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneensquote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, na de SC mag het gewoon. Daarnaast was het gewoon maar een wheelbangetje om Hamiltons aandacht te trekken, er kon niks stuk of zo. Maar goed, zo kennen we de F1 pers, het een wordt grandioos opgeblazen, het ander bijna volledig genegeerd afhankelijk van het het lievelingetje betreft of diens grote rivaal.
Dat gebrek aan objectiviteit was natuurlijk al lang duidelijk. Het is mij verder om het even of Vettel of Hamilton WK wordt. Ik wil vooral een spannend en spectaculair seizoen zien. Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn. Het is met de stewards echter net als met scheidsrechters in het voetbal. Als beslissingen echt impact kunnen hebben, dan wordt de laffe oplossing gekozen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Weltschmerz diskwalificeert zichzelf totaal als 'kenner' door dit zo te bagatelliseren.
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar zo'n actie als die van Vettel moet wat mij betreft gewoon einde race zijn.
Vettel ontweek de vraag telkens, zelfs toen het hem recht op de man afgevraagd werd meerdere keren achter elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Nee, toen reden ze met Renault motoren en in 2015 met een Ferrari.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeiden ze dat niet ook over 2015? En 2016? En 2017?
Met het zogenaamde 'beste chassis van het veld'?
Als het “per ongeluk” zou zijn, dan zou dat betekenen dat hij op een lage snelheid zijn voertuig niet onder controle zou hebben. Dan ben je dus eigenlijk niet geschikt om op hoog niveau te racen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was het gewoon een wheelbangetje om aandacht te trekken? Dat klinkt alsof het expres gebeurde, Vettel is het daarmee oneens
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over 2000 jaar staan mijn meningen opgetekend in geschriften en worden ze gereciteerd tijdens bijeenkomsten met grote groepen mensen. Dat leek me evident eerlijk gezegd.
Duidelijk jaloers, wellicht mag je figureren in de Judasrol of is er tegen die tijd wel plaats voor de rol van vermoeiend kuttrolletje.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat complete onzin op die manier aanbidt wordt.
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom maakt het eigenlijk uit wat jij daar van vindt?
Nee, maar betreffende user impliceert dat de stewards een verkeerde beslissing hebben gemaakt door niet tot dezelfde conclusie te komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
hoho, je praat wel tegen DE vuurvlieg he. Alleen maar feitenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is een forum niet het uitgesproken medium om je mening te ventileren? Of mogen er alleen feiten gepost worden?
Heb je daar enig bewijs/onderbouwing voor?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
Ben ik wel met je eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
Vuurvliegje kun je negeren verder, die is gewoon weer lekker aan het trollen / rellen. Zal er wel weer niet bovenop mogen ofzo.
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheur meerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:51 schreef SnowOokami het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)e-melbourne-1019423/
[..]
en voor de liefhebbers:
3 maanden Motorsport Prime via Alonso:twitter:alo_oficial twitterde op dinsdag 27-03-2018 om 10:32:16 To my dear fans. Thanks for your loyal support, through the good times and bad. A 🎁 to show my appreciation. A free subscription to @Motorsport PRIME- all the best F1 videos, news and pictures, for free. Use the code ALONSO2018 https://t.co/VpYLQpcRkD reageer retweet
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulverhaal. Als we de beschadigde vloer en andere malheurmeerekenen dan. En ik geloof dat idd, want Max is bij mijn weten altijd behoorlijk eerlijk geweest over wat er mis ging en of het zijn schuld was of niet.
Ja, die pushte idd. Maar die wist (nog) niet dat er eea stuk was. M.i. is het niet zo dat Max ineens te gretig of ongeduldig was. Niks voor hem ook om te zwabberen en te glijden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoezo is het een lulverhaal? Tis toch waar dat z'n engineer hem tot pushen maande, het resultaat hebben we gezien... moet eerlijk zeggen dat ik niet de strakke race pace van Max heb gezien de eerste paar rondes (voordat z'n vloer brak) die ik wel gewend ben van hem.
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Los van wat het team riep en wat ze op dat moment wel of niet wisten, Max zit achter het stuur en voelt zijn auto en moet dus inschatten wat een verantwoorde manier van pushen is.
Mijn eerste reflex was ook de schuld deels bij het team leggen, maar na er over nagedacht te hebben lijkt me dat de verhouding van wie er de meeste schuld heeft, uiteindelijk toch naar de coureur schuift in zo'n situatie.
En ja, vanaf het moment dat ook het team weet dat de auto niet in orde is, moeten zij zo verstandig zijn om een coureur tot de orde te roepen en binnen te halen wat er te redden valt. Maar ook als ze dat niet doen kan dat komen omdat zij minder goed in kunnen schatten hoe groot het probleem met de bestuurbaarheid van de auto is.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is nu al precies duidelijk wanneer die schade optrad? Wat ik er van lees is dat men er nog geen idee van heeft. Voor hetzelfde geld is er iets tijdens de warmup lap gebeurd en boxte ie al vanaf de eerste ronde tegen het probleem aan. De moeite die hij had om z'n tegenstander voorbij te komen was al gelijk vanaf het begin opvallend.
https://www.gpupdate.net/(...)-vin-bij-verstappen/quote:Later bleek dat het tijdens ronde vijf in de vierde bocht [Hellas] wat aan de achterkant was afgebroken."
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen en door dat glijden raakten zijn banden oververhit waardoor hij eerder naar binnen moest dan gepland.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max is onderdeel van het team en aangezien je het verschil in compound al moet compenseren is dat best lastig inschatten, ook ben je zeer goed in racecraft.
De hardere compound was een strategie die uiteindelijk niet zo goed heeft uitgepakt, maar beide treffen evenveel blaam.
Hear hearquote:Op woensdag 28 maart 2018 12:26 schreef m0ridin het volgende:
Wat een gezeur toch zeg...
1. Hij nam risico bij de start om daar een plek (VET) proberen te pakken, VET blokkeerde hem en oa daardoor kon de Haas er voorbij.
2. Inhalen is retelastig (bijna onmogelijk), maar achter de Haas liep het verschil met de top3 snel op. Kansloos rondjes blijven rijden win je geen races mee dus ja, hij zat te pushen en de grenzen op te zoeken om er zsm voorbij te komen. Elke ronde die hij erachter moest hangen was er eigenlijk 1 teveel.
3. Blijkbaar was er ook nog schade wat al helemaal niet hielp bij dit alles.
Ja, achteraf bleken beide Haas bakken uit te vallen maar je kan niet maar blijven rondtuffen in de hoop dat degene voor je uitvalt.
Het is een circuit waar inhalen moeilijk was, dus wat risico bij de start nemen om dit wel voor elkaar te krijgen, dat pakte verkeerd uit waarna je moet forceren om toch te kunnen inhalen, dat pakte (icm met schade) ook verkeerd uit.
Shit happens, maar dat is racen. Niet zonder risico's een beetje rondrijden en maar hopen dat het mis gaat bij een ander.
Dat lijkt inderdaad een factor. Maar er lijkt ook een Hamilton factor die andere coureurs niet ten deel valt. Ik had Vettel er beter buiten kunnen laten omdat dat de discussie vertroebelt, maar waar Hamilton de laatste jaren allemaal wel niet straffeloos weggekomen is gaat nergens over, terwijl Rosberg keihard is aangepakt.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat. Net als je in VBL mag stellen dat je een beslissing van een scheidsrechter laf vindt, mag je hier stellen dat de stewards halfslachtig hebben opgetreden. En in mijn ogen zijn de stewards gewoon een heel stuk daadkrachtiger wanneer het om een team uit de achterhoede gaat dan om een coureur die vooraan meedoet.
quote:Salty. McLaren en Force India willen onderzoek naar Haas
Haas F1 kende een geweldige seizoensstart. Tot beide auto's er binnen twee ronden afgingen met loszittende wielen dan. De performance van het team viel ook de concurrentie op, die vraagt om een onderzoek naar de technische banden met Ferrari.
Het kleine Haas kwam in zijn eerste twee jaren in de F1 niet echt uit de verf, maar deze winter werden de banden met Ferrari extra stevig aangehaald: naast de motor krijgen de Amerikanen ook tal van onderdelen, die Ferrari niet zelf maakt, doorgespeeld van de Scuderia, de belangrijkste hiervan is de vering. Aan de andere kant mag Haas' chassisbouwer Dallara gebruik maken van Ferrari's windtunnel, en dat steekt de concurrentie. Zij beschuldigen Haas ervan van twee walletjes te eten.
Volgens de regels van de FIA is het ten strengste verboden om tussen teams informatie uit te wisselen over onderdelen die ze zelf moeten fabriceren. Echter, als Ferrari Haas met onderdelen van derden voorziet is dit geen inbreuk op de regels.
'Ferrari-replica'
De opmerkelijke performancesprong van Haas werd al met argusogen bekeken door de rest van het middenveld, vooral vanuit het (ooit) grote McLaren was de kritiek te horen: Fernando Alonso noemde de VF-18 een Ferrari-replica, en teambaas Zak Brown gaf al aan dat 'er goed naar Haas gekeken moet worden' aangaande de banden met Maranello. Haas-coureur Magnussen pareerde ondertussen de kritiek door het af te doen als jaloezie. De Deen begon zijn carrière bij McLaren, dus hij weet hoe het er daar van binnen uitziet. De verschillen in schaal en budget tussen beide teams zijn navenant.
Onderzoek
Hoe het ook zij: McLaren-baas Brown en Force India's COO Otmar Szafnauer willen dat de FIA nauwgezet graaft in de connectie tussen Haas en Ferrari, zo meldt Motorsport. Szafnauer wil dat de toepassing van het eerdergenoemde verbod op informatieuitwisseling nog eens goed onder de loep wordt genomen tijdens de volgende strategiebijeenkomst van de F1 Group. Beide teams zeggen gesteund te worden door 'meerdere teams' in de vraag naar het uitdiepen van de banden tussen Haas en Ferrari.
U mag oordelen of dit vooral saltiness is van de teams die hun plek in de subtop bedreigd zien, of een legitieme vraag. In het laatste geval vragen we ons echter af waarom het Sauber-team dan niet ook is meegenomen in de betere performance: hier liggen immers zo mogelijk nog duidelijkere lijntjes met Ferrari. Haas-teambaas Steiner weet ondertussen van de prins geen kwaad. Hij zegt: "we are not doing anything we shouldn't be doing or not allowed to do", wat in feite neerkomt op een andere bewoording van 'mijn naam is... Günther'.
Hamilton is vegetariër gewordenquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
Zover ik weet wordt al jaren lang alle CO2 uitstoot, inclusief alle uitstoot van vervoer over weg en lucht, gecompenseerd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
Vooral matig van McLaren. Zoveel praatjes. Bang dat ze er niet voorbij komen zonder dit geneuzel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
Tja de FIA laat zelf hun koppen vol info bij Renault of Ferrari werken. Dus verwacht ik dat ze er weinig tegen doen als iemand met veel kennis van Ferrari opeens bij dat Dalara ontwerpteam in dienst treedt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:11 schreef sasquatsch het volgende:
De banden zijn wel een slag zachter dan vorig jaar (toen ze met dezelfde compounds reden), maar Pirelli is voor de eerste Grand Prix voorzichtig geweest omdat ze niet wisten hoe de banden zich zouden houden. Deze banden moesten voor de wintertesten gekozen worden.
Pas vanaf Spanje zijn de banden daadwerkelijk een compound zachter (en dus in werkelijkheid twee types zachter) dan vorig jaar.
Edit: Baku is ook al een compound zachter.
Tot aan Baku heten ze hetzelfde, maar zijn een type zachter. Dus wat nu medium heet, was vorig jaar de soft band.quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn het tot Baku dezelfde banden als vorig jaar?
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haasquote:Op woensdag 28 maart 2018 15:14 schreef BroesWillems het volgende:
salty-mclaren-en-force-india-willen-onderzoek-naar-haas/
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Team 2017 2018 verschil ---- ---- ---- -------- Sauber 5,20 4,18 1,02 McLaren 3,94 3,12 0,82 Red Bull 1,58 0,88 0,70 Renault 3,53 2,92 0,61 Force India 3,52 3,50 0,02 Mercedes 0 0 0 Haas 2,30 2,49 -0,19 Ferrari 0,33 0,82 -0,49 Williams 2,74 3,78 -1,04 Toro Rosso 2,80 4,15 -1,35 |
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
Of die hardere compound verkeerd was weten we niet. Zelfs met de ultrasoft was hij niet aan Magnussen voorbij gekomen
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Volgens mij is het voor iedereen nog wat onduidelijk, zelfs voor Pirelliquote:Op donderdag 29 maart 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Verkeerd ingeschat hoe lang US mee ging lijkt me.
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
En dan? Inhalen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:58 schreef mikieu het volgende:
Race vergenoeg rijden om te eindigen op us?
Ik denk dat de start op de andere banden niet heel veel had uitgemaakt. Hij had gewoon een prima start op de super soft. Helaas kwam Vettel ineens oversteken en moest hij van het gas af. Grote kans dat hetzelfde was gebeurt als hij op de ultras had gestaan.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.quote:Op woensdag 28 maart 2018 15:47 schreef Cavalier het volgende:
Wat doet de F1 aan duurzaamheid en wellicht compensatie voor alle uitstoot? Doen ze er überhaupt wat aan?
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar de kans dat hij met de ultrasoft Magnussen achter zich had kunnen houden bij de start, is natuurlijk wel ietsje groter. En daarna zou het gewoon aansluiten bij Vettel zijn en wachten op wat er komen gaat.
Andere teams starten op ultrasoft en reden met 1 pitstop de race uit. Snap nog steeds niet wat Red Bull dacht te winnen met de hardere compound. Kan geen scenario verzinnen waarbij Max daar een voordeel uit had kunnen halen.
Dit leek mij idd de strategie die RB voor ogen had, ze hadden alleen geen scenario waarbij ze zelf bij de start werden ingehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De banden daarbij waren het probleem niet. Eerder dat hij aan de binnenkant geblokt werd door Vettel.
En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Denk dat dat niet met de banden te maken had, maar dat Vettel gewoon sneller was.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
En als hij op de supersoft banden de Ferrari's had kunnen volgen had hij nadat ze gepit hadden misschien nog wat snellere ronden kunnen rijden om voor ze op de baan te komen (net als Vettel die na de stop van Raikkonen ook sneller was dan Raikkonen op de softs)
Dat overzicht geeft een vertekend beeld en haalt zeker het geklaag niet onderuit. Het vertekend vooral omdat er niet geklaagd wordt dat het eerste team na de traditionele top 3 een Haas is. want dat was vorig jaar ook het geval.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Twee teams die afgelopen GP relatief (in achterstand ten opzichte van Mercedes) beter presteerden dan Haas
Als je kijkt naar het gat (in %) met Mercedes tussen de snelste tijd (in de kwalificatie) van vorig jaar in Australië en dit jaar is Haas achteruit gegaan en zijn Force India en McLaren vooruit gegaan.
Even een overzicht tussen het verschil in 2017 en 2018 wat van Motorsport Prime komt. Sauber en McLaren hebben mede door een andere motor de grootste sprong gemaakt terwijl Toro Rosso het meest achteruit gegaan is (mede door de Honda motor).
[ code verwijderd ]
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)quote:
2/3 buiten blijven en daarna op US de race uitrijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:56 schreef mikieu het volgende:
[..]
Erachter rijden met de ss, wanneer de concurrentie naar binnen gaat sneller gaan dan zij op de s kunnen en na de stop vooraan blijven. (Onwaarschijnlijk, maar misschien dachten ze dit)
Alleen ze stoten meer troep uit dan de gemiddelde dieselquote:Op donderdag 29 maart 2018 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de formule1 is ergens de bakermat van de duurzaamheid en uitstoot verbeteringen. de hybride systemen die men nu gebruikt in f1 komen over een aantal jaar op consumentenauto's.
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 11:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat is goed mogelijk. de uitstoot van de autos is naar mijn idee te verwaarlozen als je kijkt hoeveel uitstoot de logistiek van de F1 met zich meebrengt. Per team 7 containers hoorde ik in een video, dan per vliegtuig of boot.
Ze investeren al sinds de jaren '90 in projecten om meer bossen te planten en bestaande bossen te beschermen om daarmee hun uitstoot (inclusief het transport) te compenseren.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 09:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En al die toeschouwers die naar het circuit komen rijden.
Maargoed, door de hoogte is vliegen is per km 43x schadelijker dan over de grond dus voor de aarde is het allemaal niks.
Maar compensatie weet ik eigenlijk ook niet wat ze daar precies aan doen.
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoort gewoon bij de Formule 1 dat de grenzen van de regels opgezocht worden en dat andere teams er over klagen als een renstal dat doet. Niets nieuws onder de zon dus
is van alle tijdenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik vind dat heerlijk, dat opzoeken van de grenzen van de regels. Dat hoort ook bij de F1 van tegenwoordig. Je moet niet alleen in de wagen sluw en listig zijn maar ook daarbuiten.
Ophangen. Schande. Ongelofelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
Had je willen gaan ?quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Tribunekaarten voor de GP van België zijn uitverkocht. Allemaal
Je hebt het ook over een figuurquote:Op zaterdag 31 maart 2018 14:24 schreef JayHovah het volgende:
Christus te paard, gisteren Kamphues in F1 Café:
“De wheelguns zijn van titanium want dan zijn ze zo licht mogelijk voor het vervoer in het vliegtuig”...
Yeah right, al wegen ze 15 kilo zwaarder en zijn daardoor 0,0000001 sec sneller is het al geen issue meer voor de teams.
Ik bedoel ook meer dat zijn niveau met de dag lager word en graag interssant mee wil praten aan tafel...quote:
Waarom moet je Ruud tW nou weer beledigen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 17:59 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik bedoel ook meer dat zijn niveau met de dag lager word en graag interssant mee wil praten aan tafel...
Ruud ter Weijden 2.0
Bronze met je klapstoeltje tussen de bomen van de busstop.quote:
Ga ik niet meer doen. Die drukte is gewoon niet leuk meer.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Bronze met je klapstoeltje tussen de bomen van de busstop.
Of ga ook naar Monza net als ik zit op 6B.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga ik niet meer doen. Die drukte is gewoon niet leuk meer.
Monza gaat het sowieso niet worden. Misschien Hongarije, maar dat weet ik pas over een paar maanden.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of ga ook naar Monza net als ik zit op 6B.
en zucht ik kan niet meer naar F1 cafe kijken, wat een geouwehoer
Wat een jankbak is die kerel toch.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 15:09 schreef Monolith het volgende:
Red Bull pleit voor een verbod op de 'party mode':
https://m.gpupdate.net/nl(...)en-kwalificatiemodus
Tegenwoordig heeft dat veel meer impact. De bolides zijn met de tijd mee veel ingewikkelder en verfijnder geworden. Meer regeltjes, meer verschillende interpretaties.quote:
Ga dit jaar daarom ook niet meer naar Spa, twee jaar die drukte achter elkaar is wel weer genoeg.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga ik niet meer doen. Die drukte is gewoon niet leuk meer.
Montelly is jelly.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:14 schreef Montelly het volgende:
Erger mij nu al aan dit ventje.
[ afbeelding ]
Is toch gewoon een straatband?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 23:07 schreef SnowOokami het volgende:
Mijn auto is ook klaar voor het circuit
[ afbeelding ]
Hopelijk is het maandag een beetje goed weer... (ga naar Zandvoort )
Yep, de 4S is de opvolger van de Super Sport:quote:
Alsof dat op een Opel iets uitmaakt.quote:
Scherp.quote:Op zondag 1 april 2018 06:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Alsof dat op een Opel iets uitmaakt.
Dat ook ja. Who cares wat voor banden er op iemands burgertjesbak liggen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 april 2018 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
De HALO gaat verdwijnen!
Bron:Zou wel grappig zijn als Toto een 1 april filmpje maakt waarbij hij de Halo van de Mercedes afzaagtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 april 2018 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
De HALO gaat verdwijnen!
Bron:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOONY
quote:Op zondag 1 april 2018 09:59 schreef BroesWillems het volgende:
De HALO gaat verdwijnen!
Bron:Hier maak je geen grappen over vriendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Het helpt doorgaans wel als éénaprilgrappen iets minder overduidelijk zijn. Zo zag ik ook wat voorbij komen over 'Verstappen volgend seizoen naar MotoGP'. Probeer het dan gewoon helemaal niet.quote:Op zondag 1 april 2018 15:04 schreef SnowOokami het volgende:
https://wtf1.com/post/f1-(...)-improve-the-racing/
I'm not your friend, buddy!quote:Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hier maak je geen grappen over vriend
In dit geval vind ik eigenlijk dat ze gewoon gelijk hebben. Ze hoeven het niet te zeggen, dat is waar.quote:Op zondag 1 april 2018 18:48 schreef Gruj0 het volgende:
RBR/Marko/Horner zijn weer bezig.
Dit team is echt niet uit te staan. Ze hebben altijd wel wat te zeiken.
https://www.gpupdate.net/(...)bourne-gewoon-geluk/
Als ze zelf op deze manier hadden gewonnen hadden we ze niet meer gehoord. Idem dito wb Mercedes.quote:Op zondag 1 april 2018 18:51 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
In dit geval vind ik eigenlijk dat ze gewoon gelijk hebben. Ze hoeven het niet te zeggen, dat is waar.
Dat klopt allemaal, maar dat staat los van de inhoud.quote:Op zondag 1 april 2018 18:56 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als ze zelf op deze manier hadden gewonnen hadden we ze niet meer gehoord. Idem dito wb Mercedes.
Dan was er wel een ander team dat dat zegt. Het is gewoon waar.quote:Op zondag 1 april 2018 18:56 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Als ze zelf op deze manier hadden gewonnen hadden we ze niet meer gehoord. Idem dito wb Mercedes.
quote:Op zondag 1 april 2018 20:07 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Bahrein
[ afbeelding ]4 uur te vroeg CrashSPOILER: OP CodeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Fixt, dan doen jullie maar lekker dit als OPquote:
Ik moet tot 16:50 coachen in Den Haagquote:Op zondag 1 april 2018 20:12 schreef franklop het volgende:
17.10 volgende week. Prima tijd zo na Parijs Roubaix.
rot start tijden ook!quote:Op zondag 1 april 2018 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet tot 16:50 coachen in Den Haag
Dan heb je dit keer 10 minuten extra om thuis te komenquote:Op zondag 1 april 2018 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet tot 16:50 coachen in Den Haag
Dat team speelt in heel dit seizoen 2x op zondag. De vorige keer moest ik halverwege Abu Dhabi weg, nu valt het samen met Bahrein.quote:
ook nog de Masters golf. Doorligplekken genotquote:Op zondag 1 april 2018 20:12 schreef franklop het volgende:
17.10 volgende week. Prima tijd zo na Parijs Roubaix.
die sla ik overquote:Op zondag 1 april 2018 20:29 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
ook nog de Masters golf. Doorligplekken genot
In dit geval herhalen ze wat Vettel zelf direct al zei.quote:Op zondag 1 april 2018 18:48 schreef Gruj0 het volgende:
RBR/Marko/Horner zijn weer bezig.
Dit team is echt niet uit te staan. Ze hebben altijd wel wat te zeiken.
https://www.gpupdate.net/(...)bourne-gewoon-geluk/
quote:
Gaspedaal gewoon wat dieper in drukken? Of moet je langs wat traject controles?quote:Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Nattekat het volgende:
25 minuten rijden, dus met wat mazzel mis ik net de start.
A4 tussen Leiden en Delft, dus meh.quote:Op zondag 1 april 2018 22:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Gaspedaal gewoon wat dieper in drukken? Of moet je langs wat traject controles?
Kentekenplaat afplakken en gaan met die banaan.quote:
Nu kijk ik wel op het moment dat het daar 130 is. Misschien word ik via de A44 gestuurd.quote:
Data kloppen niet.quote:
Ziggogo aan op je mobiel, kan je een soort van de start meekrijgen.quote:Op zondag 1 april 2018 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu kijk ik wel op het moment dat het daar 130 is. Misschien word ik via de A44 gestuurd.
Edit: oh, dat is gigantisch om.
100 op de A4 is toch dodelijk saai en veilig op de zaterdagquote:Op maandag 2 april 2018 10:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ziggogo aan op je mobiel, kan je een soort van de start meekrijgen.
Of je neemt bier en nootjes mee, en komt het hier kijken
Die A4 moet inderdaad heel snel overal 130 worden.quote:Op maandag 2 april 2018 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
100 op de A4 is toch dodelijk saai en veilig op de zaterdag
En waar is hier?
Johquote:Op maandag 2 april 2018 12:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die A4 moet inderdaad heel snel overal 130 worden.
En hier is in den haag
Hun bron was natuurlijk 1 april.quote:Op maandag 2 april 2018 12:46 schreef CrashO het volgende:
't ergste is nog dat die noobs het op 2 april gepost hebben Dat is geen 1 april meer maar gewoon #fakenews.
Zoals zo vaak misbruikt #NatteKrant zijn mod rechtenquote:
Iddquote:Op maandag 2 april 2018 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals zo vaak misbruikt #NatteKrant zijn mod rechten
De A2 en A9 ook graag... zelfs die schijt A20 is 120km/u, maar de A2 en A9 nietquote:Op maandag 2 april 2018 12:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die A4 moet inderdaad heel snel overal 130 worden.
En hier is in den haag
ik weet het tegenwoordig echt niet meer waar je hoe hard mag. Preventief rij ik standaard 140 op de tellerquote:Op maandag 2 april 2018 13:45 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De A2 en A9 ook graag... zelfs die schijt A20 is 120km/u, maar de A2 en A9 niet
Volgens mij hebben al die copy-paste sites gewoon zelf niet door dat het een éénaprilgrap was.quote:Op maandag 2 april 2018 12:46 schreef CrashO het volgende:
't ergste is nog dat die noobs het op 2 april gepost hebben Dat is geen 1 april meer maar gewoon #fakenews.
Ik zou geen 140 rijden op de A2 als ik jou wasquote:Op maandag 2 april 2018 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
ik weet het tegenwoordig echt niet meer waar je hoe hard mag. Preventief rij ik standaard 140 op de teller
quote:Op maandag 2 april 2018 15:15 schreef Goudenvis het volgende:
Vind die 1 april grappen op nieuwssites helemaal niet grappig. Imo is het gewoon nepnieuws en lees ik die kutsites dus ook niet meer na zo'n "grapje".
Het zijn vaak gewoon ook hele slechte grappen. De kunst van een goede grap is dat hij subtiel is, zodat mensen er ook echt intrappen in plaats van dat het er zo dik bovenop ligt.quote:Op maandag 2 april 2018 15:15 schreef Goudenvis het volgende:
Vind die 1 april grappen op nieuwssites helemaal niet grappig. Imo is het gewoon nepnieuws en lees ik die kutsites dus ook niet meer na zo'n "grapje".
Gisteren nog gedaan bij Eindhoven richting het zuidenquote:Op maandag 2 april 2018 15:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zou geen 140 rijden op de A2 als ik jou was
Kan op stukken daar ook prima, alleen ten noorden van Deil loop je wat meer risico.quote:Op maandag 2 april 2018 16:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gisteren nog gedaan bij Eindhoven richting het zuiden
Ik rij voornamelijk tussen de Utrecht - Rotterdam - Amsterdam driehoek, je kan soms weleens gas geven (voornamelijk A12) maar A20, A4, A2, A10 allemaal trajectcontrolequote:Op maandag 2 april 2018 16:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gisteren nog gedaan bij Eindhoven richting het zuiden
Prima. De snelweg is dan ook geen racebaan. Maximumsnelheden zijn er niet voor niets en die moeten dan ook streng gehandhaafd worden. Wat mij betreft in heel Nederland trajectcontrole.quote:Op maandag 2 april 2018 16:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik rij voornamelijk tussen de Utrecht - Rotterdam - Amsterdam driehoek, je kan soms weleens gas geven (voornamelijk A12) maar A20, A4, A2, A10 allemaal trajectcontrole
A2 van Amsterdam naar Utrecht is bullshit op een rustige zondag. A1 van Amsterdam naar A6 is al helemaal bullshit buiten de spits.quote:Op maandag 2 april 2018 16:54 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Prima. De snelweg is dan ook geen racebaan. Maximumsnelheden zijn er niet voor niets en die moeten dan ook streng gehandhaafd worden. Wat mij betreft in heel Nederland trajectcontrole.
Euh? Nee. Geen geldklopperij. Er is een geldende maximumsnelheid en die is op meer gebaseerd dan het aantal auto's wat er op dat moment rijdt. En los daarvan, het is sowieso geen geldklopperij. Je weet de geldende regels en daar kun je je gewoon aan houden. Dan levert het de staat helemaal niets op. Als jij zo stom bent om te hard te rijden, dan is dat niet de schuld van de staat.quote:Op maandag 2 april 2018 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Trajectcontroles op wegen waar het nodig is eens, maar op een kaarsrechte landingsbaan zonder op- of afritten is het gewoon geldklopperij.
Gelukkig hebben we nu tijdens race weekenden een nieuwe topic reeks, zodat de F1 reeks niet vervuild raakt met offtopic slowchat.quote:
Op een weg waar de max snelheid gewoon onverklaarbaar laag is, rijdt het alles behalve ontspannen. Je zit constant op je snelheidsmeter te kijken of je niet per ongeluk wat gas bij hebt gegeven.quote:Op maandag 2 april 2018 17:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Euh? Nee. Geen geldklopperij. Er is een geldende maximumsnelheid en die is op meer gebaseerd dan het aantal auto's wat er op dat moment rijdt. En los daarvan, het is sowieso geen geldklopperij. Je weet de geldende regels en daar kun je je gewoon aan houden. Dan levert het de staat helemaal niets op. Als jij zo stom bent om te hard te rijden, dan is dat niet de schuld van de staat.
Dat in zijn algemeenheid de maximumsnelheid op plekken omhoog kan is iets anders, maar dat vinden en er op eigen houtje maar wat aan doen door te hard te gaan rijden, zijn twee totaal verschillende dingen.
Cruise control?quote:Op maandag 2 april 2018 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een weg waar de max snelheid gewoon onverklaarbaar laag is, rijdt het alles behalve ontspannen. Je zit constant op je snelheidsmeter te kijken of je niet per ongeluk wat gas bij hebt gegeven.
quote:Op maandag 2 april 2018 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een weg waar de max snelheid gewoon onverklaarbaar laag is, rijdt het alles behalve ontspannen. Je zit constant op je snelheidsmeter te kijken of je niet per ongeluk wat gas bij hebt gegeven.
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 2 april 2018 17:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Cruise control?
Maar goed, vanmorgen richting Zandvoort was het idd rustig maar je moet 100km/u rijden... op de terugweg was het iets drukker en nog steeds 100... ik heb me er al bij neergelegd maar het is wel
Op iedere telefoon kun je een gratis app installeren die je waarschuwt als je harder rijdt dan toegestaan, als het echt een probleem is wat je wilt oplossen.quote:
Ben het met je eens dat je je gewoon aan de snelheid te houden hebt, maar het is natuurlijk wel bijzonder dat op de stukken waar de meeste ongelukken gebeuren geen controle is. En op de stukken waar weinig gebeurd dit wel zo is.quote:Op maandag 2 april 2018 17:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Euh? Nee. Geen geldklopperij. Er is een geldende maximumsnelheid en die is op meer gebaseerd dan het aantal auto's wat er op dat moment rijdt. En los daarvan, het is sowieso geen geldklopperij. Je weet de geldende regels en daar kun je je gewoon aan houden. Dan levert het de staat helemaal niets op. Als jij zo stom bent om te hard te rijden, dan is dat niet de schuld van de staat.
Dat in zijn algemeenheid de maximumsnelheid op plekken omhoog kan is iets anders, maar dat vinden en er op eigen houtje maar wat aan doen door te hard te gaan rijden, zijn twee totaal verschillende dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |