abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 april 2018 @ 23:35:29 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178398152
Keihard dit met de koffers... Boh heerlijk
  zondag 8 april 2018 @ 23:41:37 #202
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_178398247
Poll: Wie is de Mol na afl.3 ?
Bahador Sabouri
Joke Lannoo
Katrien Verberckmoes
Lloyd Vermeulen
Pascale Van Leeuwen
Pieter Delanoy
Steve Thumas
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 8 april 2018 @ 23:41:40 #203
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_178398248
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 22:39 schreef Jane het volgende:
Dat laatste spel was zo fijn! O+ _O_

Ook omdat de Belgen het op scherp spelen. Zoals het hoort. ^O^
Ja. echt een psychische fuck up.
Maar wat zou je doen als mol? Als je geld hebt, zoveel mogelijk pasvragen kopen. Maar zou demol ook voor een nul kunnen kiezen en er dan vanuit gaan dat de 'nullen' de rest van de verdeling mogen bepalen? Als een ander dat niet voorstelt, kan je het zelf doen.

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?

Bij die sombrero's: dat kon gewoon niet goed gaan, dat was een gok,veel te moeilijk.
Tequilla zou logischerwijze ook niet goed zijn gegaan, die blaaspijpjes deugen niet.
Pinada's: een persoon van de groep wist wat van muziek en hoe artiesten eruit zien, de twee heren waren op dat vlak complete onbenullen, dan kan het ook niet goed gaan. Of speelde een de onbenul, en is dat de mol? Joke deed echt goed haar best.
  One tough cookie zondag 8 april 2018 @ 23:44:46 #204
169210 liesje1979
pi_178398302
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2018 01:30 schreef liesje1979 het volgende:
Pieter of Steve.
Ik blijf nog even hierbij.

Weer een heerlijke aflevering met een geweldig einde, spannend en heftig. ik vond het echt sneu, want ik vond het een hele leuke kandidaat.

En wat had de groep het weer gezellig met elkaar (en Gilles die weer gewoon meedoet), Volgens mij hebben ze het echt leuk, Katrien lijkt er een beetje buiten te vallen wel, die was ook flink zuur met die 500. Maar wat dan weer voor haar spreekt is dat ze geen pasvragen kocht, en de anderen die dat ook niet deden. Maar wat een dilemma. _O-
Ik houd van dit programma, zelfs al was er helemaal geen mol dan nog was het geweldig om te kijken.
pi_178398354
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja. echt een psychische fuck up.
Maar wat zou je doen als mol? Als je geld hebt, zoveel mogelijk pasvragen kopen. Maar zou demol ook voor een nul kunnen kiezen en er dan vanuit gaan dat de 'nullen' de rest van de verdeling mogen bepalen? Als een ander dat niet voorstelt, kan je het zelf doen.

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?

Bij die sombrero's: dat kon gewoon niet goed gaan, dat was een gok,veel te moeilijk.
Tequilla zou logischerwijze ook niet goed zijn gegaan, die blaaspijpjes deugen niet.
Pinada's: een persoon van de groep wist wat van muziek en hoe artiesten eruit zien, de twee heren waren op dat vlak complete onbenullen, dan kan het ook niet goed gaan. Of speelde een de onbenul, en is dat de mol? Joke deed echt goed haar best.
Als de mol al een nul is, is de kans ook groter dat er verder een geldbedrag uit gaat.
I'm postively god's favorite one
pi_178398363
Ik ga voor Baha dan
I'm postively god's favorite one
  One tough cookie zondag 8 april 2018 @ 23:53:11 #207
169210 liesje1979
pi_178398441
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja. echt een psychische fuck up.
Maar wat zou je doen als mol? Als je geld hebt, zoveel mogelijk pasvragen kopen. Maar zou demol ook voor een nul kunnen kiezen en er dan vanuit gaan dat de 'nullen' de rest van de verdeling mogen bepalen? Als een ander dat niet voorstelt, kan je het zelf doen.

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?

Bij die sombrero's: dat kon gewoon niet goed gaan, dat was een gok,veel te moeilijk.
Tequilla zou logischerwijze ook niet goed zijn gegaan, die blaaspijpjes deugen niet.
Pinada's: een persoon van de groep wist wat van muziek en hoe artiesten eruit zien, de twee heren waren op dat vlak complete onbenullen, dan kan het ook niet goed gaan. Of speelde een de onbenul, en is dat de mol? Joke deed echt goed haar best.
Dit vroeg ik me ook af inderdaad. Ik kom niet tot iets logisch.. Aan de ene kant is geld uit de pot een doel, aan de andere kant zou ik als mol misschien ook wel niet op die manier invloed willen hebben op het spel.
Ik vond de reactie van Pieter wel opvallend, hij protesteerde toen Jeffrey zich opofferde. Maar ja dat had ik misschien ook wel gedaan als niet mol.
Stel je weet als mol dat de afvaller de 0 heeft, dan weet je dus dat daar al niets meer aan te veranderen valt. Zou je dan de andere 0 pakken zodat het geld bij de kandidaten zit, omdat de verleiding heel groot zal zijn om pasvragen te kopen en je zelf dan de gene bent die zich heeft opgeofferd dus sympathie krijgt?
Aaaaaaargh. :D
  PR en moderator maandag 9 april 2018 @ 00:35:04 #208
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178398895
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:33 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Dat was toch Jeffrey?

Auto was Jeffrey, Lloyd en Katrien.
Ohja, ff in de war. Want ik was Jeffrey ook meer gaan verdenken gedurende de aflevering :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 9 april 2018 @ 00:36:59 #209
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178398903
quote:
17s.gif Op zondag 8 april 2018 23:44 schreef liesje1979 het volgende:
(en Gilles die weer gewoon meedoet)
Dit ook O+ Maakt zó'n verschil
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 9 april 2018 @ 00:41:32 #210
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178398934
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Maar wat zou je doen als mol? Als je geld hebt, zoveel mogelijk pasvragen kopen. Maar zou demol ook voor een nul kunnen kiezen en er dan vanuit gaan dat de 'nullen' de rest van de verdeling mogen bepalen? Als een ander dat niet voorstelt, kan je het zelf doen.

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?

De mol heeft bij het uitegpraatje van Gilles doorgekregen wie de afvaller is. Daar is het dus interessant voor de mol om de groep ervan te overtuigen (of het terloops door te drukken) een koffertje met hoog bedrag aan die persoon te geven. Grote kans dat dat geld verloren gaat.

Verder is het voor de mol interessant om in ieder geval een koffertje met geld te krijgen om jokers van te kunnen kopen. Niet alleen gaat het geld dat je aan jokers uitgeeft uit de pot, maar ook was er (als ik me niet vergis) extra geld te verdienen als er uiteindelijk geen geld uit de pot zou gaan. Dus door jokers te kopen loop je die extra ¤3000,- mis, speel je ¤1000 extra uit de pot als je er 2 koopt, én met een beetje mazzel heb je voor elkaar gekregen dat de afvaller met een geldkoffertje eruit ligt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_178398970
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja. echt een psychische fuck up.
Maar wat zou je doen als mol? Als je geld hebt, zoveel mogelijk pasvragen kopen. Maar zou demol ook voor een nul kunnen kiezen en er dan vanuit gaan dat de 'nullen' de rest van de verdeling mogen bepalen? Als een ander dat niet voorstelt, kan je het zelf doen.

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?

Bij die sombrero's: dat kon gewoon niet goed gaan, dat was een gok,veel te moeilijk.
Tequilla zou logischerwijze ook niet goed zijn gegaan, die blaaspijpjes deugen niet.
Pinada's: een persoon van de groep wist wat van muziek en hoe artiesten eruit zien, de twee heren waren op dat vlak complete onbenullen, dan kan het ook niet goed gaan. Of speelde een de onbenul, en is dat de mol? Joke deed echt goed haar best.
Mjah, Joke deed t bij haar beurt op t eind bij eentje goed, maar ging eerst voor goodwill op Kanye af (die ze als laatste doorkreeg) en koos toen Beethoven verkeerd, alsnog niks verdiend geloof ik?
pi_178398980
Pieter en Steve blijven wel een beetje hoofdverdachten hier. Maar sluit echt niemand uit nog.
  ESF Reporter maandag 9 april 2018 @ 07:23:39 #213
87554 Cee
Welluk?
pi_178400541
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

De mol heeft bij het uitegpraatje van Gilles doorgekregen wie de afvaller is.
Ik vraag me af of dat gebeurde door de hints over de afvaller (gaf 'nee' als antwoord op die vraag, maar dan moet de Mol dus vooraf hebben geweten wie dat antwoord gaf) of heeft Gilles in zijn praatje een vooraf besproken codewoord gebruikt dat verwees naar de afvaller? Of zat er een soort rebus o.i.d. in Gilles' uitleg die we zelf ook zouden kunnen ontcijferen, waardoor we de naam van de afvaller als antwoord krijgen? Of was degene die nu afviel niet de originele afvaller, maar werd ie dat doordat degene die eigenlijk zou afvallen, zichzelf op het laatste moment veilig stelde door het kopen van een pasvraag?

Zo veel vragen. :D
  maandag 9 april 2018 @ 09:44:29 #214
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_178401665
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:47 schreef MielMonteur het volgende:

[..]

Als de mol al een nul is, is de kans ook groter dat er verder een geldbedrag uit gaat.
Ja, dat zal het zijn, + het feit dat je als een ander het niet suggereert erop aan kan sturen dat jij als "opofferingsgezinde" dan mag bepalen wie wat krijgt.

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:48 schreef MielMonteur het volgende:
Ik ga voor Baha dan
Ik zit sinds dat muziekvolgen al in de Baha-tunnel, omdat ik zag dat hij er iets totaal anders doorheen blerde en steeds afleidde met "ik hoor het niet".

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

De mol heeft bij het uitegpraatje van Gilles doorgekregen wie de afvaller is. Daar is het dus interessant voor de mol om de groep ervan te overtuigen (of het terloops door te drukken) een koffertje met hoog bedrag aan die persoon te geven. Grote kans dat dat geld verloren gaat.

Verder is het voor de mol interessant om in ieder geval een koffertje met geld te krijgen om jokers van te kunnen kopen. Niet alleen gaat het geld dat je aan jokers uitgeeft uit de pot, maar ook was er (als ik me niet vergis) extra geld te verdienen als er uiteindelijk geen geld uit de pot zou gaan. Dus door jokers te kopen loop je die extra ¤3000,- mis, speel je ¤1000 extra uit de pot als je er 2 koopt, én met een beetje mazzel heb je voor elkaar gekregen dat de afvaller met een geldkoffertje eruit ligt.
De mol weet natuurlijk ook wie er "nee"geantwoord hebben op die ene vraag. Die mensen moeten de koffers met geld krijgen, want die zullen geneigd zijn jokers te kopen.
  maandag 9 april 2018 @ 13:30:28 #215
403253 Meke
after all this time? always.
pi_178406011
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 07:23 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat gebeurde door de hints over de afvaller (gaf 'nee' als antwoord op die vraag, maar dan moet de Mol dus vooraf hebben geweten wie dat antwoord gaf) of heeft Gilles in zijn praatje een vooraf besproken codewoord gebruikt dat verwees naar de afvaller? Of zat er een soort rebus o.i.d. in Gilles' uitleg die we zelf ook zouden kunnen ontcijferen, waardoor we de naam van de afvaller als antwoord krijgen? Of was degene die nu afviel niet de originele afvaller, maar werd ie dat doordat degene die eigenlijk zou afvallen, zichzelf op het laatste moment veilig stelde door het kopen van een pasvraag?

Zo veel vragen. :D
Oh dit!!!

En dat vind ik zo fijn O+ Ik heb het gisteren in de trein gekeken en ik stond denk ik zo : :o :o :o bij de plottwist met die koffers :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 9 april 2018 @ 14:28:46 #216
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_178406985
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik ben er niet uit: hoe molt de mol bij de koffers?
Proberen ervoor te zorgen dat de afvaller met flink veel geld vertrekt, zou ik denken.

Maar dat is dus niet gelukt, haha.
pi_178408324
Zo'n koffer opdracht werkt echt zoveel beter als het geen BN'rs zijn. O+
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178408415
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:46 schreef ITrade het volgende:
Zo'n koffer opdracht werkt echt zoveel beter als het geen BN'rs zijn. O+
Ik zei gisteren nog tegen mijn vriendin; bij de Nederlandse versie zou er veel meer geld uit de pot gegaan zijn. Kan komen door de BN-ers, kan komen door de mentaliteit van de Nederlanders. Maar ik vond de Belgen nog wel braaf.
  maandag 9 april 2018 @ 16:15:35 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178408897
Lijkt me ook ja. Bij de BN'ers heb ik het gevoel dat ze het niet zo nauw nemen met kopen van hints omdat ze, nou ja niet allemaal, toch wel genoeg geld hebben. Hier speel je ook deels voor het geld.
pi_178409737
Voor BN-ers is langer in t programma blijven en meer exposure uiteindelijk ook 'geld', dat helpt ook niet mee.
  maandag 9 april 2018 @ 20:16:35 #221
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178413776
Dat zeiden we gisteren hier ook gelijk: in WIDM zou nu gelijk de hele pot leeggekocht zijn. :')

Ik denk dat het er echt aan ligt dat het bij ons tegenwoordig met BNers gespeeld wordt en niet zozeer aan een verschil tussen Belgen en Nederlanders. Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe de rest van de groep tegen je aankijkt en je behandelt nadat je zoiets gedaan hebt. De BNers weten dat niemand ècht boos wordt als ze zoiets doen. Tuurlijk, ze zullen wel een beetje narrig acteren voor de camera, maar in werkelijkheid blijft alles net zo gezellig als het was.

Als je met een groep onbekenden een spel speelt, gaat dat heel anders. Dan worden mensen ineens wél echt boos als je de kluit belazert.

Maar het allerbelangrijkste verschil is dat de BNers in WIDM meedoen met een tv-programma (waarin toevallig een spelletje gespeeld wordt), terwijl de onbekende Belgen een spel spelen (waarvan toevallig een tv-registratie gemaakt wordt). En dat is een groot verschil. Dat maakt alles anders.

Voor de BNers is het in feite hetzelfde als meedoen met de Curling Quiz oid, alleen wat toffer en je bent langer van huis. Bij de Curling Quiz worden je teamgenoten ook niet boos als je een vraag verkeerd beantwoordt of als je een slecht worp doet. Of je goed of slecht speelt, het maakt allemaal niet uit zolang het er maar spectaculair en gezellig uitziet op tv. BNers hebben die mindset allemaal, dus voor hen is het waarschijnlijk zelf logisch dat je bij WIDM grote bedragen uit de pot speelt om jokers te kopen. Dat is spectaculair, dus dat is wat de kijkers en de makers willen. En - ook niet onbelangrijk - hoe 'leuker' je het doet in dit soort showtjes, hoe vaker je voor van alles en nog wat gevraagd wordt.

Zo'n opdracht als met de koffertjes - een superspannend en psychologisch spelletje - zie je nooit meer in WIDM. Qua beeld is het totaal niet spectaculair en het gesprek is af en toe zelfs een beetje grimmig. Bovendien moet je toch een beetje opletten om de opdracht goed te begrijpen. Dat is geen geschikte zaterdagavondtelevisie, mensen. :N Oma die op visite is en anders nooit kijkt moet het ook een beetje leuk vinden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 9 april 2018 @ 20:31:06 #222
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_178414061
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2018 14:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Proberen ervoor te zorgen dat de afvaller met flink veel geld vertrekt, zou ik denken.

Maar dat is dus niet gelukt, haha.
Dat.
Maar wellicht ook: zorgen dat mensen waarvan je denkt dat ze pasvragen gaan kopen een koffer met genoeg geld in handen krijgen.

Ik vind er veel voor te zeggen dat de Mol hier zelf voor een koffertje met 0 euro ging. Alleen zie ik Baha nog niet als mol. Hmmm...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 9 april 2018 @ 21:21:46 #223
436222 Japepk
Padvinder
pi_178415242
In Café de Mol werd Pascale aangestipt. Op het moment dat Jeffrey zich opoffert om een 0 te pakken reageert zij gelijk dat hij dit niet moet doen. Pieter valt haar bij en gaat erop door, en vervolgens houdt ze haar mond. Zij zou kunnen weten dat Jeffrey sowieso de afvaller is en die dus een hoog bedrag moet krijgen.
't Echte en 't ware!
pi_178415286
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:21 schreef Japepk het volgende:
In Café de Mol werd Pascale aangestipt. Op het moment dat Jeffrey zich opoffert om een 0 te pakken reageert zij gelijk dat hij dit niet moet doen. Pieter valt haar bij en gaat erop door, en vervolgens houdt ze haar mond. Zij zou kunnen weten dat Jeffrey sowieso de afvaller is en die dus een hoog bedrag moet krijgen.
Maar dan geen jokers kopen, tja.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178416431
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 20:31 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik vind er veel voor te zeggen dat de Mol hier zelf voor een koffertje met 0 euro ging. Alleen zie ik Baha nog niet als mol. Hmmm...
Ja ik ook, zeker als je als tweede er voor gaat en je weet dat de andere die 0 euro pakt er niet uit gaat. Maar in dat scenario heeft er dus iemand geluk gehad met pasvragen.
  maandag 9 april 2018 @ 22:15:03 #226
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_178416616
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

De mol heeft bij het uitlegpraatje van Gilles doorgekregen wie de afvaller is.
Beste Vrienden,
We zijn bijna klaar om te boarden en het vliegtuig te nemen naar Mexico City.
Maar er is een probleem.
Je mag maar maximaal 10.000 euro meenemen op de vlucht.
Jullie zullen dus de groepspot onder elkaar moeten verdelen.
Jullie kiezen met elkaar wie hoeveel meeneemt.
Maar het bedrag dat bij de afvaller zit, verdwijnt straks uit de groepspot.
En vooraleer jullie beginnen te verdelen, ga ik zeer uitzonderlijk, een inkijk geven in de resultaten.
Op de vraag heeft de mol kinderen ... heeft de afvaller neen geantwoord.
Het is belangrijk om te weten dat het voor iedereen interessant kan zijn een koffertje met geld bij zich te hebben, want dan zou de je de uitslag van de eliminatie nog kunnen beïnvloeden.

Ik heb trouwen ook DOOR WAT IK ALLEMAAL NU NET VERTELD HEB de mol op de hoogte gevracht van wie de afvaller is.

Nou, het zit in ieder geval niet in de beginletters. Is er iemand die hier wel een code in ontdekt? ik heb de woorden die met nadruk werden uitgesproken vet gemaakt.
pi_178416911
Ik verdenk Pieter of Baha. Pieter stond bij de sombrero opdracht buiten spel want gedoemd te mislukken. Bij het theorie-examen is het bij kans onmogelijk vragen op te zoeken. Of je nu wel of niet Jeffrey als beste rijder achter het stuur hebt. Enkel bij vlak voor de eliminatie (soort Hofti huis scenario) gedroeg hij zich verdacht.

Baha aan de andere kant had met Lloyd wel 9 vragen goed bij de tequila test (leuke twist qua Nederlands tequila opdracht in seizoen 8 Mexico) maar das peanuts. Bij de safetycar had ie sneller kunnen rijden opdat de racecoureur ze had verslagen. Lloyd hield hem goed in de gaten hiermee. Sowieso verdacht dat die twee zo vaak een duo vormen. Enfin bij de eliminatie zou je zeggen onmols om ¤0 koffer te pakken.

Maar het is pas nadat Jeffrey er een opeist hij er met de kippen bij is. Hij is zelfs Joke te snel af (ik had hem eigenlijk ook wel willen hebben) Pak een ¤0 koffer naast de vermeende afvaller en er gaat sowieso geld uit omdat kandidaten maar wat graag pasvragen kopen. Dat is een zekerheid. Dat Katrien (ze kon er 1 kopen) en Lloyd (die kon het meeste kopen) zich hebben ingehouden in een anonieme situatie bij Gilles waar niemand van de rest hun keuze zou kunnen hebben gezien... Amai dan pak je natuurlijk een pasvraag.

Dus streep door Katrien, Lloyd. Steve wordt te nadrukkelijk naar voren gebracht in de montage als mol en is het niet. Jeffrey en Katrien konden al niet meer na blindelings ¤3000 binnen te brengen. Lloyd had de kans om als mol toe te slaan bij het pasvraag dilemma en deed niets. Ik denk niet dat de mol al het geld zal inzetten. Maar als je geld hebt koop je er iig 1. Zo voorkom je bovendien dat de bonus erbij komt.
mag het weten
  maandag 9 april 2018 @ 22:29:34 #228
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_178416945
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:21 schreef Japepk het volgende:
In Café de Mol werd Pascale aangestipt. Op het moment dat Jeffrey zich opoffert om een 0 te pakken reageert zij gelijk dat hij dit niet moet doen. Pieter valt haar bij en gaat erop door, en vervolgens houdt ze haar mond. Zij zou kunnen weten dat Jeffrey sowieso de afvaller is en die dus een hoog bedrag moet krijgen.
Geen jokers kopen met het geld (en zo de groepspot leger maken), in aflevering 1 niet uit de kist komen, en zo geen enkele invloed op het spelverloop hebben, ¤ 1000 verdiend in Wiebenik (kon ze niet omheen, Pamela Anderson werd te duidelijk voorgezegd, ze probeerde nog af te wijken en Melania Trump te noemen), ¤1000 verdiend met het afdalen samen met Kelly), in de heli, maar als enige de winnende strategie: geld verzamelen, binnenbrengen en in hinderlaag gaan liggen, minimaal 3 ballen binnen brengen bij baseball (daar lieten ze niet zien wie wat binnenbracht), weglopen van uitzichtpunt als Katrien wordt geroepen in sombrero-opdracht (stom of molactie). schiet niet echt op met ontwarren snoer tot Joke komt helpen (onhandig op molactie).

Het zou misschien kunnen, maar ik denk niet dat de mol niet onder de grond uitkomt bij opdracht 1, (zero controle op wat er gebeurt) tenzij je zegt dat de mol zich juist onder de grond het beste thuisvoelt, en dit een soort van tip was... Maar waarom koopt ze dan niet maximaal pasvragen? Om zich niet verdacht te maken? Het was anoniem.

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 09-04-2018 22:36:07 ]
  PR en moderator maandag 9 april 2018 @ 23:20:44 #229
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178417902
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Beste Vrienden,
We zijn bijna klaar om te boarden en het vliegtuig te nemen naar Mexico City.
Maar er is een probleem.
Je mag maar maximaal 10.000 euro meenemen op de vlucht.
Jullie zullen dus de groepspot onder elkaar moeten verdelen.
Jullie kiezen met elkaar wie hoeveel meeneemt.
Maar het bedrag dat bij de afvaller zit, verdwijnt straks uit de groepspot.
En vooraleer jullie beginnen te verdelen, ga ik zeer uitzonderlijk, een inkijk geven in de resultaten.
Op de vraag heeft de mol kinderen ... heeft de afvaller neen geantwoord.
Het is belangrijk om te weten dat het voor iedereen interessant kan zijn een koffertje met geld bij zich te hebben, want dan zou de je de uitslag van de eliminatie nog kunnen beïnvloeden.

Ik heb trouwen ook DOOR WAT IK ALLEMAAL NU NET VERTELD HEB de mol op de hoogte gevracht van wie de afvaller is.

Nou, het zit in ieder geval niet in de beginletters. Is er iemand die hier wel een code in ontdekt? ik heb de woorden die met nadruk werden uitgesproken vet gemaakt.
Ik zat ook al te kijken naar z'n handgebaren, hij had namelijk voor een deel zijn handen onder het tafeltje en voor een ander deel leek hij naar iemand die rechts zit te wijzen. Maar ik had dat stukje teruggekeken en was er toch niet zo zeker van. Maar toch, misschien zat 't juist daarin?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:26:42 #230
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_178420724
Je bent toch een waardeloze mol als je geen jokers koopt bij de kofferopdracht? Om die reden valt bijvoorbeeld Lloyd voor mij al af. Ik zit op Steve.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 10 april 2018 @ 11:03:56 #231
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_178422739
Steve.

Drie opdrachten, drie keer gedaan wat een Mol moet doen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:38:22 #232
436222 Japepk
Padvinder
pi_178423296
Baha zou meer een Mol op de achtergrond zijn, Steve loopt erg opzichtig te mollen. Er wordt nota bene geopperd dat 'zwakke weggebruikers' iets met fietsen kan zijn waarna hij en Pascale 'wel willen gaan fietsen'. Vervolgens heeft hij dat ding amper aangeraakt of hij krijgt het al aan zijn hart. Ook bij de Pinãta's houdt hij zich erg van de dommen. Ik houd niet van zulke Mollen :P
't Echte en 't ware!
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:11:09 #233
403253 Meke
after all this time? always.
pi_178425971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:26 schreef Piperidine het volgende:
Je bent toch een waardeloze mol als je geen jokers koopt bij de kofferopdracht? Om die reden valt bijvoorbeeld Lloyd voor mij al af. Ik zit op Steve.
Nouja, ik kan me ook voorstellen dat je dat als mol ook niet helemaal fair vindt.. Het is niet echt saboteren wat je dan doet en aan die pasvragen heb je toch niets als Mol..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:29:05 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178431746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:38 schreef Japepk het volgende:
Baha zou meer een Mol op de achtergrond zijn, Steve loopt erg opzichtig te mollen. Er wordt nota bene geopperd dat 'zwakke weggebruikers' iets met fietsen kan zijn waarna hij en Pascale 'wel willen gaan fietsen'. Vervolgens heeft hij dat ding amper aangeraakt of hij krijgt het al aan zijn hart. Ook bij de Pinãta's houdt hij zich erg van de dommen. Ik houd niet van zulke Mollen :P
Pascale zit in de opdracht met Joke: bejaarde uit auto bevrijen en helpen oversteken (na het snoer ontward te hebben en dat mannetje met de zwaaiarm aangezet te hebben).
Je bedoelt Katrien ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:28:41 #235
436222 Japepk
Padvinder
pi_178437688
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pascale zit in de opdracht met Joke: bejaarde uit auto bevrijen en helpen oversteken (na het snoer ontward te hebben en dat mannetje met de zwaaiarm aangezet te hebben).
Je bedoelt Katrien ;)
Je hebt gelijk, ik zat even verkeerd. Sowieso heb ik er elk jaar moeite mee om de dames uit elkaar te houden, dat zijn nu toch al 2 seizoenen wat grijzere figuren. Mijn post ging natuurlijk om Steve.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:56:15 #236
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_178438362
Ik verdenk Baha. Aan het begin van de aflevering zegt iedereen: ‘Nee, ik ben niet de mol.’ of iets in die trant. Baha zegt als enige alleen: ‘Nee.’

Misschien bekijk ik het nu teveel op de NL manier? Oh, wat is het een super serie, en wat fijn dat het met onbekende Belgen is. Alleen baal ik dat behalve Pieter al mijn favorieten eruit zijn. 😩
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_178445746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Steve.

Drie opdrachten, drie keer gedaan wat een Mol moet doen.
Steve: degene die in het graf op afstand lag, die ¤ 2500 waard was, en te laat "gered" werd, maar daar zelf geen enkele invloed op had.
Het zou kunnen, mollen blijven het liefst zo lang mogelijk onder de grond, maar voor mij is Steve, ondanks dat hij dokter is, wat een aantal zaken betreft (hedendaagse muziek en hun vertolkers, het aantal tanden in een kindergebit, de roebel is de Russische munteenheid) gewoon dom.
Onder de grond hadden Joke en hij wel alle puzzels opgelost.
pi_178445781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:38 schreef Japepk het volgende:
Baha zou meer een Mol op de achtergrond zijn, Steve loopt erg opzichtig te mollen. Er wordt nota bene geopperd dat 'zwakke weggebruikers' iets met fietsen kan zijn waarna hij en Pascale 'wel willen gaan fietsen'. Vervolgens heeft hij dat ding amper aangeraakt of hij krijgt het al aan zijn hart. Ook bij de Pinãta's houdt hij zich erg van de dommen. Ik houd niet van zulke Mollen :P
Zwakke weggebruikers: dat was die oude man die ze moesten helpen oversteken. Pascale en Joke opperden dat zij wel wilden gaan fietsen. (Hoe dat licht aangekondigd werd, weet ik niet meer, maar zwakke weggebruiker = oversteek, een band hebben = band wisselen).
  woensdag 11 april 2018 @ 18:13:13 #239
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178452781
Voor het eerst dat ik de Belgische volg, wat heerlijk zeg _O_

Ik zit op Steve of Pieter. Eigenlijk valt voor mij sowieso iedereen die geen pasvraag kocht af, dat is een no-brainer als mol lijkt me.


quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:14 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zwakke weggebruikers: dat was die oude man die ze moesten helpen oversteken. Pascale en Joke opperden dat zij wel wilden gaan fietsen. (Hoe dat licht aangekondigd werd, weet ik niet meer, maar zwakke weggebruiker = oversteek, een band hebben = band wisselen).
Kilometervreters geloof ik.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:17:17 #240
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178452854
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik zat ook al te kijken naar z'n handgebaren, hij had namelijk voor een deel zijn handen onder het tafeltje en voor een ander deel leek hij naar iemand die rechts zit te wijzen. Maar ik had dat stukje teruggekeken en was er toch niet zo zeker van. Maar toch, misschien zat 't juist daarin?
Waarom zou je daar zo naar op zoek gaan? Het verwijst naar de afvaller en niet naar de Mol.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:42:15 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178453326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:14 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zwakke weggebruikers: dat was die oude man die ze moesten helpen oversteken. Pascale en Joke opperden dat zij wel wilden gaan fietsen. (Hoe dat licht aangekondigd werd, weet ik niet meer, maar zwakke weggebruiker = oversteek, een band hebben = band wisselen).
Steve en Katrien fietsten. Dus ik ben je even kwijt..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178453710
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Steve en Katrien fietsten. Dus ik ben je even kwijt..
Maar Pascale en Joke kozen voor de 'zwakke weggebruikers' omdat ze dachten dat ze daarbij zouden moeten fietsen. Steve en Katrien dachten volgens mij dat hun opdracht iets met auto's te maken zou hebben.
pi_178454895
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Steve en Katrien fietsten. Dus ik ben je even kwijt..
Ik reageer hierop (zie vetgemaakt stukje):

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:38 schreef Japepk het volgende:
Baha zou meer een Mol op de achtergrond zijn, Steve loopt erg opzichtig te mollen. Er wordt nota bene geopperd dat 'zwakke weggebruikers' iets met fietsen kan zijn waarna hij en Pascale 'wel willen gaan fietsen'. Vervolgens heeft hij dat ding amper aangeraakt of hij krijgt het al aan zijn hart. Ook bij de Pinãta's houdt hij zich erg van de dommen. Ik houd niet van zulke Mollen :P
Er werd inderdaad geopperd dat zwakke weggebruiker misschien fietsen zou zijn, maar Steve koos daar niet voor. Dus het is geen mollen dat hij een zwakke fietser blijkt. Het waren namelijk Joke en Pascale die direct zeiden dat zij wel wilden gaan fietsen.
Maar; Niets is wat het lijkt ! Steve -die dus niet voor deze lichamelijke inspanning had gekozen- zat met Katrien op de fiets "kilometers te vreten".

De overige kandidaten jullie mogen je onderverdelen in 2 zwakke weggebruikers, 2 kilometervreters en 2 kandidaten die een goede band hebben,

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 11-04-2018 20:15:25 ]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 11 april 2018 @ 20:34:38 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178455702
Jeffrey ;(

Ik begin steeds meer te hopen dat Baha wint trouwens. Prima kerel, mooi relativeren steeds ("laten we eerlijk zijn, op één na doet iedereen gewoon z'n best he" en nadat iedereen begon te zeiken over die pasvragen "Nu niet gaan discussiëren he, we hebben een keuze gemaakt en dat is het").
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178462050
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:34 schreef heywoodu het volgende:
Jeffrey ;(

Ik begin steeds meer te hopen dat Baha wint trouwens. Prima kerel, mooi relativeren steeds ("laten we eerlijk zijn, op één na doet iedereen gewoon z'n best he" en nadat iedereen begon te zeiken over die pasvragen "Nu niet gaan discussiëren he, we hebben een keuze gemaakt en dat is het").
Als ik t zo lees een redelijkheid/nuchterheid die opzich ook prima des mols kan wezen.
Ff de groep bedaren, wat je makkelijk afgaat omdat je zelf niet in diezelfde emoties zit.
  PR en moderator donderdag 12 april 2018 @ 11:03:13 #246
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178465802
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Waarom zou je daar zo naar op zoek gaan? Het verwijst naar de afvaller en niet naar de Mol.
Heh ik bedoel dan toch dat hij de afvaller heeft aangewezen voor de mol? Door letterlijk met zijn vinger te wijzen naar een persoon

Althans, dat dacht ik dus even te zien maar toen ik terug keek was ik daar niet meer zeker van
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 12 april 2018 @ 11:04:24 #247
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178465821
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:34 schreef heywoodu het volgende:
Jeffrey ;(

Ik begin steeds meer te hopen dat Baha wint trouwens. Prima kerel, mooi relativeren steeds ("laten we eerlijk zijn, op één na doet iedereen gewoon z'n best he" en nadat iedereen begon te zeiken over die pasvragen "Nu niet gaan discussiëren he, we hebben een keuze gemaakt en dat is het").
Ik mag hem ook wel :D Vond Baha en Lloyd ook een heerlijk duo.
Denk alleen wel als ze beiden niet de mol zijn en ze blijven zo met elkaar optrekken en ook opdrachten samen doen, dat ze dan niet genoeg te zien krijgen van wat de rest van de kandidaten uitvreten. Maar hoop dat ze het lang gaan volhouden :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 12 april 2018 @ 11:05:27 #248
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178465839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heh ik bedoel dan toch dat hij de afvaller heeft aangewezen voor de mol? Door letterlijk met zijn vinger te wijzen naar een persoon

Althans, dat dacht ik dus even te zien maar toen ik terug keek was ik daar niet meer zeker van
Ja, maar waarom zou je op zoek gaan naar een diepere betekenis of gebaren oid in die tekst? Er zijn hoogstens verwijzingen naar Jeffrey en dat wist je 5 minuten later. De Mol ga je er niet mee ontmaskeren.
  PR en moderator donderdag 12 april 2018 @ 11:08:47 #249
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178465890
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou je op zoek gaan naar een diepere betekenis of gebaren oid in die tekst? Er zijn hoogstens verwijzingen naar Jeffrey en dat wist je 5 minuten later. De Mol ga je er niet mee ontmaskeren.
Dat impliceer ik toch ook niet? Het ging erover dat Gilles in zijn intro-praatje blijkbaar al aan de Mol kenbaar gemaakt had wie de afvaller is en we hadden het erover hoe hij dat gedaan zou hebben; of er iets in zijn tekst zat dat daarnaar verwees of dat hij dus misschien letterlijk heeft gewezen naar de afvaller voor de mol. Dus we vroegen ons af hoe Gilles dat dan aan de mol had laten weten.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 12 april 2018 @ 11:17:06 #250
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178466019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat impliceer ik toch ook niet? Het ging erover dat Gilles in zijn intro-praatje blijkbaar al aan de Mol kenbaar gemaakt had wie de afvaller is en we hadden het erover hoe hij dat gedaan zou hebben; of er iets in zijn tekst zat dat daarnaar verwees of dat hij dus misschien letterlijk heeft gewezen naar de afvaller voor de mol. Dus we vroegen ons af hoe Gilles dat dan aan de mol had laten weten.
Ik vatte (zeker de oorspronkelijke post) wel zo op eerlijk gezegd. En ik vind het persoonlijk ook niet zo interessant hoe Gilles dat doorgespeeld heeft, dus wellicht ligt het ook wel aan mij :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')