abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178081306
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081317
Kennelijk moeten de basics van hoe onze parlementaire democratie werkt hier toch nog even worden uitgespeld. Treurig maar waar.

Is elke verandering dan een verkeerde? Is het systeem zoals het er nu is perfect? Jij wilt vasthouden aan deze vorm van de parlementaire democratie. Hoe weet je zeker dat elke kleine aanpassing negatief uitpakt?
pi_178081326
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het klopt niet. Het klopt fundamenteel niet.

Als je de bevolking vraagt: wat wil je;
Groen: 65%
Blauw: 35%

Ah dan kun je niet naar iedereen luisteren. Dus ik vraag het niet aan de bevolking, en doe blauw. Nu luister ik niet naar het volk maar ik ben gekozen dus ik heb een mandaat dus ik kan blauw doen en dan vertegenwoordig ik het volk.

En hij zegt dan: je kan niet naar iedereen luisteren dus als rutte blauw kiest is dat beter dan groen.

Echt. Het klopt voor geen ene fucking meter.
Ik wil niks spoilen, maar dat is niet wat hij zegt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081329
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wil niks spoilen, maar dat is niet wat hij zegt.
Wat zegt hij dan. Het komt hier wel op neer. In plaats van dooddoeners als

"Je kan nooit iets doen dat iedereen wil"

Leg mij uit, hoe het nu beter is. Dat er nu meer kiezers tevreden zijn. Dat de keuze van de bevolking nu meer tot uiting komt. Dat dit tot beter beleid leidt.
pi_178081364
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat zegt hij dan. Het komt hier wel op neer.
Makkelijker dan hoe het er nu staat kan ik het niet uitleggen aan je.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081374
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het klopt niet. Het klopt fundamenteel niet.

Als je de bevolking vraagt: wat wil je;
Groen: 65%
Blauw: 35%
En dan kun je niet zeggen dat je namens het volk spreekt en dat het dus groen wordt.
quote:
Ah dan kun je niet naar iedereen luisteren. Dus ik vraag het niet aan de bevolking, en doe blauw. Nu luister ik niet naar het volk maar ik ben gekozen dus ik heb een mandaat dus ik kan blauw doen en dan vertegenwoordig ik het volk.

En hij zegt dan: je kan niet naar iedereen luisteren dus als rutte blauw kiest is dat beter dan groen.
Nee, dat zeg ik niet. Nergens. Ook niet iets wat erop lijkt. Gewoon niet. Niet eens een beetje.
pi_178081397
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Makkelijker dan hoe het er nu staat kan ik het niet uitleggen aan je.
Er staat NIKS

Er staat:
"Je kan niet namens het volk spreken"
"Je kan niet iedereen tevreden krijgen"

Dat zijn geen redenaties, dat zijn geen argumenten. Dat zijn godsgruwelijk passieve, sceptische, visieloze, stilstandsargumentaties, drogredenen en dooddoeners,
pi_178081427
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er staat NIKS

Er staat:
"Je kan niet namens het volk spreken"
"Je kan niet iedereen tevreden krijgen"

Dat zijn geen redenaties, dat zijn geen argumenten. Dat zijn godsgruwelijk passieve, sceptische, visieloze, stilstandsargumentaties, drogredenen en dooddoeners,
Alleen dat eerste staat er, het tweede niet. Fake news.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081446
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dan kun je niet zeggen dat je namens het volk spreekt en dat het dus groen wordt.

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Nergens. Ook niet iets wat erop lijkt. Gewoon niet. Niet eens een beetje.
Leg dan eens godgloeiende uit, zonder fucking dooddoeners, hoe het nu beter is.

Leg eens uit, dat het beter is om te zeggen: wij stemmen voor of tegen, en we vragen niet wat het volk wil, dan eerst te vragen: wat willen jullie.

Je hebt geen argumenten, enkel kortzichtige dooddoeners.

Het erge is: je hebt het niet eens door.
pi_178081468
Niemand stelt dat het ene beter is dan het andere.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081484
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Leg dan eens godgloeiende uit, zonder fucking dooddoeners, hoe het nu beter is.

Reset: je dreint constant door over dat ik een of ander standpunt moet onderbouwen dat ik niet heb.

Laatste poging. Ik zeg dat je niet kunt spreken namens een groep mensen die het over iets oneens is. Niets meer, niets minder.
pi_178081495
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alleen dat eerste staat er, het tweede niet. Fake news.
Ook jij kan het dus niet uitleggen.

Wat een dom schaperig kuddegedrag. Wat een naief, passief en sceptisch "nee dat lukt toch niet".

Hoe kan je zo schaapachtig naief en passief nietsdoen. Zonder enige redenatie, zonder enig bewijs, zonder ook maar een goede reden, vasthouden aan middelmatigheid. Zonder uit te kunnen leggen waarom de nadelen niet uitmaken, waarom dit systeem toch beter is, eraan vasthouden.
pi_178081518
Reactie op de TT, laten we over vier jaar eens kijken hoe het gaat.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_178081526
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Reset: je dreint constant door over dat ik een of ander standpunt moet onderbouwen dat ik niet heb.

Laatste poging. Ik zeg dat je niet kunt spreken namens een groep mensen die het over iets oneens is. Niets meer, niets minder.
Wat
Is
Je
Fucking
Standpunt
Dan
?

Dit is niks. Dit is geen argument voor referenda, dit is geen argument tegen referenda. Dit is helemaal niks. Pure leegte.
pi_178081534
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook jij kan het dus niet uitleggen.

Wat een dom schaperig kuddegedrag. Wat een naief, passief en sceptisch "nee dat lukt toch niet".

Hoe kan je zo schaapachtig naief en passief nietsdoen. Zonder enige redenatie, zonder enig bewijs, zonder ook maar een goede reden, vasthouden aan middelmatigheid. Zonder uit te kunnen leggen waarom de nadelen niet uitmaken, waarom dit systeem toch beter is, eraan vasthouden.
Ik zeg niet dat het ene systeem beter is dan het andere. Waarom wrijf je mij allemaal standpunten aan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081568
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat
Is
Je
Fucking
Standpunt
Dan
?
Dat je niet namens het volk kan spreken.

Dat is toch niet zo moeilijk?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081574
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat
Is
Je
Fucking
Standpunt
Dan
?

Mijn fucking standpunt is dat het onmogelijk is om namens het volk te spreken, aangezien het een groep mensen is die het over niets eens is.
pi_178081586
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat je niet namens het volk kan spreken.

Dat is toch niet zo moeilijk?
Dan moeten we de kamer opdoeken, want het zijn volksvertegenwoordigers. Daar leggen ze zelfs een eed voor af lol.
pi_178081599
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan moeten we de kamer opdoeken, want het zijn volksvertegenwoordigers. Daar leggen ze zelfs een eed voor af lol.
Als een Kamerlid namens het volk zegt te spreken, dan verkondigt hij inderdaad onzin.
pi_178081749
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mijn fucking standpunt is dat het onmogelijk is om namens het volk te spreken, aangezien het een groep mensen is die het over niets eens is.
Maar Rutte kan wel gewoon een beslissing nemen? Dan is het wel goed?

Het is dus beter om Rutte/het kabinet te laten kiezen, en dan maar te hopen dat de meerderheid voor is; dan het ff te vragen?

Dat is toch geen standpunt dat je vol kan houden.

1000ste keer: HOE. IS. DAT. BETER?
pi_178081764
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan moeten we de kamer opdoeken, want het zijn volksvertegenwoordigers. Daar leggen ze zelfs een eed voor af lol.
En dan zeggen dat pro-referendapartijen de representatieve democratie af willen schaffen.

Hoe fucking dogmatisch en dom kún jé zíjn.

Goddomme.
pi_178081782
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als een Kamerlid namens het volk zegt te spreken, dan verkondigt hij inderdaad onzin.
Net zoals jij hele dagen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178081788
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar Rutte kan wel gewoon een beslissing nemen? Dan is het wel goed?

Het is dus beter om Rutte/het kabinet te laten kiezen, en dan maar te hopen dat de meerderheid voor is; dan het ff te vragen?

Dat is toch geen standpunt dat je vol kan houden.

1000ste keer: HOE. IS. DAT. BETER?
Dit wordt echt gênant nu.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081796
Rutte geen volksvertegenwoordiger :')

FOK!-NWS geen nieuwssite :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178081800
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar Rutte kan wel gewoon een beslissing nemen? Dan is het wel goed?

Het is dus beter om Rutte/het kabinet te laten kiezen, en dan maar te hopen dat de meerderheid voor is; dan het ff te vragen?

Dat is toch geen standpunt dat je vol kan houden.

1000ste keer: HOE. IS. DAT. BETER?
Dat is mijn standpunt niet. Ook niet een beetje. Ik zeg dat dan ook nergens. Ook niet een beetje. Ik ga ook geen argumenten, uitleg of voorbeelden geven bij dat standpunt, want ik heb dat standpunt niet. Vandaar dat ik dat standpunt ook nergens uitdraag. Ook niet een beetje.

By the way: neem je me in de maling of zo?
pi_178081832
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als een Kamerlid namens het volk zegt te spreken, dan verkondigt hij inderdaad onzin.
Laat die fucking lege frase nou eens achterwege. Het gaat niet om "spreken namens het volk". Het gaat niet om een of ander mannetje dat zegt: ik weet wat het volk wil. Ik snap ze jullie niet.

Er is een referendum geweest: wat willen jullie. De uitslag is duidelijk: we willen de wet aangepast hebben.

Dan is er 1 iemand die zegt: oh jullie zeiden nee, na maatschappelijk debat, na overweging? Ik kan me dat voorstellen, en zal me daar sterk van maken.

En 1 iemand die zegt: oh jullie stemmen nee? Ach dat zien jullie fout, dat is gebaseerd op leugens, aanvallen van terroristen. Ik doe lekker toch ja.

En de eerste persoon zit dan fout! Persoon 1 kan niet namens het volk spreken en persoon 2 is volksvertegenwoordiger.

Ga toch fietsen. Van democratie heb je absoluut niks begrepen.
pi_178081836
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:35 schreef BoneThugss het volgende:
Rutte geen volksvertegenwoordiger :')

FOK!-NWS geen nieuwssite :')
Het kabinet maakt inderdaad geen deel uit van de volksvertegenwoordiging.
pi_178081867
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit wordt echt gênant nu.
Jij bent genant. Je geeft totaal geen antwoord. Begrijp je het uberhaupt wel. Ik vraag me echt af wat er in dat botte hoofd omgaat.
pi_178081883
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is mijn standpunt niet. Ook niet een beetje. Ik zeg dat dan ook nergens. Ook niet een beetje. Ik ga ook geen argumenten, uitleg of voorbeelden geven bij dat standpunt, want ik heb dat standpunt niet. Vandaar dat ik dat standpunt ook nergens uitdraag. Ook niet een beetje.

By the way: neem je me in de maling of zo?
Je bent compleet nikszeggend. Te dom om te kakken, of bewust zo bezig.

Ik vraag 100x: wat is je standpunt.

Je antwoord; dat is niet mijn standpunt.
En "je kan niet namens iedereen spreken"

Dat is toch compleet nietszeggende bullshit. Wat bedoel je daar nou mee? Wat wil je ermee zeggen? Wat zijn de consequenties. Hoe verhoudt zo'n domme oneliner zich tot deze discussie. Geef nou eindelijk, als je blieft, antwoord.
pi_178081910
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het kabinet maakt inderdaad geen deel uit van de volksvertegenwoordiging.
Top. Het kabinet doet wat het wil, en de volksvertegenwoordiging, de coalitie, stemt altijd in voor kabinetsbeleid.

Democratisch joh! Jezus. BESTE, SYSTEEM, OOIT. Wat zou je daar nou nog aan willen veranderen.
pi_178081959
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit wordt echt gênant nu.
Hmja, ik geef dit maar op totdat Mr.Major uitlegt waarom hij de Noordzee wil veranderen in de grootste bak hagelslag ter wereld.
pi_178081977
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, ik geef dit maar op totdat Mr.Major uitlegt waarom hij de Noordzee wil veranderen in de grootste bak hagelslag ter wereld.
Wat ís dit? Waar de fuck ben je nou mee bezig man?
pi_178081982
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij bent genant. Je geeft totaal geen antwoord. Begrijp je het uberhaupt wel. Ik vraag me echt af wat er in dat botte hoofd omgaat.
Er valt ook niet zoveel antwoord te geven. Jij begint over dingen die beter zijn dan andere dingen, maar daar heb ik het nooit over gehad. Waarom moet ik een antwoord geven op een standpunt dat jij mij aanwrijft?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081996
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat ís dit? Waar de fuck ben je nou mee bezig man?
Dat is toch jouw standpunt? Waarom geef je hier geen antwoord op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178082011
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat ís dit? Waar de fuck ben je nou mee bezig man?
Nou, ik bedenk ook even een standpunt voor je, zoals jij een standpunt voor mij bedenkt.
pi_178082034
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er valt ook niet zoveel antwoord te geven. Jij begint over dingen die beter zijn dan andere dingen, maar daar heb ik het nooit over gehad. Waarom moet ik een antwoord geven op een standpunt dat jij mij aanwrijft?
Je mengt je in een discussie. Je verdedigt iemand zonder standpunt. Ik zeg je hebt geen standpunt, slechts een fucking oneliner. Nietszeggend. Hoe kan ik je dan wat aanwrijven?

Ook aan jou de vraag: wat houdt dat in?
pi_178082060
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je mengt je in een discussie. Je verdedigt iemand zonder standpunt. Ik zeg je hebt geen standpunt, slechts een fucking oneliner. Nietszeggend. Hoe kan ik je dan wat aanwrijven?

Ook aan jou de vraag: wat houdt dat in?
Je kan niet namens het volk spreken, want het volk is het nergens over eens.

Dat is het punt. Verder niks. Simpel zat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178082063
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

|:(
Ja, dat is inderdaad zo'n beetje de boodschap.
pi_178082153
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dat mensen die zeggen namens het volk te spreken onzin bezigen.
En als je naar een uitslag luistert door een wet iets aan te passen zodat het draagvlak daarvoor groeit, dan zeg je dat? Dat is onzin?

En dat is slecht, dus moet je gewoon zoals Rutte toch de wet doorvoeren zoals hij eerder is geschreven, ondanks het beperkte draagvlak, terwijl je het draagvlak kan doen groeien?

En dat is dan zoals het hoort te gaan? En dat is ook goed, de beste manier zelfs?

Of niet?
pi_178082171
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er valt ook niet zoveel antwoord te geven. Jij begint over dingen die beter zijn dan andere dingen, maar daar heb ik het nooit over gehad. Waarom moet ik een antwoord geven op een standpunt dat jij mij aanwrijft?
Het moet je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat dat sinds deel 1 van versie 1 van deze topicreeks zijn manier van "discussiëren" is. Als hij er niet meer uitkomt verzint hij jouw mening en dan moet jij vervolgens maar bewijzen dat dat niet jouw mening is. Het verbaast me echt dat mensen dit gedrag blijven belonen door de trol te blijven voeren.
pi_178082191
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En als je naar een uitslag luistert door een wet iets aan te passen zodat het draagvlak daarvoor groeit, dan zeg je dat? Dat is onzin?

En dat is slecht, dus moet je gewoon zoals Rutte toch de wet doorvoeren zoals hij eerder is geschreven, ondanks het beperkte draagvlak, terwijl je het draagvlak kan doen groeien?

En dat is dan zoals het hoort te gaan? En dat is ook goed, de beste manier zelfs?

Of niet?
Nee, nu wrijf je mij weer een standpunt aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178082206
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, nu wrijf je mij weer een standpunt aan.
Ach nou moet je ophouden.

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of niet?
WAT DAN WEL?
pi_178082231
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het moet je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat dat sinds deel 1 van versie 1 van deze topicreeks zijn manier van "discussiëren" is. Als hij er niet meer uitkomt verzint hij jouw mening en dan moet jij vervolgens maar bewijzen dat dat niet jouw mening is. Het verbaast me echt dat mensen dit gedrag blijven belonen door de trol te blijven voeren.
Nee, ik vraag een miljoen keer wat iemand vindt, en ik krijg keer op keer geen antwoord. Als ik dan vraag bedoel je "dit" of niet?
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of niet?
Praat ik iemand een mening aan.
pi_178082267
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

EN WAT DE FUUUUUUUCK HOUDT DAT IN DAN?
In Jip en Janneke-taal dan:

Vijf kindjes vieren een feestje. Twee kindjes willen naar de speeltuin. Drie kindjes willen naar het zwembad. Mama zegt: de kindjes willen naar het zwembad. Nee, zegt papa. Drie kindjes willen naar het zwembad. Wel, zegt mama. Ik spreek namens de kindjes. Nee, zegt papa. Je spreekt hoogstens namens drie kindjes. Mama wordt boos. Waarom zeg jij dat de kindjes naar de speeltuin moeten? Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn. Mama wordt nog bozer. Waarom zeg jij dat de kindjes naar de speeltuin moeten?! Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn. Mama wordt nog bozer. WAAROM DE FUUUUUUUUUCK ZEG JIJ DAT DIE TYFUSKLOTETERINGKINDEREN NAAR DIE SMERIGE HOERENSPEELTUIN MOETEN!!!???

Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn en dat je hoogstens namens drie kindjes spreekt, maar zeker niet namens alle kindjes.
  zondag 25 maart 2018 @ 18:55:49 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178082276
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het moet je inmiddels toch wel duidelijk zijn dat dat sinds deel 1 van versie 1 van deze topicreeks zijn manier van "discussiëren" is. Als hij er niet meer uitkomt verzint hij jouw mening en dan moet jij vervolgens maar bewijzen dat dat niet jouw mening is. Het verbaast me echt dat mensen dit gedrag blijven belonen door de trol te blijven voeren.
Terechte analyse.

Overigens ben ik pas één keer een Baudet-aanhanger tegengekomen die op valide argumenten kon discussiëren. Toch typisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 maart 2018 @ 18:56:13 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178082287
Komt hier even 1 van de belangrijkste tekortkomingen van democratie pijnlijk aan het licht.

Ik pak er even wat popcorn bij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178082291
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Terechte analyse.

Overigens ben ik pas één keer een Baudet-aanhanger tegengekomen die op valide argumenten kon discussiëren. Toch typisch.
Da's toevallig. Ik had het net over je.
  zondag 25 maart 2018 @ 18:57:06 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178082299
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's toevallig. Ik had het net over je.
Ja, ik zag het. Prachtige uitleg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178082334
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik zag het. Prachtige uitleg.
Dank u. Ik denk niet dat ie 'm begrijpt.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 18:58:34 #50
236264 crew  capricia
pi_178082341
Wat een prachtig topic is dit geworden. O+
Definitely not CIA
pi_178082370
Man man man :')

Groenlinks en FvD verdienen elkaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178082421
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In Jip en Janneke-taal dan:

Vijf kindjes vieren een feestje. Twee kindjes willen naar de speeltuin. Drie kindjes willen naar het zwembad. Mama zegt: de kindjes willen naar het zwembad. Nee, zegt papa. Drie kindjes willen naar het zwembad. Wel, zegt mama. Ik spreek namens de kindjes. Nee, zegt papa. Je spreekt hoogstens namens drie kindjes. Mama wordt boos. Waarom zeg jij dat de kindjes naar de speeltuin moeten? Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn. Mama wordt nog bozer. Waarom zeg jij dat de kindjes naar de speeltuin moeten?! Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn. Mama wordt nog bozer. WAAROM DE FUUUUUUUUUCK ZEG JIJ DAT DIE TYFUSKLOTETERINGKINDEREN NAAR DIE SMERIGE HOERENSPEELTUIN MOETEN!!!???

Nee, zegt papa. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de kinderen het niet met elkaar eens zijn en dat je hoogstens namens drie kindjes spreekt, maar zeker niet namens alle kindjes.
Oke. Als je dat nodig hebt om het te begrijpen. Je verhouding is verkeerd. De meerderheid wil namelijk wat papa wil. Jij draait het om: dat de kinderen willen wat mama/Rutte wil. Dat ze voor hebben gestemd. Dit is een goede vergelijking:

Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van mij dus dit is de goede keuze.

En jij zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?
pi_178082474
Oké, ik ga even een gifje zoeken van iemand die zijn hoofd tegen een tafel rost.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:04:13 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178082482
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dank u. Ik denk niet dat ie 'm begrijpt.
Inmiddels weten we het zeker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178082490
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, ik ga even een gifje zoeken van iemand die zijn hoofd tegen een tafel rost.
Ik zit hier ondertussen met een bloedend hoofd en een hersenschudding. Zoek jij ff lekker het gifje.
pi_178082500
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inmiddels weten we het zeker.
Omdat het niet klopt: hij draait het om. Je begrijpt jip en janneke taal wel toch? In zijn voorbeeld spreekt degene die namens het volk spreekt namens een minderheid; maar in de huidige politieke situatie is het juist de moeder/rutte die namens de minderheid spreekt.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:05:47 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178082515
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het niet klopt: hij draait het om. Je begrijpt jip en janneke taal wel toch?
Ja, ik wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178082537
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik wel.
Duidelijk niet
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 19:06:51 #59
236264 crew  capricia
pi_178082549
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zit hier ondertussen met een bloedend hoofd en een hersenschudding. Zoek jij ff lekker het gifje.
Dit is je verklaring?
Definitely not CIA
pi_178082563
Als Rutte de sleepwet er nu doorheen knalt; spreekt hij dan namens de meerderheid, of de minderheid?
pi_178082569
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is je verklaring?
;)
pi_178082574
Oké, deze is het geworden:

pi_178082594
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Terechte analyse.

Overigens ben ik pas één keer een Baudet-aanhanger tegengekomen die op valide argumenten kon discussiëren. Toch typisch.
:')
pi_178082603
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:07 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, deze is het geworden:

[ afbeelding ]
Ga toch maar eens in op mijn situatie
pi_178082617
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:01 schreef Mr.Major het volgende:

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?
De user waar je op reageert heeft nergens gesteld dat iets beter is. Hoe fucking dom ben jij in godsnaam?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 19:09:20 #66
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178082630
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Als je dat nodig hebt om het te begrijpen. Je verhouding is verkeerd. De meerderheid wil namelijk wat papa wil. Jij draait het om: dat de kinderen willen wat mama/Rutte wil. Dat ze voor hebben gestemd. Dit is een goede vergelijking:

Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van mij dus dit is de goede keuze.

En jij zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?
Ik denk dat die kinderen inmiddels al lang lekker buiten aan het spelen zijn.

Het probleem blijft eigenlijk heel simpel, sommige zielen denken nog altijd dat democratie niets meer is als de wens van de meerderheid volgen. Dat is pertinent fout. Democratie is veel meer dan dat, of zou dat in elk geval moeten zijn.
pi_178082659
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ga toch maar eens in op mijn situatie
Ja, tragisch verhaal, lijkt me.
pi_178082688
Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van/stemden op mij dus dit is de goede keuze.

En mama zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?

Wat mama ook zou kunnen doen: he jongens: jullie willen dus liever naar het zwembad? Laten we dan naar Duinrell gaan. Daar kan je zwemmen maar ook in de speeltuin. Een prachtig idee toch.

Alle kinderen zijn blij en het was een mooi partijtje. Volgend jaar komen ze allemaal weer en Jantje wordt door alle kindertjes uitgenodigd op hun partijtje.
pi_178082702
Wie er kiest voor de moeder: die is tevreden met het huidige systeem.

Wie er kiest voor de vader: die is het met mij eens.
pi_178082710
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, tragisch verhaal, lijkt me.
Hehe. well played
  zondag 25 maart 2018 @ 19:12:02 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178082717
quote:
Het is zaterdag 25 november 2017, en op het partijcongres van Forum voor Democratie vertelt leider Thierry Baudet de leden over het dreigende einde van West-Europa. Zonder de „ongelofelijke catastrofes die de geschiedenis hebben gebroken” zou Europa nu andere zonnestelsels koloniseren en genetische ziekten hebben genezen. Maar vergiftigd door cultuurmarxisme en pathologische zelfhaat, heeft de ‘elite’ een „duizelingwekkend destructieproces” in gang gezet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178082764
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:
Wie er kiest voor de moeder: die is tevreden met het huidige systeem.

Wie er kiest voor de vader: die is het met mij eens.
Nog steeds het punt niet snappen. Knap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 19:14:05 #73
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178082767
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:
Wie er kiest voor de moeder: die is tevreden met het huidige systeem.

Wie er kiest voor de vader: die is het met mij eens.
En dus gaan we met zijn alle naar de Dierentuin.
pi_178082780
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dank u. Ik denk niet dat ie 'm begrijpt.
Je bent een groot ziener.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:14:33 #75
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178082783
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:
Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van/stemden op mij dus dit is de goede keuze.

En mama zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?
Als je het niet eens bent met mama, dan stem je maar op een andere mama.

Waarmee gelijk duidelijk is waar deze vergelijking mank loopt: kinderen kiezen hun ouders niet, en hebben strikt genomen niks te zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178082789
Mbt het referendum is het beter om te zeggen dat er een voorstel van mama ligt om naar het zwembad te gaan. 3 kinderen stemmen tegen, 2 stemmen voor.
Vervolgens zegt mama: mja, maar er is niet echt een goed alternatief, dus we gaan toch naar het zwembad, ook omdat niet duidelijk is wat ze wel willen.
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:12 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als ´ie dat gezegd heeft, dan is dat weer eens pertinente onzin.
in a crowd you lose humanity
pi_178082835
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met mama, dan stem je maar op een andere mama.

Waarmee gelijk duidelijk is waar deze vergelijking mank loopt: kinderen kiezen hun ouders niet, en hebben strikt genomen niks te zeggen.
Wanneer een metafoor je niet meer uitkomt opeens vertellen waarom een metafoor niet klopt. #triest

Dit is dus kiezen voor middelmatigheid.

Een dictator is ook gewoon democratisch. als je het niet meer met hem eens bent schiet je hem gewoon door zijn hoofd. Kijk maar:
https://www.theguardian.c(...)-dead-body-treatment

mooi toch, die Libische democratie?
pi_178082841
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:12 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is heel niet goed. Eng kereltje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178082857
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je bent een groot ziener.
Ik vermoed niet dat ik er een weddenschap op had kunnen afsluiten.
pi_178082876
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vermoed niet dat ik er een weddenschap op had kunnen afsluiten.
Ik spreek namens het volk als ik je bedank voor je input in dit topic.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178082917
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik spreek namens het volk als ik je bedank voor je input in dit topic.
Thanks volk. Ik deed het voor jullie.
pi_178082946
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Thanks volk. Ik deed het voor jullie.
Ho ho, zeg je nu dat het beter is om niet naar het volk te luisteren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:21:10 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178082971
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wanneer een metafoor je niet meer uitkomt opeens vertellen waarom een metafoor niet klopt. #triest
Hee, het was niet mijn metafoor he.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178082972
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ho ho, zeg je nu dat het beter is om niet naar het volk te luisteren?
Waar zeg ik dat de tijgers dood moeten?
  zondag 25 maart 2018 @ 19:21:34 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178082984
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
Laffe huichelaar
pi_178082994
Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van/stemden op mij dus dit is de goede keuze.

En mama zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?

Wat mama ook zou kunnen doen: he jongens: jullie willen dus liever naar het zwembad? Laten we dan naar Duinrell gaan. Daar kan je zwemmen maar ook in de speeltuin. Een prachtig idee toch.

Alle kinderen zijn blij en het was een mooi partijtje. Volgend jaar komen ze allemaal weer en Jantje wordt door alle kindertjes uitgenodigd op hun partijtje
  zondag 25 maart 2018 @ 19:22:17 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083007
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
Geen idee, maar als ie nuchter is dan is ie er slechter aan toe dan wanneer hij aan de coke zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083008
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de tijgers dood moeten?
WAT DE FUUUUUUUUUUUUUUUUUCK ZEG JE DAN?!?!?!?!?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083015
Godverdomme. Ik probeer echt nooit meer iets met Jip en Janneke-taal uit te leggen.
pi_178083019
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
Lekker belangrijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:23:00 #91
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083028
Ik heb nooit op Jigzoz gestemd. :(

Het moet maar eens afgelopen zijn met die mainstream fokkers.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083035
je zou maar zo dom zijn dat je een discussie maar links laat liggen en met zn alle gaat lopen lachen.
pi_178083038
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
Als het al zo is zal hij zeker niet de enige zijn. Maar ik denk het eigenlijk niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083069
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
je poging om te trollen krijgt geen bijval
dag meneer ''nieuw begin" :W
  zondag 25 maart 2018 @ 19:25:50 #95
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083097
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:23 schreef Mr.Major het volgende:

je zou maar zo dom zijn dat je een discussie maar links laat liggen en met zn alle gaat lopen lachen.
Ridicule is the only weapon that can be used against unintelligible propositions. - Thomas Jefferson.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083101
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
Godverdomme. Ik probeer echt nooit meer iets met Jip en Janneke-taal uit te leggen.
als je nou even leest wat ik zeg, dan kan je het juist gebruiken om tot inkeer te komen. Dat is even ongemakkelijk maar ik zal je niet veroordelen. Ik zal je complimenteren vanwege je inzicht.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:26:06 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083104
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als het al zo is zal hij zeker niet de enige zijn. Maar ik denk het eigenlijk niet.
Vraag me dat wel af, wie van onze politici het op eigen kracht niet kunnen.

Bij Baudet heb ik regelmatig het idee dat ie het niet met eigen energie dket zeg maar. Die rare stuiptrekkingen op het podium waren daar een wel heel extreem voorbeeld van
Laffe huichelaar
  zondag 25 maart 2018 @ 19:26:58 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083141
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

je poging om te trollen krijgt geen bijval
dag meneer ''nieuw begin" :W
Waarom betitel je dit als getroll? Beetje rare reactie, wat is jouw definitie van trollen dan?
Laffe huichelaar
pi_178083155
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vraag me dat wel af, wie van onze politici het op eigen kracht niet kunnen.

Bij Baudet heb ik regelmatig het idee dat ie het niet met eigen energie dket zeg maar. Die rare stuiptrekkingen op het podium waren daar een wel heel extreem voorbeeld van
:')
pi_178083166
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom betitel je dit als getroll? Beetje rare reactie, wat is jouw definitie van trollen dan?
tegen beter weten in iets stellen, met als doel een discussie te beïnvloeden.
pi_178083181
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

als je nou even leest wat ik zeg, dan kan je het juist gebruiken om tot inkeer te komen. Dat is even ongemakkelijk maar ik zal je niet veroordelen. Ik zal je complimenteren vanwege je inzicht.
Je begrijpt dus nog altijd oprecht niet wat Jigzoz eigenlijk wil zeggen. Dat voor de duidelijkheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:28:17 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083192
Ik moet trouwens bekennen dat Nanninga me reuze meeviel bij Pauw na de verkiezingen
Laffe huichelaar
pi_178083197
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je begrijpt dus nog altijd oprecht niet wat Jigzoz eigenlijk wil zeggen. Dat voor de duidelijkheid.
dat je niet namens het volk kan spreken

wat betekent dat de minderheid volgen een betere keuze is dan de meerderheid volgen
pi_178083199
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

tegen beter weten in iets stellen, met als doel een discussie te beïnvloeden.
Ik moet toegeven dat dit een meesterlijke opmerking is, als de ironie bewust is.
pi_178083200
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:26 schreef Mr.Major het volgende:

Ik zal je complimenteren vanwege je inzicht.
Namens het volk: dank.
pi_178083211
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:28 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet trouwens bekennen dat Nanninga me reuze meeviel bij Pauw na de verkiezingen
als je een poging had gedaan uit te leggen waarom zij een draak was toen ik het je 10x vroeg had je dat vast al eerder uit kunnen vogelen.

Het inzicht dat anderen toch gelijk hebben, komt dus vanzelf. Er is licht aan de horizon.
pi_178083218
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat je niet namens het volk kan spreken

wat betekent dat de minderheid volgen een betere keuze is dan de meerderheid volgen
Ja.

Nee.

50%, bijna.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:30:09 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083233
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

tegen beter weten in iets stellen, met als doel een discussie te beïnvloeden.
Ik weet niet of Baudet aan de coke zit of niet, jij evenmin.

Dus tegen beter weten in valt al af.

Daarbij stel ik een vraag. hoe probeer ik daarmee 'de discussie' te beinvloeden? Hooguit een discussie te starten.

Ik zie dus niet helemaal hoe mijn vraag aan je iegen definitie voldoet
Laffe huichelaar
  zondag 25 maart 2018 @ 19:30:28 #109
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083250
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja.

Nee.

50%, bijna.
Als je op een examen maar de helft begrijpt zak je toch als een baksteen vrees ik. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083290
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je op een examen maar de helft begrijpt zak je toch als een baksteen vrees ik. :D
Tenzij de helft genoeg is om van een geslaagd geheel te spreken.

Badum. Tssss....
pi_178083314
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet niet of Baudet aan de coke zit of niet, jij evenmin.

Dus tegen beter weten in valt al af.

Daarbij stel ik een vraag. hoe probeer ik daarmee 'de discussie' te beinvloeden? Hooguit een discussie te starten.
Jij weet net zo goed als ik, dat een beetje dansen veel waarschijnlijker redenen heeft dan gelijk aan de coke zitten. Een feestje op gang brengen bijv. Typisch gedrag van trollen is dan ook dat ze zelf ontkennen iets tegen beter weten in in te brengen.

Met ''de discussie'' bedoel ik waar we het hier over hebben. We hadden het over referenda, en nu hebben we het over het zogenaamde drugsgebruik van Thierry Baudet. Het is je dus gelukt.
pi_178083328
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tenzij de helft genoeg is om van een geslaagd geheel te spreken.

Badum. Tssss....
waar ben je nou mee bezig man :D
  zondag 25 maart 2018 @ 19:33:11 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083340
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

als je een poging had gedaan uit te leggen waarom zij een draak was toen ik het je 10x vroeg had je dat vast al eerder uit kunnen vogelen.

Het inzicht dat anderen toch gelijk hebben, komt dus vanzelf. Er is licht aan de horizon.

Ik heb dat hier ook al enkele malen verteld, waarom ik niet zo gek van Nanninga ben. Met haar rare uitspraken en gehaat.

Eigenlijk om dezelfde redenen als waarom ze zelf ook zei een beetje moe van zichzelf te worden. In dke zin heb je dus gelijk, het inzocht komt vanzelf.

Ik hen het idee dat je niet echt geinteresseerd bent in de discussie maar alleen de confrontatie maar opzoekt. Dat vind ik nogal vervelend. Kunnen we hier allemaal misscjien gewoon posten wat we denken en vinden zonder dat dat allemaal zo aggresief moet.
Laffe huichelaar
pi_178083341
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:32 schreef Mr.Major het volgende:
We hadden het over referenda
Nee, alleen jij hebt het daar steeds over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:34:39 #115
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083386
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik, dat een beetje dansen veel waarschijnlijker redenen heeft dan gelijk aan de coke zitten. Een feestje op gang brengen bijv. Typisch gedrag van trollen is dan ook dat ze zelf ontkennen iets tegen beter weten in in te brengen.

Met ''de discussie'' bedoel ik waar we het hier over hebben. We hadden het over referenda, en nu hebben we het over het zogenaamde drugsgebruik van Thierry Baudet. Het is je dus gelukt.
het is natuurlijk niet zo dat we het hier maar over één onderwerp mogen hebben of alleen dingen kunnen bespreken waar jij het op dat moment over hebt.
Laffe huichelaar
pi_178083391
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb dat hier ook al enkele malen verteld, waarom ik niet zo gek van Nanninga ben. Met haar rare uitspraken en gehaat.

Ik had het niet gelezen anders. Ik had het je wel 5 keer gevraagd maar geen antwoord gekregen.
Uiteindelijk geldt het resultaat. Daar ben ik tevreden mee.
pi_178083419
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

waar ben je nou mee bezig man :D
Dat weet hij zelf ook niet.

Wat ik wel weet is dat ik een gruwelijk hekel heb aan lieden die hun eigen mening als 'waarheid' verkondigen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178083437
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, alleen jij hebt het daar steeds over.
oh ja, jullie hadden het alleen over de dooddoener 'je kan niet namens het volk spreken'
dat was ook zo.

Iedereen is hier dan ook voorstander van het referendum, en zou anders goede en inhoudelijke argumenten aandragen waarom een referendum geen goed idee is. Iedereen snapt namelijk dat domme oneliners nietszeggend zijn en vooral de eigen zwakte blootleggen.
pi_178083450
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

het is natuurlijk niet zo dat we het hier maar over één onderwerp mogen hebben of alleen dingen kunnen bespreken waar jij het op dat moment over hebt.
dat zeg ik dan ook niet
pi_178083467
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

oh ja, jullie hadden het alleen over de dooddoener 'je kan niet namens het volk spreken'
dat was ook zo.
Exact.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083485
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat weet hij zelf ook niet.

Wat ik wel weet is dat ik een gruwelijk hekel heb aan lieden die hun eigen mening als 'waarheid' verkondigen.
Dan zal het citaat ‘Mijn meningen zijn feiten’ van 's lands grootste intellectueel je vast bevallen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083493
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat weet hij zelf ook niet.

Wat ik wel weet is dat ik een gruwelijk hekel heb aan lieden die hun eigen mening als 'waarheid' verkondigen.
Oprechte vraag:

denk je dat ik ook zo in de discussie sta, of dat ik vooral een wanhoopspoging heb gedaan om een inhoudelijke discussie op gang te brengen met mensen die enkel met oneliners komen als 'je kan niet namens het volk spreken' zonder daar enige consequenties of duidelijkheid over te verschaffen welke gevolgen die oneliners hebben voor het huidige politieke systeem en de voorgestelde veranderingen?
  zondag 25 maart 2018 @ 19:38:18 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083499
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zal het citaat ‘Mijn meningen zijn feiten’ van 's lands grootste intellectueel je vast bevallen.
Auw... _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083504
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zal het citaat ‘Mijn meningen zijn feiten’ van 's lands grootste intellectueel je vast bevallen.
Humor heb je ook al niet
pi_178083532
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Humor heb je ook al niet
Daar denkt je moeder anders over!!

:D :'( :D :'( :D _O- _O- _O-
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083555
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat weet hij zelf ook niet.

Wat ik wel weet is dat ik een gruwelijk hekel heb aan lieden die hun eigen mening als 'waarheid' verkondigen.
Geen fan dus van Baudet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178083556
Sorry, dat is een beetje kinderachtig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083558
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar denkt je moeder anders over!!

:D :'( :D :'( :D _O- _O- _O-
dank voor het leveren van het bewijs :7
  zondag 25 maart 2018 @ 19:40:23 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083560
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat zeg ik dan ook niet
Nou ja, er is niet maar plek voor één onderwerp. Dus wanneer ik iets post waar ik mijm gedachten over laat gaan, is dat niet meteen ter vervanging van het huidige onderwerp. De twee kunnen naast elkaar bestaan en nóg sterker, je hoeft niet op vragen waar je geen zin in hebt te reageren. Juist door jouw volslagen oninhoudelijke reacties op de persoon is het nu het enige waar we het over hebben.

Niemand dwingt je je gesprek te onderbreken om tegen mij van leer te trekken. Lkever niet zelfs, want ik hen liever inhoudelijke reacties op mn post.

Wellicht even bij jezelf te raden gaan?
Laffe huichelaar
pi_178083578
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:40 schreef Ludachrist het volgende:
Sorry, dat is een beetje kinderachtig.
dit kan ik prima hebben; dat verdedigen van zo'n focking oneliner, en dan nog toegeven dat het een dooddoener is ook, letterlijk zonder verdere betekenis, een stuk minder. en dan vervolgens lachen om hoe belachelijk de mening van de tegenstander is.
pi_178083589
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dit kan ik prima hebben; dat verdedigen van zo'n focking oneliner, en dan nog toegeven dat het een dooddoener is ook, een stuk minder.
Waar heb ik dat toegegeven? Citaat graag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:42:57 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083622
Het idee dat "het volk" bestaat is een vrij fundamentele denkfout van populisten. Dat gaat wel iets verder dan een one-liner.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083625
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

oh ja, jullie hadden het alleen over de dooddoener 'je kan niet namens het volk spreken'
dat was ook zo.
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Exact.
post 125 als reactie op 123
pi_178083638
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:42 schreef Molurus het volgende:
Het idee dat "het volk" bestaat is een vrij fundamentele denkfout van populisten. Dat gaat wel iets verder dan een one-liner.
het idee dat de populist zou menen te spreken namens iedereen, dat is pas een fundamentele denkfout.
pi_178083644
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dit kan ik prima hebben; dat verdedigen van zo'n focking oneliner, en dan nog toegeven dat het een dooddoener is ook, letterlijk zonder verdere betekenis, een stuk minder.
Ja, ho, wacht.

Eerder stelde jij dat media zich moeten 'herevalueren' en weet ik veel wat voor vaag gedoe allemaal, maar je wilde dat op geen enkele manier verduidelijken. En dan vind je het betekenisloos als er gesteld wordt dat Baudet niet namens een uiterst diverse groep (het volk) kan spreken?
pi_178083650
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

post 125 als reactie op 123
Dit is een grapje, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083661
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is een grapje, toch?
nee.
pi_178083673
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

nee.
Dan spijt het me voor je. Succes verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178083707
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ho, wacht.

Eerder stelde jij dat media zich moeten 'herevalueren' en weet ik veel wat voor vaag gedoe allemaal, maar je wilde dat op geen enkele manier verduidelijken. En dan vind je het betekenisloos als er gesteld wordt dat Baudet niet namens een uiterst diverse groep (het volk) kan spreken?
wat valt daaraan te verduidelijken? de PvdA in Denemarken begrijpt het, het FvD begrijpt het, denk begrijpt het, iedereen begrijpt het behalve de gevestigde politiek. De oude politiek bestaat niet meer. er komt een verandering. Die wordt nu tegengehouden doordat sommige meningen onjuist en verkeerd zouden zijn.
De kruik gaat net zo lang te water tot ie barst.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:48:20 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083740
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat valt daaraan te verduidelijken? de PvdA in Denemarken begrijpt het, het FvD begrijpt het, denk begrijpt het, iedereen begrijpt het behalve de gevestigde politiek. De oude politiek bestaat niet meer. er komt een verandering. Die wordt nu tegengehouden doordat sommige meningen onjuist en verkeerd zouden zijn.
De kruik gaat net zo lang te water tot ie barst.
Moeten wij nu bij de PvdA in Denemarken gaan informeren voor een antwoord?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:48:32 #141
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178083744
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat valt daaraan te verduidelijken? de PvdA in Denemarken begrijpt het, het FvD begrijpt het, denk begrijpt het, iedereen begrijpt het behalve de gevestigde politiek. De oude politiek bestaat niet meer. er komt een verandering. Die wordt nu tegengehouden doordat sommige meningen onjuist en verkeerd zouden zijn.
De kruik gaat net zo lang te water tot ie barst.
Word je er nou niet eens moe van je eigen mening als onfeilbaar te beschouwen?
Laffe huichelaar
pi_178083747
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan spijt het me voor je. Succes verder.
ja en nu doe je alsof je het eigenlijk geen dooddoener vindt, en dus een semi-sarcastische opmerking was.

ofwel, je hebt echt niet door op welke manier je discussieert, wat dus betekent dat jouw niveau echt op een absoluut nulpunt ligt, ofwel je bent je hier meer dan bewust van, maar je hebt geen argumenten dus dit is de beste strategie om je eigen ongelijk te verhullen.

ik hoop -voor mezelf- dat het het laatste is; zo niet zijn we namelijk nog verder van de oplossing af dan ik ooit gedacht heb.
pi_178083761
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moeten wij nu bij de PvdA in Denemarken gaan informeren voor een antwoord?
Ja
pi_178083766
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen fan dus van Baudet?
Nee.

Vind het een omhooggevallen kneus, maar heeft soms wel goede punten te pakken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 maart 2018 @ 19:49:40 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178083781
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja
Zelf weet je dus niet waar je het over hebt op zo'n manier dat je het kunt uitleggen?

Duidelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178083792
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee.

Vind het een omhooggevallen kneus, maar heeft soms wel goede punten te pakken.
Ik snap ook wel waarom je dat vindt. hoe hij daar danst is daar toch ook een plastische weergave van? Maar mij gaat het om die punten.
pi_178083813
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelf weet je dus niet waar je het over hebt op zo'n manier dat je het kunt uitleggen?

Duidelijk.
het was een retorische vraag, vragen naar de bekende weg. Het enige antwoord is natuurlijk nee. Ik wilde eens kijken hoe je zou reageren als ik dan het antwoord geef dat jij niet verwacht. Met nog meer domheid, duidelijk.
pi_178083824
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap ook wel waarom je dat vindt. hoe hij daar danst is daar toch ook een plastische weergave van? Maar mij gaat het om die punten.
Maakt toch niet uit, ieder z'n mening ^O^
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178083839
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ieder z'n mening ^O^
Inmiddels is dit al niet meer vanzelfsprekend.

Het is wel de realiteit, natuurlijk heeft iedereen een eigen mening. Dat snapt iedereen nog. Maar dat je ook een bepaalde andere mening hebt; dát is voor sommigen een bizar fenomeen.
pi_178083869
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Inmiddels is dit al niet meer vanzelfsprekend
Klopt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178083922
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Klopt.
badend in het eigen gelijk verrimpeld de huid
  zondag 25 maart 2018 @ 19:55:32 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178083926
Ik zit nog midden in het stuk "Je kunt niet namens het volk spreken" (feitelijk waar overigens), en dat ijlt en ijlt maar door. Mr Major die er echt helemaal niks van snapt en boos wordt op iedereen mbt dingen die hij zelf ter plekke verzint. Het is echt TE grappig _O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178084021
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 maart 2018 @ 20:00:59 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178084073
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 20:01:16 #155
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178084083
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, ik ga even een gifje zoeken van iemand die zijn hoofd tegen een tafel rost.
Moet zeggen dat ik het ook al verkeerd zag gaan toen je in je voorbeeld deed alsof zwembad/Thierry in meerderheid de voorkeur genoot verkondigde. Dan roep je het ook wel over jezelf af.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178084095
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zit nog midden in het stuk "Je kunt niet namens het volk spreken" (feitelijk waar overigens), en dat ijlt en ijlt maar door. Mr Major die er echt helemaal niks van snapt en boos wordt op iedereen mbt dingen die hij zelf ter plekke verzint. Het is echt TE grappig _O- _O- _O-
wat valt er te snappen dan. dat een ''populist' geen buikspreker is, en het volk geen sok aan de hand van die populist. Dat snap ik wel hoor. (en dan zeggen dat ik dingen verzin)

ik vraag wat de consequenties voor zijn uitspraak zijn in de discussie die op gang kwam over de uitspraak van Baudet dat hij dan namens het volk de uitspraak van het referendum zou gaan volgen. Dat kan hij namelijk wel gewoon doen.

Dus: wat wordt er dan wel bedoelt met die one-liner? Zitten er nadelen aan deze beslissing van Baudet? is dit schadelijk voor de democratie? Is dit geen verbetering maar juist een beschadiging van het systeem? wat zijn die negatieve consequenties dan?

Ik geef daarnaast juist de voordelen: de mening van het volk komt direct tot uiting in beleid, de kloof tussen de burger en politiek verkleint, het beleid kan worden aangepast zodat het meer draagvlak krijgt onder de bevolking, de bevolking wordt bij de besluitvorming betrokken, de keuze voor een bepaalde partij wordt er eenvoudiger van, en minder een compromis tussen 10tallen vage standpunten.

en de oppositie komt niet verder dan ''je kan niet namens het volk spreken''. En dan zeggen dat ik niet weet wat er speelt, de politiek niet begrijp, dat ik niet inhoudelijk ben en dat ik andere mensen dingen in de mond leg.

Het niveau van de tegenstanders is niet van een ongekend dieptepunt, er IS geen niveau.

Ik probeer het nog eenmaal: wat zijn de nadelen van het volgen van de uitslag van referenda?
pi_178084113
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik het ook al verkeerd zag gaan toen je in je voorbeeld deed alsof zwembad/Thierry in meerderheid de voorkeur genoot verkondigde. Dan roep je het ook wel over jezelf af.
jup, maar dan niet reageren op de kloppende vergelijking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Euribob op 25-03-2018 20:04:39 ]
pi_178084243
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar jongens, even serieus.

Denken jullie ook dat Thierry aan de coke zit?
Het is het er wel het type voor om wel eens coke te gebruiken, maar onder "aan de coke zitten" versta ik iets dat richting verslaving neigt. Of iemand op een feestje met alcohol op ook een lijntje wegsnuift vind ik echt bijzonder irrelevant.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178084252
het was toch Rutte welke hij de meerderheid steun liet genieten, terwijl dat niet klopte. Kan je dat wel terugveranderen, maar dat verandert daar niks aan.
pi_178084299
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:01 schreef Mr.Major het volgende:
Ik geef daarnaast juist de voordelen: de mening van het volk komt direct tot uiting in beleid, de kloof tussen de burger en politiek verkleint, het beleid kan worden aangepast zodat het meer draagvlak krijgt onder de bevolking, de bevolking wordt bij de besluitvorming betrokken, de keuze voor een bepaalde partij wordt er eenvoudiger van, en minder een compromis tussen 10tallen vage standpunte
mag ik dan nu van iemand horen wat de nadelen zijn, en in hoeverre die opwegen tegen deze voordelen?
  zondag 25 maart 2018 @ 20:12:00 #161
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178084332
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:08 schreef Mr.Major het volgende:
het was toch Rutte welke hij de meerderheid steun liet genieten, terwijl dat niet klopte. Kan je dat wel terugveranderen, maar dat verandert daar niks aan.
Volgens mij was het een voorbeeld van een papa en een mama, en was de mama de schreeuwlelijk met de onterechte meerderheid. Maar misschien moet je wat minder interpreteren en wat meer kijken naar de daadwerkelijke inhoud van berichten. Dat Baudet altijd vrij diep geïnterpreteerd moet worden voordat er iets zinnigs uitkomt wil nog niet zeggen dat dat de norm is bij de rest van de mensheid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 25 maart 2018 @ 20:13:13 #162
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178084363
Major, kap nou met je geraaskal. Het slaat echt helemaal nergens op.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178084386
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:13 schreef Euribob het volgende:
Major, kap nou met je geraaskal. Het slaat echt helemaal nergens op.
Waarom is dat geraaskal? Volgens mij is dat geen geraaskal, dat is een discussie over referenda, en de manier waarop partijen ermee omgaan.

Maar er is dus niemand die een inhoudelijke discussie wil of kan voeren?
  zondag 25 maart 2018 @ 20:15:06 #164
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178084418
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar er is dus niemand die een inhoudelijke discussie wil of kan voeren?
Niet met jou zoals je je nu gedraagt nee.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178084477
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Niet met jou zoals je je nu gedraagt nee.
er kan toch gewoon iemand antwoord geven op die vraag? dat is tot nu toe gewoon niet gebeurd. Er is enkel keer op keer herhaalt dat ''je kan niet namens het hele volk spreken''.

dat is toch geen antwoord? dan ben ik toch niet degene die het inhoudelijk gesprek uit de weg gaat?
pi_178084531
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:12 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij was het een voorbeeld van een papa en een mama, en was de mama de schreeuwlelijk met de onterechte meerderheid. Maar misschien moet je wat minder interpreteren en wat meer kijken naar de daadwerkelijke inhoud van berichten. Dat Baudet altijd vrij diep geïnterpreteerd moet worden voordat er iets zinnigs uitkomt wil nog niet zeggen dat dat de norm is bij de rest van de mensheid.
het voorbeeld klopte in ieder geval niet. dat was de moraal van het verhaal die we beiden doorhadden. Verder is het niet zo relevant in welke opzichten de vergelijking allemaal spaak liep. Mijn vergelijking was de juiste, en daar reageert niemand op. Wederom: ik ben niet degene die een inhoudelijke discussie uit de weg gaat.
pi_178084740
Dat kan men dan wel als zuigen bestempelen, of irritant vinden. Ik kom hier met een duidelijke inhoudelijke mening over een houding van Baudet:

Ik vind het een politiek wenselijke ontwikkeling dat partijen de uitslagen van referenda gaan volgen als deze niet tot de kernpunten van een partij behoren. Als zij hun eigen standpunt opzij kunnen zetten omdat zij zien dat de meerderheid van de bevolking een ander standpunt heeft, is dat winst. De politiek hoeft dat minder moeite doen om coalities te vormen en die volkswil uit te voeren. Dit leidt naast de eerder genoemde voorbeelden ook nog eens tot een pragmatischer en effectievere politiek. Allemaal voordelen dus.

Degenen die het hier niet mee eens zijn, weigeren met argumenten te komen, of het überhaupt uit te leggen. Zij zeggen: je kan niet namens het hele volk spreken. Echter: dat doet Baudet niet; hij spreekt niet namens ''Het gehele volk''; hij volgt de conclusie van een vraagstuk dat de bevolking is voorgelegd, waaruit een duidelijke conclusie is gekomen. (en die komt ook nog eens overeen met de partijlijn ook dus waar hebben we het over).

Dan ben ik degene die hoopt, smeekt zelfs, om een inhoudelijke discussie. Ik krijg nul op mijn rekest. Maar dan zijn het juist de tegenstanders die van zichzelf menen het gelijk aan hun zijde te hebben, want ik raak zogenaamd geïrriteerd van een zinloze one-liner die eindeloos wordt herhaald.
  zondag 25 maart 2018 @ 20:27:56 #168
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178084784
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:13 schreef Euribob het volgende:
Major, kap nou met je geraaskal. Het slaat echt helemaal nergens op.
Inderdaad, voor je het weet gaat ie nog vragen of Baudet coke gebruikt.
pi_178084806
quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Inderdaad, voor je het weet gaat ie nog vragen of Baudet coke gebruikt.
Gebruikt ie dat dan?
  zondag 25 maart 2018 @ 20:32:00 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178084920
quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Inderdaad, voor je het weet gaat ie nog vragen of Baudet coke gebruikt.
Dat is mogelijk de interessantste vraag die er is gesteld in de 127 delen van dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 20:34:55 #171
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178084996
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gebruikt ie dat dan?
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is mogelijk de interessantste vraag die er is gesteld in de 127 delen van dit topic.
SHO / [theorie] Thierry Baudet zit aan de coke
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 20:40:16 #172
236264 crew  capricia
pi_178085144
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is mogelijk de interessantste vraag die er is gesteld in de 127 delen van dit topic.
dat vind je interessanter dan de vraag hoe we het politieke systeem kunnen verbeteren?
Sad. Ga lekker temptation Island kijken ofzo
pi_178085176
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:40 schreef capricia het volgende:

[..]

2.49. _O-
ja die was erg sterk
  zondag 25 maart 2018 @ 20:44:08 #175
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178085221
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat vind je interessanter dan de vraag hoe we het politieke systeem kunnen verbeteren?
Sad. Ga lekker temptation Island kijken ofzo
Ik denk dat ik zelfs Temptation Island interessanter vind dan Baudets ideeen over hoe we het politieke systeem kunnen veranderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178085265
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelfs Temptation Island interessanter vind dan Baudets ideeen over hoe we het politieke systeem kunnen veranderen.
dus die argumenten die ik aandroeg over het referendum, die vind jij allemaal onbelangrijk of onjuist? Of vind je temptation Island super interessant (ik wil je niets in de mond leggen namelijk)
  zondag 25 maart 2018 @ 20:46:51 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085280
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

er kan toch gewoon iemand antwoord geven op die vraag? dat is tot nu toe gewoon niet gebeurd. Er is enkel keer op keer herhaalt dat ''je kan niet namens het hele volk spreken''.

dat is toch geen antwoord? dan ben ik toch niet degene die het inhoudelijk gesprek uit de weg gaat?
Gast, dat was de hele stelling. Dat was alles. Niks meer en niks minder. Als antwoord op jullie stelling dat Baudet zo geweldig was om te zeggen dat hij "voor" zou stemmen als "het volk" voor was terwijl hij tegen is. Het (feitelijk correcte) antwoord daarop was "je kunt niet namens het volk spreken". Dat jij er dan vanalles van maakt wat er niet staat is JOUW probleem. En komisch was en is het zeker: jou uit je plaat zien gaan over wat je zelf verzint _O- _O- _O-

En Euri heeft het ook niet gesnapt. Helaas. Die ging in jouw gedachtengang mee om een of andere reden :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 20:49:45 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085341
quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:27 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Inderdaad, voor je het weet gaat ie nog vragen of Baudet coke gebruikt.
Hij verzint ter plekke standpunten van anderen die helemaal niet geuit zijn. Dus ja, hij raaskalt...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 20:51:36 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085395
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:
Papa vraagt aan de kinderen: waar willen jullie heen. Zij zeggen alleen tegen papa het volgende:
"speeltuin" "zwembad" "zwembad" "speeltuin" "zwembad"

2 kinderen willen dus naar de speeltuin, 3 naar het zwembad.

Mama zegt: we gaan lekker naar de speeltuin.
Papa zegt: ik spreek namens de meerderheid; die wil naar het zwembad.
Mama zegt: jij spreekt niet namens het volk. De kinderen houden van/stemden op mij dus dit is de goede keuze.

En mama zegt dan dat papa niet namens de kinderen kan spreken, dus dat we het vooral niet aan de kinderen moeten vragen, en dat mama nu eenmaal gekozen is door het volk en dat haar keuze de beste is.

Alleen willen er maar 2 wat mama wil, en 3 wat papa wil. Maar papa heeft gezegd dat hij naar het volk wil luisteren, en hij kan iedereen tevreden maken door te luisteren, dus de keuze van mama is beter?

Wat mama ook zou kunnen doen: he jongens: jullie willen dus liever naar het zwembad? Laten we dan naar Duinrell gaan. Daar kan je zwemmen maar ook in de speeltuin. Een prachtig idee toch.

Alle kinderen zijn blij en het was een mooi partijtje. Volgend jaar komen ze allemaal weer en Jantje wordt door alle kindertjes uitgenodigd op hun partijtje.
Polderen, inderdaad de kracht van de Nederlandse politiek... daar moeten de referendafetisjisten ver uit de buurt blijven
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 maart 2018 @ 20:54:52 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085501
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Polderen, inderdaad de kracht van de Nederlandse politiek... daar moeten de referendafetisjisten ver uit de buurt blijven
Ik weet niet of het jou ook ontgaan is (verwacht van niet), maar de uitleg van Jigzoz was alleen mbt zijn stelling dat niemand "het volk" kan vertegenwoordigen omdat "het volk" geen entiteit is met een uniforme mening. Dus waarom bevestig je MrMajor in zijn waanideeën dat er iets gezegd is dat niet gezegd is?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178085509
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, ik ga even een gifje zoeken van iemand die zijn hoofd tegen een tafel rost.
you're welcome

  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 20:55:54 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085536
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het jou ook ontgaan is (verwacht van niet), maar de uitleg van Jigzoz was alleen mbt zijn stelling dat niemand "het volk" kan vertegenwoordigen omdat "het volk" geen entiteit is met een uniforme mening. Dus waarom bevestig je MrMajor in zijn waanideeën dat er iets gezegd is dat niet gezegd is?
Daar heb ik het helemaal niet over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 maart 2018 @ 20:57:27 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178085575
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dus die argumenten die ik aandroeg over het referendum, die vind jij allemaal onbelangrijk of onjuist? Of vind je temptation Island super interessant (ik wil je niets in de mond leggen namelijk)
Geheel zeker weet ik het niet, aangezien ik nog nooit een aflevering van Temptation Island heb gezien. ;)

Overigens is er in algemene zin niets mis met de vraag of en hoe we de parlementaire democratie verder kunnen verbeteren. Ik verwacht op dat punt alleen geen nieuwe inzichten van het populistische deel van het politieke spectrum. Politieke filosofie is machtig interessant, maar het niveau dat komt van partijen als PVV, TON en FvD... daar kan ik echt alleen maar om grinniken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 20:57:59 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085589
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geheel zeker weet ik het niet, aangezien ik nog nooit een aflevering van Temptation Island heb gezien. ;)

Overigens is er in algemene zin niets mis met de vraag of en hoe we de parlementaire democratie verder kunnen verbeteren. Ik verwacht op dat punt alleen geen nieuwe inzichten van het populistische deel van het politieke spectrum. Politieke filosofie is machtig interessant, maar het niveau dat komt van partijen als PVV, TON en FvD... daar kan ik echt alleen maar om grinniken.
zeg dat.. populistische meuk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 maart 2018 @ 20:58:05 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085595
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar heb ik het helemaal niet over.
Dat weet ik. Maar mijns inziens bevestig je door jouw reactie het waanidee van MrMajor dat de windmolens waartegen hij streed inderdaad vijanden waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178085726
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gast, dat was de hele stelling. Dat was alles. Niks meer en niks minder. Als antwoord op jullie stelling dat Baudet zo geweldig was om te zeggen dat hij "voor" zou stemmen als "het volk" voor was terwijl hij tegen is. Het (feitelijk correcte) antwoord daarop was "je kunt niet namens het volk spreken". Dat jij er dan vanalles van maakt wat er niet staat is JOUW probleem. En komisch was en is het zeker: jou uit je plaat zien gaan over wat je zelf verzint _O- _O- _O-

En Euri heeft het ook niet gesnapt. Helaas. Die ging in jouw gedachtengang mee om een of andere reden :D
Ik vraag 1000x wat er mee bedoelt wordt. Ik krijg geen antwoord. Ik vul dus niks in. Als ik dan vervolgens met suggesties kom is dat niet om iemand woorden in de mond te leggen, maar om de 1000 en 1ste keer eindelijk een inhoudelijk reactie te krijgen.

nogmaals: Baudet geeft aan de conclusie van het referendum te volgen. Dat is niet hetzelfde als de buikspreker te zijn met de bevolking als pop aan de hand. Dat steeds blijven herhalen vervuild dus de discussie, en het legt mij de woorden in de mond dat ik dat goed zou vinden. Het is een nietszeggende reactie, een open deur, en niet van toepassing op deze situatie.

Ik heb ook aangegeven wat daar de tientallen voordelen van zijn. Daar wordt niet op ingegaan. Er wordt slechts geschermd met een dooddoener, ''je kan niet naar het hele volk luisteren''. Het is geen discussie. Het is beschamend
pi_178085774
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Polderen, inderdaad de kracht van de Nederlandse politiek... daar moeten de referendafetisjisten ver uit de buurt blijven
ja want rutte heeft wel lekker gepolderd toen hij die sleepwet erdoor forceerde. alsjeblieft zeg dit soort dooddoeners. Het referendum is juist de nuance: zoals de wet er nu ligt is men tegen. Als men er een aantal onderdelen uithaalt, dan zou het wel goed zijn. Dat is polderen, met inbegrip van kiezer.
pi_178085863
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geheel zeker weet ik het niet, aangezien ik nog nooit een aflevering van Temptation Island heb gezien. ;)

Overigens is er in algemene zin niets mis met de vraag of en hoe we de parlementaire democratie verder kunnen verbeteren. Ik verwacht op dat punt alleen geen nieuwe inzichten van het populistische deel van het politieke spectrum. Politieke filosofie is machtig interessant, maar het niveau dat komt van partijen als PVV, TON en FvD... daar kan ik echt alleen maar om grinniken.
dus als D66 ( :') )met een pro-referendum standpunt komt is het goed, maar als het FvD ermee komt moeten we tegen zijn. Wat is dat voor logica?
  zondag 25 maart 2018 @ 21:08:27 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085880
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vraag 1000x wat er mee bedoelt wordt. Ik krijg geen antwoord. Ik vul dus niks in. Als ik dan vervolgens met suggesties kom is dat niet om iemand woorden in de mond te leggen, maar om de 1000 en 1ste keer eindelijk een inhoudelijk reactie te krijgen.

nogmaals: Baudet geeft aan de conclusie van het referendum te volgen. Dat is niet hetzelfde als de buikspreker te zijn met de bevolking als pop aan de hand. Dat steeds blijven herhalen vervuild dus de discussie, en het legt mij de woorden in de mond dat ik dat goed zou vinden. Het is een nietszeggende reactie, een open deur, en niet van toepassing op deze situatie.

Ik heb ook aangegeven wat daar de tientallen voordelen van zijn. Daar wordt niet op ingegaan. Er wordt slechts geschermd met een dooddoener, ''je kan niet naar het hele volk luisteren''. Het is geen discussie. Het is beschamend
Je kreeg wel antwoord. Maar dat negeerde je. Jij vulde en vult in voor een ander. Er werd door jou en poepz0r gezegd dat Baudet de wil vh volk uit wilde voeren en dat dat echt fantastisch van hem was. Reactie van Jigzoz (en feitelijk correct): dat kan helemaal niet, want het volk is niet 1 entiteit met een uniforme mening.

Daarna ging jij los (en nog steeds) met tirades over dingen die nooit gezegd zijn en stellingen die nooit ingenomen zijn. Je zet jezelf enorm voor schut.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178085888
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar mijns inziens bevestig je door jouw reactie het waanidee van MrMajor dat de windmolens waartegen hij streed inderdaad vijanden waren.
er is geen waanidee, er is slechts de constatering dat sommigen de discussie niet aanwillen
  zondag 25 maart 2018 @ 21:10:01 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178085913
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

er is geen waanidee, er is slechts de constatering dat sommigen de discussie niet aanwillen
Jazeker zijn er waanideeën. En ze komen van jou.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:10:09 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085917
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

er is geen waanidee, er is slechts de constatering dat sommigen de discussie niet aanwillen
ANGST voor den BAUDETRAKET!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 maart 2018 @ 21:10:18 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178085923
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dus als D66 ( :') )met een pro-referendum standpunt komt is het goed, maar als het FvD ermee komt moeten we tegen zijn. Wat is dat voor logica?
Hoe kom jij tot de conclusie dat ik achter het pro-referendum standpunt van D'66 sta?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178085928
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kreeg wel antwoord. Maar jij vulde en vult in voor een ander. Er werd door jou en poepz0r gezegd dat Baudet de wil vh volk uit wilde voeren en dat dat echt fantastisch van hem was. Reactie van Jigzoz (en feitelijk correct): dat kan helemaal niet, want het volk is niet 1 entiteit met een uniforme mening.

Daarna ging jij los (en nog steeds) met tirades over dingen die nooit gezegd zijn en stellingen die nooit ingenomen zijn. Je zet jezelf enorm voor schut.
het antwoord was ''je kan niet namens het volk spreken''.

Dat is toch geen echt antwoord man. Ik zeg helemaal niet dat Baudet de wil van het gehele volk uitvoert, ik zeg dat hij de lijn van de meerderheid zou volgen. Wat daar mis mee is heb ik nog steeds niet gehoord. Ook van jou niet. Het is duidelijk teveel gevraagd.
pi_178085941
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jazeker zijn er waanideeën. En ze komen van jou.
geef jij dan eens aan waarom het onwenselijk is dat Baudet de lijn van het referendum volgt in de tweede kamer?
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:11:33 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085957
waar zou fvd allemaal referenda over willen houden...

ik heb wel een donkerbruin vermoeden ahaha
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178085988
quote:
13s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom jij tot de conclusie dat ik achter het pro-referendum standpunt van D'66 sta?
als je dat niet doet, waarom moet je dan onderscheidt maken tussen populistische en niet populistische partijen. Als je tegen referenda bent, kan je toch gewoon zeggen dat je tegen referenda bent, dan hoef je toch niet onderscheidt te maken tussen een discussie met iemand van het FvD en iemand van GL? dan vertel je toch tegen die beide groepen dat jij van mening bent dat het referendum een slecht idee is? waarom voer je niet gewoon een discussie over het onderwerp: waarom is het referendum slecht? waarom is het een verkeerd dat Baudet ervoor kiest de lijn van het referendum te volgen?
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:13:03 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178085989
onderhand wel een beetje platrechtspopulismemoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 25 maart 2018 @ 21:13:29 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086001
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

het antwoord was ''je kan niet namens het volk spreken''.

Dat is toch geen echt antwoord man. Ik zeg helemaal niet dat Baudet de wil van het gehele volk uitvoert, ik zeg dat hij de lijn van de meerderheid zou volgen. Wat daar mis mee is heb ik nog steeds niet gehoord. Ook van jou niet. Het is duidelijk teveel gevraagd.
En dat klopt. Dat jij vervolgens gaat raaskallen en users standpunten in de schoenen schuift is jouw probleem. Niemand heeft de zaken gezegd waar jij over uit je plaat ging.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178086012
Waar ik nog altijd benieuwd naar ben, is wat Major bedoelde met dat de media moeten 'herevalueren'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 21:14:02 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086014
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

geef jij dan eens aan waarom het onwenselijk is dat Baudet de lijn van het referendum volgt in de tweede kamer?
Daar ging het helemaal niet over. En nog steeds niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 21:14:09 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178086018
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

als je dat niet doet, waarom moet je dan onderscheidt maken tussen populistische en niet populistische partijen.
Jij begrijpt niet dat er een verschil zit tussen populisme en voor- of tegenstander zijn van referenda?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:14:23 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178086022
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
Waar ik nog altijd benieuwd naar ben, is wat Major bedoelde met dat de media moeten 'herevalueren'.
eufemisme voor 'schrijven/uitzenden wat mij geriefelijk is'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178086026
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
onderhand wel een beetje platrechtspopulismemoe.
ook aan jou de vraag: als je een tegenstander bent van het referendum, waarom moet je dan een van de voorstanders persoonlijk aanvallen? waarom spreek je je niet gewoon uit tegen het referendum? dan overtuig je ook de kiezers die niet voor ''extreemrechtspopulisme'' gaan.

Is dat te moeilijk?
pi_178086036
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kreeg wel antwoord. Maar dat negeerde je. Jij vulde en vult in voor een ander. Er werd door jou en poepz0r gezegd dat Baudet de wil vh volk uit wilde voeren en dat dat echt fantastisch van hem was. Reactie van Jigzoz (en feitelijk correct): dat kan helemaal niet, want het volk is niet 1 entiteit met een uniforme mening.

Daarna ging jij los (en nog steeds) met tirades over dingen die nooit gezegd zijn en stellingen die nooit ingenomen zijn. Je zet jezelf enorm voor schut.
Bovendien blijft hij liegen over de volgorde, hij doet alsof hij netjes vroeg naar de mening van de ander terwijl hij in werkelijkheid eerst de mening voor die ander invulde en pas toen hij werd gecorrigeerd steeds agressieve ging vragen wat die ander dan wel vond (alsof het de fout is van die ander dat de kletsmajoor verzint wat de mening van die ander is). Maar ik vrees dat hij niet eens aan het trollen is, maar gewoon zo'n enorme plank voor zijn kop heeft dat het allemaal toch niet tot hem doordringt en dat hij daadwerkelijk denkt dat hij een inhoudelijke discussie aan het voeren is.
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:15:00 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178086041
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ook aan jou de vraag: als je een tegenstander bent van het referendum, waarom moet je dan een van de voorstanders persoonlijk aanvallen? waarom spreek je je niet gewoon uit tegen het referendum? dan overtuig je ook de kiezers die niet voor ''extreemrechtspopulisme'' gaan.

Is dat te moeilijk?
Heb gewoon tegen gestemd hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178086058
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar ging het helemaal niet over. En nog steeds niet.
daar ging het wel over. Dat was zogenaamd niet goed en toen kwam die discussie op gang.

Kan er nou iemand gewoon eens verdomme antwoord geven op de vraag??
  zondag 25 maart 2018 @ 21:15:36 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086061
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
Waar ik nog altijd benieuwd naar ben, is wat Major bedoelde met dat de media moeten 'herevalueren'.
Dat ze niet meer kritisch zijn op Baudet (en de andere poppetjes) en het FvD. Iets anders kan ik er iig niet van maken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178086083
Ik ben eigenlijk door het laatste referendum nogal bijgedraaid wat betreft referenda. Ik was tegen, maar ik vond de discussie over die WIV eigenlijk best zinnig, bij vlagen.

Ik ben er wel voorstander van, mits duidelijk is op welke vraag er antwoord wordt gegeven. Bij dat Oekraïne-referendum was dat zeker niet het geval; bij het laatste referendum kwam het redelijk in de buurt.
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:16:20 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178086088
LPF, PVV, TON, FVD... al bijna twintig jaar deze ellende
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178086092
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ze niet meer kritisch zijn op Baudet (en de andere poppetjes) en het FvD. Iets anders kan ik er iig niet van maken.
misschien moet je leren lezen en luisteren
  zondag 25 maart 2018 @ 21:16:45 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086098
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

daar ging het wel over. Dat was zogenaamd niet goed en toen kwam die discussie op gang.

Kan er nou iemand gewoon eens verdomme antwoord geven op de vraag??
Nee, JIJ vond en vindt dat het daar over gaat. Verder niemand. En weer uit je plaat gaan maakt je alleen nog een tikkeltje sneuer...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 21:17:13 #213
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178086109
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

Waar ik nog altijd benieuwd naar ben, is wat Major bedoelde met dat de media moeten 'herevalueren'.
Dit vind ik ook nog steeds wel een interessante vraag inderdaad. Ik vrees alleen dat we daar geen duidelijker antwoord op gaan krijgen dan 'vraag het aan de Deense PvdA'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:17:20 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086115
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

misschien moet je leren lezen en luisteren
Misschien moet je je eigen advies eens opvolgen.. Just a thought..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:17:47 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178086129
Wanneer een PVV of FvD over referenda praat, weet ik wel hoe laat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178086150
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit vind ik ook nog steeds wel een interessante vraag inderdaad. Ik vrees alleen dat we daar geen duidelijker antwoord op gaan krijgen dan 'vraag het aan de Deense PvdA'.
O, het antwoord is heel makkelijk hoor. Het betekent niets.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:18:34 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086154
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bovendien blijft hij liegen over de volgorde, hij doet alsof hij netjes vroeg naar de mening van de ander terwijl hij in werkelijkheid eerst de mening voor die ander invulde en pas toen hij werd gecorrigeerd steeds agressieve ging vragen wat die ander dan wel vond (alsof het de fout is van die ander dat de kletsmajoor verzint wat de mening van die ander is). Maar ik vrees dat hij niet eens aan het trollen is, maar gewoon zo'n enorme plank voor zijn kop heeft dat het allemaal toch niet tot hem doordringt en dat hij daadwerkelijk denkt dat hij een inhoudelijke discussie aan het voeren is.
Dat vrees ik ook inderdaad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178086189
Men is dus duidelijk niet geïnteresseerd in inhoudelijke discussies.

Men neemt hier massaal genoegen met dooddoeners, en laat argumenten compleet links liggen. Vervolgens massaal degene aanvallen die wel met argumenten komt. Lekker sneu doen. :r
  zondag 25 maart 2018 @ 21:20:18 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178086218
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:19 schreef Mr.Major het volgende:
Men is dus duidelijk niet geïnteresseerd in inhoudelijke discussies.

Men neemt hier massaal genoegen met dooddoeners, en laat argumenten compleet links liggen. Vervolgens massaal degene aanvallen die wel met argumenten komt. Lekker sneu doen. :r
Jij verkeert kennelijk in de veronderstelling dat je inhoud hebt aangedragen.

Ik garandeer je dat dat niet zo is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 21:20:54 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178086232
Ik vraag me nog steeds af waarom Major zo mad is
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178086254
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom Major zo mad is
De dj wil zijn microfoon niet aanzetten.
pi_178086268
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom Major zo mad is
Nog niet toegekomen aan herevaluatie.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:21:50 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086270
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:19 schreef Mr.Major het volgende:
Men is dus duidelijk niet geïnteresseerd in inhoudelijke discussies.

Men neemt hier massaal genoegen met dooddoeners, en laat argumenten compleet links liggen. Vervolgens massaal degene aanvallen die wel met argumenten komt. Lekker sneu doen. :r
Je verzint standpunten van anderen gaat daarover uit je plaat. Dat is niet mijn definitie van "een inhoudelijke discussie".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 21:22:05 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086283
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De dj wil zijn microfoon niet aanzetten.
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178086501
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

eufemisme voor 'schrijven/uitzenden wat mij geriefelijk is'
Daar ben ik dus ook bang voor. Figuren zoals Major hebben niet door dat niemand wordt gespaard in de media. Zo is Pechtold de afgelopen weken afgebrand in de media, bijvoorbeeld door Max Pam en Martin Sommer in de Volkskrant. Maar dat vindt Major natuurlijk weer geweldig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178086705
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De dj wil zijn microfoon niet aanzetten.
daar lijkt het haast wel op.
Maar de realiteit is dat het publiek niet wil luisteren omdat ze overtuigd zijn van hun eigen gelijk.

maar goed, voor de inhoudelijke discussie hier is de wet vrijwillig levenseinde niet meer nodig, zij is reeds overleden.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:38:53 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178086868
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

daar lijkt het haast wel op.
Maar de realiteit is dat het publiek niet wil luisteren omdat ze overtuigd zijn van hun eigen gelijk.

maar goed, voor de inhoudelijke discussie hier is de wet vrijwillig levenseinde niet meer nodig, zij is reeds overleden.
Nee, JIJ wil niet luisteren omdat je overtuigd bent van je eigen gelijk en je verzonnen standpunten.. Erg vermoeiend...

En er wordt wel degelijk inhoudelijk gediscussieerd. Jij lijkt alleen niet mee te willen doen. Tsja...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087071
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, JIJ wil niet luisteren omdat je overtuigd bent van je eigen gelijk en je verzonnen standpunten.. Erg vermoeiend...

En er wordt wel degelijk inhoudelijk gediscussieerd. Jij lijkt alleen niet mee te willen doen. Tsja...
ik heb geen standpunten verzonnen. Ik heb aangedragen dat de oppositie geen standpunt heeft.
Ik heb 10tallen voordelen van referenda, en de acceptatie ervan door de politieke partijen aangedragen. Ze worden gewoon genegeerd.

bespaar me het verdere gejank maar, jullie willen de discussie niet aangaan, en het gelul eromheen dient alleen maar om de discussie te vermijden. Als dat niet zo had geweest had ik wel een standpunt of een inhoudelijke reactie gekregen. Simpeler is het niet.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:48:28 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087114
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ik heb geen standpunten verzonnen. Ik heb aangedragen dat de oppositie geen standpunt heeft.
Ik heb 10tallen voordelen van referenda, en de acceptatie ervan door de politieke partijen aangedragen. Ze worden gewoon genegeerd.

bespaar me het verdere gejank maar, jullie willen de discussie niet aangaan, en het gelul eromheen dient alleen maar om de discussie te vermijden. Als dat niet zo had geweest had ik wel een standpunt of een inhoudelijke reactie gekregen. Simpeler is het niet.
Dat heb je wel. En daar gaat het dus mis: jij denkt van niet. Wrong.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 21:48:42 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087126
Ad nauseam.

Je eigen onzin zo vaak blijven herhalen dat al je discussiepartners afhaken en je de overwinning kan claimen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178087179
quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ad nauseam.

Je eigen onzin zo vaak blijven herhalen dat al je discussiepartners afhaken en je de overwinning kan claimen.
nee ad desperatum

1000x tegen beter weten in vragen om nu eindelijk eens een echt antwoord te krijgen. Ik begin me er eigenlijk wel over te verbazen dat er nog steeds niemand is die de discussie aan wil.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:51:38 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087209
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

nee ad desperatum

1000x tegen beter weten in vragen om nu eindelijk eens een echt antwoord te krijgen. Ik begin me er eigenlijk wel over te verbazen dat er nog steeds niemand is die de discussie aan wil.
Welke discussie :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178087251
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat heb je wel. En daar gaat het dus mis: jij denkt van niet. Wrong.
Nee niet waar; ik heb een aantal keer gevraagd:
bedoel je met ''je kan niet namens het volk spreken'' dit of dat.
en ook nog eens afgesloten met ''of niet?''

alsnog leg ik mensen woorden in de mond. Ik snap niet dat men niet gewoon kan uitleggen wat er wel bedoeld wordt. Schaamt men zich voor dat standpunt ofzo? Denk men de discussie niet aan te kunnen? of dat ze eigenlijk geen gelijk hebben? ik snap het niet. echt niet.

Ik heb duizend keer gevraagd: wat is het probleem, als Baudet zegt de lijn van het referendum te volgen.

Ik krijg GEEN antwoord.

Waarom niet?
  zondag 25 maart 2018 @ 21:54:14 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087273
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

nee ad desperatum

1000x tegen beter weten in vragen om nu eindelijk eens een echt antwoord te krijgen. Ik begin me er eigenlijk wel over te verbazen dat er nog steeds niemand is die de discussie aan wil.
Gast, hou eens op te doen of Jigzoz meer gezegd heeft dan hij gezegd heeft. JIJ maakt er dingen van die nooit gezegd zijn, gaat vervolgens uit je plaat en gaat daarna zitten slachtofferjanken. Doe ff niet of wij dat niet door hebben.. Triest figuur..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087280
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welke discussie :')
wat het nadeel is van het volgen van de uitslag van een referendum door een politieke partij, als zij hier geen uitgesproken voor- of tegenstander van zijn. Ik heb het inmiddels wel tien keer gevraagd. Dat is toch gewoon een prima vraag? daar kan toch antwoord op gegeven worden? ik heb ook aangegeven waarom ik denk dat het wel een positieve ontwikkeling is.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:54:51 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087284
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee niet waar; ik heb een aantal keer gevraagd:
bedoel je met ''je kan niet namens het volk spreken'' dit of dat.
en ook nog eens afgesloten met ''of niet?''

alsnog leg ik mensen woorden in de mond. Ik snap niet dat men niet gewoon kan uitleggen wat er wel bedoeld wordt. Schaamt men zich voor dat standpunt ofzo? Denk men de discussie niet aan te kunnen? of dat ze eigenlijk geen gelijk hebben? ik snap het niet. echt niet.

Ik heb duizend keer gevraagd: wat is het probleem, als Baudet zegt de lijn van het referendum te volgen.

Ik krijg GEEN antwoord.

Waarom niet?
Je hebt wel 100 keer antwoord gekregen, slachtoffertje..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087299
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gast, hou eens op te doen of Jigzoz meer gezegd heeft dan hij gezegd heeft. JIJ maakt er dingen van die nooit gezegd zijn, gaat vervolgens uit je plaat en gaat daarna zitten slachtofferjanken. Doe ff niet of wij dat niet door hebben.. Triest figuur..
wat heb ik gezegd dan dat jigzoz zou hebben gezegd? Het enige wat ik heb gedaan is de vraag stellen: bedoel je dit of niet?

Is dat nou zo erg?

en waarom krijg ik GEEN antwoord op mijn vraag?
  zondag 25 maart 2018 @ 21:55:59 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087305
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welke discussie :')
Exact. De "discussie" die MrMajor zelf verzonnen heeft. Echt te |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 21:56:34 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087317
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat heb ik gezegd dan dat jigzoz zou hebben gezegd? Het enige wat ik heb gedaan is de vraag stellen: bedoel je dit of niet?

Is dat nou zo erg?

en waarom krijg ik GEEN antwoord op mijn vraag?
Omdat je standpunten verzint die er niet zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087322
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt wel 100 keer antwoord gekregen, slachtoffertje..
wat is dan het antwoord ''je kan niet namens het hele volk spreken''?

dat is geen antwoord.
De vraag is: waarom is het erg dat Baudet aangeeft de conclusie van het referendum te volgen, aangezien de partij er zelf geen duidelijk standpunt over heeft: zowel voor en tegen kan begrijpen.

Hoe kan het antwoord op die vraag zijn ''je kan niet namens het hele volk spreken''? het antwoord ''12'' is dan net zo nietszeggend. Wat jij doet lijkt erop alsof je zegt: ja maar je hebt toch gewoon antwoord gekregen, het antwoord is ''12''.
  zondag 25 maart 2018 @ 21:57:35 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087340
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat is dan het antwoord ''je kan niet namens het hele volk spreken''?

dat is geen antwoord.
De vraag is: waarom is het erg dat Baudet aangeeft de conclusie van het referendum te volgen, aangezien de partij er zelf geen duidelijk standpunt over heeft: zowel voor en tegen kan begrijpen.

Hoe kan het antwoord op die vraag zijn ''je kan niet namens het hele volk spreken''?
Omdat dat gewoon feitelijk correct is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 21:58:41 #242
236264 crew  capricia
pi_178087356
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat je standpunten verzint die er niet zijn.
Niet alleen standpunten.
Een hele discussie is verzonnen. :+
Definitely not CIA
  zondag 25 maart 2018 @ 21:59:13 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087368
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:
De vraag is: waarom is het erg dat Baudet aangeeft de conclusie van het referendum te volgen, aangezien de partij er zelf geen duidelijk standpunt over heeft: zowel voor en tegen kan begrijpen.
Volgens mij is dat niet erg.

En nu?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 maart 2018 @ 21:59:17 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087369
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet alleen standpunten.
Een hele discussie is verzonnen. :+
Klopt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087384
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon feitelijk correct is.
een biefstuk bak je in een pan, is ook feitelijk correct.

HET. IS. GEEN. ANTWOORD. OP. DE. VRAAG.
Dat je niet namens het volk kan spreken, is geen nadeel van wat baudet doet. Baudet spreekt niet namens het volk, en zegt ook niet namens het volk te spreken.

Wat is het nadeel van het feit dat Baudet zegt dat het FvD lijn van het referendum zal volgen?
pi_178087394
Ik ben hier een aantal uur niet geweest en heb geen zin om 4 pagina's terug te lezen. Waar gaat dit Mr. Major gedoe over?
pi_178087404
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet erg.

En nu?
prima. Dan nu de vervolgvraag: vind je een referendum ook zinvol?
  zondag 25 maart 2018 @ 22:01:23 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087413
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

prima. Dan nu de vervolgvraag: vind je een referendum ook zinvol?
Nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 22:01:45 #249
236264 crew  capricia
pi_178087423
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:00 schreef MrSoreto het volgende:
Ik ben hier een aantal uur niet geweest en heb geen zin om 4 pagina's terug te lezen. Waar gaat dit Mr. Major gedoe over?
Over een zelfingebeelde discussie. Met denkbeeldige standpunten.
Definitely not CIA
pi_178087471
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:00 schreef MrSoreto het volgende:
Ik ben hier een aantal uur niet geweest en heb geen zin om 4 pagina's terug te lezen. Waar gaat dit Mr. Major gedoe over?
er werd gesteld dat het goed was dat Baudet de stem van de meerderheid uit het referendum zou overnemen, als dat een voor stem zou worden, ook al is hij persoonlijk tegen.

Dat was dan slecht, dus ik vroeg waarom. Toen werd er gezegd ''men kan niet namens het volk spreken''. een stelling die ik ook onderschrijf, echter niet begrijp in deze context. Ik vroeg wat daarmee bedoelt werd, en welke gevolgen dat heeft voor referenda, en de huidige politiek.

Tot nu toe heb ik geen antwoord gekregen, van niemand. Alleen Janneke gaf aan het geen probleem te vinden dat Baudet de uitslag van het referendum volgt. Dat is dan ook duidelijk.
pi_178087527
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee.
Oprecht: fijn dat je antwoord geeft.

Oké. interessant. Hoe beoordeel je de (mogelijke) gevolgen van het volgen van de uitslag van een referendum, in het stemgedrag van politieke partijen? Dus dat partijen sommige kwesties direct aan de burger overlaten, en daarin hun persoonlijke standpunt/ het standpunt van de partij, daaraan ondergeschikt vindt?
Wat vind je van de positieve gevolgen die ik daarin zie? denk je dat die bestaan of juist niet?
  zondag 25 maart 2018 @ 22:07:56 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087578
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oké. interessant. Hoe beoordeel je de (mogelijke) gevolgen van het volgen van de uitslag van een referendum, in het stemgedrag van politieke partijen? Wat vind je van de positieve gevolgen die ik daarin zie? denk je dat die bestaan of juist niet?
Het blijft hoe dan ook een raadgevend referendum. Iedere partij of iedere volksvertegenwoordiger kan zijn eigen afweging maken. Dus je blijft bij het standpunt dat je altijd al had, of je past het aan vanwege de uitslag van het referendum.

Voor allebei valt wel wat te zeggen.

Alleen de claim "het volk heeft gesproken" en alles wat daaruit volgt is per definitie misplaatst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 zondag 25 maart 2018 @ 22:08:30 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178087593
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oprecht: fijn dat je antwoord geeft.

Oké. interessant. Hoe beoordeel je de (mogelijke) gevolgen van het volgen van de uitslag van een referendum, in het stemgedrag van politieke partijen? Dus dat partijen sommige kwesties direct aan de burger overlaten, en daarin hun persoonlijke standpunt/ het standpunt van de partij, daaraan ondergeschikt vindt?
Wat vind je van de positieve gevolgen die ik daarin zie? denk je dat die bestaan of juist niet?
Die bestaan niet. Er zijn geen positieve gevolgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178087633
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het blijft hoe dan ook een raadgevend referendum. Iedere partij of iedere volksvertegenwoordiger kan zijn eigen afweging maken. Dus je blijft bij het standpunt dat je altijd al had, of je past het aan vanwege de uitslag van het referendum.

Voor allebei valt wel wat te zeggen.

Alleen de claim "het volk heeft gesproken" en alles wat daaruit volgt is per definitie misplaatst.
Het volk heeft natuurlijk wel gesproken (geschreven, een vakje ingekleurd), alleen niet alle 16 miljoen, en laat staan dat ze allemaal tegen hebben gestemd. Je kan dus inderdaad niet namens het hele volk spreken.

Het is inderdaad zo dat het niet moet, wat Baudet doet. Ook wat Buma doet mag, en ook wat geenpeil wilde doen, mag.

maar heb je ook een idee over of dit een wenselijke ontwikkeling is?
  zondag 25 maart 2018 @ 22:11:19 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087652
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

een biefstuk bak je in een pan, is ook feitelijk correct.

HET. IS. GEEN. ANTWOORD. OP. DE. VRAAG.
Dat je niet namens het volk kan spreken, is geen nadeel van wat baudet doet. Baudet spreekt niet namens het volk, en zegt ook niet namens het volk te spreken.

Wat is het nadeel van het feit dat Baudet zegt dat het FvD lijn van het referendum zal volgen?
Er was geen vraag.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087655
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die bestaan niet. Er zijn geen positieve gevolgen.
Want?
pi_178087670
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die bestaan niet. Er zijn geen positieve gevolgen.
Oké, hoezo dan niet? zou het niet zo kunnen zijn dat mensen die het vertrouwen in de politiek zijn verloren weer het gevoel krijgen dat er naar hen geluisterd worden? of zie jij dat niet als positief gevolg? Voor mij werkt dat namelijk wel zo. Dus dat is dan toch al 1/16.000.000ste positief toch? Dat D66 zich er nu sterk voor maakt om de wet iets aan te passen, is iets dat ik goed vindt van hen. Ik hoop dat het ze lukt maar ik begrijp ook dat zij in een coalitie zitten met partijen die daar anders over denken.
pi_178087697
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er was geen vraag.
jou ga ik vanaf nu negeren, je komt als een van de laatste een gesprek binnenvallen, weet totaal niet wat er aan de hand is en stelt dat er geen vraag is, terwijl ik 1000 keer een vraag heb gesteld. Ga lekker Fristi drinken.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:15:10 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087725
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

jou ga ik vanaf nu negeren, je komt als een van de laatste een gesprek binnenvallen, weet totaal niet wat er aan de hand is en stelt dat er geen vraag is, terwijl ik 1000 keer een vraag heb gesteld. Ga lekker Fristi drinken.
Prima hoor. Maar ik weet heel goed wat er aan de hand is. Heb gewoon alles gelezen. En raakte in een lachstuip door jou.
En ja, je stelde wel een vraag. Maar nav je eigen zelfverzonnen hysterie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 22:15:48 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087736
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:10 schreef Mr.Major het volgende:
maar heb je ook een idee over of dit een wenselijke ontwikkeling is?
Welke ontwikkeling bedoel je precies?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 maart 2018 @ 22:23:28 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087870
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welke ontwikkeling bedoel je precies?
Nou, dat blijft weer in het vage :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178087880
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Welke ontwikkeling bedoel je precies?
dat partijen de conclusies van referenda direct overnemen in hun stemgedrag, en dit ook van tevoren zo uitdragen: wij leggen dit standpunt liever voor aan de gehele bevolking dan dat wij hier zelf een standpunt over moeten innemen. Dit leidt ertoe dat de bevolking onze kernpunten in overweging kan nemen, en dus niet allerlei zaken moet meewegen in een stem die dan teveel een compromis zal worden.

Stel je bent een VVD'er; maar je bent ook een tegenstander van de sleepwet. Als de VVD zou zeggen: wij laten dat aan jullie over, dan komt jouw stem beter overeen met dat van de VVD.

Hier kan je eigenlijk -volgens mij- alleen tegenstander van zijn, als je zo'n beslissing niet wil overlaten aan de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Als ik echter zie hoe de beslissing tot stand is gekomen, heb ik dat vertrouwen zeker wel! Als het kabinet nu ook eens eerlijk de campagne in zou gaan, zou dat leiden tot een prachtige discussie, waarin de bevolking uiteindelijk haar keuze aangeeft (of aangeeft niet te willen stemmen: blanco, of überhaupt niet te komen). Dan kan je vervolgens proberen om het draagvlak voor een wet te vergroten, en dan door te voeren.

Misschien dat zo'n raadgevend referendum eigenlijk nog wel beter is dan een bindend referendum. De politiek houdt uiteindelijk de controle, maar heeft de keuze om de wil van de meerderheid mee te nemen, en het draagvlak onder de tegenstanders te verkleinen. Ze hoeft alleen maar te luisteren. De kloof tussen burger en politiek verdwijnt, de wil van het merendeel van de bevolking komt beter tot uiting in het beleid, en stem voor een partij is nauwkeuriger en sluit beter aan bij de overige ideeën, en er is een maatschappelijk brede discussie over wat we met een bepaald agendapunt willen.

prachtig toch?

[ Bericht 36% gewijzigd door Mr.Major op 25-03-2018 22:29:57 ]
pi_178087888
laat maar

[ Bericht 71% gewijzigd door Mr.Major op 25-03-2018 22:25:20 (ik zou je negeren) ]
  zondag 25 maart 2018 @ 22:25:22 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087917
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

word je niet moe van jezelf?

[..]

blijf anders lekker weg joh, als je hier alleen komt om onzin te spuien
_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 22:26:50 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178087944
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat partijen de conclusies van referenda direct overnemen in hun stemgedrag, en dit ook van tevoren zo uitdragen: wij leggen dit standpunt liever voor aan de gehele bevolking dan dat wij hier zelf een standpunt over moeten innemen. Dit leidt ertoe dat de bevolking onze kernpunten in overweging kan nemen, en dus niet allerlei zaken moet meewegen in een stem die dan teveel een compromis zal worden.

Stel je bent een VVD'er; maar je bent ook een tegenstander van de sleepwet. Als de VVD zou zeggen: wij laten dat aan jullie over, dan komt jouw stem beter overeen met dat van de VVD.
Partijen hebben standpunten en daarom stemmen kiezers op hen. En niet op een andere partij...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 maart 2018 @ 22:28:11 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178087972
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat partijen de conclusies van referenda direct overnemen in hun stemgedrag, en dit ook van tevoren zo uitdragen: wij leggen dit standpunt liever voor aan de gehele bevolking dan dat wij hier zelf een standpunt over moeten innemen. Dit leidt ertoe dat de bevolking onze kernpunten in overweging kan nemen, en dus niet allerlei zaken moet meewegen in een stem die dan teveel een compromis zal worden.

Stel je bent een VVD'er; maar je bent ook een tegenstander van de sleepwet. Als de VVD zou zeggen: wij laten dat aan jullie over, dan komt jouw stem beter overeen met dat van de VVD.
Volgens mij wordt in Nederland zo'n beetje ieder wetsvoorstel een compromis. Het is het directe gevolg van een stelsel dat uit meer dan twee partijen bestaat.

Ik vind het persoonlijk een wat ruggengraatloze vorm van politiek bedrijven. Ik denk dat het voor een politieke partij belangrijker is wat haar achterban van een bepaald thema vindt, dan wat het hele land ervan vindt. Daar kom je via een referendum niet achter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178088069
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Partijen hebben standpunten en daarom stemmen kiezers op hen. En niet op een andere partij...
en waarom kunnen we dat systeem niet een klein beetje aanpassen, als daar positieve gevolgen aan verbonden zijn. Jij zegt dat die niet bestaan, waarom dan niet? en wat zijn de nadelen dan waarom jij het niet wil doen?

Ik zou nooit willen vasthouden aan een systeem dat we nu hebben, omdat we dat nu hebben. Alleen als het beter is. Ik denk dat niemand zegt: ik wil per se dit systeem, of het nou slechter is of niet. Maar misschien heb ik het fout.
pi_178088120
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat partijen de conclusies van referenda direct overnemen in hun stemgedrag, en dit ook van tevoren zo uitdragen: wij leggen dit standpunt liever voor aan de gehele bevolking dan dat wij hier zelf een standpunt over moeten innemen. Dit leidt ertoe dat de bevolking onze kernpunten in overweging kan nemen, en dus niet allerlei zaken moet meewegen in een stem die dan teveel een compromis zal worden.

Stel je bent een VVD'er; maar je bent ook een tegenstander van de sleepwet. Als de VVD zou zeggen: wij laten dat aan jullie over, dan komt jouw stem beter overeen met dat van de VVD.
Leuk, maar het idee achter referenda is dat de kiezers het onderwerp bepalen. Het kan dus gebeuren dat er over iets wordt gestemd waar de VVD een helder standpunt over heeft geformuleerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 22:34:37 #269
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178088136
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

en waarom kunnen we dat systeem niet een klein beetje aanpassen, als daar positieve gevolgen aan verbonden zijn. Jij zegt dat die niet bestaan, waarom dan niet? en wat zijn de nadelen dan waarom jij het niet wil doen?

Ik zou nooit willen vasthouden aan een systeem dat we nu hebben, omdat we dat nu hebben. Alleen als het beter is. Ik denk dat niemand zegt: ik wil per se dit systeem, of het nou slechter is of niet. Maar misschien heb ik het fout.
Nederland heeft al jaren een rechtse meerderheid. Best lullig als je als GroenLinks daar je standpunten op gaat baseren, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 maart 2018 @ 22:34:56 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178088144
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

en waarom kunnen we dat systeem niet een klein beetje aanpassen, als daar positieve gevolgen aan verbonden zijn. Jij zegt dat die niet bestaan, waarom dan niet? en wat zijn de nadelen dan waarom jij het niet wil doen?

Ik zou nooit willen vasthouden aan een systeem dat we nu hebben, omdat we dat nu hebben. Alleen als het beter is. Ik denk dat niemand zegt: ik wil per se dit systeem, of het nou slechter is of niet. Maar misschien heb ik het fout.
1. Waarom reageer je nog op me?
2. Waar stel ik hetgeen je me aanwrijft?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178088160
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt in Nederland zo'n beetje ieder wetsvoorstel een compromis. Het is het directe gevolg van een stelsel dat uit meer dan twee partijen bestaat.

Ik vind het persoonlijk een wat ruggengraatloze vorm van politiek bedrijven. Ik denk dat het voor een politieke partij belangrijker is wat haar achterban van een bepaald thema vindt, dan wat het hele land ervan vindt. Daar kom je via een referendum niet achter.
Denk je niet dat wij er nu achter zijn gekomen wat de aspecten uit de Wiv zijn die het draagvlak voor die wet doen afnemen?

Ik vind het juist jammer dat de politiek zo onderverdeeld is in partijen die enkel gaan voor eigen belang. Uiteindelijk gaat het er toch om dat het land beter wordt, en niet dat iedere partij vasthoudt aan de voordelen voor de eigen achterban? Dat is de verzuiling waar we met zijn allen vanaf wilden komen.
pi_178088175
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk, maar het idee achter referenda is dat de kiezers het onderwerp bepalen. Het kan dus gebeuren dat er over iets wordt gestemd waar de VVD een helder standpunt over heeft geformuleerd.
ja, en dan kan de VVD dus van te voren aangeven: dat vinden wij te belangrijk. Zoals het CDA nu doet. Dat mag ook. Dat maakt een raadgevend referendum toch tot een prachtig middel waarin dat mogelijk is?
pi_178088192
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Waarom reageer je nog op me?
2. Waar stel ik hetgeen je me aanwrijft?
omdat je een inhoudelijke reactie gaf.
Ik wrijf je niks aan, ik vraag je iets. Een discussie heet dat.

Ik weet niet of je daar bekend mee bent, en ertoe in staat bent er een te voeren?
  zondag 25 maart 2018 @ 22:38:15 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178088201
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Denk je niet dat wij er nu achter zijn gekomen wat de aspecten uit de Wiv zijn die het draagvlak voor die wet doen afnemen?
Nee, aangezien je bij het referendum slechts kon kiezen uit de opties 'voor' en 'tegen'. Noch de voorstemmers, noch de tegenstemmers hadden de mogelijkheid om hun keuze te motiveren.
quote:
Ik vind het juist jammer dat de politiek zo onderverdeeld is in partijen die enkel gaan voor eigen belang. Uiteindelijk gaat het er toch om dat het land beter wordt, en niet dat iedere partij vasthoudt aan de voordelen voor de eigen achterban? Dat is de verzuiling waar we met zijn allen vanaf wilden komen.
Het idee van verschillende partijen is dat ze allemaal een ander idee hebben over hoe je dit land beter maakt. Zowel de VVD als de SP als de SGP hebben een bepaald ideaalbeeld van hoe ons land beter gaat worden, en die gaan het daar natuurlijk nooit over eens worden. Wel komen er af en toe eens concrete ideeën voorbij waar ze het met zijn allen mee eens zijn - en anders wordt het dus een compromis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178088255
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nederland heeft al jaren een rechtse meerderheid. Best lullig als je als GroenLinks daar je standpunten op gaat baseren, niet?
Ze baseren hun standpunten er toch niet op. Ze geven de kwestie aan het volk. Als GL zich in beide opties kan vinden, dan kan zij dat toch doen? en als ze dat niet doen, dan blijft het een partij die tegen de meerderheid van het referendum stemt; dat mag. Dan wordt in de tweede kamer gekeken of alle partijen die tegen zijn een meerderheid vormen. Zo ja: de uitslag wordt niet gevolgd. Zo nee: het is een raadgevend referendum.

Het vereist enkel een omslag in het denken.
pi_178088262
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ja, en dan kan de VVD dus van te voren aangeven: dat vinden wij te belangrijk. Zoals het CDA nu doet. Dat mag ook. Dat maakt een raadgevend referendum toch tot een prachtig middel waarin dat mogelijk is?
Maar dan is dat referendum dus een wassen neus. Stel dat er een raadpleging op poten wordt gezet over een onderwerp waarvan bekend is dat de gehele coalitie voor is. Dan kun je doodleuk naar de stembus togen, maar dat maakt dus geen verschil.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 22:42:03 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178088285
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

omdat je een inhoudelijke reactie gaf.
Ik wrijf je niks aan, ik vraag je iets. Een discussie heet dat.

Ik weet niet of je daar bekend mee bent, en ertoe in staat bent er een te voeren?
Je vraagt me niks, je schuift een standpunt in mijn schoenen, Daar pas ik voor.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178088325
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dan is dat referendum dus een wassen neus. Stel dat er een raadpleging op poten wordt gezet over een onderwerp waarvan bekend is dat de gehele coalitie voor is. Dan kun je doodleuk naar de stembus togen, maar dat maakt dus geen verschil.
Dat denk ik niet. Ten eerste kan je stemmen op partijen die referenda serieus nemen, waardoor zij al meer zetels krijgen. Dan heb je ook minder dat de hele coalitie voor is, want ook zij zullen dan gedwongen worden meer te luisteren, of zetels te verliezen. Dan zullen zij de volgende keer moeilijker een coalitie kunnen vormen. Dan kan je dus partijen echt afstraffen als zij verkeerde keuzes maken.

Het hoeft niet zo te zijn dat 1 referendum gelijk leidt tot een beter systeem. Uiteindelijk zullen de partijen met het referendum gaan werken. Zo niet dan verliezen zij zetels; of juist niet: als mensen per se willen dat de VVD haar eigen lijn uitzet, dan kan de VVD zich zo blijven opstellen.
pi_178088328
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je vraagt me niks, je schuift een standpunt in mijn schoenen.
nee hoor. Nergens heb ik gezegd dat jij iets vindt.
pi_178088409
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, aangezien je bij het referendum slechts kon kiezen uit de opties 'voor' en 'tegen'. Noch de voorstemmers, noch de tegenstemmers hadden de mogelijkheid om hun keuze te motiveren.

[..]

Het idee van verschillende partijen is dat ze allemaal een ander idee hebben over hoe je dit land beter maakt. Zowel de VVD als de SP als de SGP hebben een bepaald ideaalbeeld van hoe ons land beter gaat worden, en die gaan het daar natuurlijk nooit over eens worden. Wel komen er af en toe eens concrete ideeën voorbij waar ze het met zijn allen mee eens zijn - en anders wordt het dus een compromis.
ik denk dat de maatschappelijke discussie er toch een hoop over duidelijk heeft gemaakt. Ook Lubach heeft dat laten zien. Een kiezer is geen black box waar uiteindelijk een ja of nee uitkomt. Redenen kunnen uitgevraag worden, gepeild worden, en je kan zelfs een wet wijzigen en zeggen: als jullie hem nu niet goed vinden: vraag maar weer een referendum aan. Als het draagvlak dan toeneemt zal een nieuw referendum er niet meer komen.

Ook zou je kunnen kijken of je aan een referendum meerdere opties kan toevoegen. Je kan bijv. een aantal opties geven van zaken die je uit het wetsvoorstel wilt hebben. Dan heb je het officieel duidelijk.

klopt. maar dat verdwijnt toch niet? er zijn enkel onderwerpen waar wij directer over kunnen meebeslissen. Dan gaat het niet meer om de VVD en de SGP, maar over de achterban van die partijen, en die van andere kiezers. Geen geforceerde coalities meer over rechts, waarbij links buitenspel staat, of juist niet.

Je zei net: rechts is aan de macht. Het blijken juist de linkse kiezers te zijn die tegen hebben gestemd, en ze hebben gewonnen. De nee-stem is de meerderheid gebleken. Tegen de wil van de dwingende coalitie in. Dat is toch prachtig? Dat is directe democratie.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:49:44 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178088411
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ten eerste kan je stemmen op partijen die referenda serieus nemen, waardoor zij al meer zetels krijgen. Dan heb je ook minder dat de hele coalitie voor is, want ook zij zullen dan gedwongen worden meer te luisteren, of zetels te verliezen. Dan zullen zij de volgende keer moeilijker een coalitie kunnen vormen. Dan kan je dus partijen echt afstraffen als zij verkeerde keuzes maken.

Het hoeft niet zo te zijn dat 1 referendum gelijk leidt tot een beter systeem. Uiteindelijk zullen de partijen met het referendum gaan werken. Zo niet dan verliezen zij zetels; of juist niet: als mensen per se willen dat de VVD haar eigen lijn uitzet, dan kan de VVD zich zo blijven opstellen.
Persoonlijk stem ik liever op een partij waarvan de ideeën en plannen aansluiten bij mijn eigen overtuiging, dan op een partij waarvan ik nog niet precies weet wat ze gaan vinden behalve dan dat het conform de wens van de meerderheid van 'het volk' is. Maar dat kan persoonlijk zijn, natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178088418
In ieder geval is er een inhoudelijke discussie op gang gekomen! All I ever wished for *O* *O* *O* w/ O+ :7 O-) :Y ^O^
Geweldig toch?
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 22:51:00 #283
236264 crew  capricia
pi_178088429
Sorry, maar een referendum al dan niet serieus nemen laten afhangen van hoe belangrijk het onderwerp voor jou als partij iS?

Dan verdedig je indirect ook de VVD-opstelling na het Oekraïne-referendum.
Definitely not CIA
pi_178088440
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Persoonlijk stem ik liever op een partij waarvan de ideeën en plannen aansluiten bij mijn eigen overtuiging, dan op een partij waarvan ik nog niet precies weet wat ze gaan vinden behalve dan dat het conform de wens van de meerderheid van 'het volk' is. Maar dat kan persoonlijk zijn, natuurlijk.
Kan ik me ook goed voorstellen. Als jij dan een partij hebt waar je je bij thuisvoelt moet je daar zeker voor gaan. Ik maak me er bijv. ook niet druk om dat het CDA zegt: wij gaan tegenstemmen. Ik had alleen graag gezien dat zij dan ook een goede voorcampagne hadden gevoerd. Dan wordt een referendum geïntegreerd in het systeem, zonder dat partijen daar iets voor hoeven opofferen.
pi_178088482
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:51 schreef capricia het volgende:
Sorry, maar een referendum al dan niet serieus nemen laten afhangen van hoe belangrijk het onderwerp voor jou als partij iS?

Dan verdedig je indirect ook de VVD-opstelling na het Oekraïne-referendum.
Het probleem van dat referendum was dat de VVD met de handen gebonden was. Zij konden natuurlijk gewoon NEE zeggen tegen de EU, maar het gaat toch door. Dat had dan tot een crisis gekomen binnen de EU. Door enkel referenda te voeren over zaken waar de regering iets aan kan veranderen los je dat probleem op. Een referendum over het mogelijk maken van vliegende bezems is niet nuttig.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:55:14 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178088490
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:50 schreef Mr.Major het volgende:
In ieder geval is er een inhoudelijke discussie op gang gekomen! *O* *O* *O* w/ O+ :7 O-) :Y ^O^
Geweldig toch?
Nee. Die was er al. Alleen ging jij uit je plaat en duurde het talloze pagina's voor er weer enige discussie mogelijk was...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178088498
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Die was er al. Alleen ging jij uit je plaat en duurde het tallozo pagina's voor er weer enige discussie mogelijk was...
nee hoor. die was er niet.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:57:18 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178088515
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

nee hoor. die was er niet.
Ja, die was er wel. Misschien eens minder snel uit je plaat gaan en pagina's lang drammen met zelfverzonnen shit...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178088568
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Persoonlijk stem ik liever op een partij waarvan de ideeën en plannen aansluiten bij mijn eigen overtuiging, dan op een partij waarvan ik nog niet precies weet wat ze gaan vinden behalve dan dat het conform de wens van de meerderheid van 'het volk' is. Maar dat kan persoonlijk zijn, natuurlijk.
Alhoewel er ook partijen van zijn waar je even moet incalculeren dat ze een partijprogramma voor en na verkiezingen hebben.
pi_178088732
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Alhoewel er ook partijen van zijn waar je even moet incalculeren dat ze een partijprogramma voor en na verkiezingen hebben.
Jup. Ook een nadeel. Hoe meer standpunten zij overgeven aan referenda hoe beter zij hierop beoordeeld kunnen worden.
pi_178088750
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, die was er wel. Misschien eens minder snel uit je plaat gaan en pagina's lang drammen met zelfverzonnen shit...
Als ik 1 vraag stel, en dan geen antwoord krijg op die vraag, maar de one-liner "je kan niet namens het volk spreken" wat ik ook wel begrijp, maar niet vraag. Is dat geen discussie. Hierover ga ik geen discussie voeren, laat staan een welles nietes verhaal. Wordt eens volwassen.
  zondag 25 maart 2018 @ 23:21:50 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178088897
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik 1 vraag stel, en dan geen antwoord krijg op die vraag, maar de one-liner "je kan niet namens het volk spreken" wat ik ook wel begrijp, maar niet vraag. Is dat geen discussie. Hierover ga ik geen discussie voeren, laat staan een welles nietes verhaal. Wordt eens volwassen.
Exemplarisch.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178089336
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Exemplarisch.
mooi :O
pi_178089749
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-zn-linkst-a1596960

Proest. Wat een ophef. Wat een communist. Het land is te klein. Jesse Klaver moet afstand nemen van de standpunten van de nummer 1 van de lijst in Amsterdam. De kiezer wil duidelijkheid meneer Klaver!
pi_178089895
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat partijen de conclusies van referenda direct overnemen in hun stemgedrag, en dit ook van tevoren zo uitdragen: wij leggen dit standpunt liever voor aan de gehele bevolking dan dat wij hier zelf een standpunt over moeten innemen. Dit leidt ertoe dat de bevolking onze kernpunten in overweging kan nemen, en dus niet allerlei zaken moet meewegen in een stem die dan teveel een compromis zal worden.

Stel je bent een VVD'er; maar je bent ook een tegenstander van de sleepwet. Als de VVD zou zeggen: wij laten dat aan jullie over, dan komt jouw stem beter overeen met dat van de VVD.

Hier kan je eigenlijk -volgens mij- alleen tegenstander van zijn, als je zo'n beslissing niet wil overlaten aan de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Als ik echter zie hoe de beslissing tot stand is gekomen, heb ik dat vertrouwen zeker wel! Als het kabinet nu ook eens eerlijk de campagne in zou gaan, zou dat leiden tot een prachtige discussie, waarin de bevolking uiteindelijk haar keuze aangeeft (of aangeeft niet te willen stemmen: blanco, of überhaupt niet te komen). Dan kan je vervolgens proberen om het draagvlak voor een wet te vergroten, en dan door te voeren.

Misschien dat zo'n raadgevend referendum eigenlijk nog wel beter is dan een bindend referendum. De politiek houdt uiteindelijk de controle, maar heeft de keuze om de wil van de meerderheid mee te nemen, en het draagvlak onder de tegenstanders te verkleinen. Ze hoeft alleen maar te luisteren. De kloof tussen burger en politiek verdwijnt, de wil van het merendeel van de bevolking komt beter tot uiting in het beleid, en stem voor een partij is nauwkeuriger en sluit beter aan bij de overige ideeën, en er is een maatschappelijk brede discussie over wat we met een bepaald agendapunt willen.

prachtig toch?
Mooi hoe FvD-ers iedere keer weer laten zien dat democratie voor hen te ingewikkelde materie is.

FvP zou een betere naam zijn.
pi_178090116
quote:
9s.gif Op maandag 26 maart 2018 02:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooi hoe FvD-ers iedere keer weer laten zien dat democratie voor hen te ingewikkelde materie is.
Inhoudelijk weer.
pi_178091968
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ik heb geen standpunten verzonnen.
Ik was er eigenlijk klaar mee, maar dit soort geschiedvervalsing kan ik natuurlijk niet laten liggen. Hieronder een bloemlezing uit de 'discussie' waarin jij voor anderen geen standpunten hebt verzonnen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef Mr.Major het volgende:
Vervolgens zie jij dat als argument om dan maar niet de beslissing van het referendum te volgen.
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:52 schreef Mr.Major het volgende:

Jouw redenatie is een soort schrodingers kat-fenomeen. Als je niet aan de bevolking vraagt wat zij wil, kan je ook nooit een beslissing maken die tegen de wil van het volk in gaat.
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus zeg je: ik spreek niet via het volk; ik doe wat ik het beste vindt. Hoe is dat beter. Hoe is het beter dat Rutte zegt: 55% is tegen, dus 45% is voor. Nou dan ga ik voor die 45% want ik kan niet naar iedereen luisteren.
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:13 schreef Mr.Major het volgende:
En hij zegt dan: je kan niet naar iedereen luisteren dus als rutte blauw kiest is dat beter dan groen.
Voor de duidelijkheid, als jij dan zegt:

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:
Nee niet waar; ik heb een aantal keer gevraagd:
bedoel je met ''je kan niet namens het volk spreken'' dit of dat.
en ook nog eens afgesloten met ''of niet?''
Dan is dat gelul.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178094771
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:11 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Omdat dat jaren n decennia dag in dag uit zo speelt daar word je toch gaar moe en ziek van? :(
En dus ga je mensen maar van alles toe wensen en de tering in schelden om daarna te huilen dat je wat terug op je bord krijgt.

Goeie man.

quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:49 schreef Ludachrist het volgende:
Voor de duidelijkheid, als jij dan zegt:

[..]

Dan is dat gelul.
Hij bedoelde het niet zo.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:48:56 #299
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178096379
quote:
9s.gif Op maandag 26 maart 2018 02:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooi hoe FvD-ers iedere keer weer laten zien dat democratie voor hen te ingewikkelde materie is.

FvP zou een betere naam zijn.
Maak dan een topic genaamd ''FvP Centraal'' en donder eindelijk eens op met dat eindeloze getroll hier.
pi_178096419
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maak dan een topic genaamd ''FvP Centraal'' en donder eindelijk eens op met dat eindeloze getroll hier.
Ook wel vrij typerend voor het FvD, ja. Kritiek is niet welkom.
pi_178096426
Slotje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')