abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2018 @ 20:35:33 #26
36461 Joppy
geen colaboy
pi_178085009
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Veeboeren mogen maar op 20% van hun land mais verbouwen. De rest moet gras zijn. Als die verplichting er niet was, dan was mais het belangrijkste voer geweest.
Dat is geen verplichting, maar heeft te maken met mestwetgeving. Met grasland mag de mestuitstoot hoger zijn. Dat is dus een afweging tussen opbrengst, mestuitstoot en kosten die de boer maakt. En die valt in Nederland uit in het voordeel van gras.
Let the beat control your body!
  zondag 25 maart 2018 @ 21:40:37 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178086925
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef polderturk het volgende:
Is het trouwens mogelijk om distributiecentra veel hoger te maken? Bijvoorbeeld 4 verdiepingen ofzo?
Geen probleem. Ze moeten juist inzetten op volautomatische pakhuizen die de goederen gerobotiseerd uit het schap halen. Dergelijke pakhuizen kunnen flink de hoogte in en hebben tussen de schappen veel minder ruimte nodig.

Mijn verwachting is dat Oost-Nederland de nieuwe 'haven' van Nederland wordt omdat de Chinezen bepaalde goederen per trein naar Europa willen vervoeren. Dat doen ze nu al met de Poolse transporteur PKP. De ambitie is om de reistijd terug te brengen naar een week, terwijl het per schip al gauw 3 tot 5 weken is. Daarmee wordt de route Rotterdam - Polen interessant voor transporteurs omdat ze zowel goederen vanuit Rotterdam transporteren en vice versa waardoor de trein of vrachtwagen altijd vol zit. En dat is kassa.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178088210
Als student even dergelijk werk gedaan, zwaar werk met amper pauze, nooit correcte uitbetaling van het salaris en veelal rare uren :') drie uur werken en dan twee uur wachten en dan weer zes uur mogen werken :')

Nooit, nooit doen! Je kan als student nog beter bij de AH of de McD gaan werken.
pi_178088319
En dan maar blèren dat je geen geschikte kandidaat kan vinden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178088320
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Dat inderdaad. Wat een onmeuïge teringbende is dat zeg :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178088617
Geinig wel dat er alleen bovengronds gebouwd wordt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_178088669
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Nog een paar tandjes erger dan Salesforce inderdaad, en dat is al "1 keer, nooit meer"
graag verwijderen
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 23:10:20 #33
236264 crew  capricia
pi_178088728
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:06 schreef fyah het volgende:

[..]

Nog een paar tandjes erger dan Salesforce inderdaad, en dat is al "1 keer, nooit meer"
Beiden een ramp. :+
Definitely not CIA
  zondag 25 maart 2018 @ 23:26:32 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178089268
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:36 schreef polderturk het volgende:
Maar met 53.000 vacatures is er inmiddels al een groot tekort aan personeel. En de grond raakt op.
_O- _O-

Onder de juiste condities zullen er heel veel mensen bij de hekken staan te springen om er te mogen werken. De vraag en aanbod is dus niet goed. Oftewel alleen het personeel dat voor een hongerloon komt werken raakt op.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178092028
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
:D

Dodelijk saai ja :P
pi_178092182
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:22 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk een personeelstekort is, dan doen ze de lonen omhoog en is het tekort zo opgelost. Maar dat willen ze liever niet natuurlijk. Liever goedkope arbeiders met slechte arbeidsvoorwaarden, dan kunnen ze meer verdienen.
Jep dat zie je overal. Tekort aan ingenieurs maar vervolgens blijven de salarissen achter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 26 maart 2018 @ 09:19:36 #38
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_178092296
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:22 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk een personeelstekort is, dan doen ze de lonen omhoog en is het tekort zo opgelost. Maar dat willen ze liever niet natuurlijk. Liever goedkope arbeiders met slechte arbeidsvoorwaarden, dan kunnen ze meer verdienen.
Meer Oost-Europeanen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 26 maart 2018 @ 10:49:21 #39
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178093940
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:34 schreef halfway het volgende:

[..]

Doe eens een bron daarvan?
Het is 1 van de eisen van de derogatie voor de hoeveelheid mest die een boer uit mag rijden op grasland:

quote:
Van de totale oppervlakte landbouwgrond die u op 15 mei bij uw bedrijf in gebruik heeft, bestaat minimaal 80 % uit grasland. Met grasland bedoelen we gras dat u teelt voor diervoeder. De percelen heeft u van 15 mei tot en met 15 september onafgebroken als grasland in gebruik. Als u grasland vernieuwt, mag u die percelen ook meetellen. Gras voor graszaad of graszoden, siergrassen en gras als vanggewas telt niet mee als grasland.
https://www.rvo.nl/onderw(...)-berekenen/derogatie
pi_178093984
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:49 schreef freako het volgende:

[..]

Het is 1 van de eisen van de derogatie voor de hoeveelheid mest die een boer uit mag rijden op grasland:

[..]

https://www.rvo.nl/onderw(...)-berekenen/derogatie
Dank
^O^
U bent geweldig.
De boer die ik ken zou graag meer mais willen verbouwen omdat dat per m2 meer opbrengt.
Maar dat mag hij dus niet.
Dan hoeft hij minder soya crush te kopen.
Dan vraag ik me af wat beter voor het milieu is.
Hier extra mais verbouwen of soya crush helemaal uit Zuid-Amerika importeren?
  maandag 26 maart 2018 @ 12:51:51 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178096455
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef polderturk het volgende:
Is het trouwens mogelijk om distributiecentra veel hoger te maken? Bijvoorbeeld 4 verdiepingen ofzo?
Hoe hoog denk je dat die krengen zijn?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178096887
Werk zat dus als men zich wil laten omscholen van apothekers, raketgeleerden en chirurgen naar dozenschuiver!

NWS / Amper werk voor apothekers, raketgeleerden en chirurgen

Ik zeg laten wij ze stimuleren door de uitkeringen direct! te stoppen en ze te wijzen op een plek waar zat werk te vinden is! :7
pi_178096936
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:51 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe hoog denk je dat die krengen zijn?
3 verdiepingen?
pi_178097081
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:11 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Werk zat dus als men zich wil laten omscholen van apothekers, raketgeleerden en chirurgen naar dozenschuiver!

NWS / Amper werk voor apothekers, raketgeleerden en chirurgen

Ik zeg laten wij ze stimuleren door de uitkeringen direct! te stoppen en ze te wijzen op een plek waar zat werk te vinden is! :7
Is wel grappig luie mensen die anderstalige luie mensen willen stimuleren om voor een laag loon te gaan werken. Hebben die niet door dat zij dan uit hun warm nest moeten komen?
pi_178097147
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Is wel grappig luie mensen die anderstalige luie mensen willen stimuleren om voor een laag loon te gaan werken. Hebben die niet door dat zij dan uit hun warm nest moeten komen?
Ik ben erg ijverig en vlijtig dus absoluut niet lui.
Jij misschien wel!

Warm nest? nee alles zelf moeten doen.

Stap uit het raam van je torentje de hofvijver in aub ..
pi_178097866
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Dit haha. Ik heb tijdens m'n bachelor ook een semester SAP gehad. Tering wat is dat een deprimerend programma.

Ik zeg trouwens niet dat het een slecht programma is, het is denk ik de belangrijkste supply chain software die bestaat.
pi_178099813
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat project is gelukkig ook geen drama bij defensie... :')

http://www.logistiek.nl/s(...)er-project-101133769
Ik heb bij een aantal bedrijven SAP implementaties gezien, toen ik voor het eerst hoorde hoeveel tabellen de database had, wilde ik het eerst niet geloven (iets van 50.000). Je denkt dat met de geparametriseerde software elk bedrijf er zo mee zou kunnen werken :{ helaas, er moeten dan aanpassingen komen. Dan komen de bussen met SAP consultants binnen die puisten in de sowieso al onbegrijpelijke lappendeken gaan plaatsen.
Naast de dure licenties en de giga bijkomende kosten voor maatwerk, kan ik mij idd voorstellen dat men op 900 miljoen uitkomt.

(voor dat geld bouw je makkelijk maatwerk software waar de klant echt wat aan heeft)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_178099865
Mja, helaas zijn dat vaak van die bedrijven die 0 vastigheid bieden voor hun werknemers en ook nog eens een kutloontje. Dan is het niet raar dat je voorraad op raakt.
pi_178099964
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Dit. Gvd ik zou nog eerder IS strijder worden.
pi_178101647
quote:
16s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:24 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ik ben erg ijverig en vlijtig dus absoluut niet lui.
Jij misschien wel!

Warm nest? nee alles zelf moeten doen.

Stap uit het raam van je torentje de hofvijver in aub ..
Ik bedoel met warm nest, de verwarmde woning welke jij hebt en nooit voor langere tijd verlaat. Terwijl iedereen die jij wil stimuleren tot werken, langdurig in de koude moet blijven. Met de daaraan verbonden nadelige gevolgen voor de huid en het gelaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')