https://nos.nl/artikel/22(...)uit-zijn-voegen.htmlquote:Nederland, pakhuis van Noordwest-Europa, barst uit zijn voegen
In Nederland is het afgelopen jaar het recordaantal van bijna twee miljoen vierkante meter aan distributiecentra in gebruik genomen. Ongeveer evenveel als vierhonderd voetbalvelden. De komende jaren zal het aantal blokkendozen langs snelwegen en op bedrijfsterreinen flink verder groeien.
Vooral grote internationale ondernemingen staan in de rij om Europa te bevoorraden vanuit Nederland. Maar met 53.000 vacatures is er inmiddels al een groot tekort aan personeel. En de grond raakt op.
Dat blijkt uit cijfers van makelaarsvereniging NVM Business en een rondje langs de grootste vastgoedontwikkelaars in de logistiek. "Je ziet nu ook voor het eerst dat de ontwikkelaars al bouwen voordat ze huurders of kopers hebben", zegt Liesbeth Kramer van NVM Business. "De vraag is enorm."
In tien jaar tijd is het aantal vierkante meters aan distributiecentra in Nederland met bijna 40 procent toegenomen tot ruim 30 miljoen vierkante meter. In Noord-Brabant staan de meeste grote opslagruimten, maar Limburg is de afgelopen jaren bezig aan een inhaalrace en zag het aantal meters verdubbelen.
Alle winkelstraten
"Alle belangrijke winkelstraten, van Londen tot Parijs en het Duitse Ruhrgebied, worden bevoorraad vanuit Zuid-Nederland", zegt Joost Uwents, bestuursvoorzitter van de Belgisch-Nederlandse vastgoedontwikkelaar WDP, marktleider in Nederland. "Kijk bijvoorbeeld naar Trade Port Venlo Noord, daar zitten allerlei grote modemerken die van daaruit half Europa beleveren. Inmiddels klontert er een hele industrie omheen; webdesigners, IT-bedrijven, fotostudio's en arbeidsbemiddelaars."
De Belg Uwents is lovend over de Nederlandse aanpak. "Nederland heeft deze industrie de afgelopen jaren uit volle overtuiging omarmd. Kijk alleen al naar de infrastructuur. De wegen rond Rotterdam en Eindhoven zijn opgeknapt en uitgebreid. Dat ligt er nu goed bij. Ook het spoor en de waterwegen zijn in prima staat. En de geografische ligging is natuurlijk goed. Dat geldt uiteraard ook voor België, maar daar is deze kans niet goed benut."
De Merwedebrug moet zo snel mogelijk vervangen/verbreed worden. Alle plaatsen waar veel files voorkomen moeten aangepakt worden. Dan kunnen we doorgroeien.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Beleid wat zich uitbetaald al is het te hopen dat het ook veel andere bedrijven gaat aantrekken.
En maar klagen over vervuilde lucht!quote:Op zondag 25 maart 2018 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Beleid wat zich uitbetaald al is het te hopen dat het ook veel andere bedrijven gaat aantrekken.
Waar denk dat de zuivelindustrie opdraait? Of zie je een weiland als braak liggend terrein?quote:Op zondag 25 maart 2018 17:36 schreef polderturk het volgende:
Er is niet genoeg grond beschikbaar. Ik stel voor dat we Groningen en Friesland aantrekkelijker maken.
...
Niet alles is daar weiland toch? De inkomens en de werkgelegenheid lopen daar achter op de rest van Nederland. Ik denk dat ze in Groningen en Friesland wel extra werkgelegenheid willen.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Waar denk dat de zuivelindustrie opdraait? Of zie je een weiland als braak liggend terrein?
En waar wil je het personeel vandaan halen? Er is nu al een tekort.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Beleid wat zich uitbetaald al is het te hopen dat het ook veel andere bedrijven gaat aantrekken.
Uit de bijstand.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef halfway het volgende:
[..]
En waar wil je het personeel vandaan halen? Er is nu al een tekort.
Dat ongemotiveerde volk stuur ik meteen weer weg, als ze al komen opdraven.quote:
zitten die tegenwoordig niet allemaal continue in stallen?quote:Op zondag 25 maart 2018 17:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Waar denk dat de zuivelindustrie opdraait? Of zie je een weiland als braak liggend terrein?
Neequote:Op zondag 25 maart 2018 18:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zitten die tegenwoordig niet allemaal continue in stallen?
Het is in ieder geval niet vanzelfsprekend meer dat ze nu allemaal vanaf de lente in de weide te vinden zijnquote:
In Friesland hoofdzakelijk wel. Maar ja boeie, Friesland ligt toch te ver uit de richting voor distributiecentraquote:Op zondag 25 maart 2018 18:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet vanzelfsprekend meer dat ze nu allemaal vanaf de lente in de weide te vinden zijn
Dat er niet overal koeien in het weiland staan, wil niet zeggen dar het weiland daarom geen functie heeft. Het gras van de weilanden is nog altijd het belangrijkste voer voor de koeien.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet vanzelfsprekend meer dat ze nu allemaal vanaf de lente in de weide te vinden zijn
Dat zou best kunnen. Maar je kan dan ook bijvoorbeeld soja aan koeien gevenquote:Op zondag 25 maart 2018 18:48 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat er niet overal koeien in het weiland staan, wil niet zeggen dar het weiland daarom geen functie heeft. Het gras van de weilanden is nog altijd het belangrijkste voer voor de koeien.
Veeboeren mogen maar op 20% van hun land mais verbouwen. De rest moet gras zijn. Als die verplichting er niet was, dan was mais het belangrijkste voer geweest.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:48 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat er niet overal koeien in het weiland staan, wil niet zeggen dar het weiland daarom geen functie heeft. Het gras van de weilanden is nog altijd het belangrijkste voer voor de koeien.
Doe eens een bron daarvan?quote:Op zondag 25 maart 2018 19:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Veeboeren mogen maar op 20% van hun land mais verbouwen. De rest moet gras zijn. Als die verplichting er niet was, dan was mais het belangrijkste voer geweest.
Gewoon meer betalen. Voor 4000 E/maand staan ze in de rij voor een functie als magazijnmedewerker.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef halfway het volgende:
[..]
En waar wil je het personeel vandaan halen? Er is nu al een tekort.
Als er daadwerkelijk een personeelstekort is, dan doen ze de lonen omhoog en is het tekort zo opgelost. Maar dat willen ze liever niet natuurlijk. Liever goedkope arbeiders met slechte arbeidsvoorwaarden, dan kunnen ze meer verdienen.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef halfway het volgende:
[..]
En waar wil je het personeel vandaan halen? Er is nu al een tekort.
Dat is geen verplichting, maar heeft te maken met mestwetgeving. Met grasland mag de mestuitstoot hoger zijn. Dat is dus een afweging tussen opbrengst, mestuitstoot en kosten die de boer maakt. En die valt in Nederland uit in het voordeel van gras.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Veeboeren mogen maar op 20% van hun land mais verbouwen. De rest moet gras zijn. Als die verplichting er niet was, dan was mais het belangrijkste voer geweest.
Geen probleem. Ze moeten juist inzetten op volautomatische pakhuizen die de goederen gerobotiseerd uit het schap halen. Dergelijke pakhuizen kunnen flink de hoogte in en hebben tussen de schappen veel minder ruimte nodig.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef polderturk het volgende:
Is het trouwens mogelijk om distributiecentra veel hoger te maken? Bijvoorbeeld 4 verdiepingen ofzo?
Dat inderdaad. Wat een onmeuïge teringbende is dat zegquote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Nog een paar tandjes erger dan Salesforce inderdaad, en dat is al "1 keer, nooit meer"quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Beiden een ramp.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:06 schreef fyah het volgende:
[..]
Nog een paar tandjes erger dan Salesforce inderdaad, en dat is al "1 keer, nooit meer"
Dat project is gelukkig ook geen drama bij defensie...quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
quote:Op zondag 25 maart 2018 17:36 schreef polderturk het volgende:
Maar met 53.000 vacatures is er inmiddels al een groot tekort aan personeel. En de grond raakt op.
quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Jep dat zie je overal. Tekort aan ingenieurs maar vervolgens blijven de salarissen achter.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:22 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk een personeelstekort is, dan doen ze de lonen omhoog en is het tekort zo opgelost. Maar dat willen ze liever niet natuurlijk. Liever goedkope arbeiders met slechte arbeidsvoorwaarden, dan kunnen ze meer verdienen.
Meer Oost-Europeanen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:22 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk een personeelstekort is, dan doen ze de lonen omhoog en is het tekort zo opgelost. Maar dat willen ze liever niet natuurlijk. Liever goedkope arbeiders met slechte arbeidsvoorwaarden, dan kunnen ze meer verdienen.
Het is 1 van de eisen van de derogatie voor de hoeveelheid mest die een boer uit mag rijden op grasland:quote:
https://www.rvo.nl/onderw(...)-berekenen/derogatiequote:Van de totale oppervlakte landbouwgrond die u op 15 mei bij uw bedrijf in gebruik heeft, bestaat minimaal 80 % uit grasland. Met grasland bedoelen we gras dat u teelt voor diervoeder. De percelen heeft u van 15 mei tot en met 15 september onafgebroken als grasland in gebruik. Als u grasland vernieuwt, mag u die percelen ook meetellen. Gras voor graszaad of graszoden, siergrassen en gras als vanggewas telt niet mee als grasland.
Dankquote:Op maandag 26 maart 2018 10:49 schreef freako het volgende:
[..]
Het is 1 van de eisen van de derogatie voor de hoeveelheid mest die een boer uit mag rijden op grasland:
[..]
https://www.rvo.nl/onderw(...)-berekenen/derogatie
Hoe hoog denk je dat die krengen zijn?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef polderturk het volgende:
Is het trouwens mogelijk om distributiecentra veel hoger te maken? Bijvoorbeeld 4 verdiepingen ofzo?
3 verdiepingen?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe hoog denk je dat die krengen zijn?
Is wel grappig luie mensen die anderstalige luie mensen willen stimuleren om voor een laag loon te gaan werken. Hebben die niet door dat zij dan uit hun warm nest moeten komen?quote:Op maandag 26 maart 2018 13:11 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Werk zat dus als men zich wil laten omscholen van apothekers, raketgeleerden en chirurgen naar dozenschuiver!
NWS / Amper werk voor apothekers, raketgeleerden en chirurgen
Ik zeg laten wij ze stimuleren door de uitkeringen direct! te stoppen en ze te wijzen op een plek waar zat werk te vinden is!
Ik ben erg ijverig en vlijtig dus absoluut niet lui.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:21 schreef torentje het volgende:
[..]
Is wel grappig luie mensen die anderstalige luie mensen willen stimuleren om voor een laag loon te gaan werken. Hebben die niet door dat zij dan uit hun warm nest moeten komen?
Dit haha. Ik heb tijdens m'n bachelor ook een semester SAP gehad. Tering wat is dat een deprimerend programma.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Ik heb bij een aantal bedrijven SAP implementaties gezien, toen ik voor het eerst hoorde hoeveel tabellen de database had, wilde ik het eerst niet geloven (iets van 50.000). Je denkt dat met de geparametriseerde software elk bedrijf er zo mee zou kunnen werken helaas, er moeten dan aanpassingen komen. Dan komen de bussen met SAP consultants binnen die puisten in de sowieso al onbegrijpelijke lappendeken gaan plaatsen.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat project is gelukkig ook geen drama bij defensie...
http://www.logistiek.nl/s(...)er-project-101133769
Dit. Gvd ik zou nog eerder IS strijder worden.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Ik bedoel met warm nest, de verwarmde woning welke jij hebt en nooit voor langere tijd verlaat. Terwijl iedereen die jij wil stimuleren tot werken, langdurig in de koude moet blijven. Met de daaraan verbonden nadelige gevolgen voor de huid en het gelaat.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:24 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ik ben erg ijverig en vlijtig dus absoluut niet lui.
Jij misschien wel!
Warm nest? nee alles zelf moeten doen.
Stap uit het raam van je torentje de hofvijver in aub ..
Oh dan is het goedquote:Op maandag 26 maart 2018 16:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bedoel met warm nest, de verwarmde woning welke jij hebt en nooit voor langere tijd verlaat. Terwijl iedereen die jij wil stimuleren tot werken, langdurig in de koude moet blijven. Met de daaraan verbonden nadelige gevolgen voor de huid en het gelaat.
Eigenlijk wel ja:quote:Op zondag 25 maart 2018 18:46 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Maar ja boeie, Friesland ligt toch te ver uit de richting voor distributiecentra
https://www.rtlnieuws.nl/(...)or-distributiecentraquote:Personeel gezocht: Nederland populair voor distributiecentra
Het aantal distributiecentra in ons land groeit zo hard, dat de rek er in sommige regio's uit is. Er is een tekort aan personeel en grond om op te bouwen wordt steeds schaarser. Ook voor Kuehne + Nagel, een van de grootste spelers in Nederland, is personeel vinden 'ontzettend lastig'.
"Vanaf de werkvloer tot mid- en senior level, overal is een tekort", vertelt Caroline Tjan van Kuehne + Nagel, een wereldwijd opererend distributiebedrijf uit Zwitserland met 23 locaties in Nederland. "Het is een enorme uitdaging om personeel te vinden, aan te nemen en te behouden."
Vanaf die locaties, met in totaal een oppervlak van 410.000 vierkante meter, doet het bedrijf de logistiek voor onder meer Albert Heijn, Nestlé, Starbucks, Cisco, Philips, Rolls Royce, Heineken, Pepsico en Nespresso.
Nijpend tekort
Het tekort aan geschikt personeel in de logistiek begint in sommige regio's zelfs nijpend te worden, blijkt ook uit een index van Tempo-Team, onderdeel van Randstad. "Globaal gezien we de meeste schaarste voor logistiek medewerkers in het midden en zuiden van het land", meldt een woordvoerder.
Vooral in de regio's rond Venlo, Eindhoven en Amsterdam was er eind vorig jaar een schreeuwend tekort aan personeel. In het laatste kwartaal van vorig jaar waren er ruim 50.000 vacatures, vooral magazijn- en logistiek medewerkers zijn veelgevraagd.
Werven op opleidingen
Om toch aan personeel te komen, werft Kuehne + Nagel zelfs op opleidingen logistiek. "We willen de aanwas meteen van scholen afhalen", vertelt Tjan. "Het is onze prioriteit om onszelf als werkgever zo aantrekkelijk en zichtbaar mogelijk te maken."
In Sittard-Geleen is er ook schaarste, bevestigt Maarten de Kever, woordvoerder van wethouder Pieter Meekels, die economie in z'n portefeuille heeft. "Er zijn veel Polen aan het werk en de werkloosheid in de regio is lager dan het landelijke gemiddelde, dat is jarenlang niet voorgekomen."
'Grond uitverkocht'
De vraag naar loodsen en warenhuizen om elektronica, kleding, parfum en andere spullen die je online kunt bestellen op te slaan en in te pakken om te versturen, stuwde vorig jaar zelfs de vastgoedmarkt naar een record. In totaal werd bijna 2 miljoen vierkante kilometer logistiek vastgoed verhuurd of verkocht, meldde de NVM vorige maand.
Dat is ook te merken in de gemeente Sittard-Geleen. "Wij hebben geen grond meer voor nieuwe distributiecentra, we zijn uitverkocht", vertelt de Kever.
Enorm achterland
De gemeente is vanwege de ligging een populaire plek voor bedrijven om hun distributie te organiseren. "Je hebt hier een enorm achterland: Nordrhein-Westfalen heeft meer inwoners dan Nederland en je bent ook zo in Luik", vertelt De Kever.
"We zitten op het kruispunt oost-west en noord-zuid, aan de snelweg Antwerpen - Keulen en de A2", zegt hij. Daarnaast is er vervoer over water mogelijk via het Julianakanaal en via het spoor.
Genoeg grond in Venlo
Diezelfde voordelen biedt Greenport Venlo ook op industrieterrein Trade Port Noord, waar op dit moment twaalf distributiecentra staan of worden gebouwd. Er zijn vooral veel modebedrijven te vinden, zoals Michael Kors, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Under Armour, laat woordvoerder Marion Poulissen van Greenport Venlo weten.
Greenport Venlo, met de gemeenten Venlo, Horst aan de Maas en Venray en de provincie Limburg als aandeelhouders, heeft nog geen 'nee' hoeven verkopen aan bedrijven. In tegenstelling tot het zuidelijker gelegen Sittard-Geleen, is er nog zo'n 170 hectare grond beschikbaar.
Eisen aan bedrijven
De grote vraag naar grond in Sittard-Geleen zorgt er wel voor dat de gemeente eisen kan stellen aan bedrijven, zoals dat ze minimaal twee van de drie transportmogelijkheden moeten gebruiken.
"Het is zonde om onze industriegrond alleen te gebruiken voor transport over de weg terwijl er overheidsgeld is geïnvesteerd in de containerterminal aan het water", legt De Kever uit.
In de haven van de gemeente in Born is zelfs een apart douanekantoor, zodat containers uit Rotterdam zonder vertraging met een binnenschip naar Limburg gevaren kunnen worden.
Blauwe banaan
Het zuiden van Nederland ligt heel centraal in de zogeheten blauwe banaan. Dat is een economische regio die zich banaanvormig uitstrekt van het noord-westen van Engeland tot het noorden van Italië. De kleur blauw zou zijn afgeleid van de kleur van de vlag van de Europese Unie of verwijzen naar de arbeiders, 'blue collar workers', die werken in de fabrieken in de regio.
"De Nederlandse markt heeft alles: toegang tot zee via de Rotterdamse Haven en de lucht via Schiphol en het is goed bereikbaar via land en spoor", vertelt Tjan van Kuehne + Nagel. "We halen alles binnen via Nederland, maar verspreiden het ook weer verder."
In Sittard-Geleen zijn onder meer de distributiecentra van automerken Mitsubishi en Volvo gehuisvest. Volvo heeft de distributie uitbesteed aan bezorger DHL, dat mede voor dit doel zijn intrek heeft genomen in een van de grootste gebouwen van Nederland.
Dat gebouw is eigendom van Leeyen Vastgoed, die het gebouw uit de grond stampte zonder dat het van tevoren al huurders had.
'Geografische ligging'
De keuze van DHL voor Nederland ten opzichte van België of Duitsland heeft twee redenen, vertelt een woordvoerder van het Duitse bedrijf: "De geografische ligging, het vestigingsklimaat, zoals dat ook aantrekkelijk is voor andere buitenlandse bedrijven, en goed gekwalificeerd personeel."
Dat is nog wel te vinden, ondanks de krapte op de arbeidsmarkt, 'maar we moeten er wel wat harder aan trekken', aldus de woordvoerder.
'Gok is goed uitgepakt'
"We hebben gewoon de gok genomen en dat is goed uitgepakt", vertelt een woordvoerder van het bedrijf. "We hebben geen probleem om het vol te krijgen, we zijn nog in onderhandeling met enkele partijen." Of er ook buitenlandse bedrijven interesse hebben, wil hij niet zeggen.
Is leuk man, al die t-codes.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:54 schreef Monolith het volgende:
Als je een hekel hebt aan je leven, dan zou ik SAP kennis gaan opdoen.
Eindhoven en Venlo liggen aan de snelweg die Rotterdam aan het Ruhrgebied verbindt. Gebieden langs de snelweg die Rotterdam aan Antwerpen verbindt zijn ook veel gevraagd.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)or-distributiecentra
https://www.volkskrant.nl(...)-landschap~bd28556f/quote:ANALYSE DISTRIBUTIE IN NEDERLAND
De verdozing van het Nederlandse landschap
Ze verrijzen overal in het landschap: enorme, meestal grijze rechthoekige, vrijwel raamloze gebouwen. Begin 2017 telde Nederland 1.760 van deze distributiecentra die een totaal van 28 miljoen vierkante meters besloegen. En de groei zet door.
John Schoorl 18 mei 2018, 17:32
Voor de "gemiddelde gebruiker'' die SAP gewoon nodig heeft voor zijn werk is het ook een drama programma.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:57 schreef Oud_student het volgende:
Ik heb bij een aantal bedrijven SAP implementaties gezien, toen ik voor het eerst hoorde hoeveel tabellen de database had, wilde ik het eerst niet geloven (iets van 50.000). Je denkt dat met de geparametriseerde software elk bedrijf er zo mee zou kunnen werken helaas, er moeten dan aanpassingen komen. Dan komen de bussen met SAP consultants binnen die puisten in de sowieso al onbegrijpelijke lappendeken gaan plaatsen.
Naast de dure licenties en de giga bijkomende kosten voor maatwerk, kan ik mij idd voorstellen dat men op 900 miljoen uitkomt.
(voor dat geld bouw je makkelijk maatwerk software waar de klant echt wat aan heeft)
Laten ze maar weer gastarbeiders uit Turkije en Marokko halen want Nederlanders willen dit dozenschuiven- werk niet meer doen.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef halfway het volgende:
[..]
En waar wil je het personeel vandaan halen? Er is nu al een tekort.
NL willen normale arbeidstijden en loonquote:Op zondag 20 mei 2018 11:43 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laten ze maar weer gastarbeiders uit Turkije en Marokko halen want Nederlanders willen dit dozenschuiven- werk niet meer doen.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 20 mei 2018 11:43 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laten ze maar weer gastarbeiders uit Turkije en Marokko halen want Nederlanders willen dit dozenschuiven- werk niet meer doen.
Zullen we slavernij ook weer terug invoeren in Nederland?quote:Op zondag 20 mei 2018 11:43 schreef paulgo het volgende:
[..]
Laten ze maar weer gastarbeiders uit Turkije en Marokko halen want Nederlanders willen dit dozenschuiven- werk niet meer doen.
Dit artikel had ik toevallig ook gelezen. Wat je aan de foto's kunt zien is dat de pakhuizen betrekkelijk laag zijn, terwijl dit veel hoger kan met geautomatiseerde magazijnen. Je hebt gelijk minder personeel nodig.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 14:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-landschap~bd28556f/
In ons kleine land moeten we zeker de lucht in bouwen.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit artikel had ik toevallig ook gelezen. Wat je aan de foto's kunt zien is dat de pakhuizen betrekkelijk laag zijn, terwijl dit veel hoger kan met geautomatiseerde magazijnen. Je hebt gelijk minder personeel nodig.
Ben je stemmen geweest ja of nee, als ja, jij hebt je stem afgegeven dat die welke de stem kregen zich daar maar om bekommeren, jij denkt toch niet dat ik denk we geven hun dat geld zomaar he.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
In ons kleine land moeten we zeker de lucht in bouwen.
quote:Op zondag 20 mei 2018 18:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben je stemmen geweest ja of nee, als ja, jij hebt je stem afgegeven dat die welke de stem kregen zich daar maar om bekommeren, jij denkt toch niet dat ik denk we geven hun dat geld zomaar he.
Behandelen ze in Noord de honden zo slecht?quote:Op zondag 20 mei 2018 23:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Gewoon omdat ze als nog minder dan een hond behandeld worden
Daar zit je zo in .quote:
Lijkt me verstandiger een directe trein verbinding over de Afsluitdijk te maken richting de randstad. Dan ben je vanuit Friesland binnen 30 minuten in Amsterdam.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet alles is daar weiland toch? De inkomens en de werkgelegenheid lopen daar achter op de rest van Nederland. Ik denk dat ze in Groningen en Friesland wel extra werkgelegenheid willen.
Als de woonlasten dan niet meer als 20% van het inkomen zou bedragen, is de hoogbouw zeer zeker geen stomme zet.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
In ons kleine land moeten we zeker de lucht in bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |