abonnement Unibet Coolblue
pi_178079239

Een standpunt van de PVV over 'nationaliteiten', dus zal er snel racisme en discriminatie worden geroepen door de media en politiek zelf. Echter is het geen slecht standpunt. Als er mensen in de tweede kamer zich niet mogen uitspreken over bijvoorbeeld de Armeense genocide, omdat als ze dan in Turkije komen zij strafrechtelijk vervolgt worden. Dat betekent dat zij vanuit een ander land, in mijn voorbeeld Erogan, ons het zwijgen kunnen opleggen in de tweede kamer. Met dat principe zou de dubbele nationaliteit afgeschaft moet worden. Wat vinden jullie?
pi_178079254
:')
pi_178079262
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
:')
Toelichting graag.
pi_178079274
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:50 schreef Vasion het volgende:

[..]

Toelichting graag.
PVV zegt al genoeg. :')
pi_178079278
quote:
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
Ah, ik weet genoeg.
pi_178079293
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:51 schreef Vasion het volgende:

[..]

Ah, ik weet genoeg.
Ook echt alleen Nederlanders kunnen zich druk maken over dubbele nationaliteiten. Typisch.
pi_178079340
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook echt alleen Nederlanders kunnen zich druk maken over dubbele nationaliteiten. Typisch.
Dat generaliseren van je steeds _O-
pi_178079358
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:54 schreef Vasion het volgende:

[..]

Dat generaliseren van je steeds _O-
Waarom open je dan een topic over de dubbele paspoorten? Blijkbaar klopt mijn 'generalisatie' ook. :')
pi_178079372
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom open je dan een topic over de dubbele paspoorten? Blijkbaar klopt mijn 'generalisatie' ook. :')
Namens welke groep spreek ik dan? :D
pi_178079388
Niet per se tegen.

Er is wel een aantal moeilijkheden. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die geen afstand kunnen doen van de andere nationaliteit? Mogen die mensen dan niet de politiek in?
pi_178079444
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Physsic het volgende:
Niet per se tegen.

Er is wel een aantal moeilijkheden. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die geen afstand kunnen doen van de andere nationaliteit? Mogen die mensen dan niet de politiek in?
Dat is precies het punt. :) Geen afstand kunnen doen van een andere mogendheid maakt een politieke carrière daardoor haast onmogelijk.
pi_178079493
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:57 schreef Vasion het volgende:

[..]

Dat is precies het punt. :) Geen afstand kunnen doen van een andere mogendheid maakt een politieke carrière daardoor haast onmogelijk.
Oh, is dat het punt. Ik heb de video niet gezien.
pi_178080233
Wat mij betreft zou dit geen discussie moeten zijn, het had jaren geleden al afgeschaft moeten zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_178080482
Paspoort maar een papiertje. Zegt niks over hoe iemand geïntegreerd is.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:53:07 #15
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_178080811
Ik vind personen met twee paspoorten onbetrouwbaar.
Eén daarvan is Kajsa Ollongren.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_178080877
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:53 schreef PandaDrop het volgende:
Ik vind personen met twee paspoorten onbetrouwbaar.
Eén daarvan is Kajsa Ollongren.
Zou je haar met één paspoort wel betrouwbaar vinden?
  zondag 25 maart 2018 @ 17:59:16 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_178080968
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zou je haar met één paspoort wel betrouwbaar vinden?
Nee, ze zit in een kabinet met VVD. VVD is per definitie onbetrouwbaar.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_178081006
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:59 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Nee, ze zit in een kabinet met VVD. VVD is per definitie onbetrouwbaar.
Hm. Dan moeten die dus eigenlijk wél een dubbele nationaliteit krijgen.
  zondag 25 maart 2018 @ 18:03:20 #19
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_178081050
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Dan moeten die dus eigenlijk wél een dubbele nationaliteit krijgen.
Kak, waarom meng ik hier in.
Ff fok.nl op 127.0.0.1 zetten.
Doei
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_178081073
Ik heb er drie.
pi_178081139
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik heb er drie.
Dan ben jij ononbetrouwbaar, dus dan zit je goed. Wel uitkijken voor een eventuele vierde.
pi_178081168
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben jij ononbetrouwbaar, dus dan zit je goed. Wel uitkijken voor een eventuele vierde.
Wellicht lid van de VVD. Dan is het toch mis.
pi_178081187
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wellicht lid van de VVD. Dan is het toch mis.
Dan moet ie 1 nationaliteit opgeven en dan klopt het weer.
pi_178088696
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:49 schreef Vasion het volgende:
Als er mensen in de tweede kamer zich niet mogen uitspreken over bijvoorbeeld de Armeense genocide, omdat als ze dan in Turkije komen zij strafrechtelijk vervolgt worden. Dat betekent dat zij vanuit een ander land, in mijn voorbeeld Erogan, ons het zwijgen kunnen opleggen in de tweede kamer. Met dat principe zou de dubbele nationaliteit afgeschaft moet worden. Wat vinden jullie?
En wat voor de rest dan? Ik heb bijvoorbeeld een dubbel paspoort (Zweeds en NL) en ben redelijk politiek actief in beide landen.

Waarom zou ik, als staatsburger van Nederland niet de 2e kamer in mogen omdat ik (al volgens hele strikte regels) een dubbele nationaliteit heb gekregen?

Je hebt een punt over die genocide bevoorbeeld, maar er zijn vast betere oplossingen dan gewoon iedereen met een dubbele nationaliteit uit te sluiten.
pi_178088902
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Physsic het volgende:
Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die geen afstand kunnen doen van de andere nationaliteit? Mogen die mensen dan niet de politiek in?
Politiek kun je natuurlijk op verschillende niveau's bedrijven. Als je in een grote stad of landelijk de politiek in gaat, zul je zien dat je met een dubbele nationaliteit altijd de schijn tegen hebt. Het is dan ook verstandig om deze schijn te vermijden en de ruimte te maken voor geestverwanten die wel geloofwaardig voor een standpunt kunnen pleiten, zonder dat er aan hun loyaliteit wordt getwijfeld. Er zijn tal van redenen, waardoor een kandidaat niet geloofwaardig kan zijn, een dubbele nationaliteit is slechts een van de vele variaties. Iemand die hart voor zijn partij/gedachtegoed heeft, draagt zijn zetel over naar een partijgenoot.
pi_178088927
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:08 schreef gogosweden het volgende:
Je hebt een punt over die genocide bevoorbeeld, maar er zijn vast betere oplossingen dan gewoon iedereen met een dubbele nationaliteit uit te sluiten.
zoals?
  zondag 25 maart 2018 @ 23:36:14 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178089051
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:22 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Politiek kun je natuurlijk op verschillende niveau's bedrijven. Als je in een grote stad of landelijk de politiek in gaat, zul je zien dat je met een dubbele nationaliteit altijd de schijn tegen hebt. Het is dan ook verstandig om deze schijn te vermijden en de ruimte te maken voor geestverwanten die wel geloofwaardig voor een standpunt kunnen pleiten, zonder dat er aan hun loyaliteit wordt getwijfeld. Er zijn tal van redenen, waardoor een kandidaat niet geloofwaardig kan zijn, een dubbele nationaliteit is slechts een van de vele variaties. Iemand die hart voor zijn partij/gedachtegoed heeft, draagt zijn zetel over naar een partijgenoot.
Nee hoor. Bij idioten als jij wel kennelijk, maar wat boeit dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178089110
quote:
18s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij idioten als jij wel kennelijk, maar wat boeit dat?
Niet bij idioten zoals 'ik'. Het is internationaal vrij gebruikelijk om af te zien van een publieke politieke functie met een dubbele nationaliteit. West-Europa is een beetje de uitzondering, maar ik kan nou niet zeggen dat het in West-Europa door iedereen breed geaccepteer wordt.
pi_178089271
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Physsic het volgende:
Niet per se tegen.

Er is wel een aantal moeilijkheden. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die geen afstand kunnen doen van de andere nationaliteit? Mogen die mensen dan niet de politiek in?
Goede oplossing. Niet in de Nederlandse politiek omdat het thuisland aan de touwtjes trekt. Heel misschien in de gemeentelijke maar niet hoger en niet als burgemeester.

Bijkomend voordeel is dat ze dan meer reden zien om de andere nationaliteit in te leveren, dus om een bewuste keuze te maken.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:40 schreef Leonos het volgende: Paspoort maar een papiertje. Zegt niks over hoe iemand geïntegreerd is.
Reisbewijs is in dezen niet van belang. Het gaat om de nationaliteit, dus het land/de landen waarin je staatsburger bent.

Tja, dan zit een politieke carrière er niet in. Kan gebeuren. Zoek een alternatief.

Edit: uiteraard met een quotum voor mensen met een dubbel paspoort in het gemeentebestuur.
pi_178089592
Ja, principieel. Geen gezeik. Je kan het niet voor de een wel, en voor de ander niet verbieden. Het CDA was er duidelijk over. Het is een probleem voor kuzu, en daarmee dus in theorie voor elke nationaliteit.
pi_178090050
Geldt dit enkel voor Turkije en Marokko ? Of ook voor ... voorbeeld iemand die zowel Nederlander en ook Belg is ?

Kan iemand mij uitleggen in heldere bewoordingen, graag ook wat praktijkvoorbeelden er bij, waaruit blijkt dat in de besluitvorming van een politicus die bijvoorbeeld zowel een Belgisch als een Nederlands paspoort heft dit van invloed zou zijn.

En zou dit zo zijn, is dit dan negatief of misschien wel positief ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_178090063
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:40 schreef Leonos het volgende:
Paspoort maar een papiertje. Zegt niks over hoe iemand geïntegreerd is.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:21:53 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178091334
Stel dat er een jonge Turkse Nederlander is die geheel ingeburgerd politieke carrière maakt bij de VVD of zo. Keurige kerel, niks op aan te merken. Wel dubbele nationaliteit.
Hij komt niet alleen in de Tweede Kamer, maar schopt het ook zover dat hij minister wordt. Van Defensie.

Dan raakt Turkije in conflict met Israel. Of Griekenland. In elk geval, Nederland steunt dat land in het conflict.
Hoe dan ook, alle Turkse mannen worden opgeroepen om voor Turkije te vechten.
Ook onze minister van defensie, die op de hoogte is van alle militaire geheimen.

Je maakt je als land heel kwetsbaar als je je veiligheid van de integriteit van een persoon laat afhangen.

Dat het een lid van de vijfde colonne kan zijn, zie je al aan Denk. Je eerst in de politiek binnenlikken en dan pas je geheime agenda openbaren.

Wat dat was de tijd waarin vooral de Nederlandse adel de regering was een stuk beter. Die hadden er persoonlijk belang bij dat ze pro-Nederland waren. Je verkwanselt immers niet je erfgoed waaruit je je inkomsten haalt.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:22:14 #34
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178091340
Eens met Machiel de Graaf. Niet gedacht dat me dat nog ooit zou overkomen.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:30:21 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178091428
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:40 schreef Leonos het volgende:
Paspoort maar een papiertje. Zegt niks over hoe iemand geïntegreerd is.
Het gaat niet om integratie. Het gaat ook om de plichten die je hebt naar aanleiding van die nationaliteiten. Dat dus een andere natie op grond van die nationaliteit eisen kan stellen aan iemand die óók Nederlands staatsburger is. En dat die eisen kunnen conflicteren met de eisen die Nederland aan zijn staatsburgers stelt.

Dan kan zo'n Neder-streepje wel roepen dat hij niks wil doen voor dat andere land, maar dat maakt zo iemand wel kwetsbaar en chantabel. Dat is geen goede positie voor iemand in de politiek.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:36:32 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178091488
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 03:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geldt dit enkel voor Turkije en Marokko ? Of ook voor ... voorbeeld iemand die zowel Nederlander en ook Belg is ?
Bij elk conflict met België waarin zo'n politicus een rol speelt zal bij een oplossing die gunstiger lijkt voor België er een verdenking zijn dat dat is wegens diens Belgische staatsburgerschap.
Als de politicus integer is, kan het voorkomen dat België, waar hij ook staatsburger is en dus plichten heeft, hem onder druk zet om voor een voor België gunstige oplossing te kiezen.
pi_178091492
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:21 schreef Lunatiek het volgende:
Stel dat er een jonge Turkse Nederlander is die geheel ingeburgerd politieke carrière maakt bij de VVD of zo. Keurige kerel, niks op aan te merken. Wel dubbele nationaliteit.
Hij komt niet alleen in de Tweede Kamer, maar schopt het ook zover dat hij minister wordt. Van Defensie.

Dan raakt Turkije in conflict met Israel. Of Griekenland. In elk geval, Nederland steunt dat land in het conflict.
Hoe dan ook, alle Turkse mannen worden opgeroepen om voor Turkije te vechten.
Ook onze minister van defensie, die op de hoogte is van alle militaire geheimen.

Je maakt je als land heel kwetsbaar als je je veiligheid van de integriteit van een persoon laat afhangen.

Dat het een lid van de vijfde colonne kan zijn, zie je al aan Denk. Je eerst in de politiek binnenlikken en dan pas je geheime agenda openbaren.
Ja maar dat gebeurt toch noooooit /s. En als het gebeurt kan je dan ingrijpen joh /s. Dit is alleen maar haatzaaierij zonder functie /s.
pi_178091499
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 03:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geldt dit enkel voor Turkije en Marokko ? Of ook voor ... voorbeeld iemand die zowel Nederlander en ook Belg is ?

Geldt voor elke dubbele nationaliteit. Logisch ook. Het is een mogelijk probleem, of het is het niet. Geen discriminatie; dus alle dubbele nationaliteit eruit.

Het is natuurlijk wel waarschijnlijker dat een turk hier problemen mee krijgt dan een zweedse, maar daarop kan en moet je ook niet willen selecteren.
pi_178091503
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:21 schreef Lunatiek het volgende:
Stel dat er een jonge Turkse Nederlander is die geheel ingeburgerd politieke carrière maakt bij de VVD of zo. Keurige kerel, niks op aan te merken. Wel dubbele nationaliteit.
Hij komt niet alleen in de Tweede Kamer, maar schopt het ook zover dat hij minister wordt. Van Defensie.

Dan raakt Turkije in conflict met Israel. Of Griekenland. In elk geval, Nederland steunt dat land in het conflict.
Hoe dan ook, alle Turkse mannen worden opgeroepen om voor Turkije te vechten.
Ook onze minister van defensie, die op de hoogte is van alle militaire geheimen.

Je maakt je als land heel kwetsbaar als je je veiligheid van de integriteit van een persoon laat afhangen.

Dat het een lid van de vijfde colonne kan zijn, zie je al aan Denk. Je eerst in de politiek binnenlikken en dan pas je geheime agenda openbaren.

Wat dat was de tijd waarin vooral de Nederlandse adel de regering was een stuk beter. Die hadden er persoonlijk belang bij dat ze pro-Nederland waren. Je verkwanselt immers niet je erfgoed waaruit je je inkomsten haalt.
De Commissie Stiekem kon een tijd terug nog op korte termijn worden verkleind, om te voorkomen dat DENK nieuwe kleine fracties ook toegang zouden krijgen tot die informatie en de kans op lekken van staatsgeheimen te groot werd.

Iemand in de regering of op een ministerspost sluit je niet zomaar uit, wanneer dat echt nodig zou zijn.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:46:35 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178091543
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geldt voor elke dubbele nationaliteit. Logisch ook. Het is een mogelijk probleem, of het is het niet. Geen discriminatie; dus alle dubbele nationaliteit eruit.

Het is natuurlijk wel waarschijnlijker dat een turk hier problemen mee krijgt dan een zweedse, maar daarop kan en moet je ook niet willen selecteren.
De meeste problemen zitten daar waar je veel samenwerken moet. Belgisch-Nederlands is daarom riskanter dan Turks-Nederlands.
  maandag 26 maart 2018 @ 07:48:55 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178091553
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

De Commissie Stiekem kon een tijd terug nog op korte termijn worden verkleind, om te voorkomen dat DENK nieuwe kleine fracties ook toegang zouden krijgen tot die informatie en de kans op lekken van staatsgeheimen te groot werd.

Iemand in de regering of op een ministerspost sluit je niet zomaar uit, wanneer dat echt nodig zou zijn.
Er staat die dubbele nationaliteiten nu niks in de weg om minister-president te worden (al denk ik dat er op de achtergrond veel zal worden gedaan om het te voorkomen).
pi_178091700
Raar dat zoiets hier eigenlijk kan :P Ik weet dat als je in Irak het parlement in wilt gaan je al jouw andere nationaliteit(en) moet opgeven. Je mag daar maar 1 nationaliteit omdat ze de volste vertrouwen willen hebben dat jij maar trouw bent aan 1 land. Vind ik geen gek idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2018 08:09:04 ]
pi_178091830
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Vasion het volgende:

[..]

Namens welke groep spreek ik dan? :D
Blijkbaar de groep waar ik dus op doel. Zou niet weten waarom een tweede nationaliteit niet kan en me minder loyaal zou moeten maken. Marokko kent geen dienstplicht dus zou nooit hoeven te kiezen.

En ja, heb een dubbele nationaliteit. Zonder mijn Marokkaanse nationaliteit kom ik Marokko niet in of uit, dus als NL dit wil afschaffen zullen ze er eerst voor moeten zorgen dat ik Marokko gewoon in kan.
  maandag 26 maart 2018 @ 08:28:06 #44
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178091842
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De meeste problemen zitten daar waar je veel samenwerken moet. Belgisch-Nederlands is daarom riskanter dan Turks-Nederlands.
Een risicoanalyse bestaat nooit uit één aspect. Samenwerken is slechts een enkel aspect.

De meeste problemen zitten daar waar je verschil van inzicht hebt over de meest basale kenmerken van concepten als 'samenleving', 'democratie' en 'vrijheid van meningsuiting'.

Ik geloof dat België en Nederland wat dat betreft prima op één lijn zitten. Turkije en Nederland totaal niet, zoals zo veel Islamitische landen daar anders over denken dan westerse landen. En dan zijn de risico's gewoon groter.

En als je dan het aspect 'samenwerken' nog meeneemt, dan wordt Turkije als NAVO-land gewoon een enorm risico voor de Nederlandse staat.
  maandag 26 maart 2018 @ 08:29:20 #45
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178091851
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Blijkbaar de groep waar ik dus op doel. Zou niet weten waarom een tweede nationaliteit niet kan en me minder loyaal zou moeten maken. Marokko kent geen dienstplicht dus zou nooit hoeven te kiezen.

En ja, heb een dubbele nationaliteit. Zonder mijn Marokkaanse nationaliteit kom ik Marokko niet in of uit, dus als NL dit wil afschaffen zullen ze er eerst voor moeten zorgen dat ik Marokko gewoon in kan.
Je bent, met je vermogen/woningen in Marokko, natuurlijk enorm chantabel.
pi_178091874
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent, met je vermogen/woningen in Marokko, natuurlijk enorm chantabel.
Chantabel voor? ( belastingdienst is op de hoogte van de bezittingen dus nergens bang voor) En wat hebben bezittingen hiermee te maken? Geldt dit dan ook niet voor de Hollanders met huizen in spanje? Of is dit gewoon een slap excuus zoals velen
  maandag 26 maart 2018 @ 08:35:52 #47
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178091886
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Chantabel voor? ( belastingdienst is op de hoogte van de bezittingen dus nergens bang voor) En wat hebben bezittingen hiermee te maken? Geldt dit dan ook niet voor de Hollanders met huizen in spanje? Of is dit gewoon een slap excuus zoals velen
Het gaat toch over politici met dubbel paspoort?

En inderdaad. Als politicus met vastgoed in het buitenland ben je chantabel, alleen met een dubbele nationaliteit is dat wat makkelijker.
pi_178092129
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Physsic het volgende:
Niet per se tegen.

Er is wel een aantal moeilijkheden. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die geen afstand kunnen doen van de andere nationaliteit? Mogen die mensen dan niet de politiek in?
Dan moeten die mensen daar de politiek toe bewegen in het land waar het afstand doen van het paspoort niet mogelijk is.

SIM-PEL
pi_178092148
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Blijkbaar de groep waar ik dus op doel. Zou niet weten waarom een tweede nationaliteit niet kan en me minder loyaal zou moeten maken. Marokko kent geen dienstplicht dus zou nooit hoeven te kiezen.

En ja, heb een dubbele nationaliteit. Zonder mijn Marokkaanse nationaliteit kom ik Marokko niet in of uit, dus als NL dit wil afschaffen zullen ze er eerst voor moeten zorgen dat ik Marokko gewoon in kan.
De binnenlandse regels in Marokko met betrekking tot dit onderwerp zijn geen Nederlandse aangelegenheid.

Dat probleem zal Marokko dan ook moeten oplossen.
pi_178093893
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 07:21 schreef Lunatiek het volgende:,

Wat dat was de tijd waarin vooral de Nederlandse adel de regering was een stuk beter. Die hadden er persoonlijk belang bij dat ze pro-Nederland waren. Je verkwanselt immers niet je erfgoed waaruit je je inkomsten haalt.
Mensen zonder enig historisch besef :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')