De pitstraat is volgens mij smaller dan anders. Zag je aan Kimi die gisteren de bocht niet kon maken en dat overkwam Hulkenberg nu ook achter Sainz maar werd op tijd teruggeduwd?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz en geen unsafe release imho. Zat er ver genoeg voor. Kwam alleen iets langzamer op gang.
Het gaat inderdaad niet om Verstappen. Maar ik wilde hem als voorbeeld aanhalen omdat we daar zonder de negatieve insteek / bril naar een situatie kijken.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:57 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De auto helpt gewoon heel veel, dat wil ik alleen maar zeggen. En ja, zijn auto heeft het lastiger in verkeer.
Nee, want het gaat niet om Verstappen.
De dominantie van Mercedes is gewoon niet leuk meer.
Hetzelfde idee als een kwalificatiemotor met 1400pk alleen nu wordt de motor niet weggegooid na 3 rondjes.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Triest dat er überhaupt een kwalificatie modus opzit..
Bahrein en Baku waren volgens mij ook geen vlekkeloze weekenden. Dat helpt niet als je alle VT's nodig hebt om de balans te vinden.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 12:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas was de laatste 2 races in de kwalificatie sneller omdat lewis zn kampioenschap al binnen had en hij het wel mooi vond. Dan zijn het er opeens nog maar 5 over van wanneer het ergens om ging.[quote]Hij vond het wel mooi maar vloog er toch af in de quali?
[quote]Voor zo ver ik weet waren de problemen met vettel dit jaar in japan en maleisie.
Dat heeft verder niet zoveel te maken met het presteren tov de teamgenoot, maar Vettel kreeg een forse straf terwijl Hamilton een paar keer goed wegkwam.quote:Verder kan je het Vettel aanrekenen met zn Baku actie en zn singapore pincer maneuvere dat hij een sloot punten heeft verloren. Hamilton heeft bijvoorbeeld ook in baku de pech gehad dat zn headrest los kwam te zitten terwijl hij richting de overwinning reed.
Een sterk punt van Alonso is dat hij met elke hork van een auto nog relatief snel is, itt tot Vettel die zonder zijn gewenste balans maar een heel gemiddelde coureur is. Ten opzichte van Massa was het verschil dan weer te klein in de beslissende fase van het seizoen waardoor Vettel hem voor de titel versloeg. Sowieso, als je na weer door Vettel verslagen te worden jezelf tot morele winnaar verklaart omdat de auto zo slecht zou zijn terwijl Massa er nog wel eens harder mee wist te gaan dan moet je je ook eens afvragen of je wel voldoende bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto.quote:Als vettel tov raikonnen had gepresteerd wat alonso tov raikonnen had gepresteerd had vettel met 2 vingers in zn neus kampioen geweest, maar dan kom je weer met andere redenen waarom die vlieger niet op gaat.
Raikkonen en Webber voornamelijk. Dezelfde pers die nu Hamilton het hardste prijst voor de kwaliteiten van de Mercedes schaalde die Webber altijd hoger in dan de Rosberg die Hamilton versloeg, Britse rijk tov Duitsland zeg maar, en dat is niet veranderd. Maar je kunt ook rustig stellen dat hij Alonso en Hamilton verslagen heeft, als Button 2e wordt in een McLaren en nog voor Webber eindigt, dan had Hamilton dus gewoon een competitieve auto waarmee een snellere coureur dan Button wk had kunnen worden. De suprematie van Mercedes duurt ongekend lang maar het is natuurlijk niet altijd zo geweest dat je alleen je teamgenoot kunt verslaan. Hamilton rijdt gewoon al vier jaar in de auto die bijna altijd pole pakt met een doorgaans ruime marge. Dan is het zijn verdienste dat hij zijn teamgenoot vaker verslaat dan dat hij verslagen wordt, maar meer ook eigenlijk niet.quote:En je kan zeggen door button verslagen en rosberg verslagen, maar welke grootheden heeft Vettel allemaal verslagen als teamgenoot?
Vorig jaar had iedereen het moeilijk achter iemand te rijden. F1 is er qua inhaalacties sterk op achteruit gegaan vorig jaar. Nog verder helaas. Max zegt ook opvallend vaak, ook dit weekend weer, van "Op dit circuit kan je niet inhalen", en stokte ook vaak als ie naar iemand toe gereden was.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Party mode op je auto en ineens 7 tiende "vinden". Mercedes heeft gewoon de beste auto (al jaren), dus zo gek is het niet.
Triest dat er überhaupt een kwalificatie modus opzit..
Buiten dat heb je vorig jaar niet gezien hoe moeilijk Hamilton het had, toen hij ineens in het verkeer zat en geen zak meer presteerde..
Hopelijk geven Ferrari, Red Bull en andere teams meer tegenstand tegen het oppermachtige Mercedes dit jaar, nog een saai jaar en F1 kan wel inpakken.
Ja ze sturen te laat in en komen bijna met hun frontwing tegen de pitwall zag Vettel hetzelfde probleem hebben en die werd zelfs nog ff terug geduwd de eerste keer.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 13:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz en geen unsafe release imho. Zat er ver genoeg voor. Kwam alleen iets langzamer op gang.
Maar het was wel opvallend hoe slecht de Mercedes tegen de lucht van anderen kon. Ook op banen waar wel goed in te halen was, kon HAM die kracht niet uit z'n auto halen. Het leek alsof de Mercedes van vorig jaar puur gebouwd was op vooraan rijden. En als dat nog zo is, kan ze dat nog wel eens gaan opbreken dit jaar.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:22 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vorig jaar had iedereen het moeilijk achter iemand te rijden. F1 is er qua inhaalacties sterk op achteruit gegaan vorig jaar.
met deze vermogensvoorsprong zal dat wel meevallenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Maar het was wel opvallend hoe slecht de Mercedes tegen de lucht van anderen kon. Ook op banen waar wel goed in te halen was, kon HAM die kracht niet uit z'n auto halen. Het leek alsof de Mercedes van vorig jaar puur gebouwd was op vooraan rijden. En als dat nog zo is, kan ze dat nog wel eens gaan opbreken dit jaar.
Een paar jaar geleden zeiden ze dat van Red Bull, toen die (bijna) altijd op de eerste rij stonden. Toen Vettel een keer vanwege omstandigheden achteraan moest starten, hebben ze de afstelling veranderd en bleek inhalen ineens wel mogelijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Maar het was wel opvallend hoe slecht de Mercedes tegen de lucht van anderen kon. Ook op banen waar wel goed in te halen was, kon HAM die kracht niet uit z'n auto halen. Het leek alsof de Mercedes van vorig jaar puur gebouwd was op vooraan rijden. En als dat nog zo is, kan ze dat nog wel eens gaan opbreken dit jaar.
Dat is Maxquote:
In Australië wordt bijna nooit ingehaald, vorig jaar ook maar 2 inhaalacties.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:53 schreef ChilllayD het volgende:
Waarom blijft max maar roepen dat inhalen hier niet mogelijk is en overall gezien ook heel lastig is?
Precies ditquote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Maar het was wel opvallend hoe slecht de Mercedes tegen de lucht van anderen kon. Ook op banen waar wel goed in te halen was, kon HAM die kracht niet uit z'n auto halen. Het leek alsof de Mercedes van vorig jaar puur gebouwd was op vooraan rijden. En als dat nog zo is, kan ze dat nog wel eens gaan opbreken dit jaar.
Ik weer niet in hoeverre ze tijdens de race het vermogen van qualif kunnen gebruiken. Met maar 3 motors is dat wel riskant.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
met deze vermogensvoorsprong zal dat wel meevallen
Je hebt bovendien 'inhaalacties' en 'op de DRS en vermogen langs een significant langzamere auto blazen'.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In Australië wordt bijna nooit ingehaald, vorig jaar ook maar 2 inhaalacties.
Telt inhalen door een crash/SC pitstop ook als inhaalactie?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt bovendien 'inhaalacties' en 'op de DRS en vermogen langs een significant langzamere auto blazen'.
Wie weten krijgen we nog regen, dan is er opeens een stuk meer mogelijk voor de mensen met lef.
Toen je nog "makkelijk" dicht achter elkaar kon rijden:quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt bovendien 'inhaalacties' en 'op de DRS en vermogen langs een significant langzamere auto blazen'.
Wie weten krijgen we nog regen, dan is er opeens een stuk meer mogelijk voor de mensen met lef.
Heel incidenteel zie je dit soort dingen nog, maar naast 'vlak achter iemand rijden' is ook gewoon iemand inhalen lastiger met o.a. bredere auto's.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Toen je nog "makkelijk" dicht achter elkaar kon rijden:
Toen was het ook al een probleem. Eigenlijk al sinds eind jaren '80 toen de aerodynamica een steeds belangrijkere rol ging spelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Toen je nog "makkelijk" dicht achter elkaar kon rijden:
Het blijft een lastig spelletje. Vroeger was het gewoon een kwestie van een motor op een chassis knallen en kijken wie het snelste is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toen was het ook al een probleem. Eigenlijk al sinds eind jaren '80 toen de aerodynamica een steeds belangrijkere rol ging spelen.
Het lijkt erop dat Mercedes iets teveel vermogen beschikbaar heeft gemaakt in de laatste run van Q3. De komende races iets terugschroeven zodat we weer het gebruikelijke verschil van een paar tienden hebben en alleen nog omhoog bij een late SC in een race en als het eventueel spannend wordt voor het kampioenschap.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
met deze vermogensvoorsprong zal dat wel meevallen
Fixedquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:15 schreef Abdus18 het volgende:
ik ga mn nest maar eens in, geen fruit morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |