abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:43:19 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178041608
Soms krijg je een bod op Marktplaats binnen waar je verder niks van hoort. Dan stuur ik altijd een berichtje of ze nog interesse hebben.
Vervolgens moet er dan eerst met een man overlegd worden. Daarna hoor je niks. Als je dan mailt of ze willen komen zeggen ze wanneer. Dan gaan ze vervolgens ieder tijdstip dat je voorstelt een dag later afkeuren. "Nee, dan hebben we feest", "Nee, dan heb ik geen auto", "Nee, blablabla". Dan met een geheel vrij tijdstip moeten ze nog kijken 'of het financieel haal baar is" (voor iets van 10 euro :') )
Waarom doen die mensen
1) Überhaubt een bod als ze geen interesse hebben?
2) Waarom zeggen ze niet meteen dan dat ze het toch niet willen, in plaats van mijn tijd verspillen? Daar beledigen ze me echt niet mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178041669
Beetje bandjes trappen. Voor sommige mensen blijkbaar hun hobby. Beetje de hele dag op marktplaats iedereen lowballen en als er dan toch iemand hapt snel een onzin verhaal verzinnen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:45:40 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178041670
Zijn waarschijnlijk mensen die zelf niet graag nee horen of dat meteen persoonlijk nemen.

Herkenbare klacht wel.
And so is the past
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:47:03 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178041701
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zijn waarschijnlijk mensen die zelf niet graag nee horen of dat meteen persoonlijk nemen.

Herkenbare klacht wel.
Dat denk ik ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:47:30 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178041716
Beetje oefenen voor wanneer ze wel echt iets willen kopen
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:50:28 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178041796
Type 2 waar ik een hekel aan heb op marktplaats is de zogenaamde intimiderende handelaar. Dat zijn mensen die welliswaar altijd komen, maar dan erg onaangenaam zijn om zaken mee te doen.
Ik heb nu wel wat bouwmaterialen in de verkoop (balken, hout, keien, dakpakken, etc). Daar komen dus allemaal echte handelaren op af. Soms kun je daar prima zaken mee doen, maar er zijn er ook bij die je weg denken te bluffen.

Meestal vraag ik niet veel want de loodsen waar de spullen in liggen wil ik snel slopen. Dus mijn prijzen zijn gewoon erg redelijk. Dan komt daar weer zo'n handelaar en die bied nog eens een keer de helft van de vraagprijs. Ik ga dan nog 10% lager dan de vraagprijs en blijf daar aan vasthouden. Dan worden die handelaren soms letterlijk kwaad en zeggen dat ze kosten hebben gemaakt in tijd en geld om naar mij te komen. Kom op zeg! Ze wisten van te voren wat het kostte. Ik geef dan niet toe, maar het is onaangenaam handelen. Terwijl het voor mij toch meer een hobby is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178041885
Marktplaats, altijd terechte klacht.
Ongereguleerde losgeslagen tyfussite waar iedereen kan doen en laten wat ie wil zonder consequenties of controle :r
pi_178041953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:50 schreef LXIV het volgende:
Type 2 waar ik een hekel aan heb op marktplaats is de zogenaamde intimiderende handelaar. Dat zijn mensen die welliswaar altijd komen, maar dan erg onaangenaam zijn om zaken mee te doen.
Ik heb nu wel wat bouwmaterialen in de verkoop (balken, hout, keien, dakpakken, etc). Daar komen dus allemaal echte handelaren op af. Soms kun je daar prima zaken mee doen, maar er zijn er ook bij die je weg denken te bluffen.

Meestal vraag ik niet veel want de loodsen waar de spullen in liggen wil ik snel slopen. Dus mijn prijzen zijn gewoon erg redelijk. Dan komt daar weer zo'n handelaar en die bied nog eens een keer de helft van de vraagprijs. Ik ga dan nog 10% lager dan de vraagprijs en blijf daar aan vasthouden. Dan worden die handelaren soms letterlijk kwaad en zeggen dat ze kosten hebben gemaakt in tijd en geld om naar mij te komen. Kom op zeg! Ze wisten van te voren wat het kostte. Ik geef dan niet toe, maar het is onaangenaam handelen. Terwijl het voor mij toch meer een hobby is.
waarom 10% lager :')
als ze er al zijn kopen ze het toch wel, en anders komt de volgende en zeg je duidelijk dat de prijs vast is.

op Marktplaats kan je vervelende mensen prima trollen.

mijn favoriet was tegen low ballers antwoorden dat ik het product al verkocht had voor 25% meer dan mijn vraagprijs of 25% minder dan hun bod.

leuke reacties krijg je dan. O+
pi_178042067
Heb ik ook vaak, dat je opeens boze mensen aan je deur hebt. Ik had een tijd geleden een set winterbanden te koop voor 100 euro incl stalen velg. Belde een man dat ie wilde komen kijken over een paar dagen. Ik zeg prima en geef mijn adres. Van een collega hoor ik vervolgens dat 100 euro veels te weinig is incl velg en met prima profiel. Dus die man komt kijken en ik leg hem dat uit en zeg dat ik minimaal 250 euro wil. Is die helemaal over de zeik en eist ze voor 100 euro. Ik zeg ik ben niet verplicht te verkopen en je wilde alleen komen kijken, er was geen officiële deal. Echt, marktplaats volk is echt kut.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:03:24 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:01 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heb ik ook vaak, dat je opeens boze mensen aan je deur hebt. Ik had een tijd geleden een set winterbanden te koop voor 100 euro incl stalen velg. Belde een man dat ie wilde komen kijken over een paar dagen. Ik zeg prima en geef mijn adres. Van een collega hoor ik vervolgens dat 100 euro veels te weinig is incl velg en met prima profiel. Dus die man komt kijken en ik leg hem dat uit en zeg dat ik minimaal 250 euro wil. Is die helemaal over de zeik en eist ze voor 100 euro. Ik zeg ik ben niet verplicht te verkopen en je wilde alleen komen kijken, er was geen officiële deal. Echt, marktplaats volk is echt kut.
Nou, dat snap ik dan wel weer. Je had hem voordat hij kwam moeten vertellen dat de prijs nu 250 was. Hij komt naar je toe in de veronderstelling dat hij ze voor 100 krijgt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178042124
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:01 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heb ik ook vaak, dat je opeens boze mensen aan je deur hebt. Ik had een tijd geleden een set winterbanden te koop voor 100 euro incl stalen velg. Belde een man dat ie wilde komen kijken over een paar dagen. Ik zeg prima en geef mijn adres. Van een collega hoor ik vervolgens dat 100 euro veels te weinig is incl velg en met prima profiel. Dus die man komt kijken en ik leg hem dat uit en zeg dat ik minimaal 250 euro wil. Is die helemaal over de zeik en eist ze voor 100 euro. Ik zeg ik ben niet verplicht te verkopen en je wilde alleen komen kijken, er was geen officiële deal. Echt, marktplaats volk is echt kut.
:') :') :')

Hoop dat je aan het trollen bent. Verder is een dergelijke overeenkomst vormvrij dus kun je van een officiele deal spreken.
pi_178042156
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:01 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Heb ik ook vaak, dat je opeens boze mensen aan je deur hebt. Ik had een tijd geleden een set winterbanden te koop voor 100 euro incl stalen velg. Belde een man dat ie wilde komen kijken over een paar dagen. Ik zeg prima en geef mijn adres. Van een collega hoor ik vervolgens dat 100 euro veels te weinig is incl velg en met prima profiel. Dus die man komt kijken en ik leg hem dat uit en zeg dat ik minimaal 250 euro wil. Is die helemaal over de zeik en eist ze voor 100 euro. Ik zeg ik ben niet verplicht te verkopen en je wilde alleen komen kijken, er was geen officiële deal. Echt, marktplaats volk is echt kut.
gast :')
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:05:24 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042166
Ik heb twee jaar terug ook heel veel houten 'stammetjes' en schijfjes verkocht. Dat was toen heel populair bij 'life, laugh, love'-vrouwtjes. Dat was altijd wel leuk om te doen. Kwamen ze mijn erf opscheuren met hun Cliootjes en Pandaatjes.

Als ze in een dure auto kwamen dan dongen ze standaard af. Als ze in goedkope autootjes kwamen en zichtbaar weinig geld hadden, betaalden ze altijd meteen wat ik vroeg. Dat kon ik bijna altijd goed inschatten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178042267
Nee, ik verkoop niet meer. Of ik geef het weg of het gaat naar de stort.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:14:13 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042371
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:09 schreef halfway het volgende:
Nee, ik verkoop niet meer. Of ik geef het weg of het gaat naar de stort.
Ik heb principieel een hekel aan weggooien. En al met al heb ik met verkopen toch heel wat verdiend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178042439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb principieel een hekel aan weggooien. En al met al heb ik met verkopen toch heel wat verdiend.
Ik heb een hekel aan paupers aan huis die dan de spullen komen ophalen. Ondertussen kunnen ze mooi hun ogen de kost geven en dan weekje later heel het huis leeggeroofd. Dat is het me niet waard voor die paar tientjes.
Dus ja ik gooi het ook vrij snel weg.
pindazakje
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:18:45 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042482
Zo erg is het nu ook weer niet. Ik heb zonder overdrijven zeker 200x mensen aan de deur gehad voor verkopen. Nooit last gehad verder. Ook wel eens dat er niet gewisseld kon worden en dat ik zei: maak maar over als je thuis bent. Is ook altijd gedaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178042581
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:18 schreef LXIV het volgende:
Zo erg is het nu ook weer niet. Ik heb zonder overdrijven zeker 200x mensen aan de deur gehad voor verkopen. Nooit last gehad verder. Ook wel eens dat er niet gewisseld kon worden en dat ik zei: maak maar over als je thuis bent. Is ook altijd gedaan.
Hoe komt het dat je zo veel spullen in de verkoop doet, handel je ergens in?
Ik doe vaak pas iets weg als het tot op de draad versleten is, kapot of hopeloos verouderd en dan is het toch vaak niets meer waard. Heb niet vaak miskopen waar ik dan weer na een jaar vanaf wil.
pindazakje
pi_178042652
Of mensen die geen gepast geld meenemen :')

Laatst ook weer zo'n figuur. Bedrag van ¤25,- betalen met drie briefjes van tien :')
Had haast dus heb maar wisselgeld gegeven, maar heb wel eens iemand naar de pinautomaat vier kilometer verderop gestuurd om gepast geld te halen. Ik had het wisselgeld wel liggen, maar was er op dat moment helemaal klaar mee
pi_178042786
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:24 schreef GM78 het volgende:
Of mensen die geen gepast geld meenemen :')

Laatst ook weer zo'n figuur. Bedrag van ¤25,- betalen met drie briefjes van tien :')
Had haast dus heb maar wisselgeld gegeven, maar heb wel eens iemand naar de pinautomaat vier kilometer verderop gestuurd om gepast geld te halen. Ik had het wisselgeld wel liggen, maar was er op dat moment helemaal klaar mee
5 of 10¤ wissel is toch niet raar om te hebben?

Voor de rest wel herkenbaar, ik snap niet dat mensen zo impulsief kunnen zijn. Eerst kopen, dan pas nadenken lijkt het. Hoe gaat dat in hun leven dan?
.
pi_178042814
Of Turken die bij je auto komen kijken is ook altijd zo'n feest :')

Komen minimaal met drie man,
Twee om de auto af te kraken, en 1 om te onderhandelen.
Om vervolgens ¤250,- te bieden op een auto van ¤1250,- :')

Om vervolgens in stappen van ¤50,- te onderhandelen :')
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:30:33 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je zo veel spullen in de verkoop doet, handel je ergens in?
Ik doe vaak pas iets weg als het tot op de draad versleten is, kapot of hopeloos verouderd en dan is het toch vaak niets meer waard. Heb niet vaak miskopen waar ik dan weer na een jaar vanaf wil.
Ik heb in allerlei dingen gehandeld. 2 jaar terug had ik dus die stammetjes. Afgelopen jaar een aantal loodsen gekocht (eigenlijk de grond waarop ze stonden) en die langzaam leegverkocht. Ik verdien toch wel 2500-3500 per jaar dan. Dat vind ik de moeite waard.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:30:58 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178042842
Maar als ik snel even 50 euro kan verdienen doe ik het ook> Daar voel ik me absoluut niet te min voor
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178042866
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:28 schreef Fer het volgende:

[..]

5 of 10¤ wissel is toch niet raar om te hebben?
Heb nooit zo veel contant geld liggen. En het lijkt mij niet meer dan logisch dat je zorgt voor gepast geld als je iets gaat kopen bij een particulier
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 20:34:17 #25
236264 crew  capricia
pi_178042961
Leuk topic!
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')