Een riem is pure geldklopperij voor alle merken er zijn ook aanzienlijke verschillen in geadviseerde intervallen voor vervanging, mijn voorkeur gaat altijd uit naar een ketting.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:47 schreef Jordy-B het volgende:
Ketting. Een ketting zou in principe een levenlang mee moeten gaan, terwijl een riem periodiek een kostbare vervanging kent.
Verhaal gaat echter niet altijd op, want er zijn een paar motoren bekend met slechte kettingen. Met name een aantal modellen van Peugeot, maar een betrouwbaar merk kent dat niet.
Beetje rare reactie.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:46 schreef Het_Bokje het volgende:
Google zal wel stuk zijn bij TS:
https://www.anwb.nl/exper(...)n-distributieketting
Google is niet stuk bij TS.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:46 schreef Het_Bokje het volgende:
Google zal wel stuk zijn bij TS:
https://www.anwb.nl/exper(...)n-distributieketting
Waarom Die hoef je niet te vervangen als dat niet nodig is door productiefouten of defecten...quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:17 schreef Girlmusic het volgende:
dus ik zou op termijn wel de ketting willen vervangen.
Hahah, zoals je leest heb ik het idee dus dat je moet vervangen als bij distributieriem. Waar ik vanaf moet. Helder!quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom Die hoef je niet te vervangen als dat niet nodig is door productiefouten of defecten...
Zolang die niet rammelt lekker laten zitten.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:17 schreef Girlmusic het volgende:
Dank voor de reacties tot nu toe.
Is het vervangen van een riem tzt even duur als vervangen van een ketting? Of is een ketting meer werk?
Auto die ik op het oog heb, heeft 165.000km gereden. Ik ben een type die mijn auto goed onderhoud dus ik zou op termijn wel de ketting willen vervangen.
En er zijn riemen die 240.000km meegaan. Dan is het 1x of 2x vervangen in het levensjaar van de auto. Dat geintje is 350 euro, altijd goedkoper dan nieuwe koppelingsplaten.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 18:47 schreef Jordy-B het volgende:
Ketting. Een ketting zou in principe een levenlang mee moeten gaan, terwijl een riem periodiek een kostbare vervanging kent.
Verhaal gaat echter niet altijd op, want er zijn een paar motoren bekend met slechte kettingen. Met name een aantal modellen van Peugeot, maar een betrouwbaar merk kent dat niet.
Ketting. Altijd betrouwbaarder en goedkoper door langer onderhoudsinterval, indien al niet oneindig veel km's.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 19:17 schreef Girlmusic het volgende:
Auto die ik op het oog heb, heeft 165.000km gereden. Ik ben een type die mijn auto goed onderhoud dus ik zou op termijn wel de ketting willen vervangen.
Die 350 is ook wel een goedkope. Ze zijn er waar je gewoon lang bezig bent, en waar dus het arbeidsloon flink op kan lopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 21:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
En er zijn riemen die 240.000km meegaan. Dan is het 1x of 2x vervangen in het levensjaar van de auto. Dat geintje is 350 euro, altijd goedkoper dan nieuwe koppelingsplaten.
Dan nog, per gereden km is het peanuts.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 00:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die 350 is ook wel een goedkope. Ze zijn er waar je gewoon lang bezig bent, en waar dus het arbeidsloon flink op kan lopen.
En dat hangt weer af van de vervangingstermijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 00:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan nog, per gereden km is het peanuts.
250¤ voor alleen de riem bij een standaardauto. 400¤ Als de spanrollen en waterpomp ook meegenomen worden.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 00:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En dat hangt weer af van de vervangingstermijn.
Heb je het over een 1.6hdi met 240k termijn, of over een alfa Romeo Busso met een vervangingstermijn van 60k en 16u vervangingstijd?
3800 als je het goed wilt laten doen, bij mijn v6 tdi heeft het 3800 gekostquote:Op zaterdag 24 maart 2018 01:17 schreef Fer het volgende:
[..]
250¤ voor alleen de riem bij een standaardauto. 400¤ Als de spanrollen en waterpomp ook meegenomen worden.
Ketting zou een levenlang meegaan, maar een ketting van V6 TDi kost ook 2000 piek om te vervangen.
Doe mij maar een V8 met een centrale nokkenas en pushrodsquote:Op zaterdag 24 maart 2018 08:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
3800 als je het goed wilt laten doen, bij mijn v6 tdi heeft het 3800 gekost
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |