abonnement Unibet Coolblue
pi_178094369
Herkenbaar, Helsinki. Ik merkte dat heel sterk toen ik in februari met mijn vierdeklassers naar Parijs ging. Ik heb me nooit druk gemaakt om busreizen, en nu zat ik echt gespannen in de bus, want 'wat als we een ongeluk krijgen? Dan heeft mijn jochie geen mama meer.' En ook de metroritjes (vier ochtenden achter elkaar midden in de ochtendspits, omdat de kinders naar taalschool moesten) vond ik ineens eng, met de gedachten aan aanslagen enzo. Allemaal niet heel erg rationeel, maar ik had echt een knoop in m'n maag de hele week. Ook als ik een keer met m'n lief een dagje of nachtje wegga zonder kind, ben ik ineens veel meer bezig met rampscenario's van auto-ongelukken enzo. Voor de geboorte van mijn oudste had ik dat zelden tot nooit.

En piekeren: ik heb vannacht vanaf 3.30 wakker gelegen. Ik heb een baan aangeboden gekregen voor direct na mijn verlof. Ideaal qua locatie (drie minuten fietsen van zowel ons huis als de school/opvang van de kinderen straks) en qua carričreperspectieven. Maar toch... op mijn huidige werk heb ik zoveel vrijheid en ruimte als docent, en zulke fijne collega's, en zulke lieve leerlingen en een superdik salaris :+ en en en en...
  maandag 26 maart 2018 @ 11:14:26 #77
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178094380
Weekwissel! Vijf weken vandaag :D Volgens m'n app is m'n baby nu een sesamzaadje/mier/hagelslagje... die dingen zijn toch helemaal niet even groot?

En Helsinki, dat klinkt idd als een domper op een fijne dag, maar het is niet onlogisch, toch? Dat minimensje zet alles op z'n kop... en dat is soms best eng.
Psst, ik ben een kloon
pi_178094930
Hier ook weekwissel *O* 24 weken *O*

[ Bericht 53% gewijzigd door coccinelle op 26-03-2018 17:11:38 ]
pi_178095860
Weekwissel! Ik zit op 15 weken. *O* Vanochtend de eerste Centering Pregnancy bijeenkomst gehad, gezellige groep, dus worden vast leuke controles de komende tijd. En mijn bloedsuiker was ook goed! Met belasting was 'ie net wat hoog, dus moest daarna nuchter prikken en dat was helemaal goed gelukkig. Heb het gevierd met een zak schepsnoep. :') Was door de misselijkheid wel 4 kilo afgevallen, dus dan kan het, toch? ;)

Cocci :* Die onzekerheid lijkt me ook heel lastig.
pi_178096683
Hier afgelopen zaterdag 12 weken en ik heb het idee dat ik sinds een week echt minder moe ben. Als in: Middagen op het werk heb ik niet meer extreem de neiging om dutjes te willen doen. Enkel als het savonds laat is geworden (afgelopen vrijdagavond feest tot 1u snachts); moet ik de volgende middag wel nog even een extra uurtje bij slapen. Maar dat is al een pak minder dan paar weken geleden waar ik echt de complete zaterdag aan het bijslapen was van een avondje weg... Ook de misselijkheid is hier zo goed als voorbij O+ Kan zelfs weer koffie drinken woei :D

Timing kan niet beter; want donderdag krijgen we de sleutel van ons huisje en gaan we verhuizen *O* Nouja dit weekend eerst schilderen (alhoewel ik niet mag meehelpen van mn vriend; die wil dat ik dozen ga vullen en hij gaat wel schilderen want hij had gelezen dat verflucht niet goed is en wil geen risico's lopen; dus ik ga dozen vullen haha) en dan volgende week maandag alles stilletjes aan over verhuizen. Zooooooveel zin in O+ De oude bewoners hebben de babykamer laten staan voor ons mnoh *;
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 13:16:17 #81
382129 crew  Donna
pi_178096965
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:44 schreef Aure het volgende:
Spannend hoor Donna. Hoe kijk je tegen het eventueel inleiden aan? Of wacht je liever af tot ze zelf komt?

En Vita, een babyshower! Tof! Klinkt gezellig :)

VKV, fijn dat je al die spullen goedkoop kon overnemen! Ik kan veel van mijn broer krijgen/lenen dat is ook wel fijn. Maar nu heb ik een box gezien van stapelgoed en mijn zinnen daar op gezet :') alleen issie nogal duur :')
Plaatje van de box!

Ik wacht liever af dus als ik haar goed voel (ondanks de harde buiken voel ik haar nu wel weer goed) dan wacht ik rustig af.
  maandag 26 maart 2018 @ 14:00:49 #82
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178098161
Gisteren dus lekker gewandeld in 't bos, vandaag wilde peuter nog wel een keer. Leuk, doen we natuurlijk O+ Maar nu heb ik me toch last van m'n SI gewricht :{ Dat was niet de afspraak!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178100184
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:16 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Plaatje van de box!

Ik wacht liever af dus als ik haar goed voel (ondanks de harde buiken voel ik haar nu wel weer goed) dan wacht ik rustig af.
Gelukkig voel je haar weer goed! Hopelijk blijft dat zo :)


Plaatje in de spoiler!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 maart 2018 @ 15:20:33 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_178100453
Oh wow, 350 euro voor een box... Ben/ken je niet een handig iemand die hem zelf kan maken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 26 maart 2018 @ 15:27:44 #85
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178100608
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:09 schreef Aure het volgende:

[..]

Gelukkig voel je haar weer goed! Hopelijk blijft dat zo :)

Plaatje in de spoiler!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is leuk, ik had m al gezien bij Manon Tilstra... vind 'm wel mooier zonder schoorsteen :P
Maar al die huisjes dingen zijn aan de prijs voor die kleintjes.

Wij hebben een huis ledikantje en mijn vriend vroeg eerst waarom zit er een dakframe op?! :? en toen schrok hij van de prijs. :7
pi_178100642
Beuh, net in het zwembad een flinke trap in m'n buik gekregen. Niet zo leuk. Vk maar gebeld, en als ik baby goed voel bewegen moet het geen probleem zijn. Nu dus maar even rustig op bed...
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 15:35:15 #87
382129 crew  Donna
pi_178100773
Ohh dat is wel echt een tof ding zeg, die box! O+
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 15:36:17 #88
382129 crew  Donna
pi_178100788
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, net in het zwembad een flinke trap in m'n buik gekregen. Niet zo leuk. Vk maar gebeld, en als ik baby goed voel bewegen moet het geen probleem zijn. Nu dus maar even rustig op bed...
Oh bah, rustig aan. En anders voor je gemoedsrust maar even luisteren/kijken. :*
pi_178101101
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:36 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Oh bah, rustig aan. En anders voor je gemoedsrust maar even luisteren/kijken. :*
Voel baby ondertussen borrelen, dus volgens mij is alles ok....
pi_178102752
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:27 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Is leuk, ik had m al gezien bij Manon Tilstra... vind 'm wel mooier zonder schoorsteen :P
Maar al die huisjes dingen zijn aan de prijs voor die kleintjes.

Wij hebben een huis ledikantje en mijn vriend vroeg eerst waarom zit er een dakframe op?! :? en toen schrok hij van de prijs. :7
Haha Stokke home? Ook nog over nagedacht :P

Box door iemand laten maken zou vast ook kunnen, maar geen zin om dat te regelen. Ik slaap er sowieso nog even over :P
pi_178102884
Ah vervelend jagar, gelukkig voel je de baby wel nog :)
pi_178105504
Ik lees later nog wel bij..

Maar dit moest ik nog even kwijt ;)
Ik heb dus gedroomd vannacht dat ik beviel van Chucky, die levende pop zonder batterijen :')

De verloskundige (ik beviel met de kdv leidster van Jesse in een bejaardenhuis) kon ook geen hartslag vinden en toen beviel ik van een pop... die toen zijn ogen open deed :')
  maandag 26 maart 2018 @ 19:25:13 #93
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178105896
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:08 schreef Aure het volgende:

[..]

Haha Stokke home? Ook nog over nagedacht :P

Box door iemand laten maken zou vast ook kunnen, maar geen zin om dat te regelen. Ik slaap er sowieso nog even over :P
Nee, die is helemaal belachelijk duur! + ik wil geen dichte delen in het ledikantje hebben,
Dus het is de Bopita my first house geworden (helft goedkoper dan de stokke :D ).
pi_178117119
Ik zag een toffe huisjesbox maar blij dat we dat niet gedaan hebben. Twix was anti-box. Dus wij hadden dat ding ook alweer snel uit elkaar op zolder. Nu hebben wij ook geen huisdieren oid dus Twix kon prima op de grond liggen/spelen.

Donna, hoe is het nu? Rustige nacht gehad? Of hebben de harde buiken doorgezet?

Jagär, hoe voel je je nu?

Hier wordt het to-do lijstje korter en korter. Alle enveloppen zijn geschreven, ons kind krijgt een naam en een tweede naam, ongeacht of het een jongetje of meisje is, we zijn er uit (witte rook mensen, jippie O+), frame van de Joolz is afgesopt, commode is ingericht, alles is schoon en gewassen, klossen zijn in huis, enz.
Er wachten nog een paar dingen (klossen onder het bed, box in elkaar, nieuwe TrippTrapp in elkaar en de ziekenhuistas inpakken) maar dat is het wel zo'n beetje en vooral die klossen en die box doen we zo laat mogelijk.
Mijn hormonen eten er een taartje op.

Alleen die nachten..... wat duren die lang. Niks ligt meer lekker. En als ik eindelijk voor eventjes goed lig, blijk ik weer op mijn sondeslang te liggen en gaat dat k*talarm af. Mijn bekken doet zo zeer, de navelbreuk in mijn buik ook. Ben blij als de nacht voorbij is. Maar merk wel dat de vermoeidheid wat op begint te breken. Gelukkig was ik al knap van mezelf en maken de sondeslang en de wallen-tot-op-mijn-jukbeen me alleen nog maar knapper.
pi_178117369
Oh Malteser klinkt heerlijk dat je lekker veel kan afvinken van je to-do lijst O+ Stuk meer rust in je hoofd..?
Slapen lijkt me idd enorm vermoeiend zo -O- :( :* Hier begin ik steeds vaker wakker te liggen snachts.. maar ook echt klaarwakker en dan ruim anderhalf uur voor ik de slaap weer een beetje kan vatten. Verder niks te klagen :@

Jagär :o Jeetje wat eng... Weer wat meer gerust gesteld nu je de baby wat voelt..?

En wat een leuke box/speelhuisje O+ O+ O+

Lol loj goeie droom haha _O- Hier valt het nog mee van de babydromen.. Die heb ik nu nog maar 1 keer gehad waarbij ik de baby van mijn collega droeg aan haar voetje (dus ze bungelde langs mij zeg maar :') ) en dat leek iedereen ook normaal en prima te vinden.. dus..... :')

Hier volop bezig met voorbereiden voor verhuizing aankomend weekend. De oude bewoners hebben babybedje en commode laten staan *; Schoonzus heeft box voor ons + maxicosi.. Ander schoonzus heeft wiegje en nog wat kleren.. :') Jeetje echt we krijgen toch een boel spul :D Echt super lief ook allemaal want het is al zo duur; maar verdere inrichting van baby kamer gaan we nog even op het gemak verder uitzoeken. Eerst maar gewoon alles verhuizen en beneden wat schilderen en daarna kunnen we babykamer aanpakken :+
Het begint allemaal enorm te kriebelen hier :D Heb er zooooo ontzettend veel zin in om te verhuizen en dan kamertje inrichten en ik merk dat ik in een enorme whiiii happy de peppi flow zit momenteel _O- :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178117654
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:57 schreef PriemGirl het volgende:
Oh Malteser klinkt heerlijk dat je lekker veel kan afvinken van je to-do lijst O+ Stuk meer rust in je hoofd..?
Slapen lijkt me idd enorm vermoeiend zo -O- :( :* Hier begin ik steeds vaker wakker te liggen snachts.. maar ook echt klaarwakker en dan ruim anderhalf uur voor ik de slaap weer een beetje kan vatten. Verder niks te klagen :@

Jagär :o Jeetje wat eng... Weer wat meer gerust gesteld nu je de baby wat voelt..?

En wat een leuke box/speelhuisje O+ O+ O+

Lol loj goeie droom haha _O- Hier valt het nog mee van de babydromen.. Die heb ik nu nog maar 1 keer gehad waarbij ik de baby van mijn collega droeg aan haar voetje (dus ze bungelde langs mij zeg maar :') ) en dat leek iedereen ook normaal en prima te vinden.. dus..... :')

Hier volop bezig met voorbereiden voor verhuizing aankomend weekend. De oude bewoners hebben babybedje en commode laten staan *; Schoonzus heeft box voor ons + maxicosi.. Ander schoonzus heeft wiegje en nog wat kleren.. :') Jeetje echt we krijgen toch een boel spul :D Echt super lief ook allemaal want het is al zo duur; maar verdere inrichting van baby kamer gaan we nog even op het gemak verder uitzoeken. Eerst maar gewoon alles verhuizen en beneden wat schilderen en daarna kunnen we babykamer aanpakken :+
Het begint allemaal enorm te kriebelen hier :D Heb er zooooo ontzettend veel zin in om te verhuizen en dan kamertje inrichten en ik merk dat ik in een enorme whiiii happy de peppi flow zit momenteel _O- :@
Ja, geeft wel rust ja in mijn hoofd. Sowieso merk ik dat ik meer en meer in mijn cocon zit. Alleen snapt nog niet iedereen uit mijn omgeving die boodschap (terwijl ik er vrij duidelijk communiceer).

Wat tof en spannend die verhuizing. En wow, wat fijn dat jullie zoveel spullen krijgen! Want het is inderdaad best kostbaar als je alles nieuw moet kopen.
Die conclusie hebben wij ook al getrokken, zo'n tweede is aanzienlijk goedkoper in de voorbereiding. Kamer, wagen, autostoel, box, alles is er nog.

Succes dit weekend en ook veel plezier!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:24:39 #97
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178118612
Fijn dat je zo veel krijgt Priem! En fijn van de rust in je hoofd Malteser :)

Ik ben pas 5+1, maar heb nu al de neiging om van alles te gaan regelen. Doen we natuurlijk niet, maar ben wel benieuwd waar jullie de keuze voor een wandelwagen (combi) op gebaseerd hebben. Vooralsnog heb ik op het lijstje staan:
- moet lekker lopen en makkelijk draaien
- niet al te zwaar
- moet achterin de auto passen (maar twee station, dus ja...)
- baby moet ook in de reis iets schuin kunnen liggen (baby vriendin heeft reflux en dat is zo'n uitkomst!)

Vergeet ik nog iets? We willen er geen duizend euro aan uitgeven, eerder de helft, maar met een goede aanbieding kunnen we daar bijvoorbeeld een quax avenue of maxicosi mura 4 + voor scoren.
Psst, ik ben een kloon
pi_178118961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:24 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Fijn dat je zo veel krijgt Priem! En fijn van de rust in je hoofd Malteser :)

Ik ben pas 5+1, maar heb nu al de neiging om van alles te gaan regelen. Doen we natuurlijk niet, maar ben wel benieuwd waar jullie de keuze voor een wandelwagen (combi) op gebaseerd hebben. Vooralsnog heb ik op het lijstje staan:
- moet lekker lopen en makkelijk draaien
- niet al te zwaar
- moet achterin de auto passen (maar twee station, dus ja...)
- baby moet ook in de reis iets schuin kunnen liggen (baby vriendin heeft reflux en dat is zo'n uitkomst!)

Vergeet ik nog iets? We willen er geen duizend euro aan uitgeven, eerder de helft, maar met een goede aanbieding kunnen we daar bijvoorbeeld een quax avenue of maxicosi mura 4 + voor scoren.
Daar is een heel topic voor :) : OUD / Wat voor soort kinderwagen deel 17

Zeg, per wanneer hebben jullie de kraamzorg etc. geregeld? Ik heb met bijna 16 weken nog steeds het gevoel dat het te vroeg is en dat ik de boel jinx, maar aan de andere kant lees ik op de website van één van de aanbieders die bij ons in de regio actief is dat je het vķķr je 14e week al geregeld moet hebben :').
pi_178119078
Wij hebben het na de eerste echo bij de vk geregeld, dus rond de 8 weken denk ik? Maar was ook wel makkelijk in dit geval, want tweede kindje en bij de eerste was het bedrijf goed bevallen, dus nu meteen weer ingeschreven zonder extra research te doen ofzo. Met 16 weken is zeker niet te vroeg in elk geval.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:05 #100
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178119193
Wij rond 22w of iets later. ik weet het niet eens meer :')
pi_178119232
En waar keken jullie naar toen jullie moesten kiezen tussen verschillende kraambureaus?

Kraamvogel, Kraamzus en Kraam & Co. zijn de drie opties die overblijven, maar zou niet weten hoe ik daaruit moet kiezen :') Weinig boeiende eisen: ervaring met borstvoeding, voldoende ervaring, niet-roker.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:10:29 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178119337
Ik heb op facebook beetje ervaringen en foto's bekeken.
En wou graag een bureau waar je heel makkelijk in je kraamweek uren kan aanpassen zonder kosten.
(ik ga sowieso voor halve dagen, maar kraambureau & ik hebben het idee dat dat ook nog te veel is).

Verder is het allemaal ččn pot nat volgens mij.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:18:58 #103
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178119519
De kraamzorg heb ik dan wel al gekozen... Groot bureau werkt nauw samen met het moeder en kind centrum waar ik onder controle ben bij de gynaecoloog en zij zijn er erg tevreden over.

En txs voor de link voor het kinderwagentopic!
Psst, ik ben een kloon
pi_178119615
Poeh ja voor mijn gevoel heb ik tot 12 weken gewacht eigenlijk om verder rond te kijken en zaken te regelen :@ Daarvoor voelde het euh... geen idee.. te vroeg ofzo..? Alsof ik idd iets zou jinxen ofzo :@
Maar eerst verhuizen en daarna gaan we ook kijken voor kraamzorg en opvang (want daar moet je ook al vroeg bij zijn hoorde ik -O- ).
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178119688
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb op facebook beetje ervaringen en foto's bekeken.
En wou graag een bureau waar je heel makkelijk in je kraamweek uren kan aanpassen zonder kosten.
(ik ga sowieso voor halve dagen, maar kraambureau & ik hebben het idee dat dat ook nog te veel is).

Verder is het allemaal ččn pot nat volgens mij.
Ook gedaan inderdaad, maar het is allemaal same shit, different toilet volgens mij. Vanavond maar even aan manlief vragen wat hij wilt, en dan de knoop maar doorhakken.
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:23 schreef PriemGirl het volgende:
Poeh ja voor mijn gevoel heb ik tot 12 weken gewacht eigenlijk om verder rond te kijken en zaken te regelen :@ Daarvoor voelde het euh... geen idee.. te vroeg ofzo..? Alsof ik idd iets zou jinxen ofzo :@
Maar eerst verhuizen en daarna gaan we ook kijken voor kraamzorg en opvang (want daar moet je ook al vroeg bij zijn hoorde ik -O- ).
Opvang is ook al zo'n crime ja :'( We willen één dag per week afnemen, maar geen enkel kdv in de buurt biedt dat. Uhg.
pi_178119900
Kraamzorg, hier geregeld na de positieve test. En ja, dat voelt als jinxen maar als je dit kraambureau wilt, moet je meteen bellen anders zitten ze vol. Heb ze dus ook al een paar keer weer af moeten bellen, niet fijn. Maar goed, een miskraam is nooit fijn. Wel belden ze alle miskraam-keren na twee weken terug om te vragen hoe het met me ging, attent.

Plumeria, geen opvang voor één dag in de week? Dat is me ook wat. Wonen jullie in een deel van het land waar 'normaal' is?
Twix gaat ook maar één dag per week (nu extra ivm mijn situatie) en baby straks ook. En hier in de omgeving is dat gewoon mogelijk. Wel zijn er hier ook wachtlijsten.
pi_178119988
Zou een gastouder ook geen optie zijn, als een kdv niet biedt wat jullie willen?
pi_178120015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:18 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
De kraamzorg heb ik dan wel al gekozen... Groot bureau werkt nauw samen met het moeder en kind centrum waar ik onder controle ben bij de gynaecoloog en zij zijn er erg tevreden over.

En txs voor de link voor het kinderwagentopic!
Wat is de reden dat je bij de gyn loopt? Of is dat te persoonlijk, dan excuus.

Lees inderdaad eens door het topic en ga straks na goede echo's ook vooral ook eens op je gemak kijken, voelen, inklappen, enz in een fysieke winkel. Het is zoiets persoonlijks, wat de een fijn vindt aan een wagen, vindt de ander juist een nadeel enz.
pi_178120764
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:35 schreef Malteser het volgende:
Kraamzorg, hier geregeld na de positieve test. En ja, dat voelt als jinxen maar als je dit kraambureau wilt, moet je meteen bellen anders zitten ze vol. Heb ze dus ook al een paar keer weer af moeten bellen, niet fijn. Maar goed, een miskraam is nooit fijn. Wel belden ze alle miskraam-keren na twee weken terug om te vragen hoe het met me ging, attent.

Plumeria, geen opvang voor één dag in de week? Dat is me ook wat. Wonen jullie in een deel van het land waar 'normaal' is?
Twix gaat ook maar één dag per week (nu extra ivm mijn situatie) en baby straks ook. En hier in de omgeving is dat gewoon mogelijk. Wel zijn er hier ook wachtlijsten.
Ach, wat attent wel :Y

Geen idee of dat hier (regio hoofdstad) normaal is, heb verder geen ervaring met kdv's. Stom vind ik het wel.

Gastouders ben ik niet zo happig op eerlijk gezegd, zeker niet in de babyfase. Maar als het kdv-plan op niks uitloopt hebben we denk ik weinig opties. We willen mijn/zijn ouders niet belasten met een vaste oppasdag, en ik wil liever ook niet stoppen met werken.

Ben wel van plan om een aantal maanden verlof op te nemen na zwangerschapsverlof, zodat ik sowieso tot een maand of 6 met baby thuis kan zijn, dus dat geeft nog wat ruimte voor het zoeken naar een passende oplossing.
pi_178120946
Hoi. :@

Niks meegelezen. Klotentijd gehad. Zal vanaf nu weer een beetje meelezen.

Ter info:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan nu OT:

Ben verdorie alweer ruim 15 weken zwanger! NIPT was goed en gisteren nog een controleafspraak gehad en alles was oké. :)
:)
pi_178121098
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:15 schreef Soof-87 het volgende:
Hoi. :@

Niks meegelezen. Klotentijd gehad. Zal vanaf nu weer een beetje meelezen.

Ter info:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan nu OT:

Ben verdorie alweer ruim 15 weken zwanger! NIPT was goed en gisteren nog een controleafspraak gehad en alles was oké. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yay voor goeie NIPT en controle!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:28:31 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178121207
Oh Soof wat verdrietig ;( dat hakt erin als je zelf moeder wordt (altijd al natuurlijk, maar nu, ach ;( ). Heel veel sterkte :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178121238
:* voor de klotetijd Soof. Dat lijkt me ook erg heftig, zeker als je zwanger bent en alles dus toch al op zijn kop staat.

Wel fijn dat het met je zwangerschap verder allemaal goed gaat *O*
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:45:57 #114
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178121547
Sterkte Soof, dat is ook niet niks. Wel prachtig dat je dat filmpje hebt :*
Psst, ik ben een kloon
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:51:02 #115
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178121681
Ach Soof wat ontzettend verdrietig :'( Veel sterkte!

Enneh hoi :@, ik kom ook weer eens onder mijn "het gaat vast weer mis" steen vandaan gekropen. Vandaag een goede vrolijke echo met zwaaiend kindje gehad O+. Ik ben nu langer zwanger dan ooit tevoren en ik merk dat het vertrouwen dat het goed zit langzaam toeneemt. Ik heb vandaag meteen ook bloed voor de nipt af laten nemen. Als de uitslag daarvan goed is gaan we het langzaam wereldkundig maken.

Ik zal proberen hier wat actiever aan te haken. Ik lees meestal wel mee maar omdat ik zelf niets te melden had behalve onzeker boehoee heb ik niet meegeschreven.
pi_178121714
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:51 schreef 1inamelon het volgende:
Ach Soof wat ontzettend verdrietig :'( Veel sterkte!

Enneh hoi :@, ik kom ook weer eens onder mijn "het gaat vast weer mis" steen vandaan gekropen. Vandaag een goede vrolijke echo met zwaaiend kindje gehad O+. Ik ben nu langer zwanger dan ooit tevoren en ik merk dat het vertrouwen dat het goed zit langzaam toeneemt. Ik heb vandaag meteen ook bloed voor de nipt af laten nemen. Als de uitslag daarvan goed is gaan we het langzaam wereldkundig maken.

Ik zal proberen hier wat actiever aan te haken. Ik lees meestal wel mee maar omdat ik zelf niets te melden had behalve onzeker boehoee heb ik niet meegeschreven.
:W

Fijn dat de onzekerheid afneemt. Hoever ben je nu?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:58:15 #117
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178121858
9 weken 4 dagen.

Wat een enorm verschil trouwens tussen de vorige echo (een wit knipperend blopje) en deze (een vrolijk zwaaiend mensje)! Ik stond (lag :')) er echt van te kijken!
pi_178122513
Donna, Mabawa O-) jullie hebben meldplicht!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1inamelon, fijn dat er iets meer vertrouwen in de zwangerschap ontstaat!

Kraamzorg, ik had me 'op tijd' aangemeld. Volgens mij zo rond de 14 weken ook ja. Maar ik ben rond week 26 nog geswitcht :) was geen probleem bij die organisatie toen.

KDV heb ik inderdaad wel heel vroeg gedaan, toen we zelfs het geslacht nog niet wisten geloof ik. Maar die zit hier in het dorp gewoon heel snel vol.
pi_178123032
Soof, veel sterkte :* wat lijkt mij dat moeilijk... Hopelijk heb je nog een hoop fijne herinneringen aan haar om aan terug te denken.

Malteser, dat (niet)slapen klinkt wel rot zeg. Hopelijk worden de nachten toch nog wat beter voor je. Wel fijn dat je to-do lijst krimpt. Ik merk hier ook dat alles wat ik af kan strepen meer rust geeft.

Kraamzorg heb ik hier heel laat geregeld rond week 20 ofzo, maar gelukkig was er gewoon plek. En voor de kinderopvang hebben we vorige week een contract kunnen tekenen. Dat is hier vaak wel een dingetje, maar we waren er op tijd bij! Ik was wel flexibel qua dagen, dat heeft geloof ik wel geholpen.
pi_178123551
Knuffel voor Malteser :*

Aure, hoeveel dagen gaan jullie afnemen bij het KDV?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:32:36 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178124209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:58 schreef 1inamelon het volgende:
9 weken 4 dagen.

Wat een enorm verschil trouwens tussen de vorige echo (een wit knipperend blopje) en deze (een vrolijk zwaaiend mensje)! Ik stond (lag :')) er echt van te kijken!
Haha ik las 'een vrolijk zwaaiend meisje' :D

Maar dat enorme verschil is bizar he, vooral mijn vriend zat elke keer met open mond te kijken.
Wij hadden met w7 en w11 een echo en het ging van stip naar mens.
pi_178124296
Kraamzorg vond ik echt lastig om uit te zoeken Ik had geen idee en heb nu maar wat gedaan nadat ik 13 weken zwanger was. Bekend bureau en zal vast wel goed zijn. Het moet toch persoonlijk klikken met de kraamverzorgster die komt.
Kinderopvang in de buurt nog niet heel erg in verdiept qua beschikbaarheid. We zouden 1 dag af willen nemen en ben daar niet flexibel in, maar is ook geen top dag (woensdag) Gastouder spreekt mij niet zo aan.

Succes met verhuizen Priem! Fijn dat je precies nu weer wat energie hebt :)

Malteser :* niet of weinig slapen is echt heel naar.

Soof wat fijn van de goede Nipt en controle. *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1inamelon :W Fijn dat je nu verder bent als ooit en je vertrouwen aan het groeien is. De eerste periode is ook gewoon heel rot en helemaal onzeker als je eerdere miskramen hebt gehad.

Vanavond pretecho! Ik heb er zin in, ben heel nieuwsgierig, maar heb ook weer wat angst. Ik kijk de uren weg op de klok in ieder geval :')
pi_178124547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:09 schreef VitaBella het volgende:
Knuffel voor Malteser :*

Aure, hoeveel dagen gaan jullie afnemen bij het KDV?
In september en oktober 2 dagen en vanaf november 3 dagen :) Tot november neem ik elke week een vakantiedag op :P
pi_178124971
Veel plezier vanavond Fuchsia!

Ah Aure, fijn dat je nog wat dagen hebt om te verdelen. Wij doen ook 2 dagen opvang bij het kdv. En mijn moeder past 1 dag op.

Waarom vinden mensen het ok om doodleuk op te merken dat je een dikke kop hebt gekregen tijdens je zwangerschap :( dat doen (de meeste) toch ook niet als iemand ‘gewoon’ dik is geworden?
Ik heb thuis ook gewoon een spiegel hoor, dank je wel.
pi_178125767
Ik las verdrietig nieuws voor Soof maar tussen de regels door ook weer goede uitslagen. Wat ontzettend dubbel moet dat zijn Soof. :* voor jou!

1inamelon, wat fijn van de echo! En bijzonder hč, hoe dat boontje in korte tijd ineens op een mensje lijkt. Herstel: een mensje is!

Fuchs, succes vanavond. En ik snap je spanning. Wat zal het voor jou fijn zijn als je het kindje dagelijks goed en duidelijk gaat voelen.

Donna, waar ben je? Ik riep vanmorgen al naar je.... Ben jij dan toch gewoon een baby aan het baren O+?

Mabawa, hoe is het met jou?
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 16:09:25 #126
382129 crew  Donna
pi_178125975
Nee Donna is geen baby aan het baren, wel heel erg moe vandaag :7.
Harde buiken nog steeds, maar minder frequent. Baby beweegt wel goed, maar niet zo actief als gisteren en als dat zo op en neer blijft gaan vind ik daar niks aan. Maakt me gek als ik er op ga letten. Morgenavond sowieso controle dus ga ik denk ik vragen of ik al te strippen ben.
pi_178126249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:09 schreef DonnaRush het volgende:
Nee Donna is geen baby aan het baren, wel heel erg moe vandaag :7.
Harde buiken nog steeds, maar minder frequent. Baby beweegt wel goed, maar niet zo actief als gisteren en als dat zo op en neer blijft gaan vind ik daar niks aan. Maakt me gek als ik er op ga letten. Morgenavond sowieso controle dus ga ik denk ik vragen of ik al te strippen ben.
Hč, wat rot dat dat zo op en neer blijft gaan. Kan me voorstellen dat het je gek maakt. En nu kunnen we heel hard roepen dat je er niet teveel op moet letten maar zo werkt het nu eenmaal niet. :* Trek je eerder aan de bel als je het niet vertrouwt?
pi_178126547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:57 schreef Malteser het volgende:
Fuchs, succes vanavond. En ik snap je spanning. Wat zal het voor jou fijn zijn als je het kindje dagelijks goed en duidelijk gaat voelen.
Ja precies dat. Ik kijk daar zo naar uit O+

Vita dat is ook niet leuk en super onbeleefd :{w

Donna wat vervelend van de harde buiken en het wisselende bewegen van je baby. Snap dat je daar onzeker van wordt. Trek inderdaad aan de bel als je het niet vertrouwd :*

Ook benieuwd naar Mabawa O-)
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 17:03:10 #129
382129 crew  Donna
pi_178127213
Ja dat komt goed. Ik schroom niet om de VK te bellen. Ze zijn zo lief. O+

As we speak wordt trouwens m'n telefoon zowat van m'n buik geduwd door baby. Inclusief bijbehorende harde buiken. Alsof ze het aanvoelt als ik stressig ben en ze dan gewoon gaat pitten. :X
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 17:14:20 #130
382129 crew  Donna
pi_178127455
Soof, gecondoleerd met het verlies van je moeder. :*

1inamelon een goede echo en Soof ook een goede nipt. Erg fijn!

Wat betreft kraamzorg; Kraamzus zit hier om de hoek en we hebben eigenlijk niet verder gekeken 8-)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:43:49 #131
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178130338
Hoe snel hebben jullie nieuwe bh's gekocht en heeft er iemand tips voor een fijn exemplaar voor (hele) grote borsten? Zie wel zwangerschaps- en meegroeibh's, maar geen idee wat fijn is.

Het is pas 5+1, dus wil er geen fortuin aan uitgeven...
Psst, ik ben een kloon
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:49:07 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178130467
Ik heb ook alweer nieuwe nodig. Vorige zwangerschap twee keer nieuwe maat nodig gehad.
En sja, wat je fijn vindt. Ik heb zelf soms behoefte aan minder knellende harde bhs, dus dan denk ik dat ik zacht en zonder beugel wil, maar dat is met mijn maat eigenlijk helemaal niet zo prettig, dus ik ga ws voor m'n gebruikelijke bh, maar dan een cupmaat (of wat) groter.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:54:34 #133
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178130635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:43 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Hoe snel hebben jullie nieuwe bh's gekocht en heeft er iemand tips voor een fijn exemplaar voor (hele) grote borsten? Zie wel zwangerschaps- en meegroeibh's, maar geen idee wat fijn is.

Het is pas 5+1, dus wil er geen fortuin aan uitgeven...
Een paar weken terug hadden ze uitverkoop bij Livera, 75% korting of zo. Had daar twee voedingsbh’s aangeschaft in maatje 85F ( :') ) en die zitten erg fijn!

Soof, sterkte en gecondoleerd. :*

[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 27-03-2018 19:59:36 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_178130668
Gecondoleerd Soof. En wat een mooi aandenken heb je nog aan je moeder O+ .

Succes met de laatste lootjes Donna.

Een goede echo en een goede NIPT


Ik zit bij de Waarden qua kraamzorg. Ze raden het aan om het voor doet einde van de vierde maand te regelen geloof ik maar omdat we er toen pas achter kwamen :') was het bureau die ik wilde al niet meer beschikbaar. Nou komt bikkel ook hartje zomervakantie dus een kleiner bureau zit dan al snel vol. De Waarden is gewoon een groot bureau die vrijwel altijd wel mensen beschikbaar.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:55:42 #135
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178130678
Het jammere is dat m'n gewone bh's niet meer gemaakt worden. Heb er acht gekocht voordat ze uit productie gingen en daar doe ik het voorlopig mee. Ik zag wel de anita meegroeibh, maar die kost bijna 60 euro. Niet onoverkomelijk, maar toch, ik hoopte op een goedkopere tip.

Heb wel al een verlenger gekocht, zodat de omvang nog effe kan, maar de cups worden ook echt te klein.

Edit: jullie typen sneller dan ik, txs voor de tip duman! Ik zal er eens binnenlopen. Mijn cups zijn nog een maat of twee groter dan de jouwe, maar misschien hebben ze dat ook wel.
Psst, ik ben een kloon
pi_178130841
Ik heb al vroeg 2 voedingsbh's bij Noppies gekocht (met beugel) met destijds nog genoeg ruimte over in de cup. Inmiddels zijn die cups wat beter gevuld, maar is er nog steeds wat ruimte voor groei. Ik heb goede hoop dat ik er de zwangerschap mee kan uitzitten en ze daarna ook nog echt als voedingsbh kan gebruiken in ieder geval :P Ik heb me toen gewoon laten adviseren door de dame in de winkel. Volgens de site gaan ze tot 90F en ze zijn 30 euro, ik heb deze.
pi_178130877
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Het jammere is dat m'n gewone bh's niet meer gemaakt worden. Heb er acht gekocht voordat ze uit productie gingen en daar doe ik het voorlopig mee. Ik zag wel de anita meegroeibh, maar die kost bijna 60 euro. Niet onoverkomelijk, maar toch, ik hoopte op een goedkopere tip.

Heb wel al een verlenger gekocht, zodat de omvang nog effe kan, maar de cups worden ook echt te klein.

Edit: jullie typen sneller dan ik, txs voor de tip duman! Ik zal er eens binnenlopen. Mijn cups zijn nog een maat of twee groter dan de jouwe, maar misschien hebben ze dat ook wel.
Maar heb je dan een hele bijzondere cupmaat of wat is precies je vraag?
Want bh’s zijn zo persoonlijk. Ik zweer bij bh’s met beugels hoewel dat nu met mega buik misschien niet het meest comfortabel is maar een ander vindt dat juist weer niets.

Er zijn hier best wat dames in OUD met grote borsten, wellicht hebben zij tips. Misschien het dummies topic even proberen anders?

Ik zit overigens inmiddels op een G cup en heb steeds 1 passende bh gekocht. Die was ik nadat ik ‘s avonds met Twix in de douche ben geweest en dan is ‘ie de dag erna weer droog. En nu ik bijna de hele dag in bed lig, draag ik vaker van die sport-bh-hemdjes van de Hema ipv een bh.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:04:02 #138
382129 crew  Donna
pi_178130906
Ik had er ook 1 gekocht van Noppies, maar die zit me niet zo heel lekker.

Heb op AlieExpress 2 goedkope besteld en die zitten goddelijk, Alleen heb ik nu 'maar' cup D. Groter dan dat gaan ze daar ook niet geloof ik.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:08:11 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178131002
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:55 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Het jammere is dat m'n gewone bh's niet meer gemaakt worden. Heb er acht gekocht voordat ze uit productie gingen en daar doe ik het voorlopig mee. Ik zag wel de anita meegroeibh, maar die kost bijna 60 euro. Niet onoverkomelijk, maar toch, ik hoopte op een goedkopere tip.

Heb wel al een verlenger gekocht, zodat de omvang nog effe kan, maar de cups worden ook echt te klein.

Edit: jullie typen sneller dan ik, txs voor de tip duman! Ik zal er eens binnenlopen. Mijn cups zijn nog een maat of twee groter dan de jouwe, maar misschien hebben ze dat ook wel.
Hema heeft ook een meegroei BH voor 12,- ofzo, misschien is dat iets?
Of de meegroei bustier van Cache Coeur (bij zalando gezien), maar misschien is dat weer niets qua ondersteuning.

Ik heb er verder geen ervaring mee, ik draag met 35w nog dezelfde als ik altijd droeg (80B :') kleintiet) en dat zal niet meer veranderen denk ik.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:10:45 #140
382129 crew  Donna
pi_178131056
Ik ging in de eerste weken van B naar D en nu de laatste 2 weken groeien ze nog meer. En ze lekken extreem. Jippie..
pi_178133009
Mabawa is niet zo van de meldplicht hoor.
Baby nog steeds binnen.

Behamaten :X ik zeg niks. Maar mocht je echt iets groots zoeken kun je eens bij shop4mama en opentopzwanger kijken. Die hebben echt grote maten :)

Soof wat ontzettend verdrietig zeg. Veel sterkte met het verwerken hiervan. Wel ontzettend fijn dat de nipt goed is!

Donna die harde buiken zijn heel irritant als ze weer stoppen. Hier ook veel last van al een aantal avonden. Echt weg moeten puffen en soms zelfs om de 6 minuten maar uiteindelijk val ik toch in slaap.
Had ik vorige keer echt nauwelijks.
Ben benieuwd of je afspraak morgen nog nodig gaat zijn en hoe dat dan gaat.
Nog eventjes :)
pi_178133330
Ik heb een aantal cariwell meegroei/voedingsbeha’s en ik zweer erbij. Met name die met gelbeugel zijn fijn. Ze werken er alleen niet met de standaard cupmaten; de maatvoering is geloof ik s tm xxxl ofzo. Er staan wel handige tabellen op hun site om te kijken welke maat je nodig hebt.

Ik had er mijn vorige zwangerschap ook, die paste van begin tot eind, inclusief met stuwing in de kraamweek. En ik denk dat dat zo’n 3 a 4 cupmaten verschil was qua groei in die periode.
pi_178133385
Ik heb geen grote maat. Heb nu bh’s in mijn eigen maat zonder beugel gekocht bij de Hema en dat is wel een stuk fijner, want had last van prikkende beugels, omdat mijn borsten echt voller en zwaarder zijn.

Nog eventjes inderdaad Mabawa :*

Terug van de pretecho en een heerlijk spartelend kindje gezien met ruggengraat en alles erop en eraan. O+
pi_178133539
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Terug van de pretecho en een heerlijk spartelend kindje gezien met ruggengraat en alles erop en eraan. O+
Ooh heerlijk O+ jullie spartelende kindje.
Geslacht bekend of willen jullie het niet weten?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:21:57 #145
342418 VKV
Plausibel
pi_178134832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Terug van de pretecho en een heerlijk spartelend kindje gezien met ruggengraat en alles erop en eraan. O+
Zag je veel verschil met de vorige echo? Door jouw berichtje nu ook eindelijk een pretechoafspraak gemaakt, kan m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen tot de 20 weken :P
pi_178135685
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:38 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ooh heerlijk O+ jullie spartelende kindje.
Geslacht bekend of willen jullie het niet weten?
Wel bekend, maar houden we nog even voor ons O-) Geen idee hoe lang ik dat vol ga houden :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:21 schreef VKV het volgende:

[..]

Zag je veel verschil met de vorige echo? Door jouw berichtje nu ook eindelijk een pretechoafspraak gemaakt, kan m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen tot de 20 weken :P
Heel veel verschil, maar dat komt ook doordat ik tot nu toe alleen maar echo’s in het ziekenhuis heb gehad en die waren allemaal vrij snel en beeld niet heel scherp (heel korrelig). Zelfs mijn termijnecho was vaag en kon je alleen contouren zien. En dan ligt mijn kind ook nog helemaal achterin mijn baarmoeder. Nu was het echt een mensje om te zien O+
Leuk dat je een pretecho hebt geboekt :)
pi_178135819
Fuchs wat goeeeeeed! Een heuse echte baby. Ik ben supernieuwsgierig of jullie een jongetje of meisje krijgen! Het is precies even leuk, weet ik toevallig. Maar ik denk dat je een meisje krijgt. En Spees ook. *)
pi_178136200
Hier vandaag 6 weken :D!
pi_178136892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:02 schreef Svane het volgende:
Fuchs wat goeeeeeed! Een heuse echte baby. Ik ben supernieuwsgierig of jullie een jongetje of meisje krijgen! Het is precies even leuk, weet ik toevallig. Maar ik denk dat je een meisje krijgt. En Spees ook. *)
Haha :+ Ik ga het ook niet eeuwig voor mij houden denk ik, maar voor nu moet het nieuws nog even landen en geniet ik van een geheimpje ;) Lees mijn post maar 3x na of ik niet per ongeluk hij/zij heb gepost, dus dat duurt vast niet lang.
En ja een heus echt mensje in mijn buik O+

En *O* voor 6 weken van Anoniempje!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 28 maart 2018 @ 00:37:53 #150
74056 crew  ToT
pi_178137551
Is Kruidvat Mama care buikbalsem een beetje goed om zwangerschapsstriemen te voorkomen? (Okee helemaal voorkomen schijnt niet echt mogelijk te zijn?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')