abonnement Unibet Coolblue
pi_178018143
Ik werk momenteel bij bedrijf A via een detacheerder.
Bij de detacheerder heb ik nog 1 jaar een contract.

Ik moet nog 250 uur werken voordat ik direct op contract kan bij bedrijf A. Deze uren moeten declarabel zijn, dus ziekte etc. tellen daar niet in mee.

Bedrijf A is bereid me al een arbeidsvoorstel op papier te zetten. Een exacte startdatum voor het contract is door bovenstaande onstandigheden nog niet mogelijk.

Wat ik graag zou willen is een rechtsgeldig document dat ik nu al kan tekenen, samen met bedrijf A dat een geldende arbeidsovereenkomst is vanaf het moment dat de 250 uur op zijn.

Hoe moet dat op papier staan? Ik kan niet per 1-5 laten ingaan omdat het ook 4-5 kan worden bijvoorbeeld.

Daarnaast vraag 2
Ik heb 2 opties:
-1.5 jaar contract tekenen waarna het (bij goed werk) een vaste aanstelling wordt;
-1 jaar contract tekenen waarna het (bij goed werk) een vaste aanstelling wordt.

Waar zouden jullie voor kiezen? Ik neig naar 2 omdat het traject dan sneller is?!
Combi 1.5 jaar contract met optie na 1 jaar al omgaan naar vast is niet mogelijk.
pi_178018808
Die 250 uur lijken mij een probleem tussen je detacheerder en bedrijf A. Laat die het lekker met elkaar uitzoeken.

Optie 2 lijkt beter, maar dat komt omdat je de overige voorwaarden achterwege laat.
pi_178019092
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:45 schreef paddestoelensoep het volgende:
Die 250 uur lijken mij een probleem tussen je detacheerder en bedrijf A. Laat die het lekker met elkaar uitzoeken.

Optie 2 lijkt beter, maar dat komt omdat je de overige voorwaarden achterwege laat.
Nouja, het is ook in zoverre mijn probleem, omdat er nu geen arbeidsovereenkomst ligt die mij zekerheid geeft tot starten bij bedrijf A.

Is iets opnemen als "de arbeidsovereenkomst vangt aan op uiterlijk..., indien mogelijk kan de werknemer vroeger in dienst treden” rechtsgeldig en mogelijk?

En tussen optie 1 en 2 zijn geen verschillen qua andere voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 19:56:45 ]
pi_178019207
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:23 schreef Iamaclown het volgende:
Ik kan niet per 1-5 laten ingaan omdat het ook 4-5 kan worden bijvoorbeeld.
Dan maak je er toch 1-6 van?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178019277
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:55 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Nouja, het is ook in zoverre mijn probleem, omdat er nu geen arbeidsovereenkomst ligt die mij zekerheid geeft tot starten bij bedrijf A.
Wil die tent je nu aannemen of lopen ze je gewoon te paaien?
quote:
Is iets opnemen als "de arbeidsovereenkomst vangt aan op uiterlijk..., indien mogelijk kan de werknemer vroeger in dienst treden” rechtsgeldig en mogelijk?
Je kunt mijns insziens beter een bepaalde gebeurtenis (het verstrijken van die 250 uur) gebruiken als aanvang van het arbeidscontract. Al is het niet zo boeiend - een arbeidscontract geldt als gesloten indien jij aan het werk gaat bij de desbetreffende werkgever, ook al staan er nietige bepalingen in. Belangrijkste is dus iets te tekenen en braaf doorwerken.
quote:
En tussen optie 1 en 2 zijn geen verschillen qua andere voorwaarden.
Dat lijkt me dan makkelijk.
pi_178019315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:00 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan maak je er toch 1-6 van?
Dat kan ook weer niet, want dan zou bedrijf A langer dan nodig het detacheerderstarief betalen.
pi_178019353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:03 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Wil die tent je nu aannemen of lopen ze je gewoon te paaien?

[..]

Je kunt mijns insziens beter een bepaalde gebeurtenis (het verstrijken van die 250 uur) gebruiken als aanvang van het arbeidscontract. Al is het niet zo boeiend - een arbeidscontract geldt als gesloten indien jij aan het werk gaat bij de desbetreffende werkgever, ook al staan er nietige bepalingen in. Belangrijkste is dus iets te tekenen en braaf doorwerken.

[..]

Dat lijkt me dan makkelijk.
Ze willen me zeker aannemen. Ik heb ook een concept arbeidsovereenkomst etc ontvangen

Ik vraag me af of het klopt wat jij zegt. Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 jaar, zonder proeftijd. Dus het lijkt me dat die ook effectief geldig is als je nog niet zou zijn begonnen.
pi_178019392
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:04 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Dat kan ook weer niet, want dan zou bedrijf A langer dan nodig het detacheerderstarief betalen.
Één maandje maar.
Of wil bedrijf A je perse zo snel mogelijk overnemen?

Heb je nog vakantiedagen bij de detacheerder?
Wil je nog op vakantie?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178019410
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:05 schreef Iamaclown het volgende:
Ik vraag me af of het klopt wat jij zegt. Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 jaar, zonder proeftijd. Dus het lijkt me dat die ook effectief geldig is als je nog niet zou zijn begonnen.
Dat ontken ik ook niet.
pi_178019613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:07 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Één maandje maar.
Of wil bedrijf A je perse zo snel mogelijk overnemen?

Heb je nog vakantiedagen bij de detacheerder?
Wil je nog op vakantie?
Ze willen me z.s.m overnemen inderdaad.
Ik heb nog vakantiedagen maar al aangegeven die niet op te nemen. Zitten alleen wat feestdagen tussen en ik zou ziek kunnen worden.
pi_178019640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:08 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet.
Maar als ik nu niks teken kunnen ze op elk moment nog zeggen dat het feest niet doorgaat, in theorie. Vandaar.
pi_178019747
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:17 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Maar als ik nu niks teken kunnen ze op elk moment nog zeggen dat het feest niet doorgaat, in theorie. Vandaar.
Daarom zeg ik ook dat je hoe dan ook iets moet ondertekenen. Dat daar eventueel nietige bepalingen instaan is van ondergeschikt belang, zolang jij maar braaf komt opdagen op je eerste werkdag.
pi_178019856
1. Als ze je zo graag willen hebben waarom biedt bedrijf A je dan een tijdelijk contract aan met vaste aanstelling bij goed functioneren?
2. Waarom niet gewoon lekker bedrijf A en detacheerder een overname laten regelen na die 250 uur? Je weet een maand van tevoren toch wel wanneer je aan die grens gaat komen vrijwel op de dag nauwkeurig?
pi_178020188
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:27 schreef Deshain het volgende:
1. Als ze je zo graag willen hebben waarom biedt bedrijf A je dan een tijdelijk contract aan met vaste aanstelling bij goed functioneren?
2. Waarom niet gewoon lekker bedrijf A en detacheerder een overname laten regelen na die 250 uur? Je weet een maand van tevoren toch wel wanneer je aan die grens gaat komen vrijwel op de dag nauwkeurig?
1: Bedrijfspolicy. Wereldwijd waar mogelijk.
2: Bedrijf A wil juist nu alles regelen. Dus een exacte dag is niet zeker te zeggen.
pi_178020296
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:37 schreef Iamaclown het volgende:
2: Bedrijf A wil juist nu alles regelen. Dus een exacte dag is niet zeker te zeggen.
Dan regel je nu toch alles. Als je nog niet aan die 250 uur bent gekomen bij aanvang van je contract, dan is dat toch vooral het probleem van Bedrijf A? Wat voor wereldwijd opererend bedrijf heeft er nou weer een HR die dit soort simpele zaakjes niet kan regelen? :?
pi_178020421
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:40 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Dan regel je nu toch alles. Als je nog niet aan die 250 uur bent gekomen bij aanvang van je contract, dan is dat toch vooral het probleem van Bedrijf A? Wat voor wereldwijd opererend bedrijf heeft er nou weer een HR die dit soort simpele zaakjes niet kan regelen? :?
Nouja, ik snap dat ze niet dubbel willen betalen.
HR zegt dat het ondertekende contract offer rechtsgeldig is. Ik vraag me dat af.
pi_178020559
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:44 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Nouja, ik snap dat ze niet dubbel willen betalen.
HR zegt dat het ondertekende contract offer rechtsgeldig is. Ik vraag me dat af.
Misschien is het handig als je de passages waar je twijfels over hebt kunt delen.
pi_178021020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:48 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Misschien is het handig als je de passages waar je twijfels over hebt kunt delen.
Ik krijg het pas over 2 weken.

Ik vraag me nu wel af hoe ik het zou kunnen aanpakken om toch gelijk voor vast te gaan?

Collega's in Duitsland krijgen na 3 maanden vast. Maar komt door Duitse wetgeving.
pi_178027379
Voor een wereldwijd bedrijf doen ze wel wat krampachtig mbt de 250 uur. Laten ze gewoon zeggen tegen de detacheerder: We nemen lamaclown per 1 mei over. Wanneer er dan nog niet voldoende uren zijn gemaakt, betalen we voor de contractueel nog te maken uren een overname fee (opslagfactor inleentarief). Dit is vrij gebruikelijk.

Er wordt dan niets dubbel betaald en de detacheerder heeft zijn fee binnen zoals afgesproken. Dit kan hr toch gewoon verzinnen/regelen
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:53:10 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_178029915
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:44 schreef Iamaclown het volgende:
Nouja, ik snap dat ze niet dubbel willen betalen.
Waarom zouden ze dubbel moeten betalen? Je werkt toch niet ineens 80 ipv 40 uur?
Ik zou gewoon voorstellen, mocht er uitloop zijn waardoor je zeg 3 dagen onder de vlag van A daar nog zit, die dagen als onbetaald verlof te noteren. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:18:53 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178030363
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:05 schreef Iamaclown het volgende:
Het is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 1 jaar, zonder proeftijd.
Geen antwoord op de OP, maar zit er een mogelijkheid in om tussentijds op te zeggen? Als dat ontbreekt, dan is dat zeer onhandig voor jou.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_178031565
Ik vind het een vreemde gang van zaken, zeker voor een groot bedrijf met een eigen HR afdeling. Die hebben hier toch dagelijks mee te maken?

Ook het feit dat je een bepaalde tijd contract krijgt, wat is dat voor een nonsens? Je werkt er toch al, dus ze weten wat ze binnenhalen.

Het komt op mij over of ze voor een jaartje een goedkope kracht zoeken en je daarna dumpen.
pi_178031981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:24 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind het een vreemde gang van zaken, zeker voor een groot bedrijf met een eigen HR afdeling. Die hebben hier toch dagelijks mee te maken?

Ook het feit dat je een bepaalde tijd contract krijgt, wat is dat voor een nonsens? Je werkt er toch al, dus ze weten wat ze binnenhalen.

Het komt op mij over of ze voor een jaartje een goedkope kracht zoeken en je daarna dumpen.
Er zijn volgens mij zat bedrijven die eerst een half jaar contract aanbieden en dat vervolgens verlengen met een nieuw tijdelijk contract.

Zo gek vind ik dat nou ook weer niet?
pi_178032110
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:44 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij zat bedrijven die eerst een half jaar contract aanbieden en dat vervolgens verlengen met een nieuw tijdelijk contract.

Zo gek vind ik dat nou ook weer niet?
Dat is niet gek, maar dat doe je normaal niet als je iemand overneemt van een detacheerder. Dan heb je toch allang bepaald of iemand geschikt of ongeschikt is? Dat is gewoon een lange proeftijd.

Als iemand net bij je komt werken is het wel normaal, dan heb je vaak een jaarcontract met proeftijd wat verlengd wordt met nog een jaar of direct naar vast gaat.
pi_178032175
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is niet gek, maar dat doe je normaal niet als je iemand overneemt van een detacheerder. Dan heb je toch allang bepaald of iemand geschikt of ongeschikt is? Dat is gewoon een lange proeftijd.

Als iemand net bij je komt werken is het wel normaal, dan heb je vaak een jaarcontract met proeftijd wat verlengd wordt met nog een jaar of direct naar vast gaat.
Stel dat TS 6 maanden via de detacheerder heeft gewerkt, dan is het toch hetzelfde als een 'normaal' tijdelijk contract?
pi_178033609
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Stel dat TS 6 maanden via de detacheerder heeft gewerkt, dan is het toch hetzelfde als een 'normaal' tijdelijk contract?
Na 6 maanden weet je toch wel of iemand geschikt is?
Waarom zou je hem anders over willen nemen, als je niet zeker bent kan je hem beter inhuren. Kan je afscheid nemen wanneer je dat wil.
pi_178035038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Na 6 maanden weet je toch wel of iemand geschikt is?
Waarom zou je hem anders over willen nemen, als je niet zeker bent kan je hem beter inhuren. Kan je afscheid nemen wanneer je dat wil.
Ik snap je punt. Maar wat ik bedoel:
A: Wat is het verschil tussen direct bij bedrijf A 6 maanden contract en dan een tijdelijke verlenging.

B: 6 maanden detachering en dan tijdelijke verlenging.

Want je maakt daar onderscheid in?
pi_178035293
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Maar wat ik bedoel:
A: Wat is het verschil tussen direct bij bedrijf A 6 maanden contract en dan een tijdelijke verlenging.

B: 6 maanden detachering en dan tijdelijke verlenging.

Want je maakt daar onderscheid in?
Weinig, het is alleen een onlogische stap. Als ze je zo graag willen overnemen, dan geven ze je toch een onbepaalde tijd?

Sowieso zou ik zonder die voorwaarde niet eens overstappen, er moet tenslotte wel voordeel aan zitten om over te stappen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 19:36:41 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_178062162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Na 6 maanden weet je toch wel of iemand geschikt is?
Waarom zou je hem anders over willen nemen, als je niet zeker bent kan je hem beter inhuren. Kan je afscheid nemen wanneer je dat wil.
Jawel.
Omdat het goedkoper is, ook voor een jaar.
Misschien duurt, ik zeg maar wat, het project nog een jaar. Weten ze niet of ze daarna nog eenngeschikte klus / werkzaamheden voor m hebben. Of vervangt hij een langdurig zieke en weet men niet of de zieke nog terugkomt.
Nou ja, er zijn best wat redenen te bedenken waarom een bedrijf niet meteen onbepaald aan iemand gebonden wil zijn ondanks dat ze tevreden zijn over de gedane arbeid.
pi_178601567
Nou, ik heb een contractsvoorstel ontvangen voor onbepaalde tijd.

Is een contractsvoorstel wettelijk geldig? Of dient er echt een contract te liggen?
pi_178607165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:56 schreef Iamaclown het volgende:
Nou, ik heb een contractsvoorstel ontvangen voor onbepaalde tijd.

Is een contractsvoorstel wettelijk geldig? Of dient er echt een contract te liggen?
Is rechtsgeldig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')