abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 maart 2018 @ 18:38:05 #1
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_178016769
Hoi,

Ik heb een probleem waar ik al een paar dagen niet uitkom.

Ik heb een SSD van 250gig gekocht waarmee ik mijn huidige HDD mee wil vervangen. Ik heb windows op SSD geinstalleerd. Daarna wilde ik de HDD ontkoppelen en verwijderen. Maar de windows boot niet vanuit de SSD zonder de aanwezigheid van HDD. Ik heb de BIOS upgedatet en verschillende opties uitgeprobeerd maar helaas.

Mis ik wat?

Asus M5a78L-M
SSD Crucial MX500
Windows 7
SATA instellingen zowel IDE als AHCI geprobeerd.

SATA staat in de eerste sata slot en enige item in de boot priority.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_178016813
Misschien staat je MBR op de HDD die je verwijderd hebt? :?
pi_178016972
Installeer Windows nog eens, maar dan zonder de HDD.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178019494
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:45 schreef Jordy-B het volgende:
Installeer Windows nog eens, maar dan zonder de HDD.
dit, de HDD is vermoedelijk op de eerste sata port aangesloten, dan installeert windows de bootsector op die schijf ipv op SSD
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:59:34 #5
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_178024547
Paddestoelensoep was in de goede richting: blijkbaar is de eerste C:/ het systeemschijf en zonder die start windows niet op. Volgens verschillende sites kon ik nog proberen de systeemschijf proberen te wisselen maar ik ga toch voor de langere doch gemakkelijke methode van Windows opnieuw installeren.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_178026439
In je bios de bootdrive selecteren. Asus probleempje!
Ziet de bios de SSD niet, dan HD's selecteren en daar de SSD naar eerste drive brengen. Daarna ziet de bios de SSD en kan je de SSD als bootdrive selecteren. :P

(laat effe weten of het zo lukt?)
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:01:58 #8
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_178031113
Bedankt voor jullie tips. Maar ik had geen zin meer in veel gedoe dus gewoon een bootable windows usd device gemaakt, oude harde schijf eraf en windows opnieuw geinstalleerd. Gelukkig gaat dat met de SSD een stuk sneller dan wat ik gewend ben.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')