abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 14 april 2018 @ 09:53:16 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178504933
registreer om deze reclame te verbergen
Gisteren de Utrecht Night Run gelopen. Ruim 8km door de binnenstad van Utrecht in het donker met lichtjes O+

Het was absoluut een fun-run, want geen tijdsregistratie en dronken mensen in het startvak :o Abrupt moeten stoppen tijdens het lopen omdat volledige groepen (?!) midden op de baan selfies maken, high fiven met mensen die aan het stappen zijn en gewoon even door Hoog Catharijne lopen _O_ Mijn tijd was echt ruk, maar wat een beleving. Veel live muziek en daarna nog de after-party B:)B

Voor iedereen die een serieuze wedstrijd wil lopen is het absoluut af te raden. Dat gaat je gewoon niet lukken. Maar als fun-run zeer geslaagd *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178505788
Hoi allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Na de marathon uitlopen is mijn doel: sneller worden, maar er zijn zoveel schema's en goeroes (Daniels, Pfitzinger, Hudson, Higdon etc.) dat ik niet meer weet wat wijsheid is en wat bij mij past.

Misschien is dat vergelijkbaar met krachttraining: er wordt ontzettend veel onzin verkocht, maar uiteindelijk is het beste advies gratis en heel simpel: drie keer in de week squat, press en power clean met wat variatie in gewicht en herhalingen en je kunt jaren vooruit.

Is er ook zo'n no-nonsense aanpak voor hardlopen?

Hoe plan je voor de lange termijn, wat doe je tussen trainingscycli, train je op basis van kilometers of is het beter op tijd te trainen waar het aantal kilometers uit volgt? Bijvoorbeeld, als er een rustige duurloop van een uur op het programma staat, dan loopt een beginner 10 km en een professional misschien wel 20km.

Overigens lees ik op het LetsRun forum allerlei berichten van gasten die minimaal 100km per week lopen en dat je niet serieus snel wordt als je niet 13 van de 14 dagen traint en zoveel km's maakt. Ik heb wel tijd om iedere dag een paar uur te trainen, maar hoe bouw je zo'n niveau op?

Vragen, vragen, vragen. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 09:53 schreef Maraca het volgende:
Gisteren de Utrecht Night Run gelopen. Ruim 8km door de binnenstad van Utrecht in het donker met lichtjes O+

Het was absoluut een fun-run, want geen tijdsregistratie en dronken mensen in het startvak :o Abrupt moeten stoppen tijdens het lopen omdat volledige groepen (?!) midden op de baan selfies maken, high fiven met mensen die aan het stappen zijn en gewoon even door Hoog Catharijne lopen _O_ Mijn tijd was echt ruk, maar wat een beleving. Veel live muziek en daarna nog de after-party B:)B

Voor iedereen die een serieuze wedstrijd wil lopen is het absoluut af te raden. Dat gaat je gewoon niet lukken. Maar als fun-run zeer geslaagd *O*
Dat zou ik ook een keer willen doen! Ik vraag me af waarom avond/nacht lopen niet vaker ingepland worden, want dan is er weinig overlast voor verkeer en het zou bijvoorbeeld de bruggenloop van Rotterdam ook een stuk mooier maken.
pi_178507744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 10:46 schreef Drieklank het volgende:
Hoi allemaal,

Na de marathon uitlopen is mijn doel: sneller worden, maar er zijn zoveel schema's en goeroes (Daniels, Pfitzinger, Hudson, Higdon etc.) dat ik niet meer weet wat wijsheid is en wat bij mij past.

Misschien is dat vergelijkbaar met krachttraining: er wordt ontzettend veel onzin verkocht, maar uiteindelijk is het beste advies gratis en heel simpel: drie keer in de week squat, press en power clean met wat variatie in gewicht en herhalingen en je kunt jaren vooruit.

Hoe plan je voor de lange termijn, wat doe je tussen trainingscycli, train je op basis van kilometers of is het beter op tijd te trainen waar het aantal kilometers uit volgt? Bijvoorbeeld, als er een rustige duurloop van een uur op het programma staat, dan loopt een beginner 10 km en een professional misschien wel 20km.

Overigens lees ik op het LetsRun forum allerlei berichten van gasten die minimaal 100km per week lopen en dat je niet serieus snel wordt als je niet 13 van de 14 dagen traint en zoveel km's maakt. Ik heb wel tijd om iedere dag een paar uur te trainen, maar hoe bouw je zo'n niveau op?

[..]

Dat zou ik ook een keer willen doen! Ik vraag me af waarom avond/nacht lopen niet vaker ingepland worden, want dan is er weinig overlast voor verkeer en het zou bijvoorbeeld de bruggenloop van Rotterdam ook een stuk mooier maken.
Ga eens langs bij een atletiekvereniging! Er is over het algemeen wel voor iedereen een groep qua afstand en snelheid, en trainers daar kunnen je goed helpen met de opbouw.
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:57:28 #279
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_178507825
quote:

[..]

De Dam-tot-damloop en de zevenheuvelenloop hebben allebei een avondrun. Misschien leuk als je rond die tijd nog niets gepland hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_178508996
Volgens mij begin ik langzaam weer uit mijn hardloopdip te kruipen O+ Fijne training gehad, 3x5km op 4.35 en een hartslag die goed onder controle was, in totaal bijna een halve marathon gelopen. Terwijl ik 5 uurtjes slaap en 3 triples gisteravond in mijn mik had :D Hardlopen blijft toch onvoorspelbaar soms.
quote:
Hoi allemaal,

[..]

Hoe bouw je dat op? - Stap voor stap. Ga jezelf niet meteen vergelijken met gasten die al 10 jaar bezig zijn. Volgens mij heb je al veel kennis opgedaan, dus je zal steeds meer kunnen inschatten wat goede methodes zijn. Wat Hats zegt; bij een atletiekvereniging zit de meeste kennis en goede trainers waar je van kunt leren. Maar ook zelf kun je best veel doen. De basis is simpel: wissel intervaltrainingen, zeer rustige duurlopen en af en toe een tempoduurloop of langere intervalblokken af en zorg vooral voor voldoende rust en herstel. Ga pas meer kilometers maken als je merkt dat je op een niveau zit waarbij je elke volgende dag goed hersteld bent van de vorige training, en dan nog niet meer dan 10% per maand erbij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178509064
Oh ja nog n tip voor de keep it simple methode; je presteert altijd meer als je ondertraind bent dan overtraind of zelfs geblesseerd, dus bij twijfel: sla een dagje over ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178520126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij begin ik langzaam weer uit mijn hardloopdip te kruipen O+ Fijne training gehad, 3x5km op 4.35 en een hartslag die goed onder controle was, in totaal bijna een halve marathon gelopen. Terwijl ik 5 uurtjes slaap en 3 triples gisteravond in mijn mik had :D Hardlopen blijft toch onvoorspelbaar soms.
Goed om te horen dat het plezier weer terugkomt. Ik zou wel lekker mijn tijd nemen. Heb je nog inschrijvingen staan de komende tijd?
pi_178522952
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 00:27 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Goed om te horen dat het plezier weer terugkomt. Ik zou wel lekker mijn tijd nemen. Heb je nog inschrijvingen staan de komende tijd?
Berlijn ;)
pi_178526957
quote:
Hoi allemaal,

[..]

Je bent in staat om de Marathon straks in 2:30 te lopen? Zo nee dan heb je vrijwel niks aan dat forum heb ik het idee.

Het is leuk hoor maar je lichaam moet ook maar die trainingsintensiteit aan kunnen.
pi_178527715
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de tips. :)

Ik merk dat ik snel herstel van de marathon. Donderdag vlot 3,5km gelopen. Vandaag vlot zeven kilometer met een paar versnellingen en wat huppelen. Mijn voeten voelen als springveren.

Mijn eetlust is ook aan het veranderen. Een paar maanden geleden had ik het idee dat ik hele broden en meerdere borden pasta per dag moest eten om mij energiek te voelen, maar de laatste weken voor de marathon tot heden ben ik minder gaan eten. Ik val af, maar ik voel me juist energieker.
  Redactie Sport zondag 15 april 2018 @ 20:37:34 #286
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178539749
Zo, eerste inschrijving is weer de deur uit. Zwartewaterlandloop op 6 juli. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_178540131
Vandaag over de 1000 km gegaan in 2018. Zo vroeg zat ik nog nooit aan de 1000 :)
"Het lijkt me het zinnigst om een zo gepast mogelijk zwijgen in acht te nemen"
pi_178542924
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2018 20:37 schreef DeLuna het volgende:
Zo, eerste inschrijving is weer de deur uit. Zwartewaterlandloop op 6 juli. :)
Jammer dat je dan niet 100% kan geven, want 7 juli is de Ekiden ;)
  Redactie Sport maandag 16 april 2018 @ 08:13:59 #289
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178546183
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 23:24 schreef pijll het volgende:

[..]

Jammer dat je dan niet 100% kan geven, want 7 juli is de Ekiden ;)
Ja maar ik kan helemaal niet 7 juli ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_178552081
Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd gelopen, 10k! *O* het was supertof! 56.27 :7 ik heb nu al weer zin om te trainen woensdag. Ik overweeg mijn trainingsfrequentie wat omhoog te gooien. Smaakt wel naar meer eigenlijk. :o Ik ga even informeren of ik ook een keer bij een baantraining kan aansluiten ofzo.
pi_178560492
Wat een fantastische race was Boston vandaag zeg O+ Al heb ik wel medelijden met de 'Age groupers', 26 graden van vorig jaar was niet best maar zorgt tenminste nog voor blije mensen, dit zag er erg bits uit met een gevoelstemperatuur van 0 graden!
pi_178563646
Een bekende liep er, mooie social media berichten over hagelbuien voor de start en gevoelloze tenen :D
"Het lijkt me het zinnigst om een zo gepast mogelijk zwijgen in acht te nemen"
pi_178583771
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 13:33 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd gelopen, 10k! *O* het was supertof! 56.27 :7 ik heb nu al weer zin om te trainen woensdag. Ik overweeg mijn trainingsfrequentie wat omhoog te gooien. Smaakt wel naar meer eigenlijk. :o Ik ga even informeren of ik ook een keer bij een baantraining kan aansluiten ofzo.
Lekker hoor! Al plannen voor een volgende wedstrijd? :)
pi_178586737
Hoe doen de marathonlopers het trouwens qua herstel? Ik heb mij de eerste week vooral nog beziggehouden met crosstraining (2x zwemmen, 1x fietsen) en 6 dagen nadien rustig een blokje losgelopen.

Gisteren (2de week) 8km op rustig tempo.
Voelt voorlopig allemaal goed, maar wil ook niet forceren aangezien ik ooit na een zware wedstrijd eens ben blijven doortrainen (toen voelden de spieren/conditie ook goed) en niet veel later met een blessure zat.
pi_178587755
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 19:00 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Lekker hoor! Al plannen voor een volgende wedstrijd? :)
Niet echt eigenlijk. En op de baan lopen allemaal kampioenen zo blijkt dus dat idee is al weer "van de baan" :') maar ik ga morgen even mijn licht opsteken bij mijn trainer.
  Forum Admin dinsdag 17 april 2018 @ 21:53:24 #296
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178588049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:56 schreef minimaLL het volgende:
Hoe doen de marathonlopers het trouwens qua herstel? Ik heb mij de eerste week vooral nog beziggehouden met crosstraining (2x zwemmen, 1x fietsen) en 6 dagen nadien rustig een blokje losgelopen.

Gisteren (2de week) 8km op rustig tempo.
Voelt voorlopig allemaal goed, maar wil ook niet forceren aangezien ik ooit na een zware wedstrijd eens ben blijven doortrainen (toen voelden de spieren/conditie ook goed) en niet veel later met een blessure zat.
De eerste week helemaal niks en de blaren laten genezen. Zondag voorzichtig 5km. Net 8km op tempo en lekker genoten.

Geen gekke dingen qua blessures. Ik wil naar een basis toewerken van 15-21 km ldl in het weekend. En dan als ik zin heb wat lokale wedstrijdjes te doen tot de hm. Dan kijk ik in december nog of ik nog een keer ga trainen voor Rotterdam. Doel is dan uit rennen. Althans als ik geen blessures oploop.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178588120
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:37 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk. En op de baan lopen allemaal kampioenen zo blijkt dus dat idee is al weer "van de baan" :') maar ik ga morgen even mijn licht opsteken bij mijn trainer.
Bij welke atletiekvereniging zit je? Vaak zijn er wel instuifwedstrijden op de baan, die zijn een stuk laagdrempeliger!
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:58:47 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178588187
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:37 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Iedereen die loopt is een kampioen *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:00:48 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178588230
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bij welke atletiekvereniging zit je? Vaak zijn er wel instuifwedstrijden op de baan, die zijn een stuk laagdrempeliger!
Bij jou ;)

Ik vind je al een kampioen met zo'n tijd als eerste 10k tijd hoor, Crumpette. Ik ging toen dood en liep 1 uur nogwat.

LT, las ik nu goed dat je de marathon van Berlijn gaat lopen?

En Hats, niks meer gelezen over je eerste wegwedstrijd. Hoe ging het?
pi_178588244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt die zijn er ook idd. Dat soort dingen zijn wel een optie. Maaja wedstrijden doen zonder voorbereiding.. anyway de snellere loopgroepen trainen ook wel eens op de baan hoor ik dus ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn :7
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')