abonnement Unibet Coolblue
pi_178010956
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178010961
Overigens heeft het FvD wel de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam gewonnen met een zeteltje of 12.

Maar helaas, het partijkartel heeft ze van de winst af gefraudeerd.

https://nos.nl/artikel/22(...)-als-een-mandje.html
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178010999
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:42 schreef Ludachrist het volgende:
Overigens heeft het FvD wel de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam gewonnen met een zeteltje of 12.

Maar helaas, het partijkartel heeft ze van de winst af gefraudeerd.

https://nos.nl/artikel/22(...)-als-een-mandje.html
Dat is toch scherts van hem zeker?
I´m back.
pi_178011009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is toch scherts van hem zeker?
Natuurlijk niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:45:24 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178011017
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik weet niet of je iets snapt van gemeentepolitiek, maar als nieuwe partij met drie zetels een raad binnenkomen is echt indrukwekkend.
Dat valt wel mee. Ze hebben veel zetels van teleurgestelde SP'ers overgenomen. Dat is niet heel indrukwekkend, ook omdat het de zetels zijn die je even snel kwijtraakt als wint. Dat is het gevaar als je inzet op de proteststem. Je moet dan flink pieken om blijvende indruk te maken.

DENK heeft ook drie zetels, maar op basis van de eerste gegevens lijkt erop dat zij wel een duurzame doelgroep te pakken hebben. Dat doet de gevestigde politiek (in het bijzonder PvdA) echt pijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178011025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:27 schreef govie het volgende:

[..]

Wel, >80% van adam heeft andere roots dan Nederlands
Is dat zo ? Eerder heeft 80% ook Nederlandse roots, lijkt mij.
En als je als roots zie dat iemand opgegroeid is in Amsterdam dan kom je nog hoger uit
pi_178011091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ze hebben veel zetels van teleurgestelde SP'ers overgenomen. Dat is niet heel indrukwekkend, ook omdat het de zetels zijn die je even snel kwijtraakt als wint. Dat is het gevaar als je inzet op de proteststem. Je moet dan flink pieken om blijvende indruk te maken.

DENK heeft ook drie zetels, maar op basis van de eerste gegevens lijkt erop dat zij wel een duurzame doelgroep te pakken hebben. Dat doet de gevestigde politiek (in het bijzonder PvdA) echt pijn.
Ga je hier uit van de daadwerkelijke uitslag of van de gemanipuleerde uitslag?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178011097
Is hij Trump weer aan het imiteren?
pi_178011162
Wat vinden FvD'ers er nou eigenlijk van dat dat Baudet flink aan de coke zit?
Zie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_microfoon_aan_.html
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:59:27 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178011273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ze hebben veel zetels van teleurgestelde SP'ers overgenomen. Dat is niet heel indrukwekkend, ook omdat het de zetels zijn die je even snel kwijtraakt als wint.
Klopt. In het verleden haalde Leefbaar Amsterdam alleen op basis van de naam al uit het niets 2 zetels binnen (en volgens mij zelfs zonder een campagne te voeren). Was een club die niets met de landelijke Leefbaar-beweging te maken had.
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:06:33 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178011378
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ga je hier uit van de daadwerkelijke uitslag of van de gemanipuleerde uitslag?
Als vanzelfsprekend de door het partijkartel gemanipuleerde uitslag.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178011416
Hoort DENK tegenwoordig eigenlijk ook al tot het "partijkartel"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:08:48 #13
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178011418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo ? Eerder heeft 80% ook Nederlandse roots, lijkt mij.
En als je als roots zie dat iemand opgegroeid is in Amsterdam dan kom je nog hoger uit
Dikke duim: Van de 1 miljoen mensen zijn er 500.000 allochtoon. En als je gaat rekenen dat 2de en 3de generatie ook meeteelt als andere roots dan is het hek van de dam. Ook omdat allochtonen vrouwen liever vaker neuken dan westerse vrouwen (maken meer keinder he *O* ).

http://www.republiekalloc(...)erdam-is-superdivers

Die term van 80% buitelander in Adam komt niet vanmezelf maar van een artikel uit de krant die ik ooit heb gelezen, we mogen aannemen dat die 80% ook wel klopt als je 2de of 3de generatie ook nog meeneemt. Ik heb geen probleem met buitenlanders, maar het is wel evident dat amsterdam totaal niet meer Nederland vertegenwoordigd als hoofdstad. Het is echt een Internationale Metropool. Daarom zou het ook beter zijn als Den Haag hoofdstad wordt van Nederland, omdat het toch een stukje nationaliteit betreft welke amsterdam niet meer vertegenwoordigd.

[ Bericht 6% gewijzigd door govie op 22-03-2018 14:18:13 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:09:04 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178011424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:59 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. In het verleden haalde Leefbaar Amsterdam alleen op basis van de naam al uit het niets 2 zetels binnen (en volgens mij zelfs zonder een campagne te voeren). Was een club die niets met de landelijke Leefbaar-beweging te maken had.
Inderdaad. Op die stemmen doelde ik. In Amsterdam hebben we een lange traditie van 2 a 4 zetels aan proteststemmen voor een wirwar aan lokale partijen.

Bijvoorbeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mokum_Mobiel

Het was op voorhand al duidelijk dat FVD in die groep populair was. Interessanter zou zijn geweest of zij a la DENK een vaste doelgroep over zouden kunnen nemen van een andere partij.

De SP doet het niet denderend landelijk door de leiderschapswisseling. Als zij zich weer herpakken kan dat volgende verkiezing ten koste gaan van het FVD.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178011485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als vanzelfsprekend de door het partijkartel gemanipuleerde uitslag.
Dan snap ik de fouten in je analyse nu iets beter.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178011629
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
Wat vinden FvD'ers er nou eigenlijk van dat dat Baudet flink aan de coke zit?
Zie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_microfoon_aan_.html
Holy... fuck... wat een... aap....
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178011781
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
Wat vinden FvD'ers er nou eigenlijk van dat dat Baudet flink aan de coke zit?
Zie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_microfoon_aan_.html
Coke is toch juist zeer populair onder studentikoze FvD'ers?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:45:38 #18
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178012153
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
Wat vinden FvD'ers er nou eigenlijk van dat dat Baudet flink aan de coke zit?
Zie:
http://www.dumpert.nl/med(...)_microfoon_aan_.html
Hé Baudet als junk, die hebben we nog niet gehad!
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178012293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef govie het volgende:

[..]

Dikke duim: Van de 1 miljoen mensen zijn er 500.000 allochtoon. En als je gaat rekenen dat 2de en 3de generatie ook meeteelt als andere roots dan is het hek van de dam. Ook omdat allochtonen vrouwen liever vaker neuken dan westerse vrouwen (maken meer keinder he *O* ).

http://www.republiekalloc(...)erdam-is-superdivers

Die term van 80% buitelander in Adam komt niet vanmezelf maar van een artikel uit de krant die ik ooit heb gelezen, we mogen aannemen dat die 80% ook wel klopt als je 2de of 3de generatie ook nog meeneemt. Ik heb geen probleem met buitenlanders, maar het is wel evident dat amsterdam totaal niet meer Nederland vertegenwoordigd als hoofdstad. Het is echt een Internationale Metropool. Daarom zou het ook beter zijn als Den Haag hoofdstad wordt van Nederland, omdat het toch een stukje nationaliteit betreft welke amsterdam niet meer vertegenwoordigd.
En hoeveel van die mensen zijn in Amsterdam geboren? Een hoop lijkt mij.

Het probleem is dat nog te veel mensen 'allochtonen' niet als volwaardige Nederlanders zien, terwijl ze dat natuurlijk wel zijn.
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:57:29 #20
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178012437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:51 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

En hoeveel van die mensen zijn in Amsterdam geboren? Een hoop lijkt mij.

Het probleem is dat nog te veel mensen 'allochtonen' niet als volwaardige Nederlanders zien, terwijl ze dat natuurlijk wel zijn.
Het gaat over cultuur en de cultuur in Adam komt niet overeen met de rest van nederland. Je krijgt toch een soort hutspot, opzich best leuk maar juist niet geschikt als hoofdstad van een natie. Amsterdam vertegenwoordigd niemand uit zeeland/brabant/limburg/drenthe/twente/friesland/groningen en de waddenleilanden, dat is dus gewoon 2/3de van Nederland. Al dat gezeik over zwarte piet is een prima voorbeeld van hoe adam nooit meer onze hoofdstad in het hart van de Nederlander kan zijn. Die friezen sloten niet voor niets de afsluitdijk af en heel nederland juichde ze toe! Dat zegt wel wat over hoe wij provincialen met afschuw neerkijken op het adamse gezwets.

[ Bericht 6% gewijzigd door govie op 22-03-2018 15:05:13 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178012750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:57 schreef govie het volgende:

[..]

Het gaat over cultuur en de cultuur in Adam komt niet overeen met de rest van nederland. Je krijgt toch een soort hutspot, opzich best leuk maar juist niet geschikt als hoofdstad van een natie.
Natuurlijk wel. Hoofdsteden zijn bij de meeste landen een melting pot geweest. De stugge, boerse Fries moet je ook niet als uithangbord voor Nederland willen zien.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:15:51 #22
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178012833
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Hoofdsteden zijn bij de meeste landen een melting pot geweest. De stugge, boerse Fries moet je ook niet als uithangbord voor Nederland willen zien.
Pure onzin. Een hoofdstad vertegenwoordigd een natie en adam vertegenwoordigd 2/3de van Nederland gewoon niet meer. Dat was vroeger wel anders hoor, maar tegenwoordig niet meer helaas. Het is een harde conclusie op basis van harde feiten. Vraag het maar eens aan mensen in de provincie wat ze voelen bij adam.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178012926
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:15 schreef govie het volgende:

[..]

Pure onzin. Een hoofdstad vertegenwoordigd een natie en adam vertegenwoordigd 2/3de van Nederland gewoon niet meer. Dat was vroeger wel anders hoor, maar tegenwoordig niet meer helaas. Het is een harde conclusie op basis van harde feiten.
Dat is een beetje inherent aan hoofsteden, Harry.
pi_178012978
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is een beetje inherent aan hoofsteden, Harry.
Inherent aan steden zelfs, kijk naar Utrecht, Nijmegen, Groningen (ok die moeten nog) maar ook Rotterdam laat een ander beeld zien dan landelijk.
pi_178013132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:15 schreef govie het volgende:

[..]

Pure onzin. Een hoofdstad vertegenwoordigd een natie en adam vertegenwoordigd 2/3de van Nederland gewoon niet meer. Dat was vroeger wel anders hoor, maar tegenwoordig niet meer helaas. Het is een harde conclusie op basis van harde feiten. Vraag het maar eens aan mensen in de provincie wat ze voelen bij adam.
Je praat poep joh. Ik denk dat in vrijwel elk land het "percentage buitenlanders" het hoogst is in de Hoofdstad.
pi_178013337
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:42 schreef Ludachrist het volgende:
Overigens heeft het FvD wel de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam gewonnen met een zeteltje of 12.

Maar helaas, het partijkartel heeft ze van de winst af gefraudeerd.

https://nos.nl/artikel/22(...)-als-een-mandje.html
Demonisering van het systeem.
pi_178015489
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:51 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

En hoeveel van die mensen zijn in Amsterdam geboren? Een hoop lijkt mij.

Het probleem is dat nog te veel mensen 'allochtonen' niet als volwaardige Nederlanders zien, terwijl ze dat natuurlijk wel zijn.
:')
pi_178015550
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')
Gebruik je woorden, jongen. Waar ben je het niet mee eens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178015559
Haha dansende Baudet _O_

Wat een GOD
pi_178015664
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')
We moeten allochtonen niet als volwaardig zien?
pi_178015786
Heel simpel. Er wordt gesteld dat het niet zo gek is in een stad met veel allochtonen dat het FvD het minder goed doet. Dan wordt dat bizar genoeg geïnterpreteerd als dat deze mensen minderwaardig zouden zijn oid, terwijl het enige dat gesteld wordt is dat zij er een andere politieke voorkeur op nahouden.
pi_178015885
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:48 schreef Mr.Major het volgende:
Heel simpel. Er wordt gesteld dat het niet zo gek is in een stad met veel allochtonen dat het FvD het minder goed doet. Dan wordt dat bizar genoeg geïnterpreteerd als dat deze mensen minderwaardig zouden zijn oid, terwijl het enige dat gesteld wordt is dat zij er een andere politieke voorkeur op nahouden.
Waar ik op reageerde was dat er gesteld werd dat Amsterdam niet meer de hoofdstad zou moeten zijn omdat er 'veel' allochtonen wonen en zo dus niet Nederland representeert.

Dit vind ik vrij onzinnig omdat 'allochtonen' net zo veel Nederlander zijn als 'autochtonen'. Vandaar ook dat ik vind dat mensen 'allochtonen' maar gewoon eens moeten accepteren als Nederlanders.
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:55:58 #33
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178015923
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

Je praat poep joh. Ik denk dat in vrijwel elk land het "percentage buitenlanders" het hoogst is in de Hoofdstad.
Andere landen maken mij geen fuck uit, ik quote hier even uit dat artikel dat ik postte:

quote:
......Uit de factsheet blijkt onder andere dat het aandeel autochtonen in Amsterdam afgenomen van 62 procent (442.000 personen) in 1992 naar 48 procent (403.000 personen) in 2016.......
Zoek maar de aantallen en aandeel op in 1975, maar ik kan al wel raden dat daar de trendlijn zichzelf gewoon doorzet en het aantal allochtonen duidelijk zal afnemen. Als ik stel dat amsterdam Nederland niet meer vertegenwoordigd qua samenstelling en dus ook cultuur, dan zeg ik echt niks geks hoor! Je hoort me trouwens ook niet zeg dat amsterdam geen meltingpot zou moeten zijn, het heeft namelijk wel wat. maar het vertegenwoordigd totaal niet de burgers van een land en de burgers kunnen zich ook totaal niet verplaatsen in die hoofdstad met zijn eigenzinnige cultuur. Je moet daarnaast ook niet vergeten dat nederland echt een heel klein landje is. Waardoor normaliter de hoofdstad wel een weerspiegeling was van het volk en de cultuur in de rest van Nederland.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178016035
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:55 schreef govie het volgende:

[..]

Je moet daarnaast ook niet vergeten dat nederland echt een heel klein landje is. Waardoor normaliter de hoofdstad wel een weerspiegeling was van het volk en de cultuur in de rest van Nederland.
Wanneer was Amsterdam volgens jou wel een weerspiegeling van het volk en de cultuur in een willekeurig dorp in bijvoorbeeld Groningen of Drenthe?
pi_178016089
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:48 schreef Mr.Major het volgende:
Heel simpel. Er wordt gesteld dat het niet zo gek is in een stad met veel allochtonen dat het FvD het minder goed doet. Dan wordt dat bizar genoeg geïnterpreteerd als dat deze mensen minderwaardig zouden zijn oid, terwijl het enige dat gesteld wordt is dat zij er een andere politieke voorkeur op nahouden.
Je leest er weer allerlei gekke dingen in. Echt, ga daar eens wat aan doen.
pi_178016116
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:55 schreef govie het volgende:

[..]

Andere landen maken mij geen fuck uit, ik quote hier even uit dat artikel dat ik postte:

[..]

Zoek maar de aantallen en aandeel op in 1975, maar ik kan al wel raden dat daar de trendlijn zichzelf gewoon doorzet en het aantal allochtonen duidelijk zal afnemen. Als ik stel dat amsterdam Nederland niet meer vertegenwoordigd qua samenstelling en dus ook cultuur, dan zeg ik echt niks geks hoor! Je hoort me trouwens ook niet zeg dat amsterdam geen meltingpot zou moeten zijn, het heeft namelijk wel wat. maar het vertegenwoordigd totaal niet de burgers van een land en de burgers kunnen zich ook totaal niet verplaatsen in die hoofdstad met zijn eigenzinnige cultuur. Je moet daarnaast ook niet vergeten dat nederland echt een heel klein landje is. Waardoor normaliter de hoofdstad wel een weerspiegeling was van het volk en de cultuur in de rest van Nederland.
Dit slaat nergens op. Als Nederland een kleiner land is vertaalt die verhouding zich in hetzelfde percentage als met grotere landen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 18:05:01 #37
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178016126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wanneer was Amsterdam volgens jou wel een weerspiegeling van het volk en de cultuur in een willekeurig dorp in bijvoorbeeld Groningen of Drenthe?
Het gaat niet over de weerspiegeling maar of dat de burgers in het land, de hoofdstad ook als positieve weerspiegeling van hun land zien. Volgens mij was dat vroeger meer zo maar nu zeker niet meer. Het enigste wat ik me kan bedenken is dat dat ligt aan het cultuurverschil dat er vroeger was en nu en dat cultuurverschil is een gevolg van meer allochtonen. Ik vind een meltingpot wel leuk en kom graag in amsterdam, maar mijn hoofdstad is het niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178016172
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:05 schreef govie het volgende:

[..]

Het gaat niet over de weerspiegeling maar of dat de burgers in het land, de hoofdstad ook als positieve weerspiegeling van hun land zien. Volgens mij was dat vroeger meer zo maar nu zeker niet meer.
En heb je daar ook enige onderbouwing voor of is dat puur een gevoel dat je hebt?
pi_178016259
Het blijft onbetaalbaar grappig dit. _O-


Ik ben toch wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenaan kijken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178016431
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:10 schreef Molurus het volgende:
Het blijft onbetaalbaar grappig dit. _O-


Ik ben toch wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenaan kijken.
Vanaf de voorkant
pi_178016464
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vanaf de voorkant
Ja, het is wachten op de beelden van de achterkant. Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178016533
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, het is wachten op de beelden van de achterkant. Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet. :P
Verder niet heel interessant. Jij hij doet wat retarded, moest wel lachen.
pi_178016659
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:10 schreef Molurus het volgende:
Het blijft onbetaalbaar grappig dit. _O-


Ik ben toch wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenaan kijken.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:31 schreef Doublepain het volgende:
Haha dansende Baudet _O_

Wat een GOD
pi_178016670
Ok, de reacties lopen dus uiteen van 'wat een god' tot 'wat een retard'.

Dansen alsof je het WK hebt gewonnen omdat je 2 zetels hebt gekregen in de Amsterdamse gemeenteraad heeft toch minimaal wel iets heel surrealistisch. Ook omdat hij de enige is die daar euforisch over lijkt te zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178016721
Wat vinden we er eigenlijk van dat Baudet heeft gezegd dat hij de uitslag van de gr-verkiezingen niet vertrouwt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178016736
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:33 schreef Molurus het volgende:
Ok, de reacties lopen dus uiteen van 'wat een god' tot 'wat een retard'.

Dansen alsof je het WK hebt gewonnen omdat je 2 zetels hebt gekregen in de Amsterdamse gemeenteraad heeft toch minimaal wel iets heel surrealistisch. Ook omdat hij de enige is die daar euforisch over lijkt te zijn.
Hij heeft er 12, is de grootste partij geworden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178016790
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij heeft er 12, is de grootste partij geworden.
Hij danst alsof het er 12 zijn, maar als ik NOS goed begrijp zijn het er op z'n best 3. (GL de grootste in A'dam.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178017015
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:33 schreef Molurus het volgende:
Ok, de reacties lopen dus uiteen van 'wat een god' tot 'wat een retard'.

Dansen alsof je het WK hebt gewonnen omdat je 2 zetels hebt gekregen in de Amsterdamse gemeenteraad heeft toch minimaal wel iets heel surrealistisch. Ook omdat hij de enige is die daar euforisch over lijkt te zijn.
Kleine nuance: ik zei hij doet wat retarded. Doe ik zelf ook weleens. Houdt het leven leuk.
pi_178017072
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:35 schreef Ludachrist het volgende:
Wat vinden we er eigenlijk van dat Baudet heeft gezegd dat hij de uitslag van de gr-verkiezingen niet vertrouwt?
Hij heeft gezegd dat het optellen niet goed gaat en ontransparant is. Niet dat zijn zetelaantallen niet kloppen. Dat moet wel even concreet benoemd worden.

Van Aartsen die geen stemmen meer doorgeeft, en Baudet die niet aanwezig mocht zijn bij het optellen. Ik snap dat hij er wat skeptisch over is. Het is al vaker fout gegaan bij het optellen namelijk.
pi_178017076
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kleine nuance: ik zei hij doet wat retarded. Doe ik zelf ook weleens. Houdt het leven leuk.
Dat is ongeveer de definitie van een retard wat mij betreft. :D

Vermakelijk is het zeker, maar ik ken geen non-retards die zich zo gedragen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178017138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is ongeveer de definitie van een retard wat mij betreft. :D

Vermakelijk is het zeker, maar ik ken geen non-retards die zich zo gedragen.
Misschien een verschil in spreektaal dan. Laat me het dan anders formuleren: hij doet even lekker uitbundig. Ik ben blij dat hij er blij mee is. 3 zetels is een mooi resultaat.
pi_178017157
Heeft het FvD dan niet de absolute meerderheid in Amsterdam?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 18:53:48 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178017191
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:55 schreef govie het volgende:

[..]

Andere landen maken mij geen fuck uit, ik quote hier even uit dat artikel dat ik postte:

[..]

Zoek maar de aantallen en aandeel op in 1975, maar ik kan al wel raden dat daar de trendlijn zichzelf gewoon doorzet en het aantal allochtonen duidelijk zal afnemen. Als ik stel dat amsterdam Nederland niet meer vertegenwoordigd qua samenstelling en dus ook cultuur, dan zeg ik echt niks geks hoor! Je hoort me trouwens ook niet zeg dat amsterdam geen meltingpot zou moeten zijn, het heeft namelijk wel wat. maar het vertegenwoordigd totaal niet de burgers van een land en de burgers kunnen zich ook totaal niet verplaatsen in die hoofdstad met zijn eigenzinnige cultuur. Je moet daarnaast ook niet vergeten dat nederland echt een heel klein landje is. Waardoor normaliter de hoofdstad wel een weerspiegeling was van het volk en de cultuur in de rest van Nederland.
Uhm nee.

Brabant, Limburg en ach ja, eigenlijk alle niet-Hollandse gebieden hebben altijd hun EIGEN cultuur gehad. En hebben die nog steeds. Amsterdam is altijd een Hollandsche aangelegenheid geweest
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178017245
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien een verschil in spreektaal dan. Laat me het dan anders formuleren: hij doet even lekker uitbundig. Ik ben blij dat hij er blij mee is. 3 zetels is een mooi resultaat.
Het doet mij vermoeden dat ie heeft gesnoven of te veel heeft gedronken. En daarmee geef ik hem het voordeel van de twijfel: als hij nuchter is spreekt dat niet voor hem.

3 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad zou ik toch niet uitleggen als een politiek succes. En zeker niet het soort succes dat deze uitbundigheid rechtvaardigt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 18:59:37 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178017379
De meeste Nederlanders kennen hun eigen geschiedenis niet eens.

Limburg en Brabant mochten tussen 1648 en 1795 'meedoen' als wingewesten en waren geen volwaardige provincies, want katholiek.

Dat hele koninkrijk is pas in 1815 ontstaan en binnen vijftien jaar presteerde de Hollandse rekenmethode het om de zuidelijke provincies van zich te vervreemden: en presto, België was geboren.

Nederland zoals we dat nu kennen dateert van 1839.

Als je sommigen hier hoort praten mogen we prat gaan op DUIZENDEN jaren aan homogene culturele eenheid en historie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178017584
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het doet mij vermoeden dat ie heeft gesnoven of te veel heeft gedronken. En daarmee geef ik hem het voordeel van de twijfel:

als hij nuchter is spreekt dat niet voor hem.

3 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad zou ik toch niet uitleggen als een politiek succes. En zeker niet het soort succes dat deze uitbundigheid rechtvaardigt.
Ja hoor :') En dat spreekt wel voor 'm zeker

Heftig joh. Hoop wel dat je af en toe lol hebt in je leven.

Het is geen megaklapper, geen onverwachte zege, maar wel een goed resultaat. Daar mag Baudet gewoon blij mee zijn. Hij zal het feestje wel aan hebben willen slingeren ofzo.
pi_178018310
"Laten we vieren dat we de raad in komen, en volgend jaar heel Nederland"

Kijken of dat lukt.
pi_178018419
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:33 schreef Molurus het volgende:
Ok, de reacties lopen dus uiteen van 'wat een god' tot 'wat een retard'.

Dansen alsof je het WK hebt gewonnen omdat je 2 zetels hebt gekregen in de Amsterdamse gemeenteraad heeft toch minimaal wel iets heel surrealistisch. Ook omdat hij de enige is die daar euforisch over lijkt te zijn.
Jeetje zeg, iemand viert dat hij 2 zetels gewonnen heeft op een manier zoals jij het niet zou doen. Tijd voor een stukje duiding en reflectie hoor. Het zal wel een junk zijn!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178018472
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Jeetje zeg, iemand viert dat hij 2 zetels gewonnen heeft op een manier zoals jij het niet zou doen. Tijd voor een stukje duiding en reflectie hoor. Het zal wel een junk zijn!
Jesse Klaver viert zijn successen ook anders dan ik dat zou doen. Dat is dus niet wat ik bedoel.

Baudet komt daar echt achterlijk op me over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178018519
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:34 schreef Molurus het volgende:

Jesse Klaver viert zijn successen ook anders dan ik dat zou doen. Dat is dus niet wat ik bedoel.

Baudet komt daar echt achterlijk op me over.
Tja. Henk Krol deed een achterlijk dansje, Camiel Eurlings salueerde, mensen gedragen zich soms wat malloterig omdat mensen. Om daar nou een dingetje van te maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Beste debater 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 19:37:32 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178018579
Was uiteraard gewoon een afgang voor deze gehypte VVD light
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178018860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was uiteraard gewoon een afgang voor deze gehypte VVD light
Wat had jij verwacht dan? En anderen? Het maximale dat gepeild is is 4 door Maurice de Hond. 3 is dan gewoon een prima uitslag. Een afgang is het in ieder geval niet. Er zijn daar 45 zetels toch?
pi_178018924
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Jeetje zeg, iemand viert dat hij 2 zetels gewonnen heeft op een manier zoals jij het niet zou doen. Tijd voor een stukje duiding en reflectie hoor. Het zal wel een junk zijn!
Als Baudet een scheet laat, dan ruikt hij ook viezer dan de scheet van een ander.
pi_178019154
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:49 schreef Mr.Major het volgende:
Als Baudet een scheet laat, dan ruikt hij ook viezer dan de scheet van een ander.
Ach ja. Ik vind het een volstrekt incompetente politicus zoals hij zich de laatste tijd heeft laten kennen, maar van zowel de adoratie als de giftige nijd tegen hem snap ik vrij weinig. Waar je je tijd maar aan wil besteden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178019824
Dus na de beschuldigingen van racisme en fopintulectueel etc gaan we het nu hebben over de dansmoves van Baudet. Man man man
pi_178019925
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:25 schreef Chivaz het volgende:
Dus na de beschuldigingen van racisme en fopintulectueel etc gaan we het nu hebben over de dansmoves van Baudet. Man man man
De man is inderdaad op verschillende manieren een mongool. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178019960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

De man is inderdaad op verschillende manieren een mongool. :D
Er zijn/waren wel ergere mensen in de politiek.
pi_178020536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

De man is inderdaad op verschillende manieren een mongool. :D
een mongool nogwel

wat een niveau
pi_178022045
https://www.vn.nl/stemmen-op-standpunten/

Ook op links bestaan deze ideeën. Artikel is verder wat kneuzig maar goed. Democratische vernieuwing krijgt hopelijk meer momentum binnenkort.
  Beste debater 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 22:17:25 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178023393
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:47 schreef Doublepain het volgende:

[..]

een mongool nogwel

wat een niveau
Dat heb ik bij de manier waarop er hier over Sylvana Simons, Alexander Pechtold en Jesse Klaver wordt gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 22:20:16 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178023493
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:25 schreef Chivaz het volgende:
Dus na de beschuldigingen van racisme en fopintulectueel etc gaan we het nu hebben over de dansmoves van Baudet. Man man man
Oh jee, wordt er weer gedemoniseerd?

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178023506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de manier waarop er hier over Sylvana Simons, Alexander Pechtold en Jesse Klaver wordt gesproken.
Daar is niks aan gelogen
pi_178024187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh jee, wordt er weer gedemoniseerd?

Mij zul je daar niet over horen, vind het nogal zielig om commentaar te leveren op iemands dansje. Whats next? Baudet draagt witte sokken? Of Baudet drinkt oploskoffie?
pi_178024555
:')
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 08:38:38 #75
236264 crew  capricia
pi_178028852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de manier waarop er hier over Sylvana Simons, Alexander Pechtold en Jesse Klaver wordt gesproken.
Dit is wel waar. Ja.
In en in triest als je leest hoe er over deze mensen gesproken wordt.
Definitely not CIA
pi_178029016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
De meeste Nederlanders kennen hun eigen geschiedenis niet eens.

Limburg en Brabant mochten tussen 1648 en 1795 'meedoen' als wingewesten en waren geen volwaardige provincies, want katholiek.

Dat hele koninkrijk is pas in 1815 ontstaan en binnen vijftien jaar presteerde de Hollandse rekenmethode het om de zuidelijke provincies van zich te vervreemden: en presto, België was geboren.

Nederland zoals we dat nu kennen dateert van 1839.

Als je sommigen hier hoort praten mogen we prat gaan op DUIZENDEN jaren aan homogene culturele eenheid en historie.
_O_ Mooi gevonden ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:13:46 #77
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178029285
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Ze hebben veel zetels van teleurgestelde SP'ers overgenomen. Dat is niet heel indrukwekkend, ook omdat het de zetels zijn die je even snel kwijtraakt als wint. Dat is het gevaar als je inzet op de proteststem. Je moet dan flink pieken om blijvende indruk te maken.

DENK heeft ook drie zetels, maar op basis van de eerste gegevens lijkt erop dat zij wel een duurzame doelgroep te pakken hebben. Dat doet de gevestigde politiek (in het bijzonder PvdA) echt pijn.
Mensen die niet kunnen lezen helpen in een stemhokje is inderdaad lekker duurzaam :D.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178029380
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen lezen helpen in een stemhokje is inderdaad lekker duurzaam :D.
Kun je lollig over doen, maar het is een groep mensen die al 40-50 jaar in Nederland wonen en werken. De politiek heeft ze of gedemoniseerd, of genegeerd omdat het politiek gezien niet aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Volledig terecht dat deze groep mensen nu haar heil zoekt in DENK, in mijn ogen een falen van de grote partijen.
pi_178029877
Hahah dansen genot. Thierry was kachellam _O_
pi_178030062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:21 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Kun je lollig over doen, maar het is een groep mensen die al 40-50 jaar in Nederland wonen en werken. De politiek heeft ze of gedemoniseerd, of genegeerd omdat het politiek gezien niet aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Volledig terecht dat deze groep mensen nu haar heil zoekt in DENK, in mijn ogen een falen van de grote partijen.
De PvdA en andere linkse partijen hebben ze decennia lang vertegenwoordigd. Pas in de laatste pak 'm beet 15-20 jaar is dat langzaamaan veranderd door oprukkend islamterrorisme en de islam die zijn plek opeist in de samenleving waardoor het niet meer aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Ik zie het niet als falen van de grote partijen... ik zou niet weten hoe zij die groep bij zich hadden kunnen houden zonder toe te geven aan islam-gerelateerde eisen en standpunten. Een nationalistischer en radicaler Turkije van de laatste jaren heeft ook z'n invloed gehad natuurlijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178030116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:50 schreef Poepz0r het volgende:
Hahah dansen genot. Thierry was kachellam totaal doorgesnoven _O_
Fix.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178030200
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:21 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Kun je lollig over doen, maar het is een groep mensen die al 40-50 jaar in Nederland wonen en werken. De politiek heeft ze of gedemoniseerd, of genegeerd omdat het politiek gezien niet aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Volledig terecht dat deze groep mensen nu haar heil zoekt in DENK, in mijn ogen een falen van de grote partijen.
In mijn ogen het falen van mensen die in 40 jaar te lui zijn geweest om de taal te leren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:11:57 #83
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178030242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het doet mij vermoeden dat ie heeft gesnoven of te veel heeft gedronken. En daarmee geef ik hem het voordeel van de twijfel: als hij nuchter is spreekt dat niet voor hem.

3 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad zou ik toch niet uitleggen als een politiek succes. En zeker niet het soort succes dat deze uitbundigheid rechtvaardigt.
Zelden zoiets sneu's gelezen. Mag je tegenwoordig al niet meer dansen zonder van junkengedrag beschuldigd te worden? Tering wat een kutleven moet je dan hebben als je zo'n gedachtenkronkel in je hoofd hebt.

Nee voor de rest ga ik hier niet inhoudelijk op in, dat is het namelijk niet waard.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178030259
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Zelden zoiets sneu's gelezen. Mag je tegenwoordig al niet meer dansen zonder van junkengedrag beschuldigd te worden? Tering wat een kutleven moet je dan hebben als je zo'n gedachtenkronkel in je hoofd hebt.

Nee voor de rest ga ik hier niet inhoudelijk op in, dat is het namelijk niet waard.
De zuurheid druipt er vanaf inderdaad.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178030336
Op zich wel eens met bovenstaande users. Laat die man lekker enthousiast zijn.

En zelfs als hij heeft gesnoven. So what?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178030586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:21 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Kun je lollig over doen, maar het is een groep mensen die al 40-50 jaar in Nederland wonen en werken. De politiek heeft ze of gedemoniseerd, of genegeerd omdat het politiek gezien niet aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Volledig terecht dat deze groep mensen nu haar heil zoekt in DENK, in mijn ogen een falen van de grote partijen.
Mmm. Allereerst: het is een democratie, en iedere stemgerechtigde dient goed vertegenwoordigd te worden, maar deze analyse kan ik me niet in vinden.

Ten eerste was het lange tijd de PvdA die voor deze mensen opkwam. Dat is ze duidelijk niet gelukt, maar de partij is al in meer gefaald.

Ten tweede: heel veel van die mensen stemmen ook niet op denk. Je kan je afvragen of het wenselijk is dat er een allochtonenpartij bestaat. Ik denk het niet.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-integratie-a1596825

Dit artikel gaat dan ook te ver. Denk is een symptoom van het gebrek aan integratie.

Van mij is de partij hardstikke welkom trouwens. Maar met ze eens ben ik het niet.
pi_178030807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:08 schreef habitue het volgende:

[..]

In mijn ogen het falen van mensen die in 40 jaar te lui zijn geweest om de taal te leren.
Als je kijkt naar het gemiddelde van de eerste generatie (Turken en Marokkanen bij elkaar) zit je op zo'n 25-30% die moeite heeft met één of meerdere aspecten van de taal , gezien deze mensen waarschijnlijk zijn opgegroeid zonder fatsoenlijk onderwijs is dat nog best redelijk. Je ziet dit in de tweede generatie terugvallen tot slechts enkele procenten.

pi_178030990
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:31 schreef Mr.Major het volgende:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-integratie-a1596825

Dit artikel gaat dan ook te ver. Denk is een symptoom van het gebrek aan integratie.

Van mij is de partij hardstikke welkom trouwens. Maar met ze eens ben ik het niet.
Ik denk dat veel mensen die jarenlang voor integratie hebben gepleit er achter gaan komen dat ze eigenlijk assimilatie in hun hoofd hadden en dat sec integratie vies tegen gaat vallen. Want met integratie krijg je inderdaad partijen die zich aan de regels van het land houden maar wel gebaseerd zijn op nationaliteit, etniciteit en uitheemse religies met alle gevolgen van dien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:05:51 #89
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178031181
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Zelden zoiets sneu's gelezen. Mag je tegenwoordig al niet meer dansen zonder van junkengedrag beschuldigd te worden? Tering wat een kutleven moet je dan hebben als je zo'n gedachtenkronkel in je hoofd hebt.

Nee voor de rest ga ik hier niet inhoudelijk op in, dat is het namelijk niet waard.
Zelden zo'n achterlijke reactie gelezen. Dat is dus niet wat ik bedoel.

Maar kennelijk vindt de FvD achterban dit heel normaal gedrag. Veelzeggend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:22:58 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178031535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelden zo'n achterlijke reactie gelezen. Dat is dus niet wat ik bedoel.

Maar kennelijk vindt de FvD achterban dit heel normaal gedrag. Veelzeggend.
Geef mij eens de definitie van normaal gedrag als je als relatief jonge politieke partij zojuist 3 zetels in de gemeenteraad van hoofdstad binnen hebt gehaald?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178031638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelden zo'n achterlijke reactie gelezen. Dat is dus niet wat ik bedoel.

Maar kennelijk vindt de FvD achterban dit heel normaal gedrag. Veelzeggend.
Het is niet "normaal" in die zin dat je dagelijks zo dansend over straat gaat nee. Het is ook niet "normaal" in die zin dat mensen denken: oh dat ziet er best goed uit. Het is misschien ook niet "normaal" aangezien er geen wonderuitslag is geweest.

Maar het probleem van een beetje lelijk dansen, om een feestje aan te wakkeren? Je zou er maar een probleem mee hebben :')
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:31:04 #92
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178031713
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is niet "normaal" in die zin dat je dagelijks zo dansend over straat gaat nee. Het is ook niet "normaal" in die zin dat mensen denken: oh dat ziet er best goed uit. Het is misschien ook niet "normaal" aangezien er geen wonderuitslag is geweest.

Maar het probleem van een beetje lelijk dansen, om een feestje aan te wakkeren? Je zou er maar een probleem mee hebben :')
Wel fijn dat 99.999 voor vervanging van zijn persoontje heeft gezorgd. Ik miste al iemand die net zo geobserdeerd was door Thierry en FvD als hij.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178031863
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wel fijn dat 99.999 voor vervanging van zijn persoontje heeft gezorgd. Ik miste al iemand die net zo geobserdeerd was door Thierry en FvD als hij.
99.999 was gedegradeerd naar het EU-nepnieuwsbureau vanwege te doorzichtige shill met te slechte argumenten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178031951
https://mobile.twitter.co(...)465886281728/video/1

Wie dit succesvolle integratie/ assimilatie noemt snapt er niks van. Wel goed voor mevrouw dat ze vertegenwoordigd wordt, en ik denk dat het de integratie ook bevordert.

Vraag me wel af of het ook van Nederland wordt geaccepteerd dat de oppositie behoorlijk buitenspel staat.
pi_178032375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:43 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het gemiddelde van de eerste generatie (Turken en Marokkanen bij elkaar) zit je op zo'n 25-30% die moeite heeft met één of meerdere aspecten van de taal , gezien deze mensen waarschijnlijk zijn opgegroeid zonder fatsoenlijk onderwijs is dat nog best redelijk. Je ziet dit in de tweede generatie terugvallen tot slechts enkele procenten.

[ afbeelding ]
Ja prima, maar jij lijkt de schuld bij de politiek te leggen voor het slecht integreren van die groep. Ik leg altijd de schuld bij de mensen neer in eerste instantie. Eigen verantwoordelijkheid.

Als ik verhuis naar Spanje om daar langdurig te wonen is het eerste wat ik ga doen Spaans leren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178032520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:05 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja prima, maar jij lijkt de schuld bij de politiek te leggen voor het slecht integreren van die groep. Ik leg altijd de schuld bij de mensen neer in eerste instantie. Eigen verantwoordelijkheid.

Als ik verhuis naar Spanje om daar langdurig te wonen is het eerste wat ik ga doen Spaans leren.
Als je het hebt over de betrokkenheid bij de politiek snijdt dat mes aan 2 kanten natuurlijk.
pi_178032712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:05 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja prima, maar jij lijkt de schuld bij de politiek te leggen voor het slecht integreren van die groep. Ik leg altijd de schuld bij de mensen neer in eerste instantie. Eigen verantwoordelijkheid.

Als ik verhuis naar Spanje om daar langdurig te wonen is het eerste wat ik ga doen Spaans leren.
Het verschil is hier natuurlijk wel dat de Nederlandse overheid die mensen naar Nederland heeft gehaald, en daarmee heb je als staat al een grotere verantwoordelijkheid dan bij een reguliere immigrant. Ik zeg ook niet dat die mensen daar zelf geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar in het debat en de berichtgeving lijkt alle blaam bij die groep te worden neergelegd. Dat is makkelijk en lui. Zoals altijd ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.
pi_178038117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:05 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja prima, maar jij lijkt de schuld bij de politiek te leggen voor het slecht integreren van die groep. Ik leg altijd de schuld bij de mensen neer in eerste instantie. Eigen verantwoordelijkheid.

Als ik verhuis naar Spanje om daar langdurig te wonen is het eerste wat ik ga doen Spaans leren.
Maar blijkbaar is het niet zo makkelijk zoals je stelt. Een overheid moet gewoon pragmatisch handelen en helpen bij de integratie van mensen.

Verder is het een klassieke denkfout om te stellen dat wat jij zou doen te projecteren op andere mensen. Omgevingsfactoren spelen ook een hele grote rol.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 17:57:23 #99
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178039498
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178040229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:24 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Het verschil is hier natuurlijk wel dat de Nederlandse overheid die mensen naar Nederland heeft gehaald, en daarmee heb je als staat al een grotere verantwoordelijkheid dan bij een reguliere immigrant.

Ik zeg ook niet dat die mensen daar zelf geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar in het debat en de berichtgeving lijkt alle blaam bij die groep te worden neergelegd. Dat is makkelijk en lui. Zoals altijd ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.
Dat is ook wel weer kort door de bocht. Ze zijn hier niet heengehaald, maar toegelaten.

Neemt niet weg dat de overheid hierin gewoon verantwoordelijkheid dient te nemen. Het rechtse "dat is hun eigen verantwoordelijkheid" is erg kortzichtig. Je weet al dat het niet gaat gebeuren -dat kan je ook niet van ze verwachten- en er zijn geen daadwerkelijke directe sancties aan verbonden.

Het linkse "laat ze lekker hun eigen ding doen" is ook verkeerd. Het is een lakse houding, leidt net zo hard tot segregatie. Het heeft daarmee bijgedragen aan de intolerantie, net als het rechtse beleid.

Deze combinatie heeft geleid tot wat we nu hebben. De enige manier om het op te lossen is -en ik kies vast de verkeerde woorden- door het "verplicht" te stellen om te integreren, of hier sancties aan te verbinden. Dus: een taalcursus van de overheid, die later indien mogelijk dient te worden terugbetaald. Zolang men niet in staat is om de taal te spreken, een korting op een eventuele uitkering. Ook dient er anders te worden omgegaan met de fundamentalistische islam en buitenlandse beïnvloeding. Als je wil dat mensen zich hier integreren, zul je ze moeten losweken van hun vorige land en haar maatschappelijke normen en waarden.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:06:59 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178040751
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:21 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Kun je lollig over doen, maar het is een groep mensen die al 40-50 jaar in Nederland wonen en werken. De politiek heeft ze of gedemoniseerd, of genegeerd omdat het politiek gezien niet aantrekkelijk was om deze groep te vertegenwoordigen. Volledig terecht dat deze groep mensen nu haar heil zoekt in DENK, in mijn ogen een falen van de grote partijen.
Ik denk dat het vooral een falen is van het collectief van deze groep mensen.

Als je na 40-50 jaar nog niet in staat bent om het stemrecht wat je hebt gekregen in je nieuwe thuisland te benutten, dan is het me wat te makkelijk om dat te gooien op het falen van de politiek. Dan heb je ook gewoon 0,0 interesse in het uitoefenen van invloed op het land waar je woont en moet je je bek houden over slachtofferschap.
pi_178043028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral een falen is van het collectief van deze groep mensen.

Als je na 40-50 jaar nog niet in staat bent om het stemrecht wat je hebt gekregen in je nieuwe thuisland te benutten, dan is het me wat te makkelijk om dat te gooien op het falen van de politiek. Dan heb je ook gewoon 0,0 interesse in het uitoefenen van invloed op het land waar je woont en moet je je bek houden over slachtofferschap.
Deze mensen hebben altijd trouw gestemd, sterker nog.. het was één van de meest betrouwbare groepen voor de PvdA. Bijzonder hoe mensen zich een beeld vormen zonder feiten.
pi_178043333
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer kort door de bocht. Ze zijn hier niet heengehaald, maar toegelaten.

Neemt niet weg dat de overheid hierin gewoon verantwoordelijkheid dient te nemen. Het rechtse "dat is hun eigen verantwoordelijkheid" is erg kortzichtig. Je weet al dat het niet gaat gebeuren -dat kan je ook niet van ze verwachten- en er zijn geen daadwerkelijke directe sancties aan verbonden.

Het linkse "laat ze lekker hun eigen ding doen" is ook verkeerd. Het is een lakse houding, leidt net zo hard tot segregatie. Het heeft daarmee bijgedragen aan de intolerantie, net als het rechtse beleid.

Deze combinatie heeft geleid tot wat we nu hebben. De enige manier om het op te lossen is -en ik kies vast de verkeerde woorden- door het "verplicht" te stellen om te integreren, of hier sancties aan te verbinden. Dus: een taalcursus van de overheid, die later indien mogelijk dient te worden terugbetaald. Zolang men niet in staat is om de taal te spreken, een korting op een eventuele uitkering. Ook dient er anders te worden omgegaan met de fundamentalistische islam en buitenlandse beïnvloeding. Als je wil dat mensen zich hier integreren, zul je ze moeten losweken van hun vorige land en haar maatschappelijke normen en waarden.
Ze zijn hier wel degelijk heen 'gehaald' middels twee wervingsovereenkomsten die de staat sloot in 1964 en 1969 voor respectievelijk Turkije en Marokko. Ja je leest het goed, er werd actief geworven door Nederland en wel door twee rechtse kabinetten. Links was er tegen omdat ze bang waren dat de banen van de Nederlandse arbeidersklasse (hun achterban) in gevaar zouden komen.

Blijft één van de bizarre gevallen van hoe deze geschiedenis in de hoofden van mensen is verdraaid, en links de schuld krijgt. Toen de mensen er eenmaal waren en arbeiders werden, ja toen kwam links (PvdA) voor ze op, daarom werd door hen trouw op de PvdA gestemd.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:47:20 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178043422
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:36 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Deze mensen hebben altijd trouw gestemd, sterker nog.. het was één van de meest betrouwbare groepen voor de PvdA. Bijzonder hoe mensen zich een beeld vormen zonder feiten.
Het ging toch over de groep die de assistentie van Denk nodig hadden met het stemmen, of geef je even een nieuwe draai aan de doelgroep?
pi_178043537
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het ging toch over de groep die de assistentie van Denk nodig hadden met het stemmen, of geef je even een nieuwe draai aan de doelgroep?
Misverstandje dan, ik had het over Turken en Marokkanen in het algemeen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:52:04 #106
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178043589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:50 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Misverstandje dan, ik had het over Turken en Marokkanen in het algemeen.
Check, dat is een ander verhaal inderdaad.
pi_178044078
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:45 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Ze zijn hier wel degelijk heen 'gehaald' middels twee wervingsovereenkomsten die de staat sloot in 1964 en 1969 voor respectievelijk Turkije en Marokko. Ja je leest het goed, er werd actief geworven door Nederland en wel door twee rechtse kabinetten. Links was er tegen omdat ze bang waren dat de banen van de Nederlandse arbeidersklasse (hun achterban) in gevaar zouden komen.

Blijft één van de bizarre gevallen van hoe deze geschiedenis in de hoofden van mensen is verdraaid, en links de schuld krijgt. Toen de mensen er eenmaal waren en arbeiders werden, ja toen kwam links (PvdA) voor ze op, daarom werd door hen trouw op de PvdA gestemd.
Ik ben bekend met de geschiedenis. Echter zijn er wel meer mensen hierheen gekomen. Het is dus niet zo dat iedere immigrant hierheen is gehaald. Belangrijker: Er zullen er nog meer komen. Voor de mensen die toen kwamen is het eigenlijk te laat. Zij zijn al vrij oud. Het gaat om de nieuwe immigranten.
pi_178044142
https://www.nrc.nl/nieuws(...)f-het-werkt-a1596841

Goed artikel over het referendum. Het lezen waard.
pi_178045012
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de geschiedenis. Echter zijn er wel meer mensen hierheen gekomen. Het is dus niet zo dat iedere immigrant hierheen is gehaald. Belangrijker: Er zullen er nog meer komen. Voor de mensen die toen kwamen is het eigenlijk te laat. Zij zijn al vrij oud. Het gaat om de nieuwe immigranten.
Ja, maar de nieuwe migranten worden nu veel beter begeleid en geïntrigeerd dan die andere grote groepen van toen. Daar kwamen veel problemen vandaan. De gevolgen van het slecht integreren zien we nog deels in de huidige generatie Turken en Marokkanen.

Alleen het is jammer dat er altijd gezeken wordt dat die immigranten te veel kosten en ze de sociale huurwoningen innemen enz. Soort catch-22 van rechts.
pi_178045298
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de geschiedenis. Echter zijn er wel meer mensen hierheen gekomen. Het is dus niet zo dat iedere immigrant hierheen is gehaald. Belangrijker: Er zullen er nog meer komen.
:')_!

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer kort door de bocht. Ze zijn hier niet heengehaald, maar toegelaten.
pi_178045312
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:37 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ja, maar de nieuwe migranten worden nu veel beter begeleid en geïntrigeerd dan die andere grote groepen van toen. Daar kwamen veel problemen vandaan. De gevolgen van het slecht integreren zien we nog deels in de huidige generatie Turken en Marokkanen.

Alleen het is jammer dat er altijd gezeken wordt dat die immigranten te veel kosten en ze de sociale huurwoningen innemen enz. Soort catch-22 van rechts.
Bovendien geeft immigratie altijd de grootste problemen in de tweede generatie, ongeacht afkomst. En dat is ook logisch te verklaren, de eerste generatie heeft de keuze bewust gemaakt en heeft veelal een verbetering in leefomstandigheden meegemaakt. De tweede generatie groeit echter op in die nieuwe omstandigheden, en die zijn in vergelijking met die van de autochtone bevolking toch vaak minder, dit zorgt vooral in de puberteit voor problemen.

Je zag iets vergelijkbaars bij de massa immigratie van Ieren naar de VS halverwege de 19e eeuw, een aantal decennia later zag je enorm veel criminaliteit onder de tweede generatie Ieren.

Het hoort nu eenmaal bij massa immigratie.
pi_178046869
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')_!

[..]

Leuk. Maar feit blijft dat een groot deel van de allochtonen in Nederland hier niet heen gehaald zijn. Het daadwerkelijke onderwerp is hier bovendien meermaals besproken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 23-03-2018 23:02:38 ]
pi_178047396
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Leuk. Maar feit blijft dat een groot deel van de allochtonen in Nederland hier niet heen gehaald zijn. Het daadwerkelijke onderwerp is hier bovendien meermaals besproken.
Eerst iets tegenspreken en wanneer je met de neus op de feiten wordt gedrukt zeggen dat je er bekend mee bent. _O_
pi_178047500
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerst iets tegenspreken en wanneer je met de neus op de feiten wordt gedrukt zeggen dat je er bekend mee bent. _O_
Reageer eens op mijn vraag danku
pi_178047851
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerst iets tegenspreken en wanneer je met de neus op de feiten wordt gedrukt zeggen dat je er bekend mee bent. _O_
We hebben het er in het verleden toch ook over gehad. Toen het linkse aanpappen met immigranten werd besproken. Toen was het juist de schuld van rechts want zij haalden ze hierheen.
pi_178049197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:47 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Bovendien geeft immigratie altijd de grootste problemen in de tweede generatie, ongeacht afkomst. En dat is ook logisch te verklaren, de eerste generatie heeft de keuze bewust gemaakt en heeft veelal een verbetering in leefomstandigheden meegemaakt. De tweede generatie groeit echter op in die nieuwe omstandigheden, en die zijn in vergelijking met die van de autochtone bevolking toch vaak minder, dit zorgt vooral in de puberteit voor problemen.

Je zag iets vergelijkbaars bij de massa immigratie van Ieren naar de VS halverwege de 19e eeuw, een aantal decennia later zag je enorm veel criminaliteit onder de tweede generatie Ieren.

Het hoort nu eenmaal bij massa immigratie.
Die omstandigheden zijn minder omdat er niet actief gewerkt werd aan integratie. Heeft niks met tweede generatie te maken, daar begint het probleem niet.
pi_178049757
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We hebben het er in het verleden toch ook over gehad. Toen het linkse aanpappen met immigranten werd besproken. Toen was het juist de schuld van rechts want zij haalden ze hierheen.
Geen idee waar je het nu weer over hebt.
pi_178057801
quote:
Interessante documentaire. Een informatieve kijk achter de schermen. Het blijft natuurlijk een docu van powned dus helemaal objectief is het niet; maar je ziet duidelijk dat er onder andere vier onderwerpen aan bod komen die wel relevant zijn en hier ook zijn besproken.

De tegenstelling tussen het bleren van de PVV en de positieve(re zo je wilt) campagne van LR. Het verhaal dat de PVV extremer zou zijn, daar blijft dan ook geen spaan van heel.

De houding van NIDA en Denk, en hun samenwerking met de linkse partijen. Een verbond dat nooit gesloten had moeten worden. Het zijn islamitische partijen die onder het mom van tolerantie de eigen agenda erdoor drukken. En men ziet de acties van extreemlinkse demonstranten, die in de hele documentaire uiteindelijk voor de grimmigste sfeer gezorgd hebben.

Je ziet iemand van LR die de stemmingen in de gaten houdt. Een meneer die met het stemformulier van zijn vrouw aan kwam zetten, zonder haar handdtekening. Het dreigde gewoon goedgekeurd te worden. Het zal voor de mensen in de stembureau's vast lastig zijn te zeggen dat dat niet zo hoort. Toch is dat belangrijk. Supervisie door een kritische blik is dan misschien net datgene dat nodig is om ervoor te zorgen dat het proces goed verloopt.

Op 38:17 toont Baudet ook weer zijn dancemoves. Goddomme ik snap wel dat ie het bij klassieke muziek houdt _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Mr.Major op 24-03-2018 17:51:29 ]
pi_178058108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 00:26 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Die omstandigheden zijn minder omdat er niet actief gewerkt werd aan integratie. Heeft niks met tweede generatie te maken, daar begint het probleem niet.
Natuurlijk heeft een goed immigratiebeleid hier invloed op, maar het is geen magische oplossing. Immigranten zonder opleiding of kwalificatie zullen als groep altijd financieel minder afzijn dan de gemiddelde Nederlander. En voor een tweede generatie wringt dat vaak, die vallen tussen wal en schip. Met goede participatie/immigratie kan die kloof binnen enkele generaties gedicht worden, dat wel.
pi_178059127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:28 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft een goed immigratiebeleid hier invloed op, maar het is geen magische oplossing. Immigranten zonder opleiding of kwalificatie zullen als groep altijd financieel minder afzijn dan de gemiddelde Nederlander. En voor een tweede generatie wringt dat vaak, die vallen tussen wal en schip. Met goede participatie/immigratie kan die kloof binnen enkele generaties gedicht worden, dat wel.
Magische oplossingen bestaan sowieso niet natuurlijk.

Ik ben er van overtuigd wanneer de overheid in de jaren 60/70 actief zou meewerken aan integratie/participatie er tegenwoordig een hoop minder gezeik zou zijn.
pi_178060073
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:39 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Magische oplossingen bestaan sowieso niet natuurlijk.

Ik ben er van overtuigd wanneer de overheid in de jaren 60/70 actief zou meewerken aan integratie/participatie er tegenwoordig een hoop minder gezeik zou zijn.
Ik ook.
pi_178065941
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:39 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Magische oplossingen bestaan sowieso niet natuurlijk.

Ik ben er van overtuigd wanneer de overheid in de jaren 60/70 actief zou meewerken aan integratie/participatie er tegenwoordig een hoop minder gezeik zou zijn.
De overheid heeft daar wel aan meegewerkt, maar op de verkeerde manier. Segregatie bevorderd door organisaties specifiek gericht op 1 bepaalde migrantengroep te ondersteunen. ; oa hoogleraar Marlou Schrover heeft daar veel interessants over geschreven

De grijze wolven subsidieren :') :')
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:42:55 #124
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178066266
https://m.facebook.com/st(...)1&id=123849867664998

Schitterend _O_ nu al cult á la lavendel _O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178068464
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)1&id=123849867664998

Schitterend _O_ nu al cult á la lavendel _O-
Linkse cabareteket durft het niet over Alexanders Penthouse te hebben. :') :') :') :') :') :') :')

Mooiste verkiezingsmoment was Wilders die Pechtold te kakken zette aan het einde van het debat en de NPO man die bijna in zijn broek pieste van de zenuwen over wat zijn zenderbaasjes daarvan zouden vinden. _O-
pi_178069045
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:38 schreef Nintex het volgende:
en de NPO man die bijna in zijn broek pieste van de zenuwen over wat zijn zenderbaasjes daarvan zouden vinden. _O-
:')
  zondag 25 maart 2018 @ 06:45:17 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178069730
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Linkse cabareteket durft het niet over Alexanders Penthouse te hebben. :') :') :') :') :') :') :')

Mooiste verkiezingsmoment was Wilders die Pechtold te kakken zette aan het einde van het debat en de NPO man die bijna in zijn broek pieste van de zenuwen over wat zijn zenderbaasjes daarvan zouden vinden. _O-
Is het nou fijn om in een alternatieve werkelijkheid te leven?
Laffe huichelaar
pi_178072667
Gedonder en gedoe bij de ‘partij van de liefde’ 23 maart 2018 NRC
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

quote:
Na twee Kamerzetels in maart 2017 scoorde Forum voor Democratie deze week drie raadszetels in Amsterdam. In de tussentijd werd de grootste angst van partijleider Thierry Baudet werkelijkheid: er brak voor iedereen zichtbaar ruzie uit in de partij. Reconstructie van een richtingenstrijd.
pi_178073105

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen



https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
  zondag 25 maart 2018 @ 11:54:09 #130
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178074131
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen

[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
Youp wordt ook elk jaar meer een act.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 12:00:24 #131
236264 crew  capricia
pi_178074244
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen

[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
Die column! _O- ^O^
Definitely not CIA
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 12:01:10 #132
236264 crew  capricia
pi_178074256
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Linkse cabareteket durft het niet over Alexanders Penthouse te hebben. :') :') :') :') :') :') :')

Mooiste verkiezingsmoment was Wilders die Pechtold te kakken zette aan het einde van het debat en de NPO man die bijna in zijn broek pieste van de zenuwen over wat zijn zenderbaasjes daarvan zouden vinden. _O-
Niet zo zuur doen.
Je lijkt wel links. :D
Definitely not CIA
  zondag 25 maart 2018 @ 12:02:46 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178074276
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Die column! _O- ^O^
Even serieus, maar je vindt dit echt humor om te lachen?

Ik kan linkse humor prima waarderen, ook als het politiek wordt, maar Youp is al 20 jaar niet meer grappig.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 12:09:41 #134
236264 crew  capricia
pi_178074379
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Even serieus, maar je vindt dit echt humor om te lachen?

Ik kan linkse humor prima waarderen, ook als het politiek wordt, maar Youp is al 20 jaar niet meer grappig.
Ja. Ik kan om veel zaken lachen.
Maar je hoeft het niet te lezen als je vindt dat Youp al 20 jaar niet grappig is.
Dan lees je het niet.
Definitely not CIA
pi_178074386
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Even serieus, maar je vindt dit echt humor om te lachen?

Dat stukje over Baudet was ook niet grappig bedoeld.
Wel minachtend en wishfullthinking over het vernietigend imago van oneerlijkheid die Baudet door eigen toedoen zou krijgen.
  zondag 25 maart 2018 @ 12:29:54 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178074715


Deze man :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178075114
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen

[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
Wat een figuur joh. Spoort die Baudet wel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 12:59:00 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178075182
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Gedonder en gedoe bij de ‘partij van de liefde’ 23 maart 2018 NRC
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[..]

Vernietigend artikel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178075536
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vernietigend artikel.
Voor de echte FvD-fans niet zo. Die kiezen voor de partijdictatuur van Baudet en Otten.
Voor de niet-fans: hoe geloofwaardig is een club met een pretentie meer democratie te willen voor 17 miljoen Nederlandse burgers, maar dat juist niet willen voor intern de eigen club van 24.000 leden ?
pi_178075650
Mooi ook dat al die interne mails zijn gelekt naar de pers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178075773
quote:
Zo. Die is goed van het padje af.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:15:03 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178076300
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Gedonder en gedoe bij de ‘partij van de liefde’ 23 maart 2018 NRC
https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[..]

quote:
Het is zaterdag 25 november 2017, en op het partijcongres van Forum voor Democratie vertelt leider Thierry Baudet de leden over het dreigende einde van West-Europa. Zonder de „ongelofelijke catastrofes die de geschiedenis hebben gebroken” zou Europa nu andere zonnestelsels koloniseren en genetische ziekten hebben genezen. Maar vergiftigd door cultuurmarxisme en pathologische zelfhaat, heeft de ‘elite’ een „duizelingwekkend destructieproces” in gang gezet.
:')_ x 100
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178076361
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:15 schreef Falco het volgende:

[..]


[..]

:')_ x 100
Zo is dat. Als we geen bruinmensen hadden geïmporteerd, hadden we nu een kolonie op Alpha Centauri.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178076362
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo. Die is goed van het padje af.
Dat mag je niet zeggen hier (want demonisatie), Sjerrie moet net als ieder ander mensen ook gewoon plezier kunnen maken toch? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178076411
Is er trouwens weleens onderzoek gedaan naar het verband tussen het geloof in complottheorieën en politieke voorkeur?
pi_178076423
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat mag je niet zeggen hier (want demonisatie), Sjerrie moet net als ieder ander mensen ook gewoon plezier kunnen maken toch? :')
Als ieder ander mens ook op deze manier plezier maakt, dan leef ik inderdaad in een behoorlijke bubbel.
pi_178076472
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
Is er trouwens weleens onderzoek gedaan naar het verband tussen het geloof in complottheorieën en politieke voorkeur?
Ik geloof het wel ja, al kan ik je geen bron geven. Complottheorieën deden het goed aan PVV-zijde in ieder geval.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178076476
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:15 schreef Falco het volgende:

[..]

[..]

:')_ x 100
quote:
de „ongelofelijke catastrofes die de geschiedenis hebben gebroken”
Eh... De middeleeuwen? Het katholicisme? De holocaust? De val van het Romeinse rijk?

Beetje duidelijkheid, meneer de partijbaas.
pi_178076564
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik geloof het wel ja, al kan ik je geen bron geven. Complottheorieën deden het goed aan PVV-zijde in ieder geval.
Vaak is het zo dat mensen in meerdere complottheorieën tegelijk geloven. Dus als je in zaken als chemtrails gelooft, dan is de kans aanzienlijk dat je ook denkt dat je van vaccinaties autisme krijgt, dat de maanlanding nep was en dat 9/11 een 'inside job' was. Geloven in complottheorieën als oikofobie en cultuurmarxisme past daar prima bij.

Een politieke peiling in BNW zal wel niet mogen...
pi_178076597
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vaak is het zo dat mensen in meerdere complottheorieën tegelijk geloven. Dus als je in zaken als chemtrails gelooft, dan is de kans aanzienlijk dat je ook denkt dat je van vaccinaties autisme krijgt, dat de maanlanding nep was en dat 9/11 een 'inside job' was. Geloven in complottheorieën als oikofobie en cultuurmarxisme past daar prima bij.

Een politieke peiling in BNW zal wel niet mogen...

Je kan altijd een topic met poll openen he ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178076702
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je kan altijd een topic met poll openen he ;)
Om vervolgens af te tellen tot het slotje.
pi_178076836
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen

[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
Denk je dat dit klopt of is het wishfull thinking? Waarom herhaalt iedereen dat het een slechte uitslag is? De hoogste peiling was 4 zetels, en in een linkse stad als amsterdam is 3 echt niet slecht.

Het artikel is er verder weer vol op gericht om Thierry te pakken. Een partij in opmars pleegt waarschijnlijk zelfmoord terwijl een partij die al haar idealen verloochent dat niet zou doen. Denk is democratisch en lokaal zijn stoethaspels. Klopt geen bal van het hele verhaal :')
pi_178076868
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Youp wordt ook elk jaar meer een act.
Oh het was Youp. Had de gouden lettertjes nog niet gezien. God oh god wat een seniele deuger is die vent geworden.
pi_178076892
Die column _O-
pi_178076964
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 13:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor de echte FvD-fans niet zo. Die kiezen voor de partijdictatuur van Baudet en Otten.
Voor de niet-fans: hoe geloofwaardig is een club met een pretentie meer democratie te willen voor 17 miljoen Nederlandse burgers, maar dat juist niet willen voor intern de eigen club van 24.000 leden ?
Dat is alleen een probleem voor de achterlijken die in dat praatje trappen dat een zogenaamde partijdemocratie iets met onze democratie te maken zou hebben. Die interne partijdemocratie functioneert nou juist vaak zeer antidemocratisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178077018
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is alleen een probleem voor de achterlijken die in dat praatje trappen dat een zogenaamde partijdemocratie iets met onze democratie te maken zou hebben. Die interne partijdemocratie functioneert nou juist vaak zeer antidemocratisch.
Ja dat vind ik ook raar. Er wordt in allerijl nep-argumenten en stokken gevonden om een zogenaamd incorrecte partij te demoniseren. Gewoon achterlijk gedoe. Alsof er binnen D66 of VVD wel partijdemocratie heerst..
pi_178077028
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh het was Youp. Had de gouden lettertjes nog niet gezien. God oh god wat een seniele deuger is die vent geworden.
Nee, deugen, dat moet je niet willen. Fout zijn is het ideaal. Als je met je opvattingen geen minderheden op de kast krijgt, dan deugen je opvattingen niet.

Of eh, dan deugen ze wel dus en dat deugt niet.
pi_178077055
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh het was Youp. Had de gouden lettertjes nog niet gezien. God oh god wat een seniele deuger is die vent geworden.
De belastingbetaler betaalt zijn nieuwjaarsconferences. En er zullen vast spindokters vd overheid op hem hebben ingepraat met deugsmoezen over vredige samenleving en tolerantie ofzo. Zou mij niets verbazen. Social-engineering heet dat.
pi_178077061
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:49 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook raar. Er wordt in allerijl nep-argumenten en stokken gevonden om een zogenaamd incorrecte partij te demoniseren. Gewoon achterlijk gedoe. Alsof er binnen D66 of VVD wel partijdemocratie heerst..
Ja, die hebben inderdaad wel een partijdemocratie.
quote:
Je zou de Eva Jineks en andere trutjes (man en vrouw) toch echt willen kapotklapoen Mischien worden ze dan wakker.
O ja, mensen die te kritisch zijn over De Partij verdienen klappen. Verder niks fascistisch aan of zo.
pi_178077074
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is alleen een probleem voor de achterlijken die in dat praatje trappen dat een zogenaamde partijdemocratie iets met onze democratie te maken zou hebben. Die interne partijdemocratie functioneert nou juist vaak zeer antidemocratisch.
Sure.

Hoe is dat nou, een politieke partij blind steunen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077087
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, die hebben inderdaad wel een partijdemocratie.

[..]

O ja, mensen die te kritisch zijn over De Partij verdienen klappen. Verder niks fascistisch aan of zo.
Dat is geen kritiek beste trieste gast. Dat is zuigen. Zuigen, zuigen. Als een hoer om de eurotjes.

N over diepartij-democratie. Dat is bullshit. De lokale partijen hebben te doen wat de landelijke tak wilt tijdens verkizingen. Dat weet Thierry ook. Heft ie aangegeven. Totaal ondemocratisch en zeer zeker sorrt fascistisch.
pi_178077120
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:54 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Dat is geen kritiek beste trieste gast. Dat is zuigen. Zuigen, zuigen. Als een hoer om de eurotjes.
Doe eens effe normaal. De media berichten kritisch over het FvD. Doen ze ook over andere partijen. Zoals het hoort.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077127
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:49 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook raar. Er wordt in allerijl nep-argumenten en stokken gevonden om een zogenaamd incorrecte partij te demoniseren. Gewoon achterlijk gedoe. Alsof er binnen D66 of VVD wel partijdemocratie heerst..
Het is helemaal niet relevant, de interne verenigingsstructuur is een aangelegenheid van de oprichters en van de leden.

Wat je ziet is dat die paar duizend leden denken via de interne partijdemocratie de democratische besluitvorming van 17 miljoen Nederlanders te mogen overrulen. Dan gaat bijvoorbeeld het GL-partijcongres een ongrondwettige last meegeven aan de kamerleden. Het CDA maakte het nog bonter, de kiezers hadden zojuist gesproken en onder de kamerleden die ze hadden verkozen was er geen meerderheid voor een CDA-VVD-PVV-coalitie, maar volgens het partijcongres moest het toch doorgaan en de verkozenen met bezwaren maar oprotten uit hun zetel. Dát is ondemocratisch, antidemocratisch zelfs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178077129
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is alleen een probleem voor de achterlijken die in dat praatje trappen dat een zogenaamde partijdemocratie iets met onze democratie te maken zou hebben. Die interne partijdemocratie functioneert nou juist vaak zeer antidemocratisch.
Het is toch duidelijk..... wie in partijdictatuur gelooft als beste bestuursvorm voor een partij is niet te vertrouwen als democraat die een democratie als beste bestuursvorm ziet voor een hele natie met 708x zoveel mensen als de 24,000 van eigen partij
Schijnheilig is ook een mooie term
pi_178077256
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heet nou kritiek, beste uitkeringstrekker.
De kritiek op FvD kun je opsommen met een paar steekwoorden waarin zij worden geframed.

Nazi nationalisme racisme fascisme. En herhaal. Nazi nationalisme racisme fascisme. Dat is geenkritiek. Dat is puur etteren.

En jij begint te demoniseren met 'uitkeringstrekker'. Zie je nu wat jullie sukkels doen? Dat is toch geen kritiek wat jullie hebben? Dat heet puur etteren. Ken je dat woord? Doordrammen. Zuigen.
pi_178077271
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk..... wie in partijdictatuur gelooft als beste bestuursvorm voor een partij is niet te vertrouwen als democraat die een democratie als beste bestuursvorm ziet voor een hele natie met 708x zoveel mensen als de 24,000 van eigen partij
Schijnheilig is ook een mooie term
Gelul. Stompzinnig geblaat van partijen die het veel te hoog in de bol hebben. Die denken dat ze een soort politbureau zijn, alsof de verkiezingen leuke folklore zijn voor op tv en iedereen zijn mening mag geven, terwijl de echte beslissingen moeten worden genomen door mensen die 40 euro contributie laten afschrijven om elkaar te kunnen napraten. Alleen dan een politbureau verdeeld over meerdere partijen, een soort partijkartel zeg maar.

Onze democratie kan prima zonder partijen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178077279
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, deugen, dat moet je niet willen. Fout zijn is het ideaal. Als je met je opvattingen geen minderheden op de kast krijgt, dan deugen je opvattingen niet.

Of eh, dan deugen ze wel dus en dat deugt niet.
Deugen is goed, maar het een doel opzich wordt en zich losrukt van de werkelijkheid gaat het misschien te ver? Als je een verhanging in de 2e kamer gaat misbruiken om van alle partijvoorzitters degene die het voor de wind gaat, waar je toevallig een hekel aan hebt; uit te kiezen als kandidaat verhanging (op zich vind ik dat niet aanstootgevend hoor, daar is het een column voor), terwijl anderen daarvoor meer in aanmerking komen.

Het is opportunistisch, doorzichtig en zwak gelul.
pi_178077295
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je legt de lat dan ook wel heel erg laag.

[..]

Nou, anders nog iets? Of was dat het weer voor vandaag?
En je pikt ook alleen die dingen uit mijn comments waar je politiek correct over kan gaan zitten huilen zuigen en etteren. Jullie hebben geen kritiek. Jullie etteren alleen.
pi_178077301
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De kritiek op FvD kun je opsommen met een paar steekwoorden waarin zij worden geframed.

Nazi nationalisme racisme fascisme. En herhaal. Nazi nationalisme racisme fascisme. Dat is geenkritiek. Dat is puur etteren.

En jij begint te demoniseren met 'uitkeringstrekker'. Zie je nu wat jullie sukkels doen? Dag is toch geen kritiek wat jullie hebben?
Wanneer heeft Jinek het FvD nazistisch genoemd?

En ga jij nu klagen over een steek onder water? Je zegt net tegen een andere users dat hij zichzelf van een flat af moet flikkeren, godse patiënt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077312
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deugen is goed, maar het een doel opzich wordt en zich losrukt van de werkelijkheid gaat het misschien te ver? Als je een verhanging in de 2e kamer gaat misbruiken om van alle partijvoorzitters degene die het voor de wind gaat, waar je toevallig een hekel aan hebt; uit te kiezen als kandidaat verhanging (op zich vind ik dat niet aanstootgevend hoor, daar is het een column voor), terwijl anderen daarvoor meer in aanmerking komen.

Het is opportunistisch, doorzichtig en zwak gelul.
Wacht. Een zelfmoordpoging misbruiken noem jij 'deugen'?
pi_178077314
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:15 schreef Falco het volgende:

[..]


[..]

:')_ x 100
Maar natuurlijk snapt Baudet ook dat dat niet letterlijk kan. Dus dat bedoelt hij ook niet. Hij bedoelt dat we dan wellicht meer vooruitgang hadden geboekt. En dat is misschien ook wel zo.

:')
pi_178077316
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:04 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

En je pikt ook alleen die dingen uit mijn comments waar je politiek correct over kan gaan zitten huilen zuigen en etteren. Jullie hebben geen kritiek. Jullie etteren alleen.
Dat zal het zijn. Ik lees de hele tijd over je inhoud heen.
pi_178077330
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wacht. Een zelfmoordpoging misbruiken noem jij 'deugen'?
Deugen is alles doen wat niet netjes is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178077333
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer heeft Jinek het FvD nazistisch genoemd?

En ga jij nu klagen over een steek onder water? Je zegt net tegen een andere users dat hij zichzelf van een flat af moet flikkeren, godse patiënt.
De frame sukkel. De frame. Elke avond weer herhalen. 'Tja thierry heeft dit toen gezegd en dat klinkt wel als nazisme racisme vrouwenhaat nationalisme onvreedzaamheid tja wat denkt het publiek??'. Jezus. Je doet alleen alsof je dom bent of niet?
pi_178077336
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

En jij begint te demoniseren met 'uitkeringstrekker'.
Dus jij maakt mensen uit voor trieste gasten, sukkels en nog veel meer en roept dat ze zich maar van een flat moeten gooien, maar als iemand het dan waagt om je aan te spreken met uitkeringstrekker, dan begint die ander te demoniseren?
pi_178077338
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Deugen is alles doen wat niet netjes is.
Ja, nu snap ik er helemaal niks meer van.
pi_178077345
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Ik lees de hele tijd over je inhoud heen.
Julie zijn net volleerde energiezuigers
pi_178077348
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De kritiek op FvD kun je opsommen met een paar steekwoorden waarin zij worden geframed.

Nazi nationalisme racisme fascisme. En herhaal. Nazi nationalisme racisme fascisme. Dat is geenkritiek. Dat is puur etteren.

En jij begint te demoniseren met 'uitkeringstrekker'. Zie je nu wat jullie sukkels doen? Dat is toch geen kritiek wat jullie hebben? Dat heet puur etteren. Ken je dat woord? Doordrammen. Zuigen.
Mensen moeten geklapt worden om hun mening en weer een ander moet zichzelf van een flat gooien. Maar dat mag je geen fascisme noemen.

Mooi dit.
pi_178077360
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:08 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Julie zijn net volleerde energiezuigers
Het is je reinste demonisering. Denk toch aan Pim.
pi_178077392
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:07 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De frame sukkel. De frame. Elke avond weer herhalen. 'Tja thierry heeft dit toen gezegd en dat klinkt wel als nazisme racisme vrouwenhaat nationalisme onvreedzaamheid tja wat denkt het publiek??'. Jezus. Je doet alleen alsof je dom bent of niet?
Wanneer heeft Jinek Baudet een nazistische vrouwenhater genoemd, beste uitkeringstrekker?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077408
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen moeten geklapt worden om hun mening en weer een ander moet zichzelf van een flat gooien. Maar dat mag je geen fascisme noemen.

Mooi dit.
Omdat dat jaren n decennia dag in dag uit zo speelt daar word je toch gaar moe en ziek van? :(
pi_178077409
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer heeft Jinek Baudet een nazistische vrouwenhater genoemd, beste uitkeringstrekker?
Niet zo letterlijk maar de hele tijd tussen de regels door. Dat snapt iedereen. Behalve deugers.
pi_178077411
Het frame dat Baudet links en rechts een nazi genoemd wordt is wel aangeslagen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178077427
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:11 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Omdat dat jaren n decennia dag in dag uit zo speelt daar word je toch gaar moe en ziek van? :(
Rustig aan, jongen. Denk aan je hart.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077440
Er is wel degelijk wat aan de hand binnen de organisatie. Echter worden daar veel te grote gevolgen en betekenissen aan verbonden. Feit is dat het gebeurd. Feit is ook dat de oprichters denken dat dat nodig is, waarvoor zij ook bijv. naar het verleden kijken. Het afdoen als paranoia is onzin. Er zijn echter ook mensen -misschien idealistischer, misschien hebben ze gelijk- die menen dat het democratisch kan.
Dat is natuurlijk hoe dan ook het ideaal, en ook Baudet weet dat een structuur als de PVV net zo hard zal falen.

De juiste strategie ligt ergens in het midden. Ik hoop dat over een aantal jaar, als de partij is uitgekristalliseerd, hiervoor meer ruimte komt. Op dit moment lijkt het me niet verstandig. Er wordt gebouwd aan de partij. Dat is het belangrijkste. Je kan dat helaas niet van onderaf doen, je ziet nu al dat er gemeenteraden zijn waarin "forum" ook meedoet. Allemaal leuk en aardig, maar zolang de structuur en hoofdlijnen van de partij er niet zijn wordt het een zootje ongeregeld gedoemd om te mislukken.
pi_178077467
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:12 schreef Ludachrist het volgende:
Het frame dat Baudet links en rechts een nazi genoemd wordt is wel aangeslagen.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)d-van-thierry-baudet

Ach, lekker blijven ontkennen joh.
pi_178077468
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:14 schreef Mr.Major het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar zolang de structuur en hoofdlijnen van de partij er niet zijn wordt het een zootje ongeregeld gedoemd om te mislukken.
Wat bedoel je concreet met 'structuur en hoofdlijnen'?
pi_178077485
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)d-van-thierry-baudet

Ach, lekker blijven ontkennen joh.
Joop staat inderdaad symbool voor de media als geheel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178077492
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je concreet met 'structuur en hoofdlijnen'?
Niks. Dat bestaat namelijk nog niet. Wel bij andere partijen. Een duidelijke structuur. Daar moeten handvatten geboden worden. Dat zal moeten worden uitgezet. Zodra er een kapstok is kunnen daaruit vertakkingen naar lokale afdelingen ontstaan. Zo krijg je uiteindelijk een gestructureerd netwerk. Dit van onderaf aan opbouwen leidt niet tot een goed georganiseerde fundatie.
pi_178077503
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niks. Dat bestaat namelijk nog niet.
Wat bestaat nog niet?
pi_178077506
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)d-van-thierry-baudet

Ach, lekker blijven ontkennen joh.
Dat is ook zo'n beetje de enige link waar alsmaar naar verwezen wordt. Een columnist op Joop associeert Baudet met nazistische denkbeelden dus is heel links Baudet aan het demoniseren.

Het ging over Jinek geloof ik. Niet over Joop.
pi_178077520
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joop staat inderdaad symbool voor de media als geheel.
Dat zeg ik niet. Jij zegt dat hij niet zo genoemd wordt. Vervolgens geef ik je een website van de publieke omroep.

Je moet gewoon even lekker bij de waarheid blijven.
pi_178077524
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n beetje de enige link waar alsmaar naar verwezen wordt. Een columnist op Joop associeert Baudet met nazistische denkbeelden dus is heel links Baudet aan het demoniseren.

Het ging over Jinek geloof ik. Niet over Joop.
Vanaf nu ga ik dus niet meer lezen dat Baudet "geen nazi wordt genoemd"?
pi_178077532
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bestaat nog niet?
Die structuur
pi_178077544
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die structuur
Welke structuur? Gewoon concreet. Wat mist er?
pi_178077545
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Jij zegt dat hij niet zo genoemd wordt. Vervolgens geef ik je een website van de publieke omroep.

Je moet gewoon even lekker bij de waarheid blijven.
Links en rechts. Niemand zei: zelfs bij Joop wordt Baudet geen nazi genoemd. Ga die cursus nou eens volgen man.
pi_178077560
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)d-van-thierry-baudet

Ach, lekker blijven ontkennen joh.
Ik zeg niet dat er niemand is die het zegt, ik zeg dat het niet zo vaak gebeurt als fvd'ers schijnen te denken. Dat jouw voorbeeld een jaartje oud is geeft me daar wel gelijk in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178077562
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vanaf nu ga ik dus niet meer lezen dat Baudet "geen nazi wordt genoemd"?
Of Baudet wordt gedemoniseerd?
pi_178077591
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wacht. Een zelfmoordpoging misbruiken noem jij 'deugen'?
Je neemt het woord te letterlijk amigo. Het deugt inderdaad niet. Dat is dus het probleem. Maar onder het mom van "kijk eens ik heb kritiek op Baudet en dat is sowieso terecht want het is een eikel en het partijprogramma is niet het mijne dus wat ik ook zeg het gaat erin als zoete koek" (deugen dus want 'tegen Baudet' = goed) kan je alles zeggen.

Het artikel van joop is daar ook een voorbeeld van. Iemand voor fascist racist en nazi uitmaken? Ach misschien wat overdreven. Een godwinnetje. Maar het is Baudet en die is toch wel verkeerd dus van mij mag je het zeggen.
pi_178077609
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je neemt het woord te letterlijk amigo. Het deugt inderdaad niet. Dat is dus het probleem. Maar onder het mom van "kijk eens ik heb kritiek op Baudet en dat is sowieso terecht want het is een eikel en het partijprogramma is niet het mijne dus wat ik ook zeg het gaat erin als zoete koek" (deugen dus want tegen Baudet is goed) kan je alles zeggen.
Het deugt om kritiek op Baudet te hebben.

Hm. Dat klinkt best redelijk. Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben.
pi_178077659
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het deugt om kritiek op Baudet te hebben.

Hm. Dat klinkt best redelijk. Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben.
Ja, dat mag natuurlijk ook.

Maar houdt het dan wel bij de inhoud. Als je net als Pechtold wat jij nu zegt gaat misbruiken, om een fictieboek aan te halen als een waargebeurd feit in een politieke discussie;

Waar ben je dan nog mee bezig.

Wat jij hier zegt, leidt ertoe dat de linkse "deugers" alles maar kunnen zeggen, en dat het totaal niet meer uitmaakt of het klopt. Het is opiniegeneuzel zonder enige vorm van waarheid.

Als je dat over Pechtold een zijn penthouse doet, kom je er uberhaupt niet doorheen met corruptie. Als je het hebt over Klaver die Trudeau en Obama denkt te zijn, een marionet is van de partij, hoor je er niemand over. Het is namelijk niet te bewijzen. Bij Baudet maakt dat allemaal geen flikker uit. Lekker schrijven, insinueren, er blijft vast wel wat plakken.
pi_178077693
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, dat mag natuurlijk ook.

Maar houdt het dan wel bij de inhoud. Als je net als Pechtold wat jij nu zegt gaat misbruiken, om een fictieboek aan te halen als een waargebeurd feit in een politieke discussie;

Waar ben je dan nog mee bezig.

Wat jij hier zegt, leidt ertoe dat de linkse "deugers" alles maar kunnen zeggen, en dat het totaal niet meer uitmaakt of het klopt. Het is opiniegeneuzel zonder enige vorm van waarheid.

Als je dat over Pechtold een zijn penthouse doet, kom je er uberhaupt niet doorheen met corruptie. Als je het hebt over Klaver die Trudeau en Obama denkt te zijn, een marionet is van de partij, hoor je er niemand over. Het is namelijk niet te bewijzen. Bij Baudet maakt dat allemaal geen flikker uit. Lekker schrijven, insinueren, er blijft vast wel wat plakken.
Je pleit tegen ongenuanceerde opinie? Wat stel je voor? Een soort mediapolitie? Censuur?
pi_178077717
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welke structuur? Gewoon concreet. Wat mist er?
In maastricht komt er een hoofdkwartier genaamd FvD op de witte singel nummer 17. In Rotterdam staat een partijkantoor waarin wekelijks wordt vergaderd. In elke provincie staat een fractiekantoor waar de lokale afdelingen naartoe kunnen om advies in de winnen.

Wat wil je nou van me horen man, een 3D-netwerk van de partijorganisatie in chronologische volgorde?
pi_178077742
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je pleit tegen ongenuanceerde opinie? Wat stel je voor? Een soort mediapolitie? Censuur?
Ik pleit ertegen dat over sommige mensen alles maar kan worden geschreven onder het mom van "opinie" terwijl je dan bij anderen 0 op het rekest krijgt tenzij je bij verfoeide sites als geenstijl en de dagelijkste standaard uitkomt.

Gewoon: gelijke monikken, gelijke kappen.

Gewoon een omslag in de cultuur van de media, wat meer ethisch besef. Dat het niet meer moreel (dus nog steeds wel wettelijk) geaccepteerd is om "tegen racisten in de raad te stemmen", dat niet heel deugend Nederland daarin meeloopt maar wel met de rechterhand van Erdohan coalities aangaan.
pi_178077751
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In maastricht komt er een hoofdkwartier genaamd FvD op de witte singel nummer 17. In Rotterdam staat een partijkantoor waarin wekelijks wordt vergaderd. In elke provincie staat een fractiekantoor waar de lokale afdelingen naartoe kunnen om advies in de winnen.

Wat wil je nou van me horen man, een 3D-netwerk van de partijorganisatie in chronologische volgorde?
Nou, ik dacht zelf aan zaken als lokale en provinciale afdelingen, maar die heeft Baudet dus vrij recent juist opgeheven.
pi_178077779
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik pleit ertegen dat over sommige mensen alles maar kan worden geschreven onder het mom van "opinie" terwijl je dan bij anderen 0 op het rekest krijgt tenzij je bij verfoeide sites als geenstijl en de dagelijkste standaard uitkomt.

Gewoon: gelijke monikken, gelijke kappen.
Hé, ik ben ook een groot voorstander van degelijke verslaggeving en goed beargumenteerde meningsuiting, maar het afdwingen daarvan is natuurlijk onmogelijk zonder in een of andere vorm van censuur te belanden.
pi_178077841
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:32 schreef Mr.Major het volgende:

Gewoon een omslag in de cultuur van de media, wat meer ethisch besef. Dat het niet meer moreel (dus nog steeds wel wettelijk) geaccepteerd is om "tegen racisten in de raad te stemmen", dat niet heel deugend Nederland daarin meeloopt maar wel met de rechterhand van Erdohan coalities aangaan.
Ik vind je standpunt verwarrend. Enerzijds pleit je voor een sterk moreel en ethisch besef; anderzijds ben je sterk tegen wat jij 'deugen' noemt. Dat is nogal een tegenstelling.

En die paar duizend demonstranten, is dat nou 'heel deugend Nederland'? Maak je je daar nou zo druk om?
pi_178077850
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, ik dacht zelf aan zaken als lokale en provinciale afdelingen, maar die heeft Baudet dus vrij recent juist opgeheven.
Dit gaat gewoon door toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Mijn punt is juist: die structuur moet er eerst komen. Dat hoeft niet per se via één bepaalde weg. Er ontstonden problemen, of men was bang dat die ontstonden. Ik kan me dat voorstellen en zie het dus op dit moment niet als een probleem dat er een andere strategie is gekozen.
pi_178077889
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, ik ben ook een groot voorstander van degelijke verslaggeving en goed beargumenteerde meningsuiting, maar het afdwingen daarvan is natuurlijk onmogelijk zonder in een of andere vorm van censuur te belanden.
Nee hoor. Gewoon goed evalueren.

De discussie was er bij pauw ook: Thieme gaf aan dat "de media" compleet meeging in het politieke spelletjessysteem. Dat het enkel gaat om het uitwisselen van kiezers onder twee gelijke partijen.

Het is een ethische verandering. Deze kan met ethische evaluatie ook bewerkstelligt worden. Dat hoef je helemaal niet via regels af te dwingen.

We zitten vast in een star systeem van de media en de politiek, terwijl er onder het electoraat een aardverschuiving plaatsvindt. Het leidt tot polarisatie en een kloof in de politiek. Het is een onhoudbare situatie.

Het gaat ook wel veranderen, dat zie je aan alles. Zo ook de deense pvda die een keerpunt maakt.
pi_178077919
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon goed evalueren.

De discussie was er bij pauw ook: Thieme gaf aan dat "de media" compleet meeging in het politieke spelletjessysteem. Dat het enkel gaat om het uitwisselen van kiezers onder twee gelijke partijen.

Het is een ethische verandering. Deze kan met ethische evaluatie ook bewerkstelligt worden. Dat hoef je helemaal niet via regels af te dwingen.
Weer zo vaag. Wie gaat die 'ethische evaluatie' organiseren? Die media zelf? GeenStijl vraagt zich af of ze nog wel goed bezig zijn? Zoiets?
pi_178077950
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Weer zo vaag. Wie gaat die 'ethische evaluatie' organiseren? Die media zelf? GeenStijl vraagt zich af of ze nog wel goed bezig zijn? Zoiets?
Iedereen, met zijn allen. Gebeurt ook. Niks vreemds aan. Het is lang ongemakkelijk geweest maar de huidige situatie dwing ertoe. Landelijke partijen verliezen meer een meer van lokaal, de gevestigde politiek verliest. Dat kan je niet meer ontkennen.
  zondag 25 maart 2018 @ 15:43:48 #213
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178077962
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iedereen, met zijn allen. Gebeurt ook.
Vandaar dat mensen massaal denken dat GS een nieuws site is en geen satire site.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178077990
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vandaar dat mensen massaal denken dat GS een nieuws site is en geen satire site.
Waaruit leidt jij af dat ik dat wil? Je begrijpt me totaal verkeerd. Het gaat er juist om dat de gevestigde media en politiek van hun nauwe pad afkomen. Niet dat we allemaal massaal een afslag nemen.
pi_178077992
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iedereen, met zijn allen. Gebeurt ook. Niks vreemds aan. Het is lang ongemakkelijk geweest maar de huidige situatie dwing ertoe. Landelijke partijen verliezen meer een meer van lokaal, de gevestigde politiek verliest. Dat kan je niet meer ontkennen.
Het zal vast aan mij liggen, maar wat is nou je stelling? Media moeten... Wat? Door wie? Hoe?
pi_178078016
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zal vast aan mij liggen, maar wat is nou je stelling? Media moeten... Wat? Door wie? Hoe?
Herevalueren hoe zij zich gaan verhouden tot de komende 20 jaar, niet vastgeroest zitten in de afgelopen 20 jaar.

Waarom dat via regels en opgelegd van boven zou moeten. Daar kom jij mee, ik niet.
pi_178078051
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Herevalueren hoe zij zich gaan verhouden tot de komende 20 jaar, niet vastgeroest zitten in de afgelopen 20 jaar.
Oké, dus nu ben ik even de chef van, zeg, Joop. Wat moet ik doen? Herevalueren. Ik kom op de redactie, schenk een kop koffie in en dan?
pi_178078052
Stel, de PvdA wil wat aan zijn slechte draagvlak doen. Jaques monasch wil dat doen. Dan moet niet iedereen lopen bleren dat het een nazi en een fascist is, of discriminatie. Dan moet realiseren: mensen denken er zo over: hoezo, en dat accepteren. Als ze dan zetels krijgen is dat de democratie die weer begint te draaien. Zo niet: ook prima.
pi_178078062
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké, dus nu ben ik even de chef van, zeg, Joop. Wat moet ik doen? Herevalueren. Ik kom op de redactie, schenk een kop koffie in en dan?
Ah gast doe niet zo hinderlijk. Doe nou niet alsof iedereen op 28 maart opeens een hele andere lijn in gaat slaan. Echt te makkelijk dit.
pi_178078089
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ah gast doe niet zo hinderlijk.
Ja, jij komt de hele tijd aanzetten met nietsbetekenende vaagtaal. Media moeten ditdatzuszo, maar je lijkt geen idee te hebben van wat je zelf bedoelt.
pi_178078090
Heeft iedereen de docu bij nieuwsuur gezien? Over de deense pvda? Daar zie je al een beginnende omslag, ook bij de media.
  zondag 25 maart 2018 @ 15:54:03 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178078151
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:14 schreef Mr.Major het volgende:
Er is wel degelijk wat aan de hand binnen de organisatie. Echter worden daar veel te grote gevolgen en betekenissen aan verbonden. Feit is dat het gebeurd. Feit is ook dat de oprichters denken dat dat nodig is, waarvoor zij ook bijv. naar het verleden kijken. Het afdoen als paranoia is onzin. Er zijn echter ook mensen -misschien idealistischer, misschien hebben ze gelijk- die menen dat het democratisch kan.
Dat is natuurlijk hoe dan ook het ideaal, en ook Baudet weet dat een structuur als de PVV net zo hard zal falen.

Gewoon een vraagje: is het voor hoogopgeleide mensen nog interessant om zich aan te sluiten bij het Forum als de organisatie geen nieuwe mensen toelaat behalve als donateur?

Baudet heeft een aantal van zijn beste vrienden hard genaaid. Paar daarvan hebben de media opgezocht, anderen zijn "met stille trom" vertrokken. Welke winst heeft Baudet daarmee weten te behalen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178078153
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vandaar dat mensen massaal denken dat GS een nieuws site is en geen satire site.
Mensen denken massaal dat GS een nieuwssite is?

Bron voor deze bullshit?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 maart 2018 @ 15:58:35 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078213
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waaruit leidt jij af dat ik dat wil? Je begrijpt me totaal verkeerd. Het gaat er juist om dat de gevestigde media en politiek van hun nauwe pad afkomen. Niet dat we allemaal massaal een afslag nemen.
Wie bepaalt dan welk pad er genomen moet worden? Jij?

En wat moeten daarvoor de criteria zijn? De Commissie van Waarheid?

Wat dat betreft begrijp ik Jigzoz wel, als hij stelt dat het ruikt naar censuur.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 15:59:03 #225
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078219
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mensen denken massaal dat GS een nieuwssite is?

Bron voor deze bullshit?
FOK, wat ook al geen nieuws site is trouwens. (Ook de FP niet.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078248
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan welk pad er genomen moet worden? Jij?

En wat moeten daarvoor de criteria zijn? De Commissie van Waarheid?
Herevalueren. Structuur. Moreel besef. En regelmatig controleren of je niet per ongeluk deugt.

Verder niet te moeilijk over doen.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:01:45 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078261
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Herevalueren. Structuur. Moreel besef. En regelmatig controleren of je niet per ongeluk deugt.

Verder niet te moeilijk over doen.
Ach ja, niet deugen is het nieuwe deugen. Ik begrijp het weer helemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078279
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, niet deugen is het nieuwe deugen. Ik begrijp het weer helemaal.
O, stoer. Help eens, want ik snap er geen hol van.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:04:09 #229
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078300
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, stoer. Help eens, want ik snap er geen hol van.
Als iets incorrect is tegenwoordig dan is het politieke correctheid. Dus wil je politiek correct zijn, dan moet je vooral heel politiek incorrect zijn.

Ja, dat heeft iets paradoxaals.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078336
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als iets incorrect is tegenwoordig dan is het politieke correctheid. Dus wil je politiek correct zijn, dan moet je vooral heel politiek incorrect zijn.

Ja, dat heeft iets paradoxaals.
Oké. Maar als je vervolgens heel politiek-incorrect stelt dat FvD een racistische partij is, dan doet Baudet aangifte tegen je.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:07:06 #231
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078359
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. Maar als je vervolgens heel politiek-incorrect stelt dat FvD een racistische partij is, dan doet Baudet aangifte tegen je.
Ja, want dat is politiek correct en daarom politiek incorrect.

Of zoiets.

Ja, ik probeer me ook maar te verplaatsen in de belevingswereld van een FvD'er hoor. Als je stelt dat dit van een achterlijk niveau is kan ik je geen ongelijk geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078363
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan welk pad er genomen moet worden? Jij?

En wat moeten daarvoor de criteria zijn? De Commissie van Waarheid?

Wat dat betreft begrijp ik Jigzoz wel, als hij stelt dat het ruikt naar censuur.
_O- wat een voorspelbare onzinreactie weer.

Nee, ik niet. De opiniemakers, en het open maatschappelijk debat. Het gaat ook gebeuren. Youp gaat met pensioen, de pvda moet kiezen: gaan we tenonder of betreden wij nieuwe wegen.

Er is een kanteling gaande, die kan je overal zien en horen. Die valt niet tegen te houden. Hij valt wel uit te stellen, maar daar is de rek inmiddels vrijwel uit. Dat zie je terug in polarisatie: iedereen houdt toch nog even vast aan het eigen gelijk. Toch knapt het elastiekje vanzelf.

Als je zelf altijd hebt gezeten in je comfortzone, niet doorhebt welke veranderingen er gaande zijn, is dat moeilijk voor te stellen. Wie denkt dat het technocratische aanmodderen nog effectief is komt bedrogen uit. Als je nog steeds gelooft in de visieloze Rutte die politiek gezien zo bijziend is als een hamster, of het gedraai van Pechtold, natuurlijk zie je dat dan niet gebeuren. Je ziet het nut er niet van, je denkt dat het prima gaat. Die verandering is onzeker, onduidelijk, en zelfs beangstigend. Zeker omdat degenen die hier de dupe van zijn, de partijen die moeten veranderen, dit hebben tegen willen houden: het gaat goed zo, een visie is als een olifant, referenda toch maar niet? Dat gaat fout. Je daarvan afzetten is kiezen voor die onzekerheid. Die keuze durf je niet aan. Maar anderen zullen uiteindelijk die keuze voor je maken, als ze maar met genoeg zijn. Dan heeft jouw partij opeens maar 3 zetels als je niet verandert.

Dan hoop je dat inmiddels het open debat weer bestaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Major op 25-03-2018 16:17:42 ]
pi_178078393
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, want dat is politiek correct en daarom politiek incorrect.

Of zoiets.

Ja, ik probeer me ook maar te verplaatsen in de belevingswereld van een FvD'er hoor. Als je stelt dat dit van een achterlijk niveau is kan ik je geen ongelijk geven.
Is het trouwens semantisch gezien mogelijk om moslims te demoniseren?
pi_178078469
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:57 schreef Bluesdude het volgende:

Geforceerd vrolijk doen.
Wees gewoon jezelf, beetje bedrukt, houd een speech, benadruk de positieve kanten van de uitslagen

[ afbeelding ]

https://pbs.twimg.com/media/DZBEO34WsAIM2qv.jpg
Wat is er in godsnaam met die kerel aan de hand?

Mooie column trouwens.
pi_178078592
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

FOK, wat ook al geen nieuws site is trouwens. (Ook de FP niet.)
Je 'bron' is FOK!? _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:20:00 #236
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078614
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je 'bron' is FOK!? _O- _O-
Het wemelt hier van de mensen die GS zien als een bron van nieuws, ja. Verbaast dat je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078621
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:11 schreef Somberling het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam met die kerel aan de hand?

Mooie column trouwens.
Schijnbaar is het nu zo ver gekomen dat je met een monsterzege een gemeenteraad in moet komen; dat je anders niets betekent. 3 zetels is niks meer. Klein beginnen betekent dat je gegarandeerd gaat falen. Het is geen gefragmenteerd landschap, landelijke partijen staan eigenlijk niet in de min, amsterdam is eigenlijk van oudsher geen stad waar zelfs de VVD vrij links moest zijn.

Of hopen we dat, tegen beter weten in?
pi_178078628
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het wemelt hier van de mensen die GS zien als een bron van nieuws, ja. Verbaast dat je?
Je 'bron' is FOK? _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:20:46 #239
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078639
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:20 schreef BoneThugss het volgende:
Het wemelt hier van de mensen die GS zien als een bron van nieuws, ja. Verbaast dat je?
Het wemelt hier van de mensen die GS zien als een bron van nieuws, ja. Verbaast dat je?

PS:

Ik bedoel natuurlijk niet te suggereren dat FOK een journalistiek onderzoek heeft gedaan ofzo. ;) Dat zou voor het eerst zijn als dat zo was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078672
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het wemelt hier van de mensen die GS zien als een bron van nieuws, ja. Verbaast dat je?
Er worden toch ook gewoon gebeurtenissen op weergegeven? Dat maakt het nieuws toch? Als je het als enige nieuwsbron gaat gebruiken, ga je de mist in. Als je er nooit op kijkt, verlies je een hoop informatie.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:22:42 #241
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078688
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er worden toch ook gewoon gebeurtenissen op weergegeven? Dat maakt het nieuws toch?
Kijk BoneThugs, hier is er al zo 1.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078701
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk BoneThugs, hier is er al zo 1.
Bewijs ook gelijk je punt even ;) Hoewel slechts deels. Ik sta er niet zo in als jij van mij vermoedt: gebrainwashed.
pi_178078738
Ten tijde van Fortuyn was wat hij zei ook allemaal onzin?

Hoe denken we daar nu over? Meneer "commissie van waarheid"
pi_178078746
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Jij zegt dat hij niet zo genoemd wordt. Vervolgens geef ik je een website van de publieke omroep.

Je moet gewoon even lekker bij de waarheid blijven.
Ik had het specifiek over Jinek. En dat Baudet door een Joop-columnist nazistisch wordt genoemd, betekent niet dat hij door de media van links tot rechts in die hoek wordt gedrukt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178078754
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:24 schreef Mr.Major het volgende:
Ten tijde van Fortuyn was wat hij zei ook allemaal onzin?

Hoe denken we daar nu over? Meneer "ministerie van waarheid"
Hetzelfde. Hij verkondigde onzin.
pi_178078841
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Herevalueren hoe zij zich gaan verhouden tot de komende 20 jaar, niet vastgeroest zitten in de afgelopen 20 jaar.

Waarom dat via regels en opgelegd van boven zou moeten. Daar kom jij mee, ik niet.
Waar heb je het in godsnaam over?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178078858
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan welk pad er genomen moet worden? Jij?

En wat moeten daarvoor de criteria zijn? De Commissie van Waarheid?

Wat dat betreft begrijp ik Jigzoz wel, als hij stelt dat het ruikt naar censuur.
De media mogen geen gemene stukjes meer publiceren over Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178078862
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over Jinek. En dat Baudet door een Joop-columnist nazistisch wordt genoemd, betekent niet dat hij door de media van links tot rechts in die hoek wordt gedrukt.
Eerst zeggen dat hij niet zo genoemd wordt; dan zeggen dat hij alleen door bepaalde mensen zo genoemd wordt; dan doen alsof ik zeg dat hij elke keer door iedereen zo genoemd wordt. Dat het nu toevallig ff over Jinek ging is daarbij niet van belang. De discussie hier ging al weken over hetzelfde: Baudet wordt geen nazi genoemd. Toch gebeurd dat wel. Ook bij andere media, zoals de correspondent; waar hij dogwhistles gebruikt die stiekem alleen echte nazi's begrijpen. Naast Baudet gebruikt alleen Goebels (of welke nazi was het) deze woorden!

Dat was een maandje geleden? En dan aankomen met het gelul dat we slechts met voorbeelden van een jaar geleden kunnen komen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts

Ook bij Jinek wordt er vanalles afgeinsinueerd. Het enige dat hier bewezen is is dat o.a. jij een selectief gebrek aan geheugen hebt voor de argumenten van de tegenstander.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:30:15 #249
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078868
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:24 schreef Mr.Major het volgende:
Ten tijde van Fortuyn was wat hij zei ook allemaal onzin?

Hoe denken we daar nu over? Meneer "commissie van waarheid"
Ik kan wel aanraden om het boekje "De puinhopen van acht jaar paars" van de kale verlosser eens te lezen.

Dat is ook in retrospect klinkklare nonsens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078892
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De media mogen geen gemene stukjes meer publiceren over Baudet.
Je snapt dat jouw gelijk enkel bestaat omdat je een karikatuur van je tegenstander opricht?

De vraag is: kan, of wil je niet anders.
  zondag 25 maart 2018 @ 16:31:57 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178078907
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dat jouw gelijk enkel bestaat omdat je een karikatuur van je tegenstander opricht?
Ach ja, dat zou Baudet natuurlijk noooooit doen.

:')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178078921
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dat jouw gelijk enkel bestaat omdat je een karikatuur van je tegenstander opricht?
Ik snap je simpelweg niet. Media moeten 'herevolueren'? Wat? Waarom precies? En wat houdt dat eigenlijk in?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178078923
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, dat zou Baudet natuurlijk noooooit doen.

:')
Jijbak.

En ik ben Baudet niet, dus hoe dit een verwijt naar mij zou zijn?
pi_178078955
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eerst zeggen dat hij niet zo genoemd wordt; dan zeggen dat hij alleen door bepaalde mensen zo genoemd wordt; dan doen alsof ik zeg dat hij elke keer door iedereen zo genoemd wordt. Dat het nu toevallig ff over Jinek ging is daarbij niet van belang. De discussie hier ging al weken over hetzelfde: Baudet wordt geen nazi genoemd. Toch gebeurd dat wel. Ook bij andere media, zoals de correspondent; waar hij dogwhistles gebruikt die stiekem alleen echte nazi's begrijpen. Naast Baudet gebruikt alleen Goebels (of welke nazi was het) deze woorden!

Dat was een maandje geleden? En dan aankomen met het gelul dat we slechts met voorbeelden van een jaar geleden kunnen komen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts

Ook bij Jinek wordt er vanalles afgeinsinueerd. Het enige dat hier bewezen is is dat o.a. jij een selectief gebrek aan geheugen hebt voor de argumenten van de tegenstander.
Tsja, we mogen het natuurlijk vooral niet hebben over Baudets voorliefde voor extreem-rechtse denkers en partijen. Want dan bestaat immers het gevaar dat je hem in die hoek drukt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178079024
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap je simpelweg niet. Media moeten 'herevolueren'? Wat? Waarom precies? En wat houdt dat eigenlijk in?
Misschien als je eens met open vizier een discussie aan zou gaan, in plaats van overal met dezelfde retorische discussies te komen, dat je het zou begrijpen. Dat je snapt waar de kloof tussen politiek en burger vandaan komt, waarom men zo boos is over het afschaffen van het referendum, waarom lokale partijen verliezen, waarom linkse kiezers zich scharen onder "extreemrechtse partijen", waarom denk zoveel zetels haalt, etc, etc, etc, etc.

Nee, jij staat erbij, kijkt ernaar, snapt er niks van en keurt het af.

Uiteindelijk kom je er toch wel achter. De keuze is echter aan jou of je het aan wil zien komen.
pi_178079032
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, we mogen het natuurlijk vooral niet hebben over Baudets voorliefde voor extreem-rechtse denkers en partijen.

Want dan bestaat immers het gevaar dat je hem in die hoek drukt.
Jawel

Nee hoor, niet per se
pi_178079050
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, we mogen het natuurlijk vooral niet hebben over Baudets voorliefde voor extreem-rechtse denkers en partijen. Want dan bestaat immers het gevaar dat je hem in die hoek drukt.
En als een FvD-prominent zijn rassentheorie uit de doeken heeft gedaan, dan kijk je discreet de andere kant op. Voor je het weet valt het woord racisme.
pi_178079056
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien als je eens met open vizier een discussie aan zou gaan, in plaats van overal met dezelfde retorische discussies te komen, dat je het zou begrijpen. Dat je snapt waar de kloof tussen politiek en burger vandaan komt, waarom men zo boos is over het afschaffen van het referendum, waarom lokale partijen verliezen, waarom linkse kiezers zich scharen onder "extreemrechtse partijen", waarom denk zoveel zetels haalt, etc, etc, etc, etc.

Nee, jij staat erbij, kijkt ernaar, snapt er niks van en keurt het af.

Uiteindelijk kom je er toch wel achter. De keuze is echter aan jou of je het aan wil zien komen.
Sorry, maar waar heb je het in godsnaam over? Ik vroeg je naar je opmerkingen over dat de media moeten 'herevalueren' en dan kom je aanzetten met bovenstaande.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 25-03-2018 16:50:10 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 16:49:29 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079235
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jijbak.

En ik ben Baudet niet, dus hoe dit een verwijt naar mij zou zijn?
Je lijkt nogal selectief in je verontwaardiging over karikaturen.

Maar vertel: hoe zouden nou, concreet, de media moeten worden hervormd volgens jou?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178079383
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:37 schreef Mr.Major het volgende:
waarom linkse kiezers zich scharen onder "extreemrechtse partijen"
Dat is dan ook serieus heel erg raar. Dan ben je dus zo'n persoon met allerlei vage gezondheidsklachten en een uitkering. Hartstikke maatschappelijk teleurgesteld en zo. Dus dan stem je FvD/PVV.

Verkiezingen achter de rug, FvD/PVV stevig gegroeid, want alle andere partijen zijn kut, vooral als ze links zijn. En dan moet er een coalitie gevormd worden. FvD/PVV hebben een derde partij nodig en dat moet dan maar de VVD zijn. De rest is tenslotte veel te links. Een loepzuiver knetterrechts kabinet.

Drie keer raden wat er dan met je ziektekosten, huursubsidie, toeslagen en uitkering gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 16:56:33 ]
  zondag 25 maart 2018 @ 16:58:20 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079459
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Drie keer raden wat er dan met je ziektekosten, huursubsidie, toeslagen en uitkering gebeurt.
Ik zie zo'n kabinet er nog wel voor aan om daar alsnog links de schuld van te geven. "Hadden we maar niet zo veel nietsnutten naar Nederland moeten halen".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178079471
Baudet over de sleepwet; Ik stem tegen, maar als blijkt dat het volk uiteindelijk voor heeft gestemd dan stem ik ook voor in de Kamer aangezien ik het volk vertegenwoordig. Kijk zo hoort het ^O^
pi_178079496
quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie zo'n kabinet er nog wel voor aan om daar alsnog links de schuld van te geven. "Hadden we maar niet zo veel nietsnutten naar Nederland moeten halen".
Ja, uiteraard. Maar daar betaal je de boodschappen niet mee.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:00:32 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079501
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
Baudet over de sleepwet; Ik stem tegen, maar als blijkt dat het volk uiteindelijk voor heeft gestemd dan stem ik ook voor in de Kamer aangezien ik het volk vertegenwoordig. Kijk zo hoort het ^O^
Meen je dit nou serieus?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178079516
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus?
Ja dit heeft hij gezegd tijdens de FvD Rally (Zie Youtube). Hij stemde tegen, maar als zou blijken dat voor zou winnen dan zou hij achteraf in de kamer ook voor stemmen, want dat wil het volk.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:02:48 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079533
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja dit heeft hij gezegd tijdens de FvD Rally (Zie Youtube). Hij stemde tegen, maar als zou blijken dat voor zou winnen dan zou hij achteraf in de kamer ook voor stemmen, want dat wil het volk.
Ik bedoel: meen je het dat het zo hoort?

Dat politici helemaal geen mening moeten hebben en gewoon moeten doen wat in hun perceptie de mening van het volk is?

Dan zul je het vermoed ik jammer vinden dat Verdonk niet meer in de politiek zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178079536
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus?
Het volk als eenheid. Da's een van de partijdogma's hè.
pi_178079541
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik bedoel: meen je het dat het zo hoort?

Dat politici helemaal geen mening moeten hebben en gewoon moeten doen wat in hun perceptie de mening van het volk is?

Dan zul je het vermoed ik jammer vinden dat Verdonk niet meer in de politiek zit.
De leden van de 2de kamer zijn volksvertegenwoordigers....
  zondag 25 maart 2018 @ 17:03:57 #269
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079557
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De leden van de 2de kamer zijn volksvertegenwoordigers....
Dat klopt, maar dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178079571
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag.
Herhaal eens in je hoofd wat volksvertegenwoordiger betekend.
pi_178079654
Oké, dus Baudet moet nu 49,5% tegen zijn, 46,5% voor en 4% blanco.

Succes Thierry!
pi_178079663
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De leden van de 2de kamer zijn volksvertegenwoordigers....
Die geacht worden hun achterban te vertegenwoordigen. Het zou toch nogal vreemd zijn als de SGP haar partijprogramma verkwanselt omdat ze nu tot de conclusie komen dat slechts 2 procent van de kiezers op hen heeft gestemd en dat ze daarom besluiten voortaan maar haar oren te laten hangen naar de andere 98 procent van Nederland die niet op hen heeft gestemd.
pi_178079665
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik bedoel: meen je het dat het zo hoort?

Dat politici helemaal geen mening moeten hebben en gewoon moeten doen wat in hun perceptie de mening van het volk is?

Dan zul je het vermoed ik jammer vinden dat Verdonk niet meer in de politiek zit.
Dat is toch wat Jan Dijkgraaf wilde met zijn partij? Zijn kiezers letterlijk laten bepalen hoe er in de Kamer gestemd moet worden.

Wat een armoe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 25 maart 2018 @ 17:08:20 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079689
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Herhaal eens in je hoofd wat volksvertegenwoordiger betekend.
Stam + t.

Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt de mening en belangen van de mensen die op hem/haar hebben gestemd. "Het volk" bestaat helemaal niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:09:18 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079717
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:07 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dus Baudet moet nu 49,5% tegen zijn, 46,5% voor en 4% blanco.

Succes Thierry!
Dat dus ja... _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:11:10 #276
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178079771
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is toch wat Jan Dijkgraaf wilde met zijn partij? Zijn kiezers letterlijk laten bepalen hoe er in de Kamer gestemd moet worden.

Wat een armoe.
Mja... zulke mensen omarmen het populisme volledig. Maar inderdaad, ideologisch is het meer dan armoedig. Compleet inhoudsloos eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178080048
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk BoneThugs, hier is er al zo 1.
Deze reactie zegt veel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178080454
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
Baudet over de sleepwet; Ik stem tegen, maar als blijkt dat het volk uiteindelijk voor heeft gestemd dan stem ik ook voor in de Kamer aangezien ik het volk vertegenwoordig. Kijk zo hoort het ^O^
Klopt. Zoals het hoort inderdaad. Het is wat kort door de bocht geschreven, maar uiteindelijk is het een afweging voor en door de Nederlanders. Er is niet één waarheid. Het is niet zo dat of de VVD, of de piratenpartij weet wat goed is. Laten we dan ook niet doen alsof.
pi_178080541
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het volk als eenheid. Da's een van de partijdogma's hè.
Dat is geen dogma, het is de realiteit van keuzes maken. Of je kiest voor de sleepwet, of je kiest tegen; dat wil zeggen: een aanpassing.

Als 45% "voor" is; en 55% is "voor aanpassing"

Dan ben jij degene die gaat zeggen "er is geen eenheid in het volk" dus we kiezen "voor". Waar ben je dan precies mee bezig, en wat verwijt je het FvD dan?

En als je dan een aantal aanpassingen doet; wat denk je dan dat er gebeurd met de verdeling voor en tegen?
pi_178080576
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is geen dogma, het is de realiteit van keuzes maken. Of je kiest voor de sleepwet, of je kiest tegen; dat wil zeggen: een aanpassing.

Als 45% "voor" is; en 55% is "voor aanpassing"

Dan ben jij degene die gaat zeggen "er is geen eenheid in het volk" dus we kiezen "voor". Waar ben je dan precies mee bezig, en wat verwijt je het FvD dan?
Huh? Ik ben helemaal niet voor invoering van die wet.
pi_178080608
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Huh? Ik ben helemaal niet voor invoering van die wet.
Daar gaat het ook niet om. Jij insinueert dat er een deel van het volk wordt genegeerd omdat het volk geen eenheid kent.

Vervolgens zie jij dat als argument om dan maar niet de beslissing van het referendum te volgen. Dat klopt echter niet, want ook hier geldt: je maakt uiteindelijk een keuze.
pi_178080609
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Zoals het hoort inderdaad. Het is wat kort door de bocht geschreven, maar uiteindelijk is het een afweging voor en door de Nederlanders. Er is niet één waarheid. Het is niet zo dat of de VVD, of de piratenpartij weet wat goed is. Laten we dan ook niet doen alsof.
En wat als de uitslag van het referendum haaks staat op de idealen van het FvD? Meer soevereiniteit afstaan aan de EU, bijvoorbeeld. Zou toch gek zijn als het FvD daarmee instemt vanwege de uitslag van een referendum? Dat is immers niet waarom kiezers op het Forum hebben gestemd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178080651
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om. Jij insinueert dat er een deel van het volk wordt genegeerd omdat het volk geen eenheid kent.

Vervolgens zie jij dat als argument om dan maar niet de beslissing van het referendum te volgen. Dat klopt echter niet, want ook hier geldt: je maakt uiteindelijk een keuze.
Nee, dat doe ik geenszins. Ik zeg: je kunt onmogelijk namens 'het volk' spreken als de ene helft voor is en de andere helft tegen.
pi_178080725
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat als de uitslag van het referendum haaks staat op de idealen van het FvD? Meer soevereiniteit afstaan aan de EU, bijvoorbeeld. Zou toch gek zijn als het FvD daarmee instemt vanwege de uitslag van een referendum? Dat is immers niet waarom kiezers op het Forum hebben gestemd.
Het hoeft ook niet voor ieder standpunt zo te gaan. Het FvD heeft over dit specifieke onderwerp geen uitgesproken standpunt.

Dat standpunt van tevoren al aannemen, leidt ertoe dat je dit mee moet nemen in je overweging op een partij te stemmen. Dat leidt tot vertroebeling. Waarom zou een partij dat doen. Als je vindt dat zowel voor als tegen met goede argumenten komt; dan hoef je als partij echt geen keuze te maken. Je volgt de wil van het volk. Het kan. Dat is democratie. Als je denkt: ho: daar gaat het echt niet goed, dan kan je bij je standpunt blijven. En als de kiezer dat niet waardeert, raak je je stem kwijt.

Aan hoe meer onderwerpen je halsstarrig vasthoudt, hoe meer de keuze voor jouw partij een compromis zal zijn en hoe meer men uiteindelijk teleurgesteld zal zijn in haar keuze.

Door te zeggen: dit zijn onze kernpunten, daar strijden wij voor, en de minder belangrijke punten laten wij aan andere partijen en het volk, creeër je duidelijkheid en eerlijkheid.

Bij dit soort zaken, waarin een ethische afweging nodig is, kan je het volk zelf laten kiezen. Dat kan uiteindelijk met alles; maar we hoeven niet blind voor alleen referenda te gaan. Een partij kan altijd beslissen de eigen ideologie aan te houden, of de keuze van de meerderheid te volgen.

Binnen die afweging kan je komen tot het CDA: we doen sws wat wij willen, ook al is 100% tegen, je kan komen bij geenpeil: wat geen eigen mening heeft; of je komt gematigd in het midden uit: deze standpunten zullen wij wel overnemen, maar deze vinden wij te belangrijk. Als je dat van te voren duidelijk maakt ben je transparant en creeër je vertrouwen.
pi_178080787
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik geenszins. Ik zeg: je kunt onmogelijk namens 'het volk' spreken als de ene helft voor is en de andere helft tegen.
Dat kan wel; sterker nog: je ontkomt er niet aan. Ollongren doet het: ze schaft het referendum af, tegen de wil van de meerderheid. Rutte doet het, hij gaat de sleepwet goedkeuren ondanks een neestem van de bevolking.

Jouw redenatie is een soort schrodingers kat-fenomeen. Als je niet aan de bevolking vraagt wat zij wil, kan je ook nooit een beslissing maken die tegen de wil van het volk in gaat.
pi_178080824
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet voor ieder standpunt zo te gaan. Het FvD heeft over dit specifieke onderwerp geen uitgesproken standpunt.
Aha, dus je accepteert de uitslag van het referendum alleen als geen conflict oplevert met je partijprogramma?

Dat 'zo hoort het!' kan dus ook weer de kast in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178080851
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan wel; sterker nog: je ontkomt er niet aan. Ollongren doet het: ze schaft het referendum af, tegen de wil van de meerderheid. Rutte doet het, hij gaat de sleepwet goedkeuren ondanks een neestem van de bevolking.
Die zeggen niet namens het volk te spreken.
quote:
Jouw redenatie is een soort schrodingers kat-fenomeen. Als je niet aan de bevolking vraagt wat zij wil, kan je ook nooit een beslissing maken die tegen de wil van het volk in gaat.
Zucht... Nee. Ik zeg dat je nooit namens 'het volk' kunt spreken, want het volk is het over geen enkel onderwerp eens.
pi_178080869
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus je accepteert de uitslag van het referendum alleen als geen conflict oplevert met je partijprogramma?

Dat 'zo hoort het!' kan dus ook weer de kast in.
Zucht. Als jij in je partijprogramma opneemt: daarover hebben wij geen expliciete mening: dat is aan het volk; wat is daar dan mis mee. Dat is zoals het hoort. Tenzij er echt principiele bezwaren zijn in j partij: gewoon de meerderheid volgen.

Het alternatief is namelijk dat je de minderheid volgt. Dat is per definitie ondemocratisch.

Jouw argument daartegen is wat alle anti-referenda partijen altijd al programmabreed hebben gedaan. Maar als ze dat vervolgens doen, ben jij degene die zegt dat het niet anders kan, dat dat nu eenmaal het systeem is en prima functioneert.

Het is een inconsequentie van de allerbovenste plank.
pi_178080902
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die zeggen niet namens het volk te spreken.

[..]

Zucht... Nee. Ik zeg dat je nooit namens 'het volk' kunt spreken, want het volk is het over geen enkel onderwerp eens.
Dus zeg je: ik spreek niet via het volk; ik doe wat ik het beste vindt. Hoe is dat beter. Hoe is het beter dat Rutte zegt: 55% is tegen, dus 45% is voor. Nou dan ga ik voor die 45% want ik kan niet naar iedereen luisteren.

Hoe is dat beter?
pi_178080971
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus zeg je: ik spreek niet via het volk; ik doe wat ik het beste vindt. Hoe is dat beter. Hoe is het beter dat Rutte zegt: 55% is tegen, dus 45% is voor. Nou dan ga ik voor die 45% want ik kan niet naar iedereen luisteren.

Hoe is dat beter?
Nee, dat zeg ik niet en dat vind ik ook niet. Als ik dat wel zou vinden, dan zou ik dat wel zeggen. Dat 'dus jij vindt dat' werkt doorgaans niet zo goed.
  zondag 25 maart 2018 @ 17:59:57 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178080992
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus zeg je: ik spreek niet via het volk; ik doe wat ik het beste vindt. Hoe is dat beter. Hoe is het beter dat Rutte zegt: 55% is tegen, dus 45% is voor. Nou dan ga ik voor die 45% want ik kan niet naar iedereen luisteren.

Hoe is dat beter?
Ehm... dit is wel heel erg back to basics. Maar als je op Rutte stemt dan moet je alles wat Rutte vindt voor lief nemen. Dus ook de zaken waarover je het niet met hem eens bent.

Zo werkt dat.

Er zijn geen politici die het 100% met jou eens zijn, en die zullen er ook nooit zijn. Een stem is dus altijd een compromis van de kiezer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178081030
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm... dit is wel heel erg back to basics. Maar als je op Rutte stemt dan moet je alles wat Rutte vindt voor lief nemen. Dus ook de zaken waarover je het niet met hem eens bent.

Zo werkt dat.

Er zijn geen politici die het 100% met jou eens zijn, en die zullen er ook nooit zijn. Een stem is dus altijd een compromis van de kiezer.
Dat is hoe het nu werkt. Het is niet hoe het hoort te werken, en het is ook niet de beste manier.

En als er dan iemand komt die zegt: als het mijn partij niet zoveel uitmaakt, laten we het aan de meerderheid. Nogmaals: wat is dan verdomme het probleem?

Dat zou dan erg zijn. een probleem. Stem maar op een iemand, en diegene weet dan wat het beste is. Daar moet je dan naar luisteren.

Weet je wat dat is? Daar hebben ze een woord voor. Een dictator.

En nee ik noem Rutte geen dictator. Ik zeg dat we het systeem verder kunnen democratiseren. Dat kan. Echt.

We hoeven niet naar 100%. Maar in plaats van 50%, kunnen we kijken of het naar 75% kan. Door een aantal zaken over te laten aan de burger zelf: willen wij een sleepwet zoals hij er nu is, of willen wij hem iets anders.

Hierdoor hoef je dit niet meer mee te nemen in je compromis. Je kan dus op een aantal andere zaken een keuze maken. De wil van de bevolking dringt beter door tot het uiteindelijke beleid, én de volksvertegenwoordiging doet wat het moet doen: het volk vertegenwoordigen. Daarnaast krijg je ook nog eens dat je keuze voor een bepaald politicus afhangt van minder verschillende onderwerpen. Minder onderwerpen, betekent minder compromissen.

Echt? Krijg ik eindelijk eens antwoord? Wat is het nadeel?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 25-03-2018 18:08:15 ]
pi_178081080
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet en dat vind ik ook niet. Als ik dat wel zou vinden, dan zou ik dat wel zeggen. Dat 'dus jij vindt dat' werkt doorgaans niet zo goed.
Leg nog eens uit wat jij vindt dan, want ik snap er geen reet meer van.
pi_178081110
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Leg nog eens uit wat jij vindt dan, want ik snap er geen reet meer van.
Ik zeg dat je onmogelijk namens 'het volk' kunt spreken, aangezien het volk het over geen enkel onderwerp eens is.
pi_178081185
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zeg dat je onmogelijk namens 'het volk' kunt spreken, aangezien het volk het over geen enkel onderwerp eens is.
Dit is nietszeggend. Wat doet de 2e kamer? Zij vertegenwoordigen het volk. Dat betekent niet: 1x in de 4 jaar een vage vraag stellen, compleet vertroebeld door zogenaamde standpunten, compromissen, personen, etc etc etc etc etc etc. Dat betekent: doen waarvoor je gekozen bent. Dat laatste, dat gaat in het huidige systeem voor drie kwart verloren. En dat hoeft niet zo te zijn.

Wat doet Rutte? Als hij nu de sleepwet erdoordrukt. Is hij dan wel bezig voor het volk? Of heeft hij hen dan uberhaupt niks gevraagd?
pi_178081213
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is nietszeggend. Wat doet de 2e kamer?
Het volk vertegenwoordigen. Met zijn honderdvijftigen.
quote:
Wat doet Rutte? Als hij nu de sleepwet erdoordrukt. Is hij dan wel bezig voor het volk? Of heeft hij hen dan uberhaupt niks gevraagd?
Rutte is geen volksvertegenwoordiger.
pi_178081231
Zo lastig is het standpunt van Jigzoz toch niet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178081234
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het volk vertegenwoordigen. Met zijn honderdvijftigen.

[..]

Rutte is geen volksvertegenwoordiger.
Oehhh wat ben je hinderlijk.
  zondag 25 maart 2018 @ 18:11:48 #299
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178081243
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Zo lastig is het standpunt van Jigzoz toch niet?
Kennelijk moeten de basics van hoe onze parlementaire democratie werkt hier toch nog even worden uitgespeld. Treurig maar waar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178081287
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Zo lastig is het standpunt van Jigzoz toch niet?
Het klopt niet. Het klopt fundamenteel niet.


Als je de bevolking vraagt: wat wil je;
Groen: 65%
Blauw: 35%

Ah dan kun je niet naar iedereen luisteren. Dus ik vraag het niet aan de bevolking, en doe blauw. Nu luister ik niet naar het volk maar ik ben gekozen dus ik heb een mandaat dus ik kan blauw doen en dan vertegenwoordig ik het volk.

En hij zegt dan: je kan niet naar iedereen luisteren dus als rutte blauw kiest is dat beter dan groen.

Echt. Het klopt voor geen ene fucking meter.
pi_178081295
Dicht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')