abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 april 2018 @ 19:24:11 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_178605561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:42 schreef Sjeen het volgende:
In dat kader ben ik de volleybaltraining/coaching gaan geven aan het team van Isa. En ik heb vroeger orgel :X gespeeld, dus alle uren in de week naast die 20 minuten keyboardles konden we lekker ruzie maken over oefenen en of iets wel of niet goed klonk :')

Ik zie de meerwaarde wel van muziek en sport, zeker voor de algemene ontwikkeling, motoriek en sociale ontwikkeling. Maar ik begrijp zeker dat met meer dan een kind het planningstechnisch en financieel nog best een uitdaging kan zijn.
Ouder worden helpt wel, ze gaat tegenwoordig alleen naar zangles en volleybal :)
Ik heb ook nog gekeken naar volleybal, helaas niet bij mijn eigen club mogelijk, maar volgens mij is volleybal vanaf 8 jaar meestal?
Ik zou dat uiteraard het leukste vinden, maar het gaat erom wat Anouk leuk vindt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 18 april 2018 @ 19:26:31 #102
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_178605607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:12 schreef laziness het volgende:
Ja agenda technisch is het best lastig alles in te passen.
Eerst was het enige in onze woonplaats vooral op woensdagmiddag vroeg. Gebaseerd op klassieke schoolroosters. Dat werkt niet met een continue rooster.
Nu ons nieuwe schoolgebouw klaar is verhuurt de gemeente de gymzaal van school aan sportclubs. Halleluja _O_ direct uit school de gymzaal inschuiven en in principe kan hij dus nu al alleen. Doen we niet ;)

Muziekles hebben we nog niks gevonden op een tijdstip dat ons uitkomt.
We werken namelijk allebei minder uren vanuit de gedachte dat we tijd met ons kind willen doorbrengen en aandacht aan hem willen besteden. Dus we willen niet allebei alleen maar hem bij sport of muziek droppen.
Hier geen continu rooster, maar woensdagmiddag om 14.30 vind ik ook een rottijd. Geen mogelijkheid om die dag met andere kinderen te spelen, behalve de buurtkinderen en die ziet ze al het hele weekend. Vrijdag middag zit ze al op de BSO, dus zou ik het liefst iets vinden wat later op de woensdagmiddag plaats zou vinden. Maar nogmaals, als Anouk het leuk vindt uiteraard.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 april 2018 @ 19:28:58 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178605649
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:24 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik heb ook nog gekeken naar volleybal, helaas niet bij mijn eigen club mogelijk, maar volgens mij is volleybal vanaf 8 jaar meestal?
Ik zou dat uiteraard het leukste vinden, maar het gaat erom wat Anouk leuk vindt.
CMV is vanaf 6 jaar, ze beginnen op badmintonveld en met gooien en vangen. Is erg leuk :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 18 april 2018 @ 20:07:27 #104
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_178606709
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

CMV is vanaf 6 jaar, ze beginnen op badmintonveld en met gooien en vangen. Is erg leuk :Y
Dat zeker. Alleen in het ene dorp verderop staat echt vanaf 8 en in beide dorpen zijn de trainingen van 18 tot 19.30. Dat vind ik best aan de late kant eigenlijk. Nu nog dus.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_178607306
Ean heeft via school 2 proeflessen van volleybal gehad ze is nu nog 6. Training wel van 18:15 tot 19:30 ook laat want normaal ligt ze al om 19:00 in bed. Ze vond het wel erg leuk. Ik heb zelf ook altijd gevolleybald tot mijn schouder kapot ging.
pi_178608158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:16 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb zelf een stevige aversie tegen alles dat met vechtsporten te maken heeft, dus ik moet voor mezelf nog wel een drempeltje over. Hoewel ik rationeel echt weet, en genoeg ervaringen ook heb gelezen, dat het voor kinderen echt wel heel veel kan bieden, niet alleen op het gebied van lichamelijke kracht, maar juist ook voor mentale kracht en character building.
Karate is geen vechtsport, het is een verdedigingssport... voor wat het waard is ;).
Mijn beide meiden zitten op karate (goju-ryu), oudste gaat er na anderhalf jaar ook weer mee stoppen, maar de jongste gaat denk ik voor de zomer haar oranje band halen (nu iets van 2,5 jaar bezig) en zegt soms dat ze ooit de zwarte band wil gaan halen...
Ik had het nooit bedacht zelf, maar de jongste kwam ermee omdat er kinderen uit haar klas karate deden en ze wilde wel eens kijken.
Nu denk ik dat we het wel getroffen hebben met degene die de training geeft. Die heeft zo goed door wat hij kan vragen van elk kind, bepaalt hij per kind waar hij de lat legt.

Ik denk dat ook wel veel uitmaakt wie de trainer is. Kwestie ook van proberen denk ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_178608187
Met te laat moet ik meteen denken aan iets dat ik laatst hoorde. Bedtijd schijnt iets heel nederlands te zijn. Wij sturen kinderen naar bed omdat het tijd is, in veel zuidelijke landen gaan kinderen naar bed omdat ze moe zijn. Dat is ook waarom je daar dus om half 10 / 10 uur nog vollop kinderen overal ziet.

Vind ik leuk, cultuurdingetjes.

Ik betrapte net mijn oudste dat ze dr laptop nog even had aangezet terwijl ze had moeten gaan lezen. J moet even de instellingen van de router nakijken :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:44:06 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_178609466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Met te laat moet ik meteen denken aan iets dat ik laatst hoorde. Bedtijd schijnt iets heel nederlands te zijn. Wij sturen kinderen naar bed omdat het tijd is, in veel zuidelijke landen gaan kinderen naar bed omdat ze moe zijn. Dat is ook waarom je daar dus om half 10 / 10 uur nog vollop kinderen overal ziet.

Vind ik leuk, cultuurdingetjes
Ja tof joh... kinderen die gewoon in slaap vallen op school 🙁 Het is een van de weinige dingen die we altijd echt Nederlands hebben gedaan. Kinderen hebben gewoon echt die slaap nodig. Gaan slapen als je moe bent is leuk als je ook wakker kunt worden als je geen slaap meer hebt, maar zeker op internationale scholen in grote steden kan dat gewoon niet. En is zo’n kind een deel van de dag onbereikbaar, want veel te moe.

En wat organisatie betreft: hier gaat echt alles per auto. Dus wij rijden ‘s morgens om 7 uur naar school, en ik kom zo’n vier keer per week rond 9 uur ‘s avonds met het laatste kind thuis. Normaal (maar oudste heeft al in geen maanden gedanst vanwege ziekte; ik merk het echt aan m’n eigen vermoeidheid) eten we om 5:15, vertrekken met beide kinderen om 5:30. Oudste wordt dan om 7:30 opgehaald door mijn man en jongste balt tot 8:30, maar dat loopt meestal uit. Jongste moet eerst 45 minuten wachten, maar in die tijd red ik het niet om nog naar huis te rijden -door de spits- om hem te halen. Vroeger haalde ik ook oudste nog op, maar dan reed ik zo’n 75 km op een avond, en dat werd me echt te gek.

Jongste moet op het moment ook nog twee keer per week een uur later van school gehaald worden omdat hij dat de 10-jarigen traint. En op zaterdag beginnen de wedstrijden komende week weer. Hij wilde ook heel graag nog crosstraining doen op vrijdag, begin van de avond (terwijl vrijdag en zaterdag ons weekend zijn) maar dat heb ik ge-vetood: dat is een tojd waarop ik echt graag thuis ben. Dat begreep hij ook wel ❤

Nu oudste ziek was en steeds tussendoor naar dokters en fysio moest heb ik jongste trouwens een paar keer in onze versie van een Uber gezet (Uber hebben we ook maar vind ik aanmerkelijk minder prettig). Doodeng vond ik het de eerste keer, maar inmiddels geet het wat beter.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:50:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178609691
Soneal zit sinds vorige week op tennis, en ik geniet idd vooral van het feit dat hij er gewoon lopend naartoe kan :@
School: op de fiets (2,2 km)
Toneelles: op de fiets (3 km)
Tennis: lopend (300 meter)... priceless.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178609880
Dir van mij breng ik zelfs naar school. Gokje, 1,5 km.

En pissig dat ze worden al oma een keer gaat lopen. Of als ze boterhammen meekrijgen.

Hmz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 april 2018 @ 09:23:23 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178616265
Maandag avond paardrijden minime. De les is van 19:00 tot 20:00 maar ze moet er al rond 18:30 ivm zadelen etc.
Dus meestal rond 18:15 van huis. Mijn man en ik gaan om en om mee.

Dinsdag basketbal iniminime. Papa is hulpcoach dus dan zijn ze samen meestal rond 18u weg. Les is van 18:30-19:30
Ikzelf heb naailes van 19:30-21:30

Woensdag Spaanse les. De een van 16:00-17:30 en de ander van 17:30-19:00


Vrijdag minime ballet. Ik zet haar om 17u af en papa haalt haar om 18u van uit zijn werk. En rijdt dan gelijk naar de friettent.

Muziek zit er voorlopig niet in. Naast dat de kinderen zelf er geen interesse in hebben.
  donderdag 19 april 2018 @ 09:24:26 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178616284
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:44 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja tof joh... kinderen die gewoon in slaap vallen op school 🙁 Het is een van de weinige dingen die we altijd echt Nederlands hebben gedaan. Kinderen hebben gewoon echt die slaap nodig. Gaan slapen als je moe bent is leuk als je ook wakker kunt worden als je geen slaap meer hebt, maar zeker op internationale scholen in grote steden kan dat gewoon niet. En is zo’n kind een deel van de dag onbereikbaar, want veel te moe.

En wat organisatie betreft: hier gaat echt alles per auto. Dus wij rijden ‘s morgens om 7 uur naar school, en ik kom zo’n vier keer per week rond 9 uur ‘s avonds met het laatste kind thuis. Normaal (maar oudste heeft al in geen maanden gedanst vanwege ziekte; ik merk het echt aan m’n eigen vermoeidheid) eten we om 5:15, vertrekken met beide kinderen om 5:30. Oudste wordt dan om 7:30 opgehaald door mijn man en jongste balt tot 8:30, maar dat loopt meestal uit. Jongste moet eerst 45 minuten wachten, maar in die tijd red ik het niet om nog naar huis te rijden -door de spits- om hem te halen. Vroeger haalde ik ook oudste nog op, maar dan reed ik zo’n 75 km op een avond, en dat werd me echt te gek.

Jongste moet op het moment ook nog twee keer per week een uur later van school gehaald worden omdat hij dat de 10-jarigen traint. En op zaterdag beginnen de wedstrijden komende week weer. Hij wilde ook heel graag nog crosstraining doen op vrijdag, begin van de avond (terwijl vrijdag en zaterdag ons weekend zijn) maar dat heb ik ge-vetood: dat is een tojd waarop ik echt graag thuis ben. Dat begreep hij ook wel ❤

Nu oudste ziek was en steeds tussendoor naar dokters en fysio moest heb ik jongste trouwens een paar keer in onze versie van een Uber gezet (Uber hebben we ook maar vind ik aanmerkelijk minder prettig). Doodeng vond ik het de eerste keer, maar inmiddels geet het wat beter.
Klinkt vermoeiend
  donderdag 19 april 2018 @ 09:24:41 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178616289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:55 schreef Ticootje het volgende:
Dir van mij breng ik zelfs naar school. Gokje, 1,5 km.

En pissig dat ze worden al oma een keer gaat lopen. Of als ze boterhammen meekrijgen.

Hmz.
Wat eten ze dan?
  donderdag 19 april 2018 @ 09:26:43 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_178616315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Met te laat moet ik meteen denken aan iets dat ik laatst hoorde. Bedtijd schijnt iets heel nederlands te zijn. Wij sturen kinderen naar bed omdat het tijd is, in veel zuidelijke landen gaan kinderen naar bed omdat ze moe zijn. Dat is ook waarom je daar dus om half 10 / 10 uur nog vollop kinderen overal ziet.

Vind ik leuk, cultuurdingetjes.

Ik betrapte net mijn oudste dat ze dr laptop nog even had aangezet terwijl ze had moeten gaan lezen. J moet even de instellingen van de router nakijken :D
Mijn kinderen hebben hun slaap wel echt nodig.
Minime laat haar iPad beneden liggen. En daar krijgt ze via iMessage (ze mag geen whatsapp) berichten op van een vriendin. Soms wel na 10 uur. Dan ligt ze echt al lang en breed te slapen.
En haar vriendin doet weleens “lelijk” dat ze zo vroeg naar bed gaat. Maar zoals ik al zei. Ze heeft het nodig.
pi_178616343
Ik wil mijn oudste ook op een buitenschoolse activiteit. Ze vind een hoop leuk maar het loopt iedere keer mis op dat er geen bekende kinderen voor haar zijn. Zo heeft ze een proefles Aikido gedaan. Danslessen eerst via school dat ging goed maar dat stopte en kon je zelf les nemen en vond ze wel wat maar geen kindjes uit school gingen mee. :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178616364
Die van mij gaan om 19:00 naar bed. De jongste heeft dat echt nodig (merkte ik gister maar weer) maar de oudste dus niet en hebben we vaak mot dat ze om 22:00 nog niet slaapt. Gaan we vandaag anders aanpakken heb ik gister besloten! Beide andere tijden dus. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178616544
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:28 schreef Tally het volgende:
Ik wil mijn oudste ook op een buitenschoolse activiteit. Ze vind een hoop leuk maar het loopt iedere keer mis op dat er geen bekende kinderen voor haar zijn. Zo heeft ze een proefles Aikido gedaan. Danslessen eerst via school dat ging goed maar dat stopte en kon je zelf les nemen en vond ze wel wat maar geen kindjes uit school gingen mee. :{
Oh, vind ze dat zo belangrijk? Je kent op zo n club toch ook gauw genoeg kinderen?
pi_178617028
Oh dat is jammer zeg Tally! En is er niet iets waar vriendinnetjes ook al heen gaan? Mijn middelste vind dat ook wel spannend ja dat ze dan alleen is.

Hier op school worden musical-lessen gegeven. Zowel op school zelf als extracurriculaire activiteit maar ook na school als buitenschoolse activiteit. De meiden willen daar graag op. Ik vind het op zich echt superleuk. Het zit heel professioneel in elkaar, ieder jaar een grote opvoering en een kleintje halverwege. Zang, dans en toneel natuurlijk. Maar aan de andere kant wil ik geloof ik liever dat ze echt op een sport-sport gaan en ik merk dat ik dit niet echt als een sport zie. Hoewel ik wel direct geloof dat het intensief kan zijn hoor!

Qua sport zoek ik het echt hier op het dorp ook, ik wil dat ze daar straks zelf heen kunnen op de fiets of lopend.
:)
  donderdag 19 april 2018 @ 10:19:00 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178617036
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Oh, vind ze dat zo belangrijk? Je kent op zo n club toch ook gauw genoeg kinderen?
Precies, daar zou ik 't niet op laten vastlopen. Gewoon gaan en het is juist leuk dat je dan van dansles weer andere kinderen kent dan van school.

Ik ben blij dat die van ons al zelf naar voetbaltraining & badmintontraining kunnen. Scheelt een boel, en dan nog is 't qua timing van 't avondeten soms een gepuzzel. Zeker nu de oudste 2 avonden in de week een bijbaantje heeft (pizzakoerier op de fiets). Dan moet hij of heel vroeg eten, of na ons. Hoe dan ook een gedoe.
in de haak.
pi_178619057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:43 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Oh, vind ze dat zo belangrijk? Je kent op zo n club toch ook gauw genoeg kinderen?
Ze maakt heel snel kennis. Ook als we op vakantie zijn of in de speeltuin. Maar bij zoiets vind ze het erg vervelend tot huilbuien toe. Ik heb geprobeerd om mee te gaan. Ik heb geprobeerd om haar er af te zetten en zelf weggaan. Maar beide geen succes. We stoppen niet! Er zal vast iets zijn dat ze zo leuk vind dat ze zich er overheen zet. Maar nu lukt het nog niet :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178619099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:18 schreef mignonne het volgende:
Oh dat is jammer zeg Tally! En is er niet iets waar vriendinnetjes ook al heen gaan? Mijn middelste vind dat ook wel spannend ja dat ze dan alleen is?
Die zitten vaak dan al in hogere groepen omdat ze er langer op zitten. Andere band bij aikido. Groep 3 bij dansles. Zulke dingen. Ik probeer nu iets te zoeken waar een vriendinnetje ook naar toe wil. Alleen zit ik niet echt op dat kind te wachten. :') Kan zij niets aan doen maar die ouders zijn zo makkelijk dat ik straks elke keer de taxi ben en daar pas ik voor.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178619127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:19 schreef trui het volgende:

[..]

Precies, daar zou ik 't niet op laten vastlopen. Gewoon gaan en het is juist leuk dat je dan van dansles weer andere kinderen kent dan van school.
En dan elke keer een kind naar dansles of Aikido brengen die aan het huilen is? Kotsend van de buikpijn? Daar pas ik voor.

Zo is het tot nu toe namelijk wel gegaan. En laat ik het wel op vastlopen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 19 april 2018 @ 12:32:19 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178619185
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:28 schreef Tally het volgende:

[..]

En dan elke keer een kind naar dansles of Aikido brengen die aan het huilen is? Kotsend van de buikpijn? Daar pas ik voor.

Zo is het tot nu toe namelijk wel gegaan. En laat ik het wel op vastlopen.
Paardrijden dan? is wat minder team, denk ik.
  donderdag 19 april 2018 @ 12:32:45 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178619192
Misschien gaat het dit keer wel anders. Dat zou ook nog kunnen?
in de haak.
pi_178619396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Paardrijden dan? is wat minder team, denk ik.
Daar heb ik aan zitten denken ja. Dat is wat meer één op één. Maar wat een geld kost dat :X
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')