abonnement Unibet Coolblue
pi_178312208
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178318071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:38:57 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319588
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Precies dit ja haha! :)
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:43:10 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Dit ja. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dicht op mijn voorganger rijden en zodoende houd ik ook altijd vrij ruim afstand. Maar als het druk is heb je dan inderdaad vaak van die klojo's die dan zich weer tussen de ruimte die jij hebt t.o.v. de auto voor je proppen, waardoor je alsnog tot bumperklever gedwongen word |:(
pi_178320967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178321110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178321151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
True that, maar ook dat "precies in het midden rijden" werkt natuurlijk niet als iemand achter je aan het bumperkleven is... Je moet gewoon proberen de snelheid constanter te maken en dat doe je door zelf iets minder hard te remmen en iets minder hard op te trekken, dat kan alleen als je iets grotere afstand bewaard als ze optrekken en iets rustiger remt als zij harder remmen.

Maarja volgend onderwerp :P
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178323358
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
pi_178334098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178334575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
pi_178335513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178335630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
pi_178336104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
:+ Dat zal het zijn ja haha!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
pi_178336231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

:+ Dat zal het zijn ja haha!

[..]

Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
Geloof dat ik in Polen wel eens advertenties langs de weg heb zien staan voor een 2e tacho kaart en dergelijke voor de chauffeurs. Daar in het zuiden. Geen wonder dat ze in de berm liggen.
pi_178337456
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_178337497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:46 schreef Simterklaas het volgende:
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

[ afbeelding ]
Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178337602
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
Tja, maar dat soort figuren komen zichzelf wel een keertje tegen en ik hoop omgevouwen tegen een boom.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:49:28 #138
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178339572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
pi_178343965
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 07:49 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
? Neuh, mja de hinder van een stukje minder hard rijden op een stukje snelweg is gewoon wat minder groot in Duitsland. In Nederland loont het al snel om ASAP de hele weg in 1klap snachts om te ploegen. Vrij kostbare methode waarschijnlijk.... Maar levert voor ons meer op dan voor Duitsland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178348699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
pi_178352247
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
pi_178352793
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Heb ik ook weleens gezien en voorin stond er op de rechter strook iemand met pech. Gelukkig reed ik in de baan van de tegenovergestelde richting. Maar was wel kut voor die mensen, want zelfs de sleepwagen moest eerst door de file om er te komen.
.
pi_178355479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
Ik snap dat appen op de linker rijstrook wel. Rechts zitten allemaal vrachtwagens, en als je wat harder wilt dan een vrachtwagen kun je dus beter links rijden als je niet voor je kijkt. Dan heb je in ieder geval veel minder kans om op zo'n vrachtwagen te klappen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:51:31 #144
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178355645
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
pi_178356905
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
petje in een Golf
Wat had je verwacht?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 april 2018 @ 22:58:27 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178356982
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Linksplakkers :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178377656
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Nee dat is wel prima =p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178380494
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Zelfde ervaring hier vrijdag. Ook een Golf. Zat al de hele tijd achter mij te kleven op de A27. Ik zat ook gewoon vast. Het is maar 2-baans en altijd druk daar. Niet veel later - toen ik zelf al naar rechts was gegaan met oog op het naderende knooppunt Hooipolder - zie ik meneer voor me honderden meters ą 130 km/u aan vluchtstrook pakken. Onderaan de afrit stond stond ie net als ik gewoon te wachten voor de verkeerslichten. Niks mee gewonnen aan tijd. Kneus.
  zondag 8 april 2018 @ 09:02:21 #149
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178380532
Mensen in de bebouwde kom die hun auto er - ondanks geen voorrang - voor gooien en dan 150 meter verder weer af moeten slaan. Waardoor je 2 keer in korte tijd op de rem kunt voor zo'n kneus.

Als het nou heel druk is snap ik het wel, maar dit gebeurt dus ook wanneer er ruimte genoeg achter me is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178380546
Als je in Hoogvliet aankomt via de Spijkenisserbrug kom je meermaals borden tegen die aangeven dat je er maar 50 mag rijden. Het gaat dan nog om een stukje provinciale weg.

Ik ga dan ook gewoon netjes 50 rijden, maar iedereen gaat me inhalen zodra het een tweebaansweg wordt :P

Ik vroeg gisteren aan een medeweggebruiker zijn raampje open te doen en vroeg wat zijn snelheidsmeter aangaf. Bleek dus gewoon netjes 50 te zijn. Op een bepaald moment ga je echt aan je snelheidsmeter twijfelen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 09:05:23 ]
pi_178380788
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
pi_178380888
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
pi_178381075
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 09:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
pi_178381583
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Nouja, als een auto al een tijd achter een vrachtwagen hangt kun je ook antciperen dat 'ie dat nog wel ff zal blijven doen, en dus niet van het gas gaan.

Ik snap je punt wel, maar het gaat niet altijd op.

Ik anticipeer er anders op; ik zorg dat er een lege vluchtstrook met vrij zicht naast is als ik twijfel of iemand naar links gaat komen. Als dat zo is blijf ik op het gas en kan ik uitwijken als hij op het laatste moment komt.

Zelfde bij rechts blijven rijden op een 3-4 baans weg waar in het midden iemand blijft rijden terwijl ik rechts rij. Ga ik ook niet banen opschuiven maar ga ik er rechts voorbij, mits er een vluchtstrook is.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 10:40:21 ]
pi_178382210
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Ben ik het niet mee eens. Zoals al gezegd is heb je voorrang en die moet je nemen. Ik ga toch niet bij elke vrachtwagen waar iemand achter rijdt gas lossen? Dan kom ik nooit meer thuis ;)

Verder was ik nog naar Italiė deze week en daar bleven ze nu echt allemaal in het midden rijden. En eentje ging mij steeds inhalen en DIRECT daarna weer gas minderen, waardoor ik weer helemaal naar links kon om in te halen en daarna ging 'ie weer harder.. Zeker 5x in een halfuur ofzo, bokirritant. Toen ik toeterend voorbij kwam zag ik 'm daarna niet meer.

In Zwitserland reed er een trike op de middelste rijstrook. Ik wilde inhalen en reed zelf op de rechter, maar kon nog ruim voor de trike dus knipperlicht aan en naar links. Gaat die trike mij inhalen en knipperlicht gebaar maken.. Raar, want die had ik gewoon gebruikt. Mijn bus doet 3x knipperen als je 'm aantikt. Maar ik ga meestal pas naar links als 'ie 1 a 2x geknipperd heeft. Dus waarschijnlijk zag hij alleen het laatste stukje, dat ik bijna op de andere rijstrook reed..
  zondag 8 april 2018 @ 12:16:33 #156
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_178383519
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 8 april 2018 @ 23:18:33 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178397871
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
ik heb zaterdag 115 km gereden zonder motorbroek, het spijt me :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 april 2018 @ 23:53:16 #158
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178398443
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2018 @ 00:32:24 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178398882
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Je situatie is niet geheel correct weergegeven. Meestal gaat het zo:
Redelijk rechte snelweg met een lege linker rijstrook. Je kan ver vooruit kijken. Op rechts een vrachtwagen en een auto erachter die daar al kilometers achter zit zonder in te halen, iets verder daarachter rijdt nog een voertuig, verder is het rustig. De auto op rechts had dus al 100.000.000.000 keer kunnen inhalen zonder ook maar iemand tot last te zijn. Op links rijdt iemand 130, lekker relaxed het hele zooitje voorbij. Precies op het moment dat de auto links BIJNA bij de auto rechts is, besluit deze, zonder knipperlicht, toch maar eens dat die nu, na 10 km achter die vrachtwagen gezeten te hebben, het wel eens tijd vindt om in te gaan halen en slingert dus zijn auto zonder te kijken en te knipperen naar links en haalt hierop de vrachtwagen met 1 tot 2 km/h verschil in. De bestuurder links had dit niet verwacht, want hij zag deze auto al langere tijd zonder enige zichtbare vorm van snelheidsverschil achter de vrachtwagen hangen. Hij moet, om een ongeluk te kunnen voorkomen, zijn auto zo'n beetje in de ABS hangen. De bestuurder die inmiddels dus ook links zit, vindt dat de auto die 130 reed wel heel dichtbij komt en trapt voor straf nog een keer zijn rem in. Tuig. Zijn achterligger kan toch ruiken dat hij NU wilde inhalen en ook nog bij de club van 70 hoort?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178400611
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:53 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Dan spoor je ook niet helemaal :{w
pi_178401330
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2018 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb zaterdag 115 km gereden zonder motorbroek, het spijt me :@
Foei!

Maar even serieus. Iedereen moet het voor zichzelf weten hoe dik je jezelf inpakt. Ik ga zelf altijd met motorjack, minimaal een spijkerbroek, hoge schoenen en leren handschoenen. De motorbroek laat ik ook soms achterwege, maar als ik de tijd heb trek ik 'm wel aan. Zonder helm rijden staat wmb zo'n beetje gelijk aan een doodswens.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  maandag 9 april 2018 @ 09:45:41 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178401676
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 09:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Foei!

Maar even serieus. Iedereen moet het voor zichzelf weten hoe dik je jezelf inpakt. Ik ga zelf altijd met motorjack, minimaal een spijkerbroek, hoge schoenen en leren handschoenen. De motorbroek laat ik ook soms achterwege, maar als ik de tijd heb trek ik 'm wel aan. Zonder helm rijden staat wmb zo'n beetje gelijk aan een doodswens.
Mja, het vreemde is, dat er gewoon helemaal niks verplicht is in ons veelal overgereguleerde landje.. Helm op and you're good to go :') Normaliter rijd ik altijd met alles, zeker als ik snelweg ga rijden, maar ik kwam er achter dat ik één broek niet meer pas, en de andere was na de laatste crash te ver heen om nog veilig-veilig te zijn.
Ik dacht 'even' de nieuwe versie van mijn pakkie te scoren bij Termaat, maar die had natuurlink precies weer de goede maat in huis, en ik moest toch die motor ophalen. Had binnendoor kunnen rijden, maar goed bekeken loop je dan meer risico (kruisingen, rotondes e.d.) als immer gerade aus op de snelweg.. Alleen als je onderuit gaat op de snelweg heb je wel een probleem.
Ik had wel gewoon laarzen, motorjas en handschoenen aan, dus ik was niet ónbeschermd, maar toch voelt het raar om te rijden zonder broek.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178408064

Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
  maandag 9 april 2018 @ 15:36:16 #164
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408102
^^ Delft? Dan kan ik het me voorstellen. Delftenaren zijn eenmaal asociale chauffeurs :p
  maandag 9 april 2018 @ 15:36:24 #165
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178408106
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
Ik zie op die foto geen enkele auto die zijn best heeft gedaan op zijn parkeerkunsten.

Scheelt wel dat dit geen vakken zijn waar ze zij-aan-zij staan. Dan heb je er driemaal zoveel nodig.
pi_178408153
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:36 schreef sven_engelen het volgende:
^^ Delft? Dan kan ik het me voorstellen. Delftenaren zijn eenmaal asociale chauffeurs :p
Nee: Kerkrade en ik kan echt geen enkel begrip voor dit soort parkeerkunsten opbrengen. Kijk die andere auto's staan gewoon netjes geparkeerd.

Die lege ruimte in midden, is het gevolg dat daar eerst een andere auto stond. Maar het feit is: dat hier enorm veel parkeergelegenheid is.
  maandag 9 april 2018 @ 15:45:50 #167
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408303
Heeft Kirchroa ook van die commieflats ja? Hoe asociaal is die buurt? :P
pi_178408351
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:45 schreef sven_engelen het volgende:
Heeft Kirchroa ook van die commieflats ja? Hoe asociaal is die buurt? :P
Best wel asociaal helaas :(
  maandag 9 april 2018 @ 16:04:53 #169
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408658
Verwacht niet anders :P
pi_178408771
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
Waar ik zie het probleem niet.
.
pi_178408807
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Waar ik zie het probleem niet.
Kijk nog eens goed dan: de auto achter de groene auto, staat half op de rijbaan en half in het parkeervak.
pi_178409003
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:11 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed dan: de auto achter de groene auto, staat half op de rijbaan en half in het parkeervak.
Op basis van die foto zou ik denken dat die auto geparkeerd wordt of net wegrijdt.
pi_178409027
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:21 schreef Light het volgende:

[..]

Op basis van die foto zou ik denken dat die auto geparkeerd wordt of net wegrijdt.
Maja, dat is dus niet zo: die stond zo geparkeerd.
pi_178409742
Handrem vergeten? Zat hij er nog in?
.
  maandag 9 april 2018 @ 21:18:13 #175
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_178415160
Zonnetje scheen afgelopen weekend en dus zijn de tokkiewielrenners weer allemaal hier bij ons in het zuiden des lands om terreur te zaaien op de weg. Ook motorrijders die vol over een doorgetrokken streep in een bocht naar rechts inhalen trouwens. Heerlijk. ^O^
Flesje bier
pi_178416020
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:18 schreef Gezicht het volgende:
Zonnetje scheen afgelopen weekend en dus zijn de tokkiewielrenners weer allemaal hier bij ons in het zuiden des lands om terreur te zaaien op de weg. Ook motorrijders die vol over een doorgetrokken streep in een bocht naar rechts inhalen trouwens. Heerlijk. ^O^
Wielrenners kunnen wel echt irritant zijn ja. Vooral als ze in de stad fietsen: rood licht? WELK ROOD LICHT! Had 1x dat ik rustig met m'n werkbus door de stad reed en afsloeg naar rechts. Ik had groen licht, fietspad parallel aan de weg had rood licht. De wielrenners kwamen van de tegengestelde richting. Ik had dus gewoon voorrang maar die wielrenners wilden doorrijden. Maar ik reed ook door.. 1 wielrenner moest zo hard remmen dat 'ie over z'n stuur vloog :'( Ik stond overigens nog net op tijd stil mochten ze wel doorgereden zijn..
  maandag 9 april 2018 @ 23:14:32 #177
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178417782
Vandaag reed ik terug uit Roermond. Oh. Afrit Venlo-Zuid is dicht lekker dan... Dan keren we bij Blerick om das toch nog geen 500m verder :P
pi_178419356
Hier heb je af en toe zo'n kluit wielrenners en dan rijdt er een busje naast met zo'n zwaailicht erop. En dat ding rijdt dus maar 30-35. Op de provinciale weg.
Pas bij kruisingen en rotondes wordt het doel van zo'n busje duidelijk: die gaat gewoon vrij baan staan maken voor die zwetende vijftigers in hun spandex.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_178421699
Gister een complete idioot gezien in hoofddorp
ambulance met zwaailichten + geluid kwam eraan, is een 1 baans weg maar meneer weigerde aan de kant te gaan! Dan verdien je eigenlijk gewoon een nekschot met een kettingzaag
pi_178421762
Bestuurder van de BCC die een parkeer/stop verbod negeert: spreek ik hem aan, reageert ie dat ie niet parkeert. Ik ze uitgelegd, dat je er ook niet laden en lossen mag.

Sowieso irritant voor voetgangers: word je plotseling het voetpad geblokkeerd. Oh ik bedoel dat bord met die X. Bij die met \ zouden wel hebben mogen lossen en laden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')