Peugeot heeft er ook een handje van is me opgevallen.quote:Op maandag 2 april 2018 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Was 4300K niet de beste kleur? Alles erboven leverde minder zicht. En alles eronder ook.
Verder ligt het vooral aan de afstelling..
Bepaalde merken zijn kut, met de Nissan Qashqai stipt op 1.. Mercedes komt daarna..
Bij de Qashqai is het in mijn (automatisch dimmende) binnenspiegel een kermis. Het lijkt serieus of er een politie of ambulance aan komt.
En als tegenligger is de Qashqai zwaar verblindend.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 08:44 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die als ze een rijbaan opschuiven eerst nog een half uur op het midden van twee banen rijden verdienen ook een nekschot.
Tuurlijk maakt dat uit. 6000K-7000k is de kleurtemp van de zon midden op de dag.quote:
Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.quote:Op maandag 2 april 2018 23:43 schreef Donderkonijn het volgende:
Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
Ik ook, ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt. Vroeger wel eens gedaan toen ik wat jonger was, naar rechts gaan met een stukje vrij baan en dan gewoon, nou maar eens kijken hoe hard jij durft/kan dan. Doe ik nu niet meer, te onzinnig.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.
Soms vragen ze er gewoon om.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:01 schreef Donderkonijn het volgende:
ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt.
heel bekend idd.. Ga je naar rechts om iemand voorbij te laten, gaan ze dat zodanig op hun elf-en-dertigst doen dat jij jezelf klem gaat rijden op de volgende slowmo.. Tikkie terug Jaap -> en weer ervoor; dan maar niet ehquote:Op woensdag 4 april 2018 10:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik doe dat ook, als ik ruimte heb gemaakt waar niks mee gedaan wordt ga ik weer naar links. Heb eigenlijk nooit gemerkr dat diegene dan gefrustreerd raakt. Ik houd wel netjes de afstand in de gaten, zodat het niet meteen een bumperklever wordt.
Dat 'ervoor gooien' moet je niet zien als vlak ervoor Dat doe ik niet. Maar als ik iemand ruim de tijd/afstand geef om mij in te halen en diegene plant het dan zo dat ik uiteindelijk mag gaan remmen, dan probeer ik dat op tijd te zien en gas bij te geven zodat ik er voor naar links kan. Ik vind dat als ik ruimte maak de ander ook zo beschaafd moet zijn om mij niet klem te rijden.quote:Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.
Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.
Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!
Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Moest ff aan deze denken.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ah, het wordt groen! Auto één trekt na een seconde of twee als een opa op.... auto twee volgt, auto drie volgt ook redelijk snel, maarrrrr auto 4 was net lekker even naar zn telefoon aan het kijken en merkt pas na twee a drie seconden dat de boel voor hem is gaan rijden. Vervolgens gaan auto vier en vijf met een slakkengang rijden en DAN ben ik aan de beurt! En ohh... het is alweer rood en ik kan weer twee minuten zinloos stilstaan.
Ja dat dus!!quote:
Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...quote:
Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...
Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.quote:Op woensdag 4 april 2018 21:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..quote:Op woensdag 4 april 2018 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.
Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.
Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
Precies dit ja haha!quote:
Dit ja. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dicht op mijn voorganger rijden en zodoende houd ik ook altijd vrij ruim afstand. Maar als het druk is heb je dan inderdaad vaak van die klojo's die dan zich weer tussen de ruimte die jij hebt t.o.v. de auto voor je proppen, waardoor je alsnog tot bumperklever gedwongen wordquote:Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.quote:Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt omquote:Op donderdag 5 april 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
True that, maar ook dat "precies in het midden rijden" werkt natuurlijk niet als iemand achter je aan het bumperkleven is... Je moet gewoon proberen de snelheid constanter te maken en dat doe je door zelf iets minder hard te remmen en iets minder hard op te trekken, dat kan alleen als je iets grotere afstand bewaard als ze optrekken en iets rustiger remt als zij harder remmen.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.quote:Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties
In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?
Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.
Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.
Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..quote:Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?quote:Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties
In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?
Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.
Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.
Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Dat zal het zijn ja haha!quote:Op donderdag 5 april 2018 22:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapenquote:Op donderdag 5 april 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
Geloof dat ik in Polen wel eens advertenties langs de weg heb zien staan voor een 2e tacho kaart en dergelijke voor de chauffeurs. Daar in het zuiden. Geen wonder dat ze in de berm liggen.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja haha!
[..]
Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen
Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 6 april 2018 00:46 schreef Simterklaas het volgende:
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:
[ afbeelding ]
Tja, maar dat soort figuren komen zichzelf wel een keertje tegen en ik hoop omgevouwen tegen een boom.quote:Op vrijdag 6 april 2018 00:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?quote:Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
? Neuh, mja de hinder van een stukje minder hard rijden op een stukje snelweg is gewoon wat minder groot in Duitsland. In Nederland loont het al snel om ASAP de hele weg in 1klap snachts om te ploegen. Vrij kostbare methode waarschijnlijk.... Maar levert voor ons meer op dan voor Duitsland.quote:Op vrijdag 6 april 2018 07:49 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Heb ik ook weleens gezien en voorin stond er op de rechter strook iemand met pech. Gelukkig reed ik in de baan van de tegenovergestelde richting. Maar was wel kut voor die mensen, want zelfs de sleepwagen moest eerst door de file om er te komen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Ik snap dat appen op de linker rijstrook wel. Rechts zitten allemaal vrachtwagens, en als je wat harder wilt dan een vrachtwagen kun je dus beter links rijden als je niet voor je kijkt. Dan heb je in ieder geval veel minder kans om op zo'n vrachtwagen te klappen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
Wat had je verwacht?quote:
Linksplakkersquote:Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt __! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man
Nee dat is wel prima =pquote:Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Zelfde ervaring hier vrijdag. Ook een Golf. Zat al de hele tijd achter mij te kleven op de A27. Ik zat ook gewoon vast. Het is maar 2-baans en altijd druk daar. Niet veel later - toen ik zelf al naar rechts was gegaan met oog op het naderende knooppunt Hooipolder - zie ik meneer voor me honderden meters à 130 km/u aan vluchtstrook pakken. Onderaan de afrit stond stond ie net als ik gewoon te wachten voor de verkeerslichten. Niks mee gewonnen aan tijd. Kneus.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt __! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |