Volgens wikipedia niet:quote:Op maandag 26 maart 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:
Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht
quote:In totaal is 992 km van de 2342 km autosnelweg verlicht
Joah vooruit, daar waar ik rij danquote:
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh ", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?
(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
nee, kan een reden voor zijn (familie ligt te creperen, racekak, vriendin die jurassic park scene aan het schoppen is omdat je vergeten bent de was te doen en/of huis in de fik en you name it)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?
(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
oeff, das klote, stond je broertje stil en is iemand er met 140kmh in gedoken oid?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh ", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.
Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
Gewoon met je ogen.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Dat is inderdaad vrij irritant!quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
In Duitsland hebben ze daar camera’s voor, dus dat kan ja als het precies daar gebeurd. In NL zal de controlerende agent jou geen boete geven lijkt mij.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij irritant!
Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).
Vooral leuk als er achter je 50-100 of meer meter aan vrije ruimte is en mensen dan toch persé voor je moeten duwen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Techniek staat nu eenmaal niet stil. Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben. LED wordt steeds vaker ook al op de instapmodellen toegepast bij de premiummerken. Het biedt natuurlijk ook op esthetisch vlak de nodige voordelen voor fabrikanten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.
Maar als consument heb je een keuze.quote:
Nee, natuurlijk niet. Het is een statussymbool voor de bourgeoisie. En onvoorstelbaar dat het ooit is goedgekeurd voor de openbare weg (Xenon, dan). Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.quote:Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben.
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als consument heb je een keuze.
Er is altijd een keuze.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:10 schreef alpeko het volgende:
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is altijd een keuze.
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is altijd een keuze.
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijerquote:Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Tegen meerprijs wellicht. Kost ze juist meer want ze moeten er af-fabriek een andere unit in zetten. Zo zit de dagrij-verlichting bij mij in de LED koplamp verwerkt. Als je opeens de halogeen laat plaatsen krijg je deze in de bumper erbij.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef Shittieboy het volgende:
[..]
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje dode hoek was. Die Mégane gaat inderdaad vrij abrupt naar rechts en op een rare plek (zo vlak achter die bus). Doordat 'ie zo hoekig naar rechts gaat zat 'ie denk ik vrij lang in de dode hoek. Toch had die Combo ook even beter kunnen kijken. Ik rijd ook met een bestelbus en check extra goed m'n dode hoek en doe meestal net als jij. Als het lijkt alsof iemand naar links wilt gaan ga ik pas daarna naar rechts. Liever het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:
http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html
Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.
Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.
Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.
Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.
En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |