abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178114094
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:

Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht
Volgens wikipedia niet:

quote:
In totaal is 992 km van de 2342 km autosnelweg verlicht
pi_178119332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:52 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens wikipedia niet:

[..]

Joah vooruit, daar waar ik rij dan ;)
pi_178121214
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
pi_178121482
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178122474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
nee, kan een reden voor zijn (familie ligt te creperen, racekak, vriendin die jurassic park scene aan het schoppen is omdat je vergeten bent de was te doen en/of huis in de fik en you name it)

ga ik wel opzij, voor mij is het een kleine moeite.

er zit wel een maar aan, men moet niet te ver gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
oeff, das klote, stond je broertje stil en is iemand er met 140kmh in gedoken oid?
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:36 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178122644
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Gewoon met je ogen.

Vorige week nog een mafklapper meegemaakt. In colonne op de A15 vanuit Tiel richting knooppunt Ressen. Zit er een idioot in een Caddy te drukken, vervolgens haalt ie me rechts in en gooit ie em er zonder pardon tussen. Ik seinen met groot licht, krijg ik ff een braketest om m'n oren. Volgende afslag moet meneer eraf, kreeg ik nog ff de kans om naast em te rijden. Die vent schuimbekkend achter zn stuur niet te geloven. Heb em maar begroet met een ruk-gebaar.

Fijne dag achterlijke. Volgende keer peer ik em gewoon in je laadruimte. Je achterruit was toch al kapot.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178143595
registreer om deze reclame te verbergen
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178143779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).

[ Bericht 1% gewijzigd door br00djekaas54321 op 28-03-2018 11:09:51 ]
pi_178144183
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).
In Duitsland hebben ze daar camera’s voor, dus dat kan ja als het precies daar gebeurd. In NL zal de controlerende agent jou geen boete geven lijkt mij.
pi_178145388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Vooral leuk als er achter je 50-100 of meer meter aan vrije ruimte is en mensen dan toch persé voor je moeten duwen.

En waarom mogen vrachtauto's inhalen op een tweebaans snelweg waar je 120-130 mag rijden? Al diverse keren fors in de remmen gemogen om half zeven 's ochtends omdat zo'n figuur even voor mijn neus gaat inhalen met 85 terwijl ik er met 130 aan kom zetten.
pi_178145601
Een irritatie van mijn kant is het nieuwe gebruik van aanduidingen op de matrixborden boven de A12.
Het was altijd simpel. Eén rood kruis boven de linkerbaan betekend 120 of 130 op de andere twee, en drie groene pijlen is drie banen met 100 km/u. Nu is er ook een tussenvorm met een rood kruis links en twee groene pijlen op de overige twee banen. Waarschijnlijk bedoeld om aan te geven dat en verderop drie banen open gaan en de snelheid verlaagd wordt, maar omdat er tussen Maarsbergen en Veenendaal geen borden staan die de snelheid aangeven, raken mensen in de war hoe snel er nu gereden mag worden.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:32:02 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178146819
Die tussenvorm zie je bij alle spitsstroken rondom het wisselmoment naar open of dicht. Als er verder geen snelheid is aangegeven dan houd je gewoon de snelheid aan die je het laatst hebt gezien.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:31:24 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178167193
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:

Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.

De nieuwerwetse verlichting zorgt hoofdzakelijk voor veel 'overlast', terwijl de voordelen maar heel beperkt zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 29-03-2018 11:41:31 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.
Techniek staat nu eenmaal niet stil. Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben. LED wordt steeds vaker ook al op de instapmodellen toegepast bij de premiummerken. Het biedt natuurlijk ook op esthetisch vlak de nodige voordelen voor fabrikanten.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:09:01 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178168632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:03 schreef alpeko het volgende:

Techniek staat nu eenmaal niet stil.
Maar als consument heb je een keuze.

quote:
Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben.
Nee, natuurlijk niet. Het is een statussymbool voor de bourgeoisie. En onvoorstelbaar dat het ooit is goedgekeurd voor de openbare weg (Xenon, dan). Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als consument heb je een keuze.
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:15:01 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178168737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:10 schreef alpeko het volgende:

Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
Er is altijd een keuze. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is altijd een keuze. :)
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 29-03-2018 13:22:25 ]
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:21:23 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178168855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is altijd een keuze. :)
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
pi_178168870
Ik word in iedere geval niet meer verblind, sinds ik in een moderne stadsauto rij met een relatief hoge zit. In de 205 was dat wel anders....
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:23:13 #71
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178168890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
pi_178168928
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
Tegen meerprijs wellicht. Kost ze juist meer want ze moeten er af-fabriek een andere unit in zetten. Zo zit de dagrij-verlichting bij mij in de LED koplamp verwerkt. Als je opeens de halogeen laat plaatsen krijg je deze in de bumper erbij.
pi_178192013
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
pi_178192415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje dode hoek was. Die Mégane gaat inderdaad vrij abrupt naar rechts en op een rare plek (zo vlak achter die bus). Doordat 'ie zo hoekig naar rechts gaat zat 'ie denk ik vrij lang in de dode hoek. Toch had die Combo ook even beter kunnen kijken. Ik rijd ook met een bestelbus en check extra goed m'n dode hoek en doe meestal net als jij. Als het lijkt alsof iemand naar links wilt gaan ga ik pas daarna naar rechts. Liever het zekere voor het onzekere.
pi_178192515
Vandaag als fietser deelgenomen aan het verkeer.
Eerst kwam er een stadswagentje met opa erin die een hele moeilijke (lees: standaard) bocht moest maken. Ik zag hem al gefixeerd turen naar het stukje weg waar hij wilde uitkomen, zonder verder naar het verkeer te kijken dus heb hem de ruimte gegeven. Opa knalde door, heeft vast niet eens gezien dat ik er was en eigenlijk voorrang had.

Daarna ging iemand grondig gebruik maken van de ruimte op de weg. Fijn, een auto die rakelings langs je fiets rijdt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')