abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 31 maart 2018 @ 02:32:59 #81
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178207247
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
Dat is inderdaad de reden dat ik liever niet een baan opschuif ter hoogte van een andere auto. Als je vanaf de A12 komende vanuit Utrecht afslag Voorburg wilt pakken is ook wel een mooi stukje ritsen. Ik moet twee banen opschuiven, en die banen willen op mijn baan. Blij dat ik daar voor mijn werk niet meer heen hoef.

Zonet tussen 01:00 en 02:00 wel rustig kunnen rijden, keertje afgesneden door een Brit die toch wel de A2 op moest, en iemand die veel te hard reed maar het toch nodig vond dit te doen op dezelfde strook als waar ik een vrachtwagen inhaalde inclusief groot licht naar mij en mijn voorganger 300m verderop :|W was een driebaans. Beetje lastig in te schatten dat hij 160 reed. Ook mensen die gas geven terwijl je ze inhaalt ... nouja, als je er op let is elke rit een hel.

Utrecht (bij Kanaleneiland) is ook niet heel overzichtelijk meer op dit moment ontdekte ik. Volgens mij heb ik over de busbaan gereden, maar door al die pionnen etc was ik even de weg kwijt.
pi_178207757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.

Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178208487
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
.
pi_178212478
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
pi_178241569
Nabij Almere rechts inhalen met 50 meter ruimte aan de rechter kant terwijl je mij dan ook nog eens afsnijdt, boven de toegestane snelheid etc... Tering idioot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178241782
Op een provinciale weg (80km/h even naar 50 km/h) achter een auto zitten die linksaf moet... Hoezo de voorsorteerstrook in t midden(die was er) gebruiken? Nee hoor, gewoon op 'mijn' rijstrook hard afremmen zonder richting aan te geven...

Zucht...mensen...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 1 april 2018 @ 22:45:31 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178246750
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178250286
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
Nee nadat je aan bent komen rijden en de auto gewoon naast de cabine van de vrachtwagen blijft rijden. Was trouwens op de A1 op een stuk waar je 120 mocht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178253396
Mensen die gaan seinen omdat ze er niet tussen worden gelaten, terwijl er achter een zee van ruimte is.

Ga weg, opgewonden standje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 2 april 2018 @ 17:42:18 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178260815
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Ik koop of lease geen nieuw, dus voor mij is er nog plenty keuze. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 17:46:02 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178260918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef alpeko het volgende:

Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend. Had onlangs een nieuwerwetse auto mee van de dealer en tijden een avondrit waren de spiegels ongeveer 90% van de tijd 'verduisterd'. Dat zegt toch wel iets. En om nou te zeggen dat ik door de xenon-verlichting zo ontzettend veel meer zag.....

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.
[/quote]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:29:31 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261659
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:32:46 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261712
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2018 18:29 schreef AchJa het volgende:

Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:37:45 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261769
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
Ben je niet in de war met lumen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:38:43 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261783
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

Ben je niet in de war met lumen?
Nope.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178262772
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
pi_178263613
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met lumen?
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.

Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 april 2018 @ 20:55:42 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178264791
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:09 schreef Ridocar het volgende:

De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.
Precies. Het grootste probleem zijn slecht afgestelde koplampen. Ook de kleurtemp maakt weinig uit.

quote:
Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Dat verschijnsel noemen ze ook wel optisch wit.
pi_178265050
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Tja ik doe precies hetzelfde. Ik ga naar rechts, maar als je geen gang maakt om in te halen, ga ik weer terug naar links.
.
pi_178268765
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
pi_178268898
Was 4300K niet de beste kleur? Alles erboven leverde minder zicht. En alles eronder ook.

Verder ligt het vooral aan de afstelling..
Bepaalde merken zijn kut, met de Nissan Qashqai stipt op 1.. Mercedes komt daarna..

Bij de Qashqai is het in mijn (automatisch dimmende) binnenspiegel een kermis. Het lijkt serieus of er een politie of ambulance aan komt.
En als tegenligger is de Qashqai zwaar verblindend.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 3 april 2018 @ 00:03:00 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178269044
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Was 4300K niet de beste kleur? Alles erboven leverde minder zicht. En alles eronder ook.

Verder ligt het vooral aan de afstelling..
Bepaalde merken zijn kut, met de Nissan Qashqai stipt op 1.. Mercedes komt daarna..

Bij de Qashqai is het in mijn (automatisch dimmende) binnenspiegel een kermis. Het lijkt serieus of er een politie of ambulance aan komt.
En als tegenligger is de Qashqai zwaar verblindend.
Peugeot heeft er ook een handje van is me opgevallen.
pi_178272095
Mensen die als ze een rijbaan opschuiven eerst nog een half uur op het midden van twee banen rijden verdienen ook een nekschot.
pi_178283588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 08:44 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die als ze een rijbaan opschuiven eerst nog een half uur op het midden van twee banen rijden verdienen ook een nekschot.
:D

Reed gisteren richting Dordrecht en daar was een witte Audi die tweemaal door de dubbele doorgetrokken streep heen ging... aso :r
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:14:22 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178284135
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:55 schreef AchJa het volgende:

Ook de kleurtemp maakt weinig uit.
Tuurlijk maakt dat uit. 6000K-7000k is de kleurtemp van de zon midden op de dag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:23:04 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178284321
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 23:43 schreef Donderkonijn het volgende:

Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178285270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.
Ik ook, ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt. Vroeger wel eens gedaan toen ik wat jonger was, naar rechts gaan met een stukje vrij baan en dan gewoon, nou maar eens kijken hoe hard jij durft/kan dan. Doe ik nu niet meer, te onzinnig.
  dinsdag 3 april 2018 @ 20:25:50 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178286055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:01 schreef Donderkonijn het volgende:

ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt.
Soms vragen ze er gewoon om. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178297541
Ik doe dat ook, als ik ruimte heb gemaakt waar niks mee gedaan wordt ga ik weer naar links. Heb eigenlijk nooit gemerkr dat diegene dan gefrustreerd raakt. Ik houd wel netjes de afstand in de gaten, zodat het niet meteen een bumperklever wordt.
  woensdag 4 april 2018 @ 13:20:15 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178300308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 10:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik doe dat ook, als ik ruimte heb gemaakt waar niks mee gedaan wordt ga ik weer naar links. Heb eigenlijk nooit gemerkr dat diegene dan gefrustreerd raakt. Ik houd wel netjes de afstand in de gaten, zodat het niet meteen een bumperklever wordt.
heel bekend idd.. Ga je naar rechts om iemand voorbij te laten, gaan ze dat zodanig op hun elf-en-dertigst doen dat jij jezelf klem gaat rijden op de volgende slowmo.. Tikkie terug Jaap -> en weer ervoor; dan maar niet eh :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 april 2018 @ 13:28:47 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178300462
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Dat 'ervoor gooien' moet je niet zien als vlak ervoor ;) Dat doe ik niet. Maar als ik iemand ruim de tijd/afstand geef om mij in te halen en diegene plant het dan zo dat ik uiteindelijk mag gaan remmen, dan probeer ik dat op tijd te zien en gas bij te geven zodat ik er voor naar links kan. Ik vind dat als ik ruimte maak de ander ook zo beschaafd moet zijn om mij niet klem te rijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178300789
Moest vanmorgen naar Amersfoort en had zelf ook even dat ik verkeerd keek. Normaal doe ik binnen-buiten-schouder maar vergat even naast me te kijken. Mevrouw en ik waren van de schrok bekomen :P
pi_178300942
Irritant: meneer in grote Kia die net iets te laat optrekt bij groen, net wat te langzaam rijdt terwijl er ruimte zat is, waarvan de richtingaanwijzers blijkbaar stuk waren want richting aangeven lukte hem niet. En, toen de weg tweebaans werd en ik hem voorbij kon, keurig naar rechts ging. Om -terwijl ik inhaalde- een zwabbertje naar links te maken :X Niet om in te halen, maar hij was aan het sturen met de voeten of zo. Ken uw plaats op de weg!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 14:01:05 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178301169
Ondanks dat ik autorijden nog steeds een leuke bezigheid vind lijkt het me wel goddelijk als er ooit in de toekomst daadwerkelijk zelfrijdende auto's komen.
Ik bedoel, vooral in stadsverkeer, zou het de boel zoveel efficiënter kunnen maken.
Hoe vaak ik het wel niet mee maak dat ik voor het stoplicht sta en dat er, pak 'm beet 5 a 6 auto's voor mij staan te wachten:

Ah, het wordt groen! Auto één trekt na een seconde of twee als een opa op.... auto twee volgt, auto drie volgt ook redelijk snel, maarrrrr auto 4 was net lekker even naar zn telefoon aan het kijken en merkt pas na twee a drie seconden dat de boel voor hem is gaan rijden. Vervolgens gaan auto vier en vijf met een slakkengang rijden en DAN ben ik aan de beurt! En ohh... het is alweer rood en ik kan weer twee minuten zinloos stilstaan. :{ }:|
Mega irritatie is dat voor mij persoonlijk....

Als je een automatisch systeem hebt waarbij alle auto's zodra het groen wordt meteen tegelijk optrekken heb je zo-fucking-veel meer en betere doorstroom.
Maar goed, zal nog wel even duren voor we zover zijn....
pi_178306970
Van die mensen die in een langzaamrijdende file tig keer van baan wisselen en wel zo egoïstisch en onhandig dat bij elke wisseling meerdere mensen VOL OP DE REM moeten om een aanrijding te voorkomen.... waardoor er een stuk of 40 mensen daarachter ook weer moeten remmen waarna het erg lang duurt voordat er weer gang in zit....

Bewaar de auto's en gooi dat soort mensen in de shredder :( :(
pi_178307204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ah, het wordt groen! Auto één trekt na een seconde of twee als een opa op.... auto twee volgt, auto drie volgt ook redelijk snel, maarrrrr auto 4 was net lekker even naar zn telefoon aan het kijken en merkt pas na twee a drie seconden dat de boel voor hem is gaan rijden. Vervolgens gaan auto vier en vijf met een slakkengang rijden en DAN ben ik aan de beurt! En ohh... het is alweer rood en ik kan weer twee minuten zinloos stilstaan. :{ }:|
Moest ff aan deze denken.
pi_178307432
Ik houd dan ook meestal niet teveel afstand bij het wegrijden bij groen. Als de sensoren een gat opmerken, gaat het verkeerslicht op rood, maar een constante stroom auto's kan opvallend lang doorrijden.

Da's tenminste hier in de buurt van toepassing.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178308863
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Ja dat dus!!
pi_178309192
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178310915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...
Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
pi_178312208
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178318071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:38:57 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319588
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Precies dit ja haha! :)
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:43:10 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Dit ja. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dicht op mijn voorganger rijden en zodoende houd ik ook altijd vrij ruim afstand. Maar als het druk is heb je dan inderdaad vaak van die klojo's die dan zich weer tussen de ruimte die jij hebt t.o.v. de auto voor je proppen, waardoor je alsnog tot bumperklever gedwongen word |:(
pi_178320967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178321110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178321151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
True that, maar ook dat "precies in het midden rijden" werkt natuurlijk niet als iemand achter je aan het bumperkleven is... Je moet gewoon proberen de snelheid constanter te maken en dat doe je door zelf iets minder hard te remmen en iets minder hard op te trekken, dat kan alleen als je iets grotere afstand bewaard als ze optrekken en iets rustiger remt als zij harder remmen.

Maarja volgend onderwerp :P
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178323358
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
pi_178334098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178334575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
pi_178335513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178335630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
pi_178336104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
:+ Dat zal het zijn ja haha!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
pi_178336231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

:+ Dat zal het zijn ja haha!

[..]

Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
Geloof dat ik in Polen wel eens advertenties langs de weg heb zien staan voor een 2e tacho kaart en dergelijke voor de chauffeurs. Daar in het zuiden. Geen wonder dat ze in de berm liggen.
pi_178337456
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_178337497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:46 schreef Simterklaas het volgende:
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

[ afbeelding ]
Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178337602
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
Tja, maar dat soort figuren komen zichzelf wel een keertje tegen en ik hoop omgevouwen tegen een boom.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:49:28 #138
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178339572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
pi_178343965
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 07:49 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
? Neuh, mja de hinder van een stukje minder hard rijden op een stukje snelweg is gewoon wat minder groot in Duitsland. In Nederland loont het al snel om ASAP de hele weg in 1klap snachts om te ploegen. Vrij kostbare methode waarschijnlijk.... Maar levert voor ons meer op dan voor Duitsland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178348699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
pi_178352247
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
pi_178352793
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Heb ik ook weleens gezien en voorin stond er op de rechter strook iemand met pech. Gelukkig reed ik in de baan van de tegenovergestelde richting. Maar was wel kut voor die mensen, want zelfs de sleepwagen moest eerst door de file om er te komen.
.
pi_178355479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
Ik snap dat appen op de linker rijstrook wel. Rechts zitten allemaal vrachtwagens, en als je wat harder wilt dan een vrachtwagen kun je dus beter links rijden als je niet voor je kijkt. Dan heb je in ieder geval veel minder kans om op zo'n vrachtwagen te klappen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:51:31 #144
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178355645
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
pi_178356905
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
petje in een Golf
Wat had je verwacht?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 april 2018 @ 22:58:27 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178356982
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Linksplakkers :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178377656
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Nee dat is wel prima =p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178380494
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Zelfde ervaring hier vrijdag. Ook een Golf. Zat al de hele tijd achter mij te kleven op de A27. Ik zat ook gewoon vast. Het is maar 2-baans en altijd druk daar. Niet veel later - toen ik zelf al naar rechts was gegaan met oog op het naderende knooppunt Hooipolder - zie ik meneer voor me honderden meters à 130 km/u aan vluchtstrook pakken. Onderaan de afrit stond stond ie net als ik gewoon te wachten voor de verkeerslichten. Niks mee gewonnen aan tijd. Kneus.
  zondag 8 april 2018 @ 09:02:21 #149
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178380532
Mensen in de bebouwde kom die hun auto er - ondanks geen voorrang - voor gooien en dan 150 meter verder weer af moeten slaan. Waardoor je 2 keer in korte tijd op de rem kunt voor zo'n kneus.

Als het nou heel druk is snap ik het wel, maar dit gebeurt dus ook wanneer er ruimte genoeg achter me is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178380546
Als je in Hoogvliet aankomt via de Spijkenisserbrug kom je meermaals borden tegen die aangeven dat je er maar 50 mag rijden. Het gaat dan nog om een stukje provinciale weg.

Ik ga dan ook gewoon netjes 50 rijden, maar iedereen gaat me inhalen zodra het een tweebaansweg wordt :P

Ik vroeg gisteren aan een medeweggebruiker zijn raampje open te doen en vroeg wat zijn snelheidsmeter aangaf. Bleek dus gewoon netjes 50 te zijn. Op een bepaald moment ga je echt aan je snelheidsmeter twijfelen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 09:05:23 ]
pi_178380788
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
pi_178380888
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
pi_178381075
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 09:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
pi_178381583
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Nouja, als een auto al een tijd achter een vrachtwagen hangt kun je ook antciperen dat 'ie dat nog wel ff zal blijven doen, en dus niet van het gas gaan.

Ik snap je punt wel, maar het gaat niet altijd op.

Ik anticipeer er anders op; ik zorg dat er een lege vluchtstrook met vrij zicht naast is als ik twijfel of iemand naar links gaat komen. Als dat zo is blijf ik op het gas en kan ik uitwijken als hij op het laatste moment komt.

Zelfde bij rechts blijven rijden op een 3-4 baans weg waar in het midden iemand blijft rijden terwijl ik rechts rij. Ga ik ook niet banen opschuiven maar ga ik er rechts voorbij, mits er een vluchtstrook is.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 10:40:21 ]
pi_178382210
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Ben ik het niet mee eens. Zoals al gezegd is heb je voorrang en die moet je nemen. Ik ga toch niet bij elke vrachtwagen waar iemand achter rijdt gas lossen? Dan kom ik nooit meer thuis ;)

Verder was ik nog naar Italië deze week en daar bleven ze nu echt allemaal in het midden rijden. En eentje ging mij steeds inhalen en DIRECT daarna weer gas minderen, waardoor ik weer helemaal naar links kon om in te halen en daarna ging 'ie weer harder.. Zeker 5x in een halfuur ofzo, bokirritant. Toen ik toeterend voorbij kwam zag ik 'm daarna niet meer.

In Zwitserland reed er een trike op de middelste rijstrook. Ik wilde inhalen en reed zelf op de rechter, maar kon nog ruim voor de trike dus knipperlicht aan en naar links. Gaat die trike mij inhalen en knipperlicht gebaar maken.. Raar, want die had ik gewoon gebruikt. Mijn bus doet 3x knipperen als je 'm aantikt. Maar ik ga meestal pas naar links als 'ie 1 a 2x geknipperd heeft. Dus waarschijnlijk zag hij alleen het laatste stukje, dat ik bijna op de andere rijstrook reed..
  zondag 8 april 2018 @ 12:16:33 #156
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_178383519
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 8 april 2018 @ 23:18:33 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178397871
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
ik heb zaterdag 115 km gereden zonder motorbroek, het spijt me :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 april 2018 @ 23:53:16 #158
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178398443
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2018 @ 00:32:24 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178398882
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Je situatie is niet geheel correct weergegeven. Meestal gaat het zo:
Redelijk rechte snelweg met een lege linker rijstrook. Je kan ver vooruit kijken. Op rechts een vrachtwagen en een auto erachter die daar al kilometers achter zit zonder in te halen, iets verder daarachter rijdt nog een voertuig, verder is het rustig. De auto op rechts had dus al 100.000.000.000 keer kunnen inhalen zonder ook maar iemand tot last te zijn. Op links rijdt iemand 130, lekker relaxed het hele zooitje voorbij. Precies op het moment dat de auto links BIJNA bij de auto rechts is, besluit deze, zonder knipperlicht, toch maar eens dat die nu, na 10 km achter die vrachtwagen gezeten te hebben, het wel eens tijd vindt om in te gaan halen en slingert dus zijn auto zonder te kijken en te knipperen naar links en haalt hierop de vrachtwagen met 1 tot 2 km/h verschil in. De bestuurder links had dit niet verwacht, want hij zag deze auto al langere tijd zonder enige zichtbare vorm van snelheidsverschil achter de vrachtwagen hangen. Hij moet, om een ongeluk te kunnen voorkomen, zijn auto zo'n beetje in de ABS hangen. De bestuurder die inmiddels dus ook links zit, vindt dat de auto die 130 reed wel heel dichtbij komt en trapt voor straf nog een keer zijn rem in. Tuig. Zijn achterligger kan toch ruiken dat hij NU wilde inhalen en ook nog bij de club van 70 hoort?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178400611
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:53 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Dan spoor je ook niet helemaal :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')