Dat doet de ambulance toch? Gewoon zorgen dat je zelf niet in de weg rijdquote:Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.
Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
Dan helpt grootlicht ook niet. Als ze al niet voor een ambu met loeiende sirenes aan de kant gaan waarom dan wel voor jou?quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Als ze slecht spiegelen, heeft het ook weinig zin als jij ze probeert wakker te schudden met groot licht. Dan zijn ze alleen maar geirriteerd en kijken ze weer 5 minuten niet in de spiegels. Het is handiger als ze meteen de ambulance zien, en als iemand niet reageert gaat de chauffeur van de ambulance ook wel met groot licht seinen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Dan zijn er ook nog automobilisten die een ambulance ook niet zien als ze die gewoon door de voorruit kunnen bekijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
Dat doet 95% verkeerd...quote:Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
Ik hoop dat ze er wat andere lampies in kunnen zetten dat het probleem weg is...quote:Op maandag 26 maart 2018 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
Alhoewel ik neig te zeggen dat de verantwoordelijkheid over de koplampreikwijdte bij bestuurders zou moeten liggen, leert de praktijk ons dat het wellicht geen verkeerd idee is voor fabrikanten om in te grijpen.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:07 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Niet in de mist.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
Oke.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Het is net alsof ze niet door hebben dat er links of rechts een extra strook ligtquote:Op maandag 26 maart 2018 19:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.
Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.
Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Qua zichtbaarheid voor andere weggebruikers doet het helemaal niks.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |