een zwarte BMW? Seat Ibiza? Bromscooter?quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:01 schreef DevFreak het volgende:
En ja hoor, weer een zwarte achter me na de afslag bij de Botlekbrug. Daar mag je maar 80 maar zelfs met 85 was meneer nog ontevreden en we moeten en zullen dan bumperkleven.
Vreemd ik had en zwarte die met 60 probeerde in te voegen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:01 schreef DevFreak het volgende:
En ja hoor, weer een zwarte achter me na de afslag bij de Botlekbrug. Daar mag je maar 80 maar zelfs met 85 was meneer nog ontevreden en we moeten en zullen dan bumperkleven.
!quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een zwarte BMW? Seat Ibiza? Bromscooter?
Ik ben nu telkens bang dat ik tegen iemand aan klap die de rotonde 360 graden neemt hierdoorquote:Op maandag 16 april 2018 12:53 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Er zal hier ongetwijfeld eerder over geklaagd zijn: bestuurders die bij het verlaten van de rotonde geen − of onjuist − gebruik maken van de richtingaanwijzer.
Uiteraard gaat het plaatsen van dit bericht niets uithalen, maar ik kan er nu in ieder geval weer een tijdje tegenaan.
Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2018 14:04 schreef Johnny Blaze het volgende:
Over richting geven op rotonde's gesproken, reed dit weekend achter iemand die deed de knipper naar links aan bij het oprijden van de rotonde en een fractie van een seconde voordat ze de rotonde weer af ging de knipper naar rechts aan.
Beetje vreemd.
Dan doe jij het toch perfect? Zo doe ik het ookquote:Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.
Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Doe ik altijd. Zelfde reden als Cat-astrophe.quote:Op maandag 16 april 2018 14:04 schreef Johnny Blaze het volgende:
Over richting geven op rotonde's gesproken, reed dit weekend achter iemand die deed de knipper naar links aan bij het oprijden van de rotonde en een fractie van een seconde voordat ze de rotonde weer af ging de knipper naar rechts aan.
Beetje vreemd.
Je zult maar bij de brandweer zitten en zo'n figuur uit d'r auto moeten knippen.quote:Op maandag 16 april 2018 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Lieve mevrouw in de Volvo op de A50 gisteren. Als je aankomt zonder mascara op je afspraak, dan denken mensen hoogstens "Hee, ze ziet er wat anders uit". Er is dus geen enkele reden om slingerend met 130 mascara aan te brengen achter het stuur. Echt niet.
Met zo'n mascara-streep tot halverwege d'r rug; weet je meteen waar het mis gingquote:Op maandag 16 april 2018 17:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je zult maar bij de brandweer zitten en zo'n figuur uit d'r auto moeten knippen.
"maar gelukkig had ze wel d'r mascara op"
Ik neem aan dat je niet op het allerlaatste moment wacht, waardoor degene die de rotonde op wil onnodig zit te wachten?quote:Op maandag 16 april 2018 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe ik altijd. Zelfde reden als Cat-astrophe.
Ik wissel van de linker naar de rechterrichtingaanwijzer zodra er geen zijstraten meer tussen mij en mijn beoogde zijstraat zijn.quote:Op maandag 16 april 2018 18:24 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik neem aan dat je niet op het allerlaatste moment wacht, waardoor degene die de rotonde op wil onnodig zit te wachten?
Mij is geleerd een rotonde als een gewoon kruispunt te zien qua knipperlicht gebruik. Dus wil je de eerste afslag nemen zet je je knipperlicht naar rechts voor en op de rotonde, wil je rechtdoor zet je hem naar rechts na de eerste afslag, wil je driekwart zet je hem voor de rotonde naar links en na de 2de afslag naar rechts.quote:Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd. En dan zet je je richtingaanwijzer naar links!?
Waar is dat misgegaan?
Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga. En ik zet mijn richtingaanwijzer naar rechts zodra ik op de eerstvolgende afslag de rotonde ga verlaten.
Links aangeven
Of het moet of niet, het is wel sociaal. Net als bij een kruising heb je nog steeds rechts en links. Of noem jij dat je rechts gaat, ondanks dat je de rotonde driekwart neemt? Het is gewoon handig voor de anderen om te zien dat je er nog even op blijft.quote:Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd. En dan zet je je richtingaanwijzer naar links!?
Waar is dat misgegaan?
Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga. En ik zet mijn richtingaanwijzer naar rechts zodra ik op de eerstvolgende afslag de rotonde ga verlaten.
Links aangeven
Oh, really? Jij gaat naar rechts? Draai jij je stuur maar eens naar rechts als je op de rotonde rijdt. Gaan er leuke dingen gebeuren.quote:Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd.
Echt waar, joh? Iedereen kan zien dat jij de derde zijstraat/afslag gaat nemen? Waar woon jij dan, dat iedereen daar telepatisch is?quote:Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga.
Niet nadenken.quote:Links aangeven
Ditquote:Op maandag 16 april 2018 18:40 schreef budvar het volgende:
[..]
Mij is geleerd een rotonde als een gewoon kruispunt te zien qua knipperlicht gebruik. Dus wil je de eerste afslag nemen zet je je knipperlicht naar rechts voor en op de rotonde, wil je rechtdoor zet je hem naar rechts na de eerste afslag, wil je driekwart zet je hem voor de rotonde naar links en na de 2de afslag naar rechts.
Ja ik ga naar rechts. Mijn stuur ook. Nee niet volledig, maar ik verwachtte blijkbaar onterecht dat dat voor iedereen duidelijk zou zijn.quote:Op maandag 16 april 2018 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? Jij gaat naar rechts? Draai jij je stuur maar eens naar rechts als je op de rotonde rijdt. Gaan er leuke dingen gebeuren.
[..]
Echt waar, joh? Iedereen kan zien dat jij de derde zijstraat/afslag gaat nemen? Waar woon jij dan, dat iedereen daar telepatisch is?
[..]
Niet nadenken.
Ah, daar komt de aap uit de mouw; geen rekening houden met anderen. Zat er in, natuurlijk.quote:Op maandag 16 april 2018 19:23 schreef Zorro het volgende:
En niemand hoeft vooraf te weten welke afslag ik neem.
Jawel, je leest niet. Niemand hoeft het vooraf te weten, want dat voegt niks toe. Als ik eraf ga, geef ik dat aan. En zoals gezegd, met al die bossages enzo op die rotondes ziet toch niemand er wat van,quote:Op maandag 16 april 2018 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw; geen rekening houden met anderen. Zat er in, natuurlijk.
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.quote:Op maandag 16 april 2018 19:27 schreef Zorro het volgende:
Niemand hoeft het vooraf te weten, want dat voegt niks toe.
Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.quote:Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.quote:Op maandag 16 april 2018 19:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.
ik ga even uit van de meest gangbare rotonde, met 4 afslagen.
Eerste afslag: Die ziet het want als ik daar afsla zet ik mijn richtingaanwijzer aan, en zo niet dan doe ik dat niet.
Tweede en derde afslag ZIEN me in de regel niet eens want daar staat een complete beeldentuin tussen.
Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eensquote:Op maandag 16 april 2018 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.
Bottomline is: het kost niks en anderen kunnen er iets aan hebben. Dus als er geen ander verkeer is, zal ik het ook niet doen.quote:Op maandag 16 april 2018 19:38 schreef Zorro het volgende:
Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eens
In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.quote:Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
Jammer voor ze.quote:Op maandag 16 april 2018 19:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.
Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?quote:
Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.quote:Op maandag 16 april 2018 19:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?
Het is altijd raar want ik zie niet wat jij nou doet. Vaak zijn die mensen of te laat of doen ze helemaal geen knipper naar rechts. Doe gewoon normaal en knipper alleen als je eraf gaat, dat is duidelijk voor iedereen.quote:Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.
Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.quote:Op maandag 16 april 2018 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.
Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.quote:Op maandag 16 april 2018 19:56 schreef padlarf het volgende:
Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.
Ik weet het zo net nog niet of het richting aangeven naar links voor je de rotonde oprijd wat toevoegt. Degene die tegenover je komt aangereden en je zou kunnen zien, als ze niet zoals op zoveel plekken het middendeel van de rotonde verhoogd en begroeid hebben, die ziet je aankomen, die kan nog prima de rotonde op en zal geen hinder ondervinden van jou en omgekeerd jij niet van hem/haar.quote:Op maandag 16 april 2018 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Probleem is denk ik dat iedereen zijn eigen setje regels heeft voor rotondes. Ik kan me dood ergeren als ik sta te wachten en iemand zonder richting aangeven de rotonde verlaat. Of dat pas in de laatste seconde doet, zeker als iemand meteen rechtsaf slaat en ik hem dus nooit voor de wielen zal rijden, maar toch moet wachten om dat zeker te weten.
Maar nog ergerlijker (en gevaarlijk) zijn die paar idioten die letterlijk menen: stuur naar rechts = knipper naar rechts aan, ongeacht waar ze van de rotonde af willen.
Denk je als wachtende automobilist dat je op kunt rijden omdat degene op de rotonde de knipper aanheeft naar rechts en er dus vóór jou af zal gaan. Rijdt hij driekwart.
Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotondequote:Op maandag 16 april 2018 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.
Ps. volgens de verkeersregels moet je in Nederland wel richting aangeven naar links voordat je de rotonde oprijdt. Heb ik net even opgezocht.
Ik had een andere. Nu maar even deze:quote:Op maandag 16 april 2018 20:22 schreef JaapB het volgende:
[..]
Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotonde
Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.quote:Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had een andere. Nu maar even deze:
https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html
Check, niet moeten. Maar ook niet verboden, zoals blijkbaar in Duitsland. (zegt Padlarf)quote:Op maandag 16 april 2018 20:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.quote:Op maandag 16 april 2018 20:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zie het het knipperlicht naar links aandoen meer als iets waardoor de andere mensen zien dat jij iemand bent die de knipperlicht gebruikt. Want als iemand geen knipperlicht gebruikt weet je niet of 'ie er af gaat zonder knipperlicht of met zeg maar. Als jij je knipperlicht naar links aanhebt weten ze zeker dat ze niet kunnen doorrijden. Nogmaals: gewoon sociaal dus. Al is dat tegenwoordig erg bijzonder in het verkeer, sociaal zijn.
Juist! Mijn zin liep niet helemaal lekker maar daar komt het op neer inderdaadquote:Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.quote:Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets #teamknipperquote:Op maandag 16 april 2018 21:38 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...quote:Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets #teamknipper
Geen lichten is automatisch rechtdoor volgens deze denkwijze.quote:Op maandag 16 april 2018 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten.quote:Op maandag 16 april 2018 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
Wat doe je met een rotonde waar 3 of 5 of 6 wegen op uit komen?quote:Op maandag 16 april 2018 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten.
Alarmlichten zijn voor als je dwars door het middendeel van de rotonde rijdt.
En dan goed ook.quote:Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
Gewoon hetzelfde, wat links is is links en rechts is is rechts. Altijd na jouw op een na laatste uitrit je knipperlicht aanzetten. Gewoon zodat het voor de anderen duidelijk is wat je doet. It's not that hard.quote:Op maandag 16 april 2018 22:41 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat doe je met een rotonde waar 3 of 5 of 6 wegen op uit komen?
Volgens mij hebben we daar consensus over inderdaadquote:Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
Naar rechts aangeven als je de rotonde verlaatquote:Op maandag 16 april 2018 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gewoon zodat het voor de anderen duidelijk is wat je doet.
Mooi, volgend onderwerp! We komen er wel, als nou elke automobilist dit forum even leest?quote:Op maandag 16 april 2018 22:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we daar consensus over inderdaad
[..]
Naar rechts aangeven als je de rotonde verlaat
Dit inderdaad.quote:Op maandag 16 april 2018 22:00 schreef Fer het volgende:
Of ik kom nooit op zulke overzichtelijke rotondes, maar ik kijk echt nooit naar auto’s die de rotonde oprijden. Alleen naar die er al reeds rijden richting mijn afslag.
Dit, dus. En wel een hele dikke.quote:Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
Ik heb zelf nog nooit gereden in het Verenigd Koninkrijk, maar als ik dashcamfilmpjes kijk zijn 50% van de beelden gemaakt op de rotondes daar. Wat bedoel je met 'hang in de linker'? Zoveel mogelijk naar links, ook in de strook zelf nog?quote:Op maandag 16 april 2018 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nogmaals dezelfde Ergernis; niet in je eigen baan blijven op een rotonde.
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Hoe moeilijk is het, links blijft in de linker, midden naar de middelste en rechts, naar de rechter.
Ik hang tegenwoordig maar in de linker, om de ergernis te voorkomen. Omdat mensen van zowel links als rechts niet weten dat de middelste baan voor rechtdoor is.
Nee ik blijf zelf nu maar in de linker rijstrook, omdat ik nogal geirriteerd raak als ik naar de middelste strook ga, en iemand mij weer eens afsnijd. Rij die route ongeveer iedere dag en soms 2 keer per dag, en iedere keer zal iemand mij weer afsnijden, omdat ze niet doorhebben in welke strook ze moeten blijven.quote:Op maandag 16 april 2018 23:51 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit gereden in het Verenigd Koninkrijk, maar als ik dashcamfilmpjes kijk zijn 50% van de beelden gemaakt op de rotondes daar. Wat bedoel je met 'hang in de linker'? Zoveel mogelijk naar links, ook in de strook zelf nog?
Ah ja ik snap je.quote:Op maandag 16 april 2018 23:53 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nee ik blijf zelf nu maar in de linker rijstrook, omdat ik nogal geirriteerd raak als ik naar de middelste strook ga, en iemand mij weer eens afsnijd. Rij die route ongeveer iedere dag en soms 2 keer per dag, en iedere keer zal iemand mij weer afsnijden, omdat ze niet doorhebben in welke strook ze moeten blijven.
Om die ergernis dus te voorkomen blijf ik tegenwoordig maar in de linker rijstrook, achter de slome figuren, maar heb dan tenminste niet zo'n sloom figuur dat me eventjes afsnijd.
Klopt. Eerste gaat naar Bury St Edmunds, tweede is het inmiddels afgebrande pompstation, en rechtdoor richting uiteindelijk Londen of Cambridge. Rechts naar Mildenhall, of het servicestation/McDonalds.quote:Op maandag 16 april 2018 23:55 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah ja ik snap je.
De meest linker is links + rechtdoor.
Ik had juist het tegenovergestelde vandaag: ik fietste op een voorrangsweg en kreeg geen voorrang van een bejaarde in een aftandse Japanner.quote:Op dinsdag 17 april 2018 22:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Idem voor mijn voorganger die ook (heel aardig) stopte op een voorrangsweg om een fietser te laten oversteken. Heel aardig en zo, maar ik stem mijn remgedrag af op wat ik verwacht qua verkeersgedrag. Opeens een stukje harder moeten remmen maakt het verkeer niet vloeiender.
Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer. Zo lang ze niet met mach3 voorbij blazen, maar op dezelfde snelheid mee blijven rijden, is er niets mee loos.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:25 schreef JaafkeJunior het volgende:
En dan mensen hun er nog tussen laten, begrijp ik echt niet
Eens, maar de file wordt wel langer door de mensen die zover doorrijden totdat ze niet meer met dezelfde snelheid mee kunnen rijden. Gevolg, de auto ernaast moet ruimte creëren en dus langzamer gaan rijden cq stilstaan omdat meneer/mevrouw zo nodig zoveel mogelijk auto's voorbij moet.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer. Zo lang ze niet met mach3 voorbij blazen, maar op dezelfde snelheid mee blijven rijden, is er niets mee loos.
Bron?quote:Op donderdag 19 april 2018 15:46 schreef Rode_banaan het volgende:
Wanneer moet je richting aangeven op een rotonde?
Je moet bij het verlaten van de rotonde richting aangeven naar rechts. Vaak geven bestuurders die de rotonde blijven volgen richting aan naar links. Dat is niet verplicht, maar het kan soms duidelijkheid geven voor andere weggebruikers op of rond de rotonde.
Niet in tijd, wel in kilometers. De tijd wordt bepaald door het aantal auto's wat per minuut de stremming kan passeren.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer.
daar is dit topic voorquote:
Zowel in tijd als in kilometers. Ja, de initiële file wordt niet langer in tijd, maar de vertraging voor andere mensen, die bijvoorbeeld een afrit eerder moeten hebben, wordt wel langer als je eerder in voegt en daardoor asfalt onbenut laat, waardoor de totale verloren tijd wel degelijk stijgt (alsmede de file omdat deze mensen nu ook vast staan)quote:Op donderdag 19 april 2018 16:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet in tijd, wel in kilometers. De tijd wordt bepaald door het aantal auto's wat per minuut de stremming kan passeren.
Komt me bekend voor die bronquote:Op donderdag 19 april 2018 22:39 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ik las het op de website van Veilig Verkeer Nederland.
https://vvn.nl/rotonde
Wat heb je en waar ging je naar kijken?quote:Op vrijdag 20 april 2018 14:37 schreef Qarrad het volgende:
Niet zo kleine irritatie: als vrouw naar de garage gaan en elke keer weer merken dat je niet voor vol aangezien wordt.
Vandaag proefrit gemaakt met een op alle vlakken mindere auto dan de mijne, ding bleek zelfs beschadigd. Hun bod was vierduizend piek, zesendertighonderd als ik de schade wilde laten maken ("Hoef niet hoor mevrouwtje, het is kunststof, roest niet, niet noodzakelijk dus").
Ik eerst nog heel naïef denken dat dat wel heel veel inruilwaarde was voor mijn auto. Bleek dat ze verwachtten dat ik dat ging toeleggen
Het is wel vaak zo dat vrouwen sneller iets aannemen dan mannen, niet alleen in de garage is dat. Daar weten ze heerlijk misbruik van te maken iigquote:Op vrijdag 20 april 2018 14:37 schreef Qarrad het volgende:
Niet zo kleine irritatie: als vrouw naar de garage gaan en elke keer weer merken dat je niet voor vol aangezien wordt.
Vandaag proefrit gemaakt met een op alle vlakken mindere auto dan de mijne, ding bleek zelfs beschadigd. Hun bod was vierduizend piek, zesendertighonderd als ik de schade wilde laten maken ("Hoef niet hoor mevrouwtje, het is kunststof, roest niet, niet noodzakelijk dus").
Ik eerst nog heel naïef denken dat dat wel heel veel inruilwaarde was voor mijn auto. Bleek dat ze verwachtten dat ik dat ging toeleggen
Stel je aan zegquote:Op vrijdag 20 april 2018 15:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
De vuilniswagen, die zijn luide claxon ruim 5 keer liet af gaan. Om iemand in de galerijflat te groeten
Ik schrik mij kapot, want zo claxon is behoorlijk luid. Dus je denkt direct: er is iets gebeurt. Maar nee hoor, een professionele chauffeur die zijn theorieboekje niet gelezen heeft
Heb mij direct via Messenger bij de reinigingsdiensten beklaagd: of ze dat normaal vinden, dat hun chauffeur de claxon ten onpas gebruikt.
Je moet wat als je de hele dag thuis zitquote:
Precies en die chauffeur gaat een praatje krijgen Reinigingsdiensten, zeiden ook direct dat claxon enkel bedoeld is om gevaar af te wenden.quote:Op vrijdag 20 april 2018 15:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je moet wat als je de hele dag thuis zit
Overlastquote:Op vrijdag 20 april 2018 15:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Precies en die chauffeur gaat een praatje krijgen Reinigingsdiensten, zeiden ook direct dat claxon enkel bedoeld is om gevaar af te wenden.
En hebben excuses aangeboden voor de overlast.
Is nogal herkenbaar dus ff geen details, maar het zit ongeveer zo: ik heb een klein half jaar geleden iets Duits gekocht met boel veel extra's voor 16,5k, heb er nog meer in laten zetten, goed laten onderhouden en heb er nog geen 20.000 mee gereden. En ze wilden me wijsmaken dat ie in dat (nog geen) halve jaar 8000 minder waard was geworden en die ander 12,5k moest opbrengen.quote:Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat heb je en waar ging je naar kijken?
Echt? Dat neem ik dan maar van je aanquote:Op vrijdag 20 april 2018 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel vaak zo dat vrouwen sneller iets aannemen dan mannen, niet alleen in de garage is dat. Daar weten ze heerlijk misbruik van te maken iig
De weg naar brabantquote:Op vrijdag 20 april 2018 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Belgisch verkeer gewoon.. Yuck
Je kunt beter roepen wat er wél goed is daar.
Helemaal niks dus
Je weet toch: in België krijg je het rijbewijs bij twee pakjes boter. Als er in België wegwerkzaamheden zijn, dan geld de lagere maximumsnelheid niet voor de Belg.quote:Op vrijdag 20 april 2018 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Belgisch verkeer gewoon.. Yuck
Je kunt beter roepen wat er wél goed is daar.
Helemaal niks dus
Zeker mensen met leasebakken, die niet zelf de brandstof betalen?quote:Op vrijdag 20 april 2018 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom laten dieselrijders altijd en overal hun motor draaien? Als ze ergens een kwartier zitten te bellen, als ze tanken, als ze gewoon staan te kletsen, etc. Het is totaal onnodig en asociaal.
Maar dat gaat zo lastig in de auto...quote:Op vrijdag 20 april 2018 21:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat ben ik blij dat ik zonder reclame op m’n bus rijd 😑 Spreek die gast even aan als je er last van hebt ipv z’n baas ts berichten.
Vuilniswagens rijden inderdaad erg hard..?quote:Op vrijdag 20 april 2018 22:16 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar dat gaat zo lastig in de auto...
nee. pas al je eraf gaat richtingaanwijzer gebruiken!quote:Op maandag 16 april 2018 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten.
Alarmlichten zijn voor als je dwars door het middendeel van de rotonde rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |