abonnement Unibet Coolblue
pi_178005537
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 maart 2018 @ 14:00:41 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178034637
En voor de tweede keer in één week tijd bijna op mijn voorligger geklapt omdat een mongool daarvoor besluit om uit het niets een U-bocht te maken. Dan hebben we het over een 2x2 weg waar 55 gereden wordt. De ABS itt de vorige keer met rust gehouden, maar het scheelde niet veel. Vorige keer besloot een malloot bij het optrekken naar 70 na een stoplicht spontaan te remmen.

Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178038623
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 maart 2018 @ 17:10:52 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178038690
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Ik heb meer dan 1 hersencel :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 maart 2018 @ 17:15:49 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178038784
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Met alle respect, maar België komt toch wel aardig in de buurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:19:20 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178064352
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan :?
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen! :o
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......

Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen |:(
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen :?

En dit is nog maar de top 3 van vandaag :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178064432
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:19 schreef daNpy het volgende:
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan :?
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen! :o
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......

Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen |:(
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen :?

En dit is nog maar de top 3 van vandaag :')
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja :D Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in :+
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:26:59 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178064470
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja :D Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in :+
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( :'))
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178065055
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja :D Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in :+
Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.

Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.

Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
pi_178065077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( :'))
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo :')
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:11:20 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178065444
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
Klopt idd, anders raken ze in de war.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178065458
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.

Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.

Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed :P
pi_178065499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed :P
Maar bedoel op een weg met tegenliggers ;)
pi_178065506
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Klopt idd, anders raken ze in de war.
Niks mis met een AMG en/of automaat.
pi_178065516
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar bedoel op een weg met tegenliggers ;)
Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja _O- Ook die kom je helaas weleens tegen.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 maart 2018 @ 22:47:53 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178066375
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja _O- Ook die kom je helaas weleens tegen.
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178066454
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen :P
  FOK!fotograaf zaterdag 24 maart 2018 @ 23:14:44 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178067027
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen :P
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je het probleem van degene die het moeilijk maakt ook gewoon weer zijn probleem maakt... Maargoed, grootste truc bij inhalen is zorgen dat je al met flink snelheidsverschil naar links duikt. Als een ander dan wil reageren en gas bij gaat geven heb jij hem al ingehaald.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178067385
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
  zondag 25 maart 2018 @ 00:17:35 #20
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178068082
Erg vervelend als mensen voor rotondes stil gaan staan terwijl je gelijk kan doorrijden (niemand OP de rotonde maar wel BIJ ANDERE opkomende banen). En dan raar aankijken als je op een veel trager (in zowel top als acceleratie) er vlak achter gaat staan omdat ze door kunnen.
En dan natuurlijk nog de mensen die denken dat van rechts altijd voorrang heeft, ondanks voorrangskruispunten (voorrangsweg is waar ik rij, zij de "uitrit").

Little extra info: we hebben het hier over ik op een gelimiteerde tweewieler met mooie ronde deegplakken in een koffertje achterop.
pi_178068188
Afgelopen week een woordenwisseling gehad met een oude vent in een Q7 (hoogst waarschijnlijk van de baas).
Die vond tijdens het file rijden dat hij voorrang had toen hij zijn knipperlicht aan zette om van baan te wisselen, en ik reed door omdat ik anders vol op de rem moest gaan.
Kwam het oude sukkeltje naast me rijden, raam open om even op een zeer sarcastische manier te vertellen dat ik een "keurige chauffeur" ben.
Hij vond mijn argument dat het aan zetten van een knipperlicht niet betekent dat je voorrang hebt blijkbaar niet zo interessant omdat hij vervolgens 4 auto's rechts in haalde en zonder knipperlicht verderop de auto er tussen smeet.
pi_178072082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen :P
Nouja, ik heb het regelmatig als ik in RS3 of F-type rij, dat mensen willen 'racen'. Idioot op zo'n weg.
pi_178073365
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar bedoel op een weg met tegenliggers ;)
Normaal gesproken vind ik het extreem wanneer men uit de auto stapt om anderen te confronteren met hun stommiteiten, maar in dit geval zou ik het wel kunnen begrijpen.

Voor zulke gevallen is een beetje vermogen wel fijn inderdaad.
pi_178084909
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.

Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
pi_178084965
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt.
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
  zondag 25 maart 2018 @ 20:34:00 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178084969
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.

Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
Dat doet de ambulance toch? Gewoon zorgen dat je zelf niet in de weg rijd :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178085021
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
pi_178085107
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Dan helpt grootlicht ook niet. Als ze al niet voor een ambu met loeiende sirenes aan de kant gaan waarom dan wel voor jou?
pi_178085111
Stomme automobilist die net voor mij uit de weg op schiet vanaf een parkeerplaats :(

Oeps, die schieter was ik :@ Slecht uitzicht op die plek door geparkeerde auto’s dus ik moest even gas geven om op mijn weghelft te komen en hij moest bijremmen om me die ruimte te geven. Ik hoop dat hij mijn opgestoken hand ook echt als een ‘sorry’ zag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178085301
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Als ze slecht spiegelen, heeft het ook weinig zin als jij ze probeert wakker te schudden met groot licht. Dan zijn ze alleen maar geirriteerd en kijken ze weer 5 minuten niet in de spiegels. Het is handiger als ze meteen de ambulance zien, en als iemand niet reageert gaat de chauffeur van de ambulance ook wel met groot licht seinen.
pi_178085623
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen :') Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
pi_178086897
quote:
9s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen :') Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
Dan zijn er ook nog automobilisten die een ambulance ook niet zien als ze die gewoon door de voorruit kunnen bekijken.


(Tip: ondertiteling aanzetten)
pi_178095598
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/

Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178095702
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
Dat doet 95% verkeerd...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178095738
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/

Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
pi_178095973
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/

Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
pi_178098147
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178098182
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
Ik hoop dat ze er wat andere lampies in kunnen zetten dat het probleem weg is...

En anders lekker mensen blijven verblinden met je auto toch, niks aan de hand... Dat is ook meer de reden dat ik het terug doe, in de hoop dat ze ergens over gaan nadenken.

Snap wel dat ik misschien over de grens ga van wat netjes is en wat mag maar goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178099571
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Alhoewel ik neig te zeggen dat de verantwoordelijkheid over de koplampreikwijdte bij bestuurders zou moeten liggen, leert de praktijk ons dat het wellicht geen verkeerd idee is voor fabrikanten om in te grijpen.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:07:34 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178104215
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist :')
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178104492
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:07 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist :')
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Tap tap tap
  maandag 26 maart 2018 @ 18:57:57 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178105393
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178105552
net weer een petje in zijn Polo die me inhaalde over de buslijn, nog op een kruispunt ook :(

je zou haast denken dat je iets verkeerd doet
pi_178106526
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.

Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.

Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.

8)7
.
pi_178106725
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Tap tap tap
  maandag 26 maart 2018 @ 21:05:09 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178108724
En nog steeds, zijn de Belgen ons echt zwaar de baas als het gaat om linksrijden, wát een kutvolk :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 maart 2018 @ 21:19:22 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178109186
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Oke.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 26 maart 2018 @ 21:19:57 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178109208
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.

Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.

Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.

8)7
Het is net alsof ze niet door hebben dat er links of rechts een extra strook ligt :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178111608
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
pi_178111660
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:

[..]

Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Qua zichtbaarheid voor andere weggebruikers doet het helemaal niks.

Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht, en verder kom ik alleen in bebouwd gebied ja met de auto, dus ik heb eigenlijk geen idee of het klote is int donker ;)

Wat ik wel weet is dat ik soms verblind word door de lichten van sommige mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178114094
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:42 schreef ludovico het volgende:

Maar misschien voor je eigen zicht maar de meeste snelwegen zijn wel verlicht
Volgens wikipedia niet:

quote:
In totaal is 992 km van de 2342 km autosnelweg verlicht
pi_178119332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:52 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens wikipedia niet:

[..]

Joah vooruit, daar waar ik rij dan ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178121214
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
pi_178121482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178122474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie, terwijl jullie op de de meest linker rijstrook reden, knipperlicht naar links van degene (op veilige afstand) achter jullie (die dus waarschijnlijk haast heeft) als irritant ervaren?

(Je kan daar wel een prent voor krijgen, als ik het niet mis heb)
nee, kan een reden voor zijn (familie ligt te creperen, racekak, vriendin die jurassic park scene aan het schoppen is omdat je vergeten bent de was te doen en/of huis in de fik en you name it)

ga ik wel opzij, voor mij is het een kleine moeite.

er zit wel een maar aan, men moet niet te ver gaan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie. Als het druk is en je rijdt al praktisch in colonne, dan heb ik zoiets van: "pfff, rot op joh :')", maar als het rustig is en/of er is ruimte om aan de kant te gaan, dan ga ik dat ook wel.

Het toverwoord is vooral die veilige afstand. Iemand die denkt me van de weg te drukken door zowat bij me op de achterbank te gaan hangen, kan de pot op. Ik heb een broertje dood aan bumperklevers.
oeff, das klote, stond je broertje stil en is iemand er met 140kmh in gedoken oid?
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:36 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178122644
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Gewoon met je ogen.

Vorige week nog een mafklapper meegemaakt. In colonne op de A15 vanuit Tiel richting knooppunt Ressen. Zit er een idioot in een Caddy te drukken, vervolgens haalt ie me rechts in en gooit ie em er zonder pardon tussen. Ik seinen met groot licht, krijg ik ff een braketest om m'n oren. Volgende afslag moet meneer eraf, kreeg ik nog ff de kans om naast em te rijden. Die vent schuimbekkend achter zn stuur niet te geloven. Heb em maar begroet met een ruk-gebaar.

Fijne dag achterlijke. Volgende keer peer ik em gewoon in je laadruimte. Je achterruit was toch al kapot.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178143595
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178143779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).

[ Bericht 1% gewijzigd door br00djekaas54321 op 28-03-2018 11:09:51 ]
pi_178144183
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij irritant!

Ik vraag me af of ooit iemand in een ongelukkige samenloop van omstandigheden een boete heeft gekregen voor in zo een situatie het praktisch gezien bumperkleven (totdat jij zelf snelheid verlaagt - op de een of andere manier versnellen mensen die hun wagen er op deze lompe manier ervoor gooien haast nooit, al is er de ruimte).
In Duitsland hebben ze daar camera’s voor, dus dat kan ja als het precies daar gebeurd. In NL zal de controlerende agent jou geen boete geven lijkt mij.
pi_178145388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:50 schreef Kevindinhinho het volgende:
Waar ik inmiddels een aardige hekel aan begin te krijgen zijn die mensen die denken dat als ik voldoende ruimte laat tussen mij en mijn voorganger (of mijn auto dat automatisch doet voor mij) dat dat betekent dat ik ruimte laat voor hen om zich er met hun opgefokte gedrag en bijbehorende auto en te lage snelheid tussen te proppen. Met als gevolg dat mijn auto weer meer ruimte wil laten en/of ik weer kan remmen en iedereen weer meer vertraging oploopt.
Vooral leuk als er achter je 50-100 of meer meter aan vrije ruimte is en mensen dan toch persé voor je moeten duwen.

En waarom mogen vrachtauto's inhalen op een tweebaans snelweg waar je 120-130 mag rijden? Al diverse keren fors in de remmen gemogen om half zeven 's ochtends omdat zo'n figuur even voor mijn neus gaat inhalen met 85 terwijl ik er met 130 aan kom zetten.
pi_178145601
Een irritatie van mijn kant is het nieuwe gebruik van aanduidingen op de matrixborden boven de A12.
Het was altijd simpel. Eén rood kruis boven de linkerbaan betekend 120 of 130 op de andere twee, en drie groene pijlen is drie banen met 100 km/u. Nu is er ook een tussenvorm met een rood kruis links en twee groene pijlen op de overige twee banen. Waarschijnlijk bedoeld om aan te geven dat en verderop drie banen open gaan en de snelheid verlaagd wordt, maar omdat er tussen Maarsbergen en Veenendaal geen borden staan die de snelheid aangeven, raken mensen in de war hoe snel er nu gereden mag worden.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:32:02 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178146819
Die tussenvorm zie je bij alle spitsstroken rondom het wisselmoment naar open of dicht. Als er verder geen snelheid is aangegeven dan houd je gewoon de snelheid aan die je het laatst hebt gezien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 29 maart 2018 @ 11:31:24 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178167193
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:

Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.

De nieuwerwetse verlichting zorgt hoofdzakelijk voor veel 'overlast', terwijl de voordelen maar heel beperkt zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 29-03-2018 11:41:31 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je met normale, goed afgestelde halogeenverlichting, niet genoeg kunt zien, moet je misschien je rijbewijs inleveren.
Techniek staat nu eenmaal niet stil. Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben. LED wordt steeds vaker ook al op de instapmodellen toegepast bij de premiummerken. Het biedt natuurlijk ook op esthetisch vlak de nodige voordelen voor fabrikanten.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:09:01 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178168632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:03 schreef alpeko het volgende:

Techniek staat nu eenmaal niet stil.
Maar als consument heb je een keuze.

quote:
Ik denk dat niemand kiest voor Xenon of LED omdat ze dan beter zicht hebben.
Nee, natuurlijk niet. Het is een statussymbool voor de bourgeoisie. En onvoorstelbaar dat het ooit is goedgekeurd voor de openbare weg (Xenon, dan). Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als consument heb je een keuze.
Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:15:01 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178168737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:10 schreef alpeko het volgende:

Die keuze had ik niet hoor. Zowel bij mijn vorige als huidige auto niet. Toen xenon in de business uitvoering en nu met LED in de aangeklede uitvoering.
Er is altijd een keuze. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178168745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is altijd een keuze. :)
Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 29-03-2018 13:22:25 ]
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:21:23 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178168855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is altijd een keuze. :)
Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
pi_178168870
Ik word in iedere geval niet meer verblind, sinds ik in een moderne stadsauto rij met een relatief hoge zit. In de 205 was dat wel anders....
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:23:13 #71
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178168890
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
pi_178168928
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Maar je kan wel aangeven dat je een betere uitvoering wilt echter zonder de led/xenon lampen neem ik aan? Kost hen minder en klant is blijer
Tegen meerprijs wellicht. Kost ze juist meer want ze moeten er af-fabriek een andere unit in zetten. Zo zit de dagrij-verlichting bij mij in de LED koplamp verwerkt. Als je opeens de halogeen laat plaatsen krijg je deze in de bumper erbij.
pi_178192013
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
pi_178192415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Ik denk dat dit gewoon een gevalletje dode hoek was. Die Mégane gaat inderdaad vrij abrupt naar rechts en op een rare plek (zo vlak achter die bus). Doordat 'ie zo hoekig naar rechts gaat zat 'ie denk ik vrij lang in de dode hoek. Toch had die Combo ook even beter kunnen kijken. Ik rijd ook met een bestelbus en check extra goed m'n dode hoek en doe meestal net als jij. Als het lijkt alsof iemand naar links wilt gaan ga ik pas daarna naar rechts. Liever het zekere voor het onzekere.
pi_178192515
Vandaag als fietser deelgenomen aan het verkeer.
Eerst kwam er een stadswagentje met opa erin die een hele moeilijke (lees: standaard) bocht moest maken. Ik zag hem al gefixeerd turen naar het stukje weg waar hij wilde uitkomen, zonder verder naar het verkeer te kijken dus heb hem de ruimte gegeven. Opa knalde door, heeft vast niet eens gezien dat ik er was en eigenlijk voorrang had.

Daarna ging iemand grondig gebruik maken van de ruimte op de weg. Fijn, een auto die rakelings langs je fiets rijdt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178192917
Was deze week naar Lissabon voor het werk en kwam ook een flapdrol tegen. Ik reed rustig op de cruise control de maximum snelheid, voor me reed een personen auto en die reed ook gewoon netjes door. Maar bij het inhalen van de vrachtwagen ging 'ie remmen.. Daarna ging 'ie naar rechts, terwijl hij z'n knipperlicht naar links aan deed. Naja, goed dacht ik nog.. Ik lekker er voorbij en moest uiteindelijk even een sanitaire stop maken. Daarna kwam ik dus weer achter die flapdrol en wéér hetzelfde. Remmen naast een vrachtwagen.. Als je te bang bent om in te halen doe het dan gewoon lekker niet.

En dan weer die f*cking drukte in België. Had ik 4600km gereden (van de totaal 4860km) met nagenoeg geen files. Is heel Antwerpen donkerrood op google maps.. De navi wilde zelfs via Terneuzen en Goes. Dat was overigens een verstandige beslissing want dat reed prima door en was ik nog aardig op tijd thuis ipv met 2 uur vertraging via Antwerken.
pi_178193084
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!

Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 maart 2018 @ 14:21:35 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178193141
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.

Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178193187
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
In Lissabon heb ik ook met de (huur)auto gereden: word online erg overdreven, hoe slecht ze er rijden. Maar weet wel dat ik nooit meer een auto in Lissabon zal huren!

Wat een ramp was het, om die auto af te leveren. Want de verkeersdrukte is enorm, en neemt niet bepaald af in de avonduren.
Lissabon zelf viel heel erg mee, minder chaos dan in Napels in ieder geval. Mijn verhaal was ook op de terugweg hoor, niet in Lissabon zelf.
pi_178196654
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 13:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Jammer genoeg een mooi voorbeeld van een ongeluk dat eigenlijk niet had mogen gebeuren:

http://www.dumpert.nl/med(...)kertje_op_de_a2.html

Nu kan ik me voorstellen dat mensen die haast hebben zich ergeren aan degene voor hen die niet even snel een rijstrook naar rechts gaan, maar wanneer ik dus voor je rijd en even wacht met het opschuiven van een rijstrook naar rechts (op een baan met meer dan twee rijstroken) is het bijna altijd om dit soort situaties te voorkomen.

Nu kan het de bestuurder die een rijstrook naar rechts opschoof verweten worden dat slechts één keer je richtingaanwijzer laten knipperen vlak voordat je van rijstrook wisselt niet bepaald handig is, maar de kans is redelijk dat ondanks het 'goed' gebruik maken van je knipperlichten degene die van twee rijstroken rechts eentje naar links opschuift - de rijstrook waar ook jij naar opschuift - je niet in de gaten heeft. (Ik ben er vrij zeker van dat het bewijs daarvan meerdere malen in deze reeks te vinden is). Ook zou je kunnen zeggen dat de reactie wellicht extreem was. En ik neem aan dat de bestuurder bang was de afslag te missen, anders zie ik niet in waarom je jezelf tot bumperklever maakt.

Wellicht dat als de bestuurder die naar links opschoof zijn nek en oogballen kon bewegen er ook niets had plaatsgevonden, maar dat is een ander verhaal.

Nu verwijt ik de Caddy hier niet van, maar in verband met dit soort situaties is het ook irritant dat wanneer je een rijstrook opschuift naar rechts, degene achter je, die jou wilt inhalen, al min of meer naast je rijdt terwijl jij niet eens volledig van rijstrook hebt gewisseld. Uiteraard is het terecht irritant wanneer degene voor je, terwijl jij vaart wilt maken, onnodig langzaam van rijstrook wisselt, maar af en toe gebeurt het met een reden.

En dat is waarom ik hoop dat vogels als mikpunt (de auto's van) bumperklevers zullen nemen.
Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 02:32:59 #81
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178207247
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Megane is gewoon een mongool. Gaat plotseling naar rechts, danwel laat zich intimideren door de snel achterop komende bestelwagen. Ziet ieder geval niet dat de rechter auto al richting aan had.
Dat is inderdaad de reden dat ik liever niet een baan opschuif ter hoogte van een andere auto. Als je vanaf de A12 komende vanuit Utrecht afslag Voorburg wilt pakken is ook wel een mooi stukje ritsen. Ik moet twee banen opschuiven, en die banen willen op mijn baan. Blij dat ik daar voor mijn werk niet meer heen hoef.

Zonet tussen 01:00 en 02:00 wel rustig kunnen rijden, keertje afgesneden door een Brit die toch wel de A2 op moest, en iemand die veel te hard reed maar het toch nodig vond dit te doen op dezelfde strook als waar ik een vrachtwagen inhaalde inclusief groot licht naar mij en mijn voorganger 300m verderop :|W was een driebaans. Beetje lastig in te schatten dat hij 160 reed. Ook mensen die gas geven terwijl je ze inhaalt ... nouja, als je er op let is elke rit een hel.

Utrecht (bij Kanaleneiland) is ook niet heel overzichtelijk meer op dit moment ontdekte ik. Volgens mij heb ik over de busbaan gereden, maar door al die pionnen etc was ik even de weg kwijt.
pi_178207757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Mensen op de rechterbaan die een aaneengesloten treintje van vrachtwagens, auto's en busjes creëren... 1km voor de afrit zet je de inhaalactie in om dat 80km rijdende treintje in te rijden, maar eenmaal bij de afrit is het nog een hoop gehannes om er überhaupt tussen te komen.

Uiteraard met de bijbehorende lamlullen die met 85 dat treintje inhalen en lamlullen die op de linker baan eveneens geen enkele ruimte laten.
Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178208487
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso mensen in een personenauto die vrachtwagens inhalen met 1 kilometer snelheidsverschil. Viel me vorige week tegen hoe vaak je dat tegenkomt.
Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
.
pi_178212478
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
pi_178241569
Nabij Almere rechts inhalen met 50 meter ruimte aan de rechter kant terwijl je mij dan ook nog eens afsnijdt, boven de toegestane snelheid etc... Tering idioot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178241782
Op een provinciale weg (80km/h even naar 50 km/h) achter een auto zitten die linksaf moet... Hoezo de voorsorteerstrook in t midden(die was er) gebruiken? Nee hoor, gewoon op 'mijn' rijstrook hard afremmen zonder richting aan te geven...

Zucht...mensen...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 1 april 2018 @ 22:45:31 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178246750
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Nieuwe GROTE ergernis bij mij: je gaat netjes een baan naar rechts voor iemand die eraan komt en wat doet meer/mevrouw, niet inhalen maar precies linksachter in je dode hoek gaan hangen jouw snelheid matchend.....ga er dan voorbij......
Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178250286
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik rij vaak op een 100km weg 100-102 op de gps. Sommige vrachtwagens halen op de begrenser maximaal 90-91. Als je dan gaat inhalen lijkt het voor iemand die met 115 aan komt rijden ook alsof het niet opschiet.
Nee nadat je aan bent komen rijden en de auto gewoon naast de cabine van de vrachtwagen blijft rijden. Was trouwens op de A1 op een stuk waar je 120 mocht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178253396
Mensen die gaan seinen omdat ze er niet tussen worden gelaten, terwijl er achter een zee van ruimte is.

Ga weg, opgewonden standje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 2 april 2018 @ 17:42:18 #90
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178260815
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:21 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet een mindere uitvoering nemen omdat je geen xenon of led wil?
Ik koop of lease geen nieuw, dus voor mij is er nog plenty keuze. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 17:46:02 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178260918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef alpeko het volgende:

Wel een steeds beperktere. Ik wens je over 10 jaar veel succes met het kopen van een nieuwe auto ;) 100% zeker dat alles dan LED is. Halogeen is geweest.
Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend. Had onlangs een nieuwerwetse auto mee van de dealer en tijden een avondrit waren de spiegels ongeveer 90% van de tijd 'verduisterd'. Dat zegt toch wel iets. En om nou te zeggen dat ik door de xenon-verlichting zo ontzettend veel meer zag.....

Maak van die 10 jaar maar enkele jaren. Ik zie dat bijv. een licht geupgrade Picanto (DynamicPlus) ook al full LED is. Nu staat me bij dat jij van de klassiekere auto's was, dus dan heb je dat probleem nog niet zo.
[/quote]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:29:31 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261659
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Yes, I know. Hoop alleen wel dat er dan iemand wakker is geworden bij de overheid of rdw en de toegestane hoeveelheid kelvin voor voor xenon/led heeft begrend.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Bij LED moeten ze gewoon een max 3000 of 3500 kelvin invoeren. Dan zit je in de buurt van standaard halogeen.
Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:32:46 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261712
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2018 18:29 schreef AchJa het volgende:

Jij wil de kleurtemperatuur begrenzen?
Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:37:45 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178261769
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Beter voor de veiligheid. Als we over 15 jaar allemaal met led-verlichting met 8000k rondrijden, dan ziet niemand meer iets. 3500k is mooi. Zit je een beetje in de buurt van halogeen.
Ben je niet in de war met lumen?
  maandag 2 april 2018 @ 18:38:43 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261783
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

Ben je niet in de war met lumen?
Nope.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178262772
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kleine variatie daarop: op je allervriendelijkst even naar rechts gaan omdat iemand achter je zit, er rijden langzamere mensen rechts een stukje verderop. En dat die ander dan exact met zo'n snelheidsverschil inhaalt dat hij naast je hangt op het moment dat je weer naar links moet :r Ik zie het meestal wel aankomen en gooi hem dan op tijd weer ervoor maar toch, denk eens na.

Als je dan de keer erna naar rechts gaat halen ze steevast wel met een fatsoenlijk snelheidsverschil in.
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
pi_178263613
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met lumen?
De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.

Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 april 2018 @ 20:55:42 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178264791
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:09 schreef Ridocar het volgende:

De lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, als het licht maar de goede kant op schijnt.
Precies. Het grootste probleem zijn slecht afgestelde koplampen. Ook de kleurtemp maakt weinig uit.

quote:
Overigens ben ik ook voorstander van een kleurtemperatuurbegrenzing in plaats van de benamingen "wit" en "geel" als in het voertuigreglement. Het wit schurkt al gauw tegen blauw aan.
Dat verschijnsel noemen ze ook wel optisch wit.
pi_178265050
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Tja ik doe precies hetzelfde. Ik ga naar rechts, maar als je geen gang maakt om in te halen, ga ik weer terug naar links.
.
pi_178268765
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
pi_178268898
Was 4300K niet de beste kleur? Alles erboven leverde minder zicht. En alles eronder ook.

Verder ligt het vooral aan de afstelling..
Bepaalde merken zijn kut, met de Nissan Qashqai stipt op 1.. Mercedes komt daarna..

Bij de Qashqai is het in mijn (automatisch dimmende) binnenspiegel een kermis. Het lijkt serieus of er een politie of ambulance aan komt.
En als tegenligger is de Qashqai zwaar verblindend.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 3 april 2018 @ 00:03:00 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178269044
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Was 4300K niet de beste kleur? Alles erboven leverde minder zicht. En alles eronder ook.

Verder ligt het vooral aan de afstelling..
Bepaalde merken zijn kut, met de Nissan Qashqai stipt op 1.. Mercedes komt daarna..

Bij de Qashqai is het in mijn (automatisch dimmende) binnenspiegel een kermis. Het lijkt serieus of er een politie of ambulance aan komt.
En als tegenligger is de Qashqai zwaar verblindend.
Peugeot heeft er ook een handje van is me opgevallen.
pi_178272095
Mensen die als ze een rijbaan opschuiven eerst nog een half uur op het midden van twee banen rijden verdienen ook een nekschot.
pi_178283588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 08:44 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die als ze een rijbaan opschuiven eerst nog een half uur op het midden van twee banen rijden verdienen ook een nekschot.
:D

Reed gisteren richting Dordrecht en daar was een witte Audi die tweemaal door de dubbele doorgetrokken streep heen ging... aso :r
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:14:22 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178284135
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:55 schreef AchJa het volgende:

Ook de kleurtemp maakt weinig uit.
Tuurlijk maakt dat uit. 6000K-7000k is de kleurtemp van de zon midden op de dag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:23:04 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178284321
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 23:43 schreef Donderkonijn het volgende:

Ha, een paar honderd paarden onder de motorkap helpt geen snars als jij netjes rijd tegen idioten. Trust me , i know. Het enige wat dat doet als je dan je gaspedaal intrapt is die frusti's nog kwader maken omdat ze je niet bij kunnen houden met hun standaard leasebak. Dan MOETEN ze er kost wat kost toch nog voorbij al ben je al lang weg, met alle gevolgen voor de bestuurders achter je van dien. Er zijn echt veel mensen die het niet kunnen hebben als je bij ze wegrijd. Beter gewoon een baantje naar rechts gaan en drama voorkomen. Bovendien heb je er bijna nergens de ruimte voor, en mensen voor je willen zich nog wel eens de tering schrikken als jij ineens achterop komt met een behoorlijk snelheidsverschil.
Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178285270
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar je kunt dan toch gewoon even acceleren naar de snelheid van degene achter je totdat je voorbij de voertuigen bent die je wilde inhalen? Ga je daarna naar rechts, laat je snelheid weer teruglopen tot waar jij wil en iedereen is blij. Doe ik bijna altijd.
Ik ook, ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt. Vroeger wel eens gedaan toen ik wat jonger was, naar rechts gaan met een stukje vrij baan en dan gewoon, nou maar eens kijken hoe hard jij durft/kan dan. Doe ik nu niet meer, te onzinnig.
  dinsdag 3 april 2018 @ 20:25:50 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178286055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:01 schreef Donderkonijn het volgende:

ik probeer alleen te geven dat echt gebruik maken van de paar 100 pk's die je meer hebt vaak als een rode bewegende lap op een stier werkt.
Soms vragen ze er gewoon om. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178297541
Ik doe dat ook, als ik ruimte heb gemaakt waar niks mee gedaan wordt ga ik weer naar links. Heb eigenlijk nooit gemerkr dat diegene dan gefrustreerd raakt. Ik houd wel netjes de afstand in de gaten, zodat het niet meteen een bumperklever wordt.
  woensdag 4 april 2018 @ 13:20:15 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178300308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 10:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik doe dat ook, als ik ruimte heb gemaakt waar niks mee gedaan wordt ga ik weer naar links. Heb eigenlijk nooit gemerkr dat diegene dan gefrustreerd raakt. Ik houd wel netjes de afstand in de gaten, zodat het niet meteen een bumperklever wordt.
heel bekend idd.. Ga je naar rechts om iemand voorbij te laten, gaan ze dat zodanig op hun elf-en-dertigst doen dat jij jezelf klem gaat rijden op de volgende slowmo.. Tikkie terug Jaap -> en weer ervoor; dan maar niet eh :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 april 2018 @ 13:28:47 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178300462
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd, maar aangezien dit een veelvoorkomende situatie is leek dit me wel het bespreken waard.

Vind je niet dat als je eenmaal een rijstrook naar rechts bent gegaan waarna je overduidelijk ingehaald gaat worden, jij degene achter je dan ook ongehinderd moet laten inhalen? Nu weet ik uiteraard niet om wat voor situaties het bij jou ging, maar bij een auto 'ervoor gooien' denk ik toch gauw aan situaties waarbij er eigenlijk geen (veilige) ruimte voor jou op de rijstrook links is.

Nu is het vervelend wanneer men snelheid kwijtraakt, dus persoonlijk zou ik het wel kunnen begrijpen als je pas na de langzame voertuigen ruimte zou maken, maar wanneer je ruimte maakt en vervolgens weer vlak voor me - met de nadruk op vlak - je wagen ervoor gooit is dat ook vervelend!

Tenzij je een paar honderd paarden onder de motorkap hebt en daarmee min of meer zelf ruimte kunt creëren!
Dat 'ervoor gooien' moet je niet zien als vlak ervoor ;) Dat doe ik niet. Maar als ik iemand ruim de tijd/afstand geef om mij in te halen en diegene plant het dan zo dat ik uiteindelijk mag gaan remmen, dan probeer ik dat op tijd te zien en gas bij te geven zodat ik er voor naar links kan. Ik vind dat als ik ruimte maak de ander ook zo beschaafd moet zijn om mij niet klem te rijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_178300789
Moest vanmorgen naar Amersfoort en had zelf ook even dat ik verkeerd keek. Normaal doe ik binnen-buiten-schouder maar vergat even naast me te kijken. Mevrouw en ik waren van de schrok bekomen :P
pi_178300942
Irritant: meneer in grote Kia die net iets te laat optrekt bij groen, net wat te langzaam rijdt terwijl er ruimte zat is, waarvan de richtingaanwijzers blijkbaar stuk waren want richting aangeven lukte hem niet. En, toen de weg tweebaans werd en ik hem voorbij kon, keurig naar rechts ging. Om -terwijl ik inhaalde- een zwabbertje naar links te maken :X Niet om in te halen, maar hij was aan het sturen met de voeten of zo. Ken uw plaats op de weg!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 14:01:05 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178301169
Ondanks dat ik autorijden nog steeds een leuke bezigheid vind lijkt het me wel goddelijk als er ooit in de toekomst daadwerkelijk zelfrijdende auto's komen.
Ik bedoel, vooral in stadsverkeer, zou het de boel zoveel efficiënter kunnen maken.
Hoe vaak ik het wel niet mee maak dat ik voor het stoplicht sta en dat er, pak 'm beet 5 a 6 auto's voor mij staan te wachten:

Ah, het wordt groen! Auto één trekt na een seconde of twee als een opa op.... auto twee volgt, auto drie volgt ook redelijk snel, maarrrrr auto 4 was net lekker even naar zn telefoon aan het kijken en merkt pas na twee a drie seconden dat de boel voor hem is gaan rijden. Vervolgens gaan auto vier en vijf met een slakkengang rijden en DAN ben ik aan de beurt! En ohh... het is alweer rood en ik kan weer twee minuten zinloos stilstaan. :{ }:|
Mega irritatie is dat voor mij persoonlijk....

Als je een automatisch systeem hebt waarbij alle auto's zodra het groen wordt meteen tegelijk optrekken heb je zo-fucking-veel meer en betere doorstroom.
Maar goed, zal nog wel even duren voor we zover zijn....
pi_178306970
Van die mensen die in een langzaamrijdende file tig keer van baan wisselen en wel zo egoïstisch en onhandig dat bij elke wisseling meerdere mensen VOL OP DE REM moeten om een aanrijding te voorkomen.... waardoor er een stuk of 40 mensen daarachter ook weer moeten remmen waarna het erg lang duurt voordat er weer gang in zit....

Bewaar de auto's en gooi dat soort mensen in de shredder :( :(
pi_178307204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ah, het wordt groen! Auto één trekt na een seconde of twee als een opa op.... auto twee volgt, auto drie volgt ook redelijk snel, maarrrrr auto 4 was net lekker even naar zn telefoon aan het kijken en merkt pas na twee a drie seconden dat de boel voor hem is gaan rijden. Vervolgens gaan auto vier en vijf met een slakkengang rijden en DAN ben ik aan de beurt! En ohh... het is alweer rood en ik kan weer twee minuten zinloos stilstaan. :{ }:|
Moest ff aan deze denken.
pi_178307432
Ik houd dan ook meestal niet teveel afstand bij het wegrijden bij groen. Als de sensoren een gat opmerken, gaat het verkeerslicht op rood, maar een constante stroom auto's kan opvallend lang doorrijden.

Da's tenminste hier in de buurt van toepassing.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178308863
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Ja dat dus!!
pi_178309192
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178310915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet niet in het midden rijden met je auto maar met constante snelheid op gepaste afstand van de voorganger, die afstand neemt af en toe omdat de voorganger geen constante snelheid rijdt...
Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
pi_178312208
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook dat wij proberen constante snelheid te rijden of in ieder geval niet te remmen. Daardoor is vrij opeens de afstand onvoldoende en moet je wel remmen. Degene achter je (die hetzelfde gedrag heeft) moet daardoor iets meer remmen en zo ontstaat de 'harmonica'. Poog je altijd in het midden te blijven dan zal jou vertraging veel eerder ingezet worden en ook veel minder heftig zijn. Als de rest ook zo reageert is de kans op uitdoven van de harmonica beduidend groter lijkt mij dan door blijven kachelen tot je serieus moet remmen.
Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178318071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie 20 auto's bumperkleven met 100 per uur met allerlei remlichtjes tussendoor.. dan hou je gewoon minstens 100 meter ook al gaat men bij jou kleven.. de kans dat ze flink op de rem gaan rammen is nabij de 100%.. dan kun je dus iets eerder en rustiger remmen en de afstand wat laten terugnemen.

Je remkracht is alleen maar lager bij grotere afstand want je hebt langer de tijd om te remmen immers.

Ook gehad met die grote afstand dat het opeens helemaal stilstond dan ben je helemaal blij dat je rem ruimte hebt... echt tering veel schade zou opgelost zijn met wat meer afstand van elkaar.
Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:38:57 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319588
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Moest ff aan deze denken.
Precies dit ja haha! :)
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 10:43:10 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178319681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Dit ja. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan dicht op mijn voorganger rijden en zodoende houd ik ook altijd vrij ruim afstand. Maar als het druk is heb je dan inderdaad vaak van die klojo's die dan zich weer tussen de ruimte die jij hebt t.o.v. de auto voor je proppen, waardoor je alsnog tot bumperklever gedwongen word |:(
pi_178320967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:52 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar dan heb je altijd nog weer die kloothommels die denken dat jij afstand houdt en zich ertussen wringen waardoor je alsnog op de rem mag gaan om weer de juiste afstand te kunnen houden. Iets met apen..
Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178321110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Joah, zielig rechtsrijden wil ik weleens blokkeren eerlijk gezegd, niet heel netjes.... Maar verder zou ik mij er niet al te druk om maken, lekker laten gaan toch?... Gaatjes dichthouden en met je voet op de rem autorijden is ook niet comfortabel.
Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_178321151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef Kevindinhinho het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Dat zorgt er echter wel voor dat het hele principe dat uitgelegd is in de video weer de prullenbak in kan omdat je dan alsnog moet remmen, daar ging mijn punt om ;)
True that, maar ook dat "precies in het midden rijden" werkt natuurlijk niet als iemand achter je aan het bumperkleven is... Je moet gewoon proberen de snelheid constanter te maken en dat doe je door zelf iets minder hard te remmen en iets minder hard op te trekken, dat kan alleen als je iets grotere afstand bewaard als ze optrekken en iets rustiger remt als zij harder remmen.

Maarja volgend onderwerp :P
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178323358
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
pi_178334098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178334575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
pi_178335513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt, frustrerend is dat. Maar dit keer was het iets anders, de politie kwam door de rettungsgasse. Grappig dat een paar Poolse heren dachten dat de rettungsgasse ook wel handig was om naar de voorkant van de file te rijden. Zucht..
'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_178335630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Deze week retourtje Tallinn, Estland gereden voor werk. Dus 4400km gereden en dan heb je wel wat irritaties :'(

In Polen stond iemand met pech op de snelweg (2 rijstroken + vluchtstrook) waar een maximum snelheid van 140km/h geldt. Geen probleem, maar hij had de linkerkant van z'n auto nog op de rechter rijstrook staan. Dat is al niet heel handig, maar hij had ook nog de deuren wagenwijd open.. Het was ook nog een 3-deurs, dus de linkerdeur stak een flink stuk uit op de rijstrook. Oh ja, alarmlichten stonden ook niet aan. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd..?

Na Warschau is het zo een beetje gedaan met de snelweg en heb je tot aan Tallinn nog zo een 900km aan provinciale weg met af en toe nog 2 rijstroken per richting. Ze hebben daar dan een vrij handig systeem voor, er zit een vluchtstrook naast. Als je ziet dat diegene achter je wilt inhalen ga je even op de vluchtstrook rijden en kan diegene er prima voorbij, zelfs met tegenliggers. Jammer dat voor mijn busje bijna niemand aan de kant wilde gaan.. En zij gaan daar heel vlak achter je rijden, dus echt kleven en dan half over de streep heen om te laten zien dat ze er voorbij willen. Maar dat doen ze dus ook op de plekken waar je geen vluchtstrook hebt.. Ik heb altijd geleerd dat je juist afstand moet houden om te kunnen zien of er een tegenligger aankomt, kun je dan geef je gas en dan pas ga je links. Zij leren dat blijkbaar anders daar.

Grappig dat ze in Polen op de snelweg behoorlijk hard rijden (vaak harder dan de toegestane 140km/h) maar dat dezelfde mensen in Duitsland met 110km/h over de middelste strook rijden terwijl er verder niemand is. Zelfs na een kleine hint (van rechts, naar links, inhalen en weer naar de rechter) blijven ze daar dan gewoon rijden. Het liefst nog met een volgeladen auto, niet afgestelde lampen en de mistlampen voor aan 'want dat staat zo stoer'.

Veel kilometers geen file gehad, maar kom je in Duitsland en serieus na 10 min. rijden compleet vast. 2 uur later werden we de snelweg afgeleid en na een halfuur binnendoor weer de snelweg op. Google maps gaf aan dat na 30km er weer een file van 1:45 uur stond.. Echt altijd zo druk in Duitsland.
Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
pi_178336104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

'Rettung' is dan ook Pools voor 'voordringen'.
:+ Dat zal het zijn ja haha!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Sowieso heb ik het idee dat in Polen verkeersregels niet echt bestaan. Wat voor werk doe je eigenlijk?
Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
pi_178336231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

:+ Dat zal het zijn ja haha!

[..]

Toch ging het over het algemeen wel goed. Wel weer wat vrachtwagens in de berm zien liggen (2x), maar goed, ook die moeten slapen :9

Ik ben koerier, ik rijd (godzijdank) alleen de buitenlandse ritjes.
Geloof dat ik in Polen wel eens advertenties langs de weg heb zien staan voor een 2e tacho kaart en dergelijke voor de chauffeurs. Daar in het zuiden. Geen wonder dat ze in de berm liggen.
pi_178337456
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_178337497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:46 schreef Simterklaas het volgende:
Kleven, toeteren terwijl ik vaart minder voor een rijbaanafzetting en we moeten wachten op de tegenliggers, vervolgens onnodig en wild inhalen vlak voor de verkeerslichten niet lang daarna. Hierop maak ik schijnbeweging naar links. Stapt dat gassie bij de verkeerslichten uit: "Wat doe je nou?!" De enige reactie die ik erop had was:

[ afbeelding ]
Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178337602
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tekort agenten int verkeer in onopvallende auto's als je het mij vraagt.
Tja, maar dat soort figuren komen zichzelf wel een keertje tegen en ik hoop omgevouwen tegen een boom.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:49:28 #138
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178339572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
pi_178343965
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 07:49 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Is dat misschien de reden dat ze ongeveer op evenveel plekken bezig zijn maar dat Duitsland een stuk meer wegen heeft liggen?
? Neuh, mja de hinder van een stukje minder hard rijden op een stukje snelweg is gewoon wat minder groot in Duitsland. In Nederland loont het al snel om ASAP de hele weg in 1klap snachts om te ploegen. Vrij kostbare methode waarschijnlijk.... Maar levert voor ons meer op dan voor Duitsland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178348699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland is constant bezig met de weg en dan altijd van die zielige stukjes..... In NL wordt er gewoon snachts een hele snelweg opnieuw geasfalteerd.
Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
pi_178352247
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
pi_178352793
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Heb ik ook weleens gezien en voorin stond er op de rechter strook iemand met pech. Gelukkig reed ik in de baan van de tegenovergestelde richting. Maar was wel kut voor die mensen, want zelfs de sleepwagen moest eerst door de file om er te komen.
.
pi_178355479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mensen die zitten te appen op de Autobahn, en dan ook nog op de linkerrijstrook zitten: er vormde letterlijk een rij auto's achter haar.
Ik snap dat appen op de linker rijstrook wel. Rechts zitten allemaal vrachtwagens, en als je wat harder wilt dan een vrachtwagen kun je dus beter links rijden als je niet voor je kijkt. Dan heb je in ieder geval veel minder kans om op zo'n vrachtwagen te klappen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:51:31 #144
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_178355645
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
pi_178356905
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
petje in een Golf
Wat had je verwacht?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 april 2018 @ 22:58:27 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178356982
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Linksplakkers :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178377656
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:19 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb wel meegemaakt dat er in Duitsland wegwerkzaamheden waren, 20 km aan 1 stuk. Maar da's natuurlijk ook maar een zielig stukje.
Nee dat is wel prima =p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178380494
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Achterlijke tokkie met petje in een Golf die rechts via de vluchtstrook inhaalt :')__! Ik reed achter een paar auto's op de linkerbaan (was rustig) en rechts reden wat vrachtauto's. Zie ik die gek ineens op mn bumper duwen, na een halve minuut naar rechts schieten en 2 auto's voor me weer van de vluchtstrook naar links schieten. Man man man :N
Zelfde ervaring hier vrijdag. Ook een Golf. Zat al de hele tijd achter mij te kleven op de A27. Ik zat ook gewoon vast. Het is maar 2-baans en altijd druk daar. Niet veel later - toen ik zelf al naar rechts was gegaan met oog op het naderende knooppunt Hooipolder - zie ik meneer voor me honderden meters à 130 km/u aan vluchtstrook pakken. Onderaan de afrit stond stond ie net als ik gewoon te wachten voor de verkeerslichten. Niks mee gewonnen aan tijd. Kneus.
  zondag 8 april 2018 @ 09:02:21 #149
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_178380532
Mensen in de bebouwde kom die hun auto er - ondanks geen voorrang - voor gooien en dan 150 meter verder weer af moeten slaan. Waardoor je 2 keer in korte tijd op de rem kunt voor zo'n kneus.

Als het nou heel druk is snap ik het wel, maar dit gebeurt dus ook wanneer er ruimte genoeg achter me is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178380546
Als je in Hoogvliet aankomt via de Spijkenisserbrug kom je meermaals borden tegen die aangeven dat je er maar 50 mag rijden. Het gaat dan nog om een stukje provinciale weg.

Ik ga dan ook gewoon netjes 50 rijden, maar iedereen gaat me inhalen zodra het een tweebaansweg wordt :P

Ik vroeg gisteren aan een medeweggebruiker zijn raampje open te doen en vroeg wat zijn snelheidsmeter aangaf. Bleek dus gewoon netjes 50 te zijn. Op een bepaald moment ga je echt aan je snelheidsmeter twijfelen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 09:05:23 ]
pi_178380788
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
pi_178380888
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
pi_178381075
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 09:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Chef, als de auto op de linkerbaan moet remmen, heeft de auto op rechts niet geanticipeerd.
Als je een bijzondere manoeuvre gaat uithalen dien je dat te doen zonder dat een ander daar last van heeft.
Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
pi_178381583
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Nouja, als een auto al een tijd achter een vrachtwagen hangt kun je ook antciperen dat 'ie dat nog wel ff zal blijven doen, en dus niet van het gas gaan.

Ik snap je punt wel, maar het gaat niet altijd op.

Ik anticipeer er anders op; ik zorg dat er een lege vluchtstrook met vrij zicht naast is als ik twijfel of iemand naar links gaat komen. Als dat zo is blijf ik op het gas en kan ik uitwijken als hij op het laatste moment komt.

Zelfde bij rechts blijven rijden op een 3-4 baans weg waar in het midden iemand blijft rijden terwijl ik rechts rij. Ga ik ook niet banen opschuiven maar ga ik er rechts voorbij, mits er een vluchtstrook is.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 10:40:21 ]
pi_178382210
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:36 schreef MrSoreto het volgende:
Ik stoor me altijd aan mensen die niet of slecht anticiperen in het verkeer, zeker op de snelweg. Als je goed anticipeert hoef je zelden te remmen op de snelweg.

Een veelvoorkomend scenario: twee banen, vrachtwagen op de rechter baan met een auto erachter. Op de linkerbaan komt een auto aangesneld, de bestuurder anticipeert niet op het feit dat de auto op de rechter baan waarschijnlijk een inhaalactie gaat beginnen en moet op het laatste moment in de ankers.
Ben ik het niet mee eens. Zoals al gezegd is heb je voorrang en die moet je nemen. Ik ga toch niet bij elke vrachtwagen waar iemand achter rijdt gas lossen? Dan kom ik nooit meer thuis ;)

Verder was ik nog naar Italië deze week en daar bleven ze nu echt allemaal in het midden rijden. En eentje ging mij steeds inhalen en DIRECT daarna weer gas minderen, waardoor ik weer helemaal naar links kon om in te halen en daarna ging 'ie weer harder.. Zeker 5x in een halfuur ofzo, bokirritant. Toen ik toeterend voorbij kwam zag ik 'm daarna niet meer.

In Zwitserland reed er een trike op de middelste rijstrook. Ik wilde inhalen en reed zelf op de rechter, maar kon nog ruim voor de trike dus knipperlicht aan en naar links. Gaat die trike mij inhalen en knipperlicht gebaar maken.. Raar, want die had ik gewoon gebruikt. Mijn bus doet 3x knipperen als je 'm aantikt. Maar ik ga meestal pas naar links als 'ie 1 a 2x geknipperd heeft. Dus waarschijnlijk zag hij alleen het laatste stukje, dat ik bijna op de andere rijstrook reed..
  zondag 8 april 2018 @ 12:16:33 #156
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_178383519
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 8 april 2018 @ 23:18:33 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178397871
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
ik heb zaterdag 115 km gereden zonder motorbroek, het spijt me :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 april 2018 @ 23:53:16 #158
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178398443
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2018 @ 00:32:24 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178398882
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 09:57 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als een auto de hele tijd achter een vrachtwagen hangt dan weet je al wat voor type het is. Een wat onzekere, en niet heel erg bekwame bestuurder. Dus dan weet je ook dat dit scenario kan gaan gebeuren.

Wat ik bedoel te zeggen, een goede automobilist anticipeert ook op fouten van een ander om zo geen onveilige situaties te laten ontstaan. Maar wat jij zegt zie je vaak, mensen die op hun strepen gaan staan, er bovenop en vol in de ankers.. onveilig en was niet nodig geweest.
Je situatie is niet geheel correct weergegeven. Meestal gaat het zo:
Redelijk rechte snelweg met een lege linker rijstrook. Je kan ver vooruit kijken. Op rechts een vrachtwagen en een auto erachter die daar al kilometers achter zit zonder in te halen, iets verder daarachter rijdt nog een voertuig, verder is het rustig. De auto op rechts had dus al 100.000.000.000 keer kunnen inhalen zonder ook maar iemand tot last te zijn. Op links rijdt iemand 130, lekker relaxed het hele zooitje voorbij. Precies op het moment dat de auto links BIJNA bij de auto rechts is, besluit deze, zonder knipperlicht, toch maar eens dat die nu, na 10 km achter die vrachtwagen gezeten te hebben, het wel eens tijd vindt om in te gaan halen en slingert dus zijn auto zonder te kijken en te knipperen naar links en haalt hierop de vrachtwagen met 1 tot 2 km/h verschil in. De bestuurder links had dit niet verwacht, want hij zag deze auto al langere tijd zonder enige zichtbare vorm van snelheidsverschil achter de vrachtwagen hangen. Hij moet, om een ongeluk te kunnen voorkomen, zijn auto zo'n beetje in de ABS hangen. De bestuurder die inmiddels dus ook links zit, vindt dat de auto die 130 reed wel heel dichtbij komt en trapt voor straf nog een keer zijn rem in. Tuig. Zijn achterligger kan toch ruiken dat hij NU wilde inhalen en ook nog bij de club van 70 hoort?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178400611
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:53 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik gun hen altijd een vangrail. :Y
Dan spoor je ook niet helemaal :{w
pi_178401330
quote:
15s.gif Op zondag 8 april 2018 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb zaterdag 115 km gereden zonder motorbroek, het spijt me :@
Foei!

Maar even serieus. Iedereen moet het voor zichzelf weten hoe dik je jezelf inpakt. Ik ga zelf altijd met motorjack, minimaal een spijkerbroek, hoge schoenen en leren handschoenen. De motorbroek laat ik ook soms achterwege, maar als ik de tijd heb trek ik 'm wel aan. Zonder helm rijden staat wmb zo'n beetje gelijk aan een doodswens.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 9 april 2018 @ 09:45:41 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178401676
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 09:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Foei!

Maar even serieus. Iedereen moet het voor zichzelf weten hoe dik je jezelf inpakt. Ik ga zelf altijd met motorjack, minimaal een spijkerbroek, hoge schoenen en leren handschoenen. De motorbroek laat ik ook soms achterwege, maar als ik de tijd heb trek ik 'm wel aan. Zonder helm rijden staat wmb zo'n beetje gelijk aan een doodswens.
Mja, het vreemde is, dat er gewoon helemaal niks verplicht is in ons veelal overgereguleerde landje.. Helm op and you're good to go :') Normaliter rijd ik altijd met alles, zeker als ik snelweg ga rijden, maar ik kwam er achter dat ik één broek niet meer pas, en de andere was na de laatste crash te ver heen om nog veilig-veilig te zijn.
Ik dacht 'even' de nieuwe versie van mijn pakkie te scoren bij Termaat, maar die had natuurlink precies weer de goede maat in huis, en ik moest toch die motor ophalen. Had binnendoor kunnen rijden, maar goed bekeken loop je dan meer risico (kruisingen, rotondes e.d.) als immer gerade aus op de snelweg.. Alleen als je onderuit gaat op de snelweg heb je wel een probleem.
Ik had wel gewoon laarzen, motorjas en handschoenen aan, dus ik was niet ónbeschermd, maar toch voelt het raar om te rijden zonder broek.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178408064

Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
  maandag 9 april 2018 @ 15:36:16 #164
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408102
^^ Delft? Dan kan ik het me voorstellen. Delftenaren zijn eenmaal asociale chauffeurs :p
  maandag 9 april 2018 @ 15:36:24 #165
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178408106
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
Ik zie op die foto geen enkele auto die zijn best heeft gedaan op zijn parkeerkunsten.

Scheelt wel dat dit geen vakken zijn waar ze zij-aan-zij staan. Dan heb je er driemaal zoveel nodig.
pi_178408153
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:36 schreef sven_engelen het volgende:
^^ Delft? Dan kan ik het me voorstellen. Delftenaren zijn eenmaal asociale chauffeurs :p
Nee: Kerkrade en ik kan echt geen enkel begrip voor dit soort parkeerkunsten opbrengen. Kijk die andere auto's staan gewoon netjes geparkeerd.

Die lege ruimte in midden, is het gevolg dat daar eerst een andere auto stond. Maar het feit is: dat hier enorm veel parkeergelegenheid is.
  maandag 9 april 2018 @ 15:45:50 #167
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408303
Heeft Kirchroa ook van die commieflats ja? Hoe asociaal is die buurt? :P
pi_178408351
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:45 schreef sven_engelen het volgende:
Heeft Kirchroa ook van die commieflats ja? Hoe asociaal is die buurt? :P
Best wel asociaal helaas :(
  maandag 9 april 2018 @ 16:04:53 #169
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178408658
Verwacht niet anders :P
pi_178408771
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Parkeren is moeilijk: hartstikke veel plaats, maar de zwart/blauwe auto parkeert gewoon alsnog heel asociaal.

En de DPD, die kan natuurlijk de bus stoppen langs de straat i.p.v. dubbelparkeren. Maar daar kan ik nog begrip voor opbrengen, want die werken voor een appel en ei.
Waar ik zie het probleem niet.
.
pi_178408807
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Waar ik zie het probleem niet.
Kijk nog eens goed dan: de auto achter de groene auto, staat half op de rijbaan en half in het parkeervak.
pi_178409003
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:11 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed dan: de auto achter de groene auto, staat half op de rijbaan en half in het parkeervak.
Op basis van die foto zou ik denken dat die auto geparkeerd wordt of net wegrijdt.
pi_178409027
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:21 schreef Light het volgende:

[..]

Op basis van die foto zou ik denken dat die auto geparkeerd wordt of net wegrijdt.
Maja, dat is dus niet zo: die stond zo geparkeerd.
pi_178409742
Handrem vergeten? Zat hij er nog in?
.
  maandag 9 april 2018 @ 21:18:13 #175
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_178415160
Zonnetje scheen afgelopen weekend en dus zijn de tokkiewielrenners weer allemaal hier bij ons in het zuiden des lands om terreur te zaaien op de weg. Ook motorrijders die vol over een doorgetrokken streep in een bocht naar rechts inhalen trouwens. Heerlijk. ^O^
Flesje bier
pi_178416020
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:18 schreef Gezicht het volgende:
Zonnetje scheen afgelopen weekend en dus zijn de tokkiewielrenners weer allemaal hier bij ons in het zuiden des lands om terreur te zaaien op de weg. Ook motorrijders die vol over een doorgetrokken streep in een bocht naar rechts inhalen trouwens. Heerlijk. ^O^
Wielrenners kunnen wel echt irritant zijn ja. Vooral als ze in de stad fietsen: rood licht? WELK ROOD LICHT! Had 1x dat ik rustig met m'n werkbus door de stad reed en afsloeg naar rechts. Ik had groen licht, fietspad parallel aan de weg had rood licht. De wielrenners kwamen van de tegengestelde richting. Ik had dus gewoon voorrang maar die wielrenners wilden doorrijden. Maar ik reed ook door.. 1 wielrenner moest zo hard remmen dat 'ie over z'n stuur vloog :'( Ik stond overigens nog net op tijd stil mochten ze wel doorgereden zijn..
  maandag 9 april 2018 @ 23:14:32 #177
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178417782
Vandaag reed ik terug uit Roermond. Oh. Afrit Venlo-Zuid is dicht lekker dan... Dan keren we bij Blerick om das toch nog geen 500m verder :P
pi_178419356
Hier heb je af en toe zo'n kluit wielrenners en dan rijdt er een busje naast met zo'n zwaailicht erop. En dat ding rijdt dus maar 30-35. Op de provinciale weg.
Pas bij kruisingen en rotondes wordt het doel van zo'n busje duidelijk: die gaat gewoon vrij baan staan maken voor die zwetende vijftigers in hun spandex.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178421699
Gister een complete idioot gezien in hoofddorp
ambulance met zwaailichten + geluid kwam eraan, is een 1 baans weg maar meneer weigerde aan de kant te gaan! Dan verdien je eigenlijk gewoon een nekschot met een kettingzaag
pi_178421762
Bestuurder van de BCC die een parkeer/stop verbod negeert: spreek ik hem aan, reageert ie dat ie niet parkeert. Ik ze uitgelegd, dat je er ook niet laden en lossen mag.

Sowieso irritant voor voetgangers: word je plotseling het voetpad geblokkeerd. Oh ik bedoel dat bord met die X. Bij die met \ zouden wel hebben mogen lossen en laden.
pi_178421807
quote:
9s.gif Op zondag 8 april 2018 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
En de eerste motormongool is ook alweer gespot.

Zonder helm, T-shirt spijkerbroek en gympen zijn vast wel afdoende... :X
-O-
In veel andere landen is dat volkomen normaal. Dus zo vreemd is dat niet. Alleen wel gevaarlijker Ja.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:12:35 #182
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_178421939
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 04:58 schreef Ridocar het volgende:
Hier heb je af en toe zo'n kluit wielrenners en dan rijdt er een busje naast met zo'n zwaailicht erop. En dat ding rijdt dus maar 30-35. Op de provinciale weg.
Pas bij kruisingen en rotondes wordt het doel van zo'n busje duidelijk: die gaat gewoon vrij baan staan maken voor die zwetende vijftigers in hun spandex.
Mooi naast die wagen gaan staan zodat ze jou en de auto mogen gaan ontwijken dan mogelijk? Hebben ze er nog niks aan
pi_178422045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:58 schreef JaafkeJunior het volgende: Dan verdien je eigenlijk gewoon een nekschot met een kettingzaag
Hoe gaat dat in zijn werk, een nekschot met een kettingzaag?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178422080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bestuurder van de BCC die een parkeer/stop verbod negeert: spreek ik hem aan, reageert ie dat ie niet parkeert. Ik ze uitgelegd, dat je er ook niet laden en lossen mag.

Sowieso irritant voor voetgangers: word je plotseling het voetpad geblokkeerd. Oh ik bedoel dat bord met die X. Bij die met \ zouden wel hebben mogen lossen en laden.
Ik zou me niet overal mee bemoeien als iemand zich niet aan de regeltjes houdt.

Zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Deal with it. Ga eens in Parijs rondrijden bijvoorbeeld. Dan ben je daarna weer even genezen.

Als je echt de verkeerde tegenkomt heb je een mes tussen je ribben hangen.
pi_178422106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bestuurder van de BCC die een parkeer/stop verbod negeert: spreek ik hem aan, reageert ie dat ie niet parkeert. Ik ze uitgelegd, dat je er ook niet laden en lossen mag.

Sowieso irritant voor voetgangers: word je plotseling het voetpad geblokkeerd. Oh ik bedoel dat bord met die X. Bij die met \ zouden wel hebben mogen lossen en laden.
Je hebt wel gelijk hoor, maar als je de termen juist wilt hebben moet je spreken van een stilstandverbod. Stoppen is om verkeerstechnische redenen, zoals een file of verkeerslicht, stilstand is alles dat niet onder stoppen of parkeren valt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_178422394
Laat die gasten lekker hun werk doen. Als ze een boete krijgen is dat toch hun probleem. Snap wel dat ze niet met een wasmachine 10 blokken willen lopen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2018 @ 10:48:42 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178422486
Parkeren is volgens de wet: 'het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van goederen, op binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten waarop dit doen of laten niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden.'

Onder laden en lossen verstaat de wet 'het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.'

Is gewoon legaal wat ze doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178422554
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bestuurder van de BCC die een parkeer/stop verbod negeert: spreek ik hem aan, reageert ie dat ie niet parkeert. Ik ze uitgelegd, dat je er ook niet laden en lossen mag.

Sowieso irritant voor voetgangers: word je plotseling het voetpad geblokkeerd. Oh ik bedoel dat bord met die X. Bij die met \ zouden wel hebben mogen lossen en laden.
Kansloos, die twee voetgangers die een paar meter om moeten lopen hebben daar nauwelijks last van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 10:54:40 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:02:23 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178422708
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:52 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Kansloos, die twee voetgangers die een paar meter om moeten lopen hebben daar nauwelijks last van.
Ik snap z'n punt wel. Zo zie ik bij werkzaamheden in smalle straten of moeilijke bochtjes ook die werklui die hun voertuigen (varierend van opleggers, tractoren en ander graafspul) gewoon ergens neerpleuren. Interesseert ze geen zak dat daar mensen met hun auto langsmoeten.
pi_178422809
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik snap z'n punt wel. Zo zie ik bij werkzaamheden in smalle straten of moeilijke bochtjes ook die werklui die hun voertuigen (varierend van opleggers, tractoren en ander graafspul) gewoon ergens neerpleuren. Interesseert ze geen zak dat daar mensen met hun auto langsmoeten.
Je gaat toch niet zeuren om het materieel wat ze nodig hebben om de weg te fixen? Bij werkzaamheden is het eenmaal niet anders, dat levert altijd overlast op en daar horen geparkeerde opleggers en dergelijke bij. Ze kunnen moeilijk elke dag met hun wals gaan forenzen lijkt mij.. ;)
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:18:32 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178422983
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je gaat toch niet zeuren om het materieel wat ze nodig hebben om de weg te fixen? Bij werkzaamheden is het eenmaal niet anders, dat levert altijd overlast op en daar horen geparkeerde opleggers en dergelijke bij. Ze kunnen moeilijk elke dag met hun wals gaan forenzen lijkt mij.. ;)

Nee, maar even netjes neerzetten als er mensen langsmoeten lijkt soms al niet in ze op te komen.

Scheef, schuin, in een bocht zicht verminderen half op de stoep met grote oplegger. Ik vraag me altijd af in welk universum ze dachten dat dat handig was.
pi_178423218
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Parkeren is volgens de wet: 'het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van goederen, op binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten waarop dit doen of laten niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden.'

Onder laden en lossen verstaat de wet 'het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.'

Is gewoon legaal wat ze doen.

Bord E2: dus laden en lossen is ook niet toegestaan, ze staan immers stil.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2018 @ 11:35:03 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178423243
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:33 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bord E2: dus laden en lossen is ook niet toegestaan, ze staan immers stil.
Ah, ik had begrepen dat er enkel een parkeerverbod geldt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178423334
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in zijn werk, een nekschot met een kettingzaag?
Een kettingzaag katapulteren.
pi_178423838
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:33 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bord E2: dus laden en lossen is ook niet toegestaan, ze staan immers stil.
Stoppen stoppen pas maar op dat ze je niet in een wasmachine proppen.
.
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:17:43 #196
476157 sven_engelen
Venlo assemble!
pi_178429667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah, ik had begrepen dat er enkel een parkeerverbod geldt.
Nooit je theorie examen gehaald nee?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2018 @ 17:26:29 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178429870
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:17 schreef sven_engelen het volgende:

[..]

Nooit je theorie examen gehaald nee?
Lees nou eens goed wat ik zeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178430270
laat maar, second thoughts.....
pi_178430307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah, ik had begrepen dat er enkel een parkeerverbod geldt.
Maakt niet uit: iedereen vergist zich weleens :)
pi_178492916
En ja hoor, weer een zwarte achter me na de afslag bij de Botlekbrug. Daar mag je maar 80 maar zelfs met 85 was meneer nog ontevreden en we moeten en zullen dan bumperkleven. :r
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:44:41 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178493552
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:01 schreef DevFreak het volgende:
En ja hoor, weer een zwarte achter me na de afslag bij de Botlekbrug. Daar mag je maar 80 maar zelfs met 85 was meneer nog ontevreden en we moeten en zullen dan bumperkleven. :r
een zwarte BMW? Seat Ibiza? Bromscooter?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 13 april 2018 @ 18:41:53 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178494502
Vanmorgen was het zicht op sommige plekken < 50 meter hier in de buurt.
Dat laat mensen echter niet hun licht aan zetten |:( Echt. lever je rijbewijs in als je zo duidelijk maakt dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178496749
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:01 schreef DevFreak het volgende:
En ja hoor, weer een zwarte achter me na de afslag bij de Botlekbrug. Daar mag je maar 80 maar zelfs met 85 was meneer nog ontevreden en we moeten en zullen dan bumperkleven. :r
Vreemd ik had en zwarte die met 60 probeerde in te voegen.
.
pi_178522711
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een zwarte BMW? Seat Ibiza? Bromscooter?
:D !

:Y
pi_178551046
Er zal hier ongetwijfeld eerder over geklaagd zijn: bestuurders die bij het verlaten van de rotonde geen − of onjuist − gebruik maken van de richtingaanwijzer.

Uiteraard gaat het plaatsen van dit bericht niets uithalen, maar ik kan er nu in ieder geval weer een tijdje tegenaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 april 2018 @ 14:01:54 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178552907
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:53 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Er zal hier ongetwijfeld eerder over geklaagd zijn: bestuurders die bij het verlaten van de rotonde geen − of onjuist − gebruik maken van de richtingaanwijzer.

Uiteraard gaat het plaatsen van dit bericht niets uithalen, maar ik kan er nu in ieder geval weer een tijdje tegenaan.
Ik ben nu telkens bang dat ik tegen iemand aan klap die de rotonde 360 graden neemt hierdoor :')
Gewoon helemaal geconditioneerd om schijt te hebben, niemand doet het.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178552989
Over richting geven op rotonde's gesproken, reed dit weekend achter iemand die deed de knipper naar links aan bij het oprijden van de rotonde en een fractie van een seconde voordat ze de rotonde weer af ging de knipper naar rechts aan.
Beetje vreemd.
pi_178554508
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:04 schreef Johnny Blaze het volgende:
Over richting geven op rotonde's gesproken, reed dit weekend achter iemand die deed de knipper naar links aan bij het oprijden van de rotonde en een fractie van een seconde voordat ze de rotonde weer af ging de knipper naar rechts aan.
Beetje vreemd.
Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde :D
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.

Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178556791
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde :D
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.

Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Dan doe jij het toch perfect? Zo doe ik het ook :P
  maandag 16 april 2018 @ 17:18:35 #210
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178557622
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:04 schreef Johnny Blaze het volgende:
Over richting geven op rotonde's gesproken, reed dit weekend achter iemand die deed de knipper naar links aan bij het oprijden van de rotonde en een fractie van een seconde voordat ze de rotonde weer af ging de knipper naar rechts aan.
Beetje vreemd.
Doe ik altijd. Zelfde reden als Cat-astrophe.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178557771
Volgens mij bedoelt Johnny dat diegene heel laat pas het knipperlicht naar rechts aan deed. Ik doe het inderdaad ook als ik de laatste afrit heb gehad voor de afrit die ik moet hebben.
  maandag 16 april 2018 @ 17:30:49 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178557858
Lieve mevrouw in de Volvo op de A50 gisteren. Als je aankomt zonder mascara op je afspraak, dan denken mensen hoogstens "Hee, ze ziet er wat anders uit". Er is dus geen enkele reden om slingerend met 130 mascara aan te brengen achter het stuur. Echt niet. :*
pi_178558088
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Lieve mevrouw in de Volvo op de A50 gisteren. Als je aankomt zonder mascara op je afspraak, dan denken mensen hoogstens "Hee, ze ziet er wat anders uit". Er is dus geen enkele reden om slingerend met 130 mascara aan te brengen achter het stuur. Echt niet. :*
Je zult maar bij de brandweer zitten en zo'n figuur uit d'r auto moeten knippen.

"maar gelukkig had ze wel d'r mascara op"
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 16 april 2018 @ 18:03:50 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178558492
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 17:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je zult maar bij de brandweer zitten en zo'n figuur uit d'r auto moeten knippen.

"maar gelukkig had ze wel d'r mascara op"
Met zo'n mascara-streep tot halverwege d'r rug; weet je meteen waar het mis ging :D *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178558875
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Doe ik altijd. Zelfde reden als Cat-astrophe.
Ik neem aan dat je niet op het allerlaatste moment wacht, waardoor degene die de rotonde op wil onnodig zit te wachten?
  maandag 16 april 2018 @ 18:28:39 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178558973
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:24 schreef Johnny Blaze het volgende:

Ik neem aan dat je niet op het allerlaatste moment wacht, waardoor degene die de rotonde op wil onnodig zit te wachten?
Ik wissel van de linker naar de rechterrichtingaanwijzer zodra er geen zijstraten meer tussen mij en mijn beoogde zijstraat zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 18:34:23 #217
842 Zorro
Z
pi_178559115
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd. En dan zet je je richtingaanwijzer naar links!?

Waar is dat misgegaan?

Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga. En ik zet mijn richtingaanwijzer naar rechts zodra ik op de eerstvolgende afslag de rotonde ga verlaten.

Links aangeven :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  † In Memoriam † maandag 16 april 2018 @ 18:40:25 #218
231686 budvar
budvar
pi_178559249
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd. En dan zet je je richtingaanwijzer naar links!?

Waar is dat misgegaan?

Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga. En ik zet mijn richtingaanwijzer naar rechts zodra ik op de eerstvolgende afslag de rotonde ga verlaten.

Links aangeven :')
Mij is geleerd een rotonde als een gewoon kruispunt te zien qua knipperlicht gebruik. Dus wil je de eerste afslag nemen zet je je knipperlicht naar rechts voor en op de rotonde, wil je rechtdoor zet je hem naar rechts na de eerste afslag, wil je driekwart zet je hem voor de rotonde naar links en na de 2de afslag naar rechts.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_178559439
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd. En dan zet je je richtingaanwijzer naar links!?

Waar is dat misgegaan?

Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga. En ik zet mijn richtingaanwijzer naar rechts zodra ik op de eerstvolgende afslag de rotonde ga verlaten.

Links aangeven :')
Of het moet of niet, het is wel sociaal. Net als bij een kruising heb je nog steeds rechts en links. Of noem jij dat je rechts gaat, ondanks dat je de rotonde driekwart neemt? Het is gewoon handig voor de anderen om te zien dat je er nog even op blijft.
  maandag 16 april 2018 @ 18:49:12 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559454
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 18:34 schreef Zorro het volgende:
Ik vind dat nou juist het meest debiele wat er is. Een rotonde. Verplichte rijrichting rechtsom. Je gaat dus naar rechts. Altijd.
Oh, really? Jij gaat naar rechts? Draai jij je stuur maar eens naar rechts als je op de rotonde rijdt. Gaan er leuke dingen gebeuren. :)

quote:
Ik zet niks aan als ik de rotonde oprijd, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet welke kant ik opga.
Echt waar, joh? Iedereen kan zien dat jij de derde zijstraat/afslag gaat nemen? Waar woon jij dan, dat iedereen daar telepatisch is? :)

quote:
Links aangeven :')
Niet nadenken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 18:57:37 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178559658
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 18:40 schreef budvar het volgende:

[..]

Mij is geleerd een rotonde als een gewoon kruispunt te zien qua knipperlicht gebruik. Dus wil je de eerste afslag nemen zet je je knipperlicht naar rechts voor en op de rotonde, wil je rechtdoor zet je hem naar rechts na de eerste afslag, wil je driekwart zet je hem voor de rotonde naar links en na de 2de afslag naar rechts.
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 19:23:31 #222
842 Zorro
Z
pi_178560366
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, really? Jij gaat naar rechts? Draai jij je stuur maar eens naar rechts als je op de rotonde rijdt. Gaan er leuke dingen gebeuren. :)

[..]

Echt waar, joh? Iedereen kan zien dat jij de derde zijstraat/afslag gaat nemen? Waar woon jij dan, dat iedereen daar telepatisch is? :)

[..]

Niet nadenken. :)
Ja ik ga naar rechts. Mijn stuur ook. Nee niet volledig, maar ik verwachtte blijkbaar onterecht dat dat voor iedereen duidelijk zou zijn.

En niemand hoeft vooraf te weten welke afslag ik neem. Zolang mijn richtingaanwijzer uit staat ga ik er niet af. En mensen die aan de overkant staan zien met die zogenaamde kunst of complete hangende tuinen van Babylon echt niet wat er aan de andere kant van de rotonde gebeurt, dus voor hen hoef ik het ook niet te doen.

En voor de mensen die me wel zien, de eerstvolgende afslag meestal dus, als ik meteen naar rechts afsla dan zet ik mijn richtingaanwijzer naar rechts bij het oprijden van de rotonde, want ik ga er immers bij de eerstvolgende gelegenheid af.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 16 april 2018 @ 19:26:09 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178560454
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 19:23 schreef Zorro het volgende:

En niemand hoeft vooraf te weten welke afslag ik neem.
Ah, daar komt de aap uit de mouw; geen rekening houden met anderen. Zat er in, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 19:27:52 #224
842 Zorro
Z
pi_178560503
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap uit de mouw; geen rekening houden met anderen. Zat er in, natuurlijk. :)
Jawel, je leest niet. Niemand hoeft het vooraf te weten, want dat voegt niks toe. Als ik eraf ga, geef ik dat aan. En zoals gezegd, met al die bossages enzo op die rotondes ziet toch niemand er wat van,
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 16 april 2018 @ 19:28:50 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178560531
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 19:27 schreef Zorro het volgende:

Niemand hoeft het vooraf te weten, want dat voegt niks toe.
Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 19:31:11 #226
842 Zorro
Z
pi_178560596
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.
ik ga even uit van de meest gangbare rotonde, met 4 afslagen.
Eerste afslag: Die ziet het want als ik daar afsla zet ik mijn richtingaanwijzer aan, en zo niet dan doe ik dat niet.
Tweede en derde afslag ZIEN me in de regel niet eens want daar staat een complete beeldentuin tussen.

Dus wie is ermee geholpen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 16 april 2018 @ 19:35:39 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178560755
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 19:31 schreef Zorro het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit voor WIE het iets toevoegt.
ik ga even uit van de meest gangbare rotonde, met 4 afslagen.
Eerste afslag: Die ziet het want als ik daar afsla zet ik mijn richtingaanwijzer aan, en zo niet dan doe ik dat niet.
Tweede en derde afslag ZIEN me in de regel niet eens want daar staat een complete beeldentuin tussen.

Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2018 @ 19:38:56 #228
842 Zorro
Z
pi_178560878
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, jij komt alleen op de rotondes bij jou in het dorp? Ik ken genoeg rotondes waar je het tegemoetkomend verkeer gewoon kunt zien. Als ik dan aangeef dat ik naar links ga, weet mijn tegenligger dat wij gaan kruisen. Kan hij zijn snelheid aanpassen. Of op rotondes met twee rijstroken, dan is het voor vrijwel iedereen handig om te weten waar je naartoe gaat.
Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eens :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_178560948
Probleem is denk ik dat iedereen zijn eigen setje regels heeft voor rotondes. Ik kan me dood ergeren als ik sta te wachten en iemand zonder richting aangeven de rotonde verlaat. Of dat pas in de laatste seconde doet, zeker als iemand meteen rechtsaf slaat en ik hem dus nooit voor de wielen zal rijden, maar toch moet wachten om dat zeker te weten.

Maar nog ergerlijker (en gevaarlijk) zijn die paar idioten die letterlijk menen: stuur naar rechts = knipper naar rechts aan, ongeacht waar ze van de rotonde af willen.
Denk je als wachtende automobilist dat je op kunt rijden omdat degene op de rotonde de knipper aanheeft naar rechts en er dus vóór jou af zal gaan. Rijdt hij driekwart. }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 april 2018 @ 19:41:54 #230
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178560972
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 19:38 schreef Zorro het volgende:

Rotondes met twee rijstrioken is wat anders, dan geef je aan dat je van rijstrook wisselt, dus dat ligt wat anders. Maar verder worden we het toch niet eens :)
Bottomline is: het kost niks en anderen kunnen er iets aan hebben. Dus als er geen ander verkeer is, zal ik het ook niet doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 19:48:40 #231
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_178561175
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hmmm, tekort aan verkeersinzicht, denk ik.
In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 16 april 2018 @ 19:49:40 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178561213
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:48 schreef padlarf het volgende:

[..]

In Duitsland mag je niet eens linksaf aangeven voor je de rotonde oprijdt.
Jammer voor ze. :)

Overigens doe ik het in de regel pas, als ik net de rotonde op rij of er al op zit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 19:52:26 #233
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_178561314
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jammer voor ze. :)
Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?
Ok stelletje hokboeren
  maandag 16 april 2018 @ 19:54:09 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178561370
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

Maar dan een beetje raar om iedereen die dat niet doet gebrek aan verkeersinzicht te verwijten, vind je ook niet?
Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178561444
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als ik de rotonde driekwart neem doe ik precies hetzelfde :D
Rotonde op met intentie linksaf te slaan (knipper als hint voor andere weggebruikers dat ik voorlopig nog wel even erop blijf en ze me niet moeten afsnijden)
Na de afslag voor rechtdoor knipper naar rechts voor de rest van de wereld zodat ze weten dat ik het feestje per volgende afslag ga verlaten.

Als je niet driekwart gaat is knipper naar links wel raar.
Het is altijd raar want ik zie niet wat jij nou doet. Vaak zijn die mensen of te laat of doen ze helemaal geen knipper naar rechts. Doe gewoon normaal en knipper alleen als je eraf gaat, dat is duidelijk voor iedereen.
  maandag 16 april 2018 @ 19:56:39 #236
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_178561447
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie heeft het over richting naar links aangeven VOORDAT je de rotonde oprijdt? Ik niet, in ieder geval.
Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 16 april 2018 @ 20:00:06 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178561565
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:56 schreef padlarf het volgende:

Excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je juist voor richting naar links aangeven was bij driekwart rond.
Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.

Ps. volgens de verkeersregels moet je in Nederland wel richting aangeven naar links voordat je de rotonde oprijdt. Heb ik net even opgezocht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 16-04-2018 20:13:43 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178561759
Mensen die exact op de km de CC aanzetten op een weg waar je kilometers niet kan inhalen en dan remmen voor elke flauwe bocht.

Vaak 60+, een stijve nek, en grijs haar.
  maandag 16 april 2018 @ 20:18:27 #239
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_178562023
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Probleem is denk ik dat iedereen zijn eigen setje regels heeft voor rotondes. Ik kan me dood ergeren als ik sta te wachten en iemand zonder richting aangeven de rotonde verlaat. Of dat pas in de laatste seconde doet, zeker als iemand meteen rechtsaf slaat en ik hem dus nooit voor de wielen zal rijden, maar toch moet wachten om dat zeker te weten.

Maar nog ergerlijker (en gevaarlijk) zijn die paar idioten die letterlijk menen: stuur naar rechts = knipper naar rechts aan, ongeacht waar ze van de rotonde af willen.
Denk je als wachtende automobilist dat je op kunt rijden omdat degene op de rotonde de knipper aanheeft naar rechts en er dus vóór jou af zal gaan. Rijdt hij driekwart. }:|
Ik weet het zo net nog niet of het richting aangeven naar links voor je de rotonde oprijd wat toevoegt. Degene die tegenover je komt aangereden en je zou kunnen zien, als ze niet zoals op zoveel plekken het middendeel van de rotonde verhoogd en begroeid hebben, die ziet je aankomen, die kan nog prima de rotonde op en zal geen hinder ondervinden van jou en omgekeerd jij niet van hem/haar.
Ga je rechtdoor zelfde verhaal.
Ga je echter van de rotonde af en je geeft dan niet op tijd je richting aan dan staat een ander daar voor de PHV te wachten. Bij mij krijgt zo iemand dan ook netjes een seintje met de claxon.

Grootste probleem is dat mensen soms te lamlendig zijn om op tijd richting aan te geven, of zoa CJS aangeeft die mensen verwachten van anderen dat ze gedachten kunnen lezen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_178562070
Ik zie het het knipperlicht naar links aandoen meer als iets waardoor de andere mensen zien dat jij iemand bent die de knipperlicht gebruikt. Want als iemand geen knipperlicht gebruikt weet je niet of 'ie er af gaat zonder knipperlicht of met zeg maar. Als jij je knipperlicht naar links aanhebt weten ze zeker dat ze niet kunnen doorrijden. Nogmaals: gewoon sociaal dus. Al is dat tegenwoordig erg bijzonder in het verkeer, sociaal zijn.
  maandag 16 april 2018 @ 20:22:18 #241
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_178562106
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben ook voor richting aangeven bij driekwart rond, maar ik doe dat niet voordat ik de rotonde op rij. Als de situatie zo is dat ik denk dat het overig verkeer er iets aan heeft, dan doe ik het op het moment dat ik de rotonde op rij.

Ps. volgens de verkeersregels moet je in Nederland wel richting aangeven naar links voordat je de rotonde oprijdt. Heb ik net even opgezocht.
Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotonde
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 16 april 2018 @ 20:37:30 #242
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178562579
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 20:22 schreef JaapB het volgende:

[..]

Je bedoelt deze link? https://vvn.nl/rotonde
Ik had een andere. Nu maar even deze:

https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 16 april 2018 @ 20:41:02 #243
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178562678
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik had een andere. Nu maar even deze:

https://auto-en-vervoer.i(...)chtingaanwijzer.html
Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 16 april 2018 @ 20:45:53 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178562842
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 20:41 schreef JDude het volgende:

[..]

Enige relevante op heel die pagina is RVV art. 55. De rest is goedbedoeld CBR geneuzel dat niets met "moeten" te maken heeft.
Check, niet moeten. Maar ook niet verboden, zoals blijkbaar in Duitsland. (zegt Padlarf)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178562932
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik zie het het knipperlicht naar links aandoen meer als iets waardoor de andere mensen zien dat jij iemand bent die de knipperlicht gebruikt. Want als iemand geen knipperlicht gebruikt weet je niet of 'ie er af gaat zonder knipperlicht of met zeg maar. Als jij je knipperlicht naar links aanhebt weten ze zeker dat ze niet kunnen doorrijden. Nogmaals: gewoon sociaal dus. Al is dat tegenwoordig erg bijzonder in het verkeer, sociaal zijn.
Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178562976
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Juist! Mijn zin liep niet helemaal lekker maar daar komt het op neer inderdaad :)
pi_178564699
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat dus. Van automobilisten die geen knipper aanzetten weet je gewoon niet of ze dat ook ooit gaan doen voordat ze de rotende verlaten. De rotondes waar ik meestal rijd zijn prima overzichtelijk (ik rijd geen Hummer) en dan zie ik ze al een halve rotonde lang aankomen. Als ik dan moet wachten tot ze net vóór mijn oprit/hun afslag hun knipper aangooien en afslaan vind ik dat toch best een kleine ergernis.
Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.
pi_178564996
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:38 schreef Light het volgende:

[..]

Maar als ze rechtdoor gaan (dus 2e afslag) dan geven ze ook geen richting aan voor de rotonde en moet je dus alsnog wachten.
Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets *O* #teamknipper
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178565076
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als we gewoon gaan afspreken dat iedereen zijn knipper aanzet vóór we een rotonde op gaan is het knipperloos rotonde betreden ook duidelijk en wacht niemand voor niets *O* #teamknipper
Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
  maandag 16 april 2018 @ 21:50:07 #250
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178565120
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:49 schreef Light het volgende:

[..]

Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
Geen lichten is automatisch rechtdoor volgens deze denkwijze.
pi_178565439
Of ik kom nooit op zulke overzichtelijke rotondes, maar ik kijk echt nooit naar auto’s die de rotonde oprijden. Alleen naar die er al reeds rijden richting mijn afslag.
.
pi_178565684
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:49 schreef Light het volgende:

[..]

Maar als ik dan rechtdoor wil (dus 2e afslag), welke knipper moet ik dan gebruiken voor de rotonde? Links? Lijkt me niet juist, ik wil rechtdoor. Rechts, idem. Alarmlichten dan maar? Of het daar duidelijker van wordt...
Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten. O+

Alarmlichten zijn voor als je dwars door het middendeel van de rotonde rijdt. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 april 2018 @ 22:41:38 #253
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_178566455
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten. O+

Alarmlichten zijn voor als je dwars door het middendeel van de rotonde rijdt. :+
Wat doe je met een rotonde waar 3 of 5 of 6 wegen op uit komen?
Ok stelletje hokboeren
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 16 april 2018 @ 22:42:21 #254
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178566472
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 april 2018 @ 22:44:02 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178566512
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
En dan goed ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178566526
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wat doe je met een rotonde waar 3 of 5 of 6 wegen op uit komen?
Gewoon hetzelfde, wat links is is links en rechts is is rechts. Altijd na jouw op een na laatste uitrit je knipperlicht aanzetten. Gewoon zodat het voor de anderen duidelijk is wat je doet. It's not that hard.
  maandag 16 april 2018 @ 22:48:36 #257
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_178566634
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
Volgens mij hebben we daar consensus over inderdaad ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

Gewoon zodat het voor de anderen duidelijk is wat je doet.
Naar rechts aangeven als je de rotonde verlaat :Y)
Ok stelletje hokboeren
pi_178566744
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2018 22:48 schreef padlarf het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we daar consensus over inderdaad ^O^

[..]

Naar rechts aangeven als je de rotonde verlaat :Y)
Mooi, volgend onderwerp! We komen er wel, als nou elke automobilist dit forum even leest? :P
  maandag 16 april 2018 @ 22:59:06 #259
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_178566863
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 22:00 schreef Fer het volgende:
Of ik kom nooit op zulke overzichtelijke rotondes, maar ik kijk echt nooit naar auto’s die de rotonde oprijden. Alleen naar die er al reeds rijden richting mijn afslag.
Dit inderdaad.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 16 april 2018 @ 23:37:37 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178567516
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde verdienen een cactus in de poeperd.
Dit, dus. En wel een hele dikke. :r
Protège moi de mes désirs.
pi_178567563
Nogmaals dezelfde Ergernis; niet in je eigen baan blijven op een rotonde.
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

Hoe moeilijk is het, links blijft in de linker, midden naar de middelste en rechts, naar de rechter.
Ik hang tegenwoordig maar in de linker, om de ergernis te voorkomen. Omdat mensen van zowel links als rechts niet weten dat de middelste baan voor rechtdoor is. |:(
  maandag 16 april 2018 @ 23:51:07 #262
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178567644
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nogmaals dezelfde Ergernis; niet in je eigen baan blijven op een rotonde.
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

Hoe moeilijk is het, links blijft in de linker, midden naar de middelste en rechts, naar de rechter.
Ik hang tegenwoordig maar in de linker, om de ergernis te voorkomen. Omdat mensen van zowel links als rechts niet weten dat de middelste baan voor rechtdoor is. |:(
Ik heb zelf nog nooit gereden in het Verenigd Koninkrijk, maar als ik dashcamfilmpjes kijk zijn 50% van de beelden gemaakt op de rotondes daar. Wat bedoel je met 'hang in de linker'? Zoveel mogelijk naar links, ook in de strook zelf nog?
pi_178567667
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:51 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog nooit gereden in het Verenigd Koninkrijk, maar als ik dashcamfilmpjes kijk zijn 50% van de beelden gemaakt op de rotondes daar. Wat bedoel je met 'hang in de linker'? Zoveel mogelijk naar links, ook in de strook zelf nog?
Nee ik blijf zelf nu maar in de linker rijstrook, omdat ik nogal geirriteerd raak als ik naar de middelste strook ga, en iemand mij weer eens afsnijd. Rij die route ongeveer iedere dag en soms 2 keer per dag, en iedere keer zal iemand mij weer afsnijden, omdat ze niet doorhebben in welke strook ze moeten blijven.
Om die ergernis dus te voorkomen blijf ik tegenwoordig maar in de linker rijstrook, achter de slome figuren, maar heb dan tenminste niet zo'n sloom figuur dat me eventjes afsnijd.
  maandag 16 april 2018 @ 23:55:06 #264
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_178567683
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:53 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee ik blijf zelf nu maar in de linker rijstrook, omdat ik nogal geirriteerd raak als ik naar de middelste strook ga, en iemand mij weer eens afsnijd. Rij die route ongeveer iedere dag en soms 2 keer per dag, en iedere keer zal iemand mij weer afsnijden, omdat ze niet doorhebben in welke strook ze moeten blijven.
Om die ergernis dus te voorkomen blijf ik tegenwoordig maar in de linker rijstrook, achter de slome figuren, maar heb dan tenminste niet zo'n sloom figuur dat me eventjes afsnijd.
Ah ja ik snap je.

De meest linker is links + rechtdoor.
pi_178567709
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 23:55 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ah ja ik snap je.

De meest linker is links + rechtdoor.
Klopt. Eerste gaat naar Bury St Edmunds, tweede is het inmiddels afgebrande pompstation, en rechtdoor richting uiteindelijk Londen of Cambridge. Rechts naar Mildenhall, of het servicestation/McDonalds.
Rechter rijstrook wilt nog wel eens rechtdoor schieten, omdat ze niet op de borden letten. Linkerrijstrook komt naar de middelste omdat ze anders een bocht moeten maken.
pi_178583266
Deze rit van 35 km was een grote ergernis. Wat ben ik blij dat ik niet meer ieder werkdag van en naar de Randstad moet. Vandaag vanuit het werk bij mijn ouders op bezoek. Ik som even op:

- Tientallen aso’s die het tankstation tussen Zonzeel en Klaverpolder gebruiken als rijbaan. Sommige hebben nog het “fatsoen” om de weg naar de parkeerplaats aldaar te gebruiken om dan meteen weer door te stoten naar de A16. Anderen rijden gewoon achterloos door het tankstation heen want dat is nu eenmaal nog korter. Dat allemaal voor wat tijdwinst. Je zou maar net als de rest in de file moeten staan.

- Vervolgens kom je bij een afgesloten strook. Linker baan is afgesloten. Komt er al meteen een Avensis met een flinke vaart hoekend mijn baan in. Ok iig richting maar dat kan netter maar ook nog gekker bleek daarna. Ik maak ruimte voor een bejaarden-Opel. Gat van zeker 10 m laat ik vallen zodat hij voor me kan invoegen. Geen richting echter. Ook geen beweging. De auto’s in mijn baan gaan rijden. Hij laat nog altijd niet merken dat ie in mijn gaatje wil. Ik rijd dus door. Dan niet. Geeft ie opeens wel gas. Haalt me in een schreeuwt me toe “o dus je gaat gewoon doorrijden?” Ik: “ik heb geen enkel idee wat je wilt doen.” Krijg ik: “moet ik soms even uitstappen” Tja kun je doen maar ook daar ga ik niet op wachten. Verderop - toen het weer doorreed - zag ik hem ook weer vrolijk zonder richting naar rechts gaan.

- Bij Dordrecht is de weg weer helemaal vrij. 3 banen. Ik rechts. Op het midden inmiddels een aanhanger die een vrachtwagen inhaalt. Op links een busje met Oost Europese slaven. Reed 80! Op 100 weg. Tja wat moet je dan. Iig maar een baan links vanwege de vrachtwagen. Maar nog een baan naar links niet. Daar hangt die bus met dezelfde snelheid als de vrachtwagen. Dus dan maar op de rem. Er achter maar geen enkel teken van leven. Weinig zin om onderdeel te worden van deze rijdende wegafzetting dus sja rechts er voorbij.

Je zou dagelijks door deze gekte moeten. Respect.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 17-04-2018 18:45:03 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:49:00 #267
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178583544
A16 is prima te doen als je niet van 9 tot 5 werkt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178587132
Ook opvallend maar geen ergernis: een auto achter me die klonk alsof er een peloton krekels onder de motorkap zat. Wat een kabaal. Ook stationair. Ze zal bij je in de straat wonen. Ja, idd... Renault
pi_178589079
Vandaag weer een stuk of 20 rotondes gehad... als je erop gaat letten zijn het er echt bizar veel :D
Met de mensen die richting aangeven: één groot feest van vloeiend in elkaar overlopende verkeersbewegingen.
Niet richting aangevers: stoorzenders }:|

Maar toppunt was toch wel de dame die OP de voorrangsrotonde stopte om een invoeger voor te laten o|O Vast aardig bedoeld, maar een achterligger die probeert aan te sluiten en anticiperen wordt er minder blij van. Dit hebben we niet zo afgesproken mensen. :N

Idem voor mijn voorganger die ook (heel aardig) stopte op een voorrangsweg om een fietser te laten oversteken. Heel aardig en zo, maar ik stem mijn remgedrag af op wat ik verwacht qua verkeersgedrag. Opeens een stukje harder moeten remmen maakt het verkeer niet vloeiender.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178590165
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Idem voor mijn voorganger die ook (heel aardig) stopte op een voorrangsweg om een fietser te laten oversteken. Heel aardig en zo, maar ik stem mijn remgedrag af op wat ik verwacht qua verkeersgedrag. Opeens een stukje harder moeten remmen maakt het verkeer niet vloeiender.
Ik had juist het tegenovergestelde vandaag: ik fietste op een voorrangsweg en kreeg geen voorrang van een bejaarde in een aftandse Japanner. o|O
pi_178593845
Gister vanuit amsterdam naar hoofddorp bij de schiphol tunnel.
Klein ongelukje gebeurt voor de tunnel dus het ging van 4 -> 3 -> 2 baans.

Hoop debielen die dan gewoon rechts blijven rijden en het aller aller aller laatste moment hun auto er tussen slingeren.

En dan mensen hun er nog tussen laten, begrijp ik echt niet
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2018 @ 23:44:23 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178612828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:25 schreef JaafkeJunior het volgende:
En dan mensen hun er nog tussen laten, begrijp ik echt niet
Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer. Zo lang ze niet met mach3 voorbij blazen, maar op dezelfde snelheid mee blijven rijden, is er niets mee loos.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 19 april 2018 @ 07:00:33 #273
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_178615227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer. Zo lang ze niet met mach3 voorbij blazen, maar op dezelfde snelheid mee blijven rijden, is er niets mee loos.
Eens, maar de file wordt wel langer door de mensen die zover doorrijden totdat ze niet meer met dezelfde snelheid mee kunnen rijden. Gevolg, de auto ernaast moet ruimte creëren en dus langzamer gaan rijden cq stilstaan omdat meneer/mevrouw zo nodig zoveel mogelijk auto's voorbij moet.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_178618293
Sowieso, als iedereen op het eerste teken van een versmalling al rechts gaat rijden, heb je zomaar een stuk van een paar honderd meter ongebruikt asfalt. Zonde! en dan vooral die eikels die dan even denken dat de mensen die doorrijden net zo lang moeten wachten als zij gedaann hebben. Waardeloos!
Het is wat.......
pi_178622581
Wanneer moet je richting aangeven op een rotonde?
Je moet bij het verlaten van de rotonde richting aangeven naar rechts. Vaak geven bestuurders die de rotonde blijven volgen richting aan naar links. Dat is niet verplicht, maar het kan soms duidelijkheid geven voor andere weggebruikers op of rond de rotonde.
pi_178623035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:46 schreef Rode_banaan het volgende:
Wanneer moet je richting aangeven op een rotonde?
Je moet bij het verlaten van de rotonde richting aangeven naar rechts. Vaak geven bestuurders die de rotonde blijven volgen richting aan naar links. Dat is niet verplicht, maar het kan soms duidelijkheid geven voor andere weggebruikers op of rond de rotonde.
Bron?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178623056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van 3km vooraf invoegen wordt de file alleen maar langer.
Niet in tijd, wel in kilometers. De tijd wordt bepaald door het aantal auto's wat per minuut de stremming kan passeren.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:00:28 #278
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_178627032
Normaal niet van de nsb praktijken maar ik heb vandaag toch het bedrijf van een chauffeur moeten bellen.
Ik kom van de A12 (vanuit Utrecht richting Arnhem),neem de afslag A50 richting Nijmegen en houd rechts aan (2 baans) met een gangetje in de bocht van 100 km/u ongeveer.
Daarna gaat het van 2 naar 3 baans waar de A50 samen komt. Middelste baan zit een andere Sprinter die ongeveer 100 tot 90 km/u gaat met niks voor hem. Zie de bui al hangen en zak iets af tot ik de chauffeur kan zien in zijn rechter spiegel,en jawel hoor,mobiel aan zijn oor. Ik zit schuin achter hem op de rechterbaan,ik zie hem in zijn spiegel (gezicht) dus hij zou mij ook moeten kunnen zien. Toch?
Chauffeur duwt zijn bus mijn baan op zonder cligno,duwt me op de vluchtstrook ondanks claxon van mijn kant,ik zit 2-derde van mijn bus langs hem.
Ik had natuurlijk redelijk hard op mijn rem kunnen gaan en het allemaal zijn gang kunnen laten gaan maar ik ben zo kots moe van bellende kloothommels achter het stuur en ik zag het aankomen..ik heb dat bedrijf gebeld met z'n kenteken..blijkt dus vaker voor te komen bij die bus.

tl;dr..bellende onoplettende etters en ik wil een dashcam in de werkbus. Ben er wel een beetje klaar mee.
Moest even m'n ei kwijt.
Graag verwijderen.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:59:17 #279
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178628350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:00 schreef Charged het volgende:
Moest even m'n ei kwijt.
daar is dit topic voor ^O^

Enne dat was een Benz met luxe optie: ingebouwde voorrang :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  FOK!fotograaf donderdag 19 april 2018 @ 22:20:59 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_178630795
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Niet in tijd, wel in kilometers. De tijd wordt bepaald door het aantal auto's wat per minuut de stremming kan passeren.
Zowel in tijd als in kilometers. Ja, de initiële file wordt niet langer in tijd, maar de vertraging voor andere mensen, die bijvoorbeeld een afrit eerder moeten hebben, wordt wel langer als je eerder in voegt en daardoor asfalt onbenut laat, waardoor de totale verloren tijd wel degelijk stijgt (alsmede de file omdat deze mensen nu ook vast staan)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_178631312
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 16:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bron?
Ik las het op de website van Veilig Verkeer Nederland.

https://vvn.nl/rotonde
  donderdag 19 april 2018 @ 22:55:31 #282
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_178631688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:39 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Ik las het op de website van Veilig Verkeer Nederland.

https://vvn.nl/rotonde
Komt me bekend voor die bron :7
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 20 april 2018 @ 14:37:56 #283
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178641114
Niet zo kleine irritatie: als vrouw naar de garage gaan en elke keer weer merken dat je niet voor vol aangezien wordt.

Vandaag proefrit gemaakt met een op alle vlakken mindere auto dan de mijne, ding bleek zelfs beschadigd. Hun bod was vierduizend piek, zesendertighonderd als ik de schade wilde laten maken ("Hoef niet hoor mevrouwtje, het is kunststof, roest niet, niet noodzakelijk dus").

Ik eerst nog heel naïef denken dat dat wel heel veel inruilwaarde was voor mijn auto. Bleek dat ze verwachtten dat ik dat ging toeleggen _O-
pi_178641370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:37 schreef Qarrad het volgende:
Niet zo kleine irritatie: als vrouw naar de garage gaan en elke keer weer merken dat je niet voor vol aangezien wordt.

Vandaag proefrit gemaakt met een op alle vlakken mindere auto dan de mijne, ding bleek zelfs beschadigd. Hun bod was vierduizend piek, zesendertighonderd als ik de schade wilde laten maken ("Hoef niet hoor mevrouwtje, het is kunststof, roest niet, niet noodzakelijk dus").

Ik eerst nog heel naïef denken dat dat wel heel veel inruilwaarde was voor mijn auto. Bleek dat ze verwachtten dat ik dat ging toeleggen _O-
Wat heb je en waar ging je naar kijken?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 april 2018 @ 15:01:31 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178641407
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:37 schreef Qarrad het volgende:
Niet zo kleine irritatie: als vrouw naar de garage gaan en elke keer weer merken dat je niet voor vol aangezien wordt.

Vandaag proefrit gemaakt met een op alle vlakken mindere auto dan de mijne, ding bleek zelfs beschadigd. Hun bod was vierduizend piek, zesendertighonderd als ik de schade wilde laten maken ("Hoef niet hoor mevrouwtje, het is kunststof, roest niet, niet noodzakelijk dus").

Ik eerst nog heel naïef denken dat dat wel heel veel inruilwaarde was voor mijn auto. Bleek dat ze verwachtten dat ik dat ging toeleggen _O-
Het is wel vaak zo dat vrouwen sneller iets aannemen dan mannen, niet alleen in de garage is dat. Daar weten ze heerlijk misbruik van te maken iig :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178641536
De vuilniswagen, die zijn luide claxon ruim 5 keer liet af gaan. Om iemand in de galerijflat te groeten :(

Ik schrik mij kapot, want zo claxon is behoorlijk luid. Dus je denkt direct: er is iets gebeurt. Maar nee hoor, een professionele chauffeur die zijn theorieboekje niet gelezen heeft :(

Heb mij direct via Messenger bij de reinigingsdiensten beklaagd: of ze dat normaal vinden, dat hun chauffeur de claxon ten onpas gebruikt.
pi_178641690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
De vuilniswagen, die zijn luide claxon ruim 5 keer liet af gaan. Om iemand in de galerijflat te groeten :(

Ik schrik mij kapot, want zo claxon is behoorlijk luid. Dus je denkt direct: er is iets gebeurt. Maar nee hoor, een professionele chauffeur die zijn theorieboekje niet gelezen heeft :(

Heb mij direct via Messenger bij de reinigingsdiensten beklaagd: of ze dat normaal vinden, dat hun chauffeur de claxon ten onpas gebruikt.
Stel je aan zeg :')
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 20 april 2018 @ 15:26:59 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178641711
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Stel je aan zeg :')
Je moet wat als je de hele dag thuis zit :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178641757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je moet wat als je de hele dag thuis zit :+
Precies en die chauffeur gaat een praatje krijgen :D Reinigingsdiensten, zeiden ook direct dat claxon enkel bedoeld is om gevaar af te wenden.

En hebben excuses aangeboden voor de overlast.
pi_178641813
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:31 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Precies en die chauffeur gaat een praatje krijgen :D Reinigingsdiensten, zeiden ook direct dat claxon enkel bedoeld is om gevaar af te wenden.

En hebben excuses aangeboden voor de overlast.
Overlast :')
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 20 april 2018 @ 17:37:34 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178643254
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:59 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Wat heb je en waar ging je naar kijken?
Is nogal herkenbaar dus ff geen details, maar het zit ongeveer zo: ik heb een klein half jaar geleden iets Duits gekocht met boel veel extra's voor 16,5k, heb er nog meer in laten zetten, goed laten onderhouden en heb er nog geen 20.000 mee gereden. En ze wilden me wijsmaken dat ie in dat (nog geen) halve jaar 8000 minder waard was geworden en die ander 12,5k moest opbrengen.

Kijk, dat je lager gaat zitten zodat je onderhandelingsruimte creëert alla, maar dit vond ik gewoon een schoffering.
  vrijdag 20 april 2018 @ 17:48:53 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178643390
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is wel vaak zo dat vrouwen sneller iets aannemen dan mannen, niet alleen in de garage is dat. Daar weten ze heerlijk misbruik van te maken iig :')
Echt? Dat neem ik dan maar van je aan :+
  vrijdag 20 april 2018 @ 19:15:12 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178644538
Belgisch verkeer gewoon.. Yuck :r

Je kunt beter roepen wat er wél goed is daar.

Helemaal niks dus :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178646638
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Belgisch verkeer gewoon.. Yuck :r

Je kunt beter roepen wat er wél goed is daar.

Helemaal niks dus :')
De weg naar brabant _O_
pi_178646959
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 april 2018 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Belgisch verkeer gewoon.. Yuck :r

Je kunt beter roepen wat er wél goed is daar.

Helemaal niks dus :')
Je weet toch: in België krijg je het rijbewijs bij twee pakjes boter. Als er in België wegwerkzaamheden zijn, dan geld de lagere maximumsnelheid niet voor de Belg.

Die negeren die borden gewoon keihard, en beginnen je dan ook nog te bumperkleven.
pi_178647218
Wat ben ik blij dat ik zonder reclame op m’n bus rijd 😑 Spreek die gast even aan als je er last van hebt ipv z’n baas ts berichten.
  vrijdag 20 april 2018 @ 21:55:36 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178647306
Waarom laten dieselrijders altijd en overal hun motor draaien? Als ze ergens een kwartier zitten te bellen, als ze tanken, als ze gewoon staan te kletsen, etc. Het is totaal onnodig en asociaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178647431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom laten dieselrijders altijd en overal hun motor draaien? Als ze ergens een kwartier zitten te bellen, als ze tanken, als ze gewoon staan te kletsen, etc. Het is totaal onnodig en asociaal.
Zeker mensen met leasebakken, die niet zelf de brandstof betalen?
pi_178647636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 21:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat ben ik blij dat ik zonder reclame op m’n bus rijd 😑 Spreek die gast even aan als je er last van hebt ipv z’n baas ts berichten.
Maar dat gaat zo lastig in de auto...
pi_178647735
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 april 2018 22:16 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Maar dat gaat zo lastig in de auto...
Vuilniswagens rijden inderdaad erg hard..? ;)
Je snapt m’n punt toch? De NSB’er uithangen omdat iemand toetert, mijn god waar gaat het heen. In mijn straat kan ik dan wel de hele dag blijven ‘messengen’. Oh nee, ik heb wel een baan ;)
pi_178648026
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niets! Rechtsaf op rotonde = knipper rechts, rotonde driekwart = knipper links. En als iedereen dat doet dan weten we dat de knipperlozen rechtdoor willen. En keurig, net voor het verlaten van de rotonde, hun knipper aan zetten. O+

Alarmlichten zijn voor als je dwars door het middendeel van de rotonde rijdt. :+
nee. pas al je eraf gaat richtingaanwijzer gebruiken!

Zoveel dombo's die als ze rechtdoor gaan, links knipperen, en dan op het laatste moment ineens rechts knipperen. !!!!!
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')