Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Ik heb meer dan 1 hersencelquote:Op vrijdag 23 maart 2018 17:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan bij iemand anders en stond er een andere naam bovenaan jouw post.
Met alle respect, maar België komt toch wel aardig in de buurt.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Echt... is er ergens een plek waar je rijbewijzen bij een pakje boter krijgt? Had me veel geld bespaard.
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin inquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:19 schreef daNpy het volgende:
Zaterdag = opa en oma dag. Lekker toeren over de buitenwegen, voor niks afremmen op een rechte weg, stil blijven staan voor een rotonde terwijl er niemand aan komt, etc. Allemaal dingen waar je rekening mee kan houden. Maar vandaag kwam oma linksaf een 80 weg opgedraait, en het is dan lekker handig om maar meteen de strook te volgen waar je op uit komt. Links dus. En daar komen dan, heel gek, ineens tegenliggers aan
Na wat nadenken blijkt er rechts nóg een weghelft te liggen!
Nou, dan gaan we daar op ons dooie akkertje maar eens heen rijden.......
Kort na dit fenomeen wil ik een bocht door, maar daar reed al een tegenligger op mijn weghelft die de binnenbocht nam. Met een noodstop kon ik een aanrijding voorkomen
Letterlijk 30 meter verder komt er een scooter (met helm) van het fietspad af, aan de verkeerde kant (dus rechts van mij) en rijdt recht op mij af. Wat bezielt dat soort mensen
En dit is nog maar de top 3 van vandaag
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( )quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in
Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag kom je echt veel zondagsrijders tegen ja Had vandaag ook een aardig stuk gereden en zat eerst achter een vrouw in een behoorlijk vlotte Mercedes. Bij elke rotonde ging ze inderdaad eerst stoppen daarna stapvoets over de rotonde heen.. Daarna zat ik op de Enkhuizer Lelystad dijk en zat er een BMW 116D achter mij. Het was vrij rustig en ik had de cc op 102km/h (GPS). Die 116D kwam behoorlijk vlot aan en ging ook vrij vlak achter me rijden. Terwijl er echt HEUL VEUL momenten waren waarop hij er voorbij kon. Maar nee, hij liet dan soms een gat vallen en gaf dan weer extra gas en kwam heel dichtbij. Weet niet of 'ie nou tegen mijn 540i wilde sporten, maar ik was gewoon lekker richting het avondeten aan het cruisen, geen zin in
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb nog een of andere Taxi I Am Gay///////////// ingehaald idd met onze 1.4 100pk race Seat ( )
Na het inhalen bleven hield ze mijn snelheid aan en bleef achter me rijden. Nouja, tot de weg niet meer recht bleek te zijn en je aan dat rare ronde ding moet gaan draaien. Dat kan alleen in combinatie met het middelste pedaal ofzo
Klopt idd, anders raken ze in de war.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:55 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft een AMG er maar 2.
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar het meest achterlijke zijn de mensen die als ze op een tweebaans weg worden ingehaald gas bij gaan geven.
Echt, die mogen ze voor mij veroordelen voor poging tot doodslag.
Nu heb ik de beschikking over flink wat vermogen in 2 auto's, maar in de Range Rover is dat net een fractie minder. Als zo'n *^%% dan gas gaat bijgeven.... Levensgevaarlijk.
Ik zeg niet dat jij dat doet overigens.
Maar bedoel op een weg met tegenliggersquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja die had ik ook nog inderdaad! Echt bok irritant, vooral als daarna de 2 rijstroken weer worden samengevoegd.
Had ook nog zo een assface die met 3 anderen in een Clio zat (40/50ers gok ik) en ik reed op de rechter rijstrook. Om later uit te voegen. Dus ik rijd daar rustig met 100km/h (snelweg waar je 100km/h mag). Die Clio reed op de 3e rijstrook van rechts en wilt in 1x even naar de meest rechter gaan, ook niet echt vloeiend maar 'hoekend'. Gelukkig zag 'ie nog dat ik er reed.. Toen ging 'ie even op het gas en bleef 'ie doorrijden, terwijl er voor mij ruimte was. Maar nee, hij moest nog per se even voor de auto met aanhanger. Maar die reed vrij vlak achter een andere auto, dus daar propte hij zich maar even tussen en ging direct door de afrit op. Daarna tijdje 1 rijstrook en toen het weer 2 werden ging hij meteen naar links om met minimaal verschil iemand in te halen. Toen hij eindelijk naar rechts ging (al remmend) deed ik uit frustratie ook maar even een kickdown, terwijl ik nee schuddend langs 'm reed
Niks mis met een AMG en/of automaat.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt idd, anders raken ze in de war.
Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja Ook die kom je helaas weleens tegen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar bedoel op een weg met tegenliggers
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh shit haha, dat is helemaal irritant ja Ook die kom je helaas weleens tegen.
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doenquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Beetje gas bij en als je er bijna voorbij bent of het penibel wordt, knipper aan en rustig naar rechts laten lopen? Andersom ook wel eens gedaan met invoegen, eentje die achter mij zat, hem ernaast zet vanaf de invoegstrook en naast mijn aanhanger bleef hangen. Knipper aangedaan en rustig naar links laten lopen, die aanhanger was toch wel een stukkie zwaarder dan die IQ die daar reed en ik vond een aanhanger crashen in de veroorzaker van een mogelijk probleem of zelf vol de vangrail in gaan niet zo'n hele moeilijke keuze, eerlijk gezegd.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat je het probleem van degene die het moeilijk maakt ook gewoon weer zijn probleem maakt... Maargoed, grootste truc bij inhalen is zorgen dat je al met flink snelheidsverschil naar links duikt. Als een ander dan wil reageren en gas bij gaat geven heb jij hem al ingehaald.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen
Nouja, ik heb het regelmatig als ik in RS3 of F-type rij, dat mensen willen 'racen'. Idioot op zo'n weg.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh zolang je geen naaimachine rijdt is het meestal goed op te lossen inderdaad. En als het ekt ekt niet anders kan remmen. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen
Normaal gesproken vind ik het extreem wanneer men uit de auto stapt om anderen te confronteren met hun stommiteiten, maar in dit geval zou ik het wel kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Maar bedoel op een weg met tegenliggers
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?quote:Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt.
Dat doet de ambulance toch? Gewoon zorgen dat je zelf niet in de weg rijdquote:Op zondag 25 maart 2018 20:31 schreef ManianMan het volgende:
Hoe moet je eigenlijk signaleren dat een ambulance aankomt. Heb met de knipperlicht naar rechts aan en geblinkt met grootlicht.
Iedereen ging mij links voorbij daar ik 100 reed.
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet? Daar zorgen ze zelf wel voor toch?
Dan helpt grootlicht ook niet. Als ze al niet voor een ambu met loeiende sirenes aan de kant gaan waarom dan wel voor jou?quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Als ze slecht spiegelen, heeft het ook weinig zin als jij ze probeert wakker te schudden met groot licht. Dan zijn ze alleen maar geirriteerd en kijken ze weer 5 minuten niet in de spiegels. Het is handiger als ze meteen de ambulance zien, en als iemand niet reageert gaat de chauffeur van de ambulance ook wel met groot licht seinen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Maar de meeste spiegelen helemaal niet dus ze zitten in de weg.
Dan zijn er ook nog automobilisten die een ambulance ook niet zien als ze die gewoon door de voorruit kunnen bekijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb weleens gezien dat de auto's voor een blinde automobilist gas los lieten, een stukje terug zakten en rechts gingen rijden na het zien van de zwaailichten in hun spiegel. Dat gebeurde vóór de blinde automobilist en dus ook bij een slechte spiegelaar zou er dan een lampje moeten gaan brandden dat er misschien een reden is waardoor ze dat doen Maar nee hoor, gewoon op je gemakje vrachtwagens gaan inhalen. En pas op het moment dat de ambulance er direct achter zit begon er iets te dagen.
Dat doet 95% verkeerd...quote:Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Je moet wel echt een egocentrisch perspectief hebben als je bij een in- én uitvoegstrook − weefstrook? − ongeacht uit welke richting je komt en welke je naar toe gaat, geen knipperlichten gebruikt.
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:
https://www.ad.nl/auto/ko(...)mobilisten~a8796bab/
Wordt ook eens tijd, verwacht niet dat mensen actie ondernemer voor hun licht als ze zelf constant groot licht op hun bakkes krijgen (als er verder niemand rijdt die er door gehinderd zou kunnen worden)
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?quote:Op maandag 26 maart 2018 12:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Dat van nieuwere lampen de intensiteit krachtiger en helderheid hoger is, trek ik niet in twijfel, maar is het probleem niet voornamelijk dat men de koplampreikwijdte niet (goed) aan de belading van de auto aanpast?
Ik hoop dat ze er wat andere lampies in kunnen zetten dat het probleem weg is...quote:Op maandag 26 maart 2018 12:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb die klacht nog nooit gehad maar moet bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik er aan zou moeten doen. Ja naar de dealer gaan voor een andere auto?
Alhoewel ik neig te zeggen dat de verantwoordelijkheid over de koplampreikwijdte bij bestuurders zou moeten liggen, leert de praktijk ons dat het wellicht geen verkeerd idee is voor fabrikanten om in te grijpen.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:07 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben het er op het nieuws over dat mensen hun licht aan moeten zetten in de mist
Vanmorgen ook weer genoeg gezien zonder. En als je dan seint zitten ze een partij dom te kijken, ongeloofelijk.
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?quote:Op maandag 26 maart 2018 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je nou in de mist zien hoe mensen dom kijken?
Niet in de mist.quote:Op maandag 26 maart 2018 18:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij ziet tegemoetkomende bestuurders niet zitten bij het passeren?
Oke.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet in de mist.
Meestal let ik gewoon op de weg enzo.
Het is net alsof ze niet door hebben dat er links of rechts een extra strook ligtquote:Op maandag 26 maart 2018 19:50 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af wat er in hun sommige hoofden omgaat.
Net ik rechterstrook, wil inhalen. Op de middenstrook iemand die mij net voorbij gaat en ik wil erachter aanschuiven. In de verte achter ons iemand op de middenstrook die minstens 30km/u harder rijdt dan ik en die andere auto. Ik schuif naar links en ga ervanuit dat ie snelle ook wel zou opschuiven naar de meest linker strook om ons “slakken” allemaal in te halen.
Nee dus, vol ankeren en blijft achter mijn bumper hangen. Blijft daar een kilometer rijden, terwijl links helemaal vrij is. Pas als ik inmiddels een paar ingehaald heb en weer naar rechts ga, gaat deze vol op het gas en verdwijnt aan de horizon met minsten 30-40 km/u verschil.
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze sturen inderdaad ook vaak de lichtstralen veel te ver naar voren.... Maar volgens mij is het vrijwel nooit nodig in NL om ze ver naar voren te schieten?
Qua zichtbaarheid voor andere weggebruikers doet het helemaal niks.quote:Op maandag 26 maart 2018 22:40 schreef JF_ het volgende:
[..]
Rij eens buiten de randstad en je denkt daar hopelijk snel anders over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |