abonnement Unibet Coolblue
pi_177987330
Een gemeente moet een regionaal smogalarm kunnen geven. Inwoners wordt dan verzocht geen houtkachel te gebruiken. Dat wil een meerderheid van de Tweede Kamer, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws.

Deze week bepleitte het Platform Houtrook en Gezondheid ontmoediging van de aanschaf en het gebruik van houtkachels. Ruim 10 procent van de bevolking ervaart volgens het platform overlast door houtrook, vooral mensen die astmatisch zijn.

Omdat regelgeving ontbreekt, is het voor gemeenten lastig de overlast van houtrook aan te pakken. Kamerlid Maurits von Martels (CDA) wil daarom dat de rijksoverheid gemeenten helpt door een smogalarm in te voeren. „We hebben allerlei codes voor weeralarm. Bij smog wil ik dat de rijksoverheid lokale overheden informeert.”

D66’er Jessica van Eijs wil dat ook. Oppositiepartijen PvdA, SP en GroenLinks zeggen desgevraagd het voorstel voor een smogalarm te steunen.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)rm-tegen-houtkachels
pi_177987343
^O^ prima zaak. Optiefen met die smerige, kankerveroorzakende kachels. Nergens voor nodig ook om zo'n stinkding te hebben en aan te zetten.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:49:47 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_177987849
:')2 Wat een symboolpolletiek.

Ze vergeten het even te vergelijken met de uitstoot van 2-takt scooters (die nog steeds niet verboden zijn...) of een kolencentrale, waar er 'we' er nog een van geopend hebben, in plaats van te sluiten, omdat ze zo lekker veel stroom opbrengen. Of wat dacht je van het weren van oude diesels en zwaar vrachtverkeer uit steden?

Als je alle houtkachels zou verbieden, zou het meetkundig geen fuck uitmaken. Het is gewoon een beetje burgertje pesten en de aandacht afleiden van pijnlijke onderwerpen waar het eigenlijk over zou moeten gaan.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 17:59:15 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177988169
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:49 schreef goed_volk het volgende:
:')2 Wat een symboolpolletiek.

Ze vergeten het even te vergelijken met de uitstoot van 2-takt scooters (die nog steeds niet verboden zijn...) of een kolencentrale, waar er 'we' er nog een van geopend hebben, in plaats van te sluiten, omdat ze zo lekker veel stroom opbrengen. Of wat dacht je van het weren van oude diesels en zwaar vrachtverkeer uit steden?

Als je alle houtkachels zou verbieden, zou het meetkundig geen fuck uitmaken. Het is gewoon een beetje burgertje pesten en de aandacht afleiden van pijnlijke onderwerpen waar het eigenlijk over zou moeten gaan.
Meteen dat "ja maar hunnie"

Houtkachels stoten moeilijk veel troep uit als ze gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, dan neem ik de idioten die bewerkt hout of God mag weten wat wegstoken niet eens mee.

Daarnaast is dit geen permanent verbod, maar louter wanneer de verontreiniging te hoog is. Lekker eigenwijs de lucht volpompen met troep terwijl de lucht al smerig is. Hoe egoïstisch wil je het hebben.

En oma beppie op d'r tomos stoot bij lange na niet zoveel uit als een zooitje houtkachels bij elkaar
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:01:28 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_177988239
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

Daarnaast is dit geen permanent verbod, maar louter wanneer de verontreiniging te hoog is. Lekker eigenwijs de lucht volpompen met troep terwijl de lucht al smerig is. Hoe egoïstisch wil je het hebben.
Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar waar het mij om gaat, is dat het niet alleen oma d'r tomosje, maar de hele flikkerse zooi bij elkaar. Houtkachels maken maar een heel klein deel uit van het echte probleem.
Ze zouden zich eens moeten focussen op het klimaatakkoord 2020. Dat gaan we bij lange na niet halen hoor.... -O-
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:02:57 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177988288
Lijkt me een prima voorstel. De overheid geeft een teken dat mensen er last van kunnen hebben, het is de vrije keuze van burgers om daar iets mee te doen. Wat is daar mis mee?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 18:06:21 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177988394
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:01 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar waar het mij om gaat, is dat het niet alleen oma d'r tomosje, maar de hele flikkerse zooi bij elkaar. Houtkachels maken maar een heel klein deel uit van het echte probleem.
Ze zouden zich eens moeten focussen op het klimaatakkoord 2020. Dat gaan we bij lange na niet halen hoor.... -O-
Alle beetjes helpen natuurlijk, maar ik sta dagelijks in de file vanwege pure onwil om knooppunten aan te pakken. Ik snap je punt dus wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177988452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:01 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar waar het mij om gaat, is dat het niet alleen oma d'r tomosje, maar de hele flikkerse zooi bij elkaar. Houtkachels maken maar een heel klein deel uit van het echte probleem.
Ze zouden zich eens moeten focussen op het klimaatakkoord 2020. Dat gaan we bij lange na niet halen hoor.... -O-
Mensen die het verschil niet weten tussen vervuilende uitstoot en CO2 :')
pi_177988485
"Wordt dan verzocht" dat is natuurlijk veel te vrijblijvend. Wat mij betreft voert men een verbod in op die smerige houtkachels in stedelijk gebied.

Als je gezellig een vuurtje wil stoken om een paar m3 gas te besparen, prima maar verhuis dan lekker naar de provincie waar je andere niet tot last bent met je stank :r
pi_177988496
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:49 schreef goed_volk het volgende:
:')2 Wat een symboolpolletiek.

Ze vergeten het even te vergelijken met de uitstoot van 2-takt scooters (die nog steeds niet verboden zijn...) of een kolencentrale, waar er 'we' er nog een van geopend hebben, in plaats van te sluiten, omdat ze zo lekker veel stroom opbrengen. Of wat dacht je van het weren van oude diesels en zwaar vrachtverkeer uit steden?

Als je alle houtkachels zou verbieden, zou het meetkundig geen fuck uitmaken. Het is gewoon een beetje burgertje pesten en de aandacht afleiden van pijnlijke onderwerpen waar het eigenlijk over zou moeten gaan.
Verdiep je eens in de materie. Ja, die 2-takt zooi moet ook weg, Idem kolencentrales. Maar 1. kolencentrales zijn lang niet zo vervuilend als die houtkachels en allesbranders. 2. Ze zijn veel minder efficiënt. 3. Omdat iets anders beter geregeld kan worden wil nog niet zeggen dat je aan deze ellende niets zou mogen doen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:13:44 #11
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177988581
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Lijkt me een prima voorstel. De overheid geeft een teken dat mensen er last van kunnen hebben, het is de vrije keuze van burgers om daar iets mee te doen. Wat is daar mis mee?
Het is te vrijblijvend, denk maar niet dat die gierige houtstokers zich er ook maar iets van aantrekken.
Liever die paar m3 besparen en ondertussen de buurt vergiftigen :r
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:16:28 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177988658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is te vrijblijvend, denk maar niet dat die gierige houtstokers zich er ook maar iets van aantrekken.
Liever die paar m3 besparen en ondertussen de buurt vergiftigen :r
Joh, die paar houtstokers maken het verschil niet.
pi_177991627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Joh, die paar houtstokers maken het verschil niet.
Feiten of aannames? Pas zag ik een artikel dat het percentage de afgelopen jaren flink stijgt.
  woensdag 21 maart 2018 @ 20:43:24 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177992325
Ze hebben weer iets gevonden hoor, om over te kankeren.
pi_177995066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:31 schreef CarbonC het volgende:
^O^ prima zaak. Optiefen met die smerige, kankerveroorzakende kachels. Nergens voor nodig ook om zo'n stinkding te hebben en aan te zetten.
Optyfen met zeik figuren zoals jij
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 21 maart 2018 @ 22:32:03 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 21 maart 2018 @ 23:02:50 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177999004
Voordat aardgas ontdekt werd zat heel Nederland aan de steenkool. Houtkachels, tweetaktmotoren, diesels, kolencentrales en industrieën zijn het probleem niet. Het is het gebrek aan tolerantie. Tief zelf op naar een plek waar je gekanker niet gehoord kan worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177999251
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Meteen dat "ja maar hunnie"

Houtkachels stoten moeilijk veel troep uit als ze gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, dan neem ik de idioten die bewerkt hout of God mag weten wat wegstoken niet eens mee.

Daarnaast is dit geen permanent verbod, maar louter wanneer de verontreiniging te hoog is. Lekker eigenwijs de lucht volpompen met troep terwijl de lucht al smerig is. Hoe egoïstisch wil je het hebben.

En oma beppie op d'r tomos stoot bij lange na niet zoveel uit als een zooitje houtkachels bij elkaar
Precies.. en die oma blijft ook niet op die Tomos een paar uur achter elkaar op dezelfde plek staan gassen.
pi_177999294
Wel natuurlijk sniffer drones inzetten die na het alarm komen ruiken aan je pijp.
pi_178000954
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:44 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Optyfen met zeik figuren zoals jij
Goede onderbouwing om door te gaan met het veroorzaken van kanker bij anderen.
pi_178000966
quote:
15s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:32 schreef AchJa het volgende:
Even hoor... Ik weet dat dit je nieuwe stokpaardje is maar kon je het niet bij 1 topic houden?

NWS / Hout stoken in woonwijk moet aan banden worden gelegd #3

NWS / Bestrijd milieuonvriendelijke en ongezonde houtkachels
Kan ik het helpen dat die houtkachelellende zo in het nieuws is de laatste tijd?
pi_178001011
quote:
16s.gif Op woensdag 21 maart 2018 23:02 schreef ACT-F het volgende:
Voordat aardgas ontdekt werd zat heel Nederland aan de steenkool. Houtkachels, tweetaktmotoren, diesels, kolencentrales en industrieën zijn het probleem niet. Het is het gebrek aan tolerantie. Tief zelf op naar een plek waar je gekanker niet gehoord kan worden.
Toen had Nederland 1/3 van de inwoners van nu, werd er nauwelijks auto gereden, laat staan gevlogen en was de landbouw niet compleet verneukt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 00:24:29 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178001513
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 00:01 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Kan ik het helpen dat die houtkachelellende zo in het nieuws is de laatste tijd?
Zet het gewoon in de lopende reeks, jij snapt ook best wel hoe het normaliter werkt.
pi_178001961
Carbonc. Onze one man one issue army tegen de open haarden.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178004600
quote:
15s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:32 schreef AchJa het volgende:
Even hoor... Ik weet dat dit je nieuwe stokpaardje is maar kon je het niet bij 1 topic houden?

NWS / Hout stoken in woonwijk moet aan banden worden gelegd #3

NWS / Bestrijd milieuonvriendelijke en ongezonde houtkachels
Beetje overdone idd.
Slotje op deze :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')