abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177983120
Waarom staat die partij niet (meer)? Kutgezeik. Ik heb gewoon een hekel aan uitkeringstrekkers die lekker een uitkering trekken omdat ze dik en lui zijn, maar ik ben wel een groot voorstander van alles wat met duurzaamheid en diervriendelijkheid te maken heeft.

Geen geschikte partij voor mij te vinden op het moment! ;(
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:17:49 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177983190
Wat let je om zelf een politieke partij op te richten?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177983217
De PVV is ook behoorlijk diervriendelijk hoor.
pi_177983224
GroenRechts? Dat is D66 toch!
pi_177983243
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef Infection het volgende:
De PVV is ook behoorlijk diervriendelijk hoor.
Laat ze daar eens wat over roepen dan. Ipv dat eeuwige ene issue. :Z
pi_177983285
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
D66 is links. Hoe hard ze ook roepen dat ze (centrum)rechts zijn.
pi_177983311
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
Ehh, nee. Nice try wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:17 schreef Dven het volgende:
Wat let je om zelf een politieke partij op te richten?
Dat ik daar geen tijd voor heb/zin in heb/de kennis niet voor heb.

quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef Infection het volgende:
De PVV is ook behoorlijk diervriendelijk hoor.
En een beetje eng ook.... Neen. Niks voor mij. En ook niet heel diervriendelijk trouwens.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_177983346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

D66 is links. Hoe hard ze ook roepen dat ze (centrum)rechts zijn.
Nee. D66 wil alles privatiseren en liberaliseren. Zorg, onderwijs, sociale woningbouw mag allemaal kapot en vermarkt worden, zo lang er voor ondernemingen maar winst te behalen valt.

Alleen weten ze het in een mooi links lulverhaaltje te verstoppen, zodat het allemaal oh zo sociaal klinkt ;(
pi_177983363
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

D66 is links. Hoe hard ze ook roepen dat ze (centrum)rechts zijn.
Uhm... Nee.
pi_177983416
GroenLinks en D’66 zijn in Amsterdam en Utrecht behoorlijk groen rechts
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:37:58 #11
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177983692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:13 schreef VisGeenOptie het volgende:
Waarom staat die partij niet (meer)? Kutgezeik. Ik heb gewoon een hekel aan uitkeringstrekkers die lekker een uitkering trekken omdat ze dik en lui zijn, maar ik ben wel een groot voorstander van alles wat met duurzaamheid en diervriendelijkheid te maken heeft.

Geen geschikte partij voor mij te vinden op het moment! ;(
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/duurzaamheid-innovatie

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/dierenwelzijn-milieu

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/drugs
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177983698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:24 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Nee. D66 wil alles privatiseren en liberaliseren. Zorg, onderwijs, sociale woningbouw mag allemaal kapot en vermarkt worden, zo lang er voor ondernemingen maar winst te behalen valt.

Alleen weten ze het in een mooi links lulverhaaltje te verstoppen, zodat het allemaal oh zo sociaal klinkt ;(
Klinkt niet heel anders dan de gemiddelde linkse partij eigenlijk.
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:44:41 #13
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177983864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
GroenLinks en D’66 zijn in Amsterdam en Utrecht behoorlijk groen rechts
D’66 en Groenlinks in Amsterdam rechts? Uhh, nee hoor. Zelfs de VVD is daar soms wat links.
pi_177983886
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Klinkt niet heel anders dan de gemiddelde linkse partij eigenlijk.
Klinkt als VVD-beleid.
pi_177983979
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
Ja maar D66 is tegenwoordig niet meer cool. Daar kan je anno 2018 echt niet meer mee geassocieerd worden ;)

Verder moet een GroenRechts natuurlijk ook de volgende standpunten hebben.

* Islam is kut
* Grenzen dicht
* Nexit
* Weg met de elite
* terug naar de gulden met goudstandaard
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:53:16 #16
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_177984035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:13 schreef VisGeenOptie het volgende:
Waarom staat die partij niet (meer)? Kutgezeik. Ik heb gewoon een hekel aan uitkeringstrekkers die lekker een uitkering trekken omdat ze dik en lui zijn, maar ik ben wel een groot voorstander van alles wat met duurzaamheid en diervriendelijkheid te maken heeft.

Geen geschikte partij voor mij te vinden op het moment! ;(
Forum voor Democratie. Bekijk de standpunten maar eens.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:53:54 #17
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_177984047
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:44 schreef fetX het volgende:

[..]

D’66 en Groenlinks in Amsterdam rechts? Uhh, nee hoor. Zelfs de VVD is daar soms wat links.
Heel de stad Amsterdam is links.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_177984140
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:53 schreef hollandia02 het volgende:
Forum voor Democratie. Bekijk de standpunten maar eens.
Baggerpartij. Next.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:59:29 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177984173
D66 combineert eigenlijk het slechtste van de VVD en PvdA/GroenLinks: ziekelijke drang alles te privatiseren/marktwerking erop los te laten, maar wel met de autoritaire bemoeizucht van de staat - geloven in de illusie van de maakbaarheid van de samenleving, vervelende identiteitspolitiek. Progressivisme anno 2018.

Ik stemde ooit D66 omdat ik geloofde dat het een seculiere partij was die opkwam voor het individu, mensen zonder kinderen, serieus werk wilde maken van meer directe democratie zoals een gekozen burgemeester, referenda etc. Met een verstandige mix van economische en sociale punten.

Maar ik kwam van een koude kermis thuis. D66 is heel erg voor gecentraliseerde autoriteit en politieke schaalvergroting naar Europees niveau. Collectivisme. Mensen als nummers. Ze hebben ook dat akelige Marxistische van GroenLinks, waarbij iedereen ''gelijk'' moet worden gemaakt en excelleren of het behouden van een eigen identiteit wordt verguisd. In tegenstelling tot GroenLinks geeft D66 dan weer geen ene reet om het klimaat of dierenrechten, wat in mijn ogen ook niet goed is.

Je ziet bijvoorbeeld dat een Partij voor de Dieren ook sterk anti EU, anti-globalistisch is. Omdat de globalisten, waaronder D66 dus, milieu, klimaat en dieren altijd ondergeschikt acht aan het versterken van de eigen economische positie ten opzichte van China, Rusland en de USA. Dat Klimaatakkoord van Parijs is ook het papier waar het op geschreven is niet waard. :6

Dus eh, nee. D66 kan nooit GroenRechts belichamen. Het zit gewoon niet in het DNA van de partij en groen beleid staat haaks op hun globalistische Eén-Europa agenda.
pi_177984636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
D66 combineert eigenlijk het slechtste van de VVD en PvdA/GroenLinks: ziekelijke drang alles te privatiseren/marktwerking erop los te laten, maar wel met de autoritaire bemoeizucht van de staat - geloven in de illusie van de maakbaarheid van de samenleving, vervelende identiteitspolitiek. Progressivisme anno 2018.

Ik stemde ooit D66 omdat ik geloofde dat het een seculiere partij was die opkwam voor het individu, mensen zonder kinderen, serieus werk wilde maken van meer directe democratie zoals een gekozen burgemeester, referenda etc. Met een verstandige mix van economische en sociale punten.

Maar ik kwam van een koude kermis thuis. D66 is heel erg voor gecentraliseerde autoriteit en politieke schaalvergroting naar Europees niveau. Collectivisme. Mensen als nummers. Ze hebben ook dat akelige Marxistische van GroenLinks, waarbij iedereen ''gelijk'' moet worden gemaakt en excelleren of het behouden van een eigen identiteit wordt verguisd. In tegenstelling tot GroenLinks geeft D66 dan weer geen ene reet om het klimaat of dierenrechten, wat in mijn ogen ook niet goed is.

Je ziet bijvoorbeeld dat een Partij voor de Dieren ook sterk anti EU, anti-globalistisch is. Omdat de globalisten, waaronder D66 dus, milieu, klimaat en dieren altijd ondergeschikt acht aan het versterken van de eigen economische positie ten opzichte van China, Rusland en de USA. Dat Klimaatakkoord van Parijs is ook het papier waar het op geschreven is niet waard. :6

Dus eh, nee. D66 kan nooit GroenRechts belichamen. Het zit gewoon niet in het DNA van de partij en groen beleid staat haaks op hun globalistische Eén-Europa agenda.
Dit dus.

Ondertussen weet ik dus nog niet wat ik moet stemmen. Meh. ;)
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:35:50 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177984995
Groenlinks = roodlinks, daarom is het woord groen, rood gekleurd in het logo, en zit de groene kleur aan de rechterkant.
Groenrechts heb je geloof ik wel in Texas.
pi_177985300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:19 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Dit dus.

Ondertussen weet ik dus nog niet wat ik moet stemmen. Meh. ;)
PvdD dan? Is een one-issue partij.
pi_177986261
Lijkt me nogal simpel. Groenlinks is een partij voortkomende uit o.a. de CPN die anarchisme nastreeft onder het valse voorwendsel goed naar het milieu uit te zien. Kapitalisme en anarchisme gaan natuurlijk niet samen, derhalve is een Groenrechts niet levensvatbaar.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:01:05 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177986801
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:53 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Forum voor Democratie. Bekijk de standpunten maar eens.
Vinden klimaatverandering een hoax, willen opkomen voor de agrarische sector en plaatsen economie boven alles.

Niet echt dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177988313
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vinden klimaatverandering een hoax, willen opkomen voor de agrarische sector en plaatsen economie boven alles.

Niet echt dus.
"Het milieu" omvangt heel wat meer onderwerpen dan alleen uitstoot van CO2 en CH4. Een basisinkomen nastreven en uit de EU willen lijkt me zeker niet de economie boven alles plaatsen. En hoe is in godsnaam opkomen voor de agrarische sector slecht voor het milieu? Het is de basis van alle levensmiddelen, we kunnen niet zonder. Wat voor beleid je vervolgens voert maakt wel uit natuurlijk, maar ze hebben in ieder geval niet "gratis Round Up voor alle boeren" als plan.

Overigens zou ik alsnog niet FvD als GroenRechts definiëren.
  Beste debater 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 19:16:42 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177990097
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

D66 is links. Hoe hard ze ook roepen dat ze (centrum)rechts zijn.
_O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 19:17:24 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177990113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:35 schreef paddestoelensoep het volgende:
Lijkt me nogal simpel. Groenlinks is een partij voortkomende uit o.a. de CPN die anarchisme nastreeft onder het valse voorwendsel goed naar het milieu uit te zien. Kapitalisme en anarchisme gaan natuurlijk niet samen, derhalve is een Groenrechts niet levensvatbaar.
Natuurlijk gaat dat wel samen: anarcho-kapitalisme. Erg trendy op dit moment.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177990403
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:17 schreef Dven het volgende:
Wat let je om zelf een politieke partij op te richten?
:') waarom geen tijdmachine. Dan blokkeer je gewoon ff het ontstaan van de petroleumindustrie en klaar.
pi_177990428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:58 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Baggerpartij. Next.
Wel groenrechts. Is het nog niet goed ;)
pi_177990536
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vinden klimaatverandering een hoax, willen opkomen voor de agrarische sector en plaatsen economie boven alles.

Niet echt dus.
Zijn wel gewoon voor een energietransitie. Daar hebben zij de extrinsieke motivatie van parijs niet voor nodig. De agrarische sector is groener dan menig andere sector, dus om dat nou als dooddoener te nemen. Ook zijn ze bijv. voor innovatieve projecten als het opruimen van de plastic soep.

Wat mij betreft is milieu en natuur belangrijker dan klimaat overigens. Een graden opwarming minder in een zee vol plastic schiet namelijk weinig op.
  woensdag 21 maart 2018 @ 22:23:50 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177997281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef silverhill het volgende:

[..]

"Het milieu" omvangt heel wat meer onderwerpen dan alleen uitstoot van CO2 en CH4. Een basisinkomen nastreven en uit de EU willen lijkt me zeker niet de economie boven alles plaatsen. En hoe is in godsnaam opkomen voor de agrarische sector slecht voor het milieu? Het is de basis van alle levensmiddelen, we kunnen niet zonder. Wat voor beleid je vervolgens voert maakt wel uit natuurlijk, maar ze hebben in ieder geval niet "gratis Round Up voor alle boeren" als plan.

Overigens zou ik alsnog niet FvD als GroenRechts definiëren.
De agrarische sector is voor een fiks deel de bio industrie. Ze zeggen rechttoe rechtaan dat ze die zullen steunen.

En ja, het milieu omvat veel meer dan enkel co2 en methaan. Ik begrijp niet zo goed wat je daar mee will zeggen. Ik hoop niet dat je denkt dat klimaatverandering enkel op die 2 zaken leunt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 21 maart 2018 @ 22:33:21 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177997779
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn wel gewoon voor een energietransitie. Daar hebben zij de extrinsieke motivatie van parijs niet voor nodig. De agrarische sector is groener dan menig andere sector, dus om dat nou als dooddoener te nemen. Ook zijn ze bijv. voor innovatieve projecten als het opruimen van de plastic soep.

Wat mij betreft is milieu en natuur belangrijker dan klimaat overigens. Een graden opwarming minder in een zee vol plastic schiet namelijk weinig op.
Klimaat, milieu en natuur staan niet los van elkaar.

Ze willen van fosiele brandstoffen af om het midden oosten, milieu technisch boeit het ze weinig. Waardoor ze op andere gebieden niet vooraan zullen staan om veranderingen teweeg te brengen. Zoals in die agrarische sector die ze zeggen te steunen, als speerpunt.
Je weet wel, die agrarische sector die meer uitstoot veroorzaakt dan de transport sector, waarvoor regemwouden in rap tempo worden vernietigt, waardoor we een te hoge amoniak uitstoot hebben en nog vele en vele zeer nare zaken voor milieu, natuur en klimaat. Naast dierenleed en mensenleed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177997823
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
pi_177997852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:21 schreef Infection het volgende:

[..]

D66 is links. Hoe hard ze ook roepen dat ze (centrum)rechts zijn.
Waar roepen ze dat? Bron?
  donderdag 22 maart 2018 @ 01:26:57 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178002422
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 19:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') waarom geen tijdmachine. Dan blokkeer je gewoon ff het ontstaan van de petroleumindustrie en klaar.
In je eigen gedachten was dit vast een heel intelligente uitspraak.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178067441
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
Uhm alleen met de mond ja.
  zondag 25 maart 2018 @ 00:52:47 #38
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178068659
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:19 schreef tomatenrood het volgende:
GroenRechts? Dat is D66 toch!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 25 maart 2018 @ 05:55:14 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178069641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:13 schreef VisGeenOptie het volgende:
Waarom staat die partij niet (meer)? Kutgezeik. Ik heb gewoon een hekel aan uitkeringstrekkers die lekker een uitkering trekken omdat ze dik en lui zijn, maar ik ben wel een groot voorstander van alles wat met duurzaamheid en diervriendelijkheid te maken heeft.

Geen geschikte partij voor mij te vinden op het moment! ;(
Ik mis dat wel vaker, een partij die linkse en rechtse ideeen combineert. Wellicht is het gewoon paradoxaal.

Ik heb een beetje het omgekeerde. Ik vind de natuur heel erg belangrijk, maar zoals groenlinks soms over de zeik gaat over een paar bomen in Amsterdam vind ik weer onzin. Huizen gaan voor wat mij betreft. Het is beter om te focussen op grote natuurgebieden en uitstoot enzo.

Links lijkt enorm tegen hoogbouw te strijden, maar tegelijkertijd worden natuurgebieden volgebouwd met vrijstaande villa's en vinexwijken. Dan denk ik, kies nou voor hoogbouw in de stad en verdicht goed, en laat die natuurgebieden met rust.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178076644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
D66 combineert eigenlijk het slechtste van de VVD en PvdA/GroenLinks: ziekelijke drang alles te privatiseren/marktwerking erop los te laten, maar wel met de autoritaire bemoeizucht van de staat - geloven in de illusie van de maakbaarheid van de samenleving, vervelende identiteitspolitiek. Progressivisme anno 2018.

Ik stemde ooit D66 omdat ik geloofde dat het een seculiere partij was die opkwam voor het individu, mensen zonder kinderen, serieus werk wilde maken van meer directe democratie zoals een gekozen burgemeester, referenda etc. Met een verstandige mix van economische en sociale punten.

Maar ik kwam van een koude kermis thuis. D66 is heel erg voor gecentraliseerde autoriteit en politieke schaalvergroting naar Europees niveau. Collectivisme. Mensen als nummers. Ze hebben ook dat akelige Marxistische van GroenLinks, waarbij iedereen ''gelijk'' moet worden gemaakt en excelleren of het behouden van een eigen identiteit wordt verguisd. In tegenstelling tot GroenLinks geeft D66 dan weer geen ene reet om het klimaat of dierenrechten, wat in mijn ogen ook niet goed is.

Je ziet bijvoorbeeld dat een Partij voor de Dieren ook sterk anti EU, anti-globalistisch is. Omdat de globalisten, waaronder D66 dus, milieu, klimaat en dieren altijd ondergeschikt acht aan het versterken van de eigen economische positie ten opzichte van China, Rusland en de USA. Dat Klimaatakkoord van Parijs is ook het papier waar het op geschreven is niet waard. :6

Dus eh, nee. D66 kan nooit GroenRechts belichamen. Het zit gewoon niet in het DNA van de partij en groen beleid staat haaks op hun globalistische Eén-Europa agenda.
Goede post! ^O^
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:03:02 #41
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178291740
Groenrechts, ik zie het al voor me

'Investeren in innovatie!'
'Marktwerking!'
'Green Challenge!'
'Groen bezig zijn en daar toch een goede boterham mee verdienen!'
:')
pi_178440226
De VVD kwam ooit met de term groen-rechts aanzetten. Een proefballonnetje van Rutte... Het FvD groen? Absoluut niet. De PVV? Dramatisch! De PVV ontkent klimaatverandering in woorden en daden. Kijk maar eens naar de Klimaatwijzer van Milieudefensie onder het kopje 'landelijk' en 'Utrecht'. Wie staat er tweemaal stijf onderaan? Precies! Bij de Klimaatwijzer voor Amsterdam kun je vervolgens zien dat ook het FvD er weinig van maakt... Een belangrijk verschil is echter wel dat de landelijke resultaten over partijstemgedrag gaan en die van Amsterdam en Utrecht gebaseerd zijn op het verkiezingsprogramma. Vandaar dat de SP
landelijk beter scoort dan in Amsterdam en Utrecht. In hun verkiezingsprogramma's raakt het onderwerp namelijk (te) vaak ondergesneeuwd, maar vaak stemmen ze toch met de groene partijen mee. Mijns inziens is de groenste niet linkse partij de CU, gevolgd door de D66.
Metalhead!
pi_178440245
Maar als je echt op een groene partij wilt stemmen, dan kom je toch al snel op links uit...
Metalhead!
  woensdag 11 april 2018 @ 12:26:58 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178446027
quote:
Ze ontkennen klimaatverandering dus laten we die partij verre van groen noemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 23:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Groenrechts, ik zie het al voor me

'Investeren in innovatie!'
'Marktwerking!'
'Green Challenge!'
'Groen bezig zijn en daar toch een goede boterham mee verdienen!'
wat zou daar mis mee zijn?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178446812
Meer geven om dieren en planten dan om mensen :')
pi_178446924

Hierboven zie je het al: rood links, groen rechts.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:57:10 #47
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178449853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ze ontkennen klimaatverandering dus laten we die partij verre van groen noemen.

[..]

wat zou daar mis mee zijn?
Bullshit. Weet je zeker dat je bij die bewering wilt blijven? Doe eens een bron ofzo? Want dat het klimaat veranderd is helemaal niet de discussie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:30:33 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178450537
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bullshit. Weet je zeker dat je bij die bewering wilt blijven? Doe eens een bron ofzo? Want dat het klimaat veranderd is helemaal niet de discussie.
Nou ze laten een klimaatontkenner op hun congressen speechen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178450964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bullshit. Weet je zeker dat je bij die bewering wilt blijven? Doe eens een bron ofzo? Want dat het klimaat veranderd is helemaal niet de discussie.
Wel deels, natuurlijk. Als we het over klimaatverandering hebben, hebben we het immers altijd over een schadelijke verandering. Volgens Thierry is dat niet per definitie het geval. Die stelt dat klimaatverandering een stuk minder hard gaat dan voorspeld, geen extremer weer, dat het juist hartstikke goed is voor de plantjes, enzovoort.

Kern van zijn denken is dat het klimaat altijd wel verandert, en dat de mens daar maar een minimale invloed op heeft, als er al invloed op is. Als je denkt dat de invloed van mensen niet zo groot is, dan is natuurlijk het logische gevolg dat mensen beleidsmatig niks hoeven te veranderen aan wat we doen, want dat maakt toch niet uit voor het klimaat.

Als je een beetje serieus bent als groene partij is dat natuurlijk een belachelijk standpunt. Het klimaat verandert dankzij de mens, dat is een feit, en er is dus wel degelijk een belangrijke rol weggelegd voor de politiek om dat aan te pakken. Dan kan je niet stemmen op iemand die voor zichzelf geen rol ziet in het oplossen van het probleem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178451275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bullshit. Weet je zeker dat je bij die bewering wilt blijven? Doe eens een bron ofzo? Want dat het klimaat veranderd is helemaal niet de discussie.
Verder maakt dat natuurlijk helemaal niet uit als je beleid maar groen is. Ik denk ook dat onze invloed marginaal is, en dat we omwille van het klimaat echt niet allemaal molentjes neer hoeven te zetten. Ook vraag ik me zeer af of dat beleid uberhaupt nuttig is, t.o.v. de kosten die ermee gemoeid gaan en het draagvlak onder de bevolking.

Toch zie ik tal van andere redenen om te investeren in energietransitie, die mijn visie -en die van het FvD- een groene maakt. Onafhankelijkheid van hoe het er nu uitziet Russisch gas, maar ook het Midden-Oosten (en het fracken in groningen) de invloed op het milieu (vs. klimaat) die duidelijk zichtbaar is, de mogelijkheden de economie te stimuleren en te innoveren, zijn voor mij redenen te over om voor een "duurzame" toekomst te gaan. De enige hobbel die te nemen valt zijn m.i. de kosten. Maar ook daar valt prima een mouw aan te passen, zeker in combinatie met innovatie.

Verder heb je natuurlijk de intiatieven als het ondersteunen van the ocean cleanup -iets wat vele malen meer impact heeft dan miljarden in "groene" energie steken- welke het FvD in haar programma heeft staan. In een maatschappelijk debat waarin niet dogmatisch elke scheet afgezogen moet worden want opwarming van de aarde, zou je tot een veel nuchterder beleid komen. Ik denk dat critici wel eens verbaasd zouden kunnen zijn over het regeerakkoord dat er zou komen, mocht het FvD ooit meeregeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 17:09:33 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')