Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....quote:Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan maken
Nu is dat alsnog een drama met die 2 lullige tramspoortjes voor de Kuip
Zoiets ja.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Luni het volgende:
[..]
Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebbenquote:Op maandag 26 maart 2018 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.quote:Op maandag 26 maart 2018 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
wat een debiel verhaal van beenhakkerquote:Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef Elan het volgende:
Oud nieuws verder, maar wat vinden jullie van de argumenten die Leo noemt aangaande de logistiek van de beoogde locatie?
Als ex-Rotterdammer onderschrijf ik zijn verhaal wel, parkeren en de stad in en uit komen is een drama in de huidige situering .Laat staan op die plek met een nog groter stadion.
Plus daar heb je een metronetwerk dat best wel redelijk werktquote:Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Elan het volgende:
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
Het is ook een utopie om te denken dat als 40-45.000 man in één klap een gebied willen verlaten je nergens knelpunten hebt. Maar de situatie rondom de Kuip is weer een ander uiterste. Veel dramatischer kan het niet hoor, en heb toch best al wat stadions bezocht inmiddels.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.
Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.
Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
Dan blijf je zeker nog een uur hangen? Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.quote:Op maandag 26 maart 2018 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.
En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg
Niet eensquote:Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dan blijf je zeker nog een uur hangen? Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaalquote:Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.
Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal
die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.
Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.
Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
JA dusquote:Op maandag 26 maart 2018 20:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
Het is een zeer kostbaar verhaal, maar nodig. Het moet uiteindelijk zoiets worden (negeer dat VVD-gedoe, maar kan geen beter plaatje vinden).quote:Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal
die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.
Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.quote:Op maandag 26 maart 2018 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
JA dus
Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?
Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.
Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegdquote:Op maandag 26 maart 2018 20:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
Dat is zeker een veel beter idee. Tussen de hudige stations Zuid en Stadion (ter hoogte van de moskee zo'n beetje) een nieuwe intercitystation maken die toegangkelijk is voor meerdere gebruiken. Woon-werkverkeer, Feyenoordverkeer etc. Op trams, metro's en sprinters kunnen we het niet alleen inderdaad .quote:Op maandag 26 maart 2018 20:28 schreef Oldground het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |