abonnement Unibet Coolblue
pi_178100837
Ik pak zelf genoeg de tram maar kan me voorstellen dat je met kleine kinderen en/of slecht ter been dit graag vermijd gezien het hoge hufter gehalte met het duwen

Als je je bek open trekt om rustig aan te doen vanwege slecht ter been of kinderen wordt er wel naar geluisterd. Het zijn alleen vaak niet de mensen waarvoor het nodig is die zelf die opmerkingen maken.

Dat een keer meegemaakt hebben en je kiest wel andere opties
pi_178100843
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Je begrijpt het denk ik ook verkeerd. Bij mensen die met het ov komen rekenen ze dus ook mensen die de auto ergens op de ring zetten en vanaf daar met de tram verder gaan. Als die faciliteiten echt verbeterd worden zie ik wel dat mensen daar ook massaal gebruik van gaan maken

Nu is dat alsnog een drama met die 2 lullige tramspoortjes voor de Kuip
Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht :N
blablablabla
pi_178101043
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:34 schreef Luni het volgende:

[..]

Als je je auto gewoon bij Kralingsezoom neer kan zetten en je bent 15 minuten later met de metro bij het stadion zullen er zat zijn die dat doen als de andere optie is dik in de file staan om weg te komen na de wedstrijd.
Zoiets ja.
Weet niet of de metro doortrekken nog een serieuze optie is gezien de enorme kostenpost. Is wel al ter sprake geweest, maar kost gruwelijk veel geld.

Maar dan mag je parkeren rondom de Kuip wel 50 euro maken ook, mensen hebben al gauw een aversie tegen OV. Helemaal als het veevervoer-actie vormen begint aan te nemen.
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 15:58:02 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178101253
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Een beetje zoals bij Ajax, trein en metro pal voor de deur dan komen mensen vanzelf met het OV....
o wacht :N
Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178101345
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:58 schreef Caland het volgende:

[..]

Geen idee hoe het bij de arena werkt, maar je zal er in ieder geval meer en betere alternatieven hebben
Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.

Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.

Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
blablablabla
pi_178103735
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:03 schreef Elan het volgende:

Oud nieuws verder, maar wat vinden jullie van de argumenten die Leo noemt aangaande de logistiek van de beoogde locatie?

Als ex-Rotterdammer onderschrijf ik zijn verhaal wel, parkeren en de stad in en uit komen is een drama in de huidige situering .Laat staan op die plek met een nog groter stadion.
wat een debiel verhaal van beenhakker

kijk naar engelse clubs die hun stadions midden in de stad hebben ...en dan soms 3 clubs tegelijk in engeland

kijk naar barca madrid parijs

daar kan het allemaal wel en dan in rotterdam zeiken over infrastructuur...wat een lul verhaal

beenhakker is bang dat zijn appartementje minder waard wordt enzovoorts....

Dan verkoopt hij gewoon dat appartement van hem en gaat hij ergens anders wonen

hij klaagt dat het nu al zo is....dat wist hij toch van te voren toen hij op die locatie ging wonen...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178105128
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
blablablabla
  maandag 26 maart 2018 @ 18:48:06 #233
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178105164
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Elan het volgende:
Hebben Londense clubs niet veel meer een lokale fanbase?
Plus daar heb je een metronetwerk dat best wel redelijk werkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 18:50:06 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178105207
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Bus en trein letterlijk voor de deur. Maar als John Mayer optreedt in die Ziggo Dome (wie?) En Ajax speelt sta je nog een uur in de file.

Dat is nadeel van zo'n multifunctioneel gebied. Plus dat mensen toch wel gewoon met de auto blijven komen.

Idealiter creeër je inderdaad een diversiteit aan p+r's op verschillende logistiek praktische locatie's in en rond de stad. Maar dan nog hou je dat mensen liever met de auto komen als je eerst een half uur hutje mutje tussen (dronken) medesupporters moet staan om überhaupt bij je auto te komen.
Het is ook een utopie om te denken dat als 40-45.000 man in één klap een gebied willen verlaten je nergens knelpunten hebt. Maar de situatie rondom de Kuip is weer een ander uiterste. Veel dramatischer kan het niet hoor, en heb toch best al wat stadions bezocht inmiddels.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 19:06:38 #235
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178105567
Ik vind het juist een hele toekomstgerichte visie om in te zetten op OV. Maar dan moet de club inderdaad wel flink inzetten op nieuwe verbindingen (vooral die metro) bij de gebiedsontwikkeling.

Zo'n achterlijke parkeergarage als bij de Allianz Arena moet je echt voorkomen. Dat was zelfs 10 jaar geleden al ouderwets.
Van alles is weer waardeloos.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:24:01 #236
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178105877
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.

En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg :')
pi_178105935
Wij parkeerden (vroeger) ook altijd bij Beverwaard. 15 minuten (propvol) tram altijd beter dan 3 kwartier file.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:29:25 #238
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178105997
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb echt totaal geen last van files eigenlijk. Ik ga altijd met de auto en inclusief het lopen vanaf het stadion naar mijn auto ben ik altijd in een minuut of 35-40 weer thuis in Vlaardingen. Dat vind ik een heel acceptabele tijd hoor.

En nee, ik ga nooit voor het laatste fluitsignaal weg :')
Dan blijf je zeker nog een uur hangen? :D Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 26 maart 2018 @ 19:34:23 #239
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_178106128
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:29 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dan blijf je zeker nog een uur hangen? :D Vrijwel altijd een verkeersinfarct rond de Kuip. Wij parkeren net na berwaard en doen het laatste stuk met de tram. Veel relaxter.
Niet eens :D

Ik parkeer altijd bij het voormalig ziekenhuis, daar is nu een groot parkeerterrein. Als je daar uit komt en dan niet de Olympiaweg volgt (die staat idd wel altijd vast) maar rechtdoor gaat over die rotonde rij je door een woonwijkje en kom je uiteindelijk uit bij station Lombardijen. Daar aan het einde van de straat heb je een stoplicht waar je misschien even moet wachten, maar verder is die route helemaal filevrij. Je gaat dan bij Vaanplein de A15 op, dus als je de A16 moet hebben, heb je er minder aan.

Vroeger stond ik vaak helemaal aan het einde van de Olympiaweg bij zo'n flat langs de Adriaan Volker-laan. Dan zit je nog achter die rotonde aan het einde van de Olympiaweg die ze altijd afsluiten en dan reed je altijd zo de A16 op (omdat het verkeer vanaf de Olympiaweg die kant niet op mag). Alleen het is een kloteneind lopen naar het stadion en vrij recent hebben ze die weg versmald waardoor het daar nu ook druk is.
pi_178106872
Het maakt echt geen fuck uit waar je dat stadion neerzet, het zal overal het zelfde effect hebben

heel veel drukte

maar dat geld voor elk stadion in de wereld ,,,klein of groot

Mensen die nu ineens daarover gaan huilen

het is toch wat
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107054
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
pi_178107244
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 26 maart 2018 @ 20:21:39 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178107355
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 26 maart 2018 @ 20:28:15 #244
438851 Oldground
El Poderoso
pi_178107549
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:09 schreef TRON2.0 het volgende:
De overvolle trams (soms moet je er een paar overslaan voordat je kan beginnen met jezelf erin te vechten) kunnen niet echt niet meer. De absurde files en het absurde verkeer ook niet.

Ik juich een nieuwe metrolijn via de Kuip en een nieuw intercitystation Stadion alleen maar toe, ondanks de kostenpost. Een investering voor later. In een stad als Rotterdam komt het alleen maar ten goede.
Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
Van alles is weer waardeloos.
pi_178107604
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hebt het over een miljardenkostend project Klaas, iets wat al tijden op de planning staat van de gemeente en waarvoor het rijk uiteindelijk flink zal moeten dokken. De vraag is of het komende college dit plan er doorheen kan krijgen. Feyenoord is daar niet echt een partij in.
JA dus

Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?

Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.

Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107645
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

volgens mij is dat niet eens zo ingewikkeld en niet een zo een kostbaar verhaal

die metro kan gewoon een splitsing maken vanaf het station wilhelmina plein naar het nieuwe stadion.

Dat is relatief maar een kleine stukje wat dan erbij moet komen.
Het is een zeer kostbaar verhaal, maar nodig. Het moet uiteindelijk zoiets worden (negeer dat VVD-gedoe, maar kan geen beter plaatje vinden).


Metrolijn F :)
  maandag 26 maart 2018 @ 20:31:17 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_178107651
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

JA dus

Ze hebben toch zelf al aangegeven dat de infrastructuur aangepast gaat worden naar de nieuwe situatie?

Dan zal het openbaar vervoer dus ook aangepast moeten worden.

Wat denk je zelf dat het RET daar geen belang bij heeft? Die kunnen op zo een lijn naar het stadion weet ik veel hoeveel 100000 den reizigers per jaar zo erbij krijgen wat zal betekenen dat de investering op lange termijn zo terug verdient kan worden. Het kan zo de meest rendebale metro verbinding van de RET gaan worden. Daar is of wordt toch gewoon allang over nagedacht?
Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_178107696
De nieuwe metrolijn wordt trouwens niet alleen in het belang van de (nieuwe) Kuip gebruikt, hoofddoel is om uiteindelijk het drukste stuk van het metronetwerk, Beurs - Zuidplein v.v., te ontlasten.
pi_178107732
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, maar het ligt er niet voor een paar tientjes.
Ja maar daar zijn al die andere metro lijnen ook niet voor aangelegd

kijk naar het kaartje hierboven wat gepost is...

Er is de afgelopen jaren al veel geinvesteerd in metrolijnen...eeentje zelfs helemaal naar den haag centraal van de ret

dan is zo een verbinding van wilhelmina plein naar het nieuwe stadion gewoon een peanuts investering voor de RET, wat op de lange termijn heel die investering zo terug verdiend kan worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178107772
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:28 schreef Oldground het volgende:

[..]

Volgens mij gaat er met die treinstations inderdaad sowieso iets gebeuren. Een Station Rotterdam Zuid iets zuidelijker gelegen dan nu en met aansluiting op de IC is geen slecht idee. Ook wel nodig als je Rotterdam Zuid echt wil ontwikkelen. Kun je niet op de metro en sprinters alleen af.
Dat is zeker een veel beter idee. Tussen de hudige stations Zuid en Stadion (ter hoogte van de moskee zo'n beetje) een nieuwe intercitystation maken die toegangkelijk is voor meerdere gebruiken. Woon-werkverkeer, Feyenoordverkeer etc. Op trams, metro's en sprinters kunnen we het niet alleen inderdaad :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')