abonnement Unibet Coolblue
pi_177973781
Pak steeds uit verveling me smartphone..

Denk dat vele dat van jullie ook hebben. Hoe gaan jullie er mee om?
pi_177973811
Beter dan verslaafd aan fok
pindazakje
pi_177974189
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:53 schreef Hyaenidae het volgende:
Beter dan verslaafd aan fok
Fok is beter.
pi_177974560
Je impuls/gedachte opmerken voordat je ernaar grijpt, en het dan niet doen. Jezelf dan afvragen of je het écht nodig hebt, zo niet, laat het dan. Wat deden mensen vroeger voordat er smartphones waren? Juist, die gingen op mammoeten jagen, doe dat ook.
pi_177974730
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:52 schreef DeadWorld het volgende:
Pak steeds uit verveling me smartphone..

Denk dat vele dat van jullie ook hebben. Hoe gaan jullie er mee om?
Ik lees het groene boekje.
1 + 1 = blauw
pi_177976193
Scherm op zwart/wit zetten, is 'ie al gelijk een stuk minder interessant.
  woensdag 21 maart 2018 @ 07:36:46 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_177976310
Ik denk dat minstens de helft van de mensen tegenwoordig wel verslaafd is aan "ze" smartphone.

De beste manier om er af te komen is geen smartphone meer hebben.
Maar wat mij al heel erg heeft geholpen is praktisch alle apps er af te flikkeren. Tot nu toe heb ik bijzonder weinig levenskwaliteit in hoeven leveren.
disclaimer
pi_177977710
Ik kijk 1x per dag of er nog berichten zijn in de groepsapp en verder raak ik dat ding niet aan. Het rare is dat ik enorm verslavingsgevoelig ben (alcohol en roken) maar niet verslaafd ben aan mijn telefoon.
pi_177985840
Meldingen uitzetten en x keer per dag checken voor zaken die je echt moet zien.

Daarnaast andere zaken gaan doen op momenten van verveling.
pi_177988438
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat minstens de helft van de mensen tegenwoordig wel verslaafd is aan "ze" smartphone.

De beste manier om er af te komen is geen smartphone meer hebben.
Maar wat mij al heel erg heeft geholpen is praktisch alle apps er af te flikkeren. Tot nu toe heb ik bijzonder weinig levenskwaliteit in hoeven leveren.
Ik had een paar maanden geleden een Nokia gekocht om deze minder te gebruiken. Maar nu zit ik weer iedere dag op deze smartphone.
pi_177988469
Ik kijk telkens hetzelfde zoals Nieuws/VoetbalZone/Youtube Filmpjes/Informatie op internet/Marktplaats/Ebay/Alie enz.
pi_178119329
Herkenbaar....

Even op m'n werkpc Nu.nl checken, niks bijzonders en nog geen 5 minuten later zit ik op mn telefoon even Nu.nl te checken |:(
pi_178225856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:36 schreef Somberling het volgende:
Ik kijk 1x per dag of er nog berichten zijn in de groepsapp en verder raak ik dat ding niet aan. Het rare is dat ik enorm verslavingsgevoelig ben (alcohol en roken) maar niet verslaafd ben aan mijn telefoon.
Heel herkenbaar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178225886
Ipv je mobiel pakken een sigaret opsteken :7 ^O^
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 1 april 2018 @ 01:58:56 #15
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_178226728
Ja tis aan jouzelf eh zegmaar. Wil jij in die matrix geplugged blijven die jou ervan weerhoud de daadwerkelijke werkelijkheid te zien of vind jij het wel best zo. Of heb je dit besef niet eens en ziet ditgene als één geheel zegmaar.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_179902965
Sorry voor de bump, maar ik ben ook verslaafd. Ben de hele dag YouTube filmpjes aan het kijken, nieuws sites en FOK! checken en een verslavend spelletje. Daardoor slaap ik te weinig, omdat ik er ook in bed mee bezig ben. Ik ga hem maar weer eens op zwart-wit instellen en YouTube plus Chrome verwijderen. Deze verslaving kan je leven behoorlijk verpesten. Het is een escape route voor het echte leven en zorgt voor onnatuurlijke dopamine rushes.
pi_179906188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:50 schreef baxmurger het volgende:
Sorry voor de bump, maar ik ben ook verslaafd. Ben de hele dag YouTube filmpjes aan het kijken, nieuws sites en FOK! checken en een verslavend spelletje. Daardoor slaap ik te weinig, omdat ik er ook in bed mee bezig ben. Ik ga hem maar weer eens op zwart-wit instellen en YouTube plus Chrome verwijderen. Deze verslaving kan je leven behoorlijk verpesten. Het is een escape route voor het echte leven en zorgt voor onnatuurlijke dopamine rushes.
Hoi.
Ik heb daar laastst een podcast over geluisterd.
Eindbazen.
https://itunes.apple.com/(...)mt=2&i=1000404773636

Ook over hoe ze er voor zorgen dat jij steeds weer terug komt om die apps te checken. Het is een miljoenenbusiness. Om jou versaafd te maken en te houden aan die smartphone.

Je bent dus niet de enige.
pi_179907611
Hier ook herkenbaar, helaas...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_179907645
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Hoi.
Ik heb daar laastst een podcast over geluisterd.
Eindbazen.
https://itunes.apple.com/(...)mt=2&i=1000404773636

Ook over hoe ze er voor zorgen dat jij steeds weer terug komt om die apps te checken. Het is een miljoenenbusiness. Om jou versaafd te maken en te houden aan die smartphone.

Je bent dus niet de enige.
Ja het lijkt wel een samenzwering :') Vanavond ga ik eraan geloven. Volledig offline behalve twee keer per dag WhatsApp checken.
pi_179907666
Mja, wat moet ik anders in de trein? Met mensen gaan praten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179907748
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:08 schreef baxmurger het volgende:

[..]

Ja het lijkt wel een samenzwering :') Vanavond ga ik eraan geloven. Volledig offline behalve twee keer per dag WhatsApp checken.
Moet je doen!

Er was laatst iemand die een jaar offline ging. Puur om af te kicken en bij te houden wat het met zijn stress-levels doet. Als persoonlijk experiment.
Want het eerste wat mensen doen bij wakker worden is hun phone checken en dat geeft al meetbare onrust in je lijf. Bij sommigen.

Het gaat ook om verspilling van tijd, van je leven. Dat je niet (voor jezelf) productief bent. Je tijd verdoet.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:34:48 #22
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_179908296
ik heb een tijd lang Facebook van mn telefoon gegooid. daardoor heb je een reden minder om te kijken. door een aantal apps die veel tijd in beslag nemen te verwijderen voor bijvoorbeeld een week leer je afkicken. je komt er daardoor ook achter hoe weinig je die apps nodig hebt.
daarnaast heb je ze ook snel genoeg weer terug.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')