abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:23:56 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177987204
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:10 schreef JaJammerJan het volgende:
Als scholier of student voor een partij stemmen die niet de basisbeurs opnieuw wilt invoeren :')

5jaar x 12maanden x 280 euro. Niet stemmen voor 17.000 euro :') Wat is de jeugd dom.

Die 800 miljoen dat het kost om de basisbeurs opnieuw in te voeren is er gewoon, 1.4 miljard voor afschaffing van de dividendbelasting was ook geen probleem.
Niet iedereen is een domme egoïst die zijn eigen gewin voor het belang van het land stelt.

Al is het dan wel erg raar om op de VVD te stemmen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:23:58 #62
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177987205
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is wel echt de cliché onder de clichees. Haten op een volgende generatie.
Nou idd:

quote:
'De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor alle gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom. Jongeren praten als ze zouden moeten werken. Ze spreken hun ouders voortdurend tegen, kletsen in gezelschap, ze smakken bij het eten, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders.'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, jij dan!
pi_177987269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet iedereen is een domme egoïst die zijn eigen gewin voor het belang van het land stelt.

Als ik er zelf niks aan over mag houden waarom zou ik dan?
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:17:56 #64
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177988702
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Zo was ik ook vroeger. Toen ik mocht gaan stemmen was ik er inmiddels wel achter wat de VVD met dit land doet, komt goed.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:19:07 #65
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177988733
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nou idd:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
joh dit deden wij in de jaren 80 en 90 ook
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 21 maart 2018 @ 19:23:47 #66
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177990249
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:19 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

joh dit deden wij in de jaren 80 en 90 ook
Het hele idee was can ook dat dit een quote van Socrates uit 399 BCE was :P
nee, jij dan!
  Beste debater 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 19:29:15 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177990362
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"De jeugd voldoet niet meer aan mijn wereldbeeld, dus het is een kutgeneratie".

Deze generatie is opgegroeid rond 9/11, tijdens een economische en migrantencrisis en een tijd dat veiligheid allang niet meer zo vanzelfsprekend is. Hun ouders hetzelfde verhaal. Logisch gevolg is dat ze een stuk conservatiever en terughoudender zijn dan de millennials (de enige generatie waar je terecht op mag haten).
En zelf haten op millennials...

Strak weer, Kat.. _O- :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178003280
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet iedereen is een domme egoïst die zijn eigen gewin voor het belang van het land stelt.

Al is het dan wel erg raar om op de VVD te stemmen.
Het idee van een democratie is juist dat men voor eigenbelang stemt, zodat het resultaat van alle stemmen bij elkaar een representatie geeft van het belang van het land.

Dat heeft niks met domheid te maken, wat juist dom is om voor iemand anders zijn belang te gaan stemmen. Jij maakt deel uit van dit land en jouw belang maakt dus deel uit van het landsbelang. Niks doms aan.
pi_178005297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 03:46 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het idee van een democratie is juist dat men voor eigenbelang stemt, zodat het resultaat van alle stemmen bij elkaar een representatie geeft van het belang van het land.

Dat heeft niks met domheid te maken, wat juist dom is om voor iemand anders zijn belang te gaan stemmen. Jij maakt deel uit van dit land en jouw belang maakt dus deel uit van het landsbelang. Niks doms aan.
Ik weet dat deze gedachtengang een gangbaar uitgangspunt is bij veel mensen.

Toch vind ik het een bijzonder kortzichtige en oppervlakkige gedachtengang, en wel hierom;

Mensen weten namelijk helemaal niet wat uiteindelijk in hun eigen belang is, simpelweg omdat niemand de toekomst kan voorspellen.

Wat op dit moment in je eigen belang kan zijn, kan morgen tegen je eigen belang zijn geweest.

Je kan op dit moment een goede baan hebben, of een goed florerend bedrijf bijvoorbeeld, en ontslagen worden, of failliet gaan. Je kunt momenteel kerngezond zijn en over 10 minuten door een TIA getroffen worden, er kan je een ongeluk overkomen, of juist andersom, je kunt de loterij winnen of ineens die promotie naar een betere baan.

Of je kind blijkt opeens moeilijk te kunnen leren, wordt gepest en ontwikkelt een depressie of wat dan ook, allemaal zaken die je vooraf meestal niet allemaal kunt inschatten, en dus kun je nooit met zekerheid je eigen belang voor de langere termijn bepalen.

Daarom vind ik dat je beter kunt stemmen voor een bepaalde maatschappij-inrichting. Welke (basis)voorzieningen vindt jij dat de overheid moet leveren en op welk niveau moet dat zijn, en hoe zou jij behandeld willen worden als jij afhankelijk zou zijn van voorziening X of Y en hoe vindt jij dat we in de samenleving met elkaar om moeten gaan? Dat zijn volgens mij de meer universele vragen die breder gaan dan alleen vermeend eigen belang.

Bovendien zouden dan niet zoveel mensen bij de VVD uitkomen vermoed ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_178005730
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 08:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet dat deze gedachtengang een gangbaar uitgangspunt is bij veel mensen.

Toch vind ik het een bijzonder kortzichtige en oppervlakkige gedachtengang, en wel hierom;

Mensen weten namelijk helemaal niet wat uiteindelijk in hun eigen belang is, simpelweg omdat niemand de toekomst kan voorspellen.

Wat op dit moment in je eigen belang kan zijn, kan morgen tegen je eigen belang zijn geweest.

Je kan op dit moment een goede baan hebben, of een goed florerend bedrijf bijvoorbeeld, en ontslagen worden, of failliet gaan. Je kunt momenteel kerngezond zijn en over 10 minuten door een TIA getroffen worden, er kan je een ongeluk overkomen, of juist andersom, je kunt de loterij winnen of ineens die promotie naar een betere baan.

Of je kind blijkt opeens moeilijk te kunnen leren, wordt gepest en ontwikkelt een depressie of wat dan ook, allemaal zaken die je vooraf meestal niet allemaal kunt inschatten, en dus kun je nooit met zekerheid je eigen belang voor de langere termijn bepalen.

Daarom vind ik dat je beter kunt stemmen voor een bepaalde maatschappij-inrichting. Welke (basis)voorzieningen vindt jij dat de overheid moet leveren en op welk niveau moet dat zijn, en hoe zou jij behandeld willen worden als jij afhankelijk zou zijn van voorziening X of Y en hoe vindt jij dat we in de samenleving met elkaar om moeten gaan? Dat zijn volgens mij de meer universele vragen die breder gaan dan alleen vermeend eigen belang.

Bovendien zouden dan niet zoveel mensen bij de VVD uitkomen vermoed ik.
Helemaal mee eens.
pi_178005857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:10 schreef JaJammerJan het volgende:
Als scholier of student voor een partij stemmen die niet de basisbeurs opnieuw wilt invoeren :')

5jaar x 12maanden x 280 euro. Niet stemmen voor 17.000 euro :') Wat is de jeugd dom.

Die 800 miljoen dat het kost om de basisbeurs opnieuw in te voeren is er gewoon, 1.4 miljard voor afschaffing van de dividendbelasting was ook geen probleem.
Egoïstisch stemmen :') "Ja maar ik krijg gratis geld/uitkering" :') Dat is gewoon SP/PvdA mentaliteit
pi_178005891
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 03:46 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het idee van een democratie is juist dat men voor eigenbelang stemt...
Nee, dat is niet het idee van een democratie, je mag zelf een motivatie hebben ipv "partij x belooft mij het meeste". Ik heb nooit puur uit eigen belang gestemd (anders had ik als student wel op een linkse partij gestemd, maar ik ben niet compleet gestoord).
  donderdag 22 maart 2018 @ 09:54:56 #73
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178006256
Dat komt omdat die jongeren denken dat ze met hun diplomatje straks 2 ton per jaar gaan verdienen binnen 5 jaar bij een grrrroot bedrijf (rrrrrollende rrrr natuurrrrlijk)

Laat die naievelingen maar es over 10 jaar terugkijken.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_178006448
VVD :') nog meer leugenachtige geldgraaiers en achterkamertjespolitiek met grote corporaties, veelvoud aan goedgepraat fraude plegen met een achterbakse glimlach op je smoel. Ja, we moeten trots zijn op de nieuwe generatie. Daarnaast, de ouders van Roderick zullen wel ingefluisterd hebben.
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:47:30 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178008588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 03:46 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het idee van een democratie is juist dat men voor eigenbelang stemt, zodat het resultaat van alle stemmen bij elkaar een representatie geeft van het belang van het land.

Dat heeft niks met domheid te maken, wat juist dom is om voor iemand anders zijn belang te gaan stemmen. Jij maakt deel uit van dit land en jouw belang maakt dus deel uit van het landsbelang. Niks doms aan.
Dat is wat veel partijen je willen doen denken. "Stem op ons want wij verdedigen jouw belang, en alle andere mensen stemmen ook voor hun eigen belang." Dat is lekker makkelijk om stemvee te krijgen en houden, want dan is het wij tegen hen, en zullen mensen niet weglopen naar andere partijen. Plus, dan krijg je dat stugge politieke gedoe van nu, waarin niemand water bij de wijn wil doen omdat iedere toezegging door de achterban wordt gezien als een aanval op hun belangen.

De juiste insteek is: "Stem op ons, want onze idealen leveren de beste beslissingen op voor alle Nederlanders."
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:56:04 #76
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178008822
Dat komt omdat pa en ma alles betalen, maar zodra deze scholieren zelf werk hebben gaan ze inzien dat de VVD er niet is voor de Nederlander met een modaal inkomen.
pi_178010801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het idee van een democratie, je mag zelf een motivatie hebben ipv "partij x belooft mij het meeste". Ik heb nooit puur uit eigen belang gestemd (anders had ik als student wel op een linkse partij gestemd, maar ik ben niet compleet gestoord).
:') :') :')
'Ik ben arm maar ik ga stemmen voor een partij die de belangen van vermogenden verdedigt, want dat is zogenaamd wel 'landsbelang' '

Man man man, eigenbelang van inwoners van een land = landsbelang. Niks egoïstisch aan. Ga eens lezen hoe een democratie hoort te werken.
pi_178010951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat veel partijen je willen doen denken. "Stem op ons want wij verdedigen jouw belang, en alle andere mensen stemmen ook voor hun eigen belang." Dat is lekker makkelijk om stemvee te krijgen en houden, want dan is het wij tegen hen, en zullen mensen niet weglopen naar andere partijen. Plus, dan krijg je dat stugge politieke gedoe van nu, waarin niemand water bij de wijn wil doen omdat iedere toezegging door de achterban wordt gezien als een aanval op hun belangen.

De juiste insteek is: "Stem op ons, want onze idealen leveren de beste beslissingen op voor alle Nederlanders."
Uiteraard doe ik ook water bij de wijn, ook al stem ik uit eigenbelang. Een partij die alleen precies mijn eigenbelang zou nastreven en niet het belang van zoveel mogelijk Nederlanders, die krijgt namelijk geen meerderheid of überhaupt een grote aanhang. Zoiezo ga je uiteindelijk ook coalities krijgen waar er water bij de wijn gedaan wordt, dat is algemeen bekend en hoe onze democratie functioneert.

De insteek die jij neemt, dat er een 'beste' partij of beslissing zou zijn voor alle Nederlanders, is natuurlijk complete onzin. De een vindt armoedebestrijding belangrijker, de andere ouderenzorg en weer een ander vindt de kwaliteit van het onderwijs het belangrijkst. Kies je om meer geld naar het een te laten gaan, dan gaat er minder naar het ander. Dat is juist waarom we democratie en politiek hebben.

De beslissingen die algemeen goed zijn, bijvoorbeeld een vergroting van de efficiënte van de geldbesteding, daar heb je geen politieke partijen voor nodig. Want wie zou tegen een beslissing zijn die goed is voor alle Nederlanders?

Niemand is tegen economische groei, meer banen, meer veiligheid, betere zorg, meer luxe, een stabielere toekomst. Helemaal niemand. Maar dat komt altijd ten koste van iets anders.
pi_178011353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 23:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dus ouders zijn gewoon egoïsten.. Dat ziet je tegenwoordig in kinderen terug..

Net als honden, vaak honden lijken op hun baasjes.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_178011385
Ik kijk er niet van op.

Als je jong bent heb je gemiddeld gezien nog niet zoveel tegenslag gekend en vaak nog niet zoveel gezien van de wereld buiten je hometown, je sportclubjes, je ouders en je school.

Dan ben je vaak meer geneigd te denken dat het leven maakbaar is, als je maar hard werkt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Brandaris01 op 22-03-2018 14:35:35 ]
pi_178012152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:35 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') :') :')
'Ik ben arm maar ik ga stemmen voor een partij die de belangen van vermogenden verdedigt, want dat is zogenaamd wel 'landsbelang' '

Man man man, eigenbelang van inwoners van een land = landsbelang. Niks egoïstisch aan. Ga eens lezen hoe een democratie hoort te werken.
Mensen stemmen gewoon op de partij/persoon die zij willen, dat hoeft niet uit eigen belang te zijn. Als John de Mol GL of SP wil stemmen dan kan dat ook gewoon. Je lijkt zelf niet echt te snappen hoe een democratie 'hoort' te werken door te stellen dat armen of mensen met een modaal inkomen niet op de VVD zouden moeten stemmen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:51:13 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178012289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:42 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik ook water bij de wijn, ook al stem ik uit eigenbelang. Een partij die alleen precies mijn eigenbelang zou nastreven en niet het belang van zoveel mogelijk Nederlanders, die krijgt namelijk geen meerderheid of überhaupt een grote aanhang. Zoiezo ga je uiteindelijk ook coalities krijgen waar er water bij de wijn gedaan wordt, dat is algemeen bekend en hoe onze democratie functioneert.

De insteek die jij neemt, dat er een 'beste' partij of beslissing zou zijn voor alle Nederlanders, is natuurlijk complete onzin. De een vindt armoedebestrijding belangrijker, de andere ouderenzorg en weer een ander vindt de kwaliteit van het onderwijs het belangrijkst. Kies je om meer geld naar het een te laten gaan, dan gaat er minder naar het ander. Dat is juist waarom we democratie en politiek hebben.

De beslissingen die algemeen goed zijn, bijvoorbeeld een vergroting van de efficiënte van de geldbesteding, daar heb je geen politieke partijen voor nodig. Want wie zou tegen een beslissing zijn die goed is voor alle Nederlanders?

Niemand is tegen economische groei, meer banen, meer veiligheid, betere zorg, meer luxe, een stabielere toekomst. Helemaal niemand. Maar dat komt altijd ten koste van iets anders.
Ja, en je stemt op een partij die de verhoudingen ongeveer zo ziet als jij. Niet op een partij die de verhoudingen ziet op de meest voordelige manier voor jezelf.

Dan krijg je van die 50PLUS- en DENK-praktijken, waarbij partijtjes opkomen voor de belangen van één groep.
pi_178013342
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
"Vroeger" was de jeugd jong en idealistisch tegenwoordig schijnbaar verwend en wereldvreemd.
Dankzij de ouders en de oude garde in de politieke partijen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 8 april 2018 @ 13:41:18 #84
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178385148
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"De jeugd voldoet niet meer aan mijn wereldbeeld, dus het is een kutgeneratie".

Deze generatie is opgegroeid rond 9/11, tijdens een economische en migrantencrisis en een tijd dat veiligheid allang niet meer zo vanzelfsprekend is. Hun ouders hetzelfde verhaal. Logisch gevolg is dat ze een stuk conservatiever en terughoudender zijn dan de millennials (de enige generatie waar je terecht op mag haten).
Onzin, dat zijn de babyboomers.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  zondag 8 april 2018 @ 13:44:29 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178385229
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:41 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn de babyboomers.
Idd, de mensen die allemaal 40 uur per week werkten (part time bestond niet) en bakken belasting hebben betaald en gespaard hebben voor hun pensioen, die mensen die nu de economie helpen met geld uitgeven etc. Die mensen hebben alle ellende veroorzaakt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 8 april 2018 @ 13:44:39 #86
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178385233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar wellicht stem je gewoon liever voor meer money als je overtuigd bent van je eigen kunnen. Niks mis mee. Maar goed, dat is ieders eigen keuze natuurlijk
Degenen die op de VVD hebben gestemd omdat ze 'links' jakkie bah vonden. En nu, nu hebben ze hun flexibile arbeidsmarkt, geprivatiseerde zorg en ander fijn neoliberaal spul.

Daar gaan ze dan weer niet facebook om op... nee, zwarte piet, dat is belangrijk en GEERT zegt waar het op staat.

Echt, Nederland verdient niet anders.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_178385781
Vroeger waren linkse partijen heel populair bij scholieren.

De VVD is verantwoordelijk voor de vele bezuinigingen in het onderwijs de afgelopen decennia.
pi_178386472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
"Vroeger" was de jeugd jong en idealistisch tegenwoordig schijnbaar verwend en wereldvreemd.
Ze denken allemaal nog dat ze heel rijk en succesvol gaan worden.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 03:47 schreef Lunatiek het volgende:
Wie wil er nou niet Veel Vrije Dagen?!

Maar goed. Als je stem a) nog niet telt en dus b) geen gevolgen heeft waarbij c) je leven in dusdanige staat is dat het geen gevolgen kàn hebben en d) je de toekomst nog niet helder hebt en je gelooft dat drie keer modaal met je eigen bedrijf makkelijk haalbaar is...
Ja, dan is op papier de VVD een uitstekende partij om op te stemmen, ze zijn weinig controversieel en niet confessioneel-oubollig. Echt middle of the road, geen radicalen. Elke keurige Nederlander kan er met goed fatsoen op stemmen.

Dat wordt anders als je stem er wel toe doet en het echte leven wat anders is dan wat aansluit op de liberale heilstaat.

Ging dit trouwens over de gemeenteraad of zit iemand dat weer met nationale politiek te spinnen?
Precies dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178386515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Veel van die kinderen mogen net hun eigen boterhammetjes smeren en zetten dat gevoel van het zelf mogen doen door naar hun politieke voorkeur in een toch al egocentrische levensfase. Ze zitten aan het begin van een beslisboom maar denken dat het daar ophoudt.

Daarnaast wordt de VVD erg in bescherming genomen. Het spoor van vernieling dat de VVD heeft getrokken door het ministerie van veiligheid en justitie, de bestuurlijke integriteit en de controlerende rol van de tweede kamer geldt als het falen van 'de politiek'. Bonnetjes en afluistertapes kwijtmaker Teeven die weigert verantwoording af te leggen aan de kamer, de ministeriele verantwoordelijkheid is een essentieel staatsrechtelijk en democratisch principe, geldt als iemand die 'de eer aan zichzelf houdt' en wordt geprezen omdat hij dat hij met behoud van hoge uitkering gaat hobbyen als buschauffeur ipv een baan te zoeken waarmee hij geen wachtgeld meer trekt. Defensie is ook al zo'n VVD-wanbeleidministerie. Het schoolvak nepnieuws en propaganda herkennen heeft nog niet echt voeten in de aarde.
Wát?! Serieus?
"Pools are perfect for holding water"
pi_178386761
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?! Serieus?
Helaas, serieus inderdaad.

Verder wil ik die blagen nog weleens horen over 30 jaar als ze beseffen dat die fijne VVD ervoor gezorgd heeft dat de pensioenpotten geroofd zijn tot op de bodem.
pi_178386809
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Helaas, serieus inderdaad.

Verder wil ik die blagen nog weleens horen over 30 jaar als ze beseffen dat die fijne VVD ervoor gezorgd heeft dat de pensioenpotten geroofd zijn tot op de bodem.
Hoe dan? Hij heeft toch gewoon een baan? Heb je hier meer info over? Ik vond juist het enige fatsoenlijke aan die lul dat ie meteen een andere baan regelde en niet op zijn reet bleef zitten.

En het maar gek vinden dat men zo tegen wachtgeld is (terwijl het een belangrijk doel dient).

Edit: gevonden. https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-wachtgeld-krijgen.

Het zal ook eens niet .. de 'overgangsregeling'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178386849
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe dan? Hij heeft toch gewoon een baan? Heb je hier meer info over? Ik vond juist het enige fatsoenlijke aan die lul dat ie meteen een andere baan regelde en niet op zijn reet bleef zitten.

En het maar gek vinden dat men zo tegen wachtgeld is (terwijl het een belangrijk doel dient).
Ik heb geen bron zo bij de hand voor je, maar het is ook op fok langs geweest incl. foto's hoe hij vrolijk de bus in stapte met zo'n typisch geel vestje.

Hij krijgt gewoon wachtgeld overigens en dit vond hij lollig om te doen.
pi_178386927
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb geen bron zo bij de hand voor je, maar het is ook op fok langs geweest incl. foto's hoe hij vrolijk de bus in stapte met zo'n typisch geel vestje.

Hij krijgt gewoon wachtgeld overigens en dit vond hij lollig om te doen.
Dan is het maar te hopen dat dat adviesbureau van 'm snel van de grond komt en hij meer dan 6k per maand gaat verdienen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 9 april 2018 @ 00:02:48 #94
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178398565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar wellicht stem je gewoon liever voor meer money als je overtuigd bent van je eigen kunnen. Niks mis mee. Maar goed, dat is ieders eigen keuze natuurlijk
VVD stem je als het goed met je gaat, maar zodra je in een rolstoel beland piep je wel anders. De VVD kiest ervoor om een marktverstorende subsidie (HRA) en prachtige vliegtuigjes (JSF) te behouden. Laat dit nou net het bedrag uitmaken dat alle andere onzinnige bezuinigingen op o.a. bijzonder onderwijs en het verhogen van de pensioenleeftijd.
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
  maandag 9 april 2018 @ 01:42:48 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178399136
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 00:02 schreef BlauweHoofd het volgende:

De VVD kiest ervoor om een marktverstorende subsidie (HRA) te behouden.
kuchekucheenwatdachtjevandeSPkuchekuche
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178400296
Ik snap niet zo waar die steun voor de VVD op is gebaseerd.
  maandag 9 april 2018 @ 06:08:15 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178400313
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:11 schreef polderturk het volgende:
Vroeger waren linkse partijen heel populair bij scholieren.

De VVD is verantwoordelijk voor de vele bezuinigingen in het onderwijs de afgelopen decennia.
Omdat hun ouders ook links stemden. En, nee, de economische omstandigheden zijn verantwoordelijk voor de vele bezuinigingen in het onderwijs. Misschien dat de scholieren een realistischer beeld hebben van de werkelijkheid dan jij?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178400321
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat hun ouders ook links stemden. En, nee, de economische omstandigheden zijn verantwoordelijk voor de vele bezuinigingen in het onderwijs. Misschien dat de scholieren een realistischer beeld hebben van de werkelijkheid dan jij?
Wat was het nut precies van de bezuinigingen in het onderwijs dan want dat heb ik even gemist.
pi_178400794
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 05:53 schreef DeParo het volgende:
Ik snap niet zo waar die steun voor de VVD op is gebaseerd.
Een aantrekkende economie en de gedachte dat een pragmatische partij als de vvd hier verantwoordelijk voor is, denk ik.
-
pi_178400800
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 08:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Een aantrekkende economie en de gedachte dat een pragmatische partij als de vvd hier verantwoordelijk voor is, denk ik.
Maar wat heeft de VVD precies gedaan dat de economie zou aantrekken.
  maandag 9 april 2018 @ 09:59:03 #101
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_178401937
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat was het nut precies van de bezuinigingen in het onderwijs dan want dat heb ik even gemist.
Ja halllooooooo dat is toch een linkse hobby, dat onderwijs subsidieeren, van dat geitenwollensokkendragende grachtengordel oikofoben!!!11!!!!einz!!!1 :') :P
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_178402645
Ik kan de hoge score van de VVD niet plaatsen. Jongeren zijn meestal betrokken met zaken die op de lange termijn spelen zoals milieu,internationalisering en onderwijs en dat zie je ook in de hoge scores van D66 en GL.

De zaken waar de VVD zich hard voor maakt spelen niet voor mensen die nog geen eigen inkomen hebben. Misschien het Mark Rutte effect, of rechts willen lijken? Ik zie het niet.
  maandag 9 april 2018 @ 16:11:55 #103
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178408814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:52 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Op wie stemmen de meeste allochtonen nu eigenlijk? Een deel is overgestapt naar Denk maar niet allemaal toch?
Ook naar partijen die zo'n paard van Troje in de gelederen hebben, die dan met voorkeursstemmen in de raad komt en zich vervolgens afscheidt in zijn eigen eenmansfractie :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178426998
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?! Serieus?
Wat dacht jij dan? Dat hij zijn wachtgeld van 7000 pm opzegt voor een parttime chauffeurssalaris van 2000 pm? Dat wordt gewoon in mindering gebracht. Er is geen enkele reden om daar goede sier mee te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:42:31 #105
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178427781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Dat hij zijn wachtgeld van 7000 pm opzegt voor een parttime chauffeurssalaris van 2000 pm? Dat wordt gewoon in mindering gebracht. Er is geen enkele reden om daar goede sier mee te maken.
Beter gewoon thuis blijven zitten dan of zo? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 10 april 2018 @ 15:44:01 #106
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178427821
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:40 schreef Havermout2 het volgende:
De zaken waar de VVD zich hard voor maakt spelen niet voor mensen die nog geen eigen inkomen hebben. Misschien het Mark Rutte effect, of rechts willen lijken? Ik zie het niet.
Zoals een goede banenmarkt of een goed draaiende economie? Want ze blijven altijd jong natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178428964
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 08:10 schreef DeParo het volgende:
Maar wat heeft de VVD precies gedaan dat de economie zou aantrekken.
Goede vraag. Wat zijn nu significante VVD-besluiten geweest die de economie daadwerkelijk hebben aangezwengeld?
-
pi_178429653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zoals een goede banenmarkt of een goed draaiende economie? Want ze blijven altijd jong natuurlijk.
Voor het eerste moet je vooral niet bij de VVD zijn, als toekomstig werknemer wordt je niet vrolijk van flex en het uithollen van vaste aanstellingen. Op de conjunctuur heeft de politiek niet zoveel invloed.
  dinsdag 10 april 2018 @ 17:22:51 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178429784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zoals een goede banenmarkt of een goed draaiende economie? Want ze blijven altijd jong natuurlijk.
Laten we niet doen alsof de economie niet goed zou draaien als de VVD het niet voor het zeggen heeft.
pi_178429812
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laten we niet doen alsof de economie niet goed zou draaien als de VVD het niet voor het zeggen heeft.
Precies dit.
pi_178430305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laten we niet doen alsof de economie niet goed zou draaien als de VVD het niet voor het zeggen heeft.
Je hoort ze ook opvallend weinig over die miljarden die de ECB onder leiding van Mario Draghi nog elke maand in de Europese economie pompt :P
-
pi_178430792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Beter gewoon thuis blijven zitten dan of zo? :')
Zo snel mogelijk een baan vinden waarmee je uit het wachtgeld bent. Als je dat doet en in de tussentijd een eenvoudig baantje neemt is het prima. Maar een beetje ermee showen terwijl het hobby-en met behoud van riante uitkering is omdat het Telegraafpubliek zich niet realiseert dat het wachtgeld slechts gekort wordt met zijn netto-salaris is in geen enkel opzicht lovenswaardig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je hoort ze ook opvallend weinig over die miljarden die de ECB onder leiding van Mario Draghi nog elke maand in de Europese economie pompt :P
Terwijl dat nou ook niet bepaald een zinnige aanwending van ons geld is. De afgelopen jaren is er namens Nederland zo'n 30 miljard per jaar van ons geld aan de financiele sector geschonken. Dat is bijna 10% van de rijksbegroting. Daarmee had je een Keynsiaanse crisisbestrijding mee kunnen financieren die de werkloosheid, en daarmee het langetermijnverlies aan arbeisproductiviteit, en elk ander gevolg van de crisis van diezelfde financiele sector volledig teniet kunnen doen.

Maar los daarvan heeft Rutte de crisis alleen maar erger gemaakt met zijn beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178430952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk een baan vinden waarmee je uit het wachtgeld bent. Als je dat doet en in de tussentijd een eenvoudig baantje neemt is het prima. Maar een beetje ermee showen terwijl het hobby-en met behoud van riante uitkering is omdat het Telegraafpubliek zich niet realiseert dat het wachtgeld slechts gekort wordt met zijn netto-salaris is in geen enkel opzicht lovenswaardig.
Ik vind het wel lovenswaardig. Hij maakt zich in Ieder geval nuttig. Hij had er ook voor kunnen kiezen om er een lange vakantie van te maken. Als ik wordt ontslagen en ik krijg ww ga ik in ieder geval geen werk verrichten dat beduidend minder verdiend dan m'n ww.

Nog even en hem wordt verweten dat ie iemand anders z'n baan inpikt :')
pi_178431172
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik vind het wel lovenswaardig. Hij maakt zich in Ieder geval nuttig. Hij had er ook voor kunnen kiezen om er een lange vakantie van te maken. Als ik wordt ontslagen en ik krijg ww ga ik in ieder geval geen werk verrichten dat beduidend minder verdiend dan m'n ww.

Nog even en hem wordt verweten dat ie iemand anders z'n baan inpikt :')
Het is alweer 3 jaar geleden dat hij zelf ontslag nam, zonder verantwoording af te leggen aan de kamer. Vervolgens kon hij door zijn eigen opstappen weer kamerlid worden, van slager naar vleeskeurmeester zeg maar, zodat hij tot aan zijn pensioen wachtgeld kan blijven trekken. Vanuit die riante financiele positie is hij parttime buschauffeur geworden omdat hem dat altijd al leuk leek. Maar dat haalt dus maar 1500 euro per maand van zijn wachtgelduitkering af.

Niet eens lovenswaardig maar gewoon normaal en voor een VVD-er met hun stoere taal tegenover uitkeringstrekkers minimaal, was geweest dat hij binnen een half jaar na het zelf opstappen een echte baan op zijn veronderstelde niveau had gevonden. Nu is hij gewoon profiteur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 april 2018 @ 09:22:45 #115
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178442736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laten we niet doen alsof de economie niet goed zou draaien als de VVD het niet voor het zeggen heeft.
We zullen het nooit weten daar de Nederlandse kiezer en kennelijk toekomstig kiezer hier schijnbaar wél vertrouwen in heeft.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:11:25 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178464361
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat was het nut precies van de bezuinigingen in het onderwijs dan want dat heb ik even gemist.
Minder geld uitgeven. Zoals altijd met bezuinigingen. Niet echt rocketscience, geloof ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178464845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Minder geld uitgeven. Zoals altijd met bezuinigingen. Niet echt rocketscience, geloof ik.
Als het om onderwijs gaat heb ik liever wel dat het om rocketscience gaat want alleen 'minder geld' uitgeven vind ik niet echt duidelijk het net van deze bezuiniging uitleggen.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:00:52 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178464894
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:57 schreef DeParo het volgende:

Als het om onderwijs gaat heb ik liever wel dat het om rocketscience gaat want alleen 'minder geld' uitgeven vind ik niet echt duidelijk het net van deze bezuiniging uitleggen.
Je kunt 'vinden' wat je wil, maar in vrijwel alle mogelijke contexten betekent bezuinigen 'minder geld uitgeven'. En ik zeg bijna dagelijkse tegen mijn kinderen: "Je krijgt niet altijd wat je wil".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178464912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je kunt 'vinden' wat je wil, maar in vrijwel alle mogelijke contexten betekent bezuinigen 'minder geld uitgeven'. En ik zeg bijna dagelijkse tegen mijn kinderen: "Je krijgt niet altijd wat je wil".
Ik vroeg je niet om uit te leggen wat 'bezuinigen' betekent. Ik vroeg om het nut van deze bezuinigingen. Dus wellicht wat beter luisteren naar je kinderen misschien.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:09:13 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178464967
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:02 schreef DeParo het volgende:

Ik vroeg je niet om uit te leggen wat 'bezuinigen' betekent. Ik vroeg om het nut van deze bezuinigingen.
En daar heb ik antwoord op gegeven: minder geld uitgeven. Alleen toen ging jij een persoonlijke invulling geven aan de betekenis van 'bezuinigen', dus ik dacht dat wat extra uitleg wel raadzaam was.

Dat jij graag wil dat 'bezuinigen' iets anders betekent, daar kan ik niets aan doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')