abonnement Unibet Coolblue
pi_177984322


Ach, in Amsterdam krijg je een grote overwinning voor DENK. Aangezien een Turkse waarnemer fijn meegaat het hokje (wat niet eens mag) om uit te leggen wat men moet doen.

Snap ik enigszins wel, want in Turkije heb je geen keus als je gaat stemmen. Daar stemt iedereen automatisch op Erdogan en als je dat niet doet dan verdwijn je spontaan van de aardbodem.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:13:28 #127
469185 DJ11
Radio 49
pi_177984484
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:56 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ja zoiets, alle landelijke partijen, die worden het sowieso niet, nou, partijen als Senioren en andere partijen met een overduidelijke naam waar ik niks mee heb, konden ook al weg.
Bleven er 2 of 3 over. 2 daarvan bevatte alleen maar inwoners aan de andere kant van de gemeente. Hollands Kroon is namelijk zo'n fijne fusie gemeente waar niemand het mee eens was. Dus bleef er 1 partij over die van oorsprong lokaal is, en daar mijn stem op uitgebracht.
Hier gaat het nooit over in al die verkiezingsdebatten. Overal in Nederland gaan ze voortdurend verder met gemeentelijke herindelingen; momenteel onder meer in Groningen. Het bestuur komt steeds verder bij de burger te staan; 66 gaat voorop in die drift.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:15:41 #128
469185 DJ11
Radio 49
pi_177984528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

Ach, in Amsterdam krijg je een grote overwinning voor DENK. Aangezien een Turkse waarnemer fijn meegaat het hokje (wat niet eens mag) om uit te leggen wat men moet doen.

Snap ik enigszins wel, want in Turkije heb je geen keus als je gaat stemmen. Daar stemt iedereen automatisch op Erdogan en als je dat niet doet dan verdwijn je spontaan van de aardbodem.
Mensen die geen Nederlands spreken, zouden überhaupt niet moeten mogen stemmen. Elke andere (voer)taal dan Nederlands, zowel in schrift als spraak, zou ten strengste verboden moeten zijn, net als het vertoon van buitenlandse vlaggen, logo's van politieke of belangenorganisaties of religieuze symbolen.
pi_177984607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:13 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Hier gaat het nooit over in al die verkiezingsdebatten. Overal in Nederland gaan ze voortdurend verder met gemeentelijke herindelingen; momenteel onder meer in Groningen. Het bestuur komt steeds verder bij de burger te staan; 66 gaat voorop in die drift.
Heel lang hebben mensen hier dan ook de oude gemeentenaam steeds op de plaatsnaamborden geplakt, over de nieuwe naam heen. _O-

Maar inderdaad, dit komt voort uit 4 gemeentes, Wieringen, Wieringermeer, Niedorp en Anna Pauwlowna. Kijk maar op de kaart hoe ver alles uit elkaar ligt. Denk je echt dat mensen uit Wieringerwerf het ook maar enigszins boeit hoe het in Anna Paulowna of Niedorp er aan toe gaat?

Je zag op de kieslijst ook echt exact al die verdelingen per partij. Het zijn nog steeds partijen op basis van oude regio.
Vandaar dus ook bewust wel gestemd voor een partij uit deze regio. Want ja, je kan er donder op zeggen dat iedereen dat doet.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177984650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:15 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Mensen die geen Nederlands spreken, zouden überhaupt niet moeten mogen stemmen. Elke andere (voer)taal dan Nederlands, zowel in schrift als spraak, zou ten strengste verboden moeten zijn, net als het vertoon van buitenlandse vlaggen, logo's van politieke of belangenorganisaties of religieuze symbolen.
In Nijmegen hingen fijn een Turkse vlag en Grijze Wolven vlag in het stemlokaal.

En ben het wel eens dat dat een richtlijn zou zijn. Nederland past zich met alles aan aan mensen die de taal niet machtig zijn. Sorry, maar denk je dat Frankrijk opeens alles in het Nederlands gaat vertalen voor mij?

Door het constant maar beschikbaar maken van teksten in hun eigen taal, integreert men natuurlijk nooit.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:27:35 #131
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_177984795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

Ach, in Amsterdam krijg je een grote overwinning voor DENK. Aangezien een Turkse waarnemer fijn meegaat het hokje (wat niet eens mag) om uit te leggen wat men moet doen.

Snap ik enigszins wel, want in Turkije heb je geen keus als je gaat stemmen. Daar stemt iedereen automatisch op Erdogan en als je dat niet doet dan verdwijn je spontaan van de aardbodem.
Als ik dat straks mee maak, dan maak ik er meteen melding van.
En de kans dat ik het me ga maken is reëel aanwezig, 'mijn' wijk is landelijk koploper als het gaat om DENK-stemmers... :'(
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:29:55 #132
469185 DJ11
Radio 49
pi_177984853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:18 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Heel lang hebben mensen hier dan ook de oude gemeentenaam steeds op de plaatsnaamborden geplakt, over de nieuwe naam heen. _O-

Maar inderdaad, dit komt voort uit 4 gemeentes, Wieringen, Wieringermeer, Niedorp en Anna Pauwlowna. Kijk maar op de kaart hoe ver alles uit elkaar ligt. Denk je echt dat mensen uit Wieringerwerf het ook maar enigszins boeit hoe het in Anna Paulowna of Niedorp er aan toe gaat?

Je zag op de kieslijst ook echt exact al die verdelingen per partij. Het zijn nog steeds partijen op basis van oude regio.
Vandaar dus ook bewust wel gestemd voor een partij uit deze regio. Want ja, je kan er donder op zeggen dat iedereen dat doet.
In Overijssel zie je dat beeld ook. In de regio onder Zwolle leeft zelfs al de angst dat ze in de toekomst allemaal bij Deventer worden ingedeeld.

En nogmaals: als er één partij is die deze herindelingen aanmoedigt en doordrukt, is het 66 wel. Niet alleen gemeentelijk, maar liefst ook nog op provinciaal niveau. Woonde je 20 jaar geleden nog in een gemeente van 8.000 inwoners in een provincie van 1 miljoen inwoners, als het aan 66 ligt, woon je straks in een gemeente van 125.000 inwoners, in een provincie met 3,5 miljoen inwoners. En dan sluist 66 liefst ook nog zo veel mogelijk macht vanuit Nederland naar Brussel.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:48:07 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_177985267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:29 schreef DJ11 het volgende:

[..]

In Overijssel zie je dat beeld ook. In de regio onder Zwolle leeft zelfs al de angst dat ze in de toekomst allemaal bij Deventer worden ingedeeld.

En nogmaals: als er één partij is die deze herindelingen aanmoedigt en doordrukt, is het 66 wel. Niet alleen gemeentelijk, maar liefst ook nog op provinciaal niveau. Woonde je 20 jaar geleden nog in een gemeente van 8.000 inwoners in een provincie van 1 miljoen inwoners, als het aan 66 ligt, woon je straks in een gemeente van 125.000 inwoners, in een provincie met 3,5 miljoen inwoners. En dan sluist 66 liefst ook nog zo veel mogelijk macht vanuit Nederland naar Brussel.
Vanaf nu noem ik je J11...
pi_177985316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vanaf nu noem ik je J11...
MaMaster :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177985370
Scheermesjes bestellen bij Boldking, een email ontvangen met "Wij rennen nu voor u door ons magazijn" en dan als afleverdatum 27 maart krijgen. Zo hard rennen ze dus ook weer niet. :N
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 15:58:38 #136
74056 crew  ToT
pi_177985496
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
Scheermesjes bestellen bij Boldking, een email ontvangen met "Wij rennen nu voor u door ons magazijn" en dan als afleverdatum 27 maart krijgen. Zo hard rennen ze dus ook weer niet. :N
Heb je al ervaring met die mesjes?

Zelf gebruik ik een ouderwetse veiligheidsmes met Feather mesjes er in.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:59:12 #137
469185 DJ11
Radio 49
pi_177985544
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Heb je al ervaring met die mesjes?

Zelf gebruik ik een ouderwetse veiligheidsmes met Feather mesjes er in.
Ik heb ze drie jaar geleden voor het eerst besteld. En ja, met die paar donsveertjes die ik kweek :') gaan ze dus superlang mee. Dit wordt pas m'n tweede bestelling _O-
Zelfs die duurdere Gilette mesjes zijn minder fijn dan die van Boldking en ze blijven best lang scherp.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 maart 2018 @ 16:04:20 #139
74056 crew  ToT
pi_177985592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:01 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik heb ze drie jaar geleden voor het eerst besteld. En ja, met die paar donsveertjes die ik kweek :') gaan ze dus superlang mee. Dit wordt pas m'n tweede bestelling _O-
Zelfs die duurdere Gilette mesjes zijn minder fijn dan die van Boldking en ze blijven best lang scherp.
Beter dan Gilette? Da's wel interessant dan. :)
Zelf heb ik flink harde stoppels en heb en scheermes-equivalent van een hakbijl nodig om de boel een beetje redelijk te kunnen scheren. Die Feather mesjes gaan wel een paar scheerbeurten mee, maar toch moet ik ze wel vaker vervangen dan wat ik van anderen lees.
pi_177985593
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:15 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Mensen die geen Nederlands spreken, zouden überhaupt niet moeten mogen stemmen. Elke andere (voer)taal dan Nederlands, zowel in schrift als spraak, zou ten strengste verboden moeten zijn, net als het vertoon van buitenlandse vlaggen, logo's van politieke of belangenorganisaties of religieuze symbolen.
Ik weet niet hoe het nu is in Duitsland, maar de moeder van mijn ex werkte daar als overheidsbeamte en zij mochten van de wet geen andere taal dan Duits spreken met de klanten. Als die klanten geen Duits konden, moesten ze zelf maar iemand meenemen die dat wel kon. Of een tolk inhuren ofzo. Ook waren alle documenten e.d. alleen maar in het Duits.
Ik vind dat eigenlijk best een goed idee. Geeft toch een extra prikkel om de taal van het land te leren waar je vrijwillig naar bent verhuisd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177985637
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het nu is in Duitsland, maar de moeder van mijn ex werkte daar als overheidsbeamte en zij mochten van de wet geen andere taal dan Duits spreken met de klanten. Als die klanten geen Duits konden, moesten ze zelf maar iemand meenemen die dat wel kon. Of een tolk inhuren ofzo. Ook waren alle documenten e.d. alleen maar in het Duits.
Ik vind dat eigenlijk best een goed idee. Geeft toch een extra prikkel om de taal van het land te leren waar je vrijwillig naar bent verhuisd.
Precies. Dit dus. En dat is wel mede de reden dat een groot deel van de oude generatie Turkse arbeiders goed geïntegreerd zijn en sowieso allemaal de taal spreken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177988672
koel voor katten :Y
...
pi_177988907
sssssssst, the sound of silence O+
...
pi_177989254
Facebook weet niet waar ik woon. Ik krijg een weersverwachting voor morgen, dat het gaat regenen in Den Haag 8)7 en dat ik een paraplu mee moet nemen _O-

Maar ik heb daar niks te zoeken. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177989310
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
Facebook weet niet waar ik woon. Ik krijg een weersverwachting voor morgen, dat het gaat regenen in Den Haag 8)7 en dat ik een paraplu mee moet nemen _O-

Maar ik heb daar niks te zoeken. :D
Zal je zien dat je bent gekozen voor de Haagse gemeenteraad. Moet je alsnog een paraplu meenemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:50:57 #146
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_177989442
Gestemd! Burger plicht volbracht. ^O^
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:51:45 #147
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_177989491
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:50 schreef peaceman het volgende:
Gestemd! Burger plicht volbracht. ^O^
We zijn trots op je! :P
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177989528
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:50 schreef peaceman het volgende:
Gestemd! Burger plicht volbracht. ^O^
Nu nog Nederlands leren ;)
http://www.spatiegebruik.nl/
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:55:44 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_177989564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nu nog Nederlands leren ;)
http://www.spatiegebruik.nl/
En jij interpunctie. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')