abonnement Unibet Coolblue
pi_177983201
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik denk dat er mensen zijn die sociaal geïsoleerd raken terwijl ze dat niet willen. En niet omdat ze slechte mensen zijn perse, maar sociaal onhandig en onzeker.
Precies, dus dan ligt het toch bij henzelf? Ligt niet aan andere mensen die wel gewoon een vriendengroep hebben en leuke dingen doen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:25:20 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177983370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Precies, dus dan ligt het toch bij henzelf? Ligt niet aan andere mensen die wel gewoon een vriendengroep hebben en leuke dingen doen.
Ze hebben er niet voor gekozen. Opeenstapelende trauma’s en nare ervaringen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177983399
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ze hebben er niet voor gekozen. Opeenstapelende trauma’s en nare ervaringen.
Ze zijn de enigen die er wat aan kunnen doen.
pi_177983422
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:37 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

wat een onzin. hou toch eens op joh. :') ik ben vroeger ook wel eens gepest en in heel uitzonderlijke gevallen werd het zwart voor mijn ogen en ben ik het gevecht aangegaan.
en??? vonden alle meisje mij daarna sexy? neee! sterker nog....de halve school had een hekel aan mij en wouden mij zelfs neersteken. :') en ik werd een paar dagen geschorst.
neersteken okay, maar werd je nog gepest?
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:59:10 #105
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177984162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

De daad als in hoe je met bepaalde dingen om leert gaan. Of het nou pesten is of een andere traumatiserende gebeurtenis zoals een overlijden of een heftig ongeluk, dat is shit waarvan je niet wil dat het kan gebeuren maar toch gebeurt. Dat is nu eenmaal inherent aan het leven. En daar zul je als slachtoffer mee om moeten leren gaan.

Er zit nog altijd een verschil tussen iets als een overlijden en gepest worden. Het ene is random en het andere wordt bewust door iemand gedaan omdat hij/zij dat leuk vind en geen rekening houdt met eventuele gevolgen. Je hebt wel gelijk dat iemand moet leren om om te gaan met dat soort gebeurtenissen. Maar hoe? Dat lees ik nergens terug in je post. Ja, mentaal vooruit gaan. Maar dat stopt het pesten voor veel mensen niet. Die verantwoordelijkheid ligt echter nog steeds bij de daders. En die gaan gewoon door, hoeveel schijt je er zelf wel niet aan hebt.

quote:
Excuses, berouw, etc. was allemaal fantastisch geweest, maar dan had ik er op moeten wachten. Dan hadden ze gvd weer of liever gezegd nog steeds die macht gehad over me. Ik wilde daar niet op wachten. Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van andermans ontwikkeling.
Niemand heeft het erover dat ze excuses willen. Die krijg je toch niet. Ze richten hun schade aan en staan er vervolgens echt niet bij stil dat het bij het slachtoffer veel langer blijft hangen. Hun gaan gewoon door met het leven, terwijl slachtoffers ook nog eens extra lijden omdat daders hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen/niet nemen.

quote:
Oneens. Ik heb zat positiefs aan mensen gegeven die er geen kut om veranderden.
Ja, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Over het algemeen werkt het wel gewoon beter - vriendelijk zijn en respectvol zijn naar andere mensen. Als dat hun niet helpt dan is het aan hun om zelf te kijken wat hun wél vooruit kan helpen. Jij hebt dan in ieder geval gedaan wat je kon...op een positieve manier. Pesten werkt alleen maar averechts. Help je echt niemand mee en dat is ook echt niet de reden dat mensen pesten. Zeggen ze misschien om het voor hunzelf goed te praten, maar ze doen het enkel en alleen omdat ze zelf onzeker zijn, zelf populair willen zijn en weten dat ze ermee weg komen.

quote:
Tevens ben ik ook positiefs veranderd door shit mee te maken
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Praat pesten alleen nog steeds niet goed. Ik ben ook sterker geworden door shit die er in mijn leven is gebeurd. Van mensen die overleden zijn tot gewelddadige ouders. Van uit huis plaatsingen tot andere gebeurtenissen. Maar gepest worden? Nee, ik kan niet zeggen dat dat me geholpen heeft. Het vertraagde alleen maar het positieve traject. Waarom die andere dingen me wel sterker maakten en het pesten niet? Veel voelde random...maar het pesten voelde aan als iets onnodigs. Iemand stond op met de gedachte om mijn leven zo kut mogelijk te maken. Het was een oprechte keuze. Had me alleen maar geholpen als dat niet was gebeurd. Maar iedereen is anders :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:59:57 #106
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177984185
quote:
6s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:27 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

neersteken okay, maar werd je nog gepest?
jaaaaaa! :') duh! en ik werd ook nog eens bedreigd.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177984582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:59 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

jaaaaaa! :') duh! en ik werd ook nog eens bedreigd.
Er zijn verschillende motivaties voor pesten. Soms uit jaloezie, soms uit onwetendheid. Tegen onwetendheid kan je vrij weinig doen, behalve je richten op mensen die zich normaal tegen je gedragen. Sommigen hebben hun uiterlijk niet mee op die leeftijd, weet ik veel, die trekken negatieve aandacht van zwakke mensen aan, omdat die denken dat ze zichzelf omhoog kunnen halen door zoiemand neer te duwen. Vaak niet de meest intelligente figuren die anderen zo behandelen.
pi_177984646
maar als lui jaloers op je zijn gewoon Stompen toch. Geef ze reden om jaloers te zijn. Fuck m. Eagles don't fly in flocks.
pi_177984682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:18 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nou subtieler, ik vind elkaar constant met de rollator aanrijden, plekken bezet houden met je tas, of iemand zo terroriseren dat diegene niet eens meer zijn eigen kamertje af wil komen en liever alleen eet, niet bepaald subtiel.

Bejaarden zijn nog erger met treiteren en kunnen ook nog wel eens heel agressief uithalen met hun wandelstok die steken ze zo ergens voor of slaan er gewoon mee.

Er zit echt heel weinig verschil tussen twee treiterende kleuters en een paar treiterende bejaarden.
En er was een hele campagne over pesten op de werkvloer.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:28:23 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177984821
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:21 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Ehm, nee dus. Is niet strikt menselijk en komt tevens niet in alle culturen voor.
Wijs mij even een cultuur aan waar kinderen nooit pesten dan. Graag met meerdere respectabele bronnen, geen vaag blogje oid.
pi_177984944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zit nog altijd een verschil tussen iets als een overlijden en gepest worden. Het ene is random en het andere wordt bewust door iemand gedaan omdat hij/zij dat leuk vind en geen rekening houdt met eventuele gevolgen. Je hebt wel gelijk dat iemand moet leren om om te gaan met dat soort gebeurtenissen. Maar hoe? Dat lees ik nergens terug in je post. Ja, mentaal vooruit gaan. Maar dat stopt het pesten voor veel mensen niet. Die verantwoordelijkheid ligt echter nog steeds bij de daders. En die gaan gewoon door, hoeveel schijt je er zelf wel niet aan hebt.
Als we gaan hairsplitten over trauma's, dan kun je ook niet stellen dat overlijden random is. Echt fantastisch hoe iemand kan kiezen voor het niet aangaan of stoppen met een behandeling ongeacht gevolgen voor de omgeving, waarna overlijden volgt. Nee, geen cijfertjes hoe vaak dat soort shit voorkomt, het ging me dan ook vooral om het trauma met impact zeg maar en geen wedstrijdje wiens leed erger is.

Zie hier beneden. Geinig, want ik lees juist niet hoe je ermee om kan leren gaan door het vooral over het doen of laten van anderen te hebben. Daarom ook mijn vragen in hoeverre bepaalde dingen mensen hebben geholpen..

quote:
[..]

Niemand heeft het erover dat ze excuses willen. Die krijg je toch niet. Ze richten hun schade aan en staan er vervolgens echt niet bij stil dat het bij het slachtoffer veel langer blijft hangen. Hun gaan gewoon door met het leven, terwijl slachtoffers ook nog eens extra lijden omdat daders hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen/niet nemen.
Ben ik niemand dan? Of tellen mijn ervaringen niet zwaar genoeg mee, omdat ik er anders insta ofzo?

quote:
[..]

Ja, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Over het algemeen werkt het wel gewoon beter - vriendelijk zijn en respectvol zijn naar andere mensen. Als dat hun niet helpt dan is het aan hun om zelf te kijken wat hun wél vooruit kan helpen. Jij hebt dan in ieder geval gedaan wat je kon...op een positieve manier. Pesten werkt alleen maar averechts. Help je echt niemand mee en dat is ook echt niet de reden dat mensen pesten. Zeggen ze misschien om het voor hunzelf goed te praten, maar ze doen het enkel en alleen omdat ze zelf onzeker zijn, zelf populair willen zijn en weten dat ze ermee weg komen.
Nou dat is dus mijn punt, focussen op wat wel kan. En ik weiger zulke zwart/witheid. Niet alleen vind ik het geen wij/zij verhaal (ontmenselijking, zoals hierboven), maar iets wat ons allemaal aangaat. Hoe gaan we ooit verbinding vinden als we mensen zo gescheiden willen blijven indelen? Zo wil ik ook gebeurtenissen niet als alleen maar goed of fout weg zetten. Zoals positieve feedback ook flinke backlash kan geven, zo hoeft negativiteit ook niet per se alleen maar zo te zijn zonder dat je er voor jezelf nog wel iets nuttigs uit kan halen. Voor mijzelf, omdat ik het dat waard vind om er toch nog iets nuttigs mee te doen (en dus geen kut te maken heeft met goedpraten voor andersmans fouten en/of problemen).

quote:
[..]

Daar ben ik het op zich wel mee eens. Praat pesten alleen nog steeds niet goed. Ik ben ook sterker geworden door shit die er in mijn leven is gebeurd. Van mensen die overleden zijn tot gewelddadige ouders. Van uit huis plaatsingen tot andere gebeurtenissen. Maar gepest worden? Nee, ik kan niet zeggen dat dat me geholpen heeft. Het vertraagde alleen maar het positieve traject. Waarom die andere dingen me wel sterker maakten en het pesten niet? Veel voelde random...maar het pesten voelde aan als iets onnodigs. Iemand stond op met de gedachte om mijn leven zo kut mogelijk te maken. Het was een oprechte keuze. Had me alleen maar geholpen als dat niet was gebeurd. Maar iedereen is anders :)
Denk dat het wel iets genuanceerder ligt dan dat bepaalde meningen hier ook daadwerkelijk bedoelt zijn om pesten goed te praten. Niet het pesten zelf of de impact daarvan staat ter discussie m.i.
pi_177985062
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En er was een hele campagne over pesten op de werkvloer.
Dat zal zeker gebeuren, overal pesten ze wel
pi_177985290
Denk wel dat pesten uit verschillende factoren bestaat, mag je iemand, hoe reageert iemand op bepaalde situatie's hoe schoon is men op zichzelf, hoe is je omgeving/ouders en met kleding kun je ook een boel verpesten.

Ik geloof dat je je kind in eens enorme rot situatie kan brengen door het de eerste dag van een nieuwe school in een Mickey Mouse trui naar school te brengen geen deo mee te geven en het een dikke zoen te geven en zo charmant met een punt van je sjaal een mondhoekje schoon te maken en nog overdreven na zwaaien met smak smak nog een paar lucht kusjes erachter aan.

Er zijn echt ouders die vergeten dat een imago heel belangrijk is voor een kind.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:12:38 #114
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177985744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee, geen cijfertjes hoe vaak dat soort shit voorkomt, het ging me dan ook vooral om het trauma met impact zeg maar en geen wedstrijdje wiens leed erger is.

Ik heb het helemaal niet over cijfertjes, of wedstrijdjes, dus geen idee waarom je dat erbij haalt :')

quote:
Ben ik niemand dan? Of tellen mijn ervaringen niet zwaar genoeg mee, omdat ik er anders insta ofzo?
Natuurlijk tellen jouw ervaringen ook mee. Duh. Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat niemand (voor jou) het heeft gehad over het willen van een excuus. Daarom zei ik ''niemand''. Ben alleen maar blij voor je dat het goed heeft uitgepakt bij jou ^O^

quote:
ontmenselijking, zoals hierboven
Uh? Hoe doe ik dat? Door vormen als hij/zij/wij/etc te gebruiken? Hoe moet ik het anders benoemen? :D Alsof jij niet precies hetzelfde doet.

quote:
Niet het pesten zelf of de impact daarvan staat ter discussie m.i.
Pesten in zijn algemeenheid stond ter discussie.

Verder gaan we het toch niet eens worden, dus agree to disagree ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:45:52 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177986496
Als iemand mij nu zou pesten zou ik meteen slaan. Ook al ben ik volwassen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177986694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Als iemand mij nu zou pesten zou ik meteen slaan. Ook al ben ik volwassen.
Internetheld gespot

EDIT: en tokkie.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:59:41 #117
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177986773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:55 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Internetheld gespot

EDIT: en tokkie.
Gewoon hele familie afslachten zoals Uchiha Itachi.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_177987668
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:21 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Ehm, nee dus. Is niet strikt menselijk en komt tevens niet in alle culturen voor.

Leuk geprobeerd wel.
Helemaal met je eens. Het hoort niet bij een sociale soort, maar ik kan wel inzien dat er plek is in de biologie voor parasieten. Uiteraard zijn ze zich van geen kwaad bewust, maar of het goed is voor de mens om uit louter psychopaten of sociopaten te bestaan, betwijfel ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 00:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Evolutionair gezien heeft het een functie denk ik. De zwakkeren worden beproefd wat ze waard zijn. Ze staan onderaan de hierarchie en dwingen geen respect af op de anderen van de groep. Maar dat zal veranderen wanneer ze laten zien dat ze toch genoeg kracht hebben om voor zichzelf op te komen.
Met deze stelling zou je toch kunnen beredeneren dat psychopaten de sterkste mensen zijn? maar wat is er zo humaan aan psychopaten?

Ik denk dat deze stelling niet juist kan zijn in ons geval. Ten slotte hebben we het hier over mensen en de mens is een sociale soort.

Willen we een mensheid die uit louter psychopaten bestaat?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt. Er is niet een aanpak die altijd werkt. Soms werkt niks. In dat programma pesten kwam ook wel naar voren dat het pesten soms weinig te maken had met het slachtoffer. Was meer toeval of een kleine irritatie in het begin en daarna is het slachtoffer gewoon het blijvende mikpunt gebleven.
De schuld van het pesten ligt dan ook bij de pester. Ben blij dat ik iets soortgelijks lees hier.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zeker. Sommige pesters genieten nog meer als ze een heftige reactie van je kunnen krijgen.
Omdat het ze prikkelt? De juiste hoeveelheid prikkels geeft de meest plezierige ervaring. Minder gevoelige mensen hebben meer prikkels nodig om dat prettige prikkelniveau te bereiken.
Hebben pesters misschien niet sowieso minder empathie? Zijn pesters niet gemiddeld genomen minder gevoelig en daardoor ook meer prikkelzoekend?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik wás Timmy, en toen ik het zat was ben ik middeleeuws gegaan op de hoofdpester. Dat heeft me bijna een schorsing opgeleverd van school. Bijna. Heb ik klappen gevangen? jazeker. Heb ik klappen uitgedeeld? jazeker. Daarna was het pesten klaar.
Ik heb vrijwel exact dezelfde ervaring (inclusief bijna geschorst worden en inclusief niet meer gepest worden), behalve dan dat ik geen enkele klap teruggekregen had.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wijzen die pesters niet net zo hard? Stampen die niet net zo hard rond met hun aanwezigheid?
Pesters verdienen de opvoeding die ze nodig hebben :)
Helaas komen ze daar nog steeds te kort.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat mensen die gepest worden maar voor zichzelf op moeten komen. Hoe dan precies? Mensen die pesten doen het alleen maar omdat ze weten dat ze sterker/groter/whatever zijn dan degene die ze pesten. Ze weten dat anderen toch wel mee doen omdat de pester in de meeste gevallen populair is.

Hoe moet iemand dan voor zichzelf opkomen? Door geweld te gebruiken? Nee, want dat vinden de meeste daders alleen maar leuk. Ze winnen toch wel en dan hebben ze alleen maar meer ammunition om mee te pesten. Naar een leraar gaan? Laat alleen maar zien dat je een ouder nodig hebt om voor jezelf op te komen ---> meer ammunition.

Ik moet ergens ook wel gewoon lachen om het feit dat mensen serieus zeggen dat pesten normaal is en er niks aan gedaan kan worden. Wat, zijn wij als mensheid zo zwak dat we niet meer zelf kunnen bepalen of we anderen met respect behandelen, of niet? Dat is pesten goedpraten. Hoe is dat correct? De schuld ligt nog altijd bij de pester. Hij of zij kan er wel degelijk voor kiezen om anderen met respect te behandelen. Kiezen ze ervoor om toch te pesten..dan ligt de schuld daar ook gewoon. Niet bij het slachtoffer, omdat hij/zij er niks aan doet. In de meeste gevallen valt er ook gewoon niks aan te doen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Sommige leraren komen ook echt op voor kinderen die gepest worden. Sommige pesters krijgen wel degelijk respect als iemand die gepest wordt zichzelf verlaagd tot hetzelfde niveau (geweld...ja, dat is gewoon kinderachtig). Sommige pesters/meelopers krijgen op een gegeven moment door dat ze fout zaten.

Ik weet ook niet wat er precies aan gedaan moet/kan worden. Waar de schuld ligt is duidelijk, maar dat is het dan ook wel. Ja, een goede opvoeding kan helpen, maar genoeg kinderen met prima ouders die wel gewoon pesten. Ze vinden altijd wel een reden om het voor zichzelf goed te praten.
Ik denk dat 't wel interessant zou zijn om zelfs jonge scholieren al te leren hoe pesters denken en waarom. Vaak is 't knagende ook de vraag "Waarom? Waarom ik?" en dat kan jarenlang blijven knagen.

Zelfs alleen al het hebben van een antwoord op deze vraag kan al helpen. Ik zou zeggen, leg het deze scholieren dan gewoon uit zodat ze beter begrijpen wat er met pesters gebeurt :)
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grootst mogelijke onzin. Kinderen pesten omdat ze het leuk vinden. Omdat ze dan zelf niet gepest worden. Om populair te worden. Doen ze echt niet om degene die gepest wordt te veranderen/op te voeden. Kom op, zeg.

Ja, mensen die gepest worden zijn vaak onzeker, maar dat is geen reden om dan maar te gaan pesten. Onzekerheid verdwijnt bij het ouder worden sowieso vaak wel. Weet je waardoor? Positieve ervaringen. Eventuele therapie vormen. Ze komen in omgevingen terecht waar ze zich meer thuis voelen en waar ze op kunnen bloemen. Ze krijgen een baan waar ze zich thuis voelen. Ze krijgen bevestiging van eventuele partners, of vrienden. DAT is hoe mensen van hun onzekerheid af kunnen komen. Van gepest worden wordt die onzekerheid alleen maar groter en groter. Vicieuze cirkel ook.

No offense, maar het hele ''pesten is voor hun eigen bestwil/oorzaak ligt echt niet alleen bij de pesters hoor'' geeft alleen maar de indruk dat je het voor jezelf probeert goed te praten. Pesten is gewoon kinderachtig, en onnodig. En het heeft vergaande gevolgen. En nee, geen positieve gevolgen in de meeste gevallen. Zelfmoord door pesten...om maar even wat te noemen.

Wij als mensheid zijn niet zo zwak dat dingen ''gewoon gebeuren''. Het gebeurt omdat iemand ervoor kiest. Er word voor gekozen om iemand te pesten...om er zelf beter uit te komen. Zonder rekening te houden met eventuele gevolgen. Er is niks positiefs aan pesten. Je helpt er echt niemand mee, hoe hard je jezelf dat ook probeert wijs te maken.
Beste post uit dit topic! _O_ ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging was ik degene die gepest werd, was de kleinste, verlegen onzeker omdat ik de enige van mijn basisschool daar heen ging en blijkbaar een heel makkelijk doelwit.
Achteraf gezien snap ik wel waarom, ik had eigenlijk meteen die meid keihard onderuit moeten trappen en gewoon moeten blijven rammen totdat haar tanden over de vloer lagen.
Nee, want dan waren juist zij gelijk naar de docent/ouder/politie gestapt en hadden een slachtofferverhaal verzonnen om jou als agressor weg te zetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:58 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

je kan jezelf gewoon niet verdedigen tegen een hele groep. iedere kik die je geeft zullen zij weer als een reden zien om je nog harder te pesten en daar kan je je onmogelijk tegen verweren. natuurlijk kan je het proberen. dat deed ik vroeger ook hoor. ik schold ze gewoon terug uit. en als zij mij sloegen sloeg ik terug. maar het mocht helaas niet baten. het enige wat ik ermee bereikte was dat de mensen steeds meer een hekel aan mij kregen. en het dus ook steeds meer gerechtvaardigd was om mij te pesten. op een gegeven moment deden zelfs de leraren mee. en ja....dan is het einde zoek. :')

ik had eigenlijk van school moeten wisselen toen.
Digitaal is dit trouwens wel makkelijker (zolang ze je niet letterlijk monddood maken tenminste, zoals bij een ban).
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:12 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ken echt niemand die op mijn leeftijd nog gepest wordt.
Is dat een verkapte manier om aan te geven dat je je eigenlijk een beetje eenzaam voelt? :P
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:46:05 #119
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177987751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

Digitaal is dit trouwens wel makkelijker (zolang ze je niet letterlijk monddood maken tenminste, zoals bij een ban).

daarom haal ik ook zoveel voldoening uit dit geweldige forum. ;)
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177987800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

Is dat een verkapte manier om aan te geven dat je je eigenlijk een beetje eenzaam voelt? :P
Goed opgemerkt man! Wil jij mijn vriendje zijn?
pi_177987896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Goed opgemerkt man! Wil jij mijn vriendje zijn?
Het is dat ik niet eenzaam ben, anders had ik misschien wel 'ja' gezegd :P
pi_177987939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

Nee, want dan waren juist zij gelijk naar de docent/ouder/politie gestapt en hadden een slachtofferverhaal verzonnen om jou als agressor weg te zetten.

Ik wou dat ik je gelijk kon geven, maar op de school waar ik zat, krijg je als slachtoffer het advies om in een faalangstgroepje te gaan. Dat de andere leerlingen je onderuit trappen, tegen het hek opduwen, je strot dichtknijpen en de haren uit je hoofd trekken dat mag allemaal. Dus wat ik al schreef ik had haar gewoon net zo lang moeten rammen en dan kreeg ze het advies om maar naar een faalangstgroepje te gaan want dan lag het allemaal aan haar.

Maar goed toen ik haar weer tegen kwam had ze ineens niet meer zoveel praatjes, het was ook wel heel vervelend dat ze niet uit de trein kon komen en braaf in het hoekje kon blijven zitten.
pi_177988204
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik wou dat ik je gelijk kon geven, maar op de school waar ik zat, krijg je als slachtoffer het advies om in een faalangstgroepje te gaan. Dat de andere leerlingen je onderuit trappen, tegen het hek opduwen, je strot dichtknijpen en de haren uit je hoofd trekken dat mag allemaal. Dus wat ik al schreef ik had haar gewoon net zo lang moeten rammen en dan kreeg ze het advies om maar naar een faalangstgroepje te gaan want dan lag het allemaal aan haar.

Maar goed toen ik haar weer tegen kwam had ze ineens niet meer zoveel praatjes, het was ook wel heel vervelend dat ze niet uit de trein kon komen en braaf in het hoekje kon blijven zitten.
Misschien was jouw pester gewoon niet gewetenloos genoeg? Wel raar advies van dat faalangstgroepje. Klinkt als het advies van iemand die het eigenlijk wel prima vindt dat er mensen gepest worden (dat het hun eigen schuld is).
Dan voel je je dubbel genaaid :')

Tis ook belachelijk dat het normaal gevonden zou moeten worden om geweld met geweld te moeten beantwoorden. We zijn toch sociale wezens? We willen misschien toch ooit naar de sterren en begrijpen waar het allemaal om draait in het heelal?

Betere oplossingen voor het pestersprobleem zijn ook niet zo absurd als soms voorgespiegeld wordt, zoals inzien dat het probleem bij de dader ligt en niet bij het slachtoffer.

Beste ga je gewoon niet (meer) met zulke mensen om ('je' is hier zeg maar de algemene 'je' en niet Fem_LittleLady 'je'). Doe ik ook niet meer en tis sociaal lekker opgeruimd *klopt handen af-smiley*
pi_177988725
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ken haar, goed wat ze doet. Maar wedden dat ze nog steeds emotionele schade heeft van haar pesten?
Ja, dat weet ik wel zeker.

Maar wat begrijpen jullie niet aan mijn punt? Ik praat nergens pestgedrag goed. Ik zeg ook niet dat anti-pestcampagnes zinloos zijn. Ik zeg dat mensen naief bezig zijn door zich alleen maar op het gedrag van de pesters te richten.

Als ik mijn huis niet goed afsluit en er wordt bij mij ingebroken, dan is dat 0% mijn schuld. Neemt niet weg dat toch mijn waardevolle spullen weg zijn. Je kan mij dan veel beter helpen hoe ik in het vervolg mijn huis beter kan beveiligen dan door publiekelijk te gaan roepen hoeveel verdriet inbrekers aanrichten.
pi_177988943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:49 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Er zijn echt ouders die vergeten dat een imago heel belangrijk is voor een kind.
Daar zit vaak ook het probleem! Hoe kan je sociaal handig zijn als je dit nooit goed is geleerd?

De ontwikkeling van een kind gaat niet vanzelf, maar ouders zijn daar vaak ignorant in. Ook dat kinderen pesters worden, is vaak te herleiden uit hoe ze zijn opgevoed. Emotionele verwaarlozing komt heel vaak voor. Kinderen kunnen zichzelf gaan wegcijferen en worden kwetsbaar, subassertief en een makkelijk slachtoffer. Of ze gaan in verzet en projecteren hun eigen kwetsbaarheden op anderen en worden pesters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')