abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 maart 2018 @ 15:33:29 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_177958625
Domme vraag, ben te lui om het uit te zoeken

Als Nederland iemand verdenkt van PKK-activiteiten, mag NL dan alle gegevens van zijn/haar omgeving gaan delen met Turkije met de nieuwe wet?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_177958684
Vast wel. NL Staat is ruggengraatloze staat dus ze delen vrolijk aan iedereen. Inclusief Russen, Chinezen en Noord Korea.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177958736
Ongezien of het mag, de Nederlandse veiligheidsdiensten zitten vol met mensen met een Turkse-migratieachtergrond. Derhalve zal dergelijke informatie hoe dan ook uitlekken.
pi_177959250
Ja. Achteraf gaan ze voor alle zorgvuldigheid wel controleren of ze dit juist gedaan hebben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 18:09:31 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177962281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:33 schreef zalkc het volgende:
Domme vraag, ben te lui om het uit te zoeken

Als Nederland iemand verdenkt van PKK-activiteiten, mag NL dan alle gegevens van zijn/haar omgeving gaan delen met Turkije met de nieuwe wet?
Nee. Wat is dit voor een onzin verhaal uberhaupt?

De PKK is niet illegaal in Nederland, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 18:10:18 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177962300
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:37 schreef paddestoelensoep het volgende:
Ongezien of het mag, de Nederlandse veiligheidsdiensten zitten vol met mensen met een Turkse-migratieachtergrond. Derhalve zal dergelijke informatie hoe dan ook uitlekken.
Waar komt dit lulverhaal vandaan? De AIVD en MIVD zitten vol met mensen van Turkse afkomst? Toon eens aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:11:34 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177962328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Wat is dit voor een onzin verhaal uberhaupt?

De PKK is niet illegaal in Nederland, overigens.
Ze mogen data al delen met het buitenland nog voordat het geanalyseerd is door onze eigen veiligheidsdiensten. Oftewel, Turkije kan allerlei databestanden ontvangen en dan zelf de activistische Koerden eruit gaan vissen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177966329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar komt dit lulverhaal vandaan? De AIVD en MIVD zitten vol met mensen van Turkse afkomst? Toon eens aan.
Wat voor reactie verwacht je dan als TS begint met:
quote:
ben te lui om het uit te zoeken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177977356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:33 schreef zalkc het volgende:
e lui om het uit te zoeken

Als Nederland iemand verdenkt van PKK-activiteiten, mag NL dan alle gegevens van zijn/haar omgeving gaan delen met Turkije met de nieuwe wet?
Ja. Ook als er geen verdenking bestaat tegen het persoon in kwestie dan mogen de gegevens onder de WIV gedeeld worden. Zelfs als het om "bijvangst" gaat, gegevens die zijn afgetapt van personen die niet onderzocht werden door de AIVD dan mogen de gegevens gedeeld worden. Alle gegevens mogen gedeeld worden zonder dat er iemand een blik op werpt wat de daadwerkelijke inhoud is.

Ben je van Turkse afkomst en laat je jezelf kritisch uit over Erdogan op het internet. Dan is er een kans dat die gegevens in Turkse handen gaan vallen als ze in het sleepnet komen en de AIVD het wenselijk vind om de gegevens met hun Turkse collega's te delen (bijvoorbeeld bij een gegevensruil).
  woensdag 21 maart 2018 @ 09:22:46 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_177977484
Dus het is niet een onrealistisch scenario.

Uiteraard zal het tijden goed gaan totdat het wel een keer fout gaat. Maar het delen met buitenlandse veiligheidsdiensten lijkt me een behoorlijk gevaarlijk punt in die wet. Ik snap best dat als er een laptop van een terrorist word gevonden dat die gegevens waardevol zijn voor betrokken landen, maar waar ligt die grens?

Uiteraard zal Erdogan of Trump niet zomaar een tapje mogen aanvragen op onze burgers, maar wie bepaald wat er wel mag en wanneer en op welke gronden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')