abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 september 2018 @ 16:03:32 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182007926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:08 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

"Een rug te ver" en "Over de roooie" zijn vergelijkbare programma's op verschillende zenders. Maar "Een rug te ver" is volgens mij wat extremer en/of ranziger
ja, dat kwam na over de rooie toch? dus dat moest weer verder gaan om interessant te blijven
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_182009019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja, dat kwam na over de rooie toch? dus dat moest weer verder gaan om interessant te blijven
ja klopt
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_182093211
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wachten tot 2032 en hopen dat ze meer waard worden?
Als je ze in nette staat hebt (ongevouwen) is een 1000,- al iets van ¤800,- waard voor een verzamelaar.

Als ze gevouwen zijn dan zou ik ze gewoon inleveren bij de bank.

Kijk maar eens op marktplaats wat ze vragen voor een biljet wat nog zo goed als nieuw is.
pi_182093821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 11:19 schreef nanuk het volgende:

Stel je voor dat je voor elk tochtje over de grens geld moet wisselen

En dan internet bestellingen in de omliggende landen niet makkelijk kunnen doen.
the fuck...
pi_182103116
Ik moest vroeger dagelijks met 2 of 3 van deze briefjes over straat. Mijn vader dacht dat kleine kinderen nooit overvallen zouden worden, dus ik mocht het op de rekening van de postbank storten. Dan ging ik op mijn kleine roze meisjesfiets met witte mand naar het postkantoor toe om het te storten. Elke dag weer. Vanaf een jaar of 7. Ik hield de briefjes in mijn handen of in mijn broekzak. Zodra ik weer thuis was, kreeg ik een euro waarmee ik dan naar de snackbar kon om een ijsje te kopen. Achteraf gezien compleet mesjogge. Al ben ik nooit overvallen; dus er zat wel een kern van waarheid in.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_182103610
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:34 schreef Kimsywimsy het volgende:
Al ben ik nooit overvallen; dus er zat wel een kern van waarheid in.
Ja, totdat iemand het door heeft en erover gaat praten. Dan was je erg snel aan de beurt geweest vrees ik, hoewel je er dan lichamelijk waarschijnlijk ongeschonden van af komt had dat toch meer indruk op je gemaakt dan je een kind wilt laten ervaren. Niet erg nadenkend van je vader vind ik.

Je bracht guldens naar het postkantoor en kreeg een euro terug van je vader? :o Was ie zo traag met jou betalen? :P
pi_182103663
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:
Je bracht guldens naar het postkantoor en kreeg een euro terug van je vader? :o Was ie zo traag met jou betalen? :P
Gulden natuurlijk. Ben een beetje uit de guldens :P Reken ook niet meer terug en dergelijke.
Voor 1 hele gulden kon je een softijsje kopen. Voor 1 gulden en een duppie kreeg je er dan ook discodip bij O-)
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_182103969
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:34 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik moest vroeger dagelijks met 2 of 3 van deze briefjes over straat. Mijn vader dacht dat kleine kinderen nooit overvallen zouden worden, dus ik mocht het op de rekening van de postbank storten. Dan ging ik op mijn kleine roze meisjesfiets met witte mand naar het postkantoor toe om het te storten. Elke dag weer. Vanaf een jaar of 7. Ik hield de briefjes in mijn handen of in mijn broekzak. Zodra ik weer thuis was, kreeg ik een euro waarmee ik dan naar de snackbar kon om een ijsje te kopen. Achteraf gezien compleet mesjogge. Al ben ik nooit overvallen; dus er zat wel een kern van waarheid in.
O+

En de bank stelde geen vragen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182110313
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

O+

En de bank stelde geen vragen?
Nee joh, dat is al zolang geleden; toen stelde ze nog nauwelijks vragen (in elk geval niet hardop). Ik had een briefje mee met het rekeningnummer (stortingsbewijs) en woonde in een ons-kent-ons-dorp. Ik kreeg ook gewoon bier en sigaretten mee; is bijna dertig jaar terug.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_182430550


zelf helaas niet bewust meegemaakt die Guldens, maar ik heb nog een tientje liggen in mijn kluis. _O_ :Y)

Wel het mooiste geld dat we ooit gehad hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 oktober 2018 @ 19:16:58 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_182437389
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:03 schreef DevFreak het volgende:
[ afbeelding ]

zelf helaas niet bewust meegemaakt die Guldens, maar ik heb nog een tientje liggen in mijn kluis. _O_ :Y)

Wel het mooiste geld dat we ooit gehad hebben.
dat zijn nog wel hele oude, bijna allemaal nog een keer vervangen voor de euro kwam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:45:07 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182438083
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

O+

En de bank stelde geen vragen?
30 jaar terug kwam ik in Rosmalen wonen.. In het dorp had ik geen geld bij me en ook geen paspoort of identificatie. (pinnen kon toen nog niet). Ik ben toen gewoon de bank binnengelopen, mijn naam verteld en gevraagd of ik geld van mijn rekening kreeg. Dat kreeg ik zo mee. Ik wist mijn rekeningnummer niet eens uit mijn hoofd. Het waren toen echt andere tijden. De politie waarschuwde de mensen hun huizen op slot te doen als ze op vakantie gingen, het waren immers gevaarlijke tijden geworden!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182438606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

30 jaar terug kwam ik in Rosmalen wonen.. In het dorp had ik geen geld bij me en ook geen paspoort of identificatie. (pinnen kon toen nog niet). Ik ben toen gewoon de bank binnengelopen, mijn naam verteld en gevraagd of ik geld van mijn rekening kreeg. Dat kreeg ik zo mee. Ik wist mijn rekeningnummer niet eens uit mijn hoofd. Het waren toen echt andere tijden. De politie waarschuwde de mensen hun huizen op slot te doen als ze op vakantie gingen, het waren immers gevaarlijke tijden geworden!!
De Rabobank had op de formulieren ook een alternatieve vorm van identificatie staan
Klant legitimatie: Rijbewijs/paspoort/id-kaart/mij persoonlijk bekend
dag
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:13:40 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182438872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:04 schreef Peter het volgende:

[..]

De Rabobank had op de formulieren ook een alternatieve vorm van identificatie staan
Klant legitimatie: Rijbewijs/paspoort/id-kaart/mij persoonlijk bekend
Ik weet nog dat er bij ons in het dorp een vrouw woonde die de boerenleenbank was (voorloper rabobank). Dan had je voor je verjaardag 100 gulden gekregen en dan ging je bij die vrouw langs. Dan ging je daar gewoon aan de keukentafel zitten en nam ze het geld aan, schreef met een pen het bedrag bij in je spaarbankboekje (vandaar een boekje) en in haar eigen kasregister.
Dit was een dorp in Noord-Brabant in de jaren 70
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:17:14 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182438952
Ik weet ook nog dat ik met mijn zusje op de boerderij van mijn oom met de hondenkar de melkbussen aan de verharde weg ging zetten. Die werden vanaf daar opgeladen op de melkwagen. Allemaal ongekoeld nog. De melk werd op dat moment wel machinaal gemolken. 20 jaar daarvoor werkten er nog 4 melkmeiden op de boerderij die dagelijks alle koeien met de hand molken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:17:55 #66
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_182438973
Nooit gezien.

Maar jullie briefgeld was mooier dan het belgische.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:27:08 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182439209
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:17 schreef sararaats het volgende:
Nooit gezien.

Maar jullie briefgeld was mooier dan het belgische.
ook iets waard
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')