abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177952848
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hij houd het niet vol omdat het beneden zijn niveau is. Als je hetzelfde principe aanhoud op de beloning dan begrijp je dat jou plan nooit zou kunnen slagen.
Het heeft niks met niveau te maken. Dat is dus het beeld dat kapitalisme creeert. Je zou kunnen stellen dat het boven zijn niveau is
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:27 schreef SpecialK het volgende:
Dus de schoonmakers van dit bedrijf verdienen evenveel als de system architects, de programmeurs en de andere hoger opgeleide mensen die wel ontiegelijk veel tijd hebben geīnvesteerd in hun kennisniveau om mooie dingen te kunnen maken?

Waarom zou ik voor een bedrijf willen werken wat mijn werk gelijk stelt aan dat van een schoonmaker?
We kunnen toch samen opruimen? Anders heb je een vies kantoor. Ook de schoonmaker maakt evenveel uren. Kan jij de rest van je leven een pand schoonmaken? Nee... want je doet liever andere dingen met je tijd.. Net als de schoonmaker
pi_177952889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:29 schreef idont het volgende:

Het heeft niks met niveau te maken. Dat is dus het beeld dat kapitalisme creeert. Je zou kunnen stellen dat het boven zijn niveau is

Dus iets wat een manager met 2 vingers in de neus kan doen maar het niet doet omdat zijn tijd nuttiger besteed kan worden werkt onder zijn niveau?
pi_177952893
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel ideaal voor de schoonmaker, die verdient waarschijnlijk een stuk meer dan wat hij/zij ooit zou kunnen verdienen bij een normaal bedrijf.
Het punt is... We hebben elkaar nodig. Iedereen maakt evenveel uren. De een kan de ander zijn werk niet doen. Ja voor even, maar dan loopt het in het 100 omdat je geen opleiding ervoor hebt gedaan, geen geduld voor hebt, verzin het maar
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:32:43 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177952932
quote:

[..]

We kunnen toch samen opruimen?
We kunnen vanalles zelf doen maar er zijn maar zoveel uren in de week en als de site plat ligt dan wil je dat je 2e-lijns support bezig is met de site, niet met het opruimen van de kopjes.

quote:
Anders heb je een vies kantoor. Ook de schoonmaker maakt evenveel uren. Kan jij de rest van je leven een pand schoonmaken? Nee... want je doet liever andere dingen met je tijd.. Net als de schoonmaker
Waarom zou ik nog mijn best doen om expert te worden in iets? om onbetaald 1000-den uren tijd te steken in het goed worden in bijvoorbeeld programmeren... om vervolgens te merken dat iemand die 0,0 tijd in zichzelf heeft gestoken exact hetzelfde loon krijgt?

Waarom is mijn bijdrage dan niet waardevoller dan die van de schoonmaker? Omdat die schoonmaker ook tijd kwijt is?

Dan wordt iedereen dus schoonmaker. Lekker makkelijk.
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_177952950
quote:

We kunnen toch samen opruimen? Anders heb je een vies kantoor. Ook de schoonmaker maakt evenveel uren. Kan jij de rest van je leven een pand schoonmaken? Nee... want je doet liever andere dingen met je tijd.. Net als de schoonmaker
Als de manager ook nog eens zelf zijn kantoor moet opruimen waarom is er dan een schoonmaker nodig?
De schoonmaker is juist aangenomen om het kantoorpersoneel niet te belasten met onproductief werk.
pi_177952996
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel ideaal voor de schoonmaker, die verdient waarschijnlijk een stuk meer dan wat hij/zij ooit zou kunnen verdienen bij een normaal bedrijf.
Top toch. Waarom zo gierig!? Zo ziet het er nu uit:

Manager 40 uur 80.000 per jaar
Schoonmaker 40 uur: 20.000 per jaar

Manager kan vanalles doen
Schoonmaker moet elk dubbeltje omdraaien

Nieuw:

Manager 40 uur: 50.000
Schoonmaker 40 uur 50.000

Kunnen SAMEN mooie dingen doen
pi_177953004
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:31 schreef idont het volgende:

[..]

Het punt is... We hebben elkaar nodig. Iedereen maakt evenveel uren. De een kan de ander zijn werk niet doen. Ja voor even, maar dan loopt het in het 100 omdat je geen opleiding ervoor hebt gedaan, geen geduld voor hebt, verzin het maar
Juist we hebben elkaar nodig en we krijgen daar naar betaald.
Juist omdat de een goed is in managen en de ander beter is in schoonmaken heeft een ieder een aparte taak.
De beloning is gebasseerd op het werk wat je doet. Je geeft zelf toe dat het in het honderd loopt als we op elkaars stoel gaan zitten, leg mij dan eens uit waarom iedereen gelijk betaald moet krijgen als je zelf toegeeft dat het werk niet gelijk is.
pi_177953043
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Juist we hebben elkaar nodig en we krijgen daar naar betaald.
Juist omdat de een goed is in managen en de ander beter is in schoonmaken heeft een ieder een aparte taak.
De beloning is gebasseerd op het werk wat je doet. Je geeft zelf toe dat het in het honderd loopt als we op elkaars stoel gaan zitten, leg mij dan eens uit waarom iedereen gelijk betaald moet krijgen als je zelf toegeeft dat het werk niet gelijk is.
Het werk is anders maar de tijd die je van je leven investeert is gelijk. Tijd is het meest waardevolste dat iemand heeft.

Iedereen investeert evenveel tijd.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:38:24 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953057
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:37 schreef idont het volgende:

[..]

Het werk is anders maar de tijd die je van je leven investeert is gelijk. Tijd is het meest waardevolste dat iemand heeft.

Niet iedereen investeert evenveel moeite binnen die tijd.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_177953074
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Niet iedereen investeert evenveel moeite binnen die tijd.
Dat is een ongebasseerde aanname
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:39:21 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177953083
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:38 schreef idont het volgende:

[..]

Dat is een ongebasseerde aanname
Troll.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_177953090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:35 schreef idont het volgende:

[..]

Top toch. Waarom zo gierig!? Zo ziet het er nu uit:

Manager 40 uur 80.000 per jaar
Schoonmaker 40 uur: 20.000 per jaar

Manager kan vanalles doen
Schoonmaker moet elk dubbeltje omdraaien

Nieuw:

Manager 40 uur: 50.000
Schoonmaker 40 uur 50.000

Kunnen SAMEN mooie dingen doen
En dan ziet manager dat hij evenveel betaald krijgt als de schoonmaker en dan komt hij tot het besef dat hij jarenlang voor lul naar school is geweest en ook nog eens onderbetaald is. De manager zoekt een andere baan en verdient zijn 80.000 weer en het bedrijf gaat uiteindelijk failliet omdat ze niet aan fatsoenlijk personeel kunnen komen in het hoge segment.
Iedereen op straat en de schoonmaker kan weer ergens aan de slag voor 20.000.
pi_177953097
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als de manager ook nog eens zelf zijn kantoor moet opruimen waarom is er dan een schoonmaker nodig?
De schoonmaker is juist aangenomen om het kantoorpersoneel niet te belasten met onproductief werk.
Hoho, niet onproductief werk, maar werk dat niet in zijn taakomschrijving staat. Stel dat de voorraadbeheerder veel liever schoonmaakt en daar relatief veel tijd in steekt, dan is er toch een probleem.

En waarom moet een bedrijf beginnen met een container van 25.000 euro? Ik zou beginnen met een idee, een plan op papier zetten.
pi_177953140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:37 schreef idont het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, de manager is vaak thuis nog bezig met zijn werk terwijl de schoonmaker rustig met een biertje op de bank zit.
pi_177953148
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En dan ziet manager dat hij evenveel betaald krijgt als de schoonmaker en dan komt hij tot het besef dat hij jarenlang voor lul naar school is geweest en ook nog eens onderbetaald is. De manager zoekt een andere baan en verdient zijn 80.000 weer en het bedrijf gaat uiteindelijk failliet omdat ze niet aan fatsoenlijk personeel kunnen komen in het hoge segment.
Iedereen op straat en de schoonmaker kan weer ergens aan de slag voor 20.000.
Jarenlang naar school, lekker zuipen, maximaal bijlenen. Terwijl de schoonmaker in die tijd al jaren werkt? Nogsteeds evenveel tijd
pi_177953178
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, de manager is vaak thuis nog bezig met zijn werk terwijl de schoonmaker rustig met een biertje op de bank zit.
Ik ben manager en ik kan je vertellen... Dat is grotendeels een fabeltje. En wie zegt dat de schoonmaker niet in zijn bed ligt te tobben over hoe hij die grote vlek uit het tapijt krijgt? Weet jij het?
pi_177953196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:42 schreef idont het volgende:

[..]

Jarenlang naar school, lekker zuipen, maximaal bijlenen. Terwijl de schoonmaker in die tijd al jaren werkt? Nogsteeds evenveel tijd
Dus je wilt slechte keuzes in het leven belonen met gelijkwaardige beloning op de werkvloer?
pi_177953241
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus je wilt slechte keuzes in het leven belonen met gelijkwaardige beloning op de werkvloer?
Ow managers zijn in jou ogen dus ''betere'' mensen? Ik zag laatst de serie Black Sails. Ken je die? Dat engeland, piraten als monsters beschouwd. Terwijl ze zelf aan massa moord en marteling doen.
pi_177953272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:43 schreef idont het volgende:

[..]

Ik ben manager en ik kan je vertellen... Dat is grotendeels een fabeltje. En wie zegt dat de schoonmaker niet in zijn bed ligt te tobben over hoe hij die grote vlek uit het tapijt krijgt? Weet jij het?
Mijn manager is in ieder geval tot laat in de avond nog bereikbaar.
Om maar niet te spreken over alle bijscholing en cursussen die man moet volgen om bij te blijven.
pi_177953294
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn manager is in ieder geval tot laat in de avond nog bereikbaar.
Om maar niet te spreken over alle bijscholing en cursussen die man moet volgen om bij te blijven.
Jij bent toch ook gewoon bereikbaar. Beetje realistisch blijven heh ;D
pi_177953308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:45 schreef idont het volgende:

[..]

Ow managers zijn in jou ogen dus ''betere'' mensen? Ik zag laatst de serie Black Sails. Ken je die? Dat engeland, piraten als monsters beschouwd. Terwijl ze zelf aan massa moord en marteling doen.
Dat heb ik niet gezegd, ik zeg dat als je slechte keuzes hebt gemaakt in je leven dat je daar niet voor beloond moet worden.
Waarom zou je immers je best doen met een studie als je weet dat je als schoonmaker exact hetzelfde kan verdienen.
pi_177953328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:47 schreef idont het volgende:

[..]

Jij bent toch ook gewoon bereikbaar
Dat klopt, alleen word het van mij niet verwacht. Dat is nogal een verschil.
pi_177953338
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, ik zeg dat als je slechte keuzes hebt gemaakt in je leven dat je daar niet voor beloond moet worden.
Waarom zou je immers je best doen met een studie als je weet dat je als schoonmaker exact hetzelfde kan verdienen.
Volgens mij zijn er in Nederland tegenwoordig meer hoogopgeleide dan laag opgeleide mensen :') Ook omdat studeren ''chiller'' is dan werken
pi_177953363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:48 schreef idont het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er in Nederland tegenwoordig meer hoogopgeleide dan laag opgeleide mensen :')
Wat is je punt?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:52:59 #50
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177953447
Maar goed, dan heb je hier leuk een topicje waar je een fantasietje in beschrijft, maar ondertussen, terug in de echte wereld, werkt het zo niet. Dat blijkt, omdat de realiteit is dat het niet zo werkt. Hoe wil jij mensen gaan bewegen mee te gaan in jouw verhaal? Want dit gaat nooit realiteit worden.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')