abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 maart 2018 @ 22:26:42 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177944337
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177946136
LuDann, hoe is de relatie met je schoonouders nu? Was je bewust niet mee?

Een groepssessie bij het cb klinkt wel apart, maar dat zal wel het verlengde zijn van centering pregnancy. Wij hebben hier op fok natuurlijk ons eigen clubje, maar anders lijkt het me voor kennis/ervaring uitwisselen wel nuttig! En ik neem aan dat ze het inenten daarna individueel doen. Plus dat dat sowieso maar een paar seconden werk is per baby. Ben benieuwd hoe het bevalt!

Ik krijg ook altijd alleen maar te horen wat een vrolijke leuke kinderen ik heb, maar niemand wil ze s nachts hebben :(

Wij zijn een weekend weggeweest met schoonfamilie, en blijven daar nu alleen met ons gezin nog een midweek. We hebben wel heel veel respect gekregen van de familie. En uiteraard ook wat "ik wil me er niet mee bemoeien, maar..." opmerkingen. Het fijne is dat we hun suggesties gelijk konden testen doordat we 1 baby op onze manier doen en 1 volgens de suggestie, en alle suggesties zijn daarmee gelijk afgewezen. Ze slapen niet opeens door zonder sokken of broek, en bij ze blijven zorgt er niet voor dat ze eerder gaan slapen. En hoe gezellig het ook was (afgezien van wat persoonlijke irritatiepuntjes natuurlijk, het blijft m'n schoonmoeder), ik ben heel blij dat ze weg zijn :@ Het is gelijk zoveel rustiger en relaxter. En we hebben nu ook tijd om in het eten en ritme te investeren omdat we met z'n tweeen zijn en er niet een laat uit werk is. Lala is van twee broodkorsten al over naar bijna een hele boterham! En bij Em is er ook verbetering, alleen wat langzamer. Morgen gaan we voor een zwem-estafette, want dat was zaterdag met hulp van schoonzus en zwager (met eigen baby er ook bij) wel een succes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177946330
Noh, die foto, FF! *;
En wat geniaal, een extra baby om andermans theorieën mee uit te proberen. Altijd een perfecte controlegroep, want genetisch eender, bij de hand! :7 :D

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:23 schreef Lemijn het volgende:
Maar vanmorgen kwam ik wel te laat op mijn werk omdat ik te lang had geknuffeld.
Prioriteiten! ^O^ O+

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 20-03-2018 09:31:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177946384
Ik dacht dat onze koter diep in slaap was net want muisstil, laat -ie tijdens mijn geseks met het lief ineens een luid en langgerekt 'HEEEUUUUUUUUU!' horen! :')

Leuk joh, dat co-sleepen 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 20 maart 2018 @ 02:33:13 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177947288
FF, als je dat nachtelijke babydrop-punt hebt gevonden, let me know.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177947522
:O
Plasluier van anderhalve kilo, yo!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 20 maart 2018 @ 05:57:30 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177948635
Handige timing van O., mini :+

M. is hier gisteren voor het eerst helemaal op zijn buik gedraaid, zonder dat zijn arm meer in de weg zat *O*

BFD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 43% gewijzigd door LadyS op 20-03-2018 06:05:18 (BFD *O*) ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_177948816
FF, wat een heerlijke foto. O+

Mini, je weet dat de theorie is dat babietjes vanaf een bepaalde leeftijd 's nachts wakker worden om te voorkomen dat pappa en mamma een broertje of zusje maken? :P

Lady kijk je knappe kerel nou. Rollerd. >:)

Wij hadden een erg matige nacht. Veel snot en honger. Gelukkig is ie nu vrolijk en ligt ie aan m'n arm te sabbelen.
Straks op pad naar het kinderboekenmuseum. Ben benieuwd.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177948826
FF mooie foto! O+

En ook LadyS, wat een schatje O+

Haha lekker mini :D M. Slaapt nu gelukkig op z’n eigen kamer.. :+
pi_177948898
Hoi! Wij komen ons stiekem alvast melden. O+ Ik heb de meest heerlijke baby van de hele wereld gekregen. O+

Inmiddels hebben we drie nachten achter de rug. De eerste nacht was drama, we hebben die nacht geen oog dichtgedaan. Maar de afgelopen twee nachten waren voorbeeldig. Vannacht kwam hij om 00:00 uur, 04:15 uur en nu slaapt ‘ie nog steeds. O+

Hij drinkt wel minder dan ‘ie zou ‘moeten’. Hij moet borst 1 20/30 min en borst 2 10/15 min. Maar na 15 min borst 1 begint hij al over te geven. En daarna wil hij niet meer. Vind dat wel lastig, vooral omdat m’n borsten pijn doen. }:|

Verder komt straks de fotograaf langs voor de newborn shoot, maar ik wil wel alvast pronken tijdens onze eerste BFD. Dus bij dezen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ FF: Wat handig, een tweede baby die je kan gebruiken als testbaby. :P Vervelend wel, al die opmerkingen en suggesties. Hier is het ook al begonnen.
Wat een heerlijke foto, trouwens! O+

@ Mini: Ah, lekker papa en mama pesten tijdens de seks. O+

LadyS: Wat knap van O! En wat een knappe O, zeg! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177948960
Knappe M., beetje helemaal zelf rollen!

Welkom Duman! Mooie foto’s! Ga je de foto’s van de shoot straks ook hier delen?

Waarom moet hij een bepaalde duur drinken? Misschien drinkt hij gewoon heel snel, zou dat kunnen?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 07:52:17 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177949063
Welkom duman! Wat een mooi kereltje heb je! En wat OIT zegt: misschien is hij wel een snelle en efficiënte drinker. Zeker als hij goed aankomt, lijkt me niet dat hij zo lang 'moet' drinken.

Hier weer een goede nacht: om 20.00 uur de laatste fles en nu pas wakker. Het bijzondere is dat hij dan ook gewoon niet huilt als hij wakker wordt, hij ligt dan tevreden om zich heen te kijken. O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:03:17 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177949154
Welkom Duman! Hij is echt prachtig!
Dat baby’s een bepaalde tijd moeten drinken is een nogal ouderwetse manier van kijken naar borstvoeding. Kom gerust naar het borstvoedingstopic voor advies, maar vooral: kijk naar je kind, zie of hij effectief drinkt, tevreden is, plast, en straks bij de eerste keer wegen of hij niet teveel afvalt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:03:51 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177949157
Wat een heerlijke nacht, LadyS. En tof om je kleine roller te zien!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177949160
Dumann: het is je eerste baby dus logisch dat je qua drinken nog wat onzeker bent.
Ik zou vooral naar de signalen van je baby kijken i.p.v. naar de tijd. En gok er gewoon op dat hij genoeg binnen krijgt en weer kan gaan slapen of wat dan ook. Je merkt het vanzelf. :)
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:06:56 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177949193
Jacob & de meubels *; .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:13:29 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177949242
Jacob _O- Zelfs de verwarming :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_177949269
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 00:14 schreef minilot het volgende:
Ik dacht dat onze koter diep in slaap was net want muisstil, laat -ie tijdens mijn geseks met het lief ineens een luid en langgerekt 'HEEEUUUUUUUUU!' horen! :')

Leuk joh, dat co-sleepen 8-)
:D _O- Ik ben stiekem toch blij dat die van ons nu op haar eigen kamer slaapt.

Ze rukte net met voeden keihard aan mijn tepel, ik zei iets harder dan bedoeld auw, gaat ze liggen lachen als een malle }:| 😈 Ik heb een gemene baby :')

LadyS, wat een lekker ventje heb je daar O+

De knappe tweeling van FF, veel te schattig!

Duman, wat leuk dat je hier nu bent en wat een prachtig kereltje heb je gebakken O+ O+

Jacob :D Het ziet eruit alsof het heerlijk smaakt _O-

Wij hebben een nieuw speelkleed wat een grote hit is bij C, ze vermaakt zich er kostelijk mee nu ze overdag weinig meer slaapt :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177949289
Is dat de rand van de prullenbak Lemijn? :') O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177949315
'Nu ben jij de dotter Jek' - aldus L.


Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177949634
O+ wat hebben jullie knappe baby's allemaal!

Ik snap trouwens wel dar Jacob niet zoveel eten naar binnen werkt, die heeft genoeg aan al die meubels die je hem aanbiedt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177949647
Ik hou van babylachjes! :)

pi_177949746
Duman: Wat een schatje O+! En leuk zo’n newbornshoot!

Jacob _O-

Rena: Mooi meisje! O+ En leuk zo’n kleed

Kris: Prachtige foto, staat m goed! :7
pi_177949992
Die meubelfoto’s. :D
En dokterbaby. O+
pi_177950441
Baaaaah, ik moet er juist echt nog niet aan denken, O. op zijn eigen kamertje. Minstens een half jaar in onze kamer en daarna maar eens kijken of -ie verkast of dat we een familiebed timmeren. :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:06 schreef Lemijn het volgende:
Jacob & de meubels *; .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste BFD-reeks tot nu toe! :D _O_ Arme meubels! :') O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177950478
Welkom hier Dumann & heerlijke baby! Wat heb je mooi haar! O+
En hoe voel je je verder zelf, zo een paar dagen na je bevalling - afgezien van de boobs? :)

Goed. Koffie regelen. Laptop openklappen. BFD-foto's bekijken op groter dan postzegelformaat. ^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door minilot op 20-03-2018 09:35:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177950927
Tien weken oud vandaag..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..naked playtime! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177951210
Oh Kris, ik ben echt verliefd op J hoor, die bolle wangetjes, die mooie haartjes O+

BelleFleur; wat een heerlijk lachebekkie, daar wordt je toch vrolijk van :)

Minilot; wat is O toch een wijze vent om te zien, alsof hij het allemaal al wel weet.

Mijn dochter ligt al een half uur in haar bedje te slapen O+ Ik heb het idee dat ze toch weer wat last van krampjes heeft doordat ze nu kunstvoeding er bij krijgt en heb haar vanmorgen met haar Kipkep in bed gelegd, ik dacht misschien geeft de warmte wat rust in dat buikje en het *lijkt* te werken *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177951257
Minilot: je O kijkt alsof hij zegt: ik weet wel wat jullie gisteren deden. ;) :7
pi_177951408
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef rena het volgende:
Minilot; wat is O toch een wijze vent om te zien, alsof hij het allemaal al wel weet.
Ja, dat zegt iedereen dus de hele tijd. :') Receptioniste van het ziekenhuis, de baliemevrouw van het gemeentehuis, alle kassadames van alle supermarkten van mijn dorp, de huisarts en alle ooms en tantes.
We dachten onderhand dat het een soort complot was, dat we eigenlijk een spuuglelijke baby hebben gebakken (en dat kun je zelf natuurlijk maar moeilijk zien want hormonen yo!) en dat dat dan is wat je zegt, als een soort ongeschreven afspraak. :7 :D

Maar goed, ik ken dus geen andere babies en nou waren we afgelopen week voor het eerst bij babygym. Daar waren twee meisjes die maar een paar dagen verschillen van O. Die waren heel mooi en schattig maar zaten me toch in zichzelf gekeerd te wezen en niemand aan te kijken.. Het zal wel projectie mijnerzijds zijn hoor, maar ik kreeg toch sterk de indruk dat O. vanaf zijn yogamatje ijselijk triomfantelijk om zich heen zat te kijken naar zijn harempje (het is het enige jochie in het klasje) en intens met alle moeders lag te flirten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_177951780
Met wijs bedoel ik niet lelijk hoor haha, ik vind het een prachtig mannetje, maar meer wat hij uitstraalt :Y Sinds ik zwanger ben geweest vind ik bijna geen enkele baby meer lelijk, ik ben softer geworden denk ik :+ En wat Vencodark zegt _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177951975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:41 schreef rena het volgende:
Sinds ik zwanger ben geweest vind ik bijna geen enkele baby meer lelijk, ik ben softer geworden denk ik :+
Herkenbaar! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_177952577
Blijkbaar verkeer ik dan in de omgeving van wel lelijke baby's :D maar ik kan er nu wel ook het schattige van in zien en wat de moeders er zelf mooi aan vinden. Lelijke baby's zijn overigens lief, niet wijs :P

Maar eens met wat de rest zegt, hij lijkt qua blik al een stuk ouder mini! En van die lachende ogen erbij O+

Mooie serie weer Lemijn :D wel erg leuk zo, die thema collages

Gefeliciteerd en welkom Duman! Ben nu al benieuwd naar de volgende bfd!

Wat een leuke lacher belleFleur! Ik wilde even nakijken hoe oud hij ook alweer was omdat ik dacht dat hij nog echt newborn was, maar hij staat nog niet op de wiki.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177953984
Ik had die hele wiki nog niet gezien :@ Ik krijg mezelf niet ingelogd daar op een of andere manier (als ik dat uberhaupt zelf kan). Mocht iemand dat wel kunnen en tijd/zin hebben dan mag M.ads er wel bij. Geboren op 8 januari.
pi_177955314
Lastig he Lu dat spugen. Banaan heeft er eindelijk minder last van maar vanmorgen bleef er ook maar uitlopen. Ik probeer hem steeds door te schuiven naar een droog plekje op bed maar de ruimte raakte op.

Een avond op de bank Lemijn, wie had dat gedacht. :D Die meubeltjes, nog geen doorgeknaagde stoelpoten? ;)

FF ik moet wel lachen om je manier van tips uittesten. Toch een voordeel aan een tweeling. ;) Houdt het advies daarna op of komen er dan weer nieuwe suggesties?

Oh LadyS jouw baby. O+ Lekker rood koppie.

Mooie foto’s Duman en welkom. :)

Lief popje Rena.

Wijze baby Kris met dat brilletje.

Fleur, lief! O+

Wat een ondeugende snoet heeft O. Kindje van jou Mini? :D Mag hij echt in luier spelen? Banaan is ook graag bloot maar ik ben een beetje bang dat hij dan teveel afkoelt. Met huid op huid in bed maakt hij me weleens gek, ik mis dan de handvaten (kleding of slaapzak).

Vannacht kwam hij om de twee uur voor voedsel of krampjes. Vanochtend wou ik nog wat langer slapen dus bleven we in bed. Doet hij zeker een uur de wiebeldans naast me. Halverwege zo’n uur vraag ik me altijd af of dat in bed blijven wel zo’n goed idee is. Valt hij in slaap dan lukt het mij ook niet gelijk. En dan slaap je eindelijk, is hij ook na drie kwartier gewoon weer wakker. Maar goed, het was een fijn extra half uur. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177955484
Mijn knapperd. *;


Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177955486
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:15 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mag hij echt in luier spelen? Banaan is ook graag bloot maar ik ben een beetje bang dat hij dan teveel afkoelt.
Zonder luier zelfs! #livingontheedge :+
Verwarming omhoog en gaan met die banaan! :) Vinden we allebei leuk. Ik heb geen negen maanden met 'm in mijn buik lopen rondsjouwen om nu nooit in z'n billetjes te mogen knijpen hoor *)

Edit: ooo, die tweede foto van Banaan! Wat een goed koppie met die nieuwsgierig opgetrokken wenkbrauwen! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177955539
Haha Jacob, heerlijk kind O+

O heeft echt een guitig snoetje!

Wat een lange wimpers LBF, mooi!

C is ook zo leuk O+

Staat hem goed Kris haha.

Welkom duman, wat een mini nog O+

LadyS O+

Wat een leuke foto van de meiden FF!

V is gek van telefoons en afstandsbedieningen haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177958841
Wat een mooie baby's zeg! O+


Duman welkom en wat een mooierd! O+
pi_177958904
Welkom Duman! En nog gefeliciteerd *G*

BFD altijd leuk O+ Ik moest wel hard lachen om de foto’s van Jacob.

Mijn J. tijgerde gisteren continu naar de wipstoel (die we notabene niet eens gebruiken) en ging daar uitgebreid aan zitten knagen. Er zijn meer meubelknagers dus :P
  dinsdag 20 maart 2018 @ 16:53:17 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177960689
Ha, gezellig kazy! Meubelknagen wordt gewoon een hit :') .

Herkenbaar beeld Flav! Hier bestaat die fascinatie helaas ook. Ik vind het wel sneu dat zijn armpjes zo kort zijn :D .

Prachtige foto's PKM!

Ik houd ook enorm van blote baby's, minilot! Nadeel van allebei bloot is inmiddels wel dat hij me dan ook overal kan bijten. Al ben ik geen meubel, ik ben wel lekker zacht...

Mooie ogen heeft ie, LaBelleFleur. Mogen we je niet gewoon Fleur noemen?

Dokter Jek O+ .

C ziet eruit als een boevige wakkerblijfbaby, rena. Leuk uilenpakje ook.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 maart 2018 @ 17:28:33 #42
409579 LuDann
All the way
pi_177961358
Die Jacob. _O- Fantastische collage. _O_ O+

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:57 schreef FlyingFish het volgende:
LuDann, hoe is de relatie met je schoonouders nu? Was je bewust niet mee?
Mwa, niet echt bewust. Al vond ik het wel prima zo. Ik houd gewoon mijn afstand. Vooral mijn schoonmoeder vindt dat duidelijk niet leuk maarja. Ze doet ook geen poging tot uitpraten. Dus dan niet, van mijn kant zal dat initiatief niet komen.

Klinkt als een druk weekje zo! Dat respect is welverdiend. _O_ Lekker joh, nog even als gezin samen vakantie vieren. O+ En wat een lieve foto.

Verder speciale vermelding voor de roller van LadyS en de inimini van Duman. O+ Dat borstvoedingsadvies is erg achterhaald trouwens Duman, maar dat wist je onderhand misschien wel. Hier kun je er meer over lezen: https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/drinken.html

Ik sla even over met de foto's, hij slaapt op dit moment. Wordt een beetje saai anders. :P
  dinsdag 20 maart 2018 @ 17:29:37 #43
409579 LuDann
All the way
pi_177961379
We kregen vandaag een bekeuring binnen trouwens. Gedateerd 12 februari 2018 om 21:14. Bliksem is om 21:54 geboren, we zijn geflitst tijdens onze dollemansrit naar het ziekenhuis. _O-
pi_177961802
Voorzichtig kom ik ook binnenschuiven op deze BFD! Heerlijk al die babyfoto’s O+ Inhoudelijk reageren op jullie komt wel als ik uit mijn bubbel ben :P

Ik spendeer hele dagen in bed met mijn baby, heb een mega lieve kraamhulp en voel me intens rijk met zo’n mooi gezin! Kraamtranen anyone? Lichamelijk voel ik me verder prima trouwens lichtjes spierpijn en moe en stuwing maar mag niet klagen :)

Mijn uitzicht O+

pi_177962583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:29 schreef LuDann het volgende:
We kregen vandaag een bekeuring binnen trouwens. Gedateerd 12 februari 2018 om 21:14. Bliksem is om 21:54 geboren, we zijn geflitst tijdens onze dollemansrit naar het ziekenhuis. _O-
Whahaha, dat meen je!

Zou een geboortekaartje indienen als bezwaarschrift :P "overmacht, ya see?"
pi_177962741
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:29 schreef LuDann het volgende:
We kregen vandaag een bekeuring binnen trouwens. Gedateerd 12 februari 2018 om 21:14. Bliksem is om 21:54 geboren, we zijn geflitst tijdens onze dollemansrit naar het ziekenhuis. _O-
:D Hoop niet te hoog. Maar was je man niet ook door rood gereden? :o
pi_177962889
LuDann _O- wat Sara zegt een geboortekaartje op sturen als bezwaarschrift :D
pi_177962944
Songeur welkom! En wat een dotje is het O+ geniet lekker van je roze wolk O+
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:41:05 #49
409579 LuDann
All the way
pi_177963011
150 euro wassie, 16 km te hard. Dat had veel erger kunnen zijn, man had al flink afgeremd omdat hij op zijn telefoon een melding van de verdekt opgestelde controle had gehad.

@Venco: ja, meerdere malen zelfs. 🙈 Maar alleen als het veilig kon, niet op de grote kruispunten. En gelukkig daar geen boete voor.

We gaan zeker bezwaar indienen hoor!

Songeur, welkom! Prachtig uitzicht inderdaad. O+
pi_177964736
Ik vind het wel de beste reden voor een bekeuring OOIT!

Heerlijke meubelknager _O-
Ik vind jullie baby’s zo fantastisch O+ Ik krijg er altijd goede zin van.

Trollbaby, eerst keihard huilen en zodra de fles klaar is knock-out gaan op papa’s armen :') gelukkig slapend de fles leeggedronken.

BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177965430
Ik mag inderdaad ook gewoon Fleur genoemd worden, misschien wat duidelijker :)

Die bekeuring! _O-

Songeur mooi uitzicht! O+ Geniet van je kraamweek!

M. was net jengelig en liet zich door ons niet troosten, het enige wat bleek te helpen was hem in de kinderwagen leggen en die (alleen) in een donkere hal zetten (daar ging hij vrolijke geluidjes maken). Hij was ons gewoon (nu al) zat :')
pi_177965841
Ludann: wie weet heeft je bezwaarschrift toch wel nut dan. :Y
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:45:22 #53
73386 Fazz
onderweg
pi_177967020
O+ Knappe babies O+
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:53:39 #54
73386 Fazz
onderweg
pi_177967375
Die bekeuring Lu _O- Inhouden van z'n zakgeld lijkt me O-)

Ik heb gewoon al een week geen foto van mn baby gemaakt zie ik :o Wel veel foto's van eten en drankjes daarentegen. Heerlijk een weekend weg met vriendinnen dus een goed excuus :+
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:13:03 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177968229
MIJN HEMEL wat heeft dit kind een doorzettingsvermogen. Van mij heeft ie het niet hoor. Hij verzet zich al de hele dag tegen zijn slaap. In de auto even geslapen vanmiddag en dat heb ik kunnen rekken tot een uur. Stortte vanavond natuurlijk vroeg in dus om 7 uur gewassen en gestreken in bed gekieperd.
Na heel veel ernaast zitten, even douchen omdat ik gek werd en wat dagafsluitende dingen tussendoor, ben ik net gezwicht en met hem in mijn bed gaan liggen. Nu heeft radio 4 hem bijna in slaap. Wat een gezeik. Maar ik wil echt af van in slaap voeden (x10 in de nacht) en dan eindeloos vastgekoppeld liggen of in een gunstiger geval hem barricaderen met kussens en niet rustig beneden kunnen zitten.
Ik geloof niet dat hij honger heeft. Hij gaat bijvoorbeeldop de crèche wel slapen. En ik heb zelfs een flesje melk gemaakt een uur geleden waar hij wel leuk mee heeft gespeeld maar niet echt van heeft gedronken.

Iemand nog tips anders dan heb geduld het gaat voorbij? Want dat is uiteraard de backup optie maar ik weet niet zo goed waar ik het geduld nog vandaan kan halen.

edit: vechten tegen zijn slaap is denk ik niet de juiste omschrijving. Hij wordt zo boos/overstuur dat hij niet eindeloos mag drinken, dat hij niet kan slapen. En als dat weer even vergeten is gaat hij door het bed heen rollen :') .

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 20-03-2018 21:44:30 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177968961
Och lemijn. Ik heb geen tips, maar ik wil wel graag een knuffel uitdelen. Kan me voorstellen dat je er enorm klaar mee bent. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177969017
Ik heb helaas geen tips Lemijn, maar wat zijn het soms toch een trollbaby's! Bij anderen wel gewoon lekker pitten in dan thuis niet. Stom!! Ik hoop dat anderen je van goede tips kunnen voorzien. :*

Mijn laatste officiële BFD-bijdrage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177969496
Och Lemijn :*
Een speen heeft hij niet toch? Helpt het om hem bijv. op je borst te leggen of gaat hij dan alleen liggen happen? (Dat werkt hier, maar J. heeft ook een speen. Zonder blijft hij headbangen op mijn borst.)

Drastischer: J. een nachtje laten logeren en kijken wat hij dan doet?

Niet dat je er wat aan hebt, maar hier ben ik ook al de hele avond in de weer met in slaap voeden, op mijn borst leggen om hem rustig te krijgen, voorzichtig slapend in bed leggen, huilen, repeat. Gedeelde smart dus.. Ah daar istie weer :W
pi_177969694
Lemijn: moeilijk om zo mee om te gaan.
Zoiets zou mij ook niet in de koude kleren gaan zitten.
Je kan 100 x denken dat het inderdaad een fase is maar tot die fase over is, zit je er mooi mee.
Tips...ik weet natuurlijk niet wat je al hebt geprobeerd en hoe je het normaal aanpakt.
Je kunt oude methodes opnieuw proberen, simpele handelingen doen (gewoon hup in bed, kus, licht uit) of juist een riedeltje ervan maken.
Herrie/geluid maken en hem gewoon echt tijd geven om in slaap te vallen.
Slaapt hij onder een deken of in een slaapzak?
Bij mijn zoon hielpen destijds zachte klopjes op zijn buik, de eerste minuten dat hij lag.
Z. wordt daar ook kalm van maar dat heeft ze niet nodig om in slaap te komen.
Een shirt van jou in zijn bedje? Dat hij toch je aanwezigheid/geur ruikt.
Even laten huilen? Baby’s schijnen 5 tot 20 minuten de tijd nodig te hebben om in slaap te komen.
Bij huilen eventjes troosten door die klopjes op de buik en dan weer weggaan? Steeds opnieuw en blijven doorzetten?

Zoiets? :)
pi_177969696
Lemijn :* zo lastig zeg ;(
Ik ben ook al de hele avond in het bezit van een bezette rechterarm. Wegleggen is pruillip en daarna gillen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177969813
Oh inbakeren al geprobeerd?
En Z. viel vorige week regelmatig in slaap als ik het ABC opnoemde. Bij de Z. was ze al rustiger dan bij de A. :P
Soms werken de meest stomme dingen ineens.
Ook weleens een liedje van The Supremes bijvoorbeeld. :D
pi_177969887
Duman en Songeur, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige mini's. Verse baby's O+ O+ O+
LuDann, die bekeuring.... _O- _O- _O-
Lemijn en die kleine meubelknager O+ _O- Wel balen van die nachten hè :?
GoGo, gefeliciteerd met je dreumes!
Kazy ook :* voor die klote avonden en nachten

En een overall O+ :* O+ :* O+ voor alle leuke baby's die voorbij komen.

Waarschuwing: klaagpost

Hier zijn de afgelopen 4 of 5 nachten echt RUK. Gisteravond van 21:30 tot 02:00 met S. bezig geweest, overige nachten ook 's nachts lang bezig. Zodra je hem oppakt om te troosten, is ie stil en slaapt ie in no time. Als je hem probeert terug te leggen, wordt ie wakker en is het huilen geblazen. Ik ga bijna op kijken tegen de nachten :'( :'( :'( :'(
Gister wel bijna anderhalf uur op mij geslapen, maar met een 10 kilo zware baby ligt dat voor mij ook niet echt super. Uiteindelijk maar een zetpil erin gedaan, mocht ie pijn hebben door zijn tandjes. Heb denk ik 3 a 4 uurtjes geslapen verspreid over de avond/nacht. Afgelopen nachten maar 1 nacht gehad waar ik 4 uurtjes achter elkaar kon slapen :O :O
Ben echt helemaal op. Op mijn werk ook nog eens super druk met veel deadlines deze maand.

Waar komt dit opeens vandaan, ben bijna wanhopig en voel me zo'n slechte moeder dat ik niet weet wat er aan de hand is met hem :'( :'( :'( :'(
En dan ben ik zelf ook nog eens mega verkouden, dat helpt ook niet.
Normaal ben ik best geduldig, maar dat potje raakt ook snel leeg op deze manier....
Relativeren kan ik ook even niet meer :N :N
Het is een fase, I know, maar die mag echt NU afgelopen zijn :( :( .
pi_177970673
Je bent geen slechte moeder, het is gewoon echt heel lastig dat ze nog niet kunnen uitleggen wat ze nodig hebben. Knuffel en hopelijk slaap je vannacht iets beter.

T. is nog geen dreumes hoor, wel bijna. ;)
pi_177970781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:16 schreef Gogo83 het volgende:
T. is nog geen dreumes hoor, wel bijna. ;)
Ach, een week te vroeg :@ :@ Nou ja, ik zal dan in ieder geval de 1e zijn geweest :7
pi_177970833
Hier ook vanaf 7 uur mn rechter arm bezet, nu sinds een half uurtje ligt ze stil in bed. Heb even kunnen douchen, maar jeetje wat een gevecht kunnen die kleintjes met zichzelf aan gaan. Zodra ik haar wilde weg leggen huilen geblazen incl. pruillip net als LeSage :')
Maar voornu lijkt het alsof ze gaat slapen _O_

Lemijn geen tips maar wat rot zeg :{ hopelijk is dat gedoe (fase) snel voorbij! :*

Tolsoi :* net als Lemijn hopelijk vliegt die fase snel voorbij.
pi_177971071
Geen tips maar een :* voor iedereen die het nodig heeft. Je kunt ze soms wel in slaap kijken..
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:53:26 #67
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177971838
Lemijn, hier werkt een steentje soms om hen rustig te krijgen en/of een doekje bij zijn gezicht. En hij is helemaal geen spenenkind verder.

LuDann, die bekeuring, haha :O _O-. Laat je nog weten of bezwaar gelukt is?

Tolstoi, wil hij niet naast je in bed slapen? Ik leg hem dan zo hoog mogelijk, en dan ook nog een (zwaar) hoofdkussen onder/tegen zijn voeten, zodat hij niet naar beneden kan zakken.
:*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 maart 2018 @ 23:07:39 #68
73386 Fazz
onderweg
pi_177972387
Lemijn :* zware dagen zo voor je.
pi_177973553
Lemijn en Tolstoj, veel sterkte. Het op zien tegen de nacht herken ik wel, dat is zo'n gedoe altijd en ik ben altijd bang dat ik over vijf minuten weer eruit moet. En als gevolg daarvan stel ik heel onlogisch het naar bed gaan juist zo lang mogelijk uit want vanuit slaap naar ze gaan is vervelender dan wanneer ik nog gewoon wakker was. En als je dan ook nog overdag een plakker hebt... Mocht je oppas hebben, een nachtje uit logeren zorgt ervoor dat je weer wat geduldiger wordt en reset wellicht het ritme. En voor de oppas is het maar 1 slechte nacht ipv vele achter elkaar. En een tip voor Tolstoj, maak voor het begin van de nacht afspraken met je man over de verdeling. Hier doe ik de late avondvoeding rond 11 uur, man alles tussen 11 en 2:45 (tenzij geduld op/2 tegelijk), ik de ronde(s) daarna tot ze beide gedronken hebben, en daarna is man weer. Als het qua tijd geen honger kan zijn (kort daarvoor gedronken) legde ik ze ook niet aan maar was het enkel troosten (door m'n man, deed hij ook wat :P). Ze moeten leren om ook zonder borst rustig te worden (en wij om niet naar de makkelijke weg te grijpen).

En sinds we ze regelmatig op de buik leggen kunnen ze hier wel een langere ruk maken. Helaas doet de een dat aan het begin en de ander aan het eind waardoor het netto hier weinig scheelt, maar bij 1 baby misschien wel. Omrollen in de slaapzak lukt ze hier weliswaar nog niet, maar hoofd draaien en omhoog komen wel dus veilig genoeg imo.

Maar het blijft kut, dus sterkte vannacht! Ik probeer altijd maar wat hoop te putten uit het feit dat vannacht ook zomaar opeens de eerste doorslaapnacht zou kunnen zijn :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 21 maart 2018 @ 00:18:58 #70
409579 LuDann
All the way
pi_177974250
Ik heb even geen tips voor Lemijn en Tolstoj, maar wel een dikke knuffel. Sterkte, ik weet precies hoe het is. Mijn eerste was een drama met slapen. Zo goed als mijn 5 weken oude baby nu slaapt deed zij pas met 2 jaar. :')
  woensdag 21 maart 2018 @ 06:38:39 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177976148
Dank allemaal. Alle tips al wel geprobeerd denk ik (behalve inbakeren, maar daar is hij al te groot voor). We gaan aan de nieuwe dag beginnen. :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177977209
LuDann, dat bekeuringsverhaal :D Naar van het geld, maar wel eeuwig een mooie verhaal ;)

Lemijn, wat is het soms toch zwaar hè! Zou zo fijn zijn als er een makkelijke oplossing was, die altijd werkt ofzo. Geen tips, maar :*

FF, fijn dat buikslapen wat helpt! Nu nog synchroon gaan lopen dus, misschien kan je ze even herinneren dat ze een tweeling zijn en dus gelijk ofzo? :+

Ik heb gisteren mijn eerste werkdag gehad en alles ging goed! Fijn om er eens echt wat langer uit te zijn, leuk m'n collega's weer te zien, en B had een goede dag gehad met oma. Zowaar zonder al teveel gedoe en geweiger z'n flessen leeg gedronken ^O^ Zo een laatste keer oefenen op kdv en dan morgen eerste lange dag.

Hier ook baby's die met hun armen in de lucht slapen? Dus niet achter het hoofd, maar recht de lucht in zeg maar? B doet dat dus sinds ik 'm overdag niet meer in z'n inbakerslaapzakje leg. Hij slaapt wel, maar lijkt wel iets onrustiger door die armen die snel zwaaien. Wordt dat vanzelf beter, of kan ik daar nog iets mee? Inbakeren dus bewust niet, want dat kan (mag) op kdv ook niet.
pi_177978362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 06:38 schreef Lemijn het volgende:
Dank allemaal. Alle tips al wel geprobeerd denk ik (behalve inbakeren, maar daar is hij al te groot voor). We gaan aan de nieuwe dag beginnen. :O .
c_/ :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177978454
Ik moet vandaag met Dirk bloedprikken en los van het gedoe wat het kost om er te komen, vind ik het gewoon heel stom. Het is heel belangrijk en dat snap ik wel, maar hij is nog zo klein en hij snapt niet wat er gaat gebeuren. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177979000
Geen idee Lemijn, sterkte. :* Maar omdat je me al heel vaak fijn advies hebt gegeven doe ik toch een wilde gok. Zou het kunnen dat Jacob alleen maar dorst heeft? Misschien vanaf de avond alvast water aanbieden na de voeding.
Als barricaderen helpt dan misschien maar een webcam ofzo neerzetten zodat je vanaf beneden kunt checken of hij nog goed ligt? Je moet toch wat uiteindelijk.

Grappig Lu die bekeuring, een mooi aandenken! Ik vraag me nou pas af of mijn man bij zijn race naar het ziekenhuis rekening heeft gehouden met waar de flitskasten staan. :D

Welkom Songeur, wat een heerlijk uitzicht. O+

Vermakelijk Fleur, als hij daar tevreden is prima he. :P

Tolstoi je kunt niet altijd weten wat er aan de hand is. Helaas. Waarschijnlijk zoals je zelf al noemt, tandjes.
Wat lekker dat je eerste werkdag is bevallen Ellie. :)

Nanuke het is ook stom. Je mag het ook gewoon zielig vinden he. :*

Banaan had krampjes gisteren. Ik heb een flinke tijd met hem in de draagzak dansjes gedaan zodat hij wat minder last zou krijgen. Ging ik eindelijk zitten, was hij gelijk wakker. Dan voel ik me wel geflest. }:|
Daarna werd hij echt onrustig met plotseling gehuil, de wipstoel hielp weinig. Uiteindelijk dronk hij zichzelf (en mij) in slaap.
En na een lastige avond verwachtte ik een helse nacht maar kwam hij netjes pas weer om een uur en vijf uur. Die luxe was alweer een week of twee zoek.

Helaas heb ik nou wel een koutje te pakken. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177979735
Nanuke, herkenbaar hoor, ik moet morgen voor de tweede vaccinaties en ik zie er nu al tegenop dat ze weer in mijn kind gaan prikken ;(

LuDann, die bekeuring :D Ik zou hem inlijsten ;)

Lemijn en Tolstoj :* Als ik tips had zou ik ze geven :{

PKM, beterschap!

Ik ga volgende week met de praktijkondersteuner van de huisarts praten, het gaat toch nog niet helemaal 100% met me, heb toch wel veel spanning in mijn lijf en ik weet niet waarvan. Merk nu al dat het bespreekbaar maken me al een hele hoop helpt, met mijn lieve man en familie, dat ze er van op de hoogte zijn is al prettig. Ik denk zelf niet dat het een PND is, maar dat ik wel op mezelf moet letten want ik heb wel ervaring met depressies helaas.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177979879
Tolstoi, echt je bent geen slechte moeder! :*
Het gedrag van jouw ukkie is echt hetzelfde als van de mijne. Ik vermoed dat het iets van verlatingsangst is, want zodra ik hem oppak, is hij vrij snel rustig en tevreden. (Hij is alleen ook heelheelheel moe en daarom probeer ik hem echt in bed te krijgen.) Bij jullie begint het ‘gedoe’ ook pas ‘s avonds toch? Ik zie inmiddels ook op tegen de avonden en nachten. (Hoewel vannacht best oke was.)

Ik merkte gisteravond dat het heel erg helpt als je zelf rustig blijft en die rust ook uitstraalt. Ondanks regelmatig huilen, was het niet zo hartverscheurend als de dagen daarvoor.

Ik las op de interwebz ook nog iets over ‘slaapregressie’ rond 8-10 maanden. Dat ze o.a. rond deze leeftijd ineens slechter kunnen gaan slapen vanwege de ontwikkelingen die ze doormaken. Ik vond het wel logisch klinken. De bijgehorende tips had ik dan weer niks aan, maar ach. (Dat ging over niet uit bed halen, etc. Ja, dan is de hele wijk wakker als ik hem laat liggen.)

FF: ik denk regelmatig ‘hoe dit FF dit met twee baby’s?’ Ik weet dat je niet anders kunt maar toch nog maar een: _O_
pi_177984337
Went een baby snel aan de fles? Hebben nog maar 1 poging gedaan. :@
Ik geef gewoon altijd borst en sta er vaak niet bij stil dat oefenen met de fles wel handig is. Heb 13 en 14 april ‘s avonds zowaar iets alleen te doen dus ik ben dan weg.
Gaat dat goedkomen?
pi_177986881
Oefen gewoon nog even rustig voor die tijd, je hebt nog wel even!
Ik heb vanaf het begin af aan regelmatig (aantal keer per week) mijn man B de fles laten geven en hij ging alsnog even fles weigeren op kdv (gaat inmiddels gelukkig best goed!). Vriendin van mij had ook nauwelijks geoefend en nooit problemen gehad. Hangt enorm van je baby af :)
pi_177990247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:53 schreef LadyS het volgende:
Tolstoi, wil hij niet naast je in bed slapen? Ik leg hem dan zo hoog mogelijk, en dan ook nog een (zwaar) hoofdkussen onder/tegen zijn voeten, zodat hij niet naar beneden kan zakken.
:*
Als hij mij ligt, slaap ik zelf heel slecht. Hij is nogal beweeglijk nl. ;)
Al wel geprobeerd hoor, maar als je 3 keer een flinke klap in je gezicht krijgt van zwaaiende en maaiende armpjes, dan ben je er snel klaar mee :')

FF, herkenbaar, dat late erin gaan. Gister lag ik om 22:30, wordt ie om iets na 23 uur wakker }:|
Of ik had nog later erin moeten gaan, maar beter was natuurlijk gewoon om 21 uur erin :+

Lemijn, ben jij nog een beetje de dag doorgekomen?
Nanuke, hoe ging het bloedprikken?
EllieBel, fijn dat je zo'n goede 1e werkdag had!
PKM, vervelend van die krampjes!!
pi_177994788
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:20 schreef kazy het volgende:
Tolstoi, echt je bent geen slechte moeder! :*
Het gedrag van jouw ukkie is echt hetzelfde als van de mijne. Ik vermoed dat het iets van verlatingsangst is, want zodra ik hem oppak, is hij vrij snel rustig en tevreden. (Hij is alleen ook heelheelheel moe en daarom probeer ik hem echt in bed te krijgen.) Bij jullie begint het ‘gedoe’ ook pas ‘s avonds toch? Ik zie inmiddels ook op tegen de avonden en nachten. (Hoewel vannacht best oke was.)

Ik merkte gisteravond dat het heel erg helpt als je zelf rustig blijft en die rust ook uitstraalt. Ondanks regelmatig huilen, was het niet zo hartverscheurend als de dagen daarvoor.

Ik las op de interwebz ook nog iets over ‘slaapregressie’ rond 8-10 maanden. Dat ze o.a. rond deze leeftijd ineens slechter kunnen gaan slapen vanwege de ontwikkelingen die ze doormaken. Ik vond het wel logisch klinken. De bijgehorende tips had ik dan weer niks aan, maar ach. (Dat ging over niet uit bed halen, etc. Ja, dan is de hele wijk wakker als ik hem laat liggen.)

FF: ik denk regelmatig ‘hoe dit FF dit met twee baby’s?’ Ik weet dat je niet anders kunt maar toch nog maar een: _O_
Verlatingsangst zaten we ook al aan te denken. Want als het bv. pijn zou zijn, dan zou ie daar ook bij ons op de arm last van hebben, maar zodra je hem oppakt is ie rustig en slaapt ie vrij snel op de arm in slaap.
Maar waarom dan niet overdag en begint het gedoe inderdaad pas 's avonds en 's nachts??
Of last van de kou? Ik had nog voor de zekerheid een extra dekentje gegeven.

Wat goed dat jij de rust kon bewaren gister! Mij lukt dat even niet, elke keer als ik hem in zijn bedje leg, denk ik "ga alsjeblieft niet huilen", dat zal merkt ie waarschijnlijk ook wel ;(

Heb net even gegooglet op slaapregressie, wel herkenbare punten inderdaad!

Gister ging het redelijk, Wel 3 keer wakker en gevoed. Voor nu kies ik nog even voor die makkelijke oplossing, heb geen energie en fut om daar op dit moment een strijd van te maken, alhoewel ik het best een goed punt vind.
En ik kon hem gewoon weer zonder gedoe terugleggen in bedje en hij sliep meteen verder.
Alleen gister in de vooravond was het even huilen, maar toen is manlief hem gaan troosten en daarna sliep hij al snel weer verder.
Ik heb wel de hele dag flinke hoofdpijn gehad door de grote vermoeidheid. Maar nu is het weekend voor ons, al heb ik het op mijn tandvlees gehaald...
pi_177997992
Elle: Fijn van je 1e werkdag!

Rena: Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Vooral als je er bekend mee bent, kun je nu (hopelijk) wat voor zijn. Hopelijk is het een prettig persoon ook.

Ik ging net voor een huilende M. een liedje zingen maar daar ging hij alleen maar harder van huilen :') Lastig publiek die baby’s :{w En ondertussen vroeg Siri uit het niets waarmee ie mij van dienst kon zijn. Ik stop al :')
pi_177999174
Fleur, ik moest wel even lachen om je zangkunsten. Lastig publiek hoor. :D

Tolstoi, mijn baby heeft ook steeds die kuren. Dan kan hij weer weken niet zonder mij(n borst) in slaap vallen, en dan zomaar uit t niets is t ineens weer over en wordt hij juist onrustig als ik bij hem blijf met inslapen. Blijft meeveren en opnieuw beginnen. Waar ik er vorige week echt heel klaar was met duizendeneen nachtvoedingen, alleen maar plakken en niet zichzelf kunnen vermaken, is t sinds 2 dagen ineens beter. Niet over, maar wel duidelijke verbetering. Netto komt het neer op misschien een uur langer slapen, maar ik stond vanochtend niet met de ogen nog half dicht koffie te maken zeg maar. Ik hoop voor jullie ook snel verbetering. :* :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177999450
Oja. Het bloedprikken. Ik was flink goed voorbereid. Zo gepland dat hij daarna mooi lang kon drinken, in de doek er heen ipv de wagen zodat hij in elk geval dichtbij mij kon zijn als hij nog sippig was op de terugweg. Issie gewoon een partij met die mevrouw aan t sjansen terwijl hij een naald in z'n hand krijgt. Dik lachen en niet haar hand los willen laten toen ze een pleister wilde gaan pakken. Gekke boef. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 22 maart 2018 @ 07:38:17 #85
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178004714
Tolstoi en Lemijn, hoe waren jullie nachten?
Jammer dat hij zo onrustig slaapt, Tolstoi, anders was het misschien wel een oplossing geweest om bij te slapen.

Nanuke , fijn dat er een verbetering is! En sjansen met de bloedprikmevrouw :D

Fleur, wat vertel je dat leuk, ik zie het al helemaal voor me _O- :')

Gisteravond moest ik tot 21.30 werken, dus M. lag al te slapen toen ik thuiskwam :'(. Is ook wel een beetje wennen (voor mij dan :') )
Vanmorgen trof ik hem zo aan:




Sufferd :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178004780
LadyS _O- dat kán gewoon niet lekker slapen!

Nanuke, heerlijk zo’n charmeur. Wel een bikkel dat hij niet begon te krijsen.

Vannacht weer goed kunnen slapen! En ik voelde net waarom: tand numero 2 is door. Ik mag toch hopen dat het niet bij elke tand zo’n drama gaat worden :')
En stop de tijd, nog geen 6 maanden oud en al 2 tanden :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178005850
LadyS, _O- _O- Gekke M, dat ligt toch niet lekker... Wat heerlijk dat je als baby nog in allerlei rare posities gewoon kan slapen O+

Nanuke, zal je altijd zien. Je bereid je voor op het ergste en vervolgens gaat die kleine lekker sjansen met de prikmevrouw O+

LeSage, fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad. Al 2 tandjes :o

Hier was de nacht redelijk. Om 20:15 ging ie z'n bed in, pas weer wakker en huilen om 12 uur. Toen gevoed en nog een voeding om 3 uur 's nachts. Na elke voeding kon ik hem zonder gedoe weer terug leggen :) :)

Er lijkt dus verbetering in te zitten, maar echt daarop vertrouwen durf ik nog niet.
pi_178006870
Haha LadyS, gekke M. :D

Sage fijn dat je nou weet waardoor hij zo onrustig is. En ik hoop voor je dat er veel tegelijk komen, dan heb je het maar gehad. ;)

Tolstoi wat fijn dat je nacht weer wat beter ging. Dat maakt het gelijk weer een stuk lichter he. Nou kun je tenminste echt genieten van je weekend. :*

Wat kun je je vooraf een zorgen maken Nanuke en dan zonder gedoe ermee wegkomen.

Rena goed dat je erover gaat praten, beter te vroeg dan te laat. :)

Kazy rot die slechte nachten. Helpt het wat om rustig en goed hoorbaar adem te halen? Hele andere leeftijdscategorie maar Banaan slaapt dan beter in zijn ledikant.

Banaan sliep voor het eerst zeker zeven uur, misschien wel acht. En daarna nog eens zo’n drieënhalf uur. :o Een proeflidmaatschap voor mij bij de uitgeslapen moeders club. ^O^

Banaan is ook een klein beetje verkouden met de liefste droge niesjes. O+ De tijd van snottebellen kijk ik wel tegenop maar dat is voor later.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178007531
Ik wil even laten weten dat ik alles bijlees, maar vaak geen energie heb om te reageren. Mijn dagen en weken vliegen voorbij en de tijd die niet bezet is door andere dingen besteed ik het liefst aan mijn gezin.
Maar vooral heel moe dus en het gevoel dat ik achter de feiten aanren en ze nog maar net bij kan houden. Ik tel af naar de vakantie...nog 2 maanden rennen.

Even een :* voor iedereen met vervelende nachten of andere struggles.

En Ludan, ik moest toch ook wel even lachen om de bekeuring. Als er 1 reden is om hem niet te hoeven betalen is het toch wel een bevalling lijkt me!
pi_178007655
Nolita, is toch nergens voor nodig om overal op te reageren. Dat krijg ik ook echt niet voor elkaar hoor.

Proeflidmaatschap :D ik hoop dat je snel een abonnement voor het leven af kan sluiten PKM!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178007706
Het maakt inderdaad meteen een verschil als je een beetje redelijk kan slapen en niet de halve nacht bezig bent met een huilend kind.

Helaas heb ik hem wel aangestoken met mijn verkoudheid, S. hoest nu ook weer flink :{

Hij kan nu ook vooruit tijgeren en doelgericht op iets af tijgeren, bv. de stapeltoren en die dan omgooien O+ O+ O+

Wat betreft tandjes: S. heeft nu 2 kleine stompjes eruit (al zijn ze wel vlijmscherp :+ ), maar hoe lang duurt het voordat die tandjes er helemaal uit zijn?

Nog een andere vraag:
voor de moeders die al met vaste voeding bezig zijn, hoe lang bieden jullie iets aan? S. wil bv. wel een kwart tot een derde boterham eten, maar het duurt vreselijk lang voordat ie dat daadwerkelijk op heeft, soms wel 45 minuten. Hij wil het wel echt eten, maar eenmaal in zijn mond, duurt het een tijdje voordat hij het doorslikt, eerst moet ie elk hapje 5 minuten door zijn mond laten gaan. Groente duurt soms nog wel langer, maar dat vindt ie tot nu ook nog niet echt lekker.
Het lijkt mij allemaal te lang duren en neig naar gewoon 15-20 minuten eten en daarna gewoon stoppen, omdat het allemaal te lang duurt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:07:20 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178007787
Ligt er denk ik beetje aan wat je met vaste voeding wil. Wil je je kindje laten spelen ermee en zo leren wat eten is en wat hij ermee doet of wil je echt voeding binnen krijgen qua hoeveelheden.

In het begin gaat het nog niet echt om hoeveelheden binnen krijgen maar lekker kennismaken met eten. En die oefening met happen en slikken enzo kan enorm lang duren.

Dat is normaal, maar als jij dat zelf qua persoon (of qua tijd) niet trekt is het ook prima om een kwartier te oefenen en dan weer weg te halen.
Je merkt vanzelf wat de reactie erop is en of hij er beter in wordt of meer interesse in krijgt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178007911
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:59 schreef LeSage het volgende:
Nolita, is toch nergens voor nodig om overal op te reageren. Dat krijg ik ook echt niet voor elkaar hoor.

Proeflidmaatschap :D ik hoop dat je snel een abonnement voor het leven af kan sluiten PKM!
Respect voor de moeite die sommigen doen om zo’n beetje per persoon te reageren en een mega post hebben daardoor. :Y

Zelf lees ik ook alles mee maar ben toch selectief waar ik op reageer. Kan niet alles doen hoor. Haha. :P
pi_178008055
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:07 schreef Molo het volgende:
Ligt er denk ik beetje aan wat je met vaste voeding wil. Wil je je kindje laten spelen ermee en zo leren wat eten is en wat hij ermee doet of wil je echt voeding binnen krijgen qua hoeveelheden.

In het begin gaat het nog niet echt om hoeveelheden binnen krijgen maar lekker kennismaken met eten. En die oefening met happen en slikken enzo kan enorm lang duren.

Dat is normaal, maar als jij dat zelf qua persoon (of qua tijd) niet trekt is het ook prima om een kwartier te oefenen en dan weer weg te halen.
Je merkt vanzelf wat de reactie erop is en of hij er beter in wordt of meer interesse in krijgt
Fruit gaat bv. wel heel goed, dan gaat zijn mondje bijna meteen alweer open als ie net een hapje heeft gehad.

S. is nu 8,5 maanden. Ik mag op mijn werk nog kolven tot ie 9 maanden is, daarna wil ik nog 1 keer per dag in mijn pauze kolven. Vanaf dat moment willen we ook kijken of we langzaam 1 melkvoeding overdag kunnen vervangen voor vast voedsel. Nu krijgt ie eerst BV, daarna een hapje van het één of ander. Na 9 maanden willen we dat bij 1 voeding andersom doen, dus eerst vast voedsel en daarna nog wat BV en kijken of we dat langzaam kunnen uitbouwen.

Mij maakt het niet zo uit als ie lang bezig is, maar tijdens mijn werkdagen trekt manlief het wat minder :)

Elke keer vergeet ik weer dat de hoeveelheden er nog niet echt toe doen en denk ik weer aan het CB (bij zijn leeftijd: 2 boterhammen, 150 gram fruit en 200 gram warme maaltijd)....
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:23 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178008228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:22 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Fruit gaat bv. wel heel goed, dan gaat zijn mondje bijna meteen alweer open als ie net een hapje heeft gehad.

S. is nu 8,5 maanden. Ik mag op mijn werk nog kolven tot ie 9 maanden is, daarna wil ik nog 1 keer per dag in mijn pauze kolven. Vanaf dat moment willen we ook kijken of we langzaam 1 melkvoeding overdag kunnen vervangen voor vast voedsel. Nu krijgt ie eerst BV, daarna een hapje van het één of ander. Na 9 maanden willen we dat bij 1 voeding andersom doen, dus eerst vast voedsel en daarna nog wat BV en kijken of we dat langzaam kunnen uitbouwen.

Mij maakt het niet zo uit als ie lang bezig is, maar tijdens mijn werkdagen trekt manlief het wat minder :)

Elke keer vergeet ik weer dat de hoeveelheden er nog niet echt toe doen en denk ik weer aan het CB (bij zijn leeftijd: 2 boterhammen, 150 gram fruit en 200 gram warme maaltijd)....
Mijn kind wordt in juni twee, die krijgt dat vrijwel nooit binnen en is kerngezond. Lekker los laten die getalletjes.

Is je man op jouw werkdagen vrij voor jullie zoontje, of heeft hij andere dingen te doen? (ander kind, thuiswerken?) Ofwel, waarom trekt hij dat minder?

In de leerfases van die hummeltjes kosten nieuwe dingen leren nu eenmaal veel tijd en veel geduld van de ouder(s). Hoort erbij tot ze die feature goed onder de knie hebben zodat ze weer door kunnen naar de volgende skill leren vrees ik.
Duurt nog wel even :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:52 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178008243
Ik stop als één van ons geen zin meer heeft, Tolstoi. Lijkt me prima hoor.

Jacob is inmiddels ook weer verkouden en drinkt daardoor minder goed. Dat zal wel bijdragen aan de frequentie van de nachtvoedingen. Maar het voordeel is dat ik inmiddels moe genoeg ben om in onhandige net wel/net niet aangekoppelde houding weer in slaap te vallen, dus vooruit maar. Wel te gaar om verder te reageren op jullie suggesties maar al het medeleven vond ik sowieso heel lief! Oh ja, geen speen inderdaad (nog wel geprobeerd maar wil hij niet) en op mijn buik vindt hij leuk als we lopen maar liggend is het een reden om nog een tandje harder te huilen.
Ik vind het nu behoorlijk heftig maar ik weet ook dat het wel weer voorbij gaat. Hij heeft al meerdere keren kortdurend zeker 5 uur doorgeslapen, dat komt vast ooit weer terug. Net als slapen in zijn bed :').
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178009401
Ik lees ook alles maar aanhaken lukt niet echt.
:* voor alle zieken en slechte nachten.
V heeft zijn vieze hoestje ook weer terug, stomme verkoudheid!

Hij heeft wel vannacht een heuse update gedraaid.
Hij deed net een serieuze kruippoging, hij kwam alleen niet vooruit maar ach.
Voorheen spartelde hij wat met zijn beentjes maar nu zette hij zich echt af met z’n knieën onder de buik ^O^
Ook zit hij een stuk stabieler los maar echt helemaal los lukt nog niet, we blijven oefenen!
pi_178009561
O. heeft slechts nog een snotneus, maar zelf heb ik inmiddels ruim veertig graden koorts. Goed ziek wezen met een jonge baby om voor te zorgen is.. interessant :')
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:46:32 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178009829
Sterkte Mini, niet cool dat.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178009850
Beterschap Minilot! :*

Ons meisje deed het weer keurig op het CB, ze is nu 5840 gram schoon aan de haak en 62 centimeter lang. Prikje leidde weer even tot een woest gehuil maar kon haar aardig snel troosten gelukkig. Ik hoop op weer zo'n lekker lang middagdutje als de vorige keer, maar ik reken maar nergens op want haar kijkers waren wagenwijd open toen ik haar net in bed legde :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178009906
Dank jullie wel voor het welkom heten. :* Hopelijk heb ik binnenkort genoeg puf om actief mee te kunnen posten.

Voor nu worden we ‘s nachts uiterlijk om de twee uur wakker voor de borst. Erg, érg vermoeiend. Maar het werpt z’n vruchten af. Gister, op dag 5, zat U. op z’n geboortegewicht en vanochtend woog hij 3550 gram. :o (Geboortegewicht was 3460 gram). Hij komt zo’n 80-100 gram per dag aan. Hij drinkt erg veel, maar hij geeft ook wel heel veel over.

Lu, dank nog voor je linkje! Van dat advies zag kz ook af, inderdaad. :) Ik meld me binnenkort in het bv-topic. Heb nog wel genoeg vragen. :)

Voor nu :* voor alle zieken. En voor de rest ook. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_178009931
Flav: Dat klinkt wel cool, binnenkort mag je er achteraan vangen *)

Dirk is dus wel een bikkel Nanuke! :7 M. moest na z’n geboorte in het ziekenhuis bloedprikken (kraam)tranen van mij all over the place en het kind huilde zelf niet eens :')

Ai dat klinkt niet fijn mini! Jullie treffen het ook niet :{w Man wel weer hersteld van z’n manflu?

Ik probeer wel op iedereen te reageren maar ik heb met sommige dingen nog geen ervaring (de meeste updates, tandjes en vast voedsel etc). En ik ben mobiel vaak de helft alweer vergeten. Post-zwangerschapsdementie olé :')
pi_178009942
Ach Mini, beterschap!
En voor Lemijn ook :* voor de zware nachten

En voor alle anderen die ik vergeet ook :* voor alle moeilijke momenten en O+ voor alle mooie momenten.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn kind wordt in juni twee, die krijgt dat vrijwel nooit binnen en is kerngezond. Lekker los laten die getalletjes.

Is je man op jouw werkdagen vrij voor jullie zoontje, of heeft hij andere dingen te doen? (ander kind, thuiswerken?) Ofwel, waarom trekt hij dat minder?

In de leerfases van die hummeltjes kosten nieuwe dingen leren nu eenmaal veel tijd en veel geduld van de ouder(s). Hoort erbij tot ze die feature goed onder de knie hebben zodat ze weer door kunnen naar de volgende skill leren vrees ik.
Duurt nog wel even :D
Manlief werkt door omstandigheden niet, dus die zorgt op mijn werkdagen voor de kleine. Alhoewel hij ook voor zichzelf van alles wil doen, komt hij naar zijn zeggen nergens aan toe. Druk met de zorg, wassen, aankleden, voeden, hapjes, spelen, verschonen, slaapjes doen en dan zelf eindelijk kunnen wassen en aankleden en dan weer repeat :)
Hij wil meer ritme en voedt met afgekolfde flesjes meer op de klok, omdat dat voor hem beter werkt. Maar voordat hij 's ochtends klaar is met S. wassen, aankleden, fles geven en dan bijv. nog een deel van een boterham geven is het volgens hem alweer tijd voor een slaapje en is er geen tijd voor spelen en knuffelen. Als ie daar dan weer tijd voor maakt, komt ie niet toe aan bv. een hapje fruit. Ik geloof ook best wel dat het zwaar is, 3 dagen met de kleine alleen.

Van familie en vrienden horen we ook vaak dat ie al veel meer vast voedsel zou mogen.
Dit weekend naar mijn ouders, die vinden dat bijv. ook en dat ik teveel BV geef, dus dat zal wel weer een discussie opleveren :+ .

Soms kan ik het loslaten en soms maak ik me opeens weer druk over dat ie niet veel vast voedsel eet. Gelukkig groeit ie goed en is het een vrolijke baby (op de afgelopen week qua nachten na :6 ), dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:01:30 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178010053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach Mini, beterschap!
En voor Lemijn ook :* voor de zware nachten

En voor alle anderen die ik vergeet ook :* voor alle moeilijke momenten en O+ voor alle mooie momenten.

[..]

Manlief werkt door omstandigheden niet, dus die zorgt op mijn werkdagen voor de kleine. Alhoewel hij ook voor zichzelf van alles wil doen, komt hij naar zijn zeggen nergens aan toe. Druk met de zorg, wassen, aankleden, voeden, hapjes, spelen, verschonen, slaapjes doen en dan zelf eindelijk kunnen wassen en aankleden en dan weer repeat :)
Hij wil meer ritme en voedt met afgekolfde flesjes meer op de klok, omdat dat voor hem beter werkt. Maar voordat hij 's ochtends klaar is met S. wassen, aankleden, fles geven en dan bijv. nog een deel van een boterham geven is het volgens hem alweer tijd voor een slaapje en is er geen tijd voor spelen en knuffelen. Als ie daar dan weer tijd voor maakt, komt ie niet toe aan bv. een hapje fruit. Ik geloof ook best wel dat het zwaar is, 3 dagen met de kleine alleen.

Van familie en vrienden horen we ook vaak dat ie al veel meer vast voedsel zou mogen.
Dit weekend naar mijn ouders, die vinden dat bijv. ook en dat ik teveel BV geef, dus dat zal wel weer een discussie opleveren :+ .

Soms kan ik het loslaten en soms maak ik me opeens weer druk over dat ie niet veel vast voedsel eet. Gelukkig groeit ie goed en is het een vrolijke baby (op de afgelopen week qua nachten na :6 ), dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Als je baby blij is en goed groeit lijkt me dat het belangrijkste. En met je man op één lijn zitten/komen, in je tekst in je post lees ik tussen de regels door beetje dat jij het niet zo eens bent met zijn 'er is geen tijd voor knuffelen'.
Ieder heeft zijn kwaliteiten en minpunten, eigen stijlen etc. Maar zorg dat je elkaar hierin als ouders iig respecteert of naar elkaar toe komt zodat je er beide mee kunt leven.

De rest doet er niet zo toe, mensen hebben toch wel meningen en die mag je ook naast je neer leggen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:14:12 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_178010295
Elke dag de baby wassen? Waarom zou je dat jezelf aandoen? Of is het een spuger?
disclaimer
pi_178010334
Kun je 1,5 uur na een vaccinatie al merken dat een baby er last van heeft? Ze voelt verder niet warm, maar kun je ook een zetpil geven als je het idee hebt dat ze zich niet lekker voelt?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178010610
Tolstoi, je man wil meer ritme, maar in jouw uitleg lijkt het juist alsof hij door het aanhouden van een vast ritme zich gehaast voelt en geen tijd heeft voor dingen. Daarnaast willen jullie het volgens mij alletwee zó goed doen dat je voorbij gaat aan het doel van dingen. Laat lijstjes en cijfers en andere meningen los en zoek een compromis tussen wat baby aangeeft en wat voor jullie werkt (dus misschien 15 min laten klooien met eten ipv tot hij aangeeft klaar te zijn). Ik zou daar toch nog eens met je man over in gesprek gaan. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178010654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:16 schreef rena het volgende:
Kun je 1,5 uur na een vaccinatie al merken dat een baby er last van heeft? Ze voelt verder niet warm, maar kun je ook een zetpil geven als je het idee hebt dat ze zich niet lekker voelt?
Volgens mij is paracetamol bij pijn/ongemak nuttiger dan bij koorts. Als jij denkt dat het nodig is, kan het imo geen kwaad om te kijken of je baby er weer rustiger/vrolijker van wordt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178010785
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je baby blij is en goed groeit lijkt me dat het belangrijkste. En met je man op één lijn zitten/komen, in je tekst in je post lees ik tussen de regels door beetje dat jij het niet zo eens bent met zijn 'er is geen tijd voor knuffelen'.
Ieder heeft zijn kwaliteiten en minpunten, eigen stijlen etc. Maar zorg dat je elkaar hierin als ouders iig respecteert of naar elkaar toe komt zodat je er beide mee kunt leven.

De rest doet er niet zo toe, mensen hebben toch wel meningen en die mag je ook naast je neer leggen.
Het is eenvoudig een opsomming van hoe hij het ervaart. Hij baalt zelf wel eens dat hij alleen bezig is de verplichte nummertjes (wassen, verschonen, voeden enz.) dat de quality time erbij inschiet. Dan kom ik thuis en ga nog even lekker spelen en knuffelen, terwijl hij de hele dag bezig is geweest met zorgtaken. Kan me de frustratie wel voorstellen, maar ik zou dan ervoor kiezen om niet 45 minuten te besteden aan een kwart boterham binnen krijgen en deze tijd te besteden aan spelen en knuffelen.

We zijn met z'n 2en af en toe nog heel erg aan het zoeken naar een soort ritme, waar we ons allebei prettig bij voelen.
Daarin was ik benieuwd of het bij anderen ook zo lang duurt met dat vaste voedsel en hoe anderen dat allemaal aanpakken.

Het is dan wel weer een verademing te lezen dat jouw kind bij bijna 2 nog niet die normen van het CB binnenkrijgt, dat geeft weer een ander perspectief.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:27 schreef Nanuke het volgende:
Tolstoi, je man wil meer ritme, maar in jouw uitleg lijkt het juist alsof hij door het aanhouden van een vast ritme zich gehaast voelt en geen tijd heeft voor dingen. Daarnaast willen jullie het volgens mij alletwee zó goed doen dat je voorbij gaat aan het doel van dingen. Laat lijstjes en cijfers en andere meningen los en zoek een compromis tussen wat baby aangeeft en wat voor jullie werkt (dus misschien 15 min laten klooien met eten ipv tot hij aangeeft klaar te zijn). Ik zou daar toch nog eens met je man over in gesprek gaan. :@
Dat is het denk ik inderdaad. We zijn met z'n 2en wel altijd van de dingen goed willen doen :@ :@ . Hij trekt zich dan gelukkig weer veel minder aan van wat anderen vinden dan ik.
Thanks, hier ga ik het eens met hem over hebben!

Het is denk ik ook de onervarenheid en het graag goed willen doen. Dan zijn lijstjes e.d. wel een houvast. Maar als S. dan niet aan bv. die eetlijstjes voldoet, dan voel ik al snel weer onzeker.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:37:47 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178010856
Ik vind 'niet lekker voelen' een betere reden dan koorts, Rena ;)

Beterschap Mini! Heb je hulp vandaag? Zorgen voor een baby is loeizwaar als je je niet lekker voelt.

Tolstoi, het blijft niet zo hoor :) In het begin kost dat eten zoveel tijd, maar er komt vanzelf meer ritme in en duurt het allemaal niet meer zo lang.
Ik vind dat er een enorme hoeveelheid eten op dat lijstje staat trouwens. Dat is voor een baby van 7 maanden?
Dat krijg ik er bij Ella echt niet in en die is bijna 1 omg! :o
Ik zocht op wat een banaan weegt; een grote weegt 120 gram, die eet ze hooguit voor de helft.
Ik denk dat 150gr druiven d'r wel lukt, overigens :+
En 2 boterhammen... Het schijnt dat ze dat een keer heeft gegeten op de crèche, maar thuis maar 3/4 (en de laatste tijd alleen het beleg).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178010906
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Elke dag de baby wassen? Waarom zou je dat jezelf aandoen?
Dit! Met al die grieperigheid hier in huis is O. in een week tijd precies één keer mee onder de douche geweest. Snoet en handjes af en toe poetsen en bij luier verschonen billendoekje erover vind ik schoon genoeg.

Heb aankleedkussen en verschoontoebehoren net maar even naar beneden gehaald, met zulke koorts (net 40,6!) + niet geslapen te wazig en duizelig om met spartelende beeb de trap steeds op en af te gaan.
}:|

@Sylver, nope, ben in mijn eentje vandaag. Het zij zo :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:41:58 #112
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178010946
Oh, welkom nog Duman! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178011145
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:37 schreef Sylver_ het volgende:
Tolstoi, het blijft niet zo hoor :) In het begin kost dat eten zoveel tijd, maar er komt vanzelf meer ritme in en duurt het allemaal niet meer zo lang.
Ik vind dat er een enorme hoeveelheid eten op dat lijstje staat trouwens. Dat is voor een baby van 7 maanden?
Dat krijg ik er bij Ella echt niet in en die is bijna 1 omg! :o
Ik zocht op wat een banaan weegt; een grote weegt 120 gram, die eet ze hooguit voor de helft.
Ik denk dat 150gr druiven d'r wel lukt, overigens :+
En 2 boterhammen... Het schijnt dat ze dat een keer heeft gegeten op de crèche, maar thuis maar 3/4 (en de laatste tijd alleen het beleg).
Gelukkig dat het ooit sneller gaat :)
ja, volgens het CB zou mijn 8maander dus nu toch echt wel die hoeveelheid vast voedsel moeten eten en niet meer 5 tot 8 keer per dag BV, dat was teveel.
Een halve banaan of peer lukt hier ook wel, dat vind ie super lekker. Maar hij kan toch ook niet elke dag banaan en peer eten.....
Groente is tot nu toe niet zijn ding. En ik dacht nog wel slim te zijn om te willen beginnen met groente, maar S. denkt daar duidelijk anders over _O-

OK, ik ga weer even de boel loslaten en me weer eens proberen minder druk te maken.
Dank voor jullie ervaringen, dat helpt :)
pi_178011191
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:30 schreef minilot het volgende:
O. heeft slechts nog een snotneus, maar zelf heb ik inmiddels ruim veertig graden koorts. Goed ziek wezen met een jonge baby om voor te zorgen is.. interessant :')
Kut hè! Nou, beterschap en succes dan maar. Misschien is O een beetje extra lief voor je. ;)
pi_178011203
Mooie statistieken Rena. Ik hoop voor je dat het meevalt met de koorts.

Beterschap Mini. :*

Flav gaaf die kruippoging. :D

Lemijn ooit wordt het beter. Ik hoorde dat het na een jaar wel te doen is. ;)

Fleur die dementie is wat ja. Aanhaken lukt me alleen maar met Word en dan even snel. :P

Tolstoi ik heb ook weleens dat ik niet zo blij ben met hoe iets gaat. Dan probeer ik maar wijselijk mijn mond te houden. Ik ben blij dat hij het doet, hoe hij het doet moet hij zelf maar weten.
Die meningen van anderen blijf ik trouwens ook wel last van houden. Bedenk je goed dat zelfs al zou S. genoeg vast voedsel binnen krijgen, er wel weer een ander puntje komt waar mensen je op bekritiseren.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178011831
Lastig Tolstoi! Geen advies hier maar ik snap dat het lastig is!

Verstandig mini! Ik ben dus net (voor het eerst in jaren) van de trap gevallen. Zonder baby gelukkig! Maar ik voel me wel een beetje rot dat dat ook met baby had kunnen gebeuren.. :X

Rena ik zou een zetpil geven als je denkt dat dat haar helpt.

Hier in 5 minuten alle deugden van het moederschap gehad.
- schone luier binnen 5 seconden onderpoepen
- niezen in mijn gezicht
- dikke boer in mijn gezicht
- mijn trui onderkwijlen

En nu kijkt ie mij al 5 minuten zo aan - :D ja ook hallo :')
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:42:26 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178012082
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:56 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Tolstoi ik heb ook weleens dat ik niet zo blij ben met hoe iets gaat. Dan probeer ik maar wijselijk mijn mond te houden. Ik ben blij dat hij het doet, hoe hij het doet moet hij zelf maar weten.
Los van dat het natuurlijk goed kan dat je soms ergens niet blij mee bent - het kan ook heel goed andersom zijn: dat je partner iets anders doet en dat dat juist een goed idee blijkt. Of dat je het een stom idee vindt, maar je kind er goed op reageert. Of dat blijkt dat het in praktijk geen bal uitmaakt. Zie ook de charme van andere input, ik denk dat dat fijn is voor kinderen.

Wat betreft dat vaste voedsel waren er al veel reacties, maar ik +1 even op dat die hoeveelheden hier ook bij lange na niet naar binnen gaan. Ik sla ook dagen over als ik er geen zin in heb, en andere dagen is het juist veel. Ik vind het geruststellend om te lezen dat het elders ook zo gaat!

Mini, ziek zijn in je eentje met kind lijkt me ellendig! Sterkte vandaag.

Fleur wat eng dat vallen. Veel extra 'wat als'-en brengt dat moederschap opeens he?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Een halve banaan of peer lukt hier ook wel, dat vind ie super lekker. Maar hij kan toch ook niet elke dag banaan en peer eten.....
Waarom zou dat niet kunnen voor een poosje? Er zijn peuters die volgens mij maanden leven op 1 soort fruit of groente. En ik denk juist: geniet van wat ie nu lekker vindt! Ik heb een poos elke dag appel gegeven, want dat was een succes. Dan heeft hij een positieve eetervaring, mooi toch?
Vanmorgen gaf ik een paar hapjes havermoutpap trouwens. De reactie: :? :X .

Oh, nog een vergelijking: Jacob speelt elke dag met de stapelbekers. Ze staan alweer klaar voor als hij straks wakker wordt. Er komt vanzelf weer meer variatie in, vermoed ik.

edit: ik hoop dat ik niet te kritisch klink. ik heb juist respect voor alle ouders die ook maar wat aan het doen zijn (ja, alle).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:03:22 #118
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178012585
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:42 schreef Lemijn het volgende:

edit: ik hoop dat ik niet te kritisch klink. ik heb juist respect voor alle ouders die ook maar wat aan het doen zijn (ja, alle).
Zijn er ouders die wel weten wat ze doen, dan? :o :')

Zijn het de stapelbekers uit het SS pakket? O+ Leuk dat die zo'n succes zijn!

Ik vind het inderdaad wel prettig dat er nog iemand in huis is die dingen anders doet. Vooral omdat ik zelf nogal eens krampachtig kan doen (en ook alles 'perfect' wil doen), terwijl man heel relaxed is. Anders is dus niet altijd slechter!

En over eten: mijn baby is dus zo'n exemplaar dat er nog een schepje bovenop doet :+ een banaan gaat zo snel dat je denkt dat ze 'm op de grond heeft gegooid, waarna er ook nog een halve kiwi in gaat. Of een (of twee..) koekje. Of allebei :')
's middags inhaleert ze een boterham, als tussendoortje wat rijstwafeltjes en dan bij het avondeten twee eetlepels stamppot en twee eetlepels yoghurt. En 4x melk op een dag. Zelf iets eten zonder dat zij iets eet is verleden tijd.
Maargoed, dat is er ook aan af te zien :')

Anywayz, Tolstoi: wat de rest al zegt: stop met aanbieden als je er zelf klaar mee bent. En zolang hij goed groeit moet je de lijst van het cb naast je neer (proberen) leggen.
pi_178013343
Y is heel duidelijk als hij genoeg heeft van eten: als hij het nog wel lekker/interessant vindt dan pakt hij alles netjes aan en brengt het naar z'n mond. Is hij er klaar mee dan flikkert hij alles op de grond. Sinds kort drinkt hij ook zelf uit een rietjesbeker. Dat gaat al best goed. Maar ook daarvoor geldt: als hij er geen zin meer in heeft, dan klettert hij dat ding zo neer. :D .

Maar goed, Tolstoi: misschien is het een idee als je man eens opschrijft hoe zijn dagen eruit zien en hoe lang en waar hij z'n tijd aan besteed. Dat geeft vaak wel inzicht en dan kunnen jullie daar samen eens naar kijken en ook eens bekijken waar eventueel iets veranderd kan worden. Ik vond het destijds met mijn oudste best handig om eens te kijken wat voor ritme ze op het kdv aanhouden. Ik ben zelf niet zo goed in structuur aanhouden op een dag, maar met een kind kan dat toch wel fijn zijn.

Wat ik daarvan heb geleerd, is dat je niet heel lang iets moet doen, maar vooral veel afwisseling inbouwen. Dus samen spelen hoeft niet heel lang te duren, al is het maar even tien minuutjes. Eten hoeft niet veel of lang, maar gewoon regelmatig iets. Daarnaast ook proberen de zorg voor de baby te integreren in je eigen dingen. In dat laatste ben ik ook niet zo goed. Mijn vriend kan dat veel beter, die krijgt op een dag alleen met baby veel meer gedaan dan ik.

Ik ben dus weer aan het werk, en ik vind het zoooo leuk! Ben echt weer in m'n element voor de klas. Dat was ik tijdens mijn (beste zware) zwangerschap een beetje kwijt geraakt en ik was zo blij met m'n verlof maar het is heel fijn om te merken dat ik nog steeds echt van m'n werk houd. En blij ben terug te zijn.

We zijn allemaal weer hersteld van de griep maar de verkoudheidsverschijnselen zijn nog niet over. Dus de hele familie kucht en snuft zich een slag in de rondte. :') . Vooral Y had best last van al dat snot, maar gelukkig is dat vandaag weer wat minder. De nachten gingen daardoor ook weer wat lastiger, maar het is wel te doen.

Nog even een fotootje want dinsdag had ik gemist.
Y met z'n rietjesbeker. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178013722
Minilot beterschap :*

Franny fijn dat het werken weer goed bevalt!

Ik volg trouwens ook het kdv-ritme qua eten. ‘s Ochtends fruit, tussen de middag brood, tussendoor nog iets en dan avondeten, tenzij hij slaapt. Ik zie wel wat er in gaat. De ene keer eet hij alles op en de andere keer verdwijnt alles op de grond. Als hij er klaar mee is, gaat hij alleen enorm zitten wiebelen in zijn stoel. Zo erg, dat de ‘antilop’ naar achteren schuift :')

Verder deed mijn baby vannacht een monsterslaap in zijn eigen bed :o Er is hoop! Ik verwacht vanavond weer gemiep, maar hee: we hebben een nachtje lekker geslapen en zonder dat ik ‘s nachts in mijn neus werd geknepen :+
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:25:15 #121
409579 LuDann
All the way
pi_178014233
Fijn dat het bloedprikken meeviel Nanuke. Dat is ook mijn ervaring met bloedprikken bij een baby, ze lijken het niet te voelen ofzo. :? Gelukkig maar.

Beterschap aan Minilot!

En Lemijn, sterkte met de nachten zo. -O- Hier nu ook twee nachten van elke 2 uur drinken. Maar goed, ik hoef niet te werken dus dat scheelt enorm.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Elke dag de baby wassen? Waarom zou je dat jezelf aandoen? Of is het een spuger?
Dat! :P En wat betreft aankleden: mijn eerste droeg het eerste jaar geloof ik dag en nacht hetzelfde. Is ook een optie. :Y Jumpsuitjes. O+

Franny, fijn dat het werken zo goed bevalt weer. Happy Y. met zijn rietjesbeker. O+

Ik ben echt heel slecht in ritmes overigens. Bij peuter probeer ik wel ongeveer na het ontbijt fruit en in de namiddag nog iets tussendoor maar soms is ze pas om 10 uur wakker en krijgt dan ontbijt, dan valt dat fruithapje in het water. En soms slaapt ze opeens 3 uur overdag en schuift daarmee haar lunch op naar 15 uur ofzo :')

Ik wil ook even mijn overgeslagen foto van BFD inhalen. Kijk jongens, mijn baby doet iets! *O*



O+ O+ O+
Dit maakt het toch weer de moeite waard he. O+
pi_178014729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Los van dat het natuurlijk goed kan dat je soms ergens niet blij mee bent - het kan ook heel goed andersom zijn: dat je partner iets anders doet en dat dat juist een goed idee blijkt. Of dat je het een stom idee vindt, maar je kind er goed op reageert. Of dat blijkt dat het in praktijk geen bal uitmaakt. Zie ook de charme van andere input, ik denk dat dat fijn is voor kinderen.

Eens hoor. :Y Er zijn zoveel momenten dat ik geen flauw idee meer heb en hij een suggestie doet die werkt. Of ik denk dat wat hij aan het proberen is gedoemd is om te falen en dan gaat het toch goed. :s)

Wat een lekker snoetje Lu. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178015689
Ik vind je niet kritisch hoor, Lemijn. Juist fijn zo'n ander en wat relaxter perspectief.
Net als Stroopwafel kan ik ook wel krampachtig zijn en dingen volgens een bepaald vooraf bedacht plan willen doen, waarbij er ook wellicht weleens weinig ruimte is voor manlief. Met name als ik heel erg gestrest ben, kan ik wel eens doorschieten.

Dus jouw uitleg vind ik wel verfrissend eigenlijk :) Geeft me weer stof tot nadenken.
En inderdaad denk ik nu, waarom zo krampachtig niet elke dag banaan of peer geven. Tijdens mijn hele zwangerschap heb ik heel veel banaan gegeten, toen vond ik dat ook geen probleem voor mezelf ;)

En inderdaad klooien we maar wat aan, want soms weten we het echt niet (meer) :+

Wow, Stroopwafel, wat veel eet de jouwe!

Als S. iets niet lekker vindt (bv. bloemkool), doet ie het wel inn zijn mond, maar dan houdt ie gewoon z'n mond stil en gaat ie voor zich uitstaren _O- Alsof als ie niet beweegt, het er niet is :)

Franny, veel afwisseling is wel een goede tip. Bij gebrek aan een KDV bij ons, hebben wij ook geen idee wat ze daar zoal met baby's doen.
En inderdaad eens uitschrijven zo'n dag, dat zou wel wat inzicht kunnen geven.
O+ voor Y met zijn rietjesbeker
Fijn dat je het werk weer zo leuk vindt!!!

Kazy, *O* *O* *O* voor een goede nacht!!
Zo'n KDV achtig ritme krijgen we nog niet echt voor elkaar. We zijn zelf ook nog niet echt van het op vaste tijdstippen eten.

Baby wordt niet elke dag in bad gedaan hoor, dat doen we 2 keer per week. Maar we doen wel zijn gezichtje en handjes/armpjes e.d. wassen met een washandje.

LuDann, wat een schatje!!
pi_178019644
Nog even n reactie op tolstoi, ik lees dat je het "lastig" vind om te zien dat je vriend geen speeltijd over houdt met de kleine. Wat ik tegelijkertijd wel lees dat hij uitgebreid en met volle aandacht de andere zorgtaken doet. Dat lijkt me minstens net zo belangrijk. En je kunt ook prima samen lol maken tijdens het badderen en eten toch O+?

Mijn vriend is ook tijdlang vier dagen per week thuis geweest met de kleine boef. Die had er best veel tijd voor nodig om samen met hem in een ritme te komen en aan andere dingen toe te komen. Nu na n maand of twee draait hij nu zn hand niet meer om voor babyzwemmen, naar de bieb, de kinderboerderij ect. Het omschakelen naar n leefstijl waarin je veel tijd maakt voor de ander maar het ook leuk maakt voor jezelf kan best even wennen zijn :)

[ Bericht 7% gewijzigd door littledrummergirl op 22-03-2018 21:00:29 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178019669
Leuke lachbaby Ludann! *O*
pi_178020043
Wij zitten met onze peuter van 3 nog niet eens in een ritme. :')

En aan het wachten op mooi weer. Gelukkig ligt Cas nog in de kinderwagenbak en accepteert hij dat, want al die regen en wind in zijn gezicht als hij in de Tula zit vindt hij om te janken (en ik ook }:| )
pi_178020697
Franny en LuDann wat een heerlijke foto's O+
pi_178028894
LuDann wat een heerlijk kind heb je daar O+

Mijn dochter slaapt al sinds half 10 gisteravond :o Ik zal deze slaapflow even inseinen naar jullie baby's ;) Ze had gisteren verder eigenlijk geen last meer van de prik, ze was na haar middagdutje super vrolijk en actief, heeft zelfs rond avondetentijd amper gejengeld en daarna nog een tijdje heel zoet in de box gelegen tot de laatste voeding O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178029041
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Nog even n reactie op tolstoi, ik lees dat je het "lastig" vind om te zien dat je vriend geen speeltijd over houdt met de kleine. Wat ik tegelijkertijd wel lees dat hij uitgebreid en met volle aandacht de andere zorgtaken doet. Dat lijkt me minstens net zo belangrijk. En je kunt ook prima samen lol maken tijdens het badderen en eten toch O+?

Mijn vriend is ook tijdlang vier dagen per week thuis geweest met de kleine boef. Die had er best veel tijd voor nodig om samen met hem in een ritme te komen en aan andere dingen toe te komen. Nu na n maand of twee draait hij nu zn hand niet meer om voor babyzwemmen, naar de bieb, de kinderboerderij ect. Het omschakelen naar n leefstijl waarin je veel tijd maakt voor de ander maar het ook leuk maakt voor jezelf kan best even wennen zijn :)
Hij vindt het vooral zelf lastig, terwijl ik wel eens zeg, je kunt van bv. verschonen ook een quality momentje maken. Ik ben dan altijd liedjes met/voor hem aan het zingen.
Omdat hij het lastig vindt, probeer ik daarin suggesties te doen, maar ook af en toe tegen hem zeggen als ik er ben, ga nu dan even met S. spelen.
En die speelmomenten hoeven geen uren te duren, dus 10-15 minuten is al heel fijn.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:20:22 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178029372
Wat een lange slaap, Rena! Lekker zeg :)

Ella viert vandaag haar verjaardag op de crèche.
Ze trakteert op vlinders met een stoepkrijtlijfje op een doosje rozijntjes :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178029395
Wij hadden vannacht, vanuit het niets opeens *O* *O* *O* twee doorslapers!!!! *O* *O* *O*

Lala van 19:30 tot 7:30 zelfs, Em had een hysterische ontroostbare huilbui om 22:00 uur (we maakten ons al op voor een drama nacht), maar daarna afgezien van wat kreetjes soms doorgeslapen! Ik ben er door die kreetjes alsnog wel twee keer uitgeweest, maar tegen de tijd dat ik bij ze was, was het alweer stil. Waarschijnlijk hebben we gewoon een nachtje geluk gehad, maar ik ben zo blij dat ze iig hebben laten zien het wel te kunnen!

We overwegen dus voortaan elke dag naar Plopsaland te gaan, daar waren we gisteren (voor onze grote Bumba-fan) :') en nu inpakken en naar huis, hopelijk herhalen ze het daar!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:27:42 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178029481
Ik zag trouwens nog leuke foto's! Y met z'n rietjesbeker O+ Allememaggies wat wordt hij ook al groot!

En Lu's baby is ook helemaal niet meer zo mini :o Heerlijke lachfoto's O+

Ik zag gisteren ook nog een foto van M van LadyS in een ongelukkige houding :D Wat kunnen baby's toch in malle houdingen slapen, hè.

Ik heb meestal geen tijd om op de foto's op BFD te reageren, maar ik vind het wel altijd superleuk om te zien.
Ik lach dubbel om de fotoserie 'Jacob en de meubels' _O-
Kan je elke keer zo'n serie maken? :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:29:25 #133
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178029505
Wat goed FF! *O* *O*
Vindt peuter vast niet erg, elke dag plopsaland :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178029910
Alvast gefeliciteerd met Ella, Sylver *O*

FF, wat goed van je meiden!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:02:34 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178030100
Thanks! Morgen gewoon al weer 1 😱

Ella's traktatie 8-)

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178030114
Wat fijn FF en Rena!

M. Heeft ook lekker doorgeslapen. Wij liggen nu nog samen (met ik inmiddels een gevoelloze linkerarm) in bed, toch nog even alles uit dat laatste restje verlof halen :')
pi_178030146
Leuke traktatie trouwens Sylver! O+ Alvast gefeliciteerd! *O*
pi_178031062
Aanhaken lukt voor geen meter momenteel, sorry! :*

Maar ik zou onze ervaringen met het groepsconsult op het cb nog komen delen ;)
Was op zich best leuk, we waren met 4 baby's van allemaal rond de 4 maanden. Idee was dat iedereen vragen kon stellen en aan kon geven waar ze tegenaan liepen enzo. Het ging uiteindelijk vooral over bijvoeding, omdat dat tegenwoordig vanaf 4mnd aangeraden wordt. Wij waren de enigen met al een ouder kind, dus uiteraard was de vraag hoe wij het toen aangepakt hadden. Maar ik geloof dat Rapley niet echt bekend was bij de andere ouders, want die waren vooral merken van staafmixers aan het uitwisselen :D

Meten, wegen en inenten was daarna gewoon individueel trouwens ;)

Al met al best oké, al hadden de baby's het op een gegeven moment wel gezien, want het duurde allemaal net iets te lang eigenlijk.
Wel nuttig was dat één van de andere ouders begon over de introductie van noten/pinda's bij allergie van een ouder; blijkbaar is de richtlijn daarvoor onlangs weer aangepast (advies is nu juist vroeg introduceren).

Stats:
6,8 kilo bij 63 cm 8-)
Kleine spekkie O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178031073
Oh die traktatie is zeker leuk! O+
Gefeliciteerd alvast! *O*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178031277
Welkom nog songeur en duman met jullie mini’s.

Ff heb je zelf ook doorgeslapen?

Sylver alvast gefeliciteerd met Ella! Leuke traktatie!

Bijzonder zo’n groepsconsult, hoelang duurde die afspraak dan?
En goede stats! Vergelijkbaar met die van N nu met bijna 7 maanden :D
pi_178033066
FF, ik vind dat zo'n hoopvol bericht. Dat het zomaar ineens anders kan zijn. Ik gun het je dat dit thuis lekker doorzet! :D

Wat een leukw traktatie, Sylver!

Twist, ik vind het toch wel een bijzonder iets hoor dat groepsgebeuren. Was het een eenmalig iets of komt er nog een herhaling?

Tolstoi, het is ook best lastig allemaal. Ik merk dat ik het nu pas steeds makkelijker vind worden om hem bij dingen te betrekken. Als ik nu de was ga opvouwen dan geef ik m een washand of een hydrofiel en dan heeft hij ook de grootste lol. Terwijl hij er eerder maar een beetje bij was (en dan voelde ik me nog bezwaard omdat hij geen echte aandacht kreeg :') ). Die korte interactie, even kiekeboe tussendoor of hem aan het lachen maken, daar kan ik echt van genieten. O+ En net wat je zegt, die momenten hoeven geen uren te duren. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:52:17 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_178033258
O. verveelde zich blijkbaar met zo'n gammele moeder die alleen maar kon hoesten, neus snuiten en Netflix kijken en heeft even een geluidjesupdate gedraaid: het gaat nu al de hele dag van:
- agoeewieaaaaa
- loeoeoeloeeee
- egggggrrrrroeeeewaaaaa
O+

Ik kan alleen niks terugzeggen, want ik ben mijn stem kwijt. Wellicht was dat gewoon waarop -ie wachtte :')

En ah, dank voor het relaas over groepsafspraak CB! Inentingen dus toch individueel in plaats van aftellen en allemaal tegelijk 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:56:11 #143
221912 minilot
Nancy boy
pi_178033339
Ah neeeee. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen! Zin! In!
Let me see you stripped down to the bone
pi_178033738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:56 schreef minilot het volgende:
Ah neeeee. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen! Zin! In!
Dat wou hij je de hele dag al vertellen! :D
  vrijdag 23 maart 2018 @ 13:21:09 #145
221912 minilot
Nancy boy
pi_178033776
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat wou hij je de hele dag al vertellen! :D
Hehe, vermoedelijk :7
Goed. Hij is een soort van schoon. Het kostte wat billendoekjes. :') Tevens maar eens een kookwasje aangeslingerd.
En ik denk vanavond 'ns samen in bad zodra vaderlief thuis is. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_178033952
Alvast gefeliciteerd, Sylver! Vieren jullie het morgen ook?

Leuk van de geluidsopname Mini, minder van de poepluier :D

Mooie cijfers, Twist! Ik ben ook benieuwd naar wat mijne momenteel weegt, we mogen maandag naar het CB.

Het is een beetje druk geweest de afgelopen dagen dus ook mij lukt het niet geweldig om aan te haken. Korte samenvatting van de afgelopen week: Man is weer aan het werk dus ik ben veel met baby alleen geweest, druk met verzekering in de weer over de inbraak en ik heb de eerste dag alleen met peuter en baby overleefd!
pi_178033975
Ik vind het zo mooi hoe die baby’s je zo jong al aankijken en echt hun best doen je iets te vertellen. Hele verhalen en je kan alleen maar gokken wat ze bedoelen. O+
pi_178034499
Ik heb vanacht gedroomd dat ik weer zwanger was :o Heb er gewoon hoofdpijn van. Jeetje. :')
pi_178034510
Mini :D mijn baby kan daar ook wat van :')
pi_178034524
Oja, mijn baby past al bijna geen 56 meer wat groeit ze snel zeg!!! :'(
pi_178036181
@Groepsconsult: was een eenmalig iets, volgende keer is gewoon weer individueel. Het duurde al met al een klein half uurtje langer dan normaal denk ik. Idee was om rond half 10 te beginnen, maar uiteindelijk zijn er altijd wat mensen later enzo. Eigenlijk was het gewoon een soort groepsgesprek en daarna een normale afspraak.

Mini: ik wil bij zulke luiers altijd heel snel dat shirt weer omlaag doen en net doen of ik niets gezien heb :+ maar uiteindelijk heb je daar vooral jezelf mee natuurlijk :')
En beterschap! :*

OIT: mooi dat je de eerste dag met baby en peuter hebt overleefd! ^O^ En het wordt steeds makkelijker ;)

En dat geklets ja O+ heerlijk!

Bella gaat hard he, qua kleertjes? Hier wordt 62 ook al langzaam te klein :o

[ Bericht 12% gewijzigd door twist02 op 23-03-2018 15:42:51 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178038941
Hmmmm, heerlijk Mini ;)

Die eerste maatjes kleren gaan ook zo snel. Bij ons is 68 alweer aan de krappe kant, maar ik vind 74 echt nergens voor nodig :{w

Echt spelen met een baby duurt volgens mij nooit zo lang. Maar inderdaad extra knuffelen bij verschonen, lekker badderen en spetteren, tegen hem kletsen als hij in de kinderwagen ligt, volgens mij zijn dat ook heerlijke momentjes voor een baby.

Zo’n groepsconsult zou ik best fijn hebben gevonden, ik heb weinig vriendinnen met kinderen. Maar gelukkig heb ik jullie O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178039095
Altijd jammer als bepaalde leuke kleding te klein wordt. Ik stop ze in een tas en dan zie ik wel wat ik ermee doe. -O-
pi_178039348
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:19 schreef twist02 het volgende:

Mini: ik wil bij zulke luiers altijd heel snel dat shirt weer omlaag doen en net doen of ik niets gezien heb :+ maar uiteindelijk heb je daar vooral jezelf mee natuurlijk :')
Dat ligt eraan hoe lang het nog duurt voordat je man terug komt. :+

LeSage, niet! 68 te krap? Mijnes zit nog in 62. Volgens mij heb ik echt een mini gebakken. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178039430
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:49 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe lang het nog duurt voordat je man terug komt. :+
Goeie ja :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178039538
Twist, wat een lekker bonkje baby heb je daar al zeg, mijn 1 dag jongere baby is gewoon een kilo lichter, wat een verschil dan tussen jongens en meisjes zeg.

Minilot, wat een feest he zulke luiers :') Wij hadden dit van het weekend :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bad was hierbij onvermijdelijk _O- Ze keek heerlijk opgelucht toen ze op de commode lag :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:29:27 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_178040067
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:59 schreef rena het volgende:
Twist, wat een lekker bonkje baby heb je daar al zeg, mijn 1 dag jongere baby is gewoon een kilo lichter, wat een verschil dan tussen jongens en meisjes zeg.

Minilot, wat een feest he zulke luiers :') Wij hadden dit van het weekend :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bad was hierbij onvermijdelijk _O- Ze keek heerlijk opgelucht toen ze op de commode lag :D
Ah, ook een mooie! O+ 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178040270
Zoeentje had ik er vorige week na vier dagen niet poepen. Alleen besloot hij te poepen tijdens het verschonen op de bank* in die drie seconde dat er geen luier onder lag. :')

*Ik heb twee verschoonplekken maar verschoon in de praktijk voornamelijk op de bank, op de grond of in bed. :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:42:18 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178040354
Mijn baby zit al grotendeels in maat 74 :o Ik vind het ook veel te hard gaan }:w Bij zijn 4-maanden-bezoek bij het cb woog hij al ruim 8200 gram.

Mini en Rena, lekker he, die luiers :9
M. is snotterig vandaag :,( Misschien was het toch te open en bloot gisteren in de draagdoek, kon zijn muts niet vinden en ik had haast :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178041637
Ik heb echt nog nooit zo'n poepluier gehad. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178041959
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:22 schreef LeSage het volgende:
Hmmmm, heerlijk Mini ;)

Die eerste maatjes kleren gaan ook zo snel. Bij ons is 68 alweer aan de krappe kant, maar ik vind 74 echt nergens voor nodig :{w

Echt spelen met een baby duurt volgens mij nooit zo lang. Maar inderdaad extra knuffelen bij verschonen, lekker badderen en spetteren, tegen hem kletsen als hij in de kinderwagen ligt, volgens mij zijn dat ook heerlijke momentjes voor een baby.

Zo’n groepsconsult zou ik best fijn hebben gevonden, ik heb weinig vriendinnen met kinderen. Maar gelukkig heb ik jullie O+
Stiekeme alvast-meelezer :W , wij wonen vlakbij elkaar en ik heb straks ook een peuter en een baby en ik heb een auto dus we kunnen best eens een keer wat afspreken als je dat wat lijkt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:02:28 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_178042099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n poepluier gehad. :D
Borstvoeding of flesvoeding? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178042181
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Borstvoeding of flesvoeding? :)
Borstvoeding.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178042390
Haha die babypoepfoto’s. Mijnes poept ineens minikeutels. Zo gek die overgang ineens!

Kris :o Lag er nog iets onder of heb je nu een geelgevlekte bank?
pi_178042503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n poepluier gehad. :D
Ik met mijn zoon ook misschien maar 1 keer. Dochterlief zeker 10 keer gehad maar nu al een tijd niet meer. *O*

Ze draaide trouwens om vandaag! Heel stiekem en heel snel. Niet zien gebeuren ook. }:|
Ik had haar even op haar buik gelegd op de bank om even een appel te snijden, kom ik 1 minuut later terug, ligt ze op haar rug. O+
pi_178042988
Dat zijn idd de fijnste poepluiers :( zeker als het met zo'n kracht gaat dat je je broek ook warm voelt worden, of ze even in je bed ligt en toch wel erg gaat stinken... zoon heeft dit overigens nooit gehad, m'n meiden hadden in het ziekenhuis de kraamhulp al ondergepoept.

Wat een mooie lach LuDann!

Wat een leuke traktatie Sylver! Simpel maar leuk, die zet ik op het lijstje voor peuter straks! Alvast gefeliciteerd voor morgen!

Nanuke, dat is ook waar ik het meest blij mee ben, de bevestiging dat ze het dus blijkbaar wel kunnen. En dan ook vanuit het niets opeens tegelijkertijd. Ik verwacht dat dit voor nu eenmalig was, maar het geeft me wel nieuwe hoop.

Omdat ze zo goed geslapen hebben, hebben we als beloning de kinderwagenbakken omgewisseld voor zitjes! Werd ook wel tijd met 9 maanden, maar ze lagen er nog steeds goed en rustig in, itt peuter die er na 4 maanden uit wilde, wat ik met moeite tot 6 heb kunnen rekken. En die lag in een grotere bak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178043306
Nanuke: E. zit nu in 68 soms 74. Mini's zijn lief O+
Lu: Awwww zo lieff
Sylv: Wat origineel!!
Rena: Heerlijk die spuitluiers :Y) Hier ook regelmatig gehad. Het wordt beter met vaste voeding :Y
Venco: Zo leuk dat omdraaien. Doet ze vast nog eens :P
FF: Zoo de dames het hebben er lang in gelegen. Hier na 4 maanden al omgewisseld geloof ik :@
  vrijdag 23 maart 2018 @ 21:03:41 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178043934
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n poepluier gehad. :D
Ik ook niet :D. Soms wat lek aan de zijkant maar nooit zo'n natte rug.

FF, ik ben zo blij voor je, al is het maar 1 goede nacht, ze kunnen het inderdaad!

Jacob ligt ook nog steeds in de wagenbak hoor. Bijna 8 maanden en lange baby, maar hij protesteert niet en slaapt vaak wel. Je moest ze zo lang mogelijk erin laten toch.

Van de te kleine kleding leg ik zo min mogelijk opzij voor bewaren, een paar dingen op de verkoopstapel en de rest geef ik zo snel mogelijk weg. Het huis slibt al dicht genoeg.

Verder: hoera, de werkweek is om. En hoera, J ligt al een uur in zijn eigen bed te slapen. En hoera, bijna zomertijd, dan kunnen we zonder moeite de standaard ontwaak-tijd verlaten van half 7 naar half 8 :P. Alhoewel, zo vreselijk vond ik het niet, nu zag ik hem tenminste nog even wakker op werkdagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 23-03-2018 21:20:51 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 23 maart 2018 @ 21:06:34 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178044023
Nagekomen berichten:

Sylver, wat een toffe traktatie! Ik heb het idee opgeslagen.

Minilot ik ben ook zeer fan van geluidsupdates. Behalve degene die voornamelijk bestaan uit gegil. En grappig is dat sommige een beperkte houdbaarheid hebben. Zo hoorden we hier wekenlang BA BA PA BA BA BA BA de hele dag, en nu nooit meer. Gelukkig hebben we de filmpjes nog.

Lu, wat is ie leuk als hij lacht O+ .

En ik zag nog een mooie Y!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178044054
Poepexplosies tot halverwege de rug _O- leuk als je dan zo'n natte scheet hoort, denkt dat het nog wel meevalt en bij het omhoog trekken van het shirt al wat vocht voelt..

En nog dikke hartjes voor de foto's van BFD! Toffe mensen maken toffe kinderen, dat is wel duidelijk!

Kinderzitjes voor de tweeling *O*

Paste hij toen al niet meer memoru? Wat was dat voor kleine bak? :o

Cas past nog makkelijk in de kinderwagenbak met 70 cm nu bij bijna 7 maanden. Zolang hij dat nog accepteert blijft hij er maar lekker in liggen. Goed voor zijn rug enzo. Zijn zus begon met 6 maanden gevaarlijke capriolen uit te halen door er uit proberen te klimmen :')
pi_178044488
Zo'n poep rug heb ik hier ookal 2 keer gehad, en die plekken gaan vervelend uit kleding zeg.. :Y) }:|
pi_178044799
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:19 schreef twist02 het volgende:

OIT: mooi dat je de eerste dag met baby en peuter hebt overleefd! ^O^ En het wordt steeds makkelijker ;)

Dat vind ik fijn om te lezen, want ik vond het best aanpoten :D

Mooie explosies produceren jullie baby’s. Wij hebben afgelopen week ook twee keer zo’n poepoutfit gehad. Beide keren toen mijn mam M. Vast had, beide keren had ook hij een bruine trui ervan gekregen :D
pi_178045397
Haha die poepluiers! :D Ik ken ze niet oO<

M. Is deze week soms echt ontroostbaar, ik heb net even meegehuild :') Dan wil hij echt niks en heb ik werkelijk geen idee waar hij last van heeft, hoop dat het snel weer over gaat :X
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:03:16 #174
73386 Fazz
onderweg
pi_178045668
Fijne dag morgen Sylver!

Wheheh die poepluiers :D echt van die newborn-perikelen ;)

Fijn dat werk weer zo goed bevalt Franny!
Wat heerlijk om door te slapen FF, go twinnies 8-)

Vanavond haalde ik de kinderen op bij m'n schoonouders na 2 dagen logeren. O is helemaal wild van zo'n boerderij met muziekjes. Hupst om haar knietjes met armen in de lucht en 'danst' op de muziek O+
ik zou er bijna ook 1 kopen, bijna..... :+
pi_178046355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n poepluier gehad. :D
Niet! :o :o :o Hier komen ze regelmatig voorbij. Nog steeds wel 1 tot 2 keer per week. Vandaag was het ook weer raak. Het is een periode zo vaak geweest dat we haar iedere keer als ze poepte, heel snel, a la de lion king de lucht in hielden om te kijken of het binnen de luier bleef :') . En eigenlijk altijd bij mij, tijdens het drinken.

Ff, hoe vonden ze het in de zitjes? Hier past ze ook nog ruim in de bak en slaapt vrijwel altijd in de wagen. Gezien het weer was ik sowieso van plan de bak nog even te gebruiken. We willen wel een keer naar de dierentuin, maar dan zou ik haar graag in het zitje zetten. Het is te veel werk om snel te wisselen dus nog maar even geduld hebben.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:35:20 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178046510
Mensen die overgaan van ligbak naar zitjes: doe je dan gelijk met gezicht van je af? Ik las een keer dat dat best heftig is voor baby's, omdat ze zich niet goed kunnen afsluiten en je niet meer kunnen zien. Is dat hier ook ervaring van mensen of zitten ze allemaal naar voren?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:36:01 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178046529
Haha, altijd fijn als ze buiten de lijntjes poepen, hè :P

Tof venco! Mijlpaal dat omrollen :Y Zal leuk zijn als ze het ook even laat zien. Wie was dat ook alweer die tijden lang een stiekem omrollenden baby had? :D

Oeh, ze worden echt groot he, FF.
Ik zou ze ook zo lang mogelijk in de kinderwagen laten hoor. Oudste ging met 7 maanden over omdat ze toen niet meer wilde blijven liggen. Bij Ella kwam ik in de knoei met 5 maanden. Zodra ze wakker was ging ze op haar knieën zitten, niet erg veilig. Ik heb d'r toen vooral in de draagzak gehad, maar het was precies een maand met veel wind en regen. Als het erg regende en ik hoefde niet ver klikte ik de maxi cosi maar op de wagen.
Was blij toen ze over kon naar de buggy.

Oh! Zomertijd dit weekend! Goed dat je het even zegt Lemijn :D
En yay voor in eigen bedje slapen!

Awwwh Fleur, dat is ook rot :*

Je bent sterker dan ik, Fazz. Ik kreeg een zingende kat van fisher price van iemand en Ella danst er zo leuk op dat ik besloten heb de batterijen er niet uit te halen :+

Bedankt voor de felicitaties alvast iedereen! Huis is versierd en nu kruip ik nog even naast mijn nu-nog-baby :z
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:38:06 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178046596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Mensen die overgaan van ligbak naar zitjes: doe je dan gelijk met gezicht van je af? Ik las een keer dat dat best heftig is voor baby's, omdat ze zich niet goed kunnen afsluiten en je niet meer kunnen zien. Is dat hier ook ervaring van mensen of zitten ze allemaal naar voren?
Ik heb vrij lang de autostoel op het onderstel geklikt gehad en daarmee rond gewandeld. Dat was gezicht naar mij toe gericht als tussenstap tussen ligbak en buggystand in.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:40:14 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178046652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Mensen die overgaan van ligbak naar zitjes: doe je dan gelijk met gezicht van je af? Ik las een keer dat dat best heftig is voor baby's, omdat ze zich niet goed kunnen afsluiten en je niet meer kunnen zien. Is dat hier ook ervaring van mensen of zitten ze allemaal naar voren?
Hier zaten beide kinderen direct naar voren, ik heb nooit gemerkt dat ze het erg vonden.
Ik had toen Ella 10 maanden was wel een wagen overgenomen die wel naar me toe kan, maar ze vond het toen al helemaal niet leuk dat ze verder weinig zag. Hele weg geklaagd tot ik het zitje weer had omgedraaid :P

Ik weet niet of het veel verschil maakt dat ik daarnaast ook veel heb gedragen? Dat ze al wat gewend waren om de omgeving te zien, veilig dichtbij mama?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178046846
Kevin zit nu met zijn gezicht naar mij toe in de wagen, maar eigenlijk vooral omdat ik dat leuker vind en hij vindt het prima.

Heerlijk die poepruggen. Mijn oudste kon het veel beter dan Kevin

  vrijdag 23 maart 2018 @ 22:56:40 #181
73386 Fazz
onderweg
pi_178047053
Overtreffende trap Adrian :X :+

Een zingende kat, klinkt fantastisch Sylver :+ Ik ga niet googlen.... ;)

Een roller voor Venco *O*

O zit met haar gezicht naar mij toe Lemijn. Geen idee of zij andersom leuk zou vinden maar ik vind het veel gezelliger zo :7
pi_178047734
Tot 1,5 jaar raden ze idd aan om ze met gezicht naar je toe te laten zitten zodat ze naar je kunnen kijken, maar ik heb niet onthouden waarom. Maar toen peuter met 10 maanden oud 3,5e week in een buggy zat was dat ook prima. Ik vind het alleen gezelliger als ze mijn kant op kijken en ik met/tegen ze kan praten, dus hij zit met 2,5 nu ook nog steeds naar mij gericht die enkele keer dat hij nog in de wagen zit. Maar voor bijv. dierentuin draai ik de zitjes wel andersom. Wij hebben hier bij de aanschaf van de wagens ook bewust op gelet. Ze gaan er overigens morgen pas voor het eerst in, in de warme voetenzakken die al bijna een jaar klaarlagen.

Op de knieen zitten doen ze hier overigens nog niet. Ze bewegen sinds kort wel veel meer en draaien van hun kleed af, en Em duwt zich steeds af naar achteren en heb ik de afgelopen week met een hogere bank meerdere keren daar grotendeels onderuit moeten trekken. Maar ik wacht hier vooral op de zit-update.

En ik ben wel fan van speelgoed met liedjes! Zingende auto's, blije stapelblokken, een reuzenrad met dieren, ik zing ze allemaal mee. We hebben zelfs Lego met geluid.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 maart 2018 @ 00:56:19 #183
269689 crew  Viv
pi_178049760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:03 schreef Lemijn het volgende:
En hoera, bijna zomertijd, dan kunnen we zonder moeite de standaard ontwaak-tijd verlaten van half 7 naar half 8 :P.
Ik was me ook al een tijdje aan het verheugen op de zomertijd, omdat ZZ de laatste tijd wat vroeger wakker is. Tot ik me bedacht dat ze het vorig jaar verkeerd om deed. In plaats van een uur later, werd ze juist een uur eerder wakker. 8)7 Dus twee uur eerder volgens de oude tijd. :'( Na enkele weken is dat wel bijgetrokken gelukkig.

ZZ ging pas bij 10 maanden over van bak naar zitje, en dan alleen maar omdat die bak echt te klein begon te worden, ze probeerde er niet uit te klimmen of zo (dat kon ze ook niet :Y) ). Zitje naar mij toe gericht of niet, dat is haar echt om het even. Net als FF vind ik het gezelliger naar mij toe gericht, dus dat doe ik meestal tenzij inderdaad dierentuin oid.
pi_178050289
Even zonder bijlees:
S. is ziek/verkouden :( Bijna 39 graden verhoging/koorts en verder VEEL snot en hoesten.

Ik zit net te kolven vanwege pijnlijke stuwing en mega lekkage bij 1 tiet. Die wilde hij niet drinken, bij tepel in mond ging ie kokhalzen :? :? Met de hand de druk eraf kolven lukte niet, teveel harde stukken in de borst.
Eerder vanavond had ie me al ondergekotst, dus shirt in de was. Nu nieuw schoon shirt ook zeiknat door de lekkage....

Ik hoop dat jullie nu allemaal lekker liggen te slapen :Z :Z :Z
Ga het zo ook nog eens proberen.
pi_178050322
S. ligt nu denk ik een maand in de zitting ipv de bak, hij paste echt niet meer, lag klem tussen boven en onderkant en ging dan ook nog afzetten met zijn beentjes. Zitting wel helemaal plat en naar ons toegedraaid, want leuker en gezelliger.

Megapoepluiers _O- _O- _O- _O-
Adrian, van zulke hadden we eens 4 in 3 dagen ofzo. :') :') :') :') :')
pi_178050558
Aww, beterschap voor kleine S. zeg!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 24 maart 2018 @ 07:26:28 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178051044
Aaah, arme S. Hoe is het nu met hem?

Mijn kinderwagenbak is klein en M. is best groot, dus heb een week of 2 geleden een paar keer de wandelwageninzet geprobeerd. Hij vond er geen zak aan, dus nu weer terug in de bak. :D
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178051428
T. zat in het begin naar ons toe, maar voor in het vliegtuig naar Rome moest de zitting andersom en dat vond ie ook prima. Zo staat ie nu nog steeds dus, al vind ik het wel iets ongezelliger.

Leuke traktatie Sylver! Wij gaan voor Chinese mandarijntjes maandag. Gefeliciteerd ook met je dreumes, megamijlpaal!

Tolstoj: wat zielig toch, zulke zieke kindjes. Heel veel beterschap!

Wij hebben een druk weekend: morgen vieren we T. zijn verjaardag, maar het is hier nogal een troep, dus vandaag ruimen we vooral het huis op en worden er door man drie taarten gebakken. Morgen zijn verjaardagsfeestje en maandag viert hij het op het kdv. Dinsdag is ie echt jarig, maar dan komen alleen mijn ouders omdat mijn moeder zondag niet kan. Raar hoor, bijna geen baby meer.
pi_178051820
V wilde met 4 maanden al niet meer in de ligbak.
Hij krijste alles bij elkaar als hij erin lag.
Vanaf toen de maxi cosi gebruikt en meneer was tevreden, liggend kan hij natuurlijk niks zien :{w
Met 6 maanden hebben we het zitje erop gezet met zijn gezicht naar ons gericht.
Maar het meeste gebruiken we nog de maxi cosi, veel makkelijker als we met de auto weggaan.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 08:59:55 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178052187
Ai, beterschap Tolstoi. Hopelijk was het verder een rustige nacht.

Gek he, Gogo. Bijna een dreumes in huis! Veel plezier alvast morgen!

Wij hebben geen baby meer in huis :o
En ze vierde het met doorslapen! Wel om 06.00u al wakker, maar ach, meer tijd om met de cadeautjes te spelen :P
Ze vond het versierde huis ook erg leuk, ze heeft elke slinger en ballon aangewezen O+

Vanmiddag visite en taart!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 09:19:07 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178052408
Oh, en omdat ik het zelf altijd zo leuk vind om zo'n collage van maand tot maand te zien, heb ik er zelf ook even 1 gemaakt 8-)



Wij zwaaien hier uit :W

Het is ook echt geen kleine baby meer, met haar 'daaaaah' zwaaien en 'taadaaaaa' roepen als iets gelukt is (vooral bij stiekem ergens op klimmen :P)
Ik kijk uit naar alle nieuwe ontwikkelingen in het dreumesjaar O+
maar hoop dat het komende jaar niet zo snel omvliegt als dit jaar deed :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178052457
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 19:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Stiekeme alvast-meelezer :W , wij wonen vlakbij elkaar en ik heb straks ook een peuter en een baby en ik heb een auto dus we kunnen best eens een keer wat afspreken als je dat wat lijkt.
:Y :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178052609
Sylver gefeliciteerd met je dreumes! *O*
Wat fijn dat ze haar verjaardag mooi heeft ingeluid.
Zo ontzettend leuk zo’n collage O+

Fijne dag vandaag en tot in het volgende topic :W
pi_178052619
Sylver, gefeliciteerd *O*

Bij S. wisselden we van bak toen hij 5,5 maand oud was. We waren bij vrienden op de camping en S. lag (dachten we) in zijn wagen in de tent te slapen. Zagen we ineens twee benen over de rand heen zwaaien door het raampje :X dat was meteen de laatste keer. Daarna heel lang zitje op ligstand naar ons toe, behalve in de dierentuin inderdaad.
M. vindt de wagenbak nog prima, dus zolang het goed blijft gaan blijft hij lekker liggen O+

Heel veel beterschap voor S!

M. heeft een flinke update gehad geloof ik. Hij kan ineens spelen op de mat, zonder na 2 minuten in een krijsbui te eindigen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 24 maart 2018 @ 09:48:51 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178052773
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:27 schreef Sylver_ het volgende:
Ik lach dubbel om de fotoserie 'Jacob en de meubels' _O-
Kan je elke keer zo'n serie maken? :D
Haha! Mooie vertyping :+.
Maar door je opmerking ben ik al aan het nadenken over nieuwe series :Y. Kom je dan af en toe nog langs om alle baby’s te bekijken? Gefeliciteerd met je mooie dreumes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178052790
Gefeliciteerd met de kleine feestneus sylver :* O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178052922
Sylver, gefeliciteerd met je dreumes!! Mooie collage ook! Fijne verjaardag gewenst voor je kleine meisje!

Gogo ook alvast een fijn verjaardagsfeest gewenst voor morgen.

Nadat ik om 2 uur vannacht gekolfd had, kwam werd S. om 3 uur weer wakker, en toen wilde hij wel drinken.
Daarna gewoon geslapen tot haf negen vanochtend :o Mijn tieten :X

Het gaat weer iets beter met S., de temperatuur is iets gezakt en hij is wat levendiger. Als ie niest vliegt het snot je letterlijk om de oren en hij is nog steeds flink aan het hoesten en heeft het benauwd. Vandaag doen we een rustig dagje.
pi_178052962
Gefeliciteerd Sylver! Mooie collage O+

Vervelend dat S. zo verkouden is! Fijn dat de temperatuur wat gezakt is :)
pi_178053439
Gefeliciteerd Sylver, met je mooie dreumes. Toffe collage. Die foto met dat brilletje :D
pi_178054079
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 09:23 schreef LeSage het volgende:

[..]

:Y :)
Ik woon ook in de buurt en vind meeten ook heel tof O+
pi_178054208
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:39 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik woon ook in de buurt en vind meeten ook heel tof O+
Welke buurt is dat? :+
pi_178054480
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 11:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Welke buurt is dat? :+
De verkeerde kant van de gezelligste provincie ;(
;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178054620
Ik haal net letterlijk het bloed onder de nagel van mijn baby uit :'(
En ik maar denken dat het andersom was :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178054887
En om aan te sluiten bij alle poepfoto's:
Liep net met Pitbull over m'n schouder toen onze Minion de beruchte woorden sprak: "Hee wat heeft-ie nou op z'n rug?"

:')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178055453
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:35 schreef twist02 het volgende:
En om aan te sluiten bij alle poepfoto's:
Liep net met Pitbull over m'n schouder toen onze Minion de beruchte woorden sprak: "Hee wat heeft-ie nou op z'n rug?"

:')
_O-
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178055708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:35 schreef twist02 het volgende:
En om aan te sluiten bij alle poepfoto's:
Liep net met Pitbull over m'n schouder toen onze Minion de beruchte woorden sprak: "Hee wat heeft-ie nou op z'n rug?"

:')
Je hoopte op een pluisjes ofzo hè? -O-
  zaterdag 24 maart 2018 @ 13:20:24 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178055766
Haha, dat gaat lekker allemaal in huize twist!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178055801
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 13:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hoopte op een pluisjes ofzo hè? -O-
Hopen wel ja, maar ik wist helaas al beter... :')

Lemijn, echt hè? Ik hou me maar voor dat het morgen vast beter gaat :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178056337
Gefeliciteerd Ella, ben benieuwd wat ze van dr feestje vond! En leuk die collage, ongelofelijk die ontwikkeling in dat eerste jaar blijft me verbazen!

Timo ook alvast een fijne verjaardag morgen!

Ik word helemaal blij van het zonnetje vandaag, zo maar eens lekker buiten wandelen O+. Laat de lente en zomer maar komen!
pi_178056857
Van harte gefeliciteerd Sylver *O*

Beterschap voor S. Tolstoi. Hopelijk gaat het snel beter.

J. heeft weer iets nieuws. Als je met je hoofd nee schudt, gaat hij het nadoen. Vooral zijn zus heeft er veel lol mee. Zitten ze samen om en om :N :D
pi_178056929
Als er een Brabantmeet komt, wil ik ook! :)

Wat een leuke collage Sylver!
pi_178057404
Dank voor alle beterschapswensen. S. heeft me net weer ondergekotst :') :')
Hij moest zo erg hoesten, dat al zijn melk er weer uitkwam.....

Maar goed, inmiddels hangen al mijn wasrekken vol, dus hij moet de boel nu even binnenhouden voor de rest van de dag :+ .
Gelukkig ligt ie nu weer even lekker te slapen, dat zal hem goed doen.

Kazy, klinkt al prima vermaak met z'n tweetjes :D
pi_178058155
Beterschap met S. Tolstoi ! :*

Van harte gefeliciteerd Sylver! Wat een mooie collage, en wat is ze groot! O+ *O*
pi_178058178
Twist _O- :Y)
pi_178060228
Beterschap voor S. :*

Die volle luiers. _O- Gek genoeg gaat het soms een tijd goed en dan ineens niet meer.

Team uitgeslapen moeders kan ik binnenkort bij. Met deze verkoudheid kom ik goed aan mijn slaap met Banaan bij me in bed - overdag tenminste. ;)

Net lekker in het zonnetje gewandeld in het bos. In de auto voeden wou niet goed lukken (lachen in plaats van happen, daarna gehuil bij verplaatsen en geen goeie hap dus steeds loslaten) dus kwam hij met honger thuis. Morgen nog maar eens proberen want op deze manier durf ik nergens meer heen. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178060905
O. ineens weer >39 graden koorts, en is slap en bleekjes. Arm knulletje. Wegens nog steeds jonger dan drie maanden en terugkerende koorts na een paar dagen koortsvrij nu voor de zekerheid toch maar even telefonisch in de wacht bij de HAP. :{
Nog negen lui in de wacht voor me. :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_178061307
9! Jemig mini, dat kan nog wel even duren dan.

Pkm, lastig hoor als ze dan niet willen drinken. Hopelijk volgende beter. :*

Die collage van Ella. Wat een lekker ding is dat toch. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178061562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 12:18 schreef twist02 het volgende:
Ik haal net letterlijk het bloed onder de nagel van mijn baby uit :'(
En ik maar denken dat het andersom was :')
Er komt vast nog wel een paybacktime van de baby, no worries _O-

Oh bah mini, beterschap :*
pi_178062655
Dirk heeft volgens mij een beetje verstopping. Heel hard persen steeds met een heel rood hoofd. Net zelfs het bekende krampjesgedrag, schreeuwen, overstrekken, gebalde vuistjes. Uiteindelijk viel hij aan de borst in slaap. Arm ventje. Als t morgen nog is krijgt hij denk ik maar een beetje lactulose. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178062908
Ach arme O mini, wat zei de hap?

En dirk, zo sneu als je niet echt iets voor ze kunt doen. Hopelijk wordt je zometeen verblijd met een goede luier, wie weet wil hij aansluiten bij de foto’s hierboven ;)
pi_178063697
Wie weet ja. Hij voelt zich vast buitengesloten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178064309
Zo, O. is weer goedgekeurd. Behalve opnieuw hoge koorts, beetje grieperigheid en rochelend hoestje verder niks aan de hand. Longen in orde, oortjes in orde, lag naar de arts te brabbelen en schaterlachen op de behandeltafel, onze flirtkont. :+
Naja, weer niks loos dus, maar het blijft toch protocol om guppies onder de drie maanden even te beoordelen bij zulke koorts, blijkbaar. Prima :)
Nu naar huis en lekker slapen!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:18:04 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178064323
Mini, hoe is het met O.? Wat zei de HAP?


En verstopping is echt ruk. Hoop dat Dirk zich snel aansluit bij de anderen idd :P

Tolstoi, heb je het droog gehouden de rest van de dag?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 24 maart 2018 @ 21:19:23 #224
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178064354
O, fijn Mini!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178064626
Fijn dat er iig niets ernstigs is mini. Hopelijk is hij morgen weer de oude, koorts kan heel snel opkomen maar ook heel snel weer verdwijnen bij die kleintjes.

Sterkte en beterschap Tolstoj! Mocht je nog veel was erbij krijgen, wij hebben vandaag onze super fijne nieuwe wasmachine gekregen en ik laat hem met alle liefde voor je draaien :P

Toffe collage Ella! Maar ik ben ook een fan van dergelijke overzichtjes.

Sterkte met poepen voor Dirk. Het gaat hier wel over twee uitersten van poepen :D

Wij hebben vandaag naast heel veel wassen ook een wandelingetje met de meiden in de wagenzitjes gemaakt. Vonden ze heel erg leuk, Em heeft alweer wat mensen om haar vinger gewonden. Lala vond het vooral interessant en kijkt daar vaak boos bij en dat vinden mensen toch minder leuk. Maar de overstap was dus een groot succes!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178071773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:18 schreef LadyS het volgende:

Tolstoi, heb je het droog gehouden de rest van de dag?
Ik wel, manlief niet :+ :+ :+
Maar dat vond ik wel zo eerlijk qua verdeling :7 :7

Mini, beterschap met O! Hoe gaat het nu met hem?

Nanuke, Dirk inmiddels al aangesloten bij de beruchte club??
  zondag 25 maart 2018 @ 10:12:52 #227
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178072329
Wat een ziekje kleintjes allemaal hier. Het blijft me verbazen hoe snel dat verloop gaat, van ineens superziek naar helemaal beter na een slaapje. Gekke wezentjes :D. Hier hebben we vooral structureel snot,in alle vormen en hoeveelheden. Het lijkt soms echt of hij na elke kdv dag weer een andere variant mee neemt :'). Maar ach, alles voor de weerstand!

Wij hebben sinds deze week ineens af en toe weer een doorslaper :o. Wordt ie wel vaak iets eerder wakker in de morgen, maar dat boeit me dan minder. Van aaneengesloten slaap rust je zoveel beter uit. Dan van langere nachten met twee onderbrekinge. _O_ hij slaapt overdag ook ineens langere slaapjes. Ik heb geen idee wat er veranderd is 8)7 maar vind het helemaal prima :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178072704
Beterschap voor O. :* Vervelend zo vaak ziek in korte tijd.

Nanuke is het nog gelukt met persen? Ik vind het ook maar lastig om te bepalen wanneer hij teveel last heeft met persen. Ben dan maar blij dat ik geen lactulose in huis heb anders zou hij het beslist krijgen.

Leuk FF de verschillen in gedrag tussen je meisjes. O+

Heerlijk LDG die langere slaap. Houden zo.
Sowieso heeft elke baby die om 2:00 sliep op de klok een uur langer geslapen. :+

Banaan had vannacht maar een voeding nodig, meestal zit hij op drie voedingen met open buffet vanaf een uur of vijf. Hier mag hij wel een gewoonte van maken. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178073276
Beterschap voor O. hopelijk is hij snel weer de oude!

Fijn dat de zitjes een succes waren FF. :)

M. was vanochtend vroeg wakker (en heel snotterig, ik vermoed dat hij op de tocht ligt op zijn kamer ofzo. Maar even op onderzoek uit vandaag.. ;) voor nu liggen wij nog knus samen in ons bed nu O+ Met een stinkende halve ui op mijn nachtkastje voor zijn verkoudheid :')
pi_178074966
V was vanmorgen om 10 voor 7 nieuwe tijd wakker, klopt toch redelijk met de oude tijd.
Benieuwd hoe laat hij vanavond naar bedje wilt.
  zondag 25 maart 2018 @ 13:39:46 #231
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178075731
Nog gefeliciteerd Sylver met je niet-meer-baby! En Gogo ook al bijna een dreumes in huis.. Veel feestplezier vandaag!

Wat een ziekenboeg hier, zeg. Hoe is het nu met O, mini? En gaat S al wat beter, Tolstoi?

Wat leuk dat je zo'n verschil ziet tussen je meisjes, FF. Zag ook een leuke foto langskomen op Facebook O+

Ik heb de kleren in maat 80 gewassen en in de kast gelegd. Mijn baby :'( en we moeten het huis ook maar echt babyproof maken, ze zat vanmorgen bijna uit het fonteintje van de kat te lurken :D
  zondag 25 maart 2018 @ 17:25:51 #232
221912 minilot
Nancy boy
pi_178080130
O. vandaag nog steeds verhoging en spuugt flink veel. Hij is wel erg lief O+
En soms lijkt -ie al zoveel meer op een jongetje dan op een baby van nog geen elf weken oud! Zojuist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 25 maart 2018 @ 17:35:15 #233
221912 minilot
Nancy boy
pi_178080383
Stroop, maat 80 al, jeeminee!

Hoezee voor de aaneengesloten slaap, LDG :)

S. alweer een tikkie beter, Tolstoi? *boks* voor rondsuizend snot bij niezen. :')

[ Bericht 35% gewijzigd door minilot op 25-03-2018 17:40:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 25 maart 2018 @ 17:42:59 #234
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178080551
Nou, inderdaad mini! Wat een wijs ventje, alsof hij zo de oren van je hoofd kan kletsen over alle avonturen van de dag :o
pi_178081660
Echt wel mini! :D Die van mij van bijna 11 weken ziet er nog niet zo wijs uit :')
  zondag 25 maart 2018 @ 18:54:17 #236
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178082236
Mini, wat is O. toch leuk O+ Beterschap!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178086655
Oh mini, wat een lekker kind heb je daar O+ Veel beterschap voor O!

Iedereen de overstap naar zomertijd een beetje goed doorstaan? Hier was ze 9.15 nieuwe tijd wakker, erg netjes :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178087158
Mini, wat een wijs en lief ventje heb je toch O+ O+
Hopelijk voelt ie zich snel weer wat beter!

Met S. gaat het weer een stuk beter. Zijn temperatuur is weer 37,5, dus dat is prima. Hij is weer zijn levendige, vrolijke zelf en kletst er weer op los.
Wel hoest ie nog flink, als een verstokte oude roker en veel rondvliegend snot bij niezen.

En hij krijgt nu boven ook 2 tandjes, manlief ziet 2 bobbels zitten. 4 tandjes in 1 keer, dat verklaart misschien ook zijn slechte nachten van de afgelopen week, anderhalf week.
We hebben hem net paracetamol gegeven, hij was weer zo aan het huilen bij het in zijn bedje leggen, terwijl ie wel aan de borst in slaap was gevallen.

Gisteravond ook weer een paar uur met hem bezig geweest voordat ie uiteindelijk in slaap viel.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:05:25 #239
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178087523
4 tanden in 1x :o Dat zou het idd goed kunnen verklaren

Rena, hier eigenlijk niks noemenswaardigs gemerkt met dat uurtje. Mijn lief wel, die had nachtdienst afgelopen nacht, dus hij nam om 02.00 uur een pauze van 3 kwartier en ging om 03.45 weer aan het werk :D

Ik had M. eerder vanavond in bed gelegd. Op zijn rug in een slaapzak, met zijn voeten bijna tegen de onderkant. Binnen 10 minuten hoor ik een geblèr van boven. Ligt hij helemaal boven in zijn bed. Op zijn buik. Overdwars en klem 😒
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178091733
Wauw, O. ziet er inderdaad al een stuk ouder en wijzer uit zo Mini! :o O+

Rena, hier wilde Pitbull gisterenavond wel een stuk lastiger gaan slapen, maar hij leek ook last te hebben van iets, dus geen idee of we dat op de zomertijd kunnen steken. Al mogen ze die onzin wat betreft heel snel afschaffen :{w

Lady, wat een avonturier joh! :D Uiteindelijk wel lekker gaan slapen hoop ik?

Tolstoi 4 tanden, daar zou ik ook slechter van slapen ja! :o Hopelijk was dat het inderdaad en is alles snel door! :*

Ik ben voor het eerst in 5 maanden(!) weer onderweg naar m'n werk en heb er best zin in! :s)
Vanmorgen was even hectisch (vooral omdat we ons verslapen hadden :') ), maar dat went wel denk ik.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 26 maart 2018 @ 08:52:58 #241
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178091995
Nou, ik had hem bij mij in bed genomen, zodat ik hem niet elke 10 minuten recht hoefde te leggen, maar daar had ik dan steeds weer een paar voeten in mijn gezicht :/
En hij vindt het zo gezellig 's nachts dat hij ook even aan de borst wil. Hij denkt vast: "ik lig er nu toch, leg me dan maar even aan." Maar ach, als dat alles is...

Maar dat dwars, en dus klem, gaan liggen is niet echt handig... zou daar een oplossing voor zijn? Iemand?

Was je op tijd op je werk, Twist? Veel plezier vandaag!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178092386
Lady, V ligt ook altijd graag met zijn hoofd ergens tegen. Hij ligt van kleins af aan in het babynestje, maarja dat wordt een beetje klein nu.
Dus ik zijn bedje heb ik nu een opgerolde badlaken over de breedte. Die duw ik dan aan weerszijde onder het matras zodat hij er niet mee gaat feesten >:)
Moet zeggen dat dat tot nu toe goed helpt, hij blijft goed op zijn plek liggen en heeft zijn hoofd toch ergens tegenaan.

Geloof dat V weinig last heeft van de zomertijd *klopt af*
Gisteren gewoon normale nieuwe tijd erin gelegd, had weerstand verwacht want toch een uurtje eerder.
Hij is een paar keer wakker geworden maar het speentje en knuffeltje was voldoende.
Wel vervelend dat hij nu rond 4 uur wakker wordt met een super volle luier, z’n huid is dan gewoon nat ;(
Hebben al een maat groter maar lijkt niet te helpen.
pi_178092531
Van het weekend 2 keer bij mijn schoonouders geweest want mijn schoonzus uit Engeland is er.
Gelukkig een hoop adviezen en vragen gehad waardoor ik er weer even tegenaan kan.
Wat zou ik zonder hen moeten. Ik heb tenslotte nog maar 2 baby’s gehad. :')
Ongevraagde adviezen:

- je moet stoppen moet borstvoeding, 3 maanden is wel genoeg.
- borstvoeding stoppen kost wel 2 weken tijd!
- wanneer krijgt A. een ander kapsel?
- je mag al met hapjes beginnen want ze verkopen in de winkel ook potjes vanaf 3 maanden.
- ik gaf mijn kinderen ook vanaf 3 maanden banaan (schoonmoeder).
- ze moet slapen, normaal ligt ze om deze tijd in bed (18:30).
- je moet goed en op tijd eten anders maak je niet genoeg melk (stiptheid!)
- je mag geen koffie drinken als je borstvoeding geeft.

Herkenbaar? :') :')
pi_178092606
N blijft nog altijd netjes liggen in bed (àls ze in bed ligt) de slaapzak houdt haar op dit moment nog tegen denk ik.

Oh my venco, heb je er iets van gezegd? Ik zou er zo klaar mee zijn! Gelukkig valt dat hier wel mee. Alleen de eerste weken zei mijn moeder steeds: ik denk dat het door de borstvoeding komt dat ze In de nacht wakker is en overdag slaapt. Ik vond dat steeds overkomen als een verkapte, misschien moet je stoppen met borstvoeding.

Ik weet niet of het aan de zomertijd lag, maar we krijgen N nooit goed in bed. Overdag kunnen we dat allemaal wel handelen, maar in de avond willen wij ook eens op tijd gaan slapen of eens intiem zijn en dat lukt gewoon niet. Gisteren had ik haar om 22:45 dan eindelijk slapend (na een uur proberen sinds de voeding om 21:00), werd ze om 23:00 weer wakker. Speen hielp niet dus toen toch maar weer overstag en in ons bed gelegd. Toen lag ik echter wakker van al haar geluiden, om 3:00 heb ik dr in dr eigen bed gelegd, werd ze weer snel wakker. Kon toen wel getroost worden, maar om 6:00 weer wakker. Geprobeerd haar weer in slaap te krijgen, maar om 6:45 toch maar een voeding. Daarna heb ik nog een half uurtje geslapen en zij anderhalf uur. Verschil moet er zijn hè.
En dan moet mijn werkweek nog beginnen :O .
Vanavond pas om 20:00 thuis en kan dan haast meteen opnieuw beginnen met het riedeltje haar in slaap te krijgen.
  maandag 26 maart 2018 @ 09:43:08 #245
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178092669
Wat een verschrikking, venco :'). Gelukkig niet helemaal herkenbaar.

Flav, bij M. is het denk niet dat hij wat tegen zijn hoofd wil voelen. Hij heeft ontdekt dat hij zich om zijn as kan draaien en komt dan gewoon onhandig uit. CB gaf aan dat het een oplossing zou kunnen zijn om hem in lange slaapzak te doen en de onderkant onder het matras te stoppen. Misschien dat maar proberen. Maar eerst een lange slaapzak kopen dan.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178092714
Tolstoi, wat is de natuur dan gemeen he dat ze 4 tanden in een keer door laten komen -O- Sneu zeg! Hoe was je nacht vannacht?

LadyS, wat een stuntpiloot die M :o Hier tref ik C soms ook al in een andere houding aan als ik haar weglegde, ik dacht dat dat langer zou duren voor ze zo beweeglijk worden :')

Twist, oh hopelijk zet het niet door wat hem dwars zit!

Flav, wat sneu dat hij wakker wordt van z'n plasluier, hier is de luier ook altijd bomvol 's ochtends maar ze wordt er (nog) niet wakker van. Misschien een ander merk proberen?

Ik legde C hier vanochtend op bed voor haar ochtenddutje en ze ging niet huilen, zou ik haar signalen van slaap steeds beter herkennen? Ze is al 25 minuten stil (dit is géén Fokwet verzoek :') ) Ik denk dat ik haar eerst te vroeg of te laat op bed legde, heb het idee dat ik haar de laatste weken steeds beter doorheb en dat geeft zo'n fijn gevoel. Mag ook wel na bijna 4 maanden :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178092753
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:36 schreef vencodark het volgende:
Van het weekend 2 keer bij mijn schoonouders geweest want mijn schoonzus uit Engeland is er.
Gelukkig een hoop adviezen en vragen gehad waardoor ik er weer even tegenaan kan.
Wat zou ik zonder hen moeten. Ik heb tenslotte nog maar 2 baby’s gehad. :')
Ongevraagde adviezen:

- je moet stoppen moet borstvoeding, 3 maanden is wel genoeg.
- borstvoeding stoppen kost wel 2 weken tijd!
- wanneer krijgt A. een ander kapsel?
- je mag al met hapjes beginnen want ze verkopen in de winkel ook potjes vanaf 3 maanden.
- ik gaf mijn kinderen ook vanaf 3 maanden banaan (schoonmoeder).
- ze moet slapen, normaal ligt ze om deze tijd in bed (18:30).
- je moet goed en op tijd eten anders maak je niet genoeg melk (stiptheid!)
- je mag geen koffie drinken als je borstvoeding geeft.

Herkenbaar? :') :')
Oooh; wat irritant :X Wat heb je teruggezegd? Hier een tante van mijn man die pas beweerde dat een baby laten huilen goed voor de longen is :{w
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178092838
quote:
11s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:47 schreef rena het volgende:

[..]

Oooh; wat irritant :X Wat heb je teruggezegd? Hier een tante van mijn man die pas beweerde dat een baby laten huilen goed voor de longen is :{w
Ik geef overal assertief doch geduldig en vriendelijk antwoord op. Maar soms komen ze dan met tegenargumenten dus ik moet wel duidelijk blijven.
Het zijn lieve betrokken mensen maar wel bemoeials. :')
  maandag 26 maart 2018 @ 09:55:11 #249
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178092889
Hier ook zo'n bed acrobaat. Die vinden we overdwars, op zn kop,en op zn knieën slapend terug. Soms gilt ie tijdens het sporten, maar dat is meestal omdat ie tijdens het draaien zn koppie stoot 8)7. Het schijnt dat een groot deel van de motorische ontwikkeling in slaap/in de nacht gebeurt, dus ik laat m meestal gewoon een beetje aanklooien. Hoe meer ie oefent hoe sneller hij zelf een oplossing uitgedoktert heeft :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178092912
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook zo'n bed acrobaat. Die vinden we overdwars, op zn kop,en op zn knieën slapend terug. Soms gilt ie tijdens het sporten, maar dat is meestal omdat ie tijdens het draaien zn koppie stoot 8)7. Het schijnt dat een groot deel van de motorische ontwikkeling in slaap/in de nacht gebeurt, dus ik laat m meestal gewoon een beetje aanklooien. Hoe meer ie oefent hoe sneller hij zelf een oplossing uitgedoktert heeft :+
Je hoort het vanzelf als ze er last van hebben hoor. :P
  maandag 26 maart 2018 @ 09:59:39 #251
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178092970
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je hoort het vanzelf als ze er last van hebben hoor. :P
ja dat verschil is vrij duidelijk _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178093945
Haha wij hebben ook zo’n acrobaat. Hij ligt sowieso nooit stil :')

Fijn dat je het doorhebt qua slaap Rena!

Venco wat een vervelende adviezen! :X

Wij hebben een rotnacht achter de boeg :O M. had zo’n hoestbui dat mijn vriend dacht dat hij erin bleef, toen heeft hij hem tegen 02:45 bij ons in bed gelegd en was het ook gedaan met onze nachtrust :'). Hij heeft geen koorts maar zweet wel veel, drinkt slechter en dus weinig zware plasluiers en zit vol snot. Iemand advies/tips? We gebruiken al zo’n zoutoplossing maar verder kun je er weinig mee toch?
pi_178094130
Wat een knapperd is O., Mini!

Venco, wanneer krijgt A een ander kapsel, serieus!?

Wij gaan vandaag voor het eerst naar het CB, ben benieuwd of M eenbeetje goed groeit :)
pi_178094248
Volgens mij ging het hier een tijdje terug over samen slapen met je baby’s en tips daarvoor. Ik heb de afgelopen twee dagen M bij ons in bed genomen omdat ze anders echt niet sliep (en nu dus wel!). Ik lees online nogal tegenstrijdige dingen; je kan veilig samen slapen, maar ook dat het heel gevaarlijk is. Ik ben al een aantal keer de tip over een boek ‘samen slapen met je baby’ of iets dergelijks tegen gekomen maar dat boek is niet meer leverbaar.

Wat ik nu doe: Baby naast me en ik lig op dezelfde hoogte als haar zodat ik het dekbed niet over haar heen kan trekken. Kan ik beter een slaapzak gebruiken?

Wie slaapt er nog meer met haar baby in bed en hoe doen jullie dit?
pi_178094262
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:36 schreef vencodark het volgende:
Van het weekend 2 keer bij mijn schoonouders geweest want mijn schoonzus uit Engeland is er.
Gelukkig een hoop adviezen en vragen gehad waardoor ik er weer even tegenaan kan.
Wat zou ik zonder hen moeten. Ik heb tenslotte nog maar 2 baby’s gehad. :')
Ongevraagde adviezen:

- je moet stoppen moet borstvoeding, 3 maanden is wel genoeg.
- borstvoeding stoppen kost wel 2 weken tijd!
- wanneer krijgt A. een ander kapsel?
- je mag al met hapjes beginnen want ze verkopen in de winkel ook potjes vanaf 3 maanden.
- ik gaf mijn kinderen ook vanaf 3 maanden banaan (schoonmoeder).
- ze moet slapen, normaal ligt ze om deze tijd in bed (18:30).
- je moet goed en op tijd eten anders maak je niet genoeg melk (stiptheid!)
- je mag geen koffie drinken als je borstvoeding geeft.

Herkenbaar? :') :')
Herkenbaar :P
Ik heb een lijstje bijgehouden wat ik volgens schoonmoeder tijdens de borstvoedingsperiode niet mocht eten. Het kwam er op neer dat ik eigenlijk alleen maar zonder schuldgevoel aardappels zonder zout kon eten en een lap vlees zonder kruiden.

Ene oor in, andere oor uit. }:|

Gisteren heeft Kevin kennis gemaakt met kalfjes. Samen met zijn nieuwe geluidje "boe" wel een goede combinatie. Mama kalfje aaien, kalfje Kevin besnuffelen, Kevin: "boe". Hij vond het wel interessant!

Ook hier een avonturier in zijn bedje trouwens! Ik heb gemerkt dat de ene slaapzak het op avontuur gaan gemakkelijker maakt dan de andere. En ook ik heb hydrofielen aan de zijkanten van het bedje gelegd (ingestopt onder het matras), zodat zijn hoofd zacht stoot.

[ Bericht 5% gewijzigd door Adrian4 op 26-03-2018 11:27:29 ]
  maandag 26 maart 2018 @ 11:14:07 #256
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178094376
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Volgens mij ging het hier een tijdje terug over samen slapen met je baby’s en tips daarvoor. Ik heb de afgelopen twee dagen M bij ons in bed genomen omdat ze anders echt niet sliep (en nu dus wel!). Ik lees online nogal tegenstrijdige dingen; je kan veilig samen slapen, maar ook dat het heel gevaarlijk is. Ik ben al een aantal keer de tip over een boek ‘samen slapen met je baby’ of iets dergelijks tegen gekomen maar dat boek is niet meer leverbaar.

Wat ik nu doe: Baby naast me en ik lig op dezelfde hoogte als haar zodat ik het dekbed niet over haar heen kan trekken. Kan ik beter een slaapzak gebruiken?

Wie slaapt er nog meer met haar baby in bed en hoe doen jullie dit?
Hier is het geen dagelijkse praktijk, maar als ie in bed slaapt ligt ie tussen ons in, in de ruimte tussen onze hoofdkussen (ligt normaal n derde hoofdkussen 8)7). Het makkelijkste is met n slaapzakje bovenop ons dekbed.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 maart 2018 @ 11:39:49 #257
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_178094915
Hier sliep N vanaf een maand of 7 in een slaapzak, dus dan kon ze naast mij liggen, maar zonder dekbed over haar heen. Daarvoor lag ze met haar benen onder het dekbed, dus zoals jij nu doet. Het was wel handig dat ze heel stil lag, want sommige baby’s kruipen overal heen, en dan zou ik ze niet onder het dekbed leggen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:40:51 #258
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178094935
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Volgens mij ging het hier een tijdje terug over samen slapen met je baby’s en tips daarvoor. Ik heb de afgelopen twee dagen M bij ons in bed genomen omdat ze anders echt niet sliep (en nu dus wel!). Ik lees online nogal tegenstrijdige dingen; je kan veilig samen slapen, maar ook dat het heel gevaarlijk is. Ik ben al een aantal keer de tip over een boek ‘samen slapen met je baby’ of iets dergelijks tegen gekomen maar dat boek is niet meer leverbaar.

Wat ik nu doe: Baby naast me en ik lig op dezelfde hoogte als haar zodat ik het dekbed niet over haar heen kan trekken. Kan ik beter een slaapzak gebruiken?

Wie slaapt er nog meer met haar baby in bed en hoe doen jullie dit?
Ik leg een (zwaar) hoofdkussen onder de dekens als voeteneind voor M. Dan kan hij niet onder her dekbed zakken. Een randje van het dekbed ligt dan over zijn beentjes heen. Nu met zijn gestunt werkt dat wat minder :')
Op het dekbed in een slaapzak vond ik niet handig. Dan lig ik vaak met een blote rug. In een slaapzak met zijn beentjes onder het dekbed vind ik dan weer eng, bang dat te warm wordt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178095245
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Volgens mij ging het hier een tijdje terug over samen slapen met je baby’s en tips daarvoor. Ik heb de afgelopen twee dagen M bij ons in bed genomen omdat ze anders echt niet sliep (en nu dus wel!). Ik lees online nogal tegenstrijdige dingen; je kan veilig samen slapen, maar ook dat het heel gevaarlijk is. Ik ben al een aantal keer de tip over een boek ‘samen slapen met je baby’ of iets dergelijks tegen gekomen maar dat boek is niet meer leverbaar.

Wat ik nu doe: Baby naast me en ik lig op dezelfde hoogte als haar zodat ik het dekbed niet over haar heen kan trekken. Kan ik beter een slaapzak gebruiken?

Wie slaapt er nog meer met haar baby in bed en hoe doen jullie dit?
Peuter heeft als baby wel bij ons in bed geslapen (incidenteel), maar dan op man. Ik kan echt zelf niet slapen wanneer er een baby naast mij ligt. Bij Kevin is het ook echt geen optie, want die slaapt alleen in zijn eigen bed.

Ik zou in ieder geval een slaapzak gebruiken. Dan kan je het gedoe met dekbedden achterwegen laten. En ik zou hoofdkussens uit de buurt houden, want daar ben ik altijd een beetje panisch voor. (dat ze daar onder komen te liggen).
pi_178095334
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Hier sliep N vanaf een maand of 7 in een slaapzak, dus dan kon ze naast mij liggen, maar zonder dekbed over haar heen. Daarvoor lag ze met haar benen onder het dekbed, dus zoals jij nu doet. Het was wel handig dat ze heel stil lag, want sommige baby’s kruipen overal heen, en dan zou ik ze niet onder het dekbed leggen.
S. is nog nooit met zijn hoofd onder de deken gekropen, en die slaapt al bijna 11 maanden naast me.

Gezonde kinderen kunnen prima veilig naast hun (niet alcohol-consumerende of zware medicijn-gebruikende) ouder(s) slapen. Áls ze al onder de deken terecht komen kunnen ze daar prima zelf wegkomen en/of alarm slaan door te gaan huilen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_178095991
Stroopwafel dat is een grote baby. Of kat. Soortneutraal als zij dat wil. ;)

Mini jouw ventje. O+

Vier tandjes in een keer is veel Tolstoi, hopelijk snel weer wat rust. :*

LadyS wat een grappenmaker om zo snel de hoeken van zijn bedje op te zoeken.

Fijne werkdag gewenst Twist. :)

Venco dat zijn nog eens adviezen! Herkenbaar hoor. Bietjes vanaf drie maanden, citroenschijfje geven want leuk, entingen niet nodig. Ik heb mijn schoonouders al in geen maanden meer gezien, met Pasen gaan we traditiegetrouw langs, met lood in mijn schoenen.

Sterkte vandaag Nolita. :*

Fijn Rena dat het slapen steeds beter gaat. Bij Banaan doe ik het grotendeels op de klok, met wisselend succes.

LDG wat een lekker nuchtere kijk op het bedprobleem. Hij kan het inderdaad maar beter snel leren.

Belle ik doe het ook ongeveer zoals jij. Banaan met snuit op borsthoogte, dan lig ik op mijn zij met opgetrokken benen zodat hij niet naar onderen kan. Banaan in slaapzak, dekbed over mijn benen, badjas of katoenen dekentje voor mij.
Het voelt zo betrekkelijk veilig. Maar ik ben blij als het niet nodig is.

Banaan heeft verstopping denk ik. Hij poepte gisteren minder vaak dan anders en 's avonds alleen vocht. Vannacht en vanochtend ook niks maar perst wel. Bij al het persen spuugt hij wel veel.
Desondanks sliep hij van half elf tot zes uur! Met alle pijntjes wegdrinken zat zijn buikje natuurlijk ook al goed vol. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:32:42 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096036
O. slaapt zo nu en dan wel eens een paar uur bij ons in bed als ik na een liggend uitgevoerde nachtvoeding zelf per abuis in slaap kukel. :')
Ik zorg dat O. hoog genoeg ligt (dekbed zo'n beetje over de voetjes) en leg mijn arm een beetje om 'm heen en verder maak ik me er niet te druk over. Ik merkte al snel dat zodra O. bij ons in bed is, we vanzelf wat lichter slapen en op 'm letten, voelt heel natuurlijk :)

Lekker slaapnachtje zo, PKM! :) Succes met de verstopping!
O. zit al een paar weken op één keer poepen per drie à vier dagen, maar áls -ie dan gaat dan is het ook meteen anderhalve liter. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_178096129
Dat lichter slapen met baby ernaast is inderdaad zo. Geldt ook voor man, die werd onderlaatst wakker om te kijken waar Dirk lag voordat hij zich omdraaide. Zo apart hoe dat werkt.

En hier deken tot mijn heup ongeveer, waarvan ik de zijkanten onder me heb gewurmd. Shirt aan, baby in slaapzak en dan inderdaad hoog genoeg en kussens uit de weg. Het duurde wel even voor ik een fijne houding had gevonden om zo met hem te liggen, maar als je t eenmaal hebt is t best fijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:38:56 #264
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096160
De overgang van te krap geworden wiegje naar Ikea Gulliver-ledikant vorige week is trouwens wel soepel gegaan hier, het lijkt O. geen zak uit te maken. Het was eigenlijk de bedoeling om het ledikantje tot co-sleeper te maken door de zijkant eraf te halen en de bedbodem aan te passen qua hoogte, maar daar zijn we tot nu toe te lui voor geweest. En aangezien mijn arm makkelijk zat tussen de spijlen door past voor nachtelijk pinken, buikje aaien, handje vasthouden en in neusje knijpen ( :+ ) laten we het denk ik maar zo. Het bedje past ook nog eens precies tussen muur en ons bed, dus vastzetten is zo ook niet nodig ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 26 maart 2018 @ 12:49:46 #265
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096396
En jeumig, die schoonfamilie-'tips'! Mooie opsomming!
8)7

Mijn lief komt uit een groot gezin en mijn schoonmoeder heeft al haar kinderen maandenlang geborstvoed. Mijn schoonzusje heeft een jaar lang een opleiding tot verloskundige gedaan (niet afgemaakt) en is zeeeeerrrrr pro-borstvoeding. De rest van mijn schoonfamilie bestaat uit mannen die op geen enkele wijze zelfs maar suggesties durven te geven. >:) Geen gedoe in die hoek dus. ^O^

Mijn eigen moeder daarentegen was met ons vroeger van het flesvoeden op schema, meteen in eigen kamertje slapen en dragen is onzin. Dat was tijdens mijn zwangerschap af en toe wel even lastig, want soms leek het alsof ze Jeugdzorg wilde bellen over onze 'rare' voornemens. Maar sinds O. er is eigenlijk geen commentaar meer gehad, volgens mij ziet ze dat het op onze manier best heel goed gaat. Alleen vind ik het wat moeilijk om mijn moeder langer dan, zeg, een uurtje te laten oppassen omdat ze vindt dat je baby's gerust kunt laten huilen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 26-03-2018 13:00:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178096453
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:00 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Wat een knapperd is O., Mini!

Venco, wanneer krijgt A een ander kapsel, serieus!?

Wij gaan vandaag voor het eerst naar het CB, ben benieuwd of M eenbeetje goed groeit :)
Ja. :') En daar is al eerder een opmerking over geweest door mijn schoonzus.
A. heeft nogal een bos haar en we houden niet van te kort en bijv. opgeschoren dus het is gewoon lekker vol van boven, kuif naar rechts en alleen de oren zijn vrij en nek is netjes.
Beetje zoals Hugh Grant in de 90’s maar dan iets minder lang. ;)
Mijn schoonzus vindt kort (en dus echt opgeknipt) veeel netter. Haar kinderen zijn van Afrikaanse afkomst dus kroeshaar en dat houdt zij kort.
Ik bemoei mij daar ook niet mee. :{w
  maandag 26 maart 2018 @ 12:53:24 #267
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096492
Bossen haar O+
Lekker laten lullen, Venco! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_178096571
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:53 schreef minilot het volgende:
Bossen haar O+
Lekker laten lullen, Venco! ^O^
Zeker. Maar irritant is het soms wel. Zeker hoe het wordt gebracht. Hun mening (zeker mijn schoonzus kan er echt wat van) is waarheid.
Ik durf er zomaar op te gokken dat dat van die hapjes tot ze 6 maanden is nog wel een keer of 2 terugkomt.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:56:35 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096584
Over haar: ik had vorige week bij een kassamevrouw al dat ze zei: 'Ooooh, hoe oud is ze?'
Ik: 'Tien weken en hoewel het verder niet uitmaakt, ze is een hij :+ '

Opperste verbazing, want 'er zit wel heel veel haar achterop voor een jongetje en de kapper kan heus wel wat met die kleintjes'

:D |:(
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 26 maart 2018 @ 12:57:55 #270
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096618
90's haar trouwens. _O_ Kudos! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178096699
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:56 schreef minilot het volgende:
Over haar: ik had vorige week bij een kassamevrouw al dat ze zei: 'Ooooh, hoe oud is ze?'
Ik: 'Tien weken en hoewel het verder niet uitmaakt, ze is een hij :+ '

Opperste verbazing, want 'er zit wel heel veel haar achterop voor een jongetje en de kapper kan heus wel wat met die kleintjes'

:D |:(
:') Ik verbaas me gewoon serieus over dit soort mensen.
Ik herken zoiets totaal niet bij mezelf. Als je als vrouw niet assertief bent, dan word je dat wel wanneer je moeder wordt.
Mijn God. _O-
pi_178096731
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:57 schreef minilot het volgende:
90's haar trouwens. _O_ Kudos! O+
We krijgen altijd complimenten over zijn mooie haar. Het groeit ook zo snel. :X
Hangt alweer bijna voor zn ogen en uiteraard wordt ook dán gezegd dat we echt een naar de kapper moeten. :')
  maandag 26 maart 2018 @ 13:06:33 #273
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096779
Ja, nou wil ik dat toffe haar natuurlijk wel even zien! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 26 maart 2018 @ 13:08:34 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096822
Oh en Fleur, een knuffel voor M.! Duimen dat -ie snel opknapt *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_178096839
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:06 schreef minilot het volgende:
Ja, nou wil ik dat toffe haar natuurlijk wel even zien! *O*
Voelde ik aankomen. :')
Maar post geen foto’s van mijn kinderen online. Ook niet op Facebook of iets. :)
Ik leef ook nog in de 90’s denk ik. :P
pi_178096864
Ik kan niet wachten tot Dirk zijn haar wat langer wordt. Hij heeft 2 kruinen op z'n hoofd die tegengesteld lopen (soort achtje) dus het piekt nu een beetje alle kanten op, en lijkt op de plek van z'n kruinen bijna kaal. Ik hoop echt dat dat straks wat beter wordt als t langer is. :X Man zei al dat t ook nog wel eens kon dat t dat alleen maar erger van wordt, maar ik hoop echt van niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 26 maart 2018 @ 13:10:24 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178096867
Ik wil binnenkort ook eens met kapitein kapselloos naar de kapper, maar ergens vind ik t ook jammer, want tja, tzijn toch zn eigen allereeeste haartjes :'(

:') weekdier
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 maart 2018 @ 13:12:46 #278
221912 minilot
Nancy boy
pi_178096907
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Voelde ik aankomen. :')
Maar post geen foto’s van mijn kinderen online. Ook niet op Facebook of iets. :)
Ik leef ook nog in de 90’s denk ik. :P
Prima standpunt hoor! ^O^
En dan vertrouw ik er gewoon op dat je kleine dude gaaf haar heeft. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 26 maart 2018 @ 13:27:52 #279
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178097257
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Volgens mij ging het hier een tijdje terug over samen slapen met je baby’s en tips daarvoor. Ik heb de afgelopen twee dagen M bij ons in bed genomen omdat ze anders echt niet sliep (en nu dus wel!). Ik lees online nogal tegenstrijdige dingen; je kan veilig samen slapen, maar ook dat het heel gevaarlijk is. Ik ben al een aantal keer de tip over een boek ‘samen slapen met je baby’ of iets dergelijks tegen gekomen maar dat boek is niet meer leverbaar.

Wat ik nu doe: Baby naast me en ik lig op dezelfde hoogte als haar zodat ik het dekbed niet over haar heen kan trekken. Kan ik beter een slaapzak gebruiken?

Wie slaapt er nog meer met haar baby in bed en hoe doen jullie dit?
Ella ligt al een jaar bij ons in bed. Ze ligt tussen de muur en mij in, in een slaapzak. Toen ze nog heel klein was sliep ik zonder kussen. Nu ligt er wel een kussen en daar word ik regelmatig vanaf geduwd omdat zij er op wil liggen :P
Het dekbed stopt nog steeds bij mij, al ben ik al maanden niet meer bang dat ze daaronder terecht zou komen.

Toen ze nog heel klein was lagen we zo:


Maar dan zonder kussens.
Advies is dat baby op de rug ligt, maar Ella is altijd al een zijslaper geweest.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178098248
Sylver Banaan slaapt precies zoals op het plaatje. Vaak met zijn neus tegen mijn borst aan, dan rolt hij heus niet door. :D

De wachttijd bij de huisarts was lang zat dat Banaan toch nog een luier vol maakte.

Banaan is ook nog niet geknipt naar ziet er prima uit zo al zeg ik het zelf. :P Als hij erover kan klagen dan wordt het wel tijd voor de knipbeurt.

Ben ik trouwens de enige die lol heeft met verse poep uit de rompers halen met ossegalzeep? Lekker gummen tot het weg is. Niet vers een stuk minder leuk. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178102068
Bedankt voor de tips allemaal, heb ik zeker wat aan! Afgelopen nachten lagen wij ook zoals bovenstaande plaatje, vooral omdat we beide in slaap vielen na de voeding :D
Fijn dat ik jullie als vraagbaak kan gebruiken :)
pi_178102170
Vervelend hoor, die ongevraagde adviezen. Wij hebben daar tot nu toe weinig last van gehad gelukkig. Mensen willen zich misschien op die manier verantwoorden voor hoe zij het doen of zo.

Wij waren dus naar het cb, en M groeit heel mooi (5 kilo en 57 cm.). Verder was het een kort bezoekje want alles gaat goed en ik had geen vragen :)
pi_178102951
Eerste weken sliepen wij ook zo als op dat plaatje. Nou ja, Pitbull sliep dan vooral boven op mij en ik probeerde me ninja-style om te rollen zoals op dat plaatje :+ probeerde ja :')

Hier nog verrassend weinig nachtelijke capriolen, maar weet dat nog wel van onze Minion ja :D die lag ook altijd overdwars

Eerste werkdag overleefd *G* al gonst het nog na van alle info over de afgelopen maanden...
M'n timing was ook vrij beroerd, waardoor de komende maanden heel erg hectisch gaan worden :{
Maarrr...nu weer lekker onderweg naar huis! O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 26 maart 2018 @ 17:36:29 #284
221912 minilot
Nancy boy
pi_178103532
Zo, eerste dag achter de rug Twist! ^O^ Benieuwd hoe het voor je ukkie(s) was :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178103572
:Z :Z :Z :Z
Wat een nacht weer. We hadden S. gister een paracetamol gegeven, maar alsnog heeft ie een groot deel van de nacht gespookt.
Het kostte wat moeite om hem in slaap te krijgen en toen werd ie weer wakker op het moment dat ik naar bed ging rond 22:30. Toen tot 1 uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen, maar elke keer huilen als je hem in zijn eigen bedje legde.
Om 1 uur lukte dat weer tot half vier, daarna weer huilen en niet te troosten. Wel aan borst in slaap vallen, maar bij terugleggen meteen wakker en huilen. Uiteindelijk heeft ie toch weer bij ons in bed geslapen.

We twijfelen nu dus of het de tandjes zijn waar ie last van heeft, want de paracetamol heeft weinig gedaan. Misschien erge verlatingsangst kicking in :? :? :? :?
Ik ben helemaal op. Kijk alweer op tegen de komende nacht.

Wil hem geen slechte gewoontes aanleren door hem bij ons in bed te laten slapen, ook omdat ik dan zelf ook niet goed slaap. Of door hem elke keer maar de borst te geven, maar op een andere manier laat ie zich niet troosten.
Weet het gewoon even niet meer...... :'( :'( :'(
pi_178103596
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:36 schreef minilot het volgende:
Zo, eerste dag achter de rug Twist! ^O^ Benieuwd hoe het voor je ukkie(s) was :)
Ja ik ook wel :Y al zit dat wel goed denk ik ;) vorige week ook al een keertje gaan 'oefenen' en ze zijn in goede handen O+
(2 dagen per week bij m'n zus die gastouder is en 1 dag bij de oma's, om en om)

Vooral weer even een nieuw ritme zien te vinden dus, maar dat went ongetwijfeld ook snel. Morgen ook werken en dan alweer een dagje vrij O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 26 maart 2018 @ 17:55:02 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178103948
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:38 schreef TolstoiFan het volgende:
:Z :Z :Z :Z
Wat een nacht weer. We hadden S. gister een paracetamol gegeven, maar alsnog heeft ie een groot deel van de nacht gespookt.
Het kostte wat moeite om hem in slaap te krijgen en toen werd ie weer wakker op het moment dat ik naar bed ging rond 22:30. Toen tot 1 uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen, maar elke keer huilen als je hem in zijn eigen bedje legde.
Om 1 uur lukte dat weer tot half vier, daarna weer huilen en niet te troosten. Wel aan borst in slaap vallen, maar bij terugleggen meteen wakker en huilen. Uiteindelijk heeft ie toch weer bij ons in bed geslapen.

We twijfelen nu dus of het de tandjes zijn waar ie last van heeft, want de paracetamol heeft weinig gedaan. Misschien erge verlatingsangst kicking in :? :? :? :?
Ik ben helemaal op. Kijk alweer op tegen de komende nacht.

Wil hem geen slechte gewoontes aanleren door hem bij ons in bed te laten slapen, ook omdat ik dan zelf ook niet goed slaap. Of door hem elke keer maar de borst te geven, maar op een andere manier laat ie zich niet troosten.
Weet het gewoon even niet meer...... :'( :'( :'(
Zou het voor jouw (en zijn) slaap wellicht helpen om zijn bedje naast jouw bed te zetten, evt als cosleeper? Of slaap je dan alsnog slecht?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 26 maart 2018 @ 17:55:09 #288
221912 minilot
Nancy boy
pi_178103951
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:38 schreef TolstoiFan het volgende:
:Z :Z :Z :Z
Wat een nacht weer. We hadden S. gister een paracetamol gegeven, maar alsnog heeft ie een groot deel van de nacht gespookt.
Het kostte wat moeite om hem in slaap te krijgen en toen werd ie weer wakker op het moment dat ik naar bed ging rond 22:30. Toen tot 1 uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen, maar elke keer huilen als je hem in zijn eigen bedje legde.
Om 1 uur lukte dat weer tot half vier, daarna weer huilen en niet te troosten. Wel aan borst in slaap vallen, maar bij terugleggen meteen wakker en huilen. Uiteindelijk heeft ie toch weer bij ons in bed geslapen.

We twijfelen nu dus of het de tandjes zijn waar ie last van heeft, want de paracetamol heeft weinig gedaan. Misschien erge verlatingsangst kicking in :? :? :? :?
Ik ben helemaal op. Kijk alweer op tegen de komende nacht.

Wil hem geen slechte gewoontes aanleren door hem bij ons in bed te laten slapen, ook omdat ik dan zelf ook niet goed slaap. Of door hem elke keer maar de borst te geven, maar op een andere manier laat ie zich niet troosten.
Weet het gewoon even niet meer...... :'( :'( :'(
Poeh, kan me voorstellen dat dat je zwaar valt! -knuf- Sterkte joh!

Slaapt S. eigenlijk bij jullie op de kamer? Nu O. ziekig is begint -ie 's nachts ook te brullen zodra ik 'm na er knuffelend mee rondlopen neerleg, maar aangezien ik vanuit mijn eigen bed makkelijk over zijn bolletje kan aaien en hem op m'n vinger kan laten sabbelen valt -ie dan alsnog in slaap en houden mijn lief en ik ons bed voor onszelf.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 26 maart 2018 @ 17:59:00 #289
221912 minilot
Nancy boy
pi_178104031
Omdat O. met z'n koortslijf overdag nu toch meer snurkt dan wakker is, eindelijk eens een pakketje glimpapier opgesnord en een klassieke octahedron mobiel geknutseld. Wel weeeeeeeken te laat volgens de officiële Montessori-insteek, maar boeiuh. :7 #lui



Morgen nog wel even balancerend aan visdraadjes en stokjes hangen in plaats van nu geïmproviseerd aan een voedingsbeha-kleerhangertje. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 26-03-2018 18:07:40 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178105247
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

Zou het voor jouw (en zijn) slaap wellicht helpen om zijn bedje naast jouw bed te zetten, evt als cosleeper? Of slaap je dan alsnog slecht?
Ik weet niet of dit echt gaat helpen. Als Dirk die nachten heeft, dan is wegleggen in de cosleeper ook niet goed genoeg. Wel een poging waard als je dat nog niet geprobeerd hebt, dat wel. :)

Tolstoi, een :* en ik hoop dat vannacht beter gaat. En ik denk (maar zeker weten doe ik het niet) dat als hij zo heftig niet op andere dingen reageert nu, dat je hem geen verkeerde dingen aanleert, maar alleen reageert op zijn behoeftes. Ik probeer snachts ook vaak eerst even te troosten met een speen/knuffel/aai en als dat niet wil de borst. Daarmee wil ik niet zeggen dat het dé manier is, maar meer dat voor mij uiteindelijk allebei slapen wel de betere manier is. :* Als het straks weer wat beter gaat, zul je zien dat hij dan vanzelf ook weer een andere manier van troost gaat accepteren. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door Nanuke op 26-03-2018 18:58:00 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178106818
Tolstoi, rot van de slechte nachten! Snap je angst voor slechte gewoontes aanleren, maar sluit me ook wel aan bij Nanuke dat dit nu misschien is wat hij nodig heeft. Sterkte voor je nacht, hopelijk vinden jullie een werkbare modus samen.

Mini, creatief hoor ^O^ Gaat het al wel wat beter met O?

Twist, fijn dat je 1e werkdag goed ging! Ik heb m'n derde dag gehad en vind het echt wel weer fijn om aan de slag te zijn. Ook enorm fijn om weer terug te komen bij B O+ Hij had vandaag z'n eerste dag helemaal alleen met papa, en ze hadden het enorm naar hun zin gehad. Ik vind het zo mooi om te zien hoe mijn vriend geniet van B O+

Oh, en hij was naar consultatiebureau geweest, 63,5 centimeter en 5960 gram schoon aan de haak. Enorm gemiddeld, dus weer helemaal goed gekeurd. En maar 20 seconden gehuild na inenting volgens man en daarna weer gelachen naar de arts O+

(Ik heb enorm veel liefde vandaag voor mijn mannen merk ik O+ O+ Daar is werken schijnbaar ook goed voor ;) )
pi_178108412
Tolstoj, uiteindelijk is slaap hetgene wat telt. Als dat nu even bij jullie in bed is, dan is dat maar zo. Hier heeft Em een soort gelijke fase gehad, dodelijk vermoeiend. Uiteindelijk sliep ze ook tussen ons in, maar opeens kon ze wel weer in haar eigen bedje slapen. En ik wil nogmaals mijn uitspraak van vorige week herhalen omdat hij bij mij opeens vanuit het niets waar werd: het kan zomaar vannacht wel goed gaan ook al wijst niets daar op.

Onze nachten waren vorige week nog drama, maar sinds donderdag slaapt Lala met max 1 onderbreking (meestal geen) en Em sliep (afgezien van afgelopen nacht die weer drama was), alle nachten door. Er is dus echt hoop! En mijn meiden zijn net iets ouder dan jouw zoon, dus die gaat vast binnenkort ook volgen! Zeker als straks die tandjes eenmaal goed door zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178108512
En geloof deze ervaringsdeskundige maar: Als ze 16 zijn zou je willen dat ze hun bed eens uit zouden komen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 26 maart 2018 @ 20:59:25 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178108537
Ik herken het natuurlijk ook helemaal, Tolstoi. Het helpt mij wel om overdag na te denken over of ik het nou echt een slechte gewoonte vind. Wat Nanuke ook zegt: het lijkt me ook goed om hem te leren dat als hij me hard nodig heeft, ik er dan ben. Maar er is wel een grens en die ligt bij mijn vermogen om nog normaal te functioneren. Alleen, balancerend op die grens is het ook zo ingewikkeld om iets nieuws te proberen en toch maar weer aan de borst leggen zorgt voor het meeste slaap op korte termijn. En verder herken ik wat FF nu net hierboven schrijft: de meeste veranderingen die ze doormaken hebben niet zoveel te maken met wat je als ouder doet. Het zijn uiteindelijk gewoon zich ontwikkelende diertjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 26 maart 2018 @ 21:00:17 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178108558
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:58 schreef Messina het volgende:
En geloof deze ervaringsdeskundige maar: Als ze 16 zijn zou je willen dat ze hun bed eens uit zouden komen. :P
Ik weet het. Maar dat helpt me echt heel weinig nu hoor. Ik snap amper dat ie ooit 16 wordt en ben nu gewoon afgepeigerd. Maar met een baby en een puber tegelijk (toch?) kan ik me wel voorstellen dat het relativeert.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178108930
Tuurlijk helpt dat niet, het enige dat helpt is als 'ie eens lekker door gaat slapen... En dat komt ook, uiteindelijk (of in ieder geval iets dat in de buurt komt), het kutte is dat je gewoon geen zicht hebt op wanneer. Als iemand je zou zeggen "over 7 weken komt 'ie nog maar 1 keer per nacht" zou dat zoveel makkelijker zijn.

Mijn oudste is inderdaad puber, kan 'm soms wel wurgen. Maar houd zoveel van 'm ook. :') *;
Je raekt an de dinge geweun.
pi_178109451
Als ik bang ben dat ik Banaan slechte gewoontes aanleer dan houd ik mezelf maar voor dat het dan vast ook wel weer af te leren is. :)

Lemijn sterkte. Ook voor jou wordt het wel weer beter. Hopelijk snel. :*

Banaan wou niet meer drinken dus ik verliet de slaapkamer. Man bleef achter voor handje vasthouden maar kwam er ook al snel uit omdat Banaan mopperde. Daarna een heleboel gegiechel en zo is hij in slaap gevallen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178110315
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:38 schreef TolstoiFan het volgende:
:Z :Z :Z :Z
Wat een nacht weer. We hadden S. gister een paracetamol gegeven, maar alsnog heeft ie een groot deel van de nacht gespookt.
(...)
We twijfelen nu dus of het de tandjes zijn waar ie last van heeft, want de paracetamol heeft weinig gedaan. Misschien erge verlatingsangst kicking in :? :? :? :?
Ik ben helemaal op. Kijk alweer op tegen de komende nacht.

Wil hem geen slechte gewoontes aanleren door hem bij ons in bed te laten slapen, ook omdat ik dan zelf ook niet goed slaap. Of door hem elke keer maar de borst te geven, maar op een andere manier laat ie zich niet troosten.
Weet het gewoon even niet meer...... :'( :'( :'(
*boks* ;(

Vanavond geprobeerd J. in zijn eigen bedje in slaap te krijgen, want afgelopen nacht werd ik alleen maar gekrabt en geschopt. Eerst was hij wat jengelig totdat echt hij echt boos ging huilen. Uit bed gehaald en nu ligt hij bij mij te feesten. Hij is ondertussen echt moe.

Mijn man is dus as we speak het Gulliverbedje in elkaar aan het schroeven (we hebben 2 ledikantjes, want peuter was er nog niet uit toen J. werd geboren). Eens zien of dat werkt.

En echt, ik baal zo dat J. van de speentjes is. Iedere keer als hij bijna slaapt, trekt hij dat kloteding uit zijn mond, is hem dan kwijt, gaat huilen en is weer helemaal wakker. Meerdere speentjes in bed helpt niet. Ik had van tevoren heel naïef gedacht dat hij net als zijn zus vanzelf over zou gaan op duimen, maar helaas.

Ik ben er zooooo klaar mee met dit slaapgezeik :(

/rant
pi_178110792
:* voor iedereen met slechte nachten/inslaapproblemen.

Ik worstel ook regelmatig met of ik geen bepaalde rituelen aanwen maar ach, (in) slaap is (in) slaap ;) Mijn vriend staat daar wel wat anders in want ‘op het kdv is hij ook niet de enige en kunnen ze dat ook niet’.

Wij hebben morgen onze eerste wenochtend bij het kdv, ik denk dat het meer wennen voor mij is dan voor hem :')
  maandag 26 maart 2018 @ 22:17:27 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178110961
PKM dat klinkt als een fijn einde van de dag!

Fleur: op het kdv doen baby's echt anders dan thuis. En los daarvan vond ik het geen reden om me al die tijd thuis anders te gedragen. Mijnes slaapt daar als de beste (na een aantal weken onwennigheid hoor!).

Kazy, wat rot! Sterkte vannacht...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 26 maart 2018 @ 22:17:40 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178110964
voll
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')