abonnement Unibet Coolblue
pi_177943393
Cambridge Analytica is al een tijdje in het nieuws, en nu blijkt dat ze door undercover journalisten van Channel 4 (UK) gepakt zijn. De journalist heeft zich voorgedaan als een vertegenwoordiger van een rijke familie uit Sri-Lanka, en heeft gevraagd wat CA voor ze kan betekenen qua invloed op verkiezingen. Op film geeft de chief executive van CA aan hoe ver ze gaan in het verzamelen van compromitterende informatie. Van het verspreiden van nepnieuws tot het langssturen van Oekraïnse ingehuurde meiden en het filmen daarvan, CA lijkt nergens vies van.

Senior executives at Cambridge Analytica – the data company that credits itself with Donald Trump’s presidential victory – have been secretly filmed saying they could entrap politicians in compromising situations with bribes and Ukrainian sex workers.

quote:
Revealed: Trump’s election consultants filmed saying they use bribes and sex workers to entrap politicians
An undercover investigation by Channel 4 News reveals how Cambridge Analytica secretly campaigns in elections across the world. Bosses were filmed talking about using bribes, ex-spies, fake IDs and sex workers.

In an undercover investigation by Channel 4 News, the company’s chief executive Alexander Nix said the British firm secretly campaigns in elections across the world. This includes operating through a web of shadowy front companies, or by using sub-contractors.

In one exchange, when asked about digging up material on political opponents, Mr Nix said they could “send some girls around to the candidate’s house”, adding that Ukrainian girls “are very beautiful, I find that works very well”.

In another he said: “We’ll offer a large amount of money to the candidate, to finance his campaign in exchange for land for instance, we’ll have the whole thing recorded, we’ll blank out the face of our guy and we post it on the Internet.”

Offering bribes to public officials is an offence under both the UK Bribery Act and the US Foreign Corrupt Practices Act. Cambridge Analytica operates in the UK and is registered in the United States.

The admissions were filmed at a series of meetings at London hotels over four months, between November 2017 and January 2018. An undercover reporter for Channel 4 News posed as a fixer for a wealthy client hoping to get candidates elected in Sri Lanka.

Mr Nix told our reporter: “…we’re used to operating through different vehicles, in the shadows, and I look forward to building a very long-term and secretive relationship with you.”

Along with Mr Nix, the meetings also included Mark Turnbull, the managing director of CA Political Global, and the company’s chief data officer, Dr Alex Tayler.

Mr Turnbull described how, having obtained damaging material on opponents, Cambridge Analytica can discreetly push it onto social media and the internet.

He said: “… we just put information into the bloodstream of the internet, and then, and then watch it grow, give it a little push every now and again… like a remote control. It has to happen without anyone thinking, ‘that’s propaganda’, because the moment you think ‘that’s propaganda’, the next question is, ‘who’s put that out?’.”

Mr Nix also said: “…Many of our clients don’t want to be seen to be working with a foreign company… so often we set up, if we are working then we can set up fake IDs and websites, we can be students doing research projects attached to a university, we can be tourists, there’s so many options we can look at. I have lots of experience in this.”

In the meetings, the executives boasted that Cambridge Analytica and its parent company Strategic Communications Laboratories (SCL) had worked in more than two hundred elections across the world, including Nigeria, Kenya, the Czech Republic, India and Argentina.

The company is at the centre of a scandal over its role in the harvesting of more than 50 million Facebook profiles.

Chief executive Mr Nix has also been accused of misleading a parliamentary select committee, which is now asking him to provide further information. He has denied the allegations.

Tonight, a Cambridge Analytica spokesman said: “We entirely refute any allegation that Cambridge Analytica or any of its affiliates use entrapment, bribes, or so-called “honey-traps” for any purpose whatsoever… We routinely undertake conversations with prospective clients to try to tease out any unethical or illegal intentions…”

They said: “Cambridge Analytica does not use untrue material for any purpose.”

And they insisted that opposition research and intelligence gathering, the use of subcontractors and working discreetly with clients are all common practice and legitimate.

This report is Part Two of a Channel 4 News series, ‘Data, Democracy and Dirty Tricks’, investigating Cambridge Analytica.

CA zegt op tig verkiezingen over de hele wereld invloed te hebben uitgeoefend. Morgen zendt Channel 4 het vervolg hierop uit, met beelden waarin duidelijk wordt wat ze voor Trump hebben betekend. In Engeland zullen ze worden vervolgd, en het lijkt een flinke staart te gaan krijgen.
pi_177943945
Iets zegt me dat dit, binnen de kortste keren, wordt weggezet als 'fake news'.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:09:39 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177943965
Volgens een journalist van Channel Four wordt er hard gewerkt aan een bevel om het pand van CA te mogen doorzoeken...
MichaelLCrick twitterde op maandag 19-03-2018 om 20:37:10 I understand that Information Commissioner is now likely to apply for warrant tonight, and is unhappy about Facebook’s presence right now inside the Cambridge Analytica’s office reageer retweet
  maandag 19 maart 2018 @ 22:11:41 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944027
Holy shit dit is echt gigantisch nieuws. Mensen van Facebook zijn schijnbaar al anderhalf uur ij het pand (vermoedelijk om de hele boel te shredden) en nu heeft de UK politie een warrant gekregen om binnen te vallen.

En Channel 4 heeft nog een video, namelijk waar CA uitlegt hoe ze de verkiezingen voor Trump gewonnen hebben. Die wordt morgen uitgezonden. Gezien de corruptie die hier op tape uit de doeken gedaan wordt is dat een bombshell van jewelste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944035
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:08 schreef Treinhomo het volgende:
Iets zegt me dat dit, binnen de kortste keren, wordt weggezet als 'fake news'.
Wat net zo ironisch is als de CA-topman die op film vertelt hoe hij mensen op film pakt.

En ondertussen worden meningen van miljarden mensen gevormd aan de hand van nepnieuws.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:16:39 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177944142
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef speknek het volgende:
En Channel 4 heeft nog een video, namelijk waar CA uitlegt hoe ze de verkiezingen voor Trump gewonnen hebben. Die wordt morgen uitgezonden. Gezien de corruptie die hier op tape uit de doeken gedaan wordt is dat een bombshell van jewelste.
Ik hoop/verwacht dat er meer duidelijk zal worden over de precieze rol van Bannon (en Breitbart) in dezen.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:17:51 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944166
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:09 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens een journalist van Channel Four wordt er hard gewerkt aan een bevel om het pand van CA te mogen doorzoeken...
MichaelLCrick twitterde op maandag 19-03-2018 om 20:37:10 I understand that Information Commissioner is now likely to apply for warrant tonight, and is unhappy about Facebook’s presence right now inside the Cambridge Analytica’s office reageer retweet
traciemac_Bmore twitterde op maandag 19-03-2018 om 21:03:22 BREAKING: Channel 4 just announced that authorities have gained a warrant to search CA building TONIGHT! @ZevShalev reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944174
Bedankt voor het filmpje in de OP clumsy_clown
ik wist heel weinig hiervan, nu wat meer.
pi_177944188
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:16 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik hoop/verwacht dat er meer duidelijk zal worden over de precieze rol van Bannon (en Breitbart) in dezen.
Iets dichter bij huis denk ik dat Baudet nu enigszins spijt heeft dat hij zo heeft lopen pochen dat hij ook gebruik van ze maakt.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:19:18 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_177944196
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Iets dichter bij huis denk ik dat Baudet nu enigszins spijt heeft dat hij zo heeft lopen pochen dat hij ook gebruik van ze maakt.
Dat heb ik gemist, werkelijk?
pi_177944210
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:18 schreef Wup2 het volgende:
Bedankt voor het filmpje in de OP clumsy_clown
ik wist heel weinig hiervan, nu wat meer.
Het is een lang artikel, maar als je er het fijne van wil weten, kan ik je echt écht aanraden om dit te lezen. Daarin wordt door een whistleblower uiteengezet hoe CA is gestart en te werk gaat. Het leest als een politieke thriller, maar is helaas realiteit.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:20:28 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944214
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Iets dichter bij huis denk ik dat Baudet nu enigszins spijt heeft dat hij zo heeft lopen pochen dat hij ook gebruik van ze maakt.
Ik bedoel het is overduidelijk, nu ook weer met zijn conspiracy theories rond de verkiezingen. Recht uit het populistische fake news handboek dat door CA is opgesteld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944270
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:19 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist, werkelijk?
https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump?share=1

Alexander Nix heeft dit overigens tegengesproken en gezegd dat hij geen Nederlandse politieke partijen als klant heeft, maar goed, gezien bovenstaand filmpje hecht ik daar niet ál te veel waarde aan.
pi_177944312
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is een lang artikel, maar als je er het fijne van wil weten, kan ik je echt écht aanraden om dit te lezen. Daarin wordt door een whistleblower uiteengezet hoe CA is gestart en te werk gaat. Het leest als een politieke thriller, maar is helaas realiteit.
en nogmals dank
pi_177944350
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump?share=1

Alexander Nix heeft dit overigens tegengesproken en gezegd dat hij geen Nederlandse politieke partijen als klant heeft, maar goed, gezien bovenstaand filmpje hecht ik daar niet ál te veel waarde aan.
Waarom zou Baudet in zee gaan met een bedrijf als dit? Kunnen we nu weer een herhaling verwachten van die hele discussie over hem en z'n dineetje met een white surpremacist, maar dan slecht met wat andere namen?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:28:46 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944396
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:17 schreef speknek het volgende:

[..]

traciemac_Bmore twitterde op maandag 19-03-2018 om 21:03:22 BREAKING: Channel 4 just announced that authorities have gained a warrant to search CA building TONIGHT! @ZevShalev reageer retweet
Ohnee toch niet.
carolecadwalla twitterde op maandag 19-03-2018 om 22:20:35 The ICO is trying to get a warrant tonight to go in tonight. BUT no judge available... reageer retweet
carolecadwalla twitterde op maandag 19-03-2018 om 22:22:16 Team being assembled for tomorrow morning... reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944403
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom zou Baudet in zee gaan met een bedrijf als dit? Kunnen we nu weer een herhaling verwachten van die hele discussie over hem en z'n dineetje met een white surpremacist, maar dan slecht met wat andere namen?
Zelfde reden als waarom Bannon er heil in zag. Politieke winst. Het zijn zijn eigen woorden, ik heb verder niets tegen de beste man.
pi_177944441
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Ohnee toch niet.
carolecadwalla twitterde op maandag 19-03-2018 om 22:20:35 The ICO is trying to get a warrant tonight to go in tonight. BUT no judge available... reageer retweet
carolecadwalla twitterde op maandag 19-03-2018 om 22:22:16 Team being assembled for tomorrow morning... reageer retweet
Wat een bullshit zeg, daar moet je eigenlijk al voor het nieuws bekend wordt op de stoep staan.
pi_177944446
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:29 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zelfde reden als waarom Bannon er heil in zag. Politieke winst. Het zijn zijn eigen woorden, ik heb verder niets tegen de beste man.
Baudet heeft een te groot ego en vind zijn eigen mening te belangrijk, denk ik dan maar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:32:14 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944467
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:30 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg, daar moet je eigenlijk al voor het nieuws bekend wordt op de stoep staan.
Ja bizar. In een nacht kun je gemakkelijk alle harde schijven kapot slaan. Zou C4 niks van tevoren hebben laten weten? Dat is ook niet snugger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944560
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja bizar. In een nacht kun je gemakkelijk alle harde schijven kapot slaan. Zou C4 niks van tevoren hebben laten weten? Dat is ook niet snugger.
En je zou zeggen dat je hier wel een rechter voor uit z'n bed mag slepen.
pi_177944677
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wat net zo ironisch is als de CA-topman die op film vertelt hoe hij mensen op film pakt.

En ondertussen worden meningen van miljarden mensen gevormd aan de hand van nepnieuws.
Beter bekend onder de populairdere naam 'advertenties'.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:42:31 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_177944681
Ook een mooie:

moira twitterde op maandag 19-03-2018 om 21:31:48 Your regular reminder that the State Department's Global Engagement Center has Cambridge Analytica on a contract. The GEC is the government to office charged with fighting disinformation. https://t.co/xIKyZbionv reageer retweet
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En je zou zeggen dat je hier wel een rechter voor uit z'n bed mag slepen.
Wie weet, misschien vinden ze het wel goed zo.



Daily Mail 2016.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177944687
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:36 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En je zou zeggen dat je hier wel een rechter voor uit z'n bed mag slepen.
Het lijkt me logisch dat er altijd een rechter standby staat. Juist voor dit soort gevallen.
pi_177944726
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:42 schreef speknek het volgende:
Ook een mooie:

moira twitterde op maandag 19-03-2018 om 21:31:48 Your regular reminder that the State Department's Global Engagement Center has Cambridge Analytica on a contract. The GEC is the government to office charged with fighting disinformation. https://t.co/xIKyZbionv reageer retweet
[..]

Wie weet, misschien vinden ze het wel goed zo.

[ afbeelding ]

Daily Mail 2016.
Fuck me, the rabbit hole gaat diep. Je zou er bijna conspiracy denker van worden.

carolecadwalla twitterde op maandag 19-03-2018 om 22:19:11 BREAKING: Facebook WAS inside Cambridge Analytica's office but have now "stood down" following dramatic intervention by UK Information Commissioner's Office.. reageer retweet


[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2018 22:48:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')