abonnement Unibet Coolblue
pi_177937481
Het Gezond Slank-topic

De basis begint met de macros; koolhydraten, vetten, en eiwitten.
Er zijn noodzakelijke vetten en eiwitten maar geen noodzakelijke koolhydraten, een goede verhouding tussen die drie handig.


Leer etiketten lezen en verdiep je in ingrediënten.

Vetten
Zijn in de basis twee types van; verzadigd en onverzadigd, zorg gewoon dat je concentreert op de onverzadigde die andere krijg je toch wel binnen. Transvetten, probeer die helemaal te ontwijken.

Eiwitten
Bouwstenen van je lijf. Zo divers mogelijk.

Koolhydraten
Heeft een menselijk lichaam strikt genomen niet nodig, maar de geest kan zelden geheel zonder. Mijd de gesuikerde varianten.

Micros
Vitaminen, mineralen, alle stofjes die je lichaam juist wel en juist niet goed kan gebruiken. Ja, een mens kan afvallen op een dieet van uitsluitend wittebrood met suiker. Maar een lichaam kan daar maar met de grootst mogelijke moeite zichzelf fatsoenlijk van bouwen. En dat toont zich.

[ Bericht 35% gewijzigd door sigme op 19-03-2018 18:22:19 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 18:13:33 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177937524
Vis is altijd een optie. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 19 maart 2018 @ 18:31:36 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_177937993
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Vis is altijd een optie. B-).
Gisteren een geweldige salade gemaakt met gegrilde zalm. Was tevens mijn ontbijt. Eens dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_177938025
Lijstje zeer interessant leesvoer van de laatste dagen:

Over vitamine D: https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other

Over jodiumtekort: https://www.foodlog.nl/ar(...)orten-en-pesticiden/

Over microbioom, slaap en geestelijk welzijn: https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 19 maart 2018 @ 19:44:16 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177939805
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Slaap lekker Viz!
Doe je een beetje voorzichtig met jezelf?

Ik vind het er ook al best netjes uitzien Sigme! En alweer zo'n lange ochtendwandeling _O_ het was er vandaag ook lekker weer voor of niet?

Ik had niet echt zin meer om te koken vandaag en wel in chocolade, dus lijst werd uiteindelijk dit:
L: bruin pistoletje met 111g rosbief en 8g mosterd
D: 2x clean protein bar
S: half uur GRIT strength
T: 20g Tony chocolonely karamel zeezout, smart proteïn shake

Planning morgen:
L: 180g pangasius met 200g snijbonen
T: clean protein bar
D: kom courgette-broccoli soep met een boterham
S: 75min hockeytraining
T: smart proteïn shake
Eet je die clean protein bars omdat er veel vezels in zitten?
pi_177943241
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Eet je die clean protein bars omdat er veel vezels in zitten?
Ik eet protein bars omdat ik door de bars veel eiwit binnen krijg voor weinig kcal, en ik daar wel een tijdje vol van zit en er ook niet teveel spierafbraak plaatsvindt. Ik eet specifiek de clean protein bars inderdaad omdat daar naast veel eiwit ook weinig koolhydraten en veel vezels in zitten. En omdat ik ze lekker vind :).

Goeie linkjes sigme! Heb er eentje gelezen, ga de andere twee zo ook even bekijken.

Stats vandaag: zelfde als gister ondanks gister toch pizza besteld |:( ruggengraat, I haz it not (wel lekkere pizza). Okee, vandaag wel een soesje afgeslagen, dus soms heb ik m wel een beetje.

Vandaag wél weer een prima lijst (wel tekort aan groenten, maar compenseer ik morgen):
O: 1 bth met 50g serranoham
L: 1 bth met 50g rosbief en 5g mosterd
T: low calorie bar
D: clean protein bar chocolate white chunks
S: 30min core strength les, 25 min HIIT filmpje

Voornemen is om me tm zaterdag te gedragen en me aan m'n lijstjes te houden, omdat ik zondag met een vriendinnetje in de stad ga lunchen dus ik dan wat meer zal eten.

Planning morgen:
O: smart protein shake
L: 1 bth met 50g rosbief en 5g mosterd
T: clean protein bar peanutbutter, 100g komkommer
D: soep van 300g geroosterde zoete puntpaprika met bouillon, 1 bth met gekookt eitje en 1 plakje serranoham
  maandag 19 maart 2018 @ 22:11:02 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177944009
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik eet protein bars omdat ik door de bars veel eiwit binnen krijg voor weinig kcal, en ik daar wel een tijdje vol van zit en er ook niet teveel spierafbraak plaatsvindt. Ik eet specifiek de clean protein bars inderdaad omdat daar naast veel eiwit ook weinig koolhydraten en veel vezels in zitten. En omdat ik ze lekker vind .

Ah oké. Als je per se ook vezels erin wil, dan heb ik geen alternatief :P Die proteïnereep viel me op omdat er zo veel kcal in zitten en ik zag dat je maar ~800 wilde. Als je veel eiwit en zo min mogelijk kcal wil, dan kun je ook tonijn eten. Is goedkoper dan zo'n reep, heeft veel minder kcal en is zo'n beetje 100% eiwit. Of uiteraard een shake, maar dan puur een proteïneshake. Die smart protein shake van Body & Fit (neem ik aan) heeft voor een shake vrij weinig eiwit.

Voorbeeld van tonijn: https://www.ah.nl/product(...)ater#voedingswaarden
Shake met (veel) meer eiwit: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-isolaat of https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-delicious als de smaak heel belangrijk is (gaat wel beetje ten koste van %eiwit)
pi_177944305
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah oké. Als je per se ook vezels erin wil, dan heb ik geen alternatief :P Die proteïnereep viel me op omdat er zo veel kcal in zitten en ik zag dat je maar ~800 wilde. Als je veel eiwit en zo min mogelijk kcal wil, dan kun je ook tonijn eten. Is goedkoper dan zo'n reep, heeft veel minder kcal en is zo'n beetje 100% eiwit. Of uiteraard een shake, maar dan puur een proteïneshake. Die smart protein shake van Body & Fit (neem ik aan) heeft voor een shake vrij weinig eiwit.

Voorbeeld van tonijn: https://www.ah.nl/product(...)ater#voedingswaarden
Shake met (veel) meer eiwit: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-isolaat of https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/whey-delicious als de smaak heel belangrijk is (gaat wel beetje ten koste van %eiwit)
Oh ik vind het wel meevallen hoeveel kcal, tussen 178-202 afhankelijk van de smaak, maar ik eet hem dan ook meestal echt als maaltijdvervanger. (Oké als ik het vergelijk met de tonijn is het idd wel relatief veel kcal haha). Maar gezien wat ik er nog naast eet is zonder vezels niet echt een optie haha.
Tonijn is overigens wel een goede tip, vind ik best lekker en is wel een goede voor in een lunchsalade of tussendoortje als ik die dag wel al voldoende vezels binnen krijg, of ipv een shake voor de afwisseling! Thanks.

Shake: de smart proteïn (idd ook body&fit) is 90kcal en maak ik aan met 125ml lactosevrije melk en 125ml water, dus dat maakt 143kcal en 23,6g eiwit. Die shakes die jij linkt zijn dan inderdaad wel nog wat rijker aan eiwit en scheelt niet zo veel kcal, mits ik ze aanmaak met water. Ik heb nu alleen nog een redelijke voorraad smart proteïn shakes haha, maar ik hou ze in gedachten voor eventueel proberen als dat op is! Smaak vind ik wel belangrijk ja, de smart proteïn shakes vind ik echt lekker en dat is toch wel heel fijn. En er zit 57% van allerlei vitamines in wat gezien de 800kcal wel heel fijn is, want dat krijg ik uit voeding nu niet voldoende binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 19-03-2018 22:31:08 ]
pi_177944485
Ola!

Alweer een nieuw topic!

Heb ook een lijstje:

L: wrap met hummus, sla en komkommer. En een bekertje kwark
T: twee cappuccino, veel thee, een paar paas schuimpjes (ok een flink handje :+ )
T: nog een appel
D: aardappelen, bloemkool, jus, appelmoes, komkommers. Na: laatste stuk appeltaart en een melkjesthee.

Ohw....en eigenlijk wil ik deze met jullie delen: voor het geval jullie ooit eens met mij in Marokko yoga wilken doen O+ O-)

http://www.yoginian.com/u(...)-to-a-balanced-yogi/
pi_177944698
quote:
Awesome! Klinkt gaaf en ik herken me heel erg in de rationalist die je beschrijft, haha. Ik ga het in elk geval in de gaten houden!
pi_177944714
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Awesome! Klinkt gaaf en ik herken me heel erg in de rationalist die je beschrijft, haha. Ik ga het in elk geval in de gaten houden!
Dank je voor het lezen O+
pi_177944775
Heb je blog gelezen An O+ wat een ervaring!
Ben benieuwd naar het vervolg!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_177945966
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:47 schreef Skoap het volgende:
Heb je blog gelezen An O+ wat een ervaring!
Ben benieuwd naar het vervolg!
Me too! :+
pi_177949119
Stats:
Afname sinds gister: 0.3
Kg te gaan tot eerste doel: 0.8
Dagen te gaan tot eerste doel: 4
Kg eraf sinds start: 8.0

Wordt spannend of ik het ga redden zaterdag, ben benieuwd. Zal allicht helpen om te stoppen met punten brie en pizza's te eten ;) . Was afgelopen zaterdag 56.1 dus nu al drie dagen kwijt waarop ik daarboven zat (56.6/56.6/56.3), hopelijk morgen weer terug op 56.1 of er iets onder.
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 09:25:42 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177950415
En wat gebeurde er op de maandag?

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 60 minuten fietsen
• 30 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Bruine pistolet Leerdammer gatenkaas (L)
• Witte pistolet mortadella (L)
• Kop thee met een 1/2 zakje suiker (T)
• Indonesische afhaalmaaltijd witte rijst, groenten, kip en tempeh pedis (D)
• 2 glazen suikervrije limonade (D)
• Dubbele volkoren boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele volkoren boterham pindakaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 20 maart 2018: 89,9 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 4,9 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 60
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,0 kg

Weinig dus. Wel veel moeten fietsen voor werk. Van de ene buitenlocatie naar de andere.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? dinsdag 20 maart 2018 @ 14:38:50 #16
70532 loveli
N
pi_177957270
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 18:09 schreef sigme het volgende:
Interessant artikel over eten, microbioom, rust/slapen en geestelijk welzijn in the guardian:

https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other

Lokkwootje

[..]

Ga ik lezen!
(en gezien ons evenwicht gaat het goed aan jouw kant :P )
crap in = crap out
pi_177957547
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:33 schreef An24 het volgende:
Ola!

Alweer een nieuw topic!

Heb ook een lijstje:

L: wrap met hummus, sla en komkommer. En een bekertje kwark
T: twee cappuccino, veel thee, een paar paas schuimpjes (ok een flink handje :+ )
T: nog een appel
D: aardappelen, bloemkool, jus, appelmoes, komkommers. Na: laatste stuk appeltaart en een melkjesthee.

Ohw....en eigenlijk wil ik deze met jullie delen: voor het geval jullie ooit eens met mij in Marokko yoga wilken doen O+ O-)

http://www.yoginian.com/u(...)-to-a-balanced-yogi/
Succes An ^O^

Zit zelf nog in het rigide. Wel een vraag, hoe teken jij een driehoek met vier punten?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 20 maart 2018 @ 14:50:14 #18
70532 loveli
N
pi_177957594
tetraëder *O*
crap in = crap out
pi_177958222
Zoveel :* 's bij beetje hartzeer, en ik kom met zo'n kutvraag |:(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177959336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:18 schreef V1z0R het volgende:
Zoveel :* 's bij beetje hartzeer, en ik kom met zo'n kutvraag |:(
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177961032
Vind het gewoon bijzonder wat An doet. En mijn reactie is kleinzerig.

Zit zelf in een periode waar ik spirutialiteit wil ontdekken, maar heb moeite die rationaliteit los te laten. Book of wisdom, De alchemist, Jij bestaat niet, zelfs Art of war gelezen. M'n geest grijpt terug naar die vastigheid in het rationele.

De zoektocht tot antwoorden zorgt op het moment alleen maar tot meer vragen. Was tot op zekere hoogte bevrijdend, nu beetje beklemmend.

:Z <Viz-rant>
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177961646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Vind het gewoon bijzonder wat An doet. En mijn reactie is kleinzerig.

Zit zelf in een periode waar ik spirutialiteit wil ontdekken, maar heb moeite die rationaliteit los te laten. Book of wisdom, De alchemist, Jij bestaat niet, zelfs Art of war gelezen. M'n geest grijpt terug naar die vastigheid in het rationele.

De zoektocht tot antwoorden zorgt op het moment alleen maar tot meer vragen. Was tot op zekere hoogte bevrijdend, nu beetje beklemmend.

:Z <Viz-rant>
Jouw reactie is óók een “kijk ik heb het echt gelezen”. (Ik heb het niet gelezen, ik vind An geweldig maar engelstalige blogs kom ik echt niet doorheen. Heb wel een poging gedaan.)
Je reactie is niet kleinzielig, of gemeen, of achterbaks. Wel wat rationeel ;).

Misschien ben jij niet in de wieg gelegd voor de antwoorden op dergelijke vragen. Of je herkent de antwoorden niet. Of je stelt je de vragen niet echt. Of je bent te jong/ te oud/ te man/ te wijs/ te dom. Zou ook kunnen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177961711
Of, anders gezegd: er zijn andere zienswijzen dan “V1z0r is een botte hork, een onbenul en een lamlul bovendien”.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 20 maart 2018 @ 18:09:01 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177962272
Er zijn geen antwoorden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177962646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Succes An ^O^

Zit zelf nog in het rigide. Wel een vraag, hoe teken jij een driehoek met vier punten?
Op elke hoek 1 punt en eentje in het midden vd driehoek is vier :+ Moest mijn partners ergens kwijt :+

En verder kan jij vast prima aan jezelf knutselen. Kwestie van serieus aanpakken, desnoods met behulp van een coach :*
pi_177962707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:08 schreef V1z0R het volgende:
Vind het gewoon bijzonder wat An doet. En mijn reactie is kleinzerig.

Zit zelf in een periode waar ik spirutialiteit wil ontdekken, maar heb moeite die rationaliteit los te laten. Book of wisdom, De alchemist, Jij bestaat niet, zelfs Art of war gelezen. M'n geest grijpt terug naar die vastigheid in het rationele.

De zoektocht tot antwoorden zorgt op het moment alleen maar tot meer vragen. Was tot op zekere hoogte bevrijdend, nu beetje beklemmend.

:Z <Viz-rant>
Als je zoekt naar antwoorden zit je nog steeds in jouw stress- gedragsstrategie vast. Pas als je kan loslaten dat je antwoorden nodig hebt, komt er ruimte voor het knutselwerk ;)
pi_177966567
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Jouw reactie is óók een “kijk ik heb het echt gelezen”. (Ik heb het niet gelezen, ik vind An geweldig maar engelstalige blogs kom ik echt niet doorheen. Heb wel een poging gedaan.)
Je reactie is niet kleinzielig, of gemeen, of achterbaks. Wel wat rationeel ;).

Misschien ben jij niet in de wieg gelegd voor de antwoorden op dergelijke vragen. Of je herkent de antwoorden niet. Of je stelt je de vragen niet echt. Of je bent te jong/ te oud/ te man/ te wijs/ te dom. Zou ook kunnen.
Sorry dat hij niet in het Nederlands is. Tof dat je het geprobeerd hebt :*
pi_177966724
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Sorry dat hij niet in het Nederlands is. Tof dat je het geprobeerd hebt :*
No problem. Je schrijft niet voor mij ;).

Maar.... mocht ik ooit tijd en geld hebben zoek ik je Marokkaanse jogatent op hoor! Ik hou érg van Marokko en die joga van jou blijf ik zeer inspirerend (en jaloersmakend) vinden. Zou ik graag willen kunnen - ik zou het desnoods willen leren. Kon helaas in Grunn niks geschikt vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177968326
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:39 schreef sigme het volgende:

[..]

No problem. Je schrijft niet voor mij ;).

Maar.... mocht ik ooit tijd en geld hebben zoek ik je Marokkaanse jogatent op hoor! Ik hou érg van Marokko en die joga van jou blijf ik zeer inspirerend (en jaloersmakend) vinden. Zou ik graag willen kunnen - ik zou het desnoods willen leren. Kon helaas in Grunn niks geschikt vinden.
Dank je wel! En ik zou he heel tof vinden als je erbij zou zijn. Eerst maar eens goed uitdenken :z
pi_177974575
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Jouw reactie is óók een “kijk ik heb het echt gelezen”. (Ik heb het niet gelezen, ik vind An geweldig maar engelstalige blogs kom ik echt niet doorheen. Heb wel een poging gedaan.)
Je reactie is niet kleinzielig, of gemeen, of achterbaks. Wel wat rationeel ;).

Misschien ben jij niet in de wieg gelegd voor de antwoorden op dergelijke vragen. Of je herkent de antwoorden niet. Of je stelt je de vragen niet echt. Of je bent te jong/ te oud/ te man/ te wijs/ te dom. Zou ook kunnen.
Herken de antwoorden niet.

Engels kom ik echt wel doorheen, ook de where en were fouten plus de 's misbruik.
Maar misschien is dat onderdeel dat ik niet klaar ben voor zoiets en gewoon mijn ding moet doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177976435
Welke regio geef jij trouwens je "normale" yogalessen, An? Heel toevallig in de hoofdstad van het midden des lands?

Speaking of yoga, ik heb elke vrijdag yoga bij de sportschool maar de vaste docente is twee maanden op vakantie en ik vind haar vervanger veel minder fijn :{ das toch jammer. In mei is ze gelukkig weer terug.

Fijne stats vandaag, hield blijkbaar toch nog ergens wat vocht vast of zo.
Stats:
Afname sinds gisteren: 0.6
Kg te gaan tot eerste doel: 0.2
Dagen te gaan tot eerste doel: 3
Kg eraf sinds start: 8,6

Ben best beetje trots. Ben ten opzichte van de start 13,3% van m'n lichaamsgewicht verloren en ik heb het echt best moeilijk gevonden, maar ik ben toch al best wel ver gekomen zo! Alles tussen de 50-54 vind ik prima dus nog maar 1.7kg te gaan en dan ben ik al in dat gebied!

Lijstje vandaag:
O: clean protein bar
L: sla met kidneybonen en tonijn
D: varkenshaas met bloemkoolroosjes
B: 2x 30min fietsen (naar en van commissievergadering)
T: smart proteïn shake

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 21-03-2018 09:03:58 ]
pi_177981889
Net geluncht met dubbele boterhammen met gegrilde aubergine :9 dat was een goed idee. Maar het is denk ik niet zo lekker als het de hele ochtend in m’n tas gezeten zou hebben in den broodtrommel.
  Moderator woensdag 21 maart 2018 @ 13:46:58 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177982590
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 40 minuten fietsen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Panini hete kip (L)
• Beker melk (L)
• Stroopwafel (T)
• Pompoennetti :') in tomatensaus met groenten en een kaasrondo (D)
• 1 glas suikervrije limonade (D)
• Banaan (D)
• Dubbele volkoren boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele volkoren boterham pindakaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 21 maart 2018: 89,9 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 4,9 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 59
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,0 kg

Net gestemd en daarna lekker veel gesport. Vanavond stemmen tellen. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? woensdag 21 maart 2018 @ 18:05:05 #34
70532 loveli
N
pi_177988348
Sinds sigme een foto van zichzelf vergeleek met Gerri Eickhof, moet ik aan sigme denken als ik Gerri zie :')
crap in = crap out
pi_177996824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Herken de antwoorden niet.

Engels kom ik echt wel doorheen, ook de where en were fouten plus de 's misbruik.
Maar misschien is dat onderdeel dat ik niet klaar ben voor zoiets en gewoon mijn ding moet doen.
Tja, Engels schrijven moet je leren he?! Hoewel mijn engels taalpurist thuis daar ook overheen gelezen heeft :+
pi_177996866
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Welke regio geef jij trouwens je "normale" yogalessen, An? Heel toevallig in de hoofdstad van het midden des lands?

Speaking of yoga, ik heb elke vrijdag yoga bij de sportschool maar de vaste docente is twee maanden op vakantie en ik vind haar vervanger veel minder fijn :{ das toch jammer. In mei is ze gelukkig weer terug.

Fijne stats vandaag, hield blijkbaar toch nog ergens wat vocht vast of zo.
Stats:
Afname sinds gisteren: 0.6
Kg te gaan tot eerste doel: 0.2
Dagen te gaan tot eerste doel: 3
Kg eraf sinds start: 8,6

Ben best beetje trots. Ben ten opzichte van de start 13,3% van m'n lichaamsgewicht verloren en ik heb het echt best moeilijk gevonden, maar ik ben toch al best wel ver gekomen zo! Alles tussen de 50-54 vind ik prima dus nog maar 1.7kg te gaan en dan ben ik al in dat gebied!

Lijstje vandaag:
O: clean protein bar
L: sla met kidneybonen en tonijn
D: varkenshaas met bloemkoolroosjes
B: 2x 30min fietsen (naar en van commissievergadering)
T: smart proteïn shake
Je kunt me vinden bij Jnana in Delft. En ik geef privelessen.
pi_177999569
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Tja, Engels schrijven moet je leren he?! Hoewel mijn engels taalpurist thuis daar ook overheen gelezen heeft :+
Yup, loslaten ook.
Schouders los ben ik al instructie voor nodig.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_178004620
Ben even kwijt wanneer ik laatst m’n scores gepost heb. Gewicht is stabiel op 65,4.

Nog 2 dagen Spanje, dan 2 dagen terugreis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_178005088
Goed bezig sigme! Geniet nog even van Spanje!

Stats:
Afname sinds gisteren: 0.0
Kg te gaan tot eerste doel: 0.2
Dagen tot eerste doel: 2
Kg kwijt sinds start: 8.6

Net even teruggekeken, sinds 11-2 (toen startte ik met bijhouden) ben ik naast 3.4 kg ook 3,5 cm van m'n bovenbenen kwijt :s) .
  Moderator donderdag 22 maart 2018 @ 09:42:44 #40
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178006076
Zo, stemmen geteld vannacht, maar mijn statistiekjesbehoefte is nog niet vervuld

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 20 minuten fietsen
• 60 minuten low impact spieroefeningen
• 23 minuten op de hometrainer (10,2 km)
• 20 minuten lopen naar en van het stembureau om te tellen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Dubbele zonnepit desem boterham jonge komijnekaas (L)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (L)
• Appel (T)
• Boerenkool met een ongepaneerde runderschnitzel en 2 el appelmoes (D)
• 1 glas suikervrije limonade (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• 1 mok thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 22 maart 2018: 89,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,5 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,4 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 58
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,5 kg

Het bewijs is geleverd: Van stemmen tellen val je af. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178036637
Haha, vaker stemmen tellen dus UIO.. elke week een nieuwe verkiezing verzinnen met je vrienden?

Mijn stats:
Toename sinds gisteren: 0.1
Kg te gaan tot eerste doel: 0.3
Dagen te gaan tot eerste doel: 1
Kg kwijt sinds start: 8.5

Vandaag wellicht yoga, als ik het red met werk, en anders in elk geval 1x 40 min en 1x 60 min fietsen (ik fiets expres op terugweg om als ik yoga niet red, toch wat beweging extra). Heen gemiddelde hartslag van 126, terug nog even wat harder doortrappen haha.

Morgen eerste-doel-dag.. gaan zien of ik m red. Zal wel net-wel-net-niet worden.
pi_178039279
Maar toch goed bezig vlinder!

Hier ook lekker bezig. Was gister super moe. Dus na het werk in bad, toen een veggi pizza laten komen, als toetje custardvla gemaakt en muziek geluisterd. Vanmorgen goed wakker geworden, dus alles weer ok. Sterker nog: enorm los gegaan in de sportschool.

Lijstje:

B: yogales geven
S: biceps, triceps, HiTT hardlopen, yogastrekjes
L: banaan, cacao, rijstemelk, wey choco smoothie
B: 2 uur huishouden
T: 2 donuts
D: uiteten. Best luxe. Zal wel vier gangen worden met wat wijn erbij O+

Dat ik nog steeds strakker word, snap ik nog steeds niet :+
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 18:00:06 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178039552
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 40 minuten fietsen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Ciabatta met lomo iberico en rucola (L)
• Kop thee met een 1/2 zakje suiker (L)
• Banaan (T)
• Appel (T)
• Broccoli-rijst :') met Thaise viscurry en groenten (D)
• 1 glas suikervrije limonade (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• 1 mok thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 23 maart 2018: 89,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,4 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 57
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,5 kg

Verder weinig te melden. Beetje slaperig nog van de telling.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178047487
Ik moet dit toch even delen O+


  zaterdag 24 maart 2018 @ 14:44:33 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_178057173
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 23:12 schreef An24 het volgende:
Ik moet dit toch even delen O+


[ afbeelding ]
Wahow :9 Sieht gut auuuus! Ik heb toen ik bij Ottolenghi (NOPI) was alleen een paar heel slechte foto's genomen, te gebiologeerd door het voedsel :') :+

En ik heb je blogpost ook gelezen trouwens! Al een paar dagen terug maar ik ben een potato :') Heel bijzondere ervaring lijkt me :D Ik zou niet weten wat ik in jouw situatie had gedaan, haha :P Ik heb ooit een klein stukje Marokko gezien en dat was trouwens heel mooi O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 17:08:57 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178059674
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 55 minuten fietsen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Witte pistolet met ossenworst (L)
• Bruine pistolet met carpaccio-salade (L)
• 2 glazen fanta (D)
• Nicaraguaanse visstoof met champignons en wortels (D)
• Vanille-chocolade ijs met frambozen (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• Gekookt eitje (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (L)
• Plak roggebrood met jong belegen kaas (L)

Nieuwe meetwaarden
• 24 maart 2018: 89,2 kg schoon aan de haak (gemeten na lunch).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,6 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 56
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,7 kg

Luie dag vandaag. Ging pas na de lunch douchen en daarna ook niet heel actief. Nu maar boodschappen doen. Ga mijn fameuze gehaktballen maken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 13:58:08 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178076006
Lekker stukje gefietst op de racefiets vanmorgen. Eerste rit van 2018. :).

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 115 minuten fietsen (39,2 km)

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• 1 glas suikervrije limonade (D)
• Spruitjesstamppot met een gehaktbal en 3 el appelmoes (D)
• Dubbele volkoren boterham jonge komijnekaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• Gekookt eitje (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 25 maart 2018: 88,9 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt en fietstocht).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,3 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,9 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 55
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -1 kg

Nu even een uurtje in bad liggen. Schijn je ook van af te vallen. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178078316
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 14:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wahow :9 Sieht gut auuuus! Ik heb toen ik bij Ottolenghi (NOPI) was alleen een paar heel slechte foto's genomen, te gebiologeerd door het voedsel :') :+

En ik heb je blogpost ook gelezen trouwens! Al een paar dagen terug maar ik ben een potato :') Heel bijzondere ervaring lijkt me :D Ik zou niet weten wat ik in jouw situatie had gedaan, haha :P Ik heb ooit een klein stukje Marokko gezien en dat was trouwens heel mooi O+
Dank voor het lezen!

Ja ik ben heel benieuwd. Zelf nog nooit daar geweest, dus ben benieuwd of het bevalt (als we iets gaan plannen natuurlijk).

Lijstje vandaag:

S: sportschooltraining: rug, borst en HITT
L: havenmout-banaan pannenkoekjes met agavesiroop, passievrucht en zaden
T: smart protein drink. 2 Snack a jacks, spa smaakje
D: groene asperges met pesto, zalmfilet en rijst.
T: handje nibbits en cola light
  zondag 25 maart 2018 @ 16:43:47 #49
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178079097
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Dank voor het lezen!

Ja ik ben heel benieuwd. Zelf nog nooit daar geweest, dus ben benieuwd of het bevalt (als we iets gaan plannen natuurlijk).

Lijstje vandaag:

S: sportschooltraining: rug, borst en HITT
L: havenmout-banaan pannenkoekjes met agavesiroop, passievrucht en zaden
T: smart protein drink. 2 Snack a jacks, spa smaakje
D: groene asperges met pesto, zalmfilet en rijst.
T: handje nibbits en cola light
Waarom train jij eigenlijk de ene dag biceps en triceps en de andere dag borst en rug?
pi_178080476
Ohh ziet er heerlijk uit An! Net zo lekker als het eruit ziet?

Mijn doel gisteren helaas niet gehaald, wel -0.1 ten opzichte van vrijdag maar dus op 55.7 ipv 55.5 - jammer maar geen ramp.
Gisteren buiten de deur gegeten met dingen waar ik niet zo goed tegen kan (knoflook, veel kruiden, ui) en te weinig gedronken dus vandaag was de weegschaal al helemaal niet lief. Ik verwacht wel dat dat met dagje goed drinken wel redelijk snel weer "wegtrekt", dus volgende doel is 55.2 komende zaterdag.

Stats:
Huidig gewicht: 56.2
Toename sinds gisteren: 0.5
Kg te gaan tot volgende doel: 1.0
Dagen te gaan tot volgende doel: 6

Vandaag gezellig geluncht met vriendinnetje, maar gelukkig ook goed gesport ter compensatie. Al verwacht ik morgenochtend niet heel veel van de weegschaal ;) .

Lijst vandaag:
Eten:
O: half pistoletje met kaas
L: panini gerookte kip, mozzarella en zongedroogde tomaat, cola light, frozen yoghurt met chocoladesaus en oreo cookies, snickers en stroopwafel topping (kleine hoeveelheden)
D: pangasiusfilet met paprika uit de oven en beetje aardappel gratin met truffelsaus (gelukkig kan m'n vriend de rest van de bak leegeten haha)

Beweging:
-Sportwedstrijd (70min waarvan 55 a 60 min zelf gespeeld en nog 15min inlopen etc)
-30 min fietsen

Morgen ook fijne dag, ben tm woensdag vrij. Ga in de ochtend uurtje bodybalance doen en dan 's avonds uur bodyattack en daarna nog half uur core strength. Heb er zin in! Eten weet ik nog niet, vandaag even bedenken.
pi_178080870
quote:
5s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom train jij eigenlijk de ene dag biceps en triceps en de andere dag borst en rug?
Ik doe splittraining omdat ik bijna alle dagen ook yoga doe. Het hele lichaam trainen is dan veel te zwaar. 1 volle yogasessie bijvoorbeeld bevat ook al ongeveer 50 pushups. En ik heb Ehlers Danlos syndroom, dus overtraining ligt op de loer. Een voorbeeld van mijn week is dus:

Zondag:
Borst, rug, hitt

Maandag:
rust

Dinsdag:
Anderhalf uur yoga
Yogales geven

Woendag:
Yogales geven
Schouders, benen en buik

Donderdag:
Uur yoga of rust

Vrijdag:
Yogales geven
Biceps, triceps, hitt

Zaterdag:
Yogales geven
Anderhalf uur yoga

[ Bericht 1% gewijzigd door An24 op 25-03-2018 18:02:01 ]
pi_178081022
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohh ziet er heerlijk uit An! Net zo lekker als het eruit ziet?


Ik vind van wel :+
  zondag 25 maart 2018 @ 18:05:12 #53
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178081102
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:55 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik doe splittraining omdat ik bijna alle dagen ook yoga doe. Het hele lichaam trainen is dan veel te zwaar. 1 volle yogasessie bijvoorbeeld bevat ook al ongeveer 50 pushups. En ik heb Ehlers Danlos syndroom, dus overtraining ligt op de loer. Een voorbeeld van mijn week is dus:

Zondag:
Borst, rug, hitt

Maandag:
rust

Dinsdag:
Anderhalf uur yoga
Yogales geven

Woendag:
Yogales geven
Schouders, benen en buik

Donderdag:
Uur yoga

Vrijdag:
Yogales geven
Biceps, triceps, hitt

Zaterdag:
Yogales geven
Anderhalf uur yoga
Ik bedoel niet gelijk het hele lichaam, maar borst+triceps en rug + biceps is logisch in de zin dat ze soortgelijke functies vervullen. (duwen-> borst en triceps / trekken-> rug en biceps ). Tijdens je pushups gebruik je bijv. vooral je borst en triceps, niet je borst en rug of je triceps en biceps.

Of anders gezegd: kan best dat je borst/rug-routine minder resultaat oplevert omdat je de ondersteunende spiergroepen daarvoor al hebt getraind
pi_178081218
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik bedoel niet gelijk het hele lichaam, maar borst+triceps en rug + biceps is logisch in de zin dat ze soortgelijke functies vervullen. (duwen-> borst en triceps / trekken-> rug en biceps ). Tijdens je pushups gebruik je bijv. vooral je borst en triceps, niet je borst en rug of je triceps en biceps.

Of anders gezegd: kan best dat je borst/rug-routine minder resultaat oplevert omdat je de ondersteunende spiergroepen daarvoor al hebt getraind
Hmmmm zo nog niet bekeken.

Maar ik heb geen last van ‘minder resultaat’.

Kijk maar eens naar www.yoginian.com Daar kan je mijn bouw zien. Met mijn vorm van yoga train je ook alles in verhouding. Bovendien kan ik niet te veel pull doen omdat mijn ledematen/ gewrichten daarmee uit de kom trek. Dus een keer een pull dag en daarna een push dag werken niet voor mij. Dan kan kan ik op pull dag ledematen van de grond rapen :+ Daar krijg ik dus juist minder resultaat mee!
  zondag 25 maart 2018 @ 18:13:57 #55
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178081297
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Hmmmm zo nog niet bekeken.

Maar ik heb geen last van ‘minder resultaat’.

Kijk maar eens naar www.yoginian.com Daar kan je mijn bouw zien. Met mijn vorm van yoga train je ook alles in verhouding. Bovendien kan ik niet te veel pull doen omdat mijn ledematen/ gewrichten daarmee uit de kom trek. Dus een keer een pull dag en daarna een push dag werken niet voor mij. Dan kan kan ik op pull dag ledematen van de grond rapen :+ Daar krijg ik dus juist minder resultaat mee!
oh nee ik bedoel niet dat je dan alles voor niets staat te doen :P Het klinkt alleen minder efficiënt/effectief. En je ziet er idd fit uit ^O^
pi_178081422
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

oh nee ik bedoel niet dat je dan alles voor niets staat te doen :P Het klinkt alleen minder efficiënt/effectief. En je ziet er idd fit uit ^O^
Thanks!

Nou...ik ben ook altijd scherp op zulke reacties hoor. Heb jarenlang naar artsen, fysio’s, sportbegeleiding geluisterd en dan hoorde ik zulke dingen ook altijd. Met als gevolg: bijna in een rolstoel. Ik moest dus flink eigenwijs zijn en mijn eigen routine zoeken, zonder te veel naar anderen te luisteren. En dat weten ze in mijn huidige sportschool ook. Alleen als ik wat vraag krijg ik tips, omdat ze zien dat ik weet waar ik mee bezig ben. Kostte mij een jaar of 20 vogelen, maar dan heb je ook wat
  zondag 25 maart 2018 @ 18:19:32 #57
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178081434
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:18 schreef An24 het volgende:

[..]

Thanks!

Nou...ik ben ook altijd scherp op zulke teacties hoor. Heb jarenlang naar artsen, fysio’s, sportbegeleiding geluisterd en dan hoorde ik zulke dingen ook altijd. Met als gevolg: bijna in een rolstoel. Ik moest dus flink eigenwijs zijn en mijn eigen routine zoeken, zonder te veel naar anderen te luisteren. En dat weten ze in mijn huidige sporschool ook. Alleen als ik wat vraag krijg ik tips, omdat ze zien dat ik weet waar ik mee bezig ben. Kostte mij een jaar of 20 vogelen, maar dan heb je ook wat
Als het voor jou werkt, is het goed he
pi_178081927
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:19 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als het voor jou werkt, is het goed he
Zeker! Maar wel dank voor het checken ^O^
pi_178093966
Bodybalance ging niet door, te weinig aanmeldingen.. jammer.
Zo maar stuk fietsen dan.

Stats:
Huidig gewicht: 56.5
Toename sinds gisteren: 0.3
Kg te gaan tot volgende doel: 1.3
Dagen te gaan tot volgende doel: 5

Had eigenlijk niet verwacht nog meer aan te komen vanochtend. Vandaag lekker gezond eten en voldoende drinken en dan zie ik het morgenochtend wel, kan altijd nog m'n doel bijstellen.

Lijst vandaag:
O: clean protein bar
B: 7,2 km fietsen
L: sla, spinazie, kidneybonen, tonijn
B: wandelen
D: Zelfgemaakte wortelsoep, 1 bth met 2 zachtgekookte eitjes
S: 1 uur bodyattack, 30min core strength
T: smart protein shake

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 26-03-2018 13:09:39 ]
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 12:50:05 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178096408
Na de eerste rit van 2018 niet veel meer gedaan. Behalve in bad liggen en boodschappen doen dan toch.

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 15 minuten fietsen (boodschappen doen)

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Dubbele volkoren boterham jonge komijnekaas (L)
• Dubbele volkoren boterham pindakaas (L)
• Plak ontbijtkoek (L)
• 1 glas suikervrije limonade (D)
• Spruitjesstamppot met een gehaktbal en 3 el appelmoes (D)
• Dubbele volkoren boterham pindakaas (O)
• 2 plakken roggebrood met oude kaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 26 maart 2018: 89,3 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt en fietstocht).
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,5 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 54
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,6 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178117083
Stats:
Huidig gewicht: 55.9
Afname sinds gisteren: 0.6
Kg te gaan tot volgende doel: 0.7
Dagen te gaan tot volgende doel: 4

Bijna weer terug op gewicht van zaterdag, yey. Kijken of m'n doel toch haalbaar is, lijkt er zo iig al stuk meer op ;) .

Vandaag gezellig dagje bij m'n ouders, op zoek naar een tweedehands autootje. En vanavond oppassen, tweeling van net twee O+ ze zijn nog een uurtje wakker als ik er ben dus dat is wel gezellig!

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 27-03-2018 08:28:49 ]
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 09:58:44 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178118181
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 30 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• 1/2 bruin stokje carpacciosalade (L)
• Indonesische afhaalmaaltijd van witte rijst, zoetzure kip, tempeh pedis en Chinese kool (D)
• Dubbele volkoren boterham grillworst (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 27 maart 2018: 89,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt en fietstocht).
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,1 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,4 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 53
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,5 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:22:20 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_178118568
Dit wordt vandaag!

O: yoghurt met fruit
L: twee sneetjes speltbrood met kaas en muhammara
T: stukjes watermeloen
T: misschien nog een knackebrotje
D: salade van kikkererwten, wortel, dadels, feta, pistaches en nog wat spul
S: Zumba
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_178131876
Ik heb mijn mooie grote iPhone aan mijn liefste gegeven, want die mopperde zich een slag in de rondte over zijn androidding.
En nu heb ik zelf een oud ifoontje dat van mijn vader geweest is als mijn telefoon. Van tevoren heb ik geprobeerd te bedenken wat ik zou moeten veiligstellen ofzo. Ik kon eigenlijk niks bedenken. Voor de zekerheid de foto's gebackupt.

Ben ik natuurlijk de complete steppen-historie kwijt. Twee jaar en twintig dagen!
Oh, en nu heb ik dus ook geen stappenteller meer. Dat wordt afkicken. Als ik er niet aan kan wennen zal ik wel een nieuwe telefoon moeten kopen. Dan ben ik een slaaf van m'n elektronica geworden. Ik ga proberen dapper weerstand te bieden.
Twee jaar en 21 dagen geleden dacht ik nog dat ik uitstekend kon leven zonder smartfoon, maar dat denk ik al niet meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 27 maart 2018 @ 22:05:24 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_178134368
Oh dat is wel bummer, Sigme! Ik ben niet zo'n stappenbaas als jij, maar ik word toch altijd wel blij van de melding 'Stappendoel behaald!' :') :+ Is er anders geen appje die het op je nieuwe oude telefoon kan vervangen? Ik ben een behoorlijke iPhone-n00b dus ik heb geen idee wat die dingen kunnen :+

Oh en jongonsss deze salade! O+ Zo lekker! Had hem vandaag als pre-sport-maaltje en ik heb genoeg over voor lunch morgen :7 En ik hou normaliter niet eens zo van kikkererwten (behalve als ze zijn geëvolueerd naar hummus of falafel </Pokemon>).
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_178134956
Oh balen Sigme!

Goed bezig weer Vlinder

Je blijft ook goed op gewicht Ams!

Lekkere salade Maria, klinkt goed, die ga ik ook eens maken.

Ik had een ruk dag qua eten :')

L: kop curry soep een broodje met rosbief
T: mascarpone frambozen taart
T: bonbon & stukje pure chocolade met chili peper
D: boerenkoolstamppot met spekjes en runderworst

Was wel lekker allemaal :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178141020
Die salade klinkt idd lekker Maria!

Skoap, wel een lekker lijstje haha. Hopelijk heb je er in elk geval wel van genoten!

Mijn lijst gister was uiteindelijk:
O: clean protein bar cookie dough
L: sla, spinazie, kidneybonen, tonijn
D: bruin pistoletje, ene helft belegd met 2 zachtgekookte eitjes, andere helft met 100% pindakaas

Lijst voor vandaag:
O: clean protein bar
L: sla, spinazie, kidneybonen, tonijn
D: zelfgemaakte wortel-gembersoep, 1 bth met 2 zachtgekookte eitjes
S: half uur GRIT strength
T: smart protein shake

Stats:
Huidig gewicht: 55.4
Afname sinds gisteren: 0.5
Kg te gaan tot volgende doel: 0.2
Dagen te gaan tot volgende doel: 3

Nog maar 1.4 en dan ben ik er! *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door vlindertje89 op 28-03-2018 08:41:05 ]
pi_178144085
goooooo Vlinder *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 11:57:39 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178144926
Goed bezig vlinder!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:05:10 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178147432
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:42 schreef sigme het volgende:
Ik heb mijn mooie grote iPhone aan mijn liefste gegeven, want die mopperde zich een slag in de rondte over zijn androidding.
En nu heb ik zelf een oud ifoontje dat van mijn vader geweest is als mijn telefoon. Van tevoren heb ik geprobeerd te bedenken wat ik zou moeten veiligstellen ofzo. Ik kon eigenlijk niks bedenken. Voor de zekerheid de foto's gebackupt.

Ben ik natuurlijk de complete steppen-historie kwijt. Twee jaar en twintig dagen!
Oh, en nu heb ik dus ook geen stappenteller meer. Dat wordt afkicken. Als ik er niet aan kan wennen zal ik wel een nieuwe telefoon moeten kopen. Dan ben ik een slaaf van m'n elektronica geworden. Ik ga proberen dapper weerstand te bieden.
Twee jaar en 21 dagen geleden dacht ik nog dat ik uitstekend kon leven zonder smartfoon, maar dat denk ik al niet meer.
Ooit een fitbit overwogen? Dan hoef je ook niet steeds je telefoon bij je te hebben. Is iig een stuk goedkoper dan een nieuwe telefoon. ;)
***
pi_178150161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ooit een fitbit overwogen? Dan hoef je ook niet steeds je telefoon bij je te hebben. Is iig een stuk goedkoper dan een nieuwe telefoon. ;)
Omdat mijn liefste mijn telefoon - met ingebouwde stappenteller- nu heeft, heb ik van hem zijn fitbit gekregen. Ik zou er anders denk ik geen fitbit voor gekocht hebben, maar dan toch eerder een nieuwe foon. Wel duurder, maar een nieuwe foon biedt nog wel wat meer voordelen dan alleen een stappenteller - tenminste, ten opzichte van de oude iphone die ik dan nu heb.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 28 maart 2018 @ 17:29:30 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178152296
Is ook zeker zo. :Y
***
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:51:24 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178157191
Nog een lijstje tegoed:

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 40 minuten fietsen

Inname sinds voorgaande meting
• Water hele dag door
• Panini hete kip (L)
• Beker melk (L)
• 2 chocolade-eitjes (T)
• Banaan (D)
• Groenten en zoete aardappel friet uit de oven met een vegaschijf (D)
• Dubbele volkoren boterham grillworst (O)
• Croissant met frambozen-jam (O)
• Gekookt eitje (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 28 maart 2018: 89,8 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,0 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 52
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,1 kg

Vandaag een verjaardag gehad, dus morgen waarschijnlijk niet veel beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 29-03-2018 09:23:50 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178157647
Thanks voor de aanmoedigingen/complimenten! Ik heb het gevierd met twee broodjes Ben (bekende broodjeszaak in U.trecht) waarvan ik zó vol zat dat ik het avondeten maar heb laten zitten. Dus morgen zal de weegschaal wel weer de andere kant op gaan haha, maargoed. Goede dingen moet je vieren, of zo. Ik moet alleen nog even een manier van vieren vinden waar geen eten aan te pas komt :P

UIO, ik vind je lijst er ontzettend netjes uitzien voor als je een verjaardag hebt! Of moet die nog komen haha. Sowieso, het bij 2 chocolade eitjes houden, respect!
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:14:10 #75
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_178157770
Goed bezig Vlinder! Ik ken geen Broodje Ben, wel Broodje Mario :D Wat zit er op een Broodje Ben?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_178157942
Broodje Ben is een kraam bij de brug bij de hema, vlakbij de broodje Mario in de stad dus. Ze hebben niet zoals Mario één bekend broodje, maar stuk of 50 verschillende haha. Ze staan het meest bekend om hun broodje met carpaccio met truffel-mayonaise, maar hebben nog veel meer lekkers.

Ik had vandaag een half bruin stokbrood met gerookte kip, avocadomayonaise, zongedroogde tomaat en rucola en een half bruin stokbrood met parmaham en truffelboter. Het regende dus niet gaan halen, voor bestellen moet je minimaal bestelbedrag halen, dus twee halve stokbroden besteld, maar laten liggen is weer zonde want vers het lekkerst.. hence geen avondeten meer haha. Gewoon niet bestellen was wellicht de slimmere beslissing geweest :')

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 28-03-2018 21:26:22 ]
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 09:23:28 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178165448
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
UIO, ik vind je lijst er ontzettend netjes uitzien voor als je een verjaardag hebt! Of moet die nog komen haha. Sowieso, het bij 2 chocolade eitjes houden, respect!
De verjaardagviering begon gisteren bij het ontbijt met een frambozencroissantje. De rest kwam met de lunch. :P

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 15 minuten fietsen
• 20 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Toast met blauwe kaas, bacon, sla en patat met black garlic mayonaise (L)
• Aardbeien-milkshake (L)
• Flesje fanta (L)
• Stuk taart (T)
• Fruitsmoothie (T)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham oude kaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 29 maart 2018: 89,7 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,1 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,1 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 51
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,2 kg

Valt me dus 100% mee. Gewoon een kleine afname te zien ondanks alles. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178165898
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
Broodje Ma
mmm ja broodje Mario!! :9
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178165900
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Broodje Ben is een kraam bij de brug bij de hema, vlakbij de broodje Mario in de stad dus. Ze hebben niet zoals Mario één bekend broodje, maar stuk of 50 verschillende haha. Ze staan het meest bekend om hun broodje met carpaccio met truffel-mayonaise, maar hebben nog veel meer lekkers.

Ik had vandaag een half bruin stokbrood met gerookte kip, avocadomayonaise, zongedroogde tomaat en rucola en een half bruin stokbrood met parmaham en truffelboter. Het regende dus niet gaan halen, voor bestellen moet je minimaal bestelbedrag halen, dus twee halve stokbroden besteld, maar laten liggen is weer zonde want vers het lekkerst.. hence geen avondeten meer haha. Gewoon niet bestellen was wellicht de slimmere beslissing geweest :')
nom nom nom!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178166748
Ja, dat was inderdaad wel echt lekker :9

Wat netjes UIO, gewoon nog steeds een afname!

Ik had wel wat schade op de weegschaal, maar viel me wel mee:
Huidig gewicht: 55.8
Toename sinds gisteren: 0.4
Kg te gaan tot volgende doel: 0.6
Dagen te gaan tot volgende doel: 2

Vrijdag ga ik iemand helpen verhuizen dus dan in elk geval weer lekker veel bewegen en vandaag weer teamsport. Dus ik heb nog een beetje hoop op het halen van m'n doel.

Lijstje vandaag:
O: havermoutpap van 150ml lactosevrije melk, 15g havermout, 15g Quaker super grains, 30 gram diepvries bosbessen en klein beetje koekkruiden
L: spinazie, tonijn, kidneybonen
D: tomatensaus met 300g courgette, clean protein bar (eet op werk)
S: 75min teamsport training
T: smart protein shake
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 10:54:17 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178188890
Er was nog taart over.

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 40 minuten fietsen
• 20 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Ciabatta met Coppa di Parma, Parmezaanse kaas en rucola (L)
• Kop thee met een 1/2 zakje suiker (L)
• Stuk taart (T)
• Kip uit een papiertje, groenten en broccolirijst (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham oude kaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 30 maart 2018: 89,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,3 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 50
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,4 kg

Weer een kleine afname te zien met taart. Nieuw dieet gevonden. :D.

Vandaag toch maar een stuk fietsen op mijn racefiets. Van Utrecht CS langs de Vecht naar Amsterdam staat op het programma. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178201125
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Broodje Ben is een kraam bij de brug bij de hema, vlakbij de broodje Mario in de stad dus. Ze hebben niet zoals Mario één bekend broodje, maar stuk of 50 verschillende haha. Ze staan het meest bekend om hun broodje met carpaccio met truffel-mayonaise, maar hebben nog veel meer lekkers.

Ik had vandaag een half bruin stokbrood met gerookte kip, avocadomayonaise, zongedroogde tomaat en rucola en een half bruin stokbrood met parmaham en truffelboter. Het regende dus niet gaan halen, voor bestellen moet je minimaal bestelbedrag halen, dus twee halve stokbroden besteld, maar laten liggen is weer zonde want vers het lekkerst.. hence geen avondeten meer haha. Gewoon niet bestellen was wellicht de slimmere beslissing geweest :')
Je had me bij carpaccio met truffelmayo, verloor je bij avocado, parmaham trok me iets terug.
Geen fan van avocado :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Er was nog taart over.

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 40 minuten fietsen
• 20 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Ciabatta met Coppa di Parma, Parmezaanse kaas en rucola (L)
• Kop thee met een 1/2 zakje suiker (L)
• Stuk taart (T)
• Kip uit een papiertje, groenten en broccolirijst (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham oude kaas (O)
• Dubbele zonnepit desem boterham grillworst (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 30 maart 2018: 89,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,3 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 50
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,4 kg

Weer een kleine afname te zien met taart. Nieuw dieet gevonden. :D.

Vandaag toch maar een stuk fietsen op mijn racefiets. Van Utrecht CS langs de Vecht naar Amsterdam staat op het programma. :).
Da's toch snel ~50km!? Netjes!
Doe ik je niet na op een racefietszadel :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 08:37:15 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178208118
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 21:07 schreef V1z0R het volgende:
Da's toch snel ~50km!? Netjes!
Doe ik je niet na op een racefietszadel :@
Inclusief fietsen naar het station om de trein naar Utrecht te pakken kwam ik op 57 km. Mijn hoogste dagtotaal ooit op mijn racefiets is 117 km, dus er is nog ruimte voor meer. Van een racefietszadel merk je trouwens niks met een goede wielrenbroek.

Wil binnenkort weer een meerdaagse tocht maken zoals mijn eerdere 260 km langs de Franse en Belgische Maas: TRV / [Reisverslag] Fietsbites: Fietsen langs de Maas

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 31-03-2018 12:56:08 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 19:37:03 #84
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178218649
Lijstje van gisteren nog te doen.
Er was weer taart.

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 147 minuten fietsen op racefiets (57 km)
• 15 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Dubbele volkoren boterham met grillworst (L)
• Flink stuk taart (T)
• Fruitsmoothie (T)
• Indiase afhaalmaatijd kip tandori, groenten korma, aloo mutter, 1/2 naan en rijst (D)
• Glas mango lassi (D)
• Dubbele volkoren noten boterham oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham leverworst (O)
• Gekookt eitje (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 31 maart 2018: 89,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,3 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 49
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,4 kg

Vandaag derde verjaardag op rij, dus weer taart. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178230108
Je mag taart weigeren trouwens.
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Inclusief fietsen naar het station om de trein naar Utrecht te pakken kwam ik op 57 km. Mijn hoogste dagtotaal ooit op mijn racefiets is 117 km, dus er is nog ruimte voor meer. Van een racefietszadel merk je trouwens niks met een goede wielrenbroek.

Wil binnenkort weer een meerdaagse tocht maken zoals mijn eerdere 260 km langs de Franse en Belgische Maas: TRV / [Reisverslag] Fietsbites: Fietsen langs de Maas
Zadelpijn, zelfs met goede broek. :{
Ik ben goed voor als je zonder lift een wasmachine 4 verdiepingen hoog moet hebben.
Of 60kg kattengrid.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 08:48:31 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178250750
Gisteren te druk voor een update, dus even een korte met alleen de meetwaarden:

Nieuwe meetwaarden
• 01 april 2018: 89,7 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,1 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 48
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,2 kg

Straks maar even opnieuw meten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 2 april 2018 @ 10:51:23 #87
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178252183
En dan van gisteren en vanmorgen:

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 30 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Dubbele volkoren boterham met leverworst (L)
• Indiase afhaalmaatijd kip tandori, groenten korma, aloo mutter, 1/2 naan en rijst (D)
• Glas mango lassi (D)
• Dubbele volkoren boterham leverworst (O)
• 1 mok thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 02 april 2018: 89,6 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,1 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 5,2 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 47
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: -0,3 kg

Op naar de Paasbrunch.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 3 april 2018 @ 10:44:24 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178273488
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 10 minuten wandelen
• 30 minuten ravotten met de kids van mijn schoonzus

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• Paaslunch met soep, broodjes, paasbrood, eieren, slagroomsoezen en ijs (L)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (L)
• Dubbele volkoren noten boterham oude kaas (D)
• Banaan (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham leverworst (O)
• Dubbele volkoren noten boterham oude kaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 03 april 2018: 90,2 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,6 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 4,6 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 46
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: 0,3 kg

Schade van de Paasbrunch is beperkt. Of anders gezegd, ik had erger verwacht. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178274179
Ik ga aan het eind van de week wel weer eens op de weegschaal staan :+.
En m'n fitbit heeft ook nog een lege batterij, dus stappen zet ik ook niet. Bovendien meet het ding - als 'ie wel stroom heeft- geen beweging als ik fiets. Dus m'n cijfers worden opeens héél anders op kantoordagen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_178288886
Ja dat vond ik altijd zo stom met Fitbit... Als ik dan op de fiets naar kantoor ga (2x 15 min fietsen) heb ik veel minder stappen dan als ik met de bus ga. (Op zich is dat logisch) maar het lijkt dan alsof je die dag helemaal niet actief bent geweest, want je haalt je doel niet.

En daarom ben ik overgestapt naar misfit die met een punten systeem werkt. Dus voor hardlopen of fietsen krijg je meer punten dan voor gewoon wandelen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178290230
Maar luitjes...als je gaat fietsen zet je hem toch gewoon op fietsmodus? Die optie zit er gewoon in hoor. Dan telt hij geen stappen (wat logisch is, want je loopt niet :+ ) maar wel active minuten?

Ik ben nog steeds blij met fitbit. Zeker nu ik allemaal mooie horlogebandjes heb.

Was ff afwezig....vijf dagen met koorts in bed :(
pi_178295304
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:13 schreef An24 het volgende:
Maar luitjes...als je gaat fietsen zet je hem toch gewoon op fietsmodus? Die optie zit er gewoon in hoor.
Euh.. fitbit is best een groot merk hoor. Mijn fitbit is de jouwe niet ;)

Deze heeft geen toestanden.
En ook geen horlogebandjes >:O
quote:
Dan telt hij geen stappen (wat logisch is, want je loopt niet :+ ) maar wel active minuten?

Ik ben nog steeds blij met fitbit. Zeker nu ik allemaal mooie horlogebandjes heb.

Was ff afwezig....vijf dagen met koorts in bed :(
Vijf dagen ziek! Wow! Dat is heftig. Al wel weer wat bijgekomen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 11:03:29 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178297702
Als ik ga fietsen, zet ik strava aan op mijn mobiel en laat ik dat omzetten naar een relive-filmpje:

https://www.relive.cc/view/1479769842

Tot zover de techneut in mij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? woensdag 4 april 2018 @ 12:54:06 #94
70532 loveli
N
pi_178299759
Maar was je vanmorgen weer onder de 90...?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 april 2018 @ 12:56:19 #95
70532 loveli
N
pi_178299801
Low carb streak gebroken, ik heb de paashaas opgegeten. En toen meteen ook maar een wit broodje nutella.
crap in = crap out
pi_178301369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 12:56 schreef loveli het volgende:
Low carb streak gebroken, ik heb de paashaas opgegeten. En toen meteen ook maar een wit broodje nutella.
Wat leren we hiervan?
Volgend jaar een echte paashaas verschalken :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 15:08:28 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178302897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 12:54 schreef loveli het volgende:
Maar was je vanmorgen weer onder de 90...?
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 70 minuten fietsen

Inname sinds voorgaande meting
• Veel water de hele dag
• 1/2 stokje geroosterde kip met mosterd dille saus (L)
• Borrelhapjes en bittergarnituur (D)
• Glas orangina (D)
• Glas witte wijn (D)
• Dubbele zonnepit desem boterham smeerleverworst (O)
• Dubbele volkoren noten boterham oude kaas (O)
• 2 mokken thee met een 1/2 tl suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 04 april 2018: 89,9 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,3 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 4,9 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot primaire doel: 45
• Aantal kilo's nog te gaan tot primaire doel: 0,0 kg

*O* Weer op streefgewicht. *O*
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? woensdag 4 april 2018 @ 16:10:37 #98
70532 loveli
N
pi_178304120
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat leren we hiervan?
Volgend jaar een echte paashaas verschalken :D.
Beter ja. De kerstman (ook Lindt) heb ik wel kunnen weerstaan.
crap in = crap out
pi_178304518
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:13 schreef An24 het volgende:
Maar luitjes...als je gaat fietsen zet je hem toch gewoon op fietsmodus? Die optie zit er gewoon in hoor. Dan telt hij geen stappen (wat logisch is, want je loopt niet ) maar wel active minuten?
Jawel, maar als je mee doet met zo'n "wedstrijd" dan lijkt het alsof je helemaal niet actief bent... dat is dan wel wat jammer.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178304524
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat leren we hiervan?
Volgend jaar een echte paashaas verschalken :D.
:D :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')