DeeBee | maandag 19 maart 2018 @ 15:09 |
Bron: Parool | |
Iemand91 | maandag 19 maart 2018 @ 16:04 |
En zojuist heeft de Antonov An-225 Mriya voor het eerst in bijna 16 maanden weer gevlogen. Testvlucht boven Oekraïne: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82060#10c2ff96 Het toestel is nu ook uitgerust met een ADS-B transponder en is dus vanaf nu ook een stuk makkelijker te volgen. | |
derLudolf | maandag 19 maart 2018 @ 18:29 |
Waarom heeft het zolang stilgestaan? Geen klussen? Groot onderhoud? | |
Iemand91 | maandag 19 maart 2018 @ 19:01 |
| |
Piles | maandag 19 maart 2018 @ 21:06 |
Hopen dat die weer eens naar Nederland komt | |
X.lenting | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:54 |
Het schijnt dat KLM weer Fokker 100 gaat vliegen deze zomer (Bron: https://www.luchtvaartnie(...)ht-in-met-fokker-100) Wie had dat aan zien komen dan?? | |
Drekkoning | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:58 |
Het is een wetlease, dus de vliegtuigen vliegen met eigen (Roemeense) cockpit en cabine-crew, en hun eigen livery. Uiteraard wel met KLM vluchtnummer en op de routes van KLC. Maar nog steeds een leuk gegeven natuurlijk | |
X.lenting | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:00 |
Inderdaad, dat las ik ook Ik had gewoon niet verwacht dat er voor KLM (cityhopper) ooit weer Fokker 100 zouden vliegen | |
G-Pier | dinsdag 20 maart 2018 @ 18:28 |
Ik had eerder verwacht dat zij Cityjet zouden gaan optrommelen na vorig jaar. Maar Carpatair is ook een welkome. | |
Iemand91 | woensdag 21 maart 2018 @ 01:16 |
Deze dame komt morgen vandaag naar Schiphol. Verwachte aankomst is om 13:00 uur. Vertrekt zaterdagmiddag om 16:30 uur. Deer Jet komt hier (Google Maps) te staan. Komt aan vanuit Hong Kong (waar ze op dit moment staat) Deer Jet is een van de 9 VIP geconfigureerde 787's ter wereld, waar het grootste deel overigens niet van rondvliegt. Meesten staan opgeslagen of staan juist voor VIP cabin outfitting ergens stil; een proces dat overigens jaren in beslag kan nemen. | |
Fred | woensdag 21 maart 2018 @ 09:23 |
Handgemaakt op basis van trial and error? | |
Iemand91 | woensdag 21 maart 2018 @ 16:50 |
Dit is wat (een van) de bekendste outfitters erover verteld: https://www.lufthansa-technik.com/in-focus-vip-cabin | |
Iemand91 | donderdag 22 maart 2018 @ 23:11 |
Vanavond heeft er een historische vlucht plaats gevonden. Onderstaande vlucht was de eerste lijnvlucht in 70 jaar die toestemming had om door het luchtruim van Saoedi-Arabië te gaan op weg naar hun bestemming in Israël. Saoedi-Arabië erkent de staat Israël niet (net als meerdere landen in de regio) waardoor vluchten van en naar Israël niet door hun luchtruim mogen komen. Zo moet El Al flink omvliegen voor hun vlucht naar Mumbai. Tijdje geleden de de eerste vlucht van de GE9X, en de 777x begint ook steeds vastere vorm aan te nemen; in de vorm van de 777-9. Eerste vlucht staat gepland voor begin 2019. [ Bericht 15% gewijzigd door Iemand91 op 22-03-2018 23:20:19 ] | |
Peterselieman | donderdag 22 maart 2018 @ 23:27 |
Ik ben benieuwd naar de 251t-versie van de A330neo. Dat vliegtuig is tot nu toe niet een heel groot succes, maar met deze nieuwe versie zit je dicht tegen de A350 aan te schurken Laat aan de onderzijde wel een gat tussen de A320neo en de A330neo. Boeing wil er met de 797 in gaan duiken, mede omdat de 757 en 767 aan vervanging toe zijn en de 737 aan zijn absolute limiet zit. | |
Iemand91 | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:50 |
KLM's PH-BFV staat momenteel op de luchthaven van Houston, Texas. Om 16:35 uur lokale tijd vertrekt ze met paarden achterin terug naar Amsterdam waar ze morgenvroeg om 07:35 uur aankomst. Ze is de laatste KLM 747 die in Houston komt. Zaterdag vliegt er eenmaal een 777-200ER naar Houston, vanaf zondag wordt de vlucht uitgevoerd door de 787-9. Zolang KLM de 747 heeft, is Houston een bestemming ervoor geweest. Op 13 september 1971 vloog KLM voor het eerste met de 747-200 naar Houston, toen nog via Montreal. Dit was 7 maanden na de levering van hun allereerste 747-200; PH-BUA "Mississippi". Hiermee verliest Houston ook de laatste reguliere 747 passagiersvlucht. Alleen Lufthansa zet af en toe een incidentele sub 747 in tussen Frankfurt en Houston. De laatste foto is genomen in 2010 na de uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajokull waarna talloze vluchten werden geannulleerd. Naast de KLM 747 staat de PrivatAir 737 BBJ die toen nog voor KLM ook tussen Amsterdam en Houston vloog. | |
Iemand91 | vrijdag 23 maart 2018 @ 23:58 |
Deze dame is momenteel onderweg van Portland (foto hierboven, genomen op 22 maart) onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/P4BDL/10cefa17 Stond nog niet zo lang geleden er zo bij: Heeft zo een aantal jaar in Victorville gestaan en kwam woensdag binnen op Portland vanuit Victorville. Schijnt naar Somon Air te gaan. | |
derLudolf | zaterdag 24 maart 2018 @ 09:18 |
Wie neemt paardentransport over dan? KLM is daar nu een van de grotere spelers in toch? Kunnen die beesten mee in een 777 of A350 bijvoorbeeld? | |
Iemand91 | zaterdag 24 maart 2018 @ 11:36 |
Ze zouden eventueel mee kunnen in de 4 747 vrachttoestellen.Maar ja, die komen niet dagelijks op een flink aantal bestemmingen zoals met de 747-400M's het geval was. Ook belangrijk is dat die - nagenoeg - altijd non-stop vlogen; ook belangrijk voor paardenvervoer. KLM was inderdaad de grootste speler in het vervoer van paarden. Zij vervoerden de meeste paarden ter wereld; ruwweg de helft van alle paarden die met het vliegtuig vervoerd werden. Je ziet dus dat andere maatschappijen dit beginnen over te nemen. Als je daar combi-toestellen of full-freighters van maakt wel. Anders niet. Paarden kunnen niet mee onderin het toestel. Daarnaast willen eigenaars, flying horse grooms etc. ook tijdens de vlucht bij de paarden kunnen en dat is ook niet mogelijk als ze onderin (zouden) meegaan. | |
Iemand91 | zaterdag 24 maart 2018 @ 12:08 |
De eerste reguliere non-stop vlucht van Australië naar Europa is zojuist vertrokken: https://www.flightradar24.com/QFA9/10d05b84 Qantas' 787-9 VH-ZND is zojuist vertrokken vanuit Perth op weg naar London Heathrow. Ze kwam hier aan vanuit Melbourne. Vlucht QF9 was altijd een A380 van Melbourne naar Londen via Dubai. Nu is het een 787-9 van Melbourne naar Londen via Perth. De vlucht van Perth naar Londen heeft een block time van 17 uur en 20 minuten en een afstand van 14.500 kilometer. Het is hiermee nét niet de langste vlucht qua afstand, de Qatar vlucht van Aukland naar Doha is met 14.535 nét 35 kilometer langer. Officieel dan, want Air India 173 van Delhi naar San Francisco gaat regelmatig over de Grote Oceaan i.p.v. over de Noordpool en gaat hiermee ruim over de 15.000 kilometer terwijl de vluchtduur minder is dan de Auckland naar Doha vlucht. Puur vanwege de windstroming. Schijnbaar vertrekt ze met een Takeoff Weight van 251,6 ton en een verwacht brandstofverbruik van 92,2 ton. De maximum Takeoff Weight van de 787-9 is 254 ton en een brandstofcapaciteit van ruim 101 ton. De 787-9 wordt zondagmorgen om 05:10 uur op London Heathrow verwacht. [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 24-03-2018 15:49:50 ] | |
Peterselieman | zaterdag 24 maart 2018 @ 14:28 |
Willen ze direct vanaf Melbourne naar Londen vliegen dan zouden ze de A350-900ULR moeten bestellen. Zelfs met de nieuwe 777X lijk je dat nog niet te kunnen halen. | |
Iemand91 | zaterdag 24 maart 2018 @ 15:32 |
Project Sunrise voor Sydney - London en Sydney - New York is nog bezig. De A350-900ULR en 777-8X zijn de kandidaten, maar nog niets is besloten. Boeing heeft al aangegeven dat de -8X de vluchten kan maken, maar het wel afhankelijk is van hoeveel passagiers, cargo etc. Zelfde geldt ook voor de A350-900ULR. | |
inkjet | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:26 |
Ik zag vandaag nog EI-RJH met een KL vluchtnummer. Ze vliegen regelmatig op Dublin en Praag. | |
inkjet | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:31 |
Benieuwd hoeveel PAX er mee kunnen op zo'n vlucht. Zullen wel geen goedkope tickets zijn... | |
inkjet | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:33 |
De vlucht van zaterdag is geannuleerd. Misschien omdat er (te) veel kosten in onderhoud zijn? | |
Frozen-assassin | zondag 25 maart 2018 @ 00:10 |
is er iets wezenlijks veranderd waardoor dit wel kan? En wordt het regulier of was het incidenteel? | |
Maxco | zondag 25 maart 2018 @ 01:12 |
Rond de 1000EUR volgens google flights voor eco (rond de 750 met EK) | |
Iemand91 | zondag 25 maart 2018 @ 01:46 |
Qantas heeft slechts 236 stoelen in de 787-9, juist omdat deze bij hen dergelijke lange vluchten gaat uitvoeren. Vandaag vlogen er 216 mee naar Londen. Maar met sterke straalstromen (die immers west naar oost gaan) zouden er zeker stoelen geblokkeerd kunnen worden. En je kunt meerdere quotes in 1 post zetten hè. Er zijn wel meer toestellen die dergelijke vluchten kunnen uitvoeren (A340-500, 777-200LR) maar bij dergelijk lange vluchten loop je tegen beperkingen aan. Je moest passagiers achterlaten, kunt niet of nauwelijks cargo meenemen etc. Daarnaast moet je veel brandstof meenemen; dat resulteert er weer in dat je brandstof aan het verbranden bent om die brandstof te vervoeren. Door de crisis en stijgende brandstofprijzen zijn veel long heul vluchten stopgezet, waaronder de Singapore Airlines vluchten van Singapore naar New York en Los Angeles met de (all businessclass) A340-500. Met de crisis voorbij, lage brandstofprijzen en efficiëntere toestellen kunnen nu weer ultra longhaul vluchten worden gestart. De nieuwere toestellen (787-9, A350(-900ULR) en straks de 777-8x) zijn dermate efficiënt geworden dat ze deze lange vluchten kunnen uitvoeren. De CEO van Qantas heeft al aangegeven dat ze goedkoper twee 787-9's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380. Grappig detail over deze vluchten; de QF9 van Perth naar Londen vertrekt tegen 19:00 uur in Perth en komt rond 05:00 uur 's ochtends de volgende dag aan in Londen. Die vliegt dus gedurende de gehele vlucht in de nacht. Dus je hebt een nacht van zo'n 17 uur. Overigens vloog de eerste Boeing 747-400 voor Qantas (VH-OJA) op haar delivery flight non-stop van London Heathrow naar Sydney: geschiedenispost van 17 augusts 2014 Destijds een recordvlucht qua afstand. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2018 03:16:36 ] | |
inkjet | zondag 25 maart 2018 @ 18:04 |
In overig 747 nieuws: PH-BFI is naar het verre oosten onderweg voor heavy maintenance. PH-BFU is onderweg naar Chicago, waarmee aangetoond is dat het verhaal dat combi's de V.S. niet meer mogen aandoen niet klopt. De bekende KL661 naar Houston wordt dit zomerseizoen met de B787 gevlogen. Enkele bekenden van vorige zomer zijn gebleven: LAX, SFO, MEX, CUR, PBM. ICN is een combinatie van B722 en de twee 747-modellen. YYZ lijkt een combinatie van de twee 747 subtypen, B772 en B787 te worden. [ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 25-03-2018 18:59:38 (vaudjuh) ] | |
Iemand91 | zondag 25 maart 2018 @ 21:04 |
TV-tip voor vanavond: 21:30 - 23:00 uur op BBC1: RAF at 100 with Ewan and Colin McGregor
| |
Iemand91 | maandag 26 maart 2018 @ 01:09 |
Ontzettend mooi programma hierboven. Aanrader! Het zomerseizoen in de luchtvaart is begonnen, dus nieuwe schema's en maatschappijen. Vanavond komt de eerste; Air Mauritius vliegt vanaf vandaag tweemaal per week naar Amsterdam. Na 30 jaar komen ze dus terug op Schiphol; in de zomer van 1988 vlogen ze ook tijdelijk naar Nederland. Aankomst op Schiphol is elke om maandag en vrijdag om 18:55 uur. Vertrek terug naar Mauritius is om 21:40 uur. In juli en augustus komt de A340-300 ook op woensdag. Naast Surinam Airways wordt Air Mauritius dus de enige maatschappij die nog lijnvluchten met de Airbus A340 uitvoert naar Schiphol. | |
Karstman | maandag 26 maart 2018 @ 08:58 |
Heb alleen het laatste half uur gezien maar het was erg leuk inderdaad, ga de rest van de week nog even terugkijken. | |
Xtreem | maandag 26 maart 2018 @ 11:41 |
Hoe kan zo'n nieuwe kist daar al een jaar staan te verpieteren? Afbesteld vlak voor levering? | |
Xtreem | maandag 26 maart 2018 @ 11:42 |
Wat hij zegt... Is het over S-A naar Israel vliegen nu regulier? | |
Iemand91 | maandag 26 maart 2018 @ 12:08 |
Wat een VIP toestel voor PrivatAir maar deze wilde 'm niet meer. Gaat nu dus naar een andere maatschappij. Moet dus omgebouwd/omgespoten worden; zo zitten er ook alleen Business stoelen in. Voor de Air India vlucht wel; andere maatschappijen/routes (nog?) niet. | |
Iemand91 | maandag 26 maart 2018 @ 13:42 |
's Werelds eerste Boeing 787-10 is gisteren afgeleverd. 9V-SCC voor Singapore Airlines. Het is de eerste 787 voor de maatschappij die overigens al wel 787-8's en -9's opereert met hun low-cost dochterbedrijf Scoot. Singapore Airlines heeft een order van 49 787-10's. In totaal heeft Boeing 171 orders voor de grootse variant van de 787. KLM ontvangt nog 2 787-9's waarvan 1 rond komend weekend wordt afgeleverd, daarna volgen er nog 8 787-10's. De 787-10 wordt uitsluitend in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de middelste rompstuk te groot is om naar Everett vervoerd te worden. | |
flipsen | maandag 26 maart 2018 @ 13:46 |
Wat zijn dan nog de grote verschillen tussen een 777 en een 787-10 eigenlijk? In de 787-10 zullen intussen toch wel (bijna) net zoveel pax passen als in een 777? Daarop voortboordurend: er is vast wel ergens een lijstje te vinden met in een eenvoudig overzichtje de belangrijkste specs van de verschillende modellen van zowel Boeing als Airbus? Ja, google is my best friend, maar ik heb het druk hehe | |
Iemand91 | maandag 26 maart 2018 @ 14:10 |
Boeing ziet in de 787-10 de vervanger voor de 777-200(ER) en A330 en als concurrentie voor de Airbus A350-900 (op de wat kortere afstanden is de 787-10 efficiënter dan de A350-900) De Engelse Wikipedia is een aardig startpunt. | |
inkjet | maandag 26 maart 2018 @ 21:26 |
Wel bijna hetzelfde aantal als in een B777-200. Maar dan met een flink lager verbruik. Je kunt de -10 zien als een 787-9 met een langere romp, waardoor hij ongeveer 40 personen meer kan vervoeren. Aangezien het toestel op de langere romp na vrijwel hetzelfde is (verschil zit hem in versterking in de vleugel en voorzieningen voor meer passagiers) moet er iets wijken en dat is in dit geval het bereik. De 40 personen en het extra gewicht zorgen ervoor dat er minder brandstof mee kan, terwijl het verbruik iets hoger ligt. Als je een route hebt die nog binnen het bereik valt, zijn de kosten per passagier lager dan bij een 787-9, waardoor de marge voor de airline beter is. Overigens is het bereik nog altijd groot genoeg om voor bijvoorbeeld KLM het grootste deel van de routes aan te kunnen. Zoals iemand al schrijft is de A350-900 vergelijkbaar qua aantal passagiers maar het toestel kan wel verder vliegen en meer lading meenemen. Daarvoor is het dan wel zwaarder en duurder. Voor een retourtje JFK kun je beter een 787-10 nemen maar voor Buenos Aires of Lima beter een A350. Als je minder passagiers wilt vervoeren naar Buenos Aires kun je weer beter een 787-9 nemen. [ Bericht 3% gewijzigd door inkjet op 26-03-2018 21:32:19 (Extra regel.) ] | |
Iemand91 | maandag 26 maart 2018 @ 21:29 |
Toch wel: CHINA SOUTHERN PER 10 JULI MET A380 VANAF SCHIPHOL
| |
derLudolf | maandag 26 maart 2018 @ 21:30 |
Eerst zien, dan geloven | |
Sunri5e | dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02 |
Zijn er al Nederlandse touroperators die pakketreizen aanbieden met deze directe vlucht vanaf Schiphol met Air Mauritius? | |
Iemand91 | dinsdag 27 maart 2018 @ 11:49 |
In ieder geval TUI. | |
Sunri5e | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:06 |
Mensen hier ervaring met Kenya Airways? | |
Iemand91 | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:49 |
Hmm, de A340 is geen goed PR-materiaal blijkbaar | |
derLudolf | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:51 |
Zit ook liever in die rechter dan in een A340 | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:52 |
De A350 volgt later dit jaar toch nog? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 28 maart 2018 @ 10:04 |
Lijkt me redelijk evident. | |
Adrie072 | woensdag 28 maart 2018 @ 13:54 |
A Germania Boeing 737-700 (D-ABLB) was involved in a ground collision accident with an El Al Boeing 767-300ER (4X-EAK) at Tel Aviv-Ben Gurion International Airport, Israel. Germania flight ST4915 was being pushed back from the gate when the tail fin impacted the right hand horizontal stabilizer of El Al flight LY385. Both flights were cancelled. https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180328-0 | |
Fred | woensdag 28 maart 2018 @ 19:58 |
Ze hebben 6 A340's, die vervangen worden door: in 2019 2 A330Neo's en 2 A350's in 2023 nog eens 2 A350's | |
Karstman | donderdag 29 maart 2018 @ 09:02 |
Nope dat gaat nog wel even duren: https://www.luchtvaartnie(...)t-a350-naar-schiphol | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 29 maart 2018 @ 12:02 |
Toch best groot, zo'n 767. Hoe kun je die nou over het hoofd zien? | |
Iemand91 | donderdag 29 maart 2018 @ 13:38 |
Air Belgium maakt vandaag haar eerste vlucht...voor Surinam Airways. Hun eerste A340-300 (OO-ABA) staat in Brussel en staat op het punt te vertrekken naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/ABB3004/10ddec95 Hierna zal het vanmiddag om 15:15 uur PY993 naar Paramaribo uitvoeren. De PZ-TCR van Surinam Airways staat sinds afgelopen maandag ook in Brussel, vermoedelijk voor onderhoud. (OO-ABA en OO-ABB in Brussel) | |
Iemand91 | vrijdag 30 maart 2018 @ 00:55 |
De een-na-laatste 787-9 voor KLM is momenteel onderweg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/10df6362 Verwachte aankomst is om 08:40 uur. (Foto van een testvlucht) | |
Iemand91 | zaterdag 31 maart 2018 @ 01:02 |
AIRBUS: ELF UUR IN DE LUCHT MET A321LR
| |
Xtreem | zaterdag 31 maart 2018 @ 07:23 |
11uur in een narrowbody.... pfff Zelfs op binnenlandse vluchtjes van 1-3 uur vermijd ik de narrowbodies nog | |
inkjet | zaterdag 31 maart 2018 @ 08:49 |
Tja als veel mensen tickets kopen op basis van prijs dan zorgen maatschappijen voor goedkope tickets en dan betekent van alles voor het comfort aan boord. Maar goed, voorlopig kun je kiezen. 600 Euro naar New York in een 787 of 450 in een A321/737Max? | |
DeeBee | zaterdag 31 maart 2018 @ 09:10 |
Het opent natuurlijk vooral veel P2P opties en directe vluchten hebben toch vaak de voorkeur tov een overstap, interessante ontwikkeling. De A321neo is wel een monster (in al z'n uitvoeringen), bijna de pax aantallen van een 787-8 en ook indrukwekkende range. | |
Peterselieman | zaterdag 31 maart 2018 @ 11:08 |
Zeker interessant nu de 757 en 767 ook zo langzamerhand aan vervanging toe zijn. | |
Sunri5e | zaterdag 31 maart 2018 @ 11:36 |
Waarom eigenlijk? Zo erg is het toch niet? | |
Xtreem | zaterdag 31 maart 2018 @ 15:50 |
Wide body voelt ruimer, minder opgesloten, vaak net een paar cm meer beenruimte en minder last van turbulentie (vluchten hier zijn vaak noord-zuid, met redelijk wat turbulentie). Oh, en meer emergency row seats | |
Iemand91 | zondag 1 april 2018 @ 01:17 |
De eerste Delta Airlines Airbus A350 vlucht naar Amsterdam is onderweg: https://www.flightradar24.com/DAL132/10e49ddb De A350 voert een van de 4 dagelijkse vluchten van/naar Detroit uit; DL132 vanuit Detroit, geplande aankomst om 05:55 uur. DL133 gaat om 09:20 uur weer terug. Amsterdam is de eerste niet-Aziatische bestemming van de Delta A350 en heeft sinds de levering van de eerste in juli 2017 8 A350's in de vloot. Vertrek in Detroit, zaterdagmiddag: | |
Iemand91 | zondag 1 april 2018 @ 21:14 |
Staart voor de eerste ANA A380: Tail Fin msn262 30/3/2018 by A380_TLS_A350, on Flickr Enne:
| |
flipsen | zondag 1 april 2018 @ 21:31 |
Wat zijn ze toch creatief zo aan het begin van deze maand... Zo las ik op Facebook ook al dat Tipica Reizen vanwege goede banden met koningin Maxima vanaf vandaag de titel Koninklijk mag voeren | |
inkjet | dinsdag 3 april 2018 @ 20:30 |
Leuk voor de liefhebber: Webcam op Lanzarote airport. In Youtube gemakkelijk te vinden. | |
Fred | woensdag 4 april 2018 @ 11:52 |
Meer beenruimte in widebody? Dat ligt er maar net aan met welke airline in welke klasse je vliegt. Bij TUI zit je in economy net zo opgepropt in een 737 als in een 787. Ook bij KLM zit een 777 nou niet bepaald ruim. Niet dat ik niet liever in een widebody zit, maar ze voelen niet per se ruimer. Ondanks dat verwacht ik dat ik de kans groter wordt om op vakantievluchten op grotere afstanden dit soort toestellen tegen te komen. Nieuwe routes die nu te ver zijn voor een narrowbody worden veel makkelijker opgezet: het enige wat je vooraf op hoeft te sturen is een flightcrew. Geen gedoe met containers en bijbehorende voertuigen. [ Bericht 9% gewijzigd door Fred op 04-04-2018 12:02:42 ] | |
Sunri5e | woensdag 4 april 2018 @ 12:45 |
Leuk! Ken je er nog meer? | |
inkjet | woensdag 4 april 2018 @ 21:35 |
Als je deze bekijkt biedt Youtube je vanzelf een paar andere aan. Die van Atcbox op Schiphol ook. | |
Iemand91 | donderdag 5 april 2018 @ 14:37 |
Levering staat voor ergens halverwege 2018 met het oorspronkelijk Singapore Airlines interieur. | |
derLudolf | donderdag 5 april 2018 @ 20:46 |
Zoals verwacht.... | |
Iemand91 | vrijdag 6 april 2018 @ 23:05 |
Niet geheel. De nieuwe Beluga XL heeft een stel motoren gekregen: (tweemaal Rolls-Royce Trent 700) | |
Fer | maandag 9 april 2018 @ 17:49 |
Hallo, Ik was zondag hier, wel op de weg, maar je kan dus nog een stuk het gras op lopen tot de sloot. Dan kun je zit je zowat met je neus op de Zwanenburgbaan. Is dit wel toegestaan, het is best dichtbij, maar zag nergens bordjes die het verbieden. Geplaatste speld vlak bij Badhoevedorp https://goo.gl/maps/NBRSsxyfLKn | |
Iemand91 | maandag 9 april 2018 @ 21:19 |
Iemand non-stop van London naar Perth vliegen, maar niet je huis uit hoeven? Hier; volledige vlucht op Youtube; upload van ruim 17 uur.
Of deze:
| |
inkjet | maandag 9 april 2018 @ 22:17 |
Nee joh de APU moest uit en dan wordt het best warm. | |
Sunri5e | dinsdag 10 april 2018 @ 10:14 |
"Er ontstonden zorgen in de Tweede Kamer dat Qatar Airways hierdoor de vrijheid zou krijgen om een lijndienst Schiphol - Willemstad op te starten". Huh? WTF? Zorgen? | |
Fred | dinsdag 10 april 2018 @ 10:41 |
Je verwacht toch niet dat 2e kamerleden verstand hebben van Open Skies verdragen? Die horen alleen maar Curaçao, Qatar en rechtstreekse vluchten. En dan is het paniek. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 10 april 2018 @ 10:50 |
Overal marktwerking. Behalve hier. | |
DeeBee | dinsdag 10 april 2018 @ 10:58 |
En maar janken over oneerlijke concurrentie van de ME3... Overigens totaal geen plannen hiervoor vanuit QR. | |
Drekkoning | dinsdag 10 april 2018 @ 11:13 |
Hoe is dit nou weer oneerlijke concurrentie? KLM kan toch ook geen lijndiensten beginnen vanuit Doha? (behalve natuurlijk naar hun base in Amsterdam, maar Qatar mag ook gewoon van en naar Doha vliegen in Amsterdam) | |
Frozen-assassin | dinsdag 10 april 2018 @ 11:25 |
Moet KLM toch niet kijken of ze onafhankelijk van AirFrance verder kunnen? De Fransozen staken veel te vaak en hebben ook nog eens riante arbeidsvoorwaarden | |
Sunri5e | dinsdag 10 april 2018 @ 11:33 |
Gaat nooit meer lukken. | |
DeeBee | dinsdag 10 april 2018 @ 12:45 |
Tuurlijk mag dat wel, als ze maar de goede verdragen afsluiten met Qatar (precies als nu in Nederland). En gezien alle ME3 fan zijn van de Open Skies en freedom rechten dan laten ze dat ook wel toe in hun thuis markt... Het probleem met al die afspraken is dat ze in 99% van de gevallen reciprocal zijn: Qatar gaat niet zeggen KL krijgt die rechten om Doha - Colombo te vliegen als QR niet AMS-IAD mag vliegen ofzo... De Nederlandse markt zit ondertussen met een duopolie ri. Antillen bijv., maar dat soort protectionisme kraait geen haan naar. Lekker geen marktwerking voor de Nederlanders... | |
Drekkoning | dinsdag 10 april 2018 @ 13:16 |
Precies. Wij mogen het daar niet en zij hier niet. Niks oneerlijks aan. | |
flipsen | dinsdag 10 april 2018 @ 13:52 |
Als je een retourtje Buenos Aires - Santiago de Chile wil boeken, kan dat gewoon met KLM | |
Drekkoning | dinsdag 10 april 2018 @ 14:19 |
Het ging hier om Qatar toch... | |
flipsen | dinsdag 10 april 2018 @ 15:12 |
Oh, ik dacht dat het om het principe ging | |
Drekkoning | dinsdag 10 april 2018 @ 15:27 |
Ah ja op die manier achja, zo zal Qatar ook vast wel rechten op andere veldjes hebben. | |
Iemand91 | dinsdag 10 april 2018 @ 21:58 |
De eerste Airbus A350-900ULR. Zullen later worden gebruikt voor de langste non-stop vluchten ter wereld van Singapore naar New York en Los Angeles. Valt verder niet veel aan te zien overigens...op de nieuwe sharklets na. | |
OEM | dinsdag 10 april 2018 @ 22:27 |
Waarschijnlijk valt dit onder artikel 460 Sr:
| |
Fred | dinsdag 10 april 2018 @ 23:16 |
Zou je eigenlijk met een roeibootje mogen varen in die sloot om Schiphol? | |
OEM | dinsdag 10 april 2018 @ 23:49 |
Enigszins levensmoe moet je dan wel zijn. Die sloten zitten vol met gif. | |
The_stranger | woensdag 11 april 2018 @ 13:03 |
De vraag is wel of je dan met KLM vliegt. Op heel veel stukken, waarbij het vliegtuig van KLM van A via B naar C vliegt, hebben ze echt geen rechten om passagiers puur van B naar C te vervoeren. Bijvoorbeeld op de Antillen, 95% van Afrika en waarschijnlijk 95% van de overige routes. | |
flipsen | woensdag 11 april 2018 @ 16:19 |
In dit geval vlieg je gewoon met KLM en je kan gewoon tickets kopen | |
inkjet | woensdag 11 april 2018 @ 16:22 |
Airbus 350-900 ULR Vliegende brandstoftank | |
Iemand91 | donderdag 12 april 2018 @ 20:15 |
IAG richt pijlen op NorwegianStatement van IAG: En statement van Norwegian:
| |
inkjet | vrijdag 13 april 2018 @ 09:22 |
Misschien moet Skyteam toch maar eens met Easyjet rond de tafel... eten of gegeten worden lijkt het. | |
inkjet | vrijdag 13 april 2018 @ 15:50 |
KLM heeft vier 737's besteld. Ze worden volgend jaar maart en april geleverd. | |
Koen66 | vrijdag 13 april 2018 @ 15:52 |
ouderwetse of MAX? | |
Hojdhopper | vrijdag 13 april 2018 @ 15:54 |
Skyteam of AF-KLM? Interessant ook: https://www.businesstrave(...)bines-in-vrachtruim/
| |
DeeBee | vrijdag 13 april 2018 @ 16:23 |
IAG en Norwegian zou wel een gigantisch sterk blok opleveren ri. Amerika ook. QR als grootaandeelhouder erbij om Azie verder te veroveren. | |
inkjet | vrijdag 13 april 2018 @ 16:29 |
NG's. Kortom dezelfde waarvan Transavia er van de week nog een kreeg opgeleverd. Misschien gerelateerd: de KL1705 naar Madrid is op 12 van de laatste 13 dagen uitgevoerd door PH-HZX van Transavia. Hoewel dat ook met de beschikbare vliegers te maken kan hebben. [ Bericht 16% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 17:43:26 ] | |
Koen66 | vrijdag 13 april 2018 @ 23:35 |
ben het ff kwijt, maar KLM en Transavia hebben toch uberhaupt nog geen MAX besteld? | |
Iemand91 | vrijdag 13 april 2018 @ 23:52 |
Eind dit jaar wil AF/KLM een besluit maken over opvolging van hun Europese vloot. Kunnen 737 MAX, A320neo worden maar ze willen ook bij Embraer en Bombardier aankloppen. (HOP!) | |
Koen66 | zaterdag 14 april 2018 @ 00:01 |
Ben benieuwd, of AF nu wel uniformiteit doorduwt, of dat ze de voorliefde van KLM voor Boeing blijven accepteren. zou mij toch wel verbazen als KL opeens Airbus voor de grotere Europese toestellen gaat kiezen. Embraer/Bombardier zijn hooguit in de markt voor vervanger 737-700 en Airbus A318/319 formaat, groter hebben ze (nog) niet | |
inkjet | zaterdag 14 april 2018 @ 09:44 |
De 737-700's van KLM zijn niet echt aan vervanging toe, meest uit 2010-11. Er is behoorlijk geinvesteerd in 737-vliegers, dat bouw je niet zomaar even om. Het is een afweging of je voor een deel van de vluchten A321's gebruikt in plaats van 737-10's. Is het verschil in performance groot genoeg om van de standaard af te wijken? Misschien moet Transavia France wel naar Airbus trouwens. Misschien kun je de laatste order wel mede in het licht van deze deal zien. De 737 NG's voor HV en KL zullen niet echt duur zijn met de keuze voor Neo/Max in het vooruitzicht. [ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 10:18:58 (Extra) ] | |
inkjet | zaterdag 14 april 2018 @ 12:37 |
Bijna inderdaad, de E195-E2 kan 146 passagiers vervoeren, maar wel met 28 inch seat pitch. Alternatief is bijvoorbeeld 132 met 30 inch, maar als je vijf of zes rijen met 33 inch pith wilt kom rond de 128 uit. KLM heeft er 132 in de 737-700 met vijf rijen van 35 inch pitch. Zou de 195-E2 Moskou en Kiev halen? [ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 14-04-2018 12:54:39 (Foutje) ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 14 april 2018 @ 18:41 |
Het is kostentechnisch slimmer om niet een volledige Airbusvloot te nemen. Geeft KLM/AF een betere onderhandelingspositie. | |
Hojdhopper | maandag 16 april 2018 @ 09:21 |
En je bespaart op onderhoud en onderhoudscontracten lijkt me. | |
Peterselieman | maandag 16 april 2018 @ 09:36 |
AF/KLM doen veel onderhoud in eigen huis, ook plegen ze veel motorenonderhoud voor andere maatschappijen. Hiermee hengelen ze veel geld binnen. Waar het bedrijf nog een wereld te winnen heeft is de efficiëntie bij Air France. Laat dat door de France cultuur nu net het lastigste voor elkaar te boksen zijn. | |
OEM | maandag 16 april 2018 @ 23:24 |
Morgen weer staken | |
Carlos93 | maandag 16 april 2018 @ 23:48 |
Fransozen en staken. Ik haat Fransozen. Laat die luie honden eens werken voor hun geld. Hebben nog geen dag van hun leven echt hard gewerkt. | |
Iemand91 | dinsdag 17 april 2018 @ 19:44 |
Southwest #WN1380 suffered serious uncontained engine failure mid-air
| |
flipsen | dinsdag 17 april 2018 @ 20:24 |
Note to self: niet meer een plek bij het raam recht naast de motoren kiezen | |
Asschen_sukar | dinsdag 17 april 2018 @ 20:26 |
Dat is geen lullige klap geweest | |
flipsen | dinsdag 17 april 2018 @ 23:11 |
Vrouw blijkt tijdens de vlucht half uit het gesprongen raam gezorgen te zijn, inmiddels is bekend dat ze is overleden lees ik op de frontpage. | |
Pino112 | woensdag 18 april 2018 @ 07:00 |
Hier wat close up foto's
| |
DaMook | woensdag 18 april 2018 @ 09:07 |
Ik vraag me af of ze dr gordel om had (doet niets af aan de ernst, maar gewoon interesse of dat eventueel een andere uitkomst had gegeven). Ik vind een gordel in een vliegtuig over het algemeen echt onzin, want als die neerstort ga ik er toch vanuit dat ik het niet overleef, maaaar toch heb ik hem altijd de hele vlucht om (geen last van). Dat blijf ik maar gewoon doen . Ik boek ook altijd een stoel bij het raam (meestal 23a, stukje achter de vleugel). Er ontbreekt iig 1 rotorblad (of hoe het ook heet), ter hoogte van zijn onderarm. | |
Drekkoning | woensdag 18 april 2018 @ 10:15 |
Gordel is ook niet zozeer voor neerstorten, maar meer voor (onverwachte) turbulentie of een ongeluk bij de landing of start (gear collapse, naast de baan raken, etc) | |
Drekkoning | woensdag 18 april 2018 @ 10:23 |
En naast dat het dragen van een riem ook zonder dat de bordjes branden erg slim is, kan het ook geen kwaad om een beetje op te letten tijdens de safetydemo | |
Iemand91 | woensdag 18 april 2018 @ 11:45 |
Kapotte raam bevind zich verder naar achteren: | |
flipsen | woensdag 18 april 2018 @ 12:15 |
Kut | |
flipsen | woensdag 18 april 2018 @ 12:17 |
Wtf? "Place the mask over your nose and mouth and breathe normally"... Dat zinnetje zit er toch aardig ingeramd, al let ik tegenwoordig echt niet meer op moet ik eerlijk bekennen. | |
Drekkoning | woensdag 18 april 2018 @ 12:46 |
Schijnt vaker te gebeuren. Paniek en stress doet toch rare dingen met een mens blijkbaar | |
Pino112 | woensdag 18 april 2018 @ 21:02 |
ATC-verkeer van het 'event' | |
DaMook | donderdag 19 april 2018 @ 08:51 |
En vooral muziek blijven luisteren ook . Dat is dus ongeveer waar ik altijd mijn stoel boek volgens mij . | |
Iemand91 | donderdag 19 april 2018 @ 22:52 |
Na de Southwest op dinsdag, nu Delta op woensdag. Een A330-300 op Atlanta dat op het punt stond te vertrekken naar London Heathrow. En - hoewel logisch - toch raar gezicht; een 787 die gesloopt wordt. De 5e gebouwde 787 en was een testbed. | |
inkjet | zondag 22 april 2018 @ 16:09 |
Ach, als je daar rustig van blijft is het prima. Wel opvallend die maskers, nose and mouth is toch duidelijk. Misschien een taalprobleem? | |
RipCity | zondag 22 april 2018 @ 19:08 |
Zag vandaag een Douglas DC-3C-S1C3G op 900ft overvliegen. Dacht even dat de oorlog begonnen was leuk geluid maken die. Iedereen kijkt meteen omhoog. Wie/wat voor vluchten voeren die uit en voor wie? Gewoon rondvluchten ofzo? Was ergens in Sassenheim volgens mij. (PH-PBA). | |
OEM | zondag 22 april 2018 @ 19:31 |
https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een-vlucht/plan-en-boek/ | |
RipCity | zondag 22 april 2018 @ 20:15 |
Oh dat is het! Dankje!! | |
75020 | zondag 22 april 2018 @ 22:43 |
Ik heb in de jaren '90 meerdere keren met de PH-DDA mee mogen vliegen. De eerste keer was zelfs mijn luchtdoop, geweldige ervaring vond ik het. Mijn laatste vlucht met de PH-DDA was een paar weken voor het crashte. Ben al flink wat jaartjes niet meer bij de DDA geweest bedenk ik me zo. | |
Iemand91 | maandag 23 april 2018 @ 12:12 |
Deze Antonov staat momenteel op Schiphol. Vertrekt rond half 5 vanmiddag. RA-82044_22042018 by Wesley Herrebrugh, on Flickr En deze dame komt vanavond rond 19:00 uur vanuit Hannover, met aan boord de Mexicaanse president Enrique Peña Nieto die een officieel bezoek aan Nederland brengt: https://www.koninklijkhui(...)gst-president-mexico (hieronder gisteren in Hannover) Boeing B787-8 XC-MEX - HAJ - 22.04.2018 by Matthias Schichta, on Flickr Niet de eerste keer dat deze 787 hier komt, op vrijdag 5 november 2010 kwam het 's avonds aan op Schiphol (vanuit Parijs) en vertrok het de zaterdagmiddag erna. Dit was de eerste keer dat de 787 op Schiphol kwam; een kleine 3 maanden na het allereerste bezoek van een A380 in juli 2010. | |
Iemand91 | maandag 23 april 2018 @ 14:02 |
De Airbus A350-900URL maakt momenteel haar allereerste vlucht: https://www.flightradar24.com/AIB01NY/1122836f Singapore Airlines Airbus A350-941 ULR cn 216 F-WZNY // 9V-SGE by Clément Alloing, on Flickr [ Bericht 38% gewijzigd door Iemand91 op 23-04-2018 21:25:01 ] | |
derLudolf | maandag 23 april 2018 @ 20:36 |
Foto is verwijderd. | |
inkjet | woensdag 25 april 2018 @ 21:09 |
Vandaag is YR-FKA, een Fokker 100 van Carpatair, aangekomen op Schiphol als KL9965. Het plan is om vanaf morgen voor KLM vluchten uit te voeren, naar het schijnt om te beginnen met de KL1777 naar Hamburg. | |
Iemand91 | donderdag 26 april 2018 @ 00:50 |
Het nieuwe regeringstoestel is in Nederland. Vanmorgen is de Boeing 737-700BBJ vanuit Georgetown in Woensdrecht geland: Gaat schijnbaar morgen door naar Ostrava in Tsjechië voor de paintjob. Komt daarna terug naar Woensdrecht voor het interieur en zou ergens volgend jaar geleverd moeten worden. En de 3 A380's van All Nippon Airways krijgen allemaal een bijzondere livery. Van de eerste was al bekend dat deze de de blauwe schildpad livery zou krijgen, deze krijgt de naam 'Lani" (vertaald: lucht). Daarnaast komt er en groene ("Kai" = oceaan) en oranje ("Ka La" = zonsondergang): En ze hebben ook het interieur bekend gemaakt: https://www.ana.co.jp/group/en/pr/201804/20180425-2.html [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 26-04-2018 00:57:14 ] | |
Hojdhopper | donderdag 26 april 2018 @ 11:25 |
Wel leuk dat er eens wat anders gedaan wordt, maar man wat lelijk. En uit het artikel: Serieus? Heb nog nooit een familie gezien in business... | |
Fred | donderdag 26 april 2018 @ 20:58 |
Ik vandaag nog bij Edelweiss en als ik het me goed herinner laatst ook bij Aeromexico. | |
inkjet | donderdag 26 april 2018 @ 22:14 |
Ik ook wel eens, misschien diplomaten die eens per zoveel tijd naar huis mogen met het gezin? | |
Iemand91 | donderdag 26 april 2018 @ 22:55 |
Bijzonder toestel staat momenteel op Schiphol: Zeldzaam bezoek van een Russische Tupolev 154 op Schiphol
180426 RA-85042 T154 CHD (223rd Flight Unit) by mzunguwamap, on Flickr En iemand nog wat Swiss of KLM historie kopen? https://aels.nl/news/first-alternative-re-use-sale De lijst: https://aels.nl/sites/ael(...)g_tot_5_mei_2018.pdf | |
flipsen | donderdag 26 april 2018 @ 23:10 |
Leuk voor mijn kantoor Damn, tis me net even te duur, maar die motorinlet van een A340 maakt wel een geweldig bureau voor in mijn kantoor Samen met twee stoelen van de B747 van KL een mooie combi [ Bericht 61% gewijzigd door flipsen op 26-04-2018 23:22:11 ] | |
Hojdhopper | vrijdag 27 april 2018 @ 10:17 |
Hahaha, wtf.. Bij de Fokker cockpit:
| |
Adrie072 | vrijdag 27 april 2018 @ 15:37 |
Oudje? Achtergrond? | |
Fred | zaterdag 28 april 2018 @ 17:58 |
Je kon er natuurlijk op wachten: 'Bombardier Cseries gaat Airbus A200 heten' | |
Iemand91 | zaterdag 28 april 2018 @ 22:31 |
En dat was het voor de 5e gebouwde 787... En dit is toch ietwat opvallend; voormalig Martinair vrachttoestel PH-MPQ is verkocht. Dit voormalig Singapore Airlines 747-400 passagierstoestel begon in 2007 voor Martinair te vliegen nadat het verbouwd was tot vrachttoestel (BCF). Vanaf 2010 leasede het Duitse Air Cargo Germany het toestel van Martinair maar nadat die in 2013 failliet ging werd het toestel (in volledig witte livery) in Teruel opgeslagen. -MPQ was het tweede toestel dat in Teruel werd opgeslagen; haar zusterschip -MPP (ook geleased aan Air Cargo Germany) landde 2 dagen eerder als eerste toestel. Sindsdien betaalde AF/KLM nog steeds de lease maar vorig jaar kocht de holding het toestel en verkocht het direct door. Onlangs is het gekocht door Ruby Star Airways uit Wit-Rusland en is het gisteren na ruim 4 jaar weer vertrokken van Teruel. Aéroport Teruel by F-GOTPA, on Flickr Vertrek uit Teruel: https://twitter.com/aeropuerteruel/status/990301669002043393 | |
Iemand91 | zondag 29 april 2018 @ 01:32 |
Vandaag is ook PH-EXZ aangekomen. Het is de 17e Embraer 175 voor KLM Cityhopper en de 49e Embraer voor de vloot. Tevens - voorlopig - de laatste toevoeging voor de Cityhopper vloot. Het toestel heeft speciale titles meegekregen: | |
derLudolf | zondag 29 april 2018 @ 09:24 |
Ik vind het er niet echt professioneel uitzien, kinderlijk eerder | |
shiz | zondag 29 april 2018 @ 10:18 |
Ja, zo'n smartphone foto edit txt+hartjes overlay die vrouwen altijd gebruiken om hun Whatsappfotos 'op te leuken'. | |
OEM | zondag 29 april 2018 @ 10:44 |
Ziet er idd niet uit. Een rechte cheatline zou het een stuk beter maken. | |
inkjet | zondag 29 april 2018 @ 12:53 |
Echt lelijk. Als ze slim zijn gaat het eraf voordat het toestel de lijn opgaat. | |
Iemand91 | zondag 29 april 2018 @ 17:32 |
Ach, het zijn maar een paar stickers. Ik vind het wel geinig, kan het juist wel waarderen. Precies, rechttrekken die boel. Bij de gehele vloot natuurlijk. En waarom zou dat slim zijn? | |
Fred | zondag 29 april 2018 @ 17:35 |
Dat rood op KLM blauw staat niet en die hartjes zijn een beetje suf. Als het nou oranje was met kroontjes en dan had het nog een kans. | |
El_Grando101 | zondag 29 april 2018 @ 17:53 |
Rare jongens bij KLM, willen iets te graag bij Willie op schoot zitten. Hij zorgt al voor arbeid verdringing en dan ook nog geld uitgeven aan deze onzin. | |
Fred | zondag 29 april 2018 @ 18:03 |
Wie heeft de stekker er vannacht uitgetrokken op Schiphol? Zou mij niks verbazen als een besparende maatregel op de noodstroomvoorziening nu back-fired: Architect: "Moeten de inchecksystemen ook dubbel stroom?" PL: "Niet nodig, vertrekkende passagiers kunnen wel even wachten als er geen stroom is, als de vliegtuigen maar veilig kunnen landen. En zo vaak komen stroomstoringen nou ook weer niet voor." En niemand die er ooit rekening mee heeft gehouden wat écht gevolgen zijn als vliegtuigen niet kunnen vertrekken... | |
Fred | zondag 29 april 2018 @ 18:03 |
Zou mij niks verbazen dat het een ideetje is van Embraer. | |
inkjet | zondag 29 april 2018 @ 19:35 |
Zodat er verder geen foto's van worden gemaakt en de klanten het niet zien. Maar goed, zo belangrijk is het niet. Binnenkort weer een kans? Mogelijk neemt KLM meer opties op Embraers op. | |
Iemand91 | zondag 29 april 2018 @ 20:33 |
Al was dat toestel pimpelpaars met roze stippen; klanten boeit het he-le-maal niets. KLM kan nu gewoon wat leuke PR doen en daarna de stickers eraf. Overigens; even quoten is handiger voor de ander | |
OEM | zondag 29 april 2018 @ 21:05 |
| |
The_stranger | maandag 30 april 2018 @ 08:50 |
Klopt, al heeft KLM/C natuurlijk wel de uiteindelijke keuze, het is "hun" vliegtuig... | |
inkjet | maandag 30 april 2018 @ 21:35 |
PH-EXZ is vandaag in gebruik genomen. Meteen maar even 9 sectors gevlogen, KL1721, 1765, 1755 en 1731 met retour en daarna 1923 met night stop. Overigens vloog de Fokker 100 van Carpatair er acht! Twee keer naar Hamburg, Edinbugh en Birmingham op en neer. | |
Hojdhopper | dinsdag 1 mei 2018 @ 13:56 |
Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste (terug) vlucht als LH stewardess met LH415 van Washington naar München. Kreeg dus eerder een smsje dat ze moesten uitwijken naar St. John's vanwege een medisch noodgeval. Ok, kan gebeuren. Maar nu is de vlucht hervat en wordt er deze omweg gemaakt, iemand een idee waarom? Moet de vlucht terug vliegen naar de oorspronkelijke route of zo? https://www.flightradar24.com/DLH415/1139727b | |
Iemand91 | dinsdag 1 mei 2018 @ 14:33 |
Optimale vliegroute. Je ziet veel vliegverkeer vanuit Europa naar de VS vliegen op Atlantic Tracks. Op die tracks krijgen ze wind vanuit het oosten (dus in de rug) en dus efficiënter vliegen. Als de Lufthansa kist die route zou nemen vliegt ze tegen sterke tegenwind, daarom dus meer naar het noorden waar ze juist wind vanuit het westen heeft (en dus in de rug) | |
Hojdhopper | dinsdag 1 mei 2018 @ 14:35 |
Aaaah, super logisch natuurlijk. Was me nog niet opgevallen dat op de op het eerste gezicht kortste route allen kisten naar het westen gingen. Thanks! Edit; Nu staat die kist ineens geparkeerd op DUB. Benieuwd waarom dat zo... [ Bericht 4% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:27:42 ] | |
Sunri5e | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29 |
Zul je dadelijk zien dat ze niet meer weg komen wegen de rusttijden. | |
Hojdhopper | dinsdag 1 mei 2018 @ 16:32 |
Hm, ja daar heb je kans op idd. Zal zo wel een smsje krijgen, even afwachten. Edit; ze blijven idd in Dublin. Medisch noodgeval was een passagier van 85 die gereanimeerd moest worden. En vlucht naar Dublin is inderdaad wegens de uren. Passagiers worden door een andere crew opgehaald. Lekkere vuurdoop zo. [ Bericht 23% gewijzigd door Hojdhopper op 01-05-2018 16:57:45 ] | |
The_stranger | donderdag 3 mei 2018 @ 10:31 |
Niet helemaal. Hoogst waarschijnlijk is de reden dat ze, vanwege de niet standaard vertrektijd, geen "directe" route richting Europa kregen omdat ze dan in de verkeerde richting vliegen in de oceanic tracks. Door naar het noorden te vliegen, blijven ze buiten dat gebied. Zoveel wind stond er niet in dat gebied om zoveel om te vliegen en alsnog winst te hebben van de route. | |
Iemand91 | donderdag 3 mei 2018 @ 14:27 |
En dergelijke routes komen - deels - voort uit de heersende jetstream. Een combinatie dus. Op dat moment kon je ook duidelijk op windkaarten zien dat de Westbound vluchten wind in de rug hadden en die Lufthansa vlucht ook wind in de rug. | |
Iemand91 | vrijdag 4 mei 2018 @ 18:53 |
Het zat er aan te komen: Topman Air France-KLM stapt op na personeelsreferendum
| |
Peterselieman | vrijdag 4 mei 2018 @ 19:22 |
Dat gaat een bikkelharde strijd worden bij Air France. Hopelijk beseffen de Fransen dat ze hun trots opzij moeten zetten om het bedrijf eindelijk eens gezond en aantrekkelijk te maken. Anders zie ik de toekomst somber in en hiermee ook voor KLM | |
G-Pier | vrijdag 4 mei 2018 @ 21:24 |
Korte vraag: bestaan er gebruiksrechten voor een huisstijl? De VLM A320 draagt nog altijd een hybride mix van Condor en VLM, 'mag' dit zomaar of moeten er echt afspraken worden gemaakt over zulk gebruik? [ Bericht 75% gewijzigd door G-Pier op 04-05-2018 21:35:31 ] | |
flipsen | vrijdag 4 mei 2018 @ 21:59 |
LAN (intussen LATAM) had toch altijd wel een smetteloze reputatie, maar vandaag zag ik dit in Buenos Aires binnenkomen. Verkeerde verf gebruikt | |
Levi01 | vrijdag 4 mei 2018 @ 23:36 |
Lijkt me gewoon plamuur. | |
Iemand91 | zaterdag 5 mei 2018 @ 00:59 |
The Great Race Budapest 2018. Traditioneel weer met airliners vlak over de Donau. En bewegend beeld: | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06 |
Je windverhaal is niet correct. Op 01 mei hadden eastbound vluchten die tussen de 50 en 55 noord vlogen een average tailwindcomponent van 33 kts. Dus om snel te zijn, had de DLH415 recht tegen de tracks in moeten vliegen. Ik denk dat Gander en Shanwick control ze hebben opgedragen om noord van de tracks te vliegen. En zelfs al stond de wind de andere kant uit, zo ver omvliegen maak je niet goed door een gunstige wind op te zoeken. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 mei 2018 @ 09:09 |
Wat een kutvolk is het toch ook..... | |
derLudolf | zaterdag 5 mei 2018 @ 10:37 |
De zweep d'r over. Warken zullen ze, lui arrogant kutvolk. | |
Drekkoning | zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53 |
Overigens is het maar de vraag of de piloten bij KLM het akkoord wel gaan accepteren. Daar zou het ook nog eens een hete zomer kunnen gaan worden. | |
Iemand91 | zaterdag 5 mei 2018 @ 12:50 |
Op Windy stond op dat moment een oostelijke westelijke wind op de route van het EU-VS verkeer op 10 kilometer hoogte. Op de Lufthansa route stond juist een westelijke oostelijke wind op die hoogte. Heb toen echter niet gekeken hoe sterk die beide waren en zo te zien kunnen we de history niet bekijken. Op een dergelijk relatief korte afstand zal het minder uitmaken inderdaad, maar als je over de langere vluchten hebt maakt het enorm verschil. Beste voorbeeld is nog wel de Air India vluchten van Delhi naar San Francisco; de kortste route is over de Noordpool (12.400 kilometer) maar ze vliegen duizenden kilometers om via de Grote Oceaan (~ 15.000 kilometer) maar het schaaft wel 1-3 uur (afhankelijk van seizoen) van de vluchtduur af, om het nog maar niet te hebben over de enorme brandstofbesparing. KLM en VNV akkoord over nieuwe cao [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-05-2018 18:25:55 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:14 |
Ik weet niet wat je bron is, maar ik heb actual flightplan data. Ik heb het over deze vlucht, niet over een vlucht die twee keer zo lang is. Overigens heeft Air India nooit over de pool gevlogen (denk niet dat ze dat mogen). Ze vlogen initieel via de Atlantische oceaan en nu via de Pacific. Dat scheelt gemiddeld 100 kts wind. Via de Pacific is 870nm langer, maar door het verschil in wind halen ze ongeveer 1,5 uur tijdwinst. Beetje suf dat ze dat niet meteen hadden verzonnen. | |
Drekkoning | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:33 |
De vakbond en de KLM ja, maar onder de piloten is er nog grote verdeeldheid over exact dit principeakkoord. Grote vraag is dus wat de ledenraad gaat doen. Die kunnen zomaar tegen stemmen. Het is in ieder geval nog niet in kannen en kruiken voor zover ik begrijp. | |
Fred | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:26 |
Dat verschilt per lease- of overnamecontract. In dit geval zal zo blijven aangezien het toestel wordt geleased van Thomas Cook en ook wordt veel ingezet op Thomas Cook/Condor/Brussels Airlines vluchten. Af en toe vliegen ze ook voor TUI Belgium. Het tweede A320 toestel is inmiddels al weer terug van VLM naar Thomas Cook. Ik weet niet precies wat de constructie is, maar het lijkt erop dat de VLM die A320's in elk geval de afgelopen winter goedkoop van Thomas Cook/Condor heeft kunnen leasen om zelf vluchten uit te mogen voeren. Nu het zomerseizoen weer is begonnen moeten de toestellen weer voor Thomas Cook/Condor worden ingezet. Slimme manier van Thomas Cook/Condor om zo hun overcapaciteit in de winter te verkleinen, niet bang hoeven te zijn dat hun bedrijfsnaam op vluchten van de concurrent zichtbaar is. Voor VLM is het nog maar de vraag of het gunstig uitpakt. | |
Fred | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:36 |
Zal denk ik toch met de wind te maken hebben, de plaatsen aan de oostkust van de VS vliegen ze wel aan over de noordpool. | |
Iemand91 | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:02 |
Ok, wel raar dat er dan zo'n verschil tussen zit. Waar Windy straalstroom de ene kant op geeft, heb jij dus op dezelfde plek juist de andere kant. En hoe heb jij toegang tot die data? Je zit in de branche? Dat zeg ik ook. De FAA ziet vluchten die boven de 78 NB als polar route. De Air India vluchten van DEL naar SFO komen daar telkens akelig dichtbij. Maar goed, dichtbij is nog niet op. Het is logisch natuurlijk, maar dit gegeven blijft toch wel fascinerend. 2000 kilometer verder vliegen maar toch tot 3 uur korter onderweg zijn. Ze mochten dat niet. Pas toen de Directorate General of Civil Aviation van India dit uitbracht mochten ze dat doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 6 mei 2018 @ 16:04 |
Een jetstream is maar een hele smalle band met wind. 100nm verderop kan de wind de andere kant op staan. Yep. Ik had het iets meer moeten specificeren; om polar te kunnen vliegen, heb je meestal meer dan 180 minuten etops nodig (ETOPS = Extended Twin Engine Operations). Er zijn bepaalde requirements waar je dan als maatschappij aan moet voldoen en je moet het per vlucht aanvragen. Een spelletje dat je als luchtvaartmaatschappij continu speelt. Dat zijn regels waar alle luchtvaartmaatschappijen aan moeten voldoen. Het is internationaal vastgelegd, maar moet ook op landniveau vastgelegd worden. Waarschijnlijk heeft Air india het aangevraagd en is de ambtenarij er vervolgens 3 jaar mee bezig geweest. | |
Iemand91 | zondag 6 mei 2018 @ 22:34 |
Vanaf morgen begint Norwegian met lange afstandsvluchten vanaf Schiphol. Vanaf morgen vliegen hun 787 op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag van Amsterdam naar New York JFK. De 787 zal die dagen tussen 07:30 uur (aankomst vanuit JFK) en 12:25 uur op Schiphol staan. G-CKNY zal morgen de eerste vlucht uitvoeren, dit toestel staat momenteel in Kopenhagen en zal morgenochtend naar Amsterdam gevlogen worden. | |
flipsen | maandag 7 mei 2018 @ 02:52 |
Intussen vliegen ze ook tussen Buenos Aires en London Gatwick. Maar het prijsverschil is niet bizar groot, dus ik heb ze nog niet geprobeerd. | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 09:36 |
De Franse regering begint zich inmiddels ook al zorgen te maken over de toekomst van AirFrance-KLM. Ze staan in ieder geval niet te popelen om bij te springen en willen dat de Franse vakbonden inbinden. https://nos.nl/artikel/22(...)lm-is-in-gevaar.html | |
Koen66 | maandag 7 mei 2018 @ 09:45 |
ben echt benieuwd hoe het zal gaan, maar dat voornamelijk KLM de rekening gaat betalen kan je die Fransen wel toevertrouwen | |
derLudolf | maandag 7 mei 2018 @ 09:46 |
Misschien zetten die woorden ze aan het denken. Mocht de boel ploffen zullen de bedrijven wel gesplitst worden? Hoop dat KLM dan niet in handen komt van een zandbakmaatschappij | |
Drekkoning | maandag 7 mei 2018 @ 09:48 |
Ga er maar vanuit dat voordat de boel omvalt, KLM en zijn routenetwerk eerst vakkundig uitgekleed wordt ten faveure van de Fransen. Voordat het zover is, eerst maar even afwachten. Dit soort nieuwsberichten zie je al sinds 2000 langskomen, en in 2009 was iedereen er van overtuigd dat KLM failliet was. | |
Peterselieman | maandag 7 mei 2018 @ 09:54 |
De strategie voor de komende tijd kan misschien wel zijn om Joon versneld op te tuigen, want lang niet alle longhaul is winstgevend bij AirFrance. Ik zie het wel gebeuren dat ze AF uithollen om winstgevender te worden, tenzij de bonden inbinden, dan is er meer mogelijk. En KLM? Dat is best aantrekkelijk voor bijvoorbeeld een Delta als dat meer de vleugels richting Europa uitslaat | |
inkjet | maandag 7 mei 2018 @ 10:38 |
Dat lijkt me een veel betere partner voor KLM. | |
DeeBee | maandag 7 mei 2018 @ 11:15 |
Denken dat Joon iets klaar gaat maken... AF kan lekker opdoeken over een paar jaar, KL doet het ietsje beter tov AF, maar in het land der blinden is eenoog koning. IAG knalt volle vaart vooruit en oa de profit margins van BA komt KL nu ook niet aan. Er zijn weinig grote SkyTeam partners te vinden in Europa voor KL, dus een alliantie met een US maatschappij zou kunnen... | |
DaMook | maandag 7 mei 2018 @ 12:00 |
Zoals ik al jaren roep, KLM moet weg bij AF desnoods met hulp van onze overheid. En ook ik zie in bijv delta een veel betere partner. Die Fransen daar heb je niets aan. | |
Sunri5e | maandag 7 mei 2018 @ 12:12 |
KLM kan alleen niet weg bij AF. | |
J.B. | maandag 7 mei 2018 @ 12:34 |
Air France wordt op deze manier het nieuwe Alitalia | |
Iemand91 | maandag 7 mei 2018 @ 23:57 |
Iemand nog wat gekocht? Vliegtuigraam voor op toilet en 3 andere bizarre aankopen op Twente Airport | |
trein2000 | dinsdag 8 mei 2018 @ 00:28 |
Onder druk wordt alles vloeibaar. Dus als Cora zich daar heel actief voor gaat inzetten... | |
tripel7 | dinsdag 8 mei 2018 @ 04:14 |
Zal het nog steeds niet gebeuren, aangezien klm voor de Fransen gewoon een spaarpot is die ze uiteindelijk kunnen verkopen, in de vorm van losse vliegtuigen en etc, om hun eigen doods struggle nog een paar jaar langer te laten duren. | |
Sunri5e | dinsdag 8 mei 2018 @ 09:33 |
Denk je dat het verlieslijdende Air France de kip met de gouden eieren zomaar laat gaan? Ze gebruiken KLM al jaren om hun eigen verliezen te dichten. Daarnaast hebben ze 51 procent belang in KLM. No-way dat ze die zomaar los gaan laten. | |
trein2000 | dinsdag 8 mei 2018 @ 20:08 |
Niet zomaar nee, maar dit is ook deels een politieke kwestie... | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 10 mei 2018 @ 08:17 |
Wat je niet wil.... https://www.luchtvaartnie(...)it-na-rook-in-cabine | |
-Phineas- | donderdag 10 mei 2018 @ 12:52 |
Hey.. ik weet niet of deze vraag in dit topic past. Het heeft wel met de luchtvaart te maken in ieder geval. Maar weet iemand wat nu precies het nut is van de TMI/ dat je die weet als je een noord-atlantische track gaat vliegen? Dat nummer is gebaseerd op op basis van de Julian Calender.. | |
Fred | donderdag 10 mei 2018 @ 13:08 |
TMI is niks anders dan een nummer van de dag, ieder jaar opnieuw beginnend bij 1 en dan elke dag eentje hoger, totdat 365 (of 366) is bereikt (en dan is het toevallig altijd 31 december ), dan begint het de dag erna weer bij 1. Voor elke dag van het jaar zijn tracks vast gesteld en om op te zoeken welke je nodig hebt moet je dus weten welke dag van het jaar het is, in hele dagen gerekend vanaf de start van ieder jaar, ofwel het TMI nummer. | |
-Phineas- | donderdag 10 mei 2018 @ 13:39 |
Je eerste alinea wist ik inderdaad al.. maar ik vind wat je zegt in de tweede alinea wel gek. Want op je vliegplan staat al in principe welke track je nodig hebt/ het meest gunstig is bovenaan. Maar dankjewel alsnog Ik had het eerder gelezen, maar het wordt nu echt bevestigd dat het niet meer is dan dat. | |
Fred | donderdag 10 mei 2018 @ 13:49 |
Per dag zijn er meerdere tracks beschikbaar en uiteraard wordt per vluchtplan de meest ideale gekozen van de beschikbare tracks. | |
Fred | donderdag 10 mei 2018 @ 15:13 |
Follow the leader? https://www.flightradar24.com/PHLSK/11546802 https://www.flightradar24.com/PHIIB/11546801 | |
Iemand91 | donderdag 10 mei 2018 @ 22:13 |
Lufthansa heeft hun nieuwe livery alweer iets aangepast. Hun nieuwe livery leek in sommige situaties eerder zwart dan donkerblauw. D-ABVM is het eerste toestel met de aangepaste livery. Toestel is vanavond aangekomen in Frankfurt vanuit Dublin. Ter vergelijking; dit was hun nieuwe livery die ze op 1 februari op hun 747-8i D-ABVA introduceerden: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #43 - met blijvende A380's Deze donkere livery heeft z'n weg al gevonden naar diverse andere toestellen waaronder MD-11 freighters, A321, Bombardier CRJ-900 en nog te leveren A350-900's. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 11-05-2018 10:29:45 ] | |
J.B. | vrijdag 11 mei 2018 @ 06:41 |
Ik vind het eigenlijk allebei niks, dat blauw met geel vind ik toch mooier | |
lyolyrc | vrijdag 11 mei 2018 @ 11:04 |
Je zou toch denken dat de A350 toestellen die nog geleverd moeten worden wel de nieuwe kleur kunnen krijgen, tenzij ze al gelakt zijn. | |
Iemand91 | vrijdag 11 mei 2018 @ 11:15 |
+1. Dergelijke beslissingen (zoals de kleuren die een nieuw toestel moet krijgen) zijn al heel lang geleden genomen en kun je dan niet of moeilijk (lees: ¤¤¤¤) aanpassen. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 11 mei 2018 @ 18:32 |
Zodat je als vlieger de correctheid van je route/vliegplan kunt bevestigen. Dat is ook de reden dat amendments een alphabetical toevoeging krijgen (TMI 133B). | |
-Phineas- | vrijdag 11 mei 2018 @ 19:49 |
Oooo zo! | |
-Phineas- | vrijdag 11 mei 2018 @ 19:58 |
En ik had nog een vraag.. als je extra fuel wilt meenemen (in verband met weersomstandigheden) Moet je deze extra fuel (bij het invullen van de loadmaster) dan optellen bij je tripfuel of bij je take-off fuel? | |
NewHorizon | vrijdag 11 mei 2018 @ 20:23 |
Tripfuel blijft gelijk. Het wordt apart weggeschreven als ‘extra fuel’. Daardoor neemt de blockfuel en dus de take-off fuel ook toe. | |
Peterselieman | vrijdag 11 mei 2018 @ 20:28 |
Een 777 van Emirates op weg naar Maastricht heeft bij een huis in Meerssen de pannen van het dak geblazen https://www.luchtvaartnie(...)chadigt-limburgs-dak | |
derLudolf | vrijdag 11 mei 2018 @ 21:10 |
De FB reacties gelezen? Koren op de molen van dat advies comité natuurlijk. | |
The_stranger | vrijdag 11 mei 2018 @ 22:20 |
Trip fuel neemt toe door het hogere totaal gewicht. Kan wel 10% schelen in bepaalde situaties. | |
NewHorizon | vrijdag 11 mei 2018 @ 22:42 |
Daar heb je absoluut gelijk in | |
-Phineas- | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:19 |
Weet je dat echt heeel zeker? Ik was even helemaal blij dat de tripfuel gelijk bleef omdat ik dat in eerste instantie ook dacht | |
-Phineas- | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:24 |
Dus ik moet die extra fuel toch optellen bij mijn tripfuel | |
H_T | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:57 |
Als leek gedacht: de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de afstand blijft redelijk gelijk. Het neemt alleen toe door het extra gewicht voor de extra brandstof. Ik zou denken dat de extra brandstof ergens wordt weggeschreven en alleen het extra verbruik vanwege het extra gewicht als trip fuel telt. Voor de experts: klopt dat? | |
flipsen | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:58 |
Aan het studeren of vlieg je al? | |
shiz | vrijdag 11 mei 2018 @ 23:59 |
Het toestel is natuurlijk zwaarder omdat je extra meeneemt, daardoor neemt het verbruik toe. Idealerwijs zou dan je trip fuel opnieuw berekenen (als dit significant genoeg is, bijv. meer dan je last minute change/LMC toelaat). Dat staat op zichzelf los van de functie die de extra fuel heeft, die reken je nog altijd los van je trip fuel. Extra fuel maakt deel uit van je totale block fuel, maar niet je trip fuel. En take-off fuel is je block fuel (fuel at the ramp) minus je taxi fuel. Ook deel van je block/take-off fuel: contingency, alternate, final reserve en eventuele additional of company fuel. | |
-Phineas- | zaterdag 12 mei 2018 @ 00:43 |
Studeren | |
-Phineas- | zaterdag 12 mei 2018 @ 00:49 |
Echt iedereen ook op mijn opleiding zegt iets anders Maar jouw conclusie is dus dat je de extra fuel moet optellen bij je take-off fuel? | |
shiz | zaterdag 12 mei 2018 @ 01:30 |
Gewoon heel logisch denken. Als je het bij take-off aanboord hebt, dan maakt het reeds deel uit van je take-off fuel. Je trip fuel is puur wat je met het toestel verbruikt aan brandstof om de punten af te vliegen die op je vluchtplan staan. Je gaat daarbij uit van wat je weet en kunt berekenen. Je weet niet of je vanwege slecht weer 10 minuten holdings moet vliegen, een omweg moet maken of een go-around moet inzetten vanwege een windshear waar een buffertje wel zo fijn zou zijn. 't Kan goed zijn dat je dit gelukkig alles niet hoeft te doen en dan heb je bij de landing dus al je extra fuel nog gewoon aan boord; dit heb je dan niet verbruikt als trip fuel. Extra fuel staat dus los van je trip fuel. Block fuel is je brandstof aan boord na het tanken. Take-off fuel = Block fuel - taxi fuel (en eventueel APU burn). Block fuel is het totaal van taxi fuel (+ APU burn) + trip fuel + contingency fuel + alternate fuel + final reserve fuel + additional of company fuel (operational) + extra fuel (on commander's discretion) - Als voorbeeld zonder op de getallen te letten... als je hebt berekent dat je take-off fuel 1000kg is, maar je wilt 200kg extra meenemen voor de zekerheid, dan is je nieuwe take-off fuel natuurlijk 1200kg. Je trip fuel wordt niet opgehoogd met 200kg. [ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 12-05-2018 01:42:08 ] | |
-Phineas- | zaterdag 12 mei 2018 @ 07:41 |
Van hartelijke dank voor je uitleg! Dus gewoon wat ik eerst dacht.. de extra bij je take-off fuel optellen. En niet bij je tripfuel. | |
The_stranger | zaterdag 12 mei 2018 @ 20:18 |
Correct. Maar voor de volledigheid, omdat het totaal gewicht (vliegtuig + inhoud + meer brandstof) toeneemt, zal je trip fuel ook toenemen. Dát verandert je takeoff fuel niet, maar wel de hoeveelheid extra fuel die je aan het eind van de vlucht nog over hebt. Neem je 2000kg extra fuel mee, kan er bijvoorbeeld 1750kg over zijn op het moment dat je landt of het wil gebruiken. (Die 250kg is dus gegaan in het extra verbruik vanwege het toegenomen start gewicht). | |
derLudolf | zaterdag 12 mei 2018 @ 20:56 |
De trip fuel verandert niet door het meenemen van extra brandstof (=gewicht). Heel logisch vind ik dat niet, maar goed, dat is of gekozen. Verandert de trip fuel wel afhankelijk van het aantal passagiers en/of hoeveelheid vracht? Natuurlijk verandert dat, maar in welk getal komt dat tot uiting? | |
The_stranger | zaterdag 12 mei 2018 @ 21:16 |
trip fuel is de fuel die je nodig hebt om van A naar B te komen met het totaal gewicht van het vliegtuig. Dus met 0 extra fuel is je tripfuel lager dan als je extra fuel meeneemt. Hetzelfde met extra passagiers, vracht of andere load. Tripfuel is (onder andere) afhankelijk van gewicht, dus elke kilo die je extra meeneemt, of het nu fuel, mens of vracht is, laat je trip fuel toenemen. | |
Iemand91 | zondag 13 mei 2018 @ 21:59 |
Oeps: Asiana A330 ‘ontstaart’ Turkish A321
[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 14-05-2018 00:14:47 ] | |
Iemand91 | maandag 14 mei 2018 @ 12:06 |
| |
flipsen | maandag 14 mei 2018 @ 12:29 |
Holy fuck, dat wil je niet meemaken en zeker niet op die hoogte Neem aan dat ze hun gordels omhadden Overigens staat in de blog van Flightradar24 2018, maar dat zal een foutje zijn Excuus, ik ben bezig met offertes voor mensen die in 2019 willen reizen en dat zit nogal in mijn hoofd geloof ik | |
Nieuwschierig | maandag 14 mei 2018 @ 13:20 |
Tjemig, de hele automatische piloot was bijna naar buiten gezogen. | |
Klepper272 | maandag 14 mei 2018 @ 13:25 |
Zitten er ook brandstoftanks in de staart ? | |
Iemand91 | maandag 14 mei 2018 @ 13:39 |
In (o.a.) de A320-series niet. | |
Drekkoning | maandag 14 mei 2018 @ 14:37 |
Dit schijnt een filmpje gemaakt te zijn voorafgaand aan het incident: https://video-iad3-1.xx.f(...)f902bbe9&oe=5AF9A304 Geen idee of dit authentiek is, maar holy shit.... | |
Asschen_sukar | maandag 14 mei 2018 @ 15:11 |
Ik zou toch even naar de andere kant lopen geloof ik | |
flipsen | maandag 14 mei 2018 @ 17:14 |
Link werkt niet (meer) | |
Drekkoning | maandag 14 mei 2018 @ 17:25 |
Schijnt toch een filmpje van een ander incident te zijn, nevermind dus! | |
Tourniquet | maandag 14 mei 2018 @ 20:26 |
Was het dit filmpje? Geen idee of het authentiek is. nu.nl heeft het wel overgenomen maar dat zegt niks natuurlijk. | |
Drekkoning | maandag 14 mei 2018 @ 20:33 |
Die was het inderdaad! Nog steeds een “holy shit” filmpje, vooral dat kraakmoment, maar schijnt een ander type toestel te zijn. | |
Tourniquet | maandag 14 mei 2018 @ 20:54 |
Ik lees het nu ook op avherald en pprune idd. | |
Iemand91 | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:27 |
De nieuwe regeringskist heeft haar paintjob. Zou vandaag overgevlogen moeten worden naar Woensdrecht voor het interieurwerk. EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/PHGOV/1162b9de [ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2018 16:00:45 ] | |
Drekkoning | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:29 |
Mooi hoor, strak | |
Cobra4 | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:34 |
Mooi. | |
TjjWester | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:40 |
De combinatie blauw-zwart-wit-grijs snap ik niet helemaal. | |
Fred | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:45 |
Grijs - Rood - Wit - Blauw is het volgens mij. | |
TjjWester | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:50 |
De staart is gedeeltelijk zwart. | |
Drekkoning | dinsdag 15 mei 2018 @ 15:52 |
De driekleur komt er in terug, in een strakke vorm gegoten met wat neutralere kleuren erbij (grijs en zwart) | |
TjjWester | dinsdag 15 mei 2018 @ 16:02 |
Ik had liever gezien dat ze het witte gedeelte volledig grijs hadden gemaakt. | |
DaMook | dinsdag 15 mei 2018 @ 18:06 |
Erg mooi, al had het nog iets duidelijker op de nederlandse vlag mogen lijken. En oranje (ipv het grijs misschien?) . (Hoop dat ik duidelijk omschrijf wat ik zou doen... Grijs vervangen door oranje. Rood breder en helemaal door lopen rond het oranje en dan wit en blauw in dezelfde verhouding tot het rood, dat je duss echt ziet dat het de vlag is.) Maar ziet er goed uit ansich. | |
TjjWester | dinsdag 15 mei 2018 @ 18:17 |
Oranje was verboden. | |
DaMook | dinsdag 15 mei 2018 @ 18:19 |
Ah ok, jammer, dan dat met het grijs . Maar iets duidelijker de 3 kleur erin. | |
Pino112 | dinsdag 15 mei 2018 @ 22:05 |
Want? | |
Iemand91 | dinsdag 15 mei 2018 @ 22:05 |
| |
Fred | dinsdag 15 mei 2018 @ 22:13 |
Iets voor Schiphol? Na de elektrische bussen nu ook elektrische tugs? | |
shiz | dinsdag 15 mei 2018 @ 23:39 |
Dan zouden Easyjet passagieren naar het verkeerde toestel lopen. | |
Tourniquet | dinsdag 15 mei 2018 @ 23:52 |
Op Heathrow hebben ze die al: | |
flipsen | dinsdag 15 mei 2018 @ 23:54 |
Nou nou, indrukwekkend hoor van die Tesla http://www.guinnessworldr(...)raft-pulled-by-a-man | |
H_T | woensdag 16 mei 2018 @ 00:11 |
Niet de eerste normale auto die een vliegtuig trekt | |
TjjWester | woensdag 16 mei 2018 @ 07:08 |
De overheid wilde elke verwijzing naar de koning verkomen, daarom geen oranje, geen kroontje en geen koninklijke callsign. | |
PluggieOD | woensdag 16 mei 2018 @ 10:33 |
EGUL 160518 Er staan weer vier RSAF op aflevering op weg naar de zandbak: Ze gaan ws donderdag/morgen weg. Doe er je voordeel mee. | |
Fred | woensdag 16 mei 2018 @ 17:18 |
"eco-friendly" ook nog eens. | |
Iemand91 | vrijdag 18 mei 2018 @ 19:31 |
Op Havana, Cuba is een toestel neergestort bij de start. Nog onduidelijk welke maatschappij/vlucht. EDIT: Gaat om een 737 van Global Aerolineas Damojh dat vloog voor Cubana de Aviacion. [ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2018 20:57:42 ] | |
cherrycoke | vrijdag 18 mei 2018 @ 21:22 |
populair toestel ben benieuwd wat er uitkomt | |
flipsen | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:58 |
Lekker oud beestje, een 737-200... | |
Fred | zaterdag 19 mei 2018 @ 09:14 |
Is dit niet een tijdelijke vervanger voor de AN-158 waar Cubana niet meer mee mocht vliegen wegens achterstallig onderhoud? | |
inkjet | zaterdag 19 mei 2018 @ 13:55 |
https://www.nu.nl/economi(...)iggende-piloten.html | |
Sunri5e | zaterdag 19 mei 2018 @ 14:34 |
Van 1979 idd. Bijna 40 jaar. | |
flipsen | zaterdag 19 mei 2018 @ 15:58 |
* flipsen zingt: "Isn´t it ironic..." | |
derLudolf | zondag 20 mei 2018 @ 00:00 |
Niet alleen achterstallig onderhoud toch? https://airlinegeeks.com/(...)s-antonov-158-fleet/ Zonde, die vliegtuigen zijn nog geen 10 jaar oud... | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 16:45 |
Is ¤ 530 voor een retourtje Londen - Sydney een scam? | |
boriq | maandag 21 mei 2018 @ 17:30 |
Waar heb je het gevonden, welke maatschappij, welke data's, etc. ¤530 zou kunnen met een fout van de airline, laagste wat regulier te vinden is ligt voor London - Sydney zo rond de ¤750/¤800 | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 17:37 |
Air China, LHR SYD | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 17:40 |
Was volgens mij geen fout. Ik heb 622 USD overgemaakt. Omgerekend iets van ¤ 530 euro. Lekker paar dagen Sydney verkennen en dan weer gauw terugvliegen. Dure stad. | |
boriq | maandag 21 mei 2018 @ 17:44 |
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, die hebben vaker goedkope tarieven richting Oceanie vanuit Europa. Veel plezier in Syndey in elk geval! | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 17:46 |
Vlieg vanaf LHR met een 777-300ER en A330-300. Bijna 9000 km in een A330-300 is wel fors. Ik hoop iig wel op een beetje turbulentie, als aviation fan hoop ik wel op een beetje actie. Hoe bijzonder was die prijs van ¤530? Voor mij een rib uit mijn lijf maar kennelijk heb ik een aanbieding te pakken? | |
flipsen | maandag 21 mei 2018 @ 18:23 |
10x liever in een A330 dan in een 777 met 3-4-3 opstelling | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 19:20 |
Voortaan nooit meer in een dronken bui tickets boeken Alhoewel was die ¤ 530 euri wel een buitenkansje. Gelukkig een 3-3-3 opstelling. Voorwaarde was wel dat ik een window seat met uitzicht heb. Want daar is het immers mij om te doen. | |
derLudolf | maandag 21 mei 2018 @ 19:22 |
Als je uitzicht wil had je beter een helirondvlucht kunnen doen | |
Tomodachi | maandag 21 mei 2018 @ 19:23 |
Maar die 777-300ER met dikke GE90 motoren moet je echt een keer ervaren hebben. | |
H_T | maandag 21 mei 2018 @ 22:46 |
Vlak boven de 500 naar Australië komt wel eens voor. Goeie prijs, maar niet een die maar eens in de vijf jaar langs komt. | |
Iemand91 | maandag 21 mei 2018 @ 23:08 |
Vlucht 3818 van Saudi van Medina to Dhaka is uitgeweken naar Jeddah met niet functionerende nose gear. Toestel is een Airbus A330-200 TC-OCH van Onur Air dat aan Saudia is geleased. | |
leolinedance | dinsdag 22 mei 2018 @ 00:37 |
Vorige week met een Fokker 50 meegevlogen. Voelt toch wel nostalgisch aan in zo'n 30 jaar oud ding Viel verder niet tegen | |
biertapper | dinsdag 22 mei 2018 @ 12:07 |
https://www.ad.nl/gouda/s(...)ergambacht~a81e088c/ https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-sbm#1175e2c6 | |
Iemand91 | dinsdag 22 mei 2018 @ 21:11 |
'Cocaïnesmokkel via KLM-kisten naar Nederland onderdeel van groter schandaal'
| |
Gitarist | vrijdag 25 mei 2018 @ 16:48 |
In de vlogs van Adam the Woo die ik graag kijk was Adam de Universal Studio's Hollywood backlot tour aan het doen met daarin allerlei filmlocaties (echt al dan niet nep). Vanaf 13:38 is er een straat nagebouwd waar een vliegtuig is neergestort. De tourguide hoor ik zeggen dat het om een echt toestel zou gaan. Aan de kleuren te zien lijkt het wel een ex-KLM toestel te zijn, dus daarom leek het me leuk om dat hier ook even te delen. Wat is dit.. echt of nep? | |
Iemand91 | vrijdag 25 mei 2018 @ 17:01 |
Dat is een oude 747SR (een van All Nippon Airways (JA8147). Rond 2004 gesloopt in Victorville en voor de film "War of the Worlds" uit 2005 gebruikt: [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2018 18:35:09 ] | |
Fred | vrijdag 25 mei 2018 @ 18:22 |
Een gesloopt vliegtuig komt echt niet 11 jaar later in een film te zitten. Er blijft echt helemaal niets meer over van zo'n toestel. Edit: De opnames van de film waren in 2004, uitgave in 2005. Het zou de JA8147 moeten zijn, die in 2004 als N219BA aan Boeing is terugverkocht (wat ongetwijfeld onderdeel is geweest van de deal rondom de levering van de 777's in die tijd) [ Bericht 17% gewijzigd door Fred op 25-05-2018 18:28:50 ] | |
Iemand91 | vrijdag 25 mei 2018 @ 18:35 |
Typefout. En wel degelijk in Victorville gesloopt voordat het naar de studio werd vervoerd: | |
Iemand91 | zaterdag 26 mei 2018 @ 22:20 |
En dan een gevalletje "Even Apeldoorn bellen"...
| |
-Phineas- | zaterdag 26 mei 2018 @ 22:21 |
Waarnaartoe? | |
leolinedance | zaterdag 26 mei 2018 @ 22:29 |
Retour Antwerpen - München | |
Hojdhopper | woensdag 30 mei 2018 @ 09:57 |
Gelegenheidsvlucht? Maatschappij? Lijnvlucht met VLM dus - nice, die moet ik onthouden (gezien ik regelmatig tussen München en Bergen op Zoom reis ). Overigens: Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)vandaag-de-test.html Maken die 180 passagiers + bagage nou echt zo veel verschil? [ Bericht 9% gewijzigd door Hojdhopper op 30-05-2018 10:12:43 ] | |
Karstman | woensdag 30 mei 2018 @ 10:43 |
Volgens mij valt dat wel mee. En dat artikel klopt wel. Het gaat om beleving en deze mensen zijn nu al tegen dus zullen tegen blijven en vinden dat zo'n kist veel herrie maakt. Ze mogen ook bij mij komen luisteren, hier komen ze op 600 meter over... | |
Nieuwschierig | woensdag 30 mei 2018 @ 12:54 |
- niet grappig - [ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 30-05-2018 15:10:49 ] | |
Iemand91 | woensdag 30 mei 2018 @ 17:41 |
https://www.flightradar24.com/TRA051/118d8454 Ga trouwens niet op Twitter lezen over #Belevingsvlucht. Wat een diarree wordt daar verspreid... | |
Fred | woensdag 30 mei 2018 @ 20:35 |
Ze hebben in elk geval wel nagedacht over waar te vliegen. | |
Carlos93 | woensdag 30 mei 2018 @ 21:45 |
Mensen moeten gewoon niet zo janken. Wat mij betreft mag Schiphol onbeperkt groeien, net zoals dat Lelystad van mij lekker onbeperkt mag groeien. Laat ze lekker, goed voor de economie, en ze zullen vast zelf ook wel eens op vakantie gaan. Dus wat zeiken ze? Wat dat betreft zou ik wel eens iemand in de politiek willen zien, die dit er gewoon doorheen drukt. | |
derLudolf | woensdag 30 mei 2018 @ 22:38 |
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol. |